Ik zou het dan ook niet opbiechten als vreemdgaan, maar pas zeggen dat je preventief bent vreemdgegaan als zij met haar verhaal komt.quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:28 schreef LelijKnap het volgende:
Grote kans dat ook zij zich bezigde met een andere tong dan de jouwe. (En misschien wel meer).
Dus, wanneer je het gaat opbiechten; wees voorbereid een counter-confession te krijgen.
Dat is wel slim inderdaad. En als zij niet met een verhaal komt, dan alsnog opbiechten, afwachten of ze ook iets op te biechten heeft en dan zeggen: het was slechts een test.quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou het dan ook niet opbiechten als vreemdgaan, maar pas zeggen dat je preventief bent vreemdgegaan als zij met haar verhaal komt.
quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:41 schreef Moois het volgende:
Ik zou het opbiechten. Anders kan zij jou niet vertrouwen en is de relatie gebouwd op niets.
nee, gewoon onzin. As zij van niets weet, vertrouwt ze hem toch gewoon? Of dat nou realistisch is of niet.quote:
Ah, het welbekende 'leugentje om bestwil'. Laat dat die persoon lekker zelf beslissen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:45 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nee, gewoon onzin. As zij van niets weet, vertrouwt ze hem toch gewoon? Of dat nou realistisch is of niet.
Vertrouwen is niet gebaseerd op eerlijkheid of op hoe je relatie werkelijk is, maar op het beeld dat je ervan (en van de ander) hebt.
Als je eerlijk bent, kan dat het vertouwen juist ondermijnen.
Of juist versterken omdat iemand eerlijk zijn fouten opbiecht...quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:45 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Als je eerlijk bent, kan dat het vertouwen juist ondermijnen.
nee, dat zeg ik helemaal niet. Ik geef de ts helemaal geen advies zelfs. Ik zeg alleen dat je onzin uitkraamt.quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:47 schreef Moois het volgende:
[..]
Ah, het welbekende 'leugentje om bestwil'. Laat dat die persoon lekker zelf beslissen.
dat klopt, het kan allebei de kanten op, ik probeerde enkel aan te geven dat de waarheid vertellen niet automatisch het vertrouwen vergroot ofzo. Soms wordt het vertrouwen er juist door verpest.quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:47 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Of juist versterken omdat iemand eerlijk zijn fouten opbiecht...
Maar daar zit natuurlijk wel een groot risico aan vast
Ik denk eerlijk gezegd ook vaker het laatste, als het eenmaal mis is gegaan zullen er toch vaak wel twijfels blijven bestaan omdat de bedrogen partner bang is dat het weer een keer mis kan gaan.quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat klopt, het kan allebei de kanten op, ik probeerde enkel aan te geven dat de waarheid vertellen niet automatisch het vertrouwen vergroot ofzo. Soms wordt het vertrouwen er juist door verpest.
Dat laatste klopt zeker. En ik adviseer hem om eerlijk te zijn, omdat zij anders terechte (!) vermoedens kan krijgen dat hij niet te vertrouwen is. Als hij het niet zegt dan heb je inderdaad dat zij hem onterecht vertrouwd, wat niet per se hoeft te betekenen dat de relatie daar op stuk loopt. Als hij dat goed vindt is het prima. Ik denk dat voor veel mensen geldt dat het niet prima is.quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat klopt, het kan allebei de kanten op, ik probeerde enkel aan te geven dat de waarheid vertellen niet automatisch het vertrouwen vergroot ofzo. Soms wordt het vertrouwen er juist door verpest.
