abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121070418
Hoi allemaal,

Ik heb tijdens oud&nieuw een ontzettende fout gemaakt en vraag hier om jullie oprechte en eerlijke mening over wat ik zou moeten doen. Houd alsjeblieft geen blad voor de mand wanneer je wat wilt zeggen.

Sinds juni heb ik een vriendin die in Finland woont (ze is ook Fins). Nu heb ik haar inmiddels 1,5 maand niet gezien en heb ik met oud&nieuw met een ander meisje gezoend. Ik voel me zwaar kut, heb er ongelofelijk veel spijt van en als ik haar nu spreek heb ik het gevoel mijzelf, maar ook haar voor de gek te houden.

Ik ben ontzettend gek op haar en ben heel erg bang haar kwijt te raken, maar het liefst ben ik hier wel eerlijk over. Ik vlieg vrijdag weer naar Finland en blijf daar tot woensdag.

Wat moet ik doen?
pi_121070488
Niets. Dit gedrag is wat vrouwen van mannen verwachten, dus ik zou jezelf er gewoon naar gedragen.
Respect for one's elders gives character.
pi_121070522
Ze was nog getrouwd ook! Foei TS!
Oh, dat was vorig jaar...

Was het voor of na 12 uur? Nieuw jaar met een schone lei beginnen. Sowieso niet zo'n probleem.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_121070662
Ik zeg altijd, andere postcode dus dan mag het...
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
  woensdag 2 januari 2013 @ 14:24:28 #5
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_121070743
Nou ja ik denk dat je vreemd bent gegaan deels omdat je je vriendin niet zovaak en lang ziet... is sowieso niet netjes maar denk je niet dat het misschien gewoon wat te ver weg is? Bedoel het kan wel werken hoor soms, maar ideaal is het niet en als je dan in de toekomst ook vaker aandacht gaat missen... dan kan je dan ook eerder vreemdgaan bijvoorbeeld.

En als je er het liefst eerlijk over bent dan dat zijn. Is het netste voor haar ook.
we dan
pi_121070762
Zoenen is niet zo'n big deal.

Komt wel goed schatje.
pi_121070796
Dit is geen vreemdgaan, dit is voor jezelf zorgen.
pi_121070844
Als TS een vrouw was geweest dan waren waarschijnlijk reacties als gore kuthoer en dergelijke voorbij gekomen :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_121070869
Grote kans dat ook zij zich bezigde met een andere tong dan de jouwe. (En misschien wel meer).
Dus, wanneer je het gaat opbiechten; wees voorbereid een counter-confession te krijgen.
pi_121070918
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:28 schreef LelijKnap het volgende:
Grote kans dat ook zij zich bezigde met een andere tong dan de jouwe. (En misschien wel meer).
Dus, wanneer je het gaat opbiechten; wees voorbereid een counter-confession te krijgen.
Ik zou het dan ook niet opbiechten als vreemdgaan, maar pas zeggen dat je preventief bent vreemdgegaan als zij met haar verhaal komt.
pi_121070999
quote:
7s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik zou het dan ook niet opbiechten als vreemdgaan, maar pas zeggen dat je preventief bent vreemdgegaan als zij met haar verhaal komt.
Dat is wel slim inderdaad. En als zij niet met een verhaal komt, dan alsnog opbiechten, afwachten of ze ook iets op te biechten heeft en dan zeggen: het was slechts een test.

Maar goed, vrouwen kennende zal ze -ookal heeft ze meer gedaan- niets opbiechten, het tegen je gebruiken en je emotioneel leegzuigen middels allerlei eisen (ik mag nu ook een keer vreemdgaan).
pi_121071003
Als je er mee zit biechten en anders krijg je vanzelf wel wat je verdient als het erg genoeg was, maar hoe bezopen was je en hoe liep het af met die getrouwde chick afgelopen juni?
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_121071004
Ik zou het ook absoluut niet opbiechten, dat zou je denk ik alleen maar doen om je schuldige geweten te ontlasten.

Opbiechten is hoogstwaarschijnlijk einde relatie.
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
pi_121071192
ik zou het zeggen. ben je dr van af.
en beetje zoenen is niet zo'n ramp hoor.
pi_121071245
Ik zou het opbiechten. Anders kan zij jou niet vertrouwen en is de relatie gebouwd op niets.
pi_121071293
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:41 schreef Moois het volgende:
Ik zou het opbiechten. Anders kan zij jou niet vertrouwen en is de relatie gebouwd op niets.
:')
compact en kleverig.
pi_121071308
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:43 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

:')
Te conservatief?
pi_121071372
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:43 schreef Moois het volgende:

[..]

Te conservatief?
nee, gewoon onzin. As zij van niets weet, vertrouwt ze hem toch gewoon? Of dat nou realistisch is of niet.
Vertrouwen is niet gebaseerd op eerlijkheid of op hoe je relatie werkelijk is, maar op het beeld dat je ervan (en van de ander) hebt.

Als je eerlijk bent, kan dat het vertouwen juist ondermijnen.
compact en kleverig.
pi_121071460
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:45 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

nee, gewoon onzin. As zij van niets weet, vertrouwt ze hem toch gewoon? Of dat nou realistisch is of niet.
Vertrouwen is niet gebaseerd op eerlijkheid of op hoe je relatie werkelijk is, maar op het beeld dat je ervan (en van de ander) hebt.

Ah, het welbekende 'leugentje om bestwil'. Laat dat die persoon lekker zelf beslissen.
  woensdag 2 januari 2013 @ 14:47:41 #20
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_121071467
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:45 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Of juist versterken omdat iemand eerlijk zijn fouten opbiecht...

Maar daar zit natuurlijk wel een groot risico aan vast :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_121071597
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:47 schreef Moois het volgende:

[..]

Ah, het welbekende 'leugentje om bestwil'. Laat dat die persoon lekker zelf beslissen.
nee, dat zeg ik helemaal niet. Ik geef de ts helemaal geen advies zelfs. Ik zeg alleen dat je onzin uitkraamt.
compact en kleverig.
pi_121071643
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:47 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Of juist versterken omdat iemand eerlijk zijn fouten opbiecht...

Maar daar zit natuurlijk wel een groot risico aan vast :)
dat klopt, het kan allebei de kanten op, ik probeerde enkel aan te geven dat de waarheid vertellen niet automatisch het vertrouwen vergroot ofzo. Soms wordt het vertrouwen er juist door verpest.
compact en kleverig.
pi_121071710
Uitmaken.
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:01:12 #24
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_121071713
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:58 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat klopt, het kan allebei de kanten op, ik probeerde enkel aan te geven dat de waarheid vertellen niet automatisch het vertrouwen vergroot ofzo. Soms wordt het vertrouwen er juist door verpest.
Ik denk eerlijk gezegd ook vaker het laatste, als het eenmaal mis is gegaan zullen er toch vaak wel twijfels blijven bestaan omdat de bedrogen partner bang is dat het weer een keer mis kan gaan.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_121071834
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:58 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Dat laatste klopt zeker. En ik adviseer hem om eerlijk te zijn, omdat zij anders terechte (!) vermoedens kan krijgen dat hij niet te vertrouwen is. Als hij het niet zegt dan heb je inderdaad dat zij hem onterecht vertrouwd, wat niet per se hoeft te betekenen dat de relatie daar op stuk loopt. Als hij dat goed vindt is het prima. Ik denk dat voor veel mensen geldt dat het niet prima is.
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:06:13 #26
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_121071851
Ach ja was wat mierenneukerij over een woordje. Het was wel duidelijk dat hij bedoelde dat hij niet te vertrouwen is en dat erger is als hij niks zegt. En dat de relatie dan dus niet echt een goede basis heeft (ook al weet zij dat dan niet). Althans ik vatte het zo op en lijkt me het meest logische. Om dan te doen alsof het gelul is omdat je verder gaat denken waar dat helemaal niet nodig/nuttig is ('verder denken' in dit geval gewoon iets erbij betrekken waarvan al duidelijk was dat het daar niet om ging omdat elk persoon dat kan bedenken).. tjah
we dan
pi_121071922
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:06 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Ach ja was wat mierenneukerij over een woordje. Het was wel duidelijk dat hij bedoelde dat hij niet te vertrouwen is en dat erger is als hij niks zegt. En dat de relatie dan dus niet echt een goede basis heeft (ook al weet zij dat dan niet). Althans ik vatte het zo op en lijkt me het meest logische. Om dan te doen alsof het gelul is omdat je verder gaat denken waar dat helemaal niet nodig/nuttig is.. tjah
Dit inderdaad. Alleen iets beter verwoord dan dat ik heb gedaan :o
pi_121072070
Bedankt voor alle reacties.

Ik neig erna om het voor mij te houden. Omdat ik anders ontzettend bang ben haar kwijt te raken en wil haar absoluut niet kwetsen. Ik weet dat ik voor haar heel belangrijk ben en ben bang dat er een ''vertrouwensbreuk'' zal zijn. Nu we heel erg ver van elkaar af wonen is dit cruciaal denk ik.

En ja, deels wil ik het zeggen om mijn schuldige geweten te ontlasten maar ook omdat zij zoiets echt niet verdient.

@Demon_from_heaven: Het was rond een uurtje of 6 's nachts na de jaarwisseling en was knap lam, maar dat is geen excuus.

Met die getrouwde vrouw was ook wel bizar verhaal ja. Was toen nog vrijgezel en zij was dus vreemd gegaan (lees: all the way vreemd gegaan) zonder dat ik er wat van wist. Die heb na erachter te zijn gekomen ook nooit meer gesproken. Heb verder niks aan haar omgeving iets verteld, vind ik niet mijn verantwoordelijkheid.
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:11:49 #29
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_121072083
Dump die Finse slet, boek je reis om naar Nizhny Novgorod, heb daarvde tijd van je leven op de pistes met baboesjka's voor een roebeltje.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_121072182
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:11 schreef Chimpa het volgende:
Bedankt voor alle reacties.

Ik neig erna om het voor mij te houden. Omdat ik anders ontzettend bang ben haar kwijt te raken en wil haar absoluut niet kwetsen. Ik weet dat ik voor haar heel belangrijk ben en ben bang dat er een ''vertrouwensbreuk'' zal zijn. Nu we heel erg ver van elkaar af wonen is dit cruciaal denk ik.

En ja, deels wil ik het zeggen om mijn schuldige geweten te ontlasten maar ook omdat zij zoiets echt niet verdient.

@Demon_from_heaven: Het was rond een uurtje of 6 's nachts na de jaarwisseling en was knap lam, maar dat is geen excuus.

Met die getrouwde vrouw was ook wel bizar verhaal ja. Was toen nog vrijgezel en zij was dus vreemd gegaan (lees: all the way vreemd gegaan) zonder dat ik er wat van wist. Die heb na erachter te zijn gekomen ook nooit meer gesproken. Heb verder niks aan haar omgeving iets verteld, vind ik niet mijn verantwoordelijkheid.
Achja, ik vind oud en nieuw altijd wel een goed excuus, ik heb ook een relatie, maar ik heb ook 30 mensen gezoend oud&nieuw :')
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:15:34 #31
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_121072254
Nou, ik neem toch aan dat het geen simpel kusje op de wang was :)
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:32:09 #32
262 Re
Kiss & Swallow
pi_121072930
quote:
7s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:27 schreef vosss het volgende:
Als TS een vrouw was geweest dan waren waarschijnlijk reacties als gore kuthoer en dergelijke voorbij gekomen :')
het blijft apart ja :{

als het aan je knaagt vertel het dan,
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_121073433
Ow Re, gelukkig nieuwjaar en alles :)
vosss is de naam,
pi_121073473
Besef je wel dat wanneer je het eenmaal hebt verteld haar vertrouwen in jou een deuk oploopt én dat de afstand tussen jullie zo'n deuk alleen maar erger maakt.
pi_121073573
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:14 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Achja, ik vind oud en nieuw altijd wel een goed excuus, ik heb ook een relatie, maar ik heb ook 30 mensen gezoend oud&nieuw :')
Dat is toch op een iets andere manier zoenen dan dat TS heeft gedaan mag ik hopen :P
pi_121073671
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:45 schreef zarGon het volgende:
Besef je wel dat wanneer je het eenmaal hebt verteld haar vertrouwen in jou een deuk oploopt én dat de afstand tussen jullie zo'n deuk alleen maar erger maakt.
Heel erg zelfs, daarom zit ik ook met dit dilemma. Ik had het zonder de afstand absoluut verteld maar met de afstand erbij vrees ik heel erg dat het over zal zijn.
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:52:16 #37
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_121073716
Als je er echt zo van baalt, dan heb je al wel genoeg straf gehad. Zou het lekker voor jezelf houden en het zien als een dronken misstapje waar je van hebt geleerd. Het was maar een zoentje toch? Of hebben jullie elkaar afgelebberd tot diep in de nacht?
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_121073717
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:50 schreef Chimpa het volgende:

[..]

Heel erg zelfs, daarom zit ik ook met dit dilemma. Ik had het zonder de afstand absoluut verteld maar met de afstand erbij vrees ik heel erg dat het over zal zijn.
Hoe oud zijn jullie?
pi_121073811
@VaLkyRie: Was volgens mij nog geen 20 seconden. En ja, ik baal er heel erg van en heb nu ik met kut voel absoluut me lesje wel geleerd.

@zarGon: Ik ben 20 en zij is 23
pi_121073886
quote:
@VaLkyRie: Was volgens mij nog geen 20 seconden.
Ow dan is het minder erg natuurlijk. Godsklere man :')

Dat is hetzelfde als zeggen "ja maar ik ging voor het zingen de kerk al uit!!!!"

:X
vosss is de naam,
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:59:07 #41
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_121073923
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:55 schreef Chimpa het volgende:
@VaLkyRie: Was volgens mij nog geen 20 seconden. En ja, ik baal er heel erg van en heb nu ik met kut voel absoluut me lesje wel geleerd.

@zarGon: Ik ben 20 en zij is 23
Nou, geen drama van maken dan joh. Spijt hebben is goed, het was ook niet heel netjes, maar a la. Met een beetje fantasie kan je er voor jezelf ook van maken dat het een ietwat uitbundige nieuwjaarswens was.
pi_121073950
In finland vinden ze het geen feestje als je je er nog iets van herinnert. Dat zij met O&N een andere gast heeft geneukt herinnert ze zich gewoon niet, dus als TS iets gaat opbiechten heeft hij een kuttijd daar ;)

Gewoon niets zeggen en je verblijf in Finland leuk houden. Opbiechten kan atijd nog :P
Whatever...
pi_121073951
rug recht pussy. Of vertel het als een vent of ga uithuilen en door. Je kan ook overal een probleem van maken.
  woensdag 2 januari 2013 @ 16:00:40 #44
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_121073962
quote:
15s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:57 schreef vosss het volgende:

[..]

Ow dan is het minder erg natuurlijk. Godsklere man :')

Dat is hetzelfde als zeggen "ja maar ik ging voor het zingen de kerk al uit!!!!"

:X
Nouja, het is wel iets beter dan 3 uur lang overenthousiast het glazuur van elkaar kiezen afschrapen alsof je leven er vanaf hangt...
pi_121074165
@vosss: Ik gebruik dat toch ook niet als excuus? Lijkt me duidelijk dat, omdat ik hier zo spijt van heb, dat ik daarin geen onderscheid maak.

@VaLkyRie: Thanks, ik ga het inderdaad maar als een over-enthousiaste ''nieuwjaarswens'' zien. Ik ga daar heen met het idee het achter me te houden. En dan om Spanky78 te citeren: ''biechten kan altijd nog'' als ik me te schuldig voel.

Bedankt voor alle reacties, top forum dit!
pi_121074209
:s).

Vergeet niet om je schuldgevoel af te kopen met een superdeluxe cadeautje voor wanneer je haar weer ziet.
  woensdag 2 januari 2013 @ 16:11:05 #47
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_121074307
Laten we de opties afwegen:
a) Je zegt het haar.
Gevolg: ze vertrouwt je niet meer en de afstand tussen jullie maakt dat niet beter.

b) Je zegt niets.
Zij blijft geloven dat het werkt tussen jullie, en jij kan jezelf wijs maken dat dit 'kwam omdat je lam was na een oud&nieuw feest'.

Maar je beseft wel dat je een enorme lummel bent dat je dit haar flikt, hè?
Betrouwbaar type :N
(Un)masking for the greater good.
pi_121074364
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 16:07 schreef zarGon het volgende:
:s).

Vergeet niet om je schuldgevoel af te kopen met een superdeluxe cadeautje voor wanneer je haar weer ziet.
HAha zo is het :P
Whatever...
pi_121074452
- Hihaho. -

[ Bericht 88% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2013 16:16:57 ]
pi_121074525
Waar woont ze in Finland, sorry zarGon.
pi_121074665
@natalie: ik besef dat inderdaad, heb er erge spijt van.

Maar om wel even wat verder op het opties afwegen in te gaan:

A) Zeer grote kans dat het voorbij is.

B) We blijven bij elkaar terwijl ik dit voor mijzelf houd. Dat het gelijk niet werkt tussen ons vind ik trouwens niet terecht. Ik heb deze stomme fout dan wel gemaakt. Ik ben wel onzettend gek op haar en heb mijn les absoluut hiervan geleerd.

@Grasisgroenvoordehaas: Aangezien je vorige gewijzigde bericht lijkt het me niet verstandig dat jij weet waar zij woont ;)
pi_121074770
Inderdaad, de meeste finse vrouwen zijn erg gesteld op eerlijkheid. Maar ik denk dat je het beter niet kan vertellen. Het nooit meer laten gebeuren lijkt me logisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')