Dit inderdaad. Alleen iets beter verwoord dan dat ik heb gedaanquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:06 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Ach ja was wat mierenneukerij over een woordje. Het was wel duidelijk dat hij bedoelde dat hij niet te vertrouwen is en dat erger is als hij niks zegt. En dat de relatie dan dus niet echt een goede basis heeft (ook al weet zij dat dan niet). Althans ik vatte het zo op en lijkt me het meest logische. Om dan te doen alsof het gelul is omdat je verder gaat denken waar dat helemaal niet nodig/nuttig is.. tjah
Achja, ik vind oud en nieuw altijd wel een goed excuus, ik heb ook een relatie, maar ik heb ook 30 mensen gezoend oud&nieuwquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:11 schreef Chimpa het volgende:
Bedankt voor alle reacties.
Ik neig erna om het voor mij te houden. Omdat ik anders ontzettend bang ben haar kwijt te raken en wil haar absoluut niet kwetsen. Ik weet dat ik voor haar heel belangrijk ben en ben bang dat er een ''vertrouwensbreuk'' zal zijn. Nu we heel erg ver van elkaar af wonen is dit cruciaal denk ik.
En ja, deels wil ik het zeggen om mijn schuldige geweten te ontlasten maar ook omdat zij zoiets echt niet verdient.
@Demon_from_heaven: Het was rond een uurtje of 6 's nachts na de jaarwisseling en was knap lam, maar dat is geen excuus.
Met die getrouwde vrouw was ook wel bizar verhaal ja. Was toen nog vrijgezel en zij was dus vreemd gegaan (lees: all the way vreemd gegaan) zonder dat ik er wat van wist. Die heb na erachter te zijn gekomen ook nooit meer gesproken. Heb verder niks aan haar omgeving iets verteld, vind ik niet mijn verantwoordelijkheid.
het blijft apart jaquote:Op woensdag 2 januari 2013 14:27 schreef vosss het volgende:
Als TS een vrouw was geweest dan waren waarschijnlijk reacties als gore kuthoer en dergelijke voorbij gekomen
Dat is toch op een iets andere manier zoenen dan dat TS heeft gedaan mag ik hopenquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:14 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Achja, ik vind oud en nieuw altijd wel een goed excuus, ik heb ook een relatie, maar ik heb ook 30 mensen gezoend oud&nieuw
Heel erg zelfs, daarom zit ik ook met dit dilemma. Ik had het zonder de afstand absoluut verteld maar met de afstand erbij vrees ik heel erg dat het over zal zijn.quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:45 schreef zarGon het volgende:
Besef je wel dat wanneer je het eenmaal hebt verteld haar vertrouwen in jou een deuk oploopt én dat de afstand tussen jullie zo'n deuk alleen maar erger maakt.
Hoe oud zijn jullie?quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:50 schreef Chimpa het volgende:
[..]
Heel erg zelfs, daarom zit ik ook met dit dilemma. Ik had het zonder de afstand absoluut verteld maar met de afstand erbij vrees ik heel erg dat het over zal zijn.
Ow dan is het minder erg natuurlijk. Godsklere manquote:@VaLkyRie: Was volgens mij nog geen 20 seconden.
Nou, geen drama van maken dan joh. Spijt hebben is goed, het was ook niet heel netjes, maar a la. Met een beetje fantasie kan je er voor jezelf ook van maken dat het een ietwat uitbundige nieuwjaarswens was.quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:55 schreef Chimpa het volgende:
@VaLkyRie: Was volgens mij nog geen 20 seconden. En ja, ik baal er heel erg van en heb nu ik met kut voel absoluut me lesje wel geleerd.
@zarGon: Ik ben 20 en zij is 23
Nouja, het is wel iets beter dan 3 uur lang overenthousiast het glazuur van elkaar kiezen afschrapen alsof je leven er vanaf hangt...quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow dan is het minder erg natuurlijk. Godsklere man
Dat is hetzelfde als zeggen "ja maar ik ging voor het zingen de kerk al uit!!!!"
HAha zo is hetquote:Op woensdag 2 januari 2013 16:07 schreef zarGon het volgende:
.
Vergeet niet om je schuldgevoel af te kopen met een superdeluxe cadeautje voor wanneer je haar weer ziet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |