abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121048557

De stad van Carthago

Total War is een reeks van turn-based strategy computerspellen die ontwikkeld zijn door Creative Assembly en Activision. De Total War-reeks is vooral bekend om haar grootschalige oorlogsvoering waarbij tot wel 10.000 manschappen betrokken zijn. Er zijn onlangs 4 games ontwikkeld. De titel "Total War" slaat op de term Totale oorlog die een staat van oorlog aanduidt waarin alle mogelijke middelen worden gebruikt om de vijand te verslaan.

Live action trailer

Eerste gameplay video

Tweakers redactie

Dev diary #1

Vorige delen:
Shogun: Total War
Medieval: Total War
Rome: Total War
Medieval II: Total War
Empire: Total War
Napoleon: Total War
Total War: Shogun 2

En nu ook Total war: Rome 2

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is nog niet heel veel informatie over deze game en hij komt pas eind 2013 uit.
Wel zijn de eerste 2 facties natuurlijk al bekend Carthago en Rome.

Romeinse soldaten

Soldaten van Carthago

De plaatjes beloven al veel :9~
Alleen hopen dat de computer gestuurde tegenstanders beter van te voren zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dientje12 op 02-01-2013 16:02:48 ]
pi_121050488
Is hier nog geen topic voor open? If not, schande! :P

Rome: total war _O_

Rome II gaat vast tof worden. Al zal ik mijzelf niet teveel hypen in case het tegenvalt. Al stelt deze ontwikkelaar nooit teleur eigenlijk.

edit: GAM / Total War: Rome II - Aangekondigd maar goed, deze heeft een fatsoenlijke OP.

-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_121051688
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 22:01 schreef drumstickNL het volgende:
Is hier nog geen topic voor open? If not, schande! :P

Rome: total war _O_

Rome II gaat vast tof worden. Al zal ik mijzelf niet teveel hypen in case het tegenvalt. Al stelt deze ontwikkelaar nooit teleur eigenlijk.

edit: GAM / Total War: Rome II - Aangekondigd maar goed, deze heeft een fatsoenlijke OP.

Nee, daarom werd het maar tijd voor een topic :7
Edit: ik heb de andere over het hoofd gezien :9

Zelf vind ik het tijdperk van de Romeinen ook veel interessanter dan de andere tijdperken.
Heb mezelf goed vermaakt met de eerste deel van rome.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dientje12 op 01-01-2013 22:41:22 ]
  dinsdag 1 januari 2013 @ 22:43:18 #4
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_121053006
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 22:23 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Zelf vind ik het tijdperk van de Romeinen ook veel interessanter dan de andere tijdperken.

Eens.
pi_121054232
Tvp vanaf phone, groot fan van het eerste deel en kijk dan ook uit naar deel 2. Er zijn overigens al dev diary vids uit evenals een real life action vid, zou deze toevoegen aan de OP voor de volledigheid ;)
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_121054286
Ik wist niet dat de release nog zo lang duurt. :(.
History became legend, legend became myth.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 23:13:24 #7
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_121054795
Heb laatst nog Medieval II + Kingdoms gekocht en dat heb ik echt helemaal grijs gespeeld. Volgens mij was mijn eerste pc-game ooit Rome: Total War dus ik verheug me enorm op deze.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_121055573
We zijn er weer bij en dat is prihima!
pi_121074054
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 23:02 schreef DeeCruise het volgende:
Tvp vanaf phone, groot fan van het eerste deel en kijk dan ook uit naar deel 2. Er zijn overigens al dev diary vids uit evenals een real life action vid, zou deze toevoegen aan de OP voor de volledigheid ;)
Gedaan
pi_121080310
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2013 16:03 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Gedaan
^O^
pi_121376426
Goed spel , dat weet ik zeker
pi_121788195
Er zijn al drie factions bekend. De eerste twee zijn voor de hand liggend, namelijk de Romeinse factie en de Carthaagse factie . Gezien de getoonde gameplay mag dat geen verrassing worden genoemd.

Nu is echter ook bekend geworden dat de Macedoniėrs als speelbare factie in het spel zullen zitten.

Welke speelbare factions verwachten jullie nog meer? Ik denk dat zeker Egypte nog zal worden toegevoegd. Ook nog de Germaanse, Gallische en Keltische stammen.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
pi_121788272
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 03:30 schreef Polacco het volgende:
Er zijn al drie factions bekend. De eerste twee zijn voor de hand liggend, namelijk de Romeinse factie en de Carthaagse factie . Gezien de getoonde gameplay mag dat geen verrassing worden genoemd.

Nu is echter ook bekend geworden dat de Macedoniėrs als speelbare factie in het spel zullen zitten.

Welke speelbare factions verwachten jullie nog meer? Ik denk dat zeker Egypte nog zal worden toegevoegd. Ook nog de Germaanse, Gallische en Keltische stammen.
Spanje, mischien ook wel weer engeland, ik hoop ook de parthians
pi_121798672

pi_121801872
quote:
Ziet er goed uit :9~

http://wiki.totalwar.com/w/Factions
Binnenkort worden er ook meer bekend gemaakt *G*
pi_121804893
quote:
7s.gif Op zondag 20 januari 2013 15:28 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

*O* *G*
pi_121805249
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 16:14 schreef Polacco het volgende:

[..]

*O* *G*
Ook een interessant stukje: http://www.twcenter.net/f(...)2450489#post12450489
  zondag 20 januari 2013 @ 17:43:50 #19
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_121809335
Ziet er allemaal geweldig uit.

Ik hoop alleen dat ze dat gezeik met die unrest wat minder gaan maken. Ik heb steeds dat als ik dan een enorm rijk had, dat ik gewoon niet verder kon omdat dorpen echt hele legers nodig hadden om niet te gaan riotten. Kon je bouwen wat je wil, na 3 turns is het weer zover. En bouwen duurt ook hartstikke lang natuurlijk. Dat is gewoon een spelbreker, dus hopelijk is dat nu wat minder (het riotten dan, niet de bouwduur).
Oh en hopelijk is de AI nu beter, dat kon soms echt belachelijk zijn. Kon je niet anders dan je overgeven omdat een paar eenheden maar wat lopen te kutten en niet doen wat ze moeten doen.
En horsemen/knight/chevaliers/welke bestegen unit dan ook moeten gewoon een afstap-optie krijgen, hele legers met knight kunnen best een kasteeltje met 200 man aan verdediging besiegen lijkt. me. :)

[ Bericht 10% gewijzigd door Quotidien op 20-01-2013 17:49:39 ]
pi_121811235
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 17:43 schreef Quotidien het volgende:
Ziet er allemaal geweldig uit.

Ik hoop alleen dat ze dat gezeik met die unrest wat minder gaan maken. Ik heb steeds dat als ik dan een enorm rijk had, dat ik gewoon niet verder kon omdat dorpen echt hele legers nodig hadden om niet te gaan riotten. Kon je bouwen wat je wil, na 3 turns is het weer zover. En bouwen duurt ook hartstikke lang natuurlijk. Dat is gewoon een spelbreker, dus hopelijk is dat nu wat minder (het riotten dan, niet de bouwduur).
Oh en hopelijk is de AI nu beter, dat kon soms echt belachelijk zijn. Kon je niet anders dan je overgeven omdat een paar eenheden maar wat lopen te kutten en niet doen wat ze moeten doen.
En horsemen/knight/chevaliers/welke bestegen unit dan ook moeten gewoon een afstap-optie krijgen, hele legers met knight kunnen best een kasteeltje met 200 man aan verdediging besiegen lijkt. me. :)
Die afstap optie hebben ze al in shogun 2 dus die zal hier ook wel in zitten. En dat met dat riotten is wel vervelend, maar dit gebeurt soms ook in je eigen steden dat het in plekken gebeurt met ander geloof is wel redelijk en die bouw tijden vind ik wel goed en realistisch 4 turns is 1 jaar. Een gebouw is niet in 1 dag af...
  zondag 20 januari 2013 @ 18:31:55 #21
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_121811265
Ik zeg toch ook dat de bouwtijden prima zijn? Heb het tussen haakjes gezet om misvattingen te voorkomen.
pi_121811304
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 18:31 schreef Quotidien het volgende:
Ik zeg toch ook dat de bouwtijden prima zijn? Heb het tussen haakjes gezet om misvattingen te voorkomen.
Maar toch je zegt dat het een spelbreker is
  zondag 20 januari 2013 @ 18:55:19 #23
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_121812328
quote:
7s.gif Op zondag 20 januari 2013 18:32 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Maar toch je zegt dat het een spelbreker is
Neen, die hoge unrest steeds.
  zondag 20 januari 2013 @ 20:38:02 #24
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_121817331
Mwoaaah wat bruut. Ik kijk hier echt naar uit. Ik speel al vanaf de eerste Shogun :)
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_121817524
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 20:38 schreef AgLarrr het volgende:
Mwoaaah wat bruut. Ik kijk hier echt naar uit. Ik speel al vanaf de eerste Shogun :)
Welk deel vond je het beste/heb je het meeste plezier aan beleefd?
  zondag 20 januari 2013 @ 20:44:06 #26
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_121817678
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 20:41 schreef Polacco het volgende:

[..]

Welk deel vond je het beste/heb je het meeste plezier aan beleefd?
Empire, met Darth Mod, heb ik by far het meest gespeeld denk ik. Ik vind die Napoleontische tijd echt geweldig, en met wat mods werd ook de gameplay -zeker op het slagveld- tactisch heel interessant.

zondag 20 januari 2013 @ 21:24:12 #27
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_121820100
Empire vond ik dan weer ruk. Dat gedoe met die koloniėn verliep nogal onhandig, die Nederlandse stemmetjes waren om te huilen en de mannetjes met pruik deden me ook niets.

Nee, doe mij maar Rome of Medieval. Die periodes trekken me sowieso meer.
pi_121821914
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 18:55 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Neen, die hoge unrest steeds.
Ahh zo, ja heb er ook klein beetje last van nu bij shogun 2
pi_121821984
Ik heb Empire en napoleon expres niet gehaald omdat ik die leef tijden gewoon echt te saai vind..

quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:24 schreef Quotidien het volgende:
Empire vond ik dan weer ruk. Dat gedoe met die koloniėn verliep nogal onhandig, die Nederlandse stemmetjes waren om te huilen en de mannetjes met pruik deden me ook niets.

Dit ^O^
pi_121822256
Vond shogun 2 wel enorm tof.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_121822293
quote:
11s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:55 schreef drumstickNL het volgende:
Vond shogun 2 wel enorm tof.
Speel hem nu weer als Uesugi :9
pi_121822416
quote:
7s.gif Op zondag 20 januari 2013 15:28 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Lijkt me wel duidelijk welke er gaan komen hč.
pi_121822491
quote:
7s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:55 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Speel hem nu weer als Uesugi :9
alleen de laadtijden; heb je echt een ssd voor nodig.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_121822585
quote:
9s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:59 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

alleen de laadtijden; heb je echt een ssd voor nodig.
Valt wel mee bij mij, hoelang duurt een laadtijd bij jou dan?
pi_121822640
quote:
7s.gif Op zondag 20 januari 2013 22:00 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Valt wel mee bij mij, hoelang duurt een laadtijd bij jou dan?
nja het gaat op zich wel; zijn alleen langer dan in andere games
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_121822776
quote:
11s.gif Op zondag 20 januari 2013 22:01 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

nja het gaat op zich wel; zijn alleen langer dan in andere games
Meestal rond een minuutje ofzo duurt het bij mij
  zondag 20 januari 2013 @ 22:08:42 #37
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_121823128
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:24 schreef Quotidien het volgende:

Voor mij ook de periodes waar ik het meeste plezier aan heb beleefd.
pi_121825773
Die olifanten pakken die mannetjes nu ook op ja.. :s)

zondag 20 januari 2013 @ 23:39:26 #39
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_121828149
De eerste die ik speelde was Medieval II maar aan Empire heb ik het meeste plezier gehad. Voornamelijk omdat je daar een halve wereldkaart had om te veroveren. En daarnaast blijft het altijd een mooi gezicht om lange lijnen infantry te zien staan met hier en daar een groepje artillery met alle rook die verschijnt terwijl ze het vuur openen. O+
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  zondag 20 januari 2013 @ 23:42:26 #40
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_121828301
Ik moet ook nog die campaigns van Kingdoms spelen. :@ Heb alleen Americas gespeeld en die heb ik nu bijna uitgespeeld.
pi_121846394
Voor de diehards:

Is er al een FOK! squad van mensen die met en tegen elkaar willen spelen? :?
  maandag 21 januari 2013 @ 19:46:43 #42
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_121858176
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 23:39 schreef Catkiller het volgende:
De eerste die ik speelde was Medieval II maar aan Empire heb ik het meeste plezier gehad. Voornamelijk omdat je daar een halve wereldkaart had om te veroveren. En daarnaast blijft het altijd een mooi gezicht om lange lijnen infantry te zien staan met hier en daar een groepje artillery met alle rook die verschijnt terwijl ze het vuur openen. O+
Heerlijk inderdaad. Een beetje tirailleren met skirmishers of light infantry, of flanken als een baas met cav :)

pi_121858377
quote:
6s.gif Op maandag 21 januari 2013 15:15 schreef Iwanius het volgende:
Voor de diehards:

Is er al een FOK! squad van mensen die met en tegen elkaar willen spelen? :?
Beetje vroeg nog.

Hoop wel dat ze de multiplayer gewoon openstellen en niet weer die meuk zoals bij shogun 2 toepassen.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_122117721
Heb nu alle DLC's voor shogun 2 nog ff binnen gehaald heb ik wat te doen in de tussentijd _O_
pi_122150709
Ik kan niet wachten maar heb eerst een goede computer nodig haha en dat kost toch wat centjes :') :D.
pi_122370043

Iceni

“Iron, conquest, pride.”

An Iron Age tribe of southern Britain, the Iceni are a proud and fierce people. They inhabit the flatlands, marshes and fens that border the North Sea, south of the Wash. They are practiced raiders, and frequently engage in battle with their tribal neighbours, the Coritani and Atrebates.

The Iceni principally make use of infantry when at war. Equipped with large oval or sub-rectangular shields and either a sword or spear, their main distinction from the Celtic tribes of the continent is the practice of painting or tattooing their skin, combined with a greater use of slings in battle. Although light cavalry are used, the Iceni and other British tribes are famed for their highly manoeuvrable war-chariots. After harrying the enemy with javelins, warriors dismount and engage in a fashion similar to the Homeric champions.

Far from simple barbarians, the Iceni have established a capital, known as Venta Icenorum, as well as large religious centres. Although based on agriculture, their economy is sophisticated – they even mint their own coins. Their culture, craft and wealth are illustrated in the form of fantastic gold torques and other jewellery worn by their nobles.

As a playable faction, The Iceni are brave and warlike; invoking the goddess Andraste as they charge into battle drives them to even greater feats of valour. Their expertise with iron makes the resource a particularly effective form of income for the tribe, as does their skill at raiding and looting. And as a warrior society, the happiness of the people increases with every fresh declaration of war.

The Iceni have the potential to dominate the Iron Age tribes of Britain. Beyond their shores lie Celtic Gaul and Iberia… can the Iceni unite them all under their banner?

Nieuwe faction :D
pi_122370930
Army of guido's?
pi_122372508
quote:
11s.gif Op maandag 21 januari 2013 19:50 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Beetje vroeg nog.

Hoop wel dat ze de multiplayer gewoon openstellen en niet weer die meuk zoals bij shogun 2 toepassen.
Precies, maar je kan ook (als je die tenminste hebt) in de tussentijd even warm draaien met:

pi_122372575
Meh. Als er maar 8 facties gaan komen is dit wel een beetje jammer. Ben wel benieuwd wie er dan nog bij gaan komen.
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_122375653
quote:
YO, GAL O SENGAN!
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_122376424
quote:
10s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:50 schreef Dientje12 het volgende:
Ik heb Empire en napoleon expres niet gehaald omdat ik die leef tijden gewoon echt te saai vind..

[..]

Dit ^O^
Empire is het halen waard IMO. Heb er zelf bijna 600 uur inzitten en dat is by far het meest van allemaal. Het spel heeft heel veel diepgang omdat je precies voor en tijdens de industrialisatie speelt. Dat je de halve wereld kan veroveren en er echt veel verschillende mogelijkheden op de kaart zijn helpt ook aardig mee :) kolonies, plantages, handelsnetwerken vanuit de binnenlanden van bijvoorbeeld Zuid-Amerika en Afrika zijn geweldige toevoegingen. Ik was dan ook erg teleurgesteld toen bleek dat opvolger Napoleon dat allemaal weer veel minder had. Juist die uitgebreidheid is ZO tof ^O^

Ik hoop dat Rome 2 ook weer dit soort toevoegingen krijgt :)
pi_122415705
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 12:02 schreef Silv het volgende:
Meh. Als er maar 8 facties gaan komen is dit wel een beetje jammer. Ben wel benieuwd wie er dan nog bij gaan komen.
Ik denk dat ze het over de speelbare facties hebben..

Maar lees dit even.

quote:
What factions are in Rome 2?
One of the issues with Shogun 2 is that, although weve got lots of factions, because its set in one country it cant offer the spectacular variety that we can deliver with Rome 2 explains an upbeat James Russell, Lead Game Designer on the Total War series. And that spectacular variety that hes offering comes from not only an expanded map that incorporates some of the exoticism of the east, but also from a deeper look at the factions and cultures that dwelled in them.

We talk about different cultures and what that means is different fighting styles and different tactics, different environments. So youll have the pesky Gauls and Germanic tribes to the North, the ever threatening Carthaginians and Egyptians to the South and assorted Parthians, Dacians, Cappadocians and more to the East. And other Romans. We really want to push that variety in different ways, with variance in tech trees for barbarian cultures, and other cultures as well.

Its not just the tech tree thats getting an overhaul. The cities and landscapes youll fight across will vary according the faction that controls them. Youll have barbarian cities that vary in size, and eastern cities, and greco-roman cities that will all be different. The Carthage we were shown in the demo, in all its incredible splendour, is kind of a boss battle; youre storming the capital of a large empire, and thats pretty much the biggest city that youll get to see. More on which later.
http://www.pcgamesn.com/t(...)ry-question-answered
  zondag 3 februari 2013 @ 17:25:20 #53
309762 Schpast
Kritisch en rancuneus
pi_122424877
Beste spel in de reeks vind ik nog altijd Medieval 2: Total War. Empire pakte me niet zo, vond het systeem met die technologische ontwikkelingen een beetje ingewikkeld... Napoleon niet geprobeerd. Met Shogun 2 gingen we weer de goede kant op, makkelijkere gameplay, toch nog genoeg diepgang. Hoop dat Rome 2 weer een beetje doet denken aan de glorietijd.

Is er al een release date bekend? Wat zijn de speculaties? *O*
Op dinsdag 6 maart 2012 20:18 schreef Arcadia het volgende:
... de gouden autist gaat naar Schpast.
Op vrijdag 21 september 2012 23:31 schreef tralalala het volgende:
  zondag 3 februari 2013 @ 17:28:49 #54
309762 Schpast
Kritisch en rancuneus
pi_122425027
Factions zien er hééérlijk uit, trouwens. :9~ Als CA echt kan waarmaken wat ze beloven kan ik hier weer makkelijk 500+ uurtjes instoppen.
pi_122428418
quote:
14s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:25 schreef Schpast het volgende:
Beste spel in de reeks vind ik nog altijd Medieval 2: Total War. Empire pakte me niet zo, vond het systeem met die technologische ontwikkelingen een beetje ingewikkeld... Napoleon niet geprobeerd. Met Shogun 2 gingen we weer de goede kant op, makkelijkere gameplay, toch nog genoeg diepgang. Hoop dat Rome 2 weer een beetje doet denken aan de glorietijd.

Is er al een release date bekend? Wat zijn de speculaties? *O*
Oktober 2013 las ik ergens :'(
pi_122430926
quote:
7s.gif Op zondag 3 februari 2013 13:47 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze het over de speelbare facties hebben..

Maar lees dit even.

[..]

http://www.pcgamesn.com/t(...)ry-question-answered
Ah oke. Dus wachten op de mod community om de niet-speelbare facties speelbaar te maken.
pi_122437373
quote:
10s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:28 schreef Schpast het volgende:
Factions zien er hééérlijk uit, trouwens. :9~ Als CA echt kan waarmaken wat ze beloven kan ik hier weer makkelijk 500+ uurtjes instoppen.
500+ maar?
  zondag 3 februari 2013 @ 22:57:47 #58
309762 Schpast
Kritisch en rancuneus
pi_122445012
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:39 schreef Polacco het volgende:

[..]

Duurt nog veel te lang. :'(

quote:
10s.gif Op zondag 3 februari 2013 21:13 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

500+ maar?
Of meer. :D We zullen zien. Doe geen multiplayer, alleen single player.
pi_122447921
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:39 schreef Polacco het volgende:

[..]

nog 8 maand ;(
pi_122450860
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 23:44 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

nog 8 maand ;(
Nou ja beter te laat dan te vroeg, zoals met empire.
pi_122451628
tering nice heb totale rome er nog op staan, die ik eigenlijk nog nooit heb uitgespeeld zonder cheats dat lijkt wel onmogelijk.
Ik zwaai naar dieren.
pi_122457025
Nog tot oktober wachten? Wat doen ze ons aan :'( .

Heb me zelf het beste vermaakt met Medieval 2: TW. Rome: TW heb ik de meeste tijd in zitten, maar uiteindelijk zat daar toch wat weinig afwisseling in.

Empire was erg leuk vanwege de kolonies, maar de buskruitperiode heeft me toch niet zo kunnen boeien. Shogun 2 was dan weer erg veel van hetzelfde.

quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 01:21 schreef Geerd het volgende:
tering nice heb totale rome er nog op staan, die ik eigenlijk nog nooit heb uitgespeeld zonder cheats dat lijkt wel onmogelijk.
Dat viel toch wel mee? In het begin is het lastig, maar na een tijdje kom je met je rijk op een omslagpunt, en dan wals je ongeveer overal overheen.
Wat ik dan bij Rome wel mooi vond, want rond die tijd werd je dan vijand van Rome verklaard, waardoor je er ineens toch nog 2 grote uitdagingen bij kreeg.
..non est vivere sed valere vita est ..
  maandag 4 februari 2013 @ 16:56:06 #63
309762 Schpast
Kritisch en rancuneus
pi_122469304
quote:
99s.gif Op maandag 4 februari 2013 10:46 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Nog tot oktober wachten? Wat doen ze ons aan :'( .

Heb me zelf het beste vermaakt met Medieval 2: TW. Rome: TW heb ik de meeste tijd in zitten, maar uiteindelijk zat daar toch wat weinig afwisseling in.

Empire was erg leuk vanwege de kolonies, maar de buskruitperiode heeft me toch niet zo kunnen boeien. Shogun 2 was dan weer erg veel van hetzelfde.

[..]

Dat viel toch wel mee? In het begin is het lastig, maar na een tijdje kom je met je rijk op een omslagpunt, en dan wals je ongeveer overal overheen.
Wat ik dan bij Rome wel mooi vond, want rond die tijd werd je dan vijand van Rome verklaard, waardoor je er ineens toch nog 2 grote uitdagingen bij kreeg.
_O_

Oorlog op zes verschillende fronten, te weinig geld en overal unrest door squalor. _O_ En dan nog een legendarische overwinning behalen.
pi_122551058
Dus aangezien het tegenwoordig de trent is bij CA om facties als dlc aan te bieden. hoeveel Factions denken jullie dat er als DLC zullen komen en hoeveel er in de base game zullen zitten.
pi_122554711
8 in de base game :)
pi_122560124
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 15:56 schreef Polacco het volgende:
8 in de base game :)
Er zullen toch ook wel facties zijn die onspeelbaar zijn?
pi_122561067
8 maar?
pi_122561259
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:42 schreef Doublepain het volgende:
8 maar?
Lijkt me wel raar dat als Macedonie als enigste aanwezig is in griekenland..
En de Iceni als enigsten in Engeland..

Onder carthago had je de numidiers en daarnaast volgt egypte met de parthians of persen..
En de Galliers en engelsen in frankrijk plus germanen in duitsland en ga zo maar door..

Als je dit zo optelt kom je echt wel uit op meer, ik denk dat 8 speelbare facties zullen zijn.
pi_122561307
quote:
7s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:17 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Er zullen toch ook wel facties zijn die onspeelbaar zijn?
8 speelbare uiteraard. Er zullen vast heel veel 1 provincie factions in komen.
pi_122561318
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:48 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Lijkt me wel raar dat als Macedonie als enigste aanwezig is in griekenland..
En de Iceni als enigsten in Engeland..

Onder carthago had je de numidiers en daarnaast volgt egypte met de parthians of persen..
En de Galliers en engelsen in frankrijk plus germanen in duitsland en ga zo maar door..

Als je dit zo optelt kom je echt wel uit op meer, ik denk dat 8 speelbare facties zullen zijn.
Het kan zo zijn zoals hierboven is aangegeven dat ze dmv DLC´s extra facties uitbrengen. Maar we zullen zien in hoe het gaat worden. :)
pi_122561415
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:50 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Het kan zo zijn zoals hierboven is aangegeven dat ze dmv DLC´s extra facties uitbrengen. Maar we zullen zien in hoe het gaat worden. :)
Ja, die DLC's unlocken alleen dan de factie..
Lijkt me heel vreemd als er maar 8 facties zijn met het spel die uitkomt..

Ik denk zelf dat er wel 20 facties komen maar 8 zijn maar speelbaar ofzo dan anders is de game echt niet af..
pi_122561481
quote:
7s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:52 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Ja, die DLC's unlocken alleen dan de factie..
Lijkt me heel vreemd als er maar 8 facties zijn met het spel die uitkomt..

Ik denk zelf dat er wel 20 facties komen maar 8 zijn maar speelbaar ofzo dan anders is de game echt niet af..
Ah je bedoelt het zo, ja dat gaat denk ik ook wel gebeuren.
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:48:58 #73
309762 Schpast
Kritisch en rancuneus
pi_122596020
En zijn die factions dan unlockable of begin je het spel daarmee? En gaandeweg meer vrijspelen? Of rommelen met de gamefiles voor factions...
pi_122617331
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:48 schreef Schpast het volgende:
En zijn die factions dan unlockable of begin je het spel daarmee? En gaandeweg meer vrijspelen? Of rommelen met de gamefiles voor factions...
Denk paar unlockable
pi_122644695
Nieuwe faction!!

Arverni (Gaul)

“Belief, dignity, power.”

Descended from a long line of Celts, the warlike Arverni are one of the most powerful tribes of central Gaul. Far more than mere barbarian looters and raiders, they have a complex and sophisticated culture centred at Nemossos, their stronghold near the Gergovia plateau.

Ruled by kings and tribal chieftains, but deferent to their druids, there exists a rigid social order amongst the Arverni. Prestige and power come from a man's abilities as a warrior and a leader as much as his lineage.

Heavily dependent on infantry, the Arverni make great use of javelins and the devastating impact of the charge, led by elite warriors such as Spear Nobles and Oathsworn. It is by fighting this way that leaders have earned their places: as champions, proving themselves in conflict.

While many matters ostensibly fall to the Arverni's kings and chieftains, in reality, much is governed by the will of the druids, including declarations of war or peace. Blending animism with a pantheon of greater, local and lesser household gods, the Celtic religion is one of the key factors uniting the disparate Gallic tribes.

Seemingly unstoppable en masse, Gallic tribes sacked Rome in 390BC and terrorised much of the Aegean as recently as 279BC, invading Thrace, Macedon and Illyria. Maybe their destiny lies across the sea to Britannia, with all the Celtic tribes united under a single king? Or to the south, to finally put paid to the growing threat from Rome?

Noted craftsmen, the Arverni enjoy improved income from their artisans, as well as profiting from the Gauls’ expertise with gold-working. In battle, their cavalry benefit from natural Gallic horsemanship, while the charisma and fighting prowess of their kings and chieftains make them formidable warriors, and earns them diplomatic respect amongst other barbarian tribes.

pi_122667030
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 17:08 schreef Polacco het volgende:
Nieuwe faction!!

[ afbeelding ]

Arverni (Gaul)

Descended from a long line of Celts, the warlike Arverni are one of the most powerful tribes of central Gaul. Far more than mere barbarian looters and raiders, they have a complex and sophisticated culture centred at Nemossos, their stronghold near the Gergovia plateau.

Ruled by kings and tribal chieftains, but deferent to their druids, there exists a rigid social order amongst the Arverni. Prestige and power come from a man's abilities as a warrior and a leader as much as his lineage.

Heavily dependent on infantry, the Arverni make great use of javelins and the devastating impact of the charge, led by elite warriors such as Spear Nobles and Oathsworn. It is by fighting this way that leaders have earned their places: as champions, proving themselves in conflict.

While many matters ostensibly fall to the Arverni's kings and chieftains, in reality, much is governed by the will of the druids, including declarations of war or peace. Blending animism with a pantheon of greater, local and lesser household gods, the Celtic religion is one of the key factors uniting the disparate Gallic tribes.

Seemingly unstoppable en masse, Gallic tribes sacked Rome in 390BC and terrorised much of the Aegean as recently as 279BC, invading Thrace, Macedon and Illyria. Maybe their destiny lies across the sea to Britannia, with all the Celtic tribes united under a single king? Or to the south, to finally put paid to the growing threat from Rome?

Noted craftsmen, the Arverni enjoy improved income from their artisans, as well as profiting from the Gauls’ expertise with gold-working. In battle, their cavalry benefit from natural Gallic horsemanship, while the charisma and fighting prowess of their kings and chieftains make them formidable warriors, and earns them diplomatic respect amongst other barbarian tribes.

[ afbeelding ]
Nice
  maandag 11 februari 2013 @ 14:34:10 #77
309762 Schpast
Kritisch en rancuneus
pi_122750497
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 17:08 schreef Polacco het volgende:
Nieuwe faction!!

[ afbeelding ]

Arverni (Gaul)

[ afbeelding ]
Veeeeeeeeeeet. :D
pi_122912584
Faction nr. 6!

Suebi

“Blood, Nobility, Courage.”

The Suebi are an indomitable Germanic culture dwelling to the north east of Gaul. Not a single people, but rather numerous tribes sharing a common language and similar religious beliefs, they frequently raid their Gallic neighbours across the Rhine.

Heavily reliant on infantry and ambush tactics, raiding is their predominant form of conflict. Lightly equipped, most Suebi warriors make use of the framea, a javelin-like spear, as swords are a rarity. Often unarmoured they carried their rounded, oval or long, hexagonal shields into battle and wore little more than simple cloaks or other garments at times.

However, their fighting prowess is legendary and their warriors rightly feared. Even the stoutest centurion would tremble at the sight of a charging band of Berserkers – or feel the icy hand of fear clutching his heart when the sinister, black-painted Night Hunters spring from the forests.

Fairly isolationist, Julius Caesar wrote that there was a paucity of trade outside of the Germanic tribes themselves, occurring only if a surplus of loot or slaves were available. To distinguish themselves from their slaves, freemen and warriors wear a form of topknot that has come to be known as a Suebian knot. Their kings, chiefs and champions sport even more elaborate versions of this same hairstyle.

Given such ostentatious displays, standing out in battle is important. Kings and chiefs, although drawn from elite lineages, are elected, making their continuation of heroic traditions essential in uniting the tribes.

Under the right leadership, The Suebi have the potential to unite to a single purpose, and Britannia, Gaul, and Iberia could easily be swept away under the weight of their numbers…

Like other Germanic factions, the Suebi are masters of forest warfare and plunder. Stemming from a confederation of smaller Germanic tribes, they have a diplomatic edge when dealing with other barbarians and excel at fighting lesser tribes who dare to stand in their way. They feel disdain for outsiders, civilised cultures and other barbarians alike, and must contend with considerable resistance from those whom they conquer.

vrijdag 15 februari 2013 @ 13:59:31 #79
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_122912660
Ik weet nu al dat dat zo'n factie is waarbij de productiekosten heel laag zijn en je de hele tijd bezig bent enorme aantallen naar de actie te loodsen. :D
pi_122913227
Nouja dat heeft ook wel wat. Gigantische legers met alleen wat simpele infanterie. Je eigen volksverhuizing door Europa :+
pi_122913309
Nu maar wachten op de aankondiging van de Batavi :P
pi_122914109
Genoeg volkeren om af te slachten met mijn hastati en triarii
pi_122921796
Die gasten met die beren en wolvenhuiden zien er wel bruut uit!
pi_122927110
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:50 schreef Polacco het volgende:
Inderdaad. _O_
pi_122948891
Kan weinig fout gaan meer _O_ die factions :9~ :9~ :9~
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  zaterdag 16 februari 2013 @ 15:24:14 #86
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_122951090
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:50 schreef Polacco het volgende:
Op grafisch gebied is het dik in orde inderdaad. Gezien de vorige games moeten we ons eerder zorgen maken over de ai en de diplomatieke opties.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_122951376
Ik hoop nu wel op 2 oosterse facties..
pi_122951627
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 15:35 schreef Dientje12 het volgende:
Ik hoop nu wel op 2 oosterse facties..
Ik denk nog Egypte en de Parthen.
pi_122953230
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 15:43 schreef Polacco het volgende:

[..]

Parthen wil ik sowieso als speelbaar
pi_122953274
Al iets bekend over mod tools :P?
pi_122972072
ik heb een achtergrond van rome 2 total war _O_
pi_122972291
quote:
11s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 23:44 schreef Dientje12 het volgende:
ik heb een achtergrond van rome 2 total war _O_
Fuck yeah
Ik zwaai naar dieren.
pi_122976792
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 23:51 schreef Geerd het volgende:

[..]

Fuck yeah
Ja toch voor de winkel slapen alles
  zondag 17 februari 2013 @ 12:39:44 #94
396386 sturmpie
for night & nature
pi_122981752
ziet er mooi uit

is Total War zoiets als Command & Conquer ?

of meer als Civilization en Sparta ?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_122981939
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:39 schreef sturmpie het volgende:
ziet er mooi uit

Combinatie van Civilization en C&C. Soort van.
pi_122982176
Ben benieuwd naar de volgende factions; egypte zal er wel eentje zijn neem ik aan.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  zondag 17 februari 2013 @ 14:18:50 #97
309762 Schpast
Kritisch en rancuneus
pi_122985359
Die factions. _O_ Genieten, dit. De sfeer lijkt me nu al gewoon beter dan die van alle andere voorgangers. Wel nog twee oosterse factions nodig. _O_

DUURT VEEL TE LANG DIT!
  zondag 17 februari 2013 @ 14:48:13 #98
56749 BlaZ
pi_122986924
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 15:43 schreef Polacco het volgende:

[..]

Seleuciden ipv Parthen maar voor de balans zou het beter zijn om het verre oosten vooralsnog helemaal weg te laten en dan een DLC met facties als Pontus, Seleuciden, Parthen, Armenen, Scythen, Thraciers.

Dus Griekse stadstaten en Ptolemaische rijk (Egypte) er nog bij.
pi_122986976
quote:
ziet er mooi uit

De campagne speelt zich af in een turnbasedsetting. Daar bouw je steden, legers en verplaats je eenheden. De gevechten spelen zich af in real time.
pi_122987030
quote:
ziet er mooi uit

Velen malen beter
  zondag 17 februari 2013 @ 14:57:51 #101
396386 sturmpie
for night & nature
pi_122987477
quote:
14s.gif Op zondag 17 februari 2013 14:50 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Velen malen beter
ik ben echt groot fan van Command & Conquer red alert en generals.

Civilization vond ik niet grappig, Sparta ook niet.
pi_122988051
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 14:57 schreef sturmpie het volgende:

[..]

Het bouwen van je steden en verplaatsen van 'units' is turnbased.
Het vechten gaat gewoon realtime.
Imho een perfecte combinatie :Y
pi_122988336
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 14:57 schreef sturmpie het volgende:

[..]

Het is meer realistischer dan C&C

Die laatste 2 die je opnoemt zijn ook bagger
  zondag 17 februari 2013 @ 15:13:57 #104
396386 sturmpie
for night & nature
pi_122988441
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 15:06 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Het bouwen van je steden en verplaatsen van 'units' is turnbased.
Het vechten gaat gewoon realtime.
Imho een perfecte combinatie :Y
turnbased
lmho

?wat is dat ?
pi_122988643
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 15:13 schreef sturmpie het volgende:

[..]

turnbased
lmho

?wat is dat ?
In het spel krijg je zo'n 250 turns elke turn is een kwart van een jaar dus je hebt ook 4 seizoenen..

Dit speelt af op de campange map.
Als je naar de strijf gaat kun je zelf controle nemen dus real time battlen of automatisch een uitkomst laten bepalen door de pc, dit word dan weer gecompenseerd op de sterkte van beide legers dus dit gebruik je alleen als je echt zeker bent dat je wint

Als je aan de beurt bent kan je je steden beheren units recruteren, dit gaat over turns en je kan je legers, vloten en je speciale karakters verplaatsen..

Dus als je alles gedaan hebt kan je je turnbeeindigen en doen de overige facties hetzelfde bestuurt door de AI...
pi_123000392
Het lijkt me nog steeds vet om zo'n spel te kunnen multiplayeren. En dan dus niet alleen de gevechten, maar ook de campaign.

Probleem is dat het dan natuurlijk wel een potje wordt van vele dagen.
  maandag 18 februari 2013 @ 13:30:12 #107
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_123028363
quote:
99s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:20 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Het lijkt me nog steeds vet om zo'n spel te kunnen multiplayeren. En dan dus niet alleen de gevechten, maar ook de campaign.

Probleem is dat het dan natuurlijk wel een potje wordt van vele dagen.
het is meer het wachten tot je aan de beurt bent immers kan jij niets als de ander aan de beurt is, dus dat lijkt me vooral leuk als je de ander goed kent en je in 1 kamer zit of zo / skyped en samen redelijk vaak kan op hetzelfde tijdstip. Want anders wordt het erg frustrerend ;)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  maandag 18 februari 2013 @ 18:11:38 #108
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_123038639
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:30 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

het is meer het wachten tot je aan de beurt bent immers kan jij niets als de ander aan de beurt is, dus dat lijkt me vooral leuk als je de ander goed kent en je in 1 kamer zit of zo / skyped en samen redelijk vaak kan op hetzelfde tijdstip. Want anders wordt het erg frustrerend ;)
Mwoah, kan meevallen. Bij Civ online begin je allemaal gelijktijdig je beurt en heb je maximaal een minuut (oid) om hem af te ronden, dan begint de volgende. Het kan sneller als iedereen eerder zijn beurt aftikt. Je bent dus zo snel als de traagste speler.

zondag 24 februari 2013 @ 11:28:29 #110
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_123269013
Mijn geekradar slaat op hol. Ik moet dit spel spelen. _O_
Deathlift or Die.
  donderdag 28 februari 2013 @ 18:20:39 #111
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_123466223
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  donderdag 28 februari 2013 @ 18:22:26 #112
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_123466290
quote:
De helft van het filmpje is reclame :D.
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_123466707
pi_123467153
  donderdag 28 februari 2013 @ 20:54:47 #115
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_123474495
Germaanse K9-unit. _O-
[/quote]
pi_123570205
Mensen die de eerste Rome Total War hebben gespeeld zijn meestal ook erg tactisch en analytisch aangelegd omdat dit spel meer van je vergt dan een gemiddelde C&C game. Ik vergelijk het een beetje met schaken.
pi_123570907
quote:
15s.gif Op zondag 3 maart 2013 13:42 schreef Iwanius het volgende:
Mensen die de eerste Rome Total War hebben gespeeld zijn meestal ook erg tactisch en analytisch aangelegd omdat dit spel meer van je vergt dan een gemiddelde C&C game. Ik vergelijk het een beetje met schaken.
Inderdaad, hoewel ik dat nog vooral vond met de singleplayer.. Kon je de gevechten nog eens even pauzeren en rustig nadenken over je verdere aanval. Linkerflank, rechterflank.... nah, ik ga er wel omheen, puzzel puzzel..
Multiplayer was wat dat betreft uitdagender en moeilijker, want je moet toch meteen besluiten hoe je je tactiek verder invult.
pi_123571029
quote:
99s.gif Op zondag 3 maart 2013 13:59 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Inderdaad, hoewel ik dat nog vooral vond met de singleplayer.. Kon je de gevechten nog eens even pauzeren en rustig nadenken over je verdere aanval. Linkerflank, rechterflank.... nah, ik ga er wel omheen, puzzel puzzel..
Multiplayer was wat dat betreft uitdagender en moeilijker, want je moet toch meteen besluiten hoe je je tactiek verder invult.
En een goede menselijke tegenstander reageert natuurlijk veel beter op bepaalde situaties dan de A.I.
  zondag 3 maart 2013 @ 15:05:14 #119
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_123573724
Echter als je tegen een mens speelt kan er ook wel eens iets vergeten worden. Als ik tegen de AI van Shogun zelfs op easy speel en mijn cavalry er omheen stuur dan komt er sowieso een groepje achter mij aan, een normale tegenstander gaat zijn troepen niet moe maken door ze achter cav aan te laten rennen. En zodra je intensief vecht op 1 punt vergeet ik zelf al snel een ander punt. :P
[/quote]
pi_123593331
quote:
Ze moeten stoppen met video's releasen en gewoon de game releasen
pi_123593872
quote:
99s.gif Op zondag 3 maart 2013 13:59 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Lol, ik had vrijwel standaart uitgangsposities infanterie daar achter pijl en boog gastjes daar achter die honden en op de flanken cavalerie.

Echt tacties bezig wel eens geprobeerd maar dat resulteerde vaak in een chaos waar alles werd afgemaakt behalve de vijand :')
Btw ik kan wel schaken :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_123594711
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 21:58 schreef Geerd het volgende:

[..]

Lol, ik had vrijwel standaart uitgangsposities infanterie daar achter pijl en boog gastjes daar achter die honden en op de flanken cavalerie.

Echt tacties bezig wel eens geprobeerd maar dat resulteerde vaak in een chaos waar alles werd afgemaakt behalve de vijand :')
Btw ik kan wel schaken :P
Vaak heb je ook te maken met de conditie van je soldaten en het moraal..
Je moet de goeie balans vinden van je leger niet teveel archers enzo. De sleutel van het gevecht zit meestal bij de troepen die hand in hand het gevecht aan gaan dan heb je je cavalerie die flankt, flankerende troepen tegen houdt plus als de archers of artillerie vrij staan in het veld waar de vijandelijke troepen niet gauw bij kunnen komen laat je ze daarin chargen..

En het leven van de generaal moet je blijven beschermen, maar elk gevecht pakt anders uit

En het ligt er ook aan wat voor troepen je vijand weer heeft,
pi_123594991
quote:
7s.gif Op zondag 3 maart 2013 22:10 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Vaak heb je ook te maken met de conditie van je soldaten en het moraal..
Je moet de goeie balans vinden van je leger niet teveel archers enzo. De sleutel van het gevecht zit meestal bij de troepen die hand in hand het gevecht aan gaan dan heb je je cavalerie die flankt, flankerende troepen tegen houdt plus als de archers of artillerie vrij staan in het veld waar de vijandelijke troepen niet gauw bij kunnen komen laat je ze daarin chargen..

En het leven van de generaal moet je blijven beschermen, maar elk gevecht pakt anders uit

En het ligt er ook aan wat voor troepen je vijand weer heeft,
Ja klopt, vond altijd wel mooi hoe eerst 25% werd gekild door de archers en daarna nog 15 door die speren die ze gooien :P

Mochten ze doorbreken hup die honden erop af.
Grijs gespeeld, nu weer bezig met call of duty 2.
Ik zwaai naar dieren.
pi_123595217
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 22:14 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ja klopt, vond altijd wel mooi hoe eerst 25% werd gekild door de archers en daarna nog 15 door die speren die ze gooien :P

Mochten ze doorbreken hup die honden erop af.
Grijs gespeeld, nu weer bezig met call of duty 2.
Had je in rome tw ook honden?
Is lang geleden kan het niet meer herinneren xD

Ja, als eenmaal het gevecht is begonnen kan je beter je archers op iets anders richten zoals de andere archers anders lijdt je verliezen aan vriendelijk vuur :9

Ik speel nu gewoon BF3 om de tijd te verdoen.
pi_123595509
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 22:17 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Ja, als eenmaal het gevecht is begonnen kan je beter je archers op iets anders richten zoals de andere archers anders lijdt je verliezen aan vriendelijk vuur :9

quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 22:17 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Bf2 hier af en toe, bf3 is mijn pc te sloom voor.
Ik zwaai naar dieren.
pi_123595579
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 22:21 schreef Geerd het volgende:

[..]

[..]

Bf2 hier af en toe, bf3 is mijn pc te sloom voor.
Ah, ja dat is klote.
Met pc's blijf je maar upgraden als er mooiere spellen uitkomen, beter wacht je tot Rome 2 uitkomt en stel je in de tussentijd een pc samen :7
pi_123595859
quote:
9s.gif Op zondag 3 maart 2013 22:22 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Ah, ja dat is klote.
Met pc's blijf je maar upgraden als er mooiere spellen uitkomen, beter wacht je tot Rome 2 uitkomt en stel je in de tussentijd een pc samen :7
Ja was ook in de planning, rond de 700/800 deze is alweer dik 5 jaar.
Maar farcry sniper ghost warrior en bad company draaide die perfect.
Ik zwaai naar dieren.
pi_123595948
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 22:25 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ja was ook in de planning, rond de 700/800 deze is alweer dik 5 jaar.
Maar farcry sniper ghost warrior en bad company draaide die perfect.
Ja, mischien heb je niet eens een nieuw scherm nodig, scheelt wel 150 euro

Welke far cry 3?
pi_123596259
quote:
7s.gif Op zondag 3 maart 2013 22:27 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Ja, mischien heb je niet eens een nieuw scherm nodig, scheelt wel 150 euro

Welke far cry 3?
De eerste en zelfs de 2de deed het nog super met dit systeempje, q94 @2,66 met 4 gig geheugen en een gforce gt6900 1gig, was best wel snel bakkie toen.
Nu nog 3 gig geheugen over en de hd begint het te begeven 1 film uitpakken 45 min :') _O-
Scherm doet het nog prima idd
Ik zwaai naar dieren.
pi_123596580
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 22:32 schreef Geerd het volgende:

[..]

De eerste en zelfs de 2de deed het nog super met dit systeempje, q94 @2,66 met 4 gig geheugen en een gforce gt6900 1gig, was best wel snel bakkie toen.
Nu nog 3 gig geheugen over en de hd begint het te begeven 1 film uitpakken 45 min :') _O-
Scherm doet het nog prima idd
Tijd voor een nieuwe ja :9
pi_123596887
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 22:37 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Tijd voor een nieuwe ja :9
Ik weet het maja moet nog meer spul komen, ben al blij dat ik nog beetje kan internetten etc met deze bak :P
Wat heb jij voor systeem ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_123597633
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 22:42 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ik weet het maja moet nog meer spul komen, ben al blij dat ik nog beetje kan internetten etc met deze bak :P
Wat heb jij voor systeem ?
Ja, internet is wel belangerijk deze dagen :9

Uhm.

Moederbord: Asrock 870 extreme fast usb
Processor: AMD phenom II x6 3.3ghz
RAM: 12GB 2000mhz of 1866mhz dacht ik, laatst nog nieuw besteld.
Videokaart: Geforce 580 GTX 4GB
Voeding: 850 watt corsair
en nog wat dingetjes maar dit is meestal het belangerijkste :P

heb hem vanaf de release van bf3 dus anderhalf jaar ofzo :9
pi_123598488
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 22:53 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Ja, internet is wel belangerijk deze dagen :9

Uhm.

Moederbord: Asrock 870 extreme fast usb
Processor: AMD phenom II x6 3.3ghz
RAM: 12GB 2000mhz of 1866mhz dacht ik, laatst nog nieuw besteld.
Videokaart: Geforce 580 GTX 4GB
Voeding: 850 watt corsair
en nog wat dingetjes maar dit is meestal het belangerijkste :P

heb hem vanaf de release van bf3 dus anderhalf jaar ofzo :9
nice ruilen? :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_123598518
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 23:06 schreef Geerd het volgende:

[..]

nice ruilen? :P
nee sorry
pi_123605593
In deeltje 1 was het erg makkelijk om nieuwe factions te unlocken (.txt bestandje editten), hoop dat dat weer zo gaat.

Voor de rest hoop ik dat ze niet op het aantal provincies beknibbelen om het makkelijker te maken voor nieuwe spelers, zou een typische streek zijn.
  maandag 4 maart 2013 @ 08:46:07 #136
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_123606199
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 07:40 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
In deeltje 1 was het erg makkelijk om nieuwe factions te unlocken (.txt bestandje editten), hoop dat dat weer zo gaat.

Voor de rest hoop ik dat ze niet op het aantal provincies beknibbelen om het makkelijker te maken voor nieuwe spelers, zou een typische streek zijn.
Ik verwacht dat ze de lijn van shogun 2 en empire volgen, elke factie is meteen speelbaar.
pi_123606210
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 07:40 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

Dat hoop ik ook niet..
Ik wil wel door grote hoeveelheden steden/dorpen/forten moeten knokken voordat ik een beetje goed onderweg ben over de kaart. In 5 beurten al zo ongeveer aan het Kanaal staan zou wel erg jammer zijn.
  maandag 4 maart 2013 @ 11:10:44 #138
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_123609501
Macedonie _O_
Carthago _O_
pi_123609719
Damn, ik dacht dat er een nieuwe faction was onthuld.
pi_123611158
Als ze de kaart nou zo groot maken dat we er ook Indische en Chinese rijken bij kunnen betrekken, wordt het helemaal interessant :+
  maandag 4 maart 2013 @ 19:37:07 #141
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_123628835
quote:
99s.gif Op maandag 4 maart 2013 08:46 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Dat hoop ik ook niet..
Ik wil wel door grote hoeveelheden steden/dorpen/forten moeten knokken voordat ik een beetje goed onderweg ben over de kaart. In 5 beurten al zo ongeveer aan het Kanaal staan zou wel erg jammer zijn.
Indd. Ik hoop juist dat ze ook het grand strategy aspect verder uitbreiden. Een beetje a la hearts of Iron oid.

pi_123645362
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 19:37 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Indd. Ik hoop juist dat ze ook het grand strategy aspect verder uitbreiden. Een beetje a la hearts of Iron oid.
Mischien moeten ze erbij voegen dat legers die ver hebben gereisd -1 punt krijgen op hun conditie op het slagveld ofzo en het niet voor cavalerie geldt
  donderdag 7 maart 2013 @ 08:26:21 #143
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_123734301
quote:
7s.gif Op maandag 4 maart 2013 23:58 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Mischien moeten ze erbij voegen dat legers die ver hebben gereisd -1 punt krijgen op hun conditie op het slagveld ofzo en het niet voor cavalerie geldt
Dat soort dingen. Maar ook bevoorrading, bevoorradingslijnen, mars en slagorde, etc.

pi_123751283
Parthia

“Tolerance, justice, profit”

The ascension to power of Arsaces, leader of the Parni tribe, assured them victory against the Seleucid protectorate of Parthava, who had been weakened in their attempts to break free of Greco-Macedonian rule. Thus began the rise of Parthia, an eastern empire comparable to the Achaemenid dynasty of old and one of the few who came close to matching the power and wealth of Rome.

A confederation of tribes, Parthia is famed for its horses, nomadic horse-archers and heavy cavalry, the latter developing distinctive bronze or iron scaled armour which covers both horse and rider. For its infantry it relies on ethnic Persian/Iranian hillmen, spear and skirmisher units and sometimes mercenaries, armed and drilled in the Seleucid fashion.

Blending Persian, Hellenistic and local cultures, Parthia’s religious practices and philosophies include veneration of both Greek and Iranian Gods, and the practice of Zoroastrianism. Over time, a noble elite has developed, holding key areas of agricultural land upon which the economy is based, while trade via the emerging Silk Road enables its agents to move easily throughout the ancient world.

As an Eastern faction, Parthia profits from the rich heritage established by the Persian Empire both in its capacity for trade and in its cultural strength. A degree of tolerance for foreign cultures further eases Parthian conquest of new lands, but their Zoroastrian practices mean an aversion to slavery, which is detrimental to both the economy and to public order. In battle, their great marksmanship and mastery of cavalry makes them a force to be reckoned with when fighting on open ground.

donderdag 7 maart 2013 @ 18:43:21 #145
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_123755954
De Total War games waren alleen leuk met mods eigenlijk. Vanilla games faalde best wel, vooral als je vanilla Romme vergelijkt met Roma Surrectum of vanilla Medieval 2 met Stainless steel.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_123756629
quote:
6s.gif Op donderdag 7 maart 2013 16:42 schreef Polacco het volgende:
Parthia

[ afbeelding ]

The ascension to power of Arsaces, leader of the Parni tribe, assured them victory against the Seleucid protectorate of Parthava, who had been weakened in their attempts to break free of Greco-Macedonian rule. Thus began the rise of Parthia, an eastern empire comparable to the Achaemenid dynasty of old and one of the few who came close to matching the power and wealth of Rome.

A confederation of tribes, Parthia is famed for its horses, nomadic horse-archers and heavy cavalry, the latter developing distinctive bronze or iron scaled armour which covers both horse and rider. For its infantry it relies on ethnic Persian/Iranian hillmen, spear and skirmisher units and sometimes mercenaries, armed and drilled in the Seleucid fashion.

Blending Persian, Hellenistic and local cultures, Parthia’s religious practices and philosophies include veneration of both Greek and Iranian Gods, and the practice of Zoroastrianism. Over time, a noble elite has developed, holding key areas of agricultural land upon which the economy is based, while trade via the emerging Silk Road enables its agents to move easily throughout the ancient world.

As an Eastern faction, Parthia profits from the rich heritage established by the Persian Empire both in its capacity for trade and in its cultural strength. A degree of tolerance for foreign cultures further eases Parthian conquest of new lands, but their Zoroastrian practices mean an aversion to slavery, which is detrimental to both the economy and to public order. In battle, their great marksmanship and mastery of cavalry makes them a force to be reckoned with when fighting on open ground.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Yessss _O_ :D
pi_123756952
Ik denk dat de laatste factie wel de Ptolemaic empire moet zijn, die kunnen niet buitengesloten worden.
  donderdag 7 maart 2013 @ 19:24:57 #148
56749 BlaZ
pi_123757521
quote:
7s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:43 schreef Smoofie het volgende:
De Total War games waren alleen leuk met mods eigenlijk. Vanilla games faalde best wel, vooral als je vanilla Romme vergelijkt met Roma Surrectum of vanilla Medieval 2 met Stainless steel.
Inderdaad, ik hoop dat de mod mogelijkheden gewoon goed zijn. Vanilla is eigenlijk altijd onspeelbaar.

Darth mods voor empire/napoleon en shogun II waren ook weer sterk
pi_123776672
quote:
7s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:10 schreef Dientje12 het volgende:
Ik denk dat de laatste factie wel de Ptolemaic empire moet zijn, die kunnen niet buitengesloten worden.
Inderdaad, het kan haast niet anders.
pi_123803977
Ik vraag me wel af he, of the Parthians ook weer Olifanten krijgen in deze game..
Dat maakt het weer een stukje uitdagender :7
pi_123805352
Godver kutparthen :r

Had dan Seleuciden gedaan
  vrijdag 8 maart 2013 @ 20:44:35 #152
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_123805918
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 20:06 schreef Dientje12 het volgende:
Ik vraag me wel af he, of the Parthians ook weer Olifanten krijgen in deze game..
Dat maakt het weer een stukje uitdagender :7
Dan wordt het spel juist makkelijk, gewoon zorgen dat die olifanten op hol slaan :P.
pi_123809685
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 20:44 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Dan wordt het spel juist makkelijk, gewoon zorgen dat die olifanten op hol slaan :P.
Ja, ik was die rampage vergeten
  vrijdag 8 maart 2013 @ 22:04:09 #154
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_123809819
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 22:01 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Ja, ik was die rampage vergeten
Vooral in Roma surrectum 2 als ze op rampage gingen in een mp potje _O_
en dan had je nog die overpowerde bezerkers(met die wolfhoeden)
pi_123810325
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 22:04 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Vooral in Roma surrectum 2 als ze op rampage gingen in een mp potje _O_
en dan had je nog die overpowerde bezerkers(met die wolfhoeden)
Die heb ik nog nooit gespeeld, van rome heb ik alleen vanilla gespeeld :9
Kon me er aardig mee vermaken
pi_123862585
Rome total war helemaal kapot gespeeld. kan niet wachten op 2 :P
pi_123872135
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2013 13:15 schreef shaderon het volgende:
Rome total war helemaal kapot gespeeld. kan niet wachten op 2 :P
Dat gevoel wanneer die bijna uit is en het gewoon nog een eeuwigheid blijkt te duren ;(
pi_123912529
quote:
2s.gif Op zondag 3 maart 2013 14:02 schreef Polacco het volgende:

[..]

En een goede menselijke tegenstander reageert natuurlijk veel beter op bepaalde situaties dan de A.I.
Ja, logisch maar mijn punt was dus dat je meer in je mars moest hebben dan alleen standaard denken zoals je dat bij de C&C series deed. Bij Rome Total War moet je rekening houden met de zwaktes van je eenheden en de sterke punten en hoe die reageren. Het is dus niet zo dat je gewoon maar eenheden verplaatst die dan maar het voor je uitvechten en je ervan uit kan gaan dat het wel goed komt en je je aandacht op iets anders kan richten.

Dus kom je uit op tactisch plannen,vooruitdenken over hoe en wat als... en dan nog op snelheid.
pi_123915365
quote:
6s.gif Op maandag 11 maart 2013 15:01 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ja, logisch maar mijn punt was dus dat je meer in je mars moest hebben dan alleen standaard denken zoals je dat bij de C&C series deed. Bij Rome Total War moet je rekening houden met de zwaktes van je eenheden en de sterke punten en hoe die reageren. Het is dus niet zo dat je gewoon maar eenheden verplaatst die dan maar het voor je uitvechten en je ervan uit kan gaan dat het wel goed komt en je je aandacht op iets anders kan richten.

Dus kom je uit op tactisch plannen,vooruitdenken over hoe en wat als... en dan nog op snelheid.
Klopt, daar ben ik het dan ook roerend met je eens.
pi_124203763
Ik heb bijvoorbeeld van de week nog een potje gespeeld (RTW) en ben met mijn legioenen door mijn eigen stommiteit ingemaakt. Ik schatte een aantal zaken te gemakkelijk in,was ook een beetje gemakzuchtig in mijn spelen, en kreeg dus de deksel op de neus.

Nah,tijd geleden dat ik baalde na afloop van een spel. }:| Maar goed,goede les voor RTW II! :D
pi_124205535
Deze ga ik volgen! Al een beeld van de systeem eisen?
pi_124206159
quote:
6s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:42 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb bijvoorbeeld van de week nog een potje gespeeld (RTW) en ben met mijn legioenen door mijn eigen stommiteit ingemaakt. Ik schatte een aantal zaken te gemakkelijk in,was ook een beetje gemakzuchtig in mijn spelen, en kreeg dus de deksel op de neus.

Nah,tijd geleden dat ik baalde na afloop van een spel. }:| Maar goed,goede les voor RTW II! :D
Zijn daar nog spelers online dan?
pi_124296945
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 14:24 schreef _The_General_ het volgende:
Deze ga ik volgen! Al een beeld van de systeem eisen?
Nog niet, had ergens gelezen dat ze het voor hoge en lage systemen zouden maken.
  woensdag 20 maart 2013 @ 20:48:05 #164
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_124309001
Ze gingen er voor zorgen dat wanneer je Shogun 2 kan draaien je ook Rome 2 kan draaien geloof ik ergens gelezen te hebben in één van de eerste interviews erover.

quote:
But don't panic if you have a relatively old - or old - PC. Mike Simpson revealed that the minimum specifications for what sounds like the entire Total War series have been permanently frozen, which sounds like witchcraft to us.

"We've actually nailed the min-spec down so it's probably never going to change again," he revealed. "That's probably what we're aiming for. So as time goes by, you'll be able to run Total War on pretty much any PC that's out there.

"To make that happen, we actually end up splitting both assets and the actual code paths, so there's actually different ways of putting the scenes together for the two ends [of the spectrum]. Top-end really will exploit everything that your card can do. Bottom-end, if you've got a laptop running integrated graphics, we want to run on that. That's doable now. The tech's come on well enough."
Staat hier tussen: http://www.eurogamer.net/(...)r-rome-2-information
[/quote]
  donderdag 21 maart 2013 @ 13:04:13 #165
309762 Schpast
Kritisch en rancuneus
pi_124331115
quote:
6s.gif Op donderdag 7 maart 2013 16:42 schreef Polacco het volgende:
Parthia

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
_O_

Mooi. Nog één faction toch? Beter Egypte dan.
  donderdag 21 maart 2013 @ 14:02:26 #166
56749 BlaZ
pi_124333125
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 20:33 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Godver kutparthen :r

Had dan Seleuciden gedaan
"Jack Lusted, the Creative Assembly's lead unit designer, has stated that instead of the "rebel nation" of the original Rome: Total War there will be a large number of smaller nations and city states."

Dus de Seleucids zullen wel als downloadable content beschikbaar komen.

Het verdwijnen van de rebel facties is wel een flinke vooruitgang, nu nog hopen op fatsoenlijke diplomatieke mogelijkheden.
pi_124333776
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:02 schreef BlaZ het volgende:

[..]

"Jack Lusted, the Creative Assembly's lead unit designer, has stated that instead of the "rebel nation" of the original Rome: Total War there will be a large number of smaller nations and city states."

Dus de Seleucids zullen wel als downloadable content beschikbaar komen.

Het verdwijnen van de rebel facties is wel een flinke vooruitgang, nu nog hopen op fatsoenlijke diplomatieke mogelijkheden.
Diplomatiek heeft mij altijd bijzonder weinig opgeleverd in welke TW dan ook.
Met wat geld bleven ze vaak wel even rustig, maar nooit een echte alliantie kunnen bewerkstelligen. En ook nooit een andere staat kunnen overtuigen om een tegenstander aan te vallen. Vond het al heel wat dat ze soms mijn protectoraat wilden worden :+. En iedereen die dat weigerde, daar bond ik gewoon de strijd mee aan :P
  donderdag 21 maart 2013 @ 14:32:26 #168
56749 BlaZ
pi_124334260
quote:
99s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:19 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Diplomatiek heeft mij altijd bijzonder weinig opgeleverd in welke TW dan ook.
Met wat geld bleven ze vaak wel even rustig, maar nooit een echte alliantie kunnen bewerkstelligen. En ook nooit een andere staat kunnen overtuigen om een tegenstander aan te vallen. Vond het al heel wat dat ze soms mijn protectoraat wilden worden :+. En iedereen die dat weigerde, daar bond ik gewoon de strijd mee aan :P
Ja ok, dat is leuk voor een Arcade game. Maar liever een goede Ai en goede diplomatieke opties.
pi_124337662
Voor de mensen die dit nog niet hebben gelezen.

http://forums.totalwar.co(...)1fde994479801773863b

Staat al behoorlijk wat info in. _O_
pi_124372011
Faction reveal 8

http://forums.totalwar.co(...)c30cf9ca1453b1f6a437

Egypt

“Legacy, independence, power.”

Ptolemaic Egypt has close cultural ties to the Hellenistic world, while maintaining many Egyptian traditions. Founded by Ptolemy in 305BC following the death of Alexander the Great, it has become a centre of culture and trade under the influence of its Macedonian rulers.

A general under Alexander, Ptolemy was appointed to govern Egypt after his king’s sudden demise. With Alexander’s empire fragmenting, Ptolemy declared his independence, securing Egypt against his power-grabbing rival generals during the Wars of the Successors (322 – 275BC).

Embracing Egyptian religion and customs, the Ptolemies have since made themselves Pharaohs, continuing the long engineering tradition of great temple and monument building. Greek culture and learning are actively encouraged however, and an upper class of Greco-Egyptians has emerged. But things are not always harmonious; with Greek units garrisoned and veterans settling throughout the territory, the privileges of Greek citizens have led to frequent and bloody uprisings by the indigenous people.

The intermingling of Greek and Egyptian fighting styles provides the Ptolemaic Pharaohs with a military that is both advanced and balanced, yet still honours the role of the champion commander. Making great use of spear and pike, their forces are further diversified with skilled swordsmen, scythed chariots, and more exotic units such as African war elephants. Egypt's position on the Mediterranean Sea also requires a substantial navy to protect its colonial and trade interests.

While Alexandria has become a beacon of civilisation and learning, its rulers are power-hungry opportunists. This new dynasty may yet expand its territory and influence further – perhaps to unify the Greek-speaking peoples? Or west, to carry out Alexander's threatened conquest of Carthage?

As a Successor Kingdom, Ptolemaic Egypt is progressive and forward-looking. They are skilled statesmen and academics, and their naval prowess is unquestioned. However, as a recently established dynasty on foreign soil, the native Egyptians will take some convincing as to the value of their new rulers…

pi_124372868
Kon ook niet anders :)
pi_124372933
Nice
pi_124373141
Als je hier kijkt:

Zie je onder Egypte nog een 9e knop met het Rallypoint logo. Er wordt al gespeculeerd dat een 9e factie (waarschijnlijk the Seleucid Empire) via Rallypoint onthuld gaat worden.

Zou tof zijn, was mijn favoriete factie van deel 1.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 16:41:04 #174
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_124651203
Schopje, zijn er hier meer mensen die Europium Barbarium voor RTW1 spelen? :P
pi_124725505
Rome total war 1 is nog steeds geweldig :) (kick)
pi_124725803
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2013 17:59 schreef stefan573 het volgende:
Rome total war 1 is nog steeds geweldig :) (kick)

Idd :@
Ik zwaai naar dieren.
pi_124725989

[ Bericht 100% gewijzigd door stefan573 op 31-03-2013 18:15:16 (Fout) ]
pi_124726026
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2013 18:15 schreef stefan573 het volgende:

Al bijna 26 ik zou ergens anders mee moeten spelen :P
Wanneer krijg je trouwens die beserkers wanneer je Germany speelt?
Ik zwaai naar dieren.
pi_124726143
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 18:16 schreef Geerd het volgende:

[..]

Al bijna 26 ik zou ergens anders mee moeten spelen :P
Wanneer krijg je trouwens die beserkers wanneer je Germany speelt?
Volgensmij door de tempels te bouwen :)
Die berserkers zijn echt baas.
pi_124726171
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2013 18:19 schreef stefan573 het volgende:

[..]

Volgensmij door de tempels te bouwen :)
Die versterkers zijn echt baas.
Uhmzz alles al gebouwd, idd die zijn echt gaaf :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_124726199
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 18:20 schreef Geerd het volgende:

[..]

Uhmzz alles al gebouwd, idd die zijn echt gaaf :P
Alleen erg kwetsbaar voor missiles :(
pi_124726262
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2013 18:21 schreef stefan573 het volgende:

[..]

Alleen erg kwetsbaar voor missiles :(
Hele rij met spears, daar achter die beserkes eerst de gasten kapot laten beuken op de spears, daarna die beserkers er achter aan, altijd mooi!!
Ik zwaai naar dieren.
pi_124726334
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 18:23 schreef Geerd het volgende:

[..]

Hele rij met spears, daar achter die beserkes eerst de gasten kapot laten beuken op de spears, daarna die beserkers er achter aan, altijd mooi!!
Die spear warbands vond ik echt vervelend toen ik met Gaul speelde en een stad besiegde.
Kon niet langs die muren door die spear warbands
Maar je moet ze dan met missiles afmaken, want ze hebben weinig tot geen armour :)
Ze zijn wel handig als je ze zelf hebt :)
  zondag 31 maart 2013 @ 18:33:11 #184
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_124726582
Die namen die ze gebruiken voor de games van nu zijn best kut Total war: Rome 2 dat klinkt voor geen meter ze hadden het beter game:total war kunnen houden ipv total war: game
pi_124726626
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 18:33 schreef De_Dakgoot het volgende:
Die namen die ze gebruiken voor de games van nu zijn best kut Total war: Rome 2 dat klinkt voor geen meter ze hadden het beter game:total war kunnen houden ipv total war: game
Rome total war 2?
Bedoel je zo?
  zondag 31 maart 2013 @ 18:37:01 #186
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_124726676
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2013 18:34 schreef stefan573 het volgende:

[..]

Rome total war 2?
Bedoel je zo?
Bijvoorbeeld.
pi_124726877
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2013 18:25 schreef stefan573 het volgende:

[..]

Die spear warbands vond ik echt vervelend toen ik met Gaul speelde en een stad besiegde.
Kon niet langs die muren door die spear warbands
Maar je moet ze dan met missiles afmaken, want ze hebben weinig tot geen armour :)
Ze zijn wel handig als je ze zelf hebt :)
Sws alleen aan het verdedigen/aanvallen uitlokken.
Echt mee aanvallen krijg ik niet voor elkaar loopt alles in de soep, overal van achter aangevallen, wil je dan weer keren zegmaar gaan ze al vluchten.
Ik zwaai naar dieren.
pi_124726905
Trouwens even 300 spartans kijken alleen dan de film uit 1962 :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_124728320
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 18:44 schreef Geerd het volgende:
Trouwens even 300 spartans kijken alleen dan de film uit 1962 :P
Dat is een leuke film :)
pi_124728708

Dit soort shit vind ik ook altijd geweldig, al dat materieel, en die getallen kun je je niet voorstellen.
Ik zwaai naar dieren.
pi_124728915
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 19:39 schreef Geerd het volgende:

Dit soort shit vind ik ook altijd geweldig, al dat materieel, en die getallen kun je je niet voorstellen.
Alleen wel jammer dat de video Engels is :(
pi_124729016
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2013 19:45 schreef stefan573 het volgende:

[..]

Alleen wel jammer dat de video Engels is :(
Uhmzz geen moeite mee, hoe oud ben je?
Ik zwaai naar dieren.
pi_124729215
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 19:47 schreef Geerd het volgende:

[..]

Uhmzz geen moeite mee, hoe oud ben je?
20
pi_124729293
quote:
7s.gif Op zondag 31 maart 2013 19:53 schreef stefan573 het volgende:

[..]

20
Dan is Engels toch gewoon een 2de taal voor je?
Ik zwaai naar dieren.
pi_124729412
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 19:55 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dan is Engels toch gewoon een 2de taal voor je?
Ik kan het wel, maar ik het versta het op een of andere manier niet goed :)
pi_124729458
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2013 19:58 schreef stefan573 het volgende:

[..]

Ik kan het wel, maar ik het versta het op een of andere manier niet goed :)
Aah oke.
Ik zwaai naar dieren.
pi_124729504
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 20:00 schreef Geerd het volgende:

[..]

Aah oke.
Wat is jouw favoriete factie eigenlijk?
Die van mij Rome en Seleucids
pi_124729644
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2013 20:01 schreef stefan573 het volgende:

[..]

Wat is jouw favoriete factie eigenlijk?
Die van mij Rome en Seleucids
Grieken, Egypte vind ik kut al die spears etc kan daar niet mee over weg, Rome natuurlijk veel infanterie die ook nog eens speren gooit, 15/25% van de vijand heb je dan al verslagen zelf nog geen dooie, daar achter archers.

En Germany heerlijk die spears maar dan speel ik in de verdediging, op dit moment probeert Egypte mij af te maken maar die lopen zich dood op de spears honden en archers mooi werk :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_124729806
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 20:05 schreef Geerd het volgende:

[..]

Grieken, Egypte vind ik kut al die spears etc kan daar niet mee over weg, Rome natuurlijk veel infanterie die ook nog eens speren gooit, 15/25% van de vijand heb je dan al verslagen zelf nog geen dooie, daar achter archers.

En Germany heerlijk die spears maar dan speel ik in de verdediging, op dit moment probeert Egypte mij af te maken maar die lopen zich dood op de spears honden en archers mooi werk :P
Alleen de cavalerie van de Grieken zijn slecht :(
  woensdag 3 april 2013 @ 13:01:17 #200
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_124830990
Tot nu toe wel de verwachtte facties gepresenteerd. Persoonlijk zou ik graag nog de Spanjaarden (Iberiers) erbij zien, daar heb ik altijd al een zwak voor gehad.

R:TW vond ik een pareltje in die tijd echter was het godsonmogelijk om fatsoenlijk een rijk te hebben omdat elke provincie aan het rellen was op een gegeven moment.
MW:TW2 is voor mij tot nu toe het leukste en het beste deel tot nu toe en die speel ik ook tot op de dag van vandaag.
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_124936263
Jammer dat het blijkbaar 1 turn/year is. En dat er maar 8 fracties speelbaar zijn.
pi_125002051
Kick :)
pi_125148937
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2013 20:10 schreef stefan573 het volgende:

[..]

Alleen de cavalerie van de Grieken zijn slecht :(
Nou...heb je weleens de Romeinse cavalerie in actie gezien tijdens het gamen?
Is nou ook niet een extra asset tijdens het spelen.
  donderdag 11 april 2013 @ 12:15:27 #204
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_125149057
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 23:06 schreef Latert het volgende:
Jammer dat het blijkbaar 1 turn/year is. En dat er maar 8 fracties speelbaar zijn.
Maar 8? Dat zou wel erg jammer zijn, zelfs een verslechtering ten opzichte van rome 1.
pi_125209006
quote:
15s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:12 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Nou...heb je weleens de Romeinse cavalerie in actie gezien tijdens het gamen?
Is nou ook niet een extra asset tijdens het spelen.
Romeinse cavalerie valt best mee hoor vind ik
Hun beste unit vind ik de Urbans
pi_125227708
Dat weet ik wel maar als ik kijk naar de cavalerie van andere stammen dan behoort de Romeinse cavalerie nou niet tot het topsegment aan eenheden die een strijd direct voor je kunnen beslissen.

Ik vind ze bijvoorbeeld meer een aanvulling op de Romeinse legioenen dan echt iets extra's die uit zichzelf (als eenheid) iets kunnen forceren in een veldslag.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2013 12:02:32 ]
  woensdag 17 april 2013 @ 17:40:05 #207
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_125404879
Ik denk dat ik dit wel de beste 8 fracties zijn. Zou er geen 1 anders willen zien.
Dit, dus.
pi_125433678
Over welke fracties heb je het?
pi_125461372
Naja voor sommigen ot, serie Vikings aan het kijken ook in die trend 1 tot 7 zijn al te downen.
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 21 april 2013 @ 11:17:59 #210
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_125548457
Is er al een verwachte release datum voor deze game? Heb vrij veel voorgaande total war games al gespeeld :-)
pi_125556583
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 11:17 schreef DjUntzUntz het volgende:
Is er al een verwachte release datum voor deze game? Heb vrij veel voorgaande total war games al gespeeld :-)
Oktober 2013.
pi_125559272
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 23:06 schreef Latert het volgende:
Dat vind ik ook een grote minpunt. Zal er voor deze nieuwe editie ook een grotere modbaarheid zijn dan bij de laatste paar TW games?
Burning bridges gives you so much more
  zondag 21 april 2013 @ 17:29:01 #213
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_125561351
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 16:45 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Dat vind ik ook een grote minpunt. Zal er voor deze nieuwe editie ook een grotere modbaarheid zijn dan bij de laatste paar TW games?
Nog groter? Ik meen dat mensen zich nu al het schompus modden.

pi_125561383
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 17:29 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Nog groter? Ik meen dat mensen zich nu al het schompus modden.
Na M2:TW is de TW serie behoorlijk achteruit gegaan qua modbaarheid. Reden ontgaat me even.
  zondag 21 april 2013 @ 17:41:07 #215
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_125561846
quote:
6s.gif Op donderdag 18 april 2013 11:21 schreef Iwanius het volgende:
Over welke fracties heb je het?
Waar factions werd omgezet naar fracties. In een fractie van een seconde doet autocorrect dat.
Dit, dus.
  zondag 21 april 2013 @ 18:29:35 #216
56749 BlaZ
pi_125563755
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 17:29 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Na M2:TW is de TW serie behoorlijk achteruit gegaan qua modbaarheid. Reden ontgaat me even.
De reden is natuurlijk DLC.
Als ze Rome 2 modbaar releasen is het binnen 2 weken speelbaar met 20 facties en 100'n verschillenden eenheden en dan kun je geen DLC meer verkopen.
  zondag 21 april 2013 @ 18:30:39 #217
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_125563786
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 18:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]

De reden is natuurlijk DLC.
Als ze Rome 2 modbaar releasen is het binnen 2 weken speelbaar met 20 facties en 100'n verschillenden eenheden en dan kun je geen DLC meer verkopen.
Toch vind ik het standaardproduct zonder DLC bij de TW series wel compleet aanvoelen. In mijn ogen blijven het extra's voor de echte fans.
Dit, dus.
  zondag 21 april 2013 @ 19:13:23 #218
56749 BlaZ
pi_125565468
quote:
14s.gif Op zondag 21 april 2013 18:30 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Toch vind ik het standaardproduct zonder DLC bij de TW series wel compleet aanvoelen. In mijn ogen blijven het extra's voor de echte fans.
Dat wel, ik vind het wel jammer dat men los extra facties gaat verkopen die eigenlijk zo ook in het standaardspel hadden horen te zitten.
Niks dan complimenten voor de DLC "Rise of the Samurai" overigens. Dat wel een uitstekende DLC.
pi_125575774
quote:
14s.gif Op zondag 21 april 2013 18:30 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Sinds Empire wellicht, bij Rome en Medieval II was het noodzakelijk (EB/RTR voor de eerste en SS voor de tweede).
  zondag 21 april 2013 @ 22:02:35 #220
366803 AthCom
Overigens ...
pi_125576224
Ik verwacht nog wel dat ze een negende factie erin stoppen voor preorders (later dlc). Bij Shogun 2 deden ze dat met de Hattori ook.
Moira. is tof. :7
pi_125578899
Hahaha, ben druk bezig met de Germans, eerst lekker passief legers bouwen, nu komen ze overal vandaan om mij af te maken, ook allemaal van die kut speren,
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 22 april 2013 @ 10:09:26 #222
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_125589411
Ik heb Shogun 2 nog maar 's opgestart. Ik hoop dat ze flink wat elementen uit dat spel zullen overnemen.
Dit, dus.
  dinsdag 23 april 2013 @ 19:00:03 #223
366803 AthCom
Overigens ...
pi_125650139
Hoe vet is dat dan _O_ wanneer komt tie nou uit?
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 24 april 2013 @ 18:31:15 #225
366803 AthCom
Overigens ...
pi_125687776
CA heeft een paar uur geleden ook de video geüpload (YouTube). Wellicht wat makkelijker dan de link.

pi_125689851
Ik heb het filmpje bekeken. Ziet er heel tof uit!
pi_125698056
Ik ben benieuwd hoe de campaign map eruit ziet.
pi_125699916
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 19:35 schreef Geerd het volgende:
Hoe vet is dat dan _O_ wanneer komt tie nou uit?
oktober 2013
There are only 151 Pokémon.
  woensdag 24 april 2013 @ 22:54:03 #229
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_125701902
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 21:59 schreef Latert het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de campaign map eruit ziet.
Ik denk de vorm van europa, noord afrika en een deel van azie :+
pi_125736633
Mis wel het gooien der pila door de legionairs. Of heb ik dat gemist?
  vrijdag 26 april 2013 @ 02:09:32 #231
366803 AthCom
Overigens ...
pi_125747295
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 21:41 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Mis wel het gooien der pila door de legionairs. Of heb ik dat gemist?
Ik dacht vernomen te hebben dat ze dat al rennende doen in plaats van eerst stil te staan zoals bij RTW.
  vrijdag 26 april 2013 @ 02:22:24 #232
56749 BlaZ
pi_125747334
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 april 2013 02:09 schreef AthCom het volgende:

[..]

Ik dacht vernomen te hebben dat ze dat al rennende doen in plaats van eerst stil te staan zoals bij RTW.
Vanuit formatie al rennende speren gooien _O-
  vrijdag 26 april 2013 @ 02:46:46 #233
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_125747399
Die video die flikkert telkens terug naar het begin als ik ergens op het einde klik maar ik heb ze wel wat zien gooien toen ze een paar seconden stopten tussen het rennen. :P
[/quote]
  vrijdag 26 april 2013 @ 16:58:02 #234
400841 Marcus_Zaagius
Ta eis heauton
pi_125766907
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 02:46 schreef Catkiller het volgende:
Die video die flikkert telkens terug naar het begin als ik ergens op het einde klik maar ik heb ze wel wat zien gooien toen ze een paar seconden stopten tussen het rennen. :P
Gelukkig! Anders zou t een grote misser zijn.
  vrijdag 26 april 2013 @ 17:33:51 #236
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_125768107
quote:
Pontus available free in content update on release day.
Waarom dan niet gewoon een basisfaction van maken?
Dit, dus.
  vrijdag 26 april 2013 @ 17:39:08 #237
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_125768294
Jammer van Pontus, had graag de Seleucids gezien.
Speel nu nog een game met de Seleucids op VH VH en net 1500 man Brutii verslagen op Rhodes toen ze mij belegerden maar waren geen partij voor mijn cataphract / silver shield leger :)
  vrijdag 26 april 2013 @ 19:47:17 #238
366803 AthCom
Overigens ...
pi_125773201
Of een factie nu in de basisgame zit of als die nou later of op releasedatum wordt toegevoegd kan me eigenlijk weinig schelen als het gratis dlc betreft. :)

Er wordt ook gehint naar meerdere gratis dlc's, dus misschien wordt een Seleucidische factie nog wel werkelijkheid ...
  vrijdag 26 april 2013 @ 20:20:36 #239
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_125774552
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2013 17:33 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Waarom dan niet gewoon een basisfaction van maken?
Omdat mensen dan blij zijn omdat ze iets gratis krijgen door dit zo aan te kondigen? Zijn allicht mensen blij hierdoor terwijl ze het gewoon normaal zouden vinden als ze x aantal facties zouden hebben om mee te spelen :P
[/quote]
  vrijdag 26 april 2013 @ 22:09:13 #240
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_125779996
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 20:20 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Omdat mensen dan blij zijn omdat ze iets gratis krijgen door dit zo aan te kondigen? Zijn allicht mensen blij hierdoor terwijl ze het gewoon normaal zouden vinden als ze x aantal facties zouden hebben om mee te spelen :P
Is toch bizar? Op de releasedag een extra gratis faction. Hoe vaker ik het lees des te raarder het wordt. Wat zou het idee daar nu achter zijn?
Dit, dus.
  vrijdag 26 april 2013 @ 22:28:16 #241
56749 BlaZ
pi_125781021
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2013 22:09 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Is toch bizar? Op de releasedag een extra gratis faction. Hoe vaker ik het lees des te raarder het wordt. Wat zou het idee daar nu achter zijn?
Mensen te laten pre-orderen
  woensdag 1 mei 2013 @ 15:27:19 #242
401629 IkBenEenLieveKad
Ik ben een kad
pi_125943382
Is het al bekend hoe duur het spel wordt?
pi_125965207
Ik heb niet opgelet, maar kan je barbaren spelen?

Of komt er nog een uitbreiding daarvan?

Ook met Alexander? Dat is pas een leger _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2013 23:44:14 ]
pi_125965643
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:44 schreef Doublepain het volgende:

Er zijn juist veel barbaren. Elke factie die niet Grieks is. ;)
pi_125970691
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:55 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Scherp ;)
pi_125970716
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:44 schreef Doublepain het volgende:

Alexander is natuurlijk wel een andere tijd dan de romeinen he, dus dat lijkt me sterk.
pi_125974442
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:55 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Dat is waar :') Saxons aanwezig?

quote:
99s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:42 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Alexander is natuurlijk wel een andere tijd dan de romeinen he, dus dat lijkt me sterk.
ja klopt, maar dat was wel de beste deel van 1 :P
  donderdag 2 mei 2013 @ 12:07:39 #248
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_125975300
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 11:43 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Dat is waar :') Saxons aanwezig?

[..]

ja klopt, maar dat was wel de beste deel van 1 :P
Niks mooier dan met het WRE uit BI op VH VH te winnen :)
pi_125982001
Zal toch eerst een nieuwe computer nodig hebben :( :(.
  donderdag 2 mei 2013 @ 16:25:16 #250
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_125984353
Dan ben je niet de enige
  donderdag 2 mei 2013 @ 16:33:55 #251
366803 AthCom
Overigens ...
pi_125984687
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 12:07 schreef numero_uno het volgende:

[..]

Niks mooier dan met het WRE uit BI op VH VH te winnen :)
Mij nog nóóit gelukt. :@ ERE wel, die krijgen tenminste nog wat geld binnen.
  donderdag 2 mei 2013 @ 16:41:14 #252
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_125984992
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 16:33 schreef AthCom het volgende:

[..]

Mij nog nóóit gelukt. :@ ERE wel, die krijgen tenminste nog wat geld binnen.
Heb me ook eerst op de ERE gericht om zo een feeling te krijgen met de nieuwe units ed. Ook met religie en dergelijke. Het fijnen van ERE was dat je binnen 1 of 2 turns alle regio´s naar het christendom bekeerd kon hebben dat scheelt al heel veel unhappiness.
Bij het WRE heb je echt een complete verdeling tussen pagan en christianity wat al veel ellende oplevert.
Daarnaast te grote en dure legers, achterstallige regio´s en een mongool als faction leader.

Succes!
  zondag 5 mei 2013 @ 10:09:09 #253
56749 BlaZ
pi_126083347
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 15:23 schreef DeParo het volgende:
Systeemeisen al bekend dan?
pi_126090530
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 15:23 schreef DeParo het volgende:
Net gister niewe pc besteld i5 processor had liever de i7 gehad natuurlijk maja stukje duurder 16gb geheugen 1tbhd en de videokaart was een geklokte gtx660 dacht ik al met al toch nog 1000 wou eigenlijk iets hebben ronde de 800 naja.

Dinsdag binnen als het goed is zal dan eens een benchmark draaien ben wel benieuwd

[ Bericht 5% gewijzigd door Geerd op 05-05-2013 14:36:02 ]
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 5 mei 2013 @ 23:00:36 #255
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_126112451
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 14:19 schreef Geerd het volgende:

[..]

Net gister niewe pc besteld i5 processor had liever de i7 gehad natuurlijk maja stukje duurder 16gb geheugen 1tbhd en de videokaart was een geklokte gtx660 dacht ik al met al toch nog 1000 wou eigenlijk iets hebben ronde de 800 naja.

Dinsdag binnen als het goed is zal dan eens een benchmark draaien ben wel benieuwd
Wat heb je aan 16gb geheugen?
Spatieboos
pi_126113136
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 23:00 schreef Spatieloos het volgende:

[..]

Genoeg iig?
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 5 mei 2013 @ 23:16:16 #257
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_126113155
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 23:15 schreef Geerd het volgende:

[..]

Genoeg iig?
ik bedoel, is dat niet teveel, gebruik je dat allemaal wel? wat zijn de voordelen van zoveel?
Spatieboos
pi_126113280
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 23:16 schreef Spatieloos het volgende:

[..]

ik bedoel, is dat niet teveel, gebruik je dat allemaal wel? wat zijn de voordelen van zoveel?
Denk niet dat ik dat gebruik idd, alleen voor die 40,- meer? Over een paar jaar een i7 erin kan ik weer even verder ander videokaartje misschien zijn hd's ook wat goedkoper.
Ik zwaai naar dieren.
pi_126113953
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 23:00 schreef Spatieloos het volgende:

[..]

Als je veel moet renderen is het nuttig, maar anders is het ook niet zo duur.
pi_126114121
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 23:37 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Als je veel moet renderen is het nuttig, maar anders is het ook niet zo duur.
Daarom voor de prijs hoef je het niet te laten.
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 16:57:09 #261
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_126178195
Nu nog een heerlijk potje Germania op VH VH aan het spelen en wat zijn die Bersekers toch ontiegelijk sterk.. 24 Berserkers slaan zich even door een linie van 200 man heen :D
pi_126250817
Nou het is een i5 3330, met een asus geforce gtx660 oc edition 2gb geworden.
Kunnen we weer even vooruit,
Ik zwaai naar dieren.
pi_126250844
kutspel
  donderdag 9 mei 2013 @ 04:11:24 #264
56749 BlaZ
pi_126250995
quote:
13s.gif Op donderdag 9 mei 2013 03:26 schreef Rampage87 het volgende:
kutspel
Goede inhoudelijke post
  donderdag 9 mei 2013 @ 17:22:24 #265
368515 Rhalius
Verteller
pi_126268566
we hebben een release datum: 3 september!

Komt al erg dichtbij en als je pre ordered krijg je Sparta, Athens and Epirus als speelbare groeperingen erbij!
Je kan dit pakket ook downloaden op release maar dan kost het wat extra.

Kijk hier echt naar uit, ben zelf ook een groot fan van griekenland en vond het helemaal niets dat ze zoveel speelbare factions "verspild" hadden met barbaren. Maar nu lijkt het een goeie combinatie van speelbare factions te worden:

-Rome.
-Carthage.
-Macedon.
-Britons.
-Gaul.
-Germania.
-Parthia.
-Ptolemaic Egypt.
-Pontus.
-Sparta.
-Athene.
-Epirus
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
  donderdag 9 mei 2013 @ 17:23:54 #266
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_126268633
Ook via steam te verkrijgen (extra content inbegrepen)
  donderdag 9 mei 2013 @ 17:32:05 #267
117098 Hathor
Effe niet
pi_126268885
Kan niet wachten. Vrees alleen wel dat ik even een andere videokaart moet aanschaffen, maar dat stond toch al op de agenda.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 9 mei 2013 @ 17:46:23 #268
366803 AthCom
Overigens ...
pi_126269280
Ik zag het net, ja. Tof. :)

Nog een maand of vier. ;(
  donderdag 9 mei 2013 @ 20:49:49 #269
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_126278191

Wat de neuk is dit voor teringzooi :') Pre-order cancelled.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  donderdag 9 mei 2013 @ 22:41:04 #270
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_126284167
quote:
13s.gif Op donderdag 9 mei 2013 20:49 schreef 2Happy4U het volgende:
[ afbeelding ]

Wat de neuk is dit voor teringzooi :') Pre-order cancelled.
hoezo dan?
  donderdag 9 mei 2013 @ 22:41:54 #271
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_126284203
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 22:41 schreef DjUntzUntz het volgende:

[..]

hoezo dan?
Een factie als pre-order bonus. Dat is niet vreemd voor jou?
  donderdag 9 mei 2013 @ 22:47:20 #272
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_126284455
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 22:41 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Een factie als pre-order bonus. Dat is niet vreemd voor jou?
het is DLC dat je er bij de pre-order gratis bij krijgt. Als je standaard game koopt, kun je eventueel deze DLC er later bij kopen, nu is het gratis bij een pre-order. wat is daar vreemd aan?
  donderdag 9 mei 2013 @ 22:48:47 #273
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_126284524
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 22:47 schreef DjUntzUntz het volgende:

[..]

het is DLC dat je er bij de pre-order gratis bij krijgt. Als je standaard game koopt, kun je eventueel deze DLC er later bij kopen, nu is het gratis bij een pre-order. wat is daar vreemd aan?
Het is content gemaakt voor de release van het spel. Waarom zou ik dubbelop moeten betalen voor iets?
  donderdag 9 mei 2013 @ 22:50:38 #274
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_126284628
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 22:48 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Het is content gemaakt voor de release van het spel. Waarom zou ik dubbelop moeten betalen voor iets?
Dat hoeft niet. Je hebt je order nu gecanceld. Als je straks de game koopt en je wil de greek pack eventueel later nog spelen, zul je dan bij moeten betalen terwijl je dat bij een pre-order er gratis bij krijgt. Zo werken games tegenwoordig. Relatief lagere instap voor een spel, en als je iets extra's wil spelen, dan kun je bij betalen. is je eigen keuze. Ik vind er niks vreemds aan.
  donderdag 9 mei 2013 @ 22:53:43 #275
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_126284801
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 22:50 schreef DjUntzUntz het volgende:

[..]

Dat hoeft niet. Je hebt je order nu gecanceld. Als je straks de game koopt en je wil de greek pack eventueel later nog spelen, zul je dan bij moeten betalen terwijl je dat bij een pre-order er gratis bij krijgt. Zo werken games tegenwoordig. Relatief lagere instap voor een spel, en als je iets extra's wil spelen, dan kun je bij betalen. is je eigen keuze. Ik vind er niks vreemds aan.
Omdat ik dan niet weet of het spel goed zal zijn? Jij hebt niet van Aliens: Colonial Marines gehoord? Of Simcity? Ik wacht liever op wat reviews / ervaringen van andere spelers zodat ik weet of het echt wat is of dat het geen technische problemen heeft.
  donderdag 9 mei 2013 @ 22:55:54 #276
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_126284905
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 22:53 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Omdat ik dan niet weet of het spel goed zal zijn? Jij hebt niet van Aliens: Colonial Marines gehoord? Of Simcity? Ik wacht liever op wat reviews / ervaringen van andere spelers zodat ik weet of het echt wat is of dat het geen technische problemen heeft.
Als je niet weet of het spel goed zal zijn, waarom had je het in eerste instantie dan gepre-ordered? gezien ze met DLC gaan werken, zullen ze de game blijven updaten dus technische mankementen kunnen altijd verholpen worden. Je enigszins :') vragen over of ik andere games ken, zal ik maar links laten liggen.
  donderdag 9 mei 2013 @ 23:03:12 #277
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_126285328
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 22:55 schreef DjUntzUntz het volgende:

[..]

Als je niet weet of het spel goed zal zijn, waarom had je het in eerste instantie dan gepre-ordered? gezien ze met DLC gaan werken, zullen ze de game blijven updaten dus technische mankementen kunnen altijd verholpen worden. Je enigszins :') vragen over of ik andere games ken, zal ik maar links laten liggen.
Was meer een statement om te zeggen dat ik nu het spel helemaal niet meer zou kopen.
Ik ga geen spel kopen die technische problemen heeft, dat moeten ze doen voordat ze het spel uitgeven.
Het waren voorbeelden waarom pre-orderen slecht was. Dat jij dat niet kan compreheren ligt aan jou.
  donderdag 9 mei 2013 @ 23:11:38 #278
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_126285792
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 23:03 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Was meer een statement om te zeggen dat ik nu het spel helemaal niet meer zou kopen.
Ik ga geen spel kopen die technische problemen heeft, dat moeten ze doen voordat ze het spel uitgeven.
Het waren voorbeelden waarom pre-orderen slecht was. Dat jij dat niet kan compreheren ligt aan jou.
Wat een buitengewoon trieste manier om enigszins macho over te komen. Gebruikmakend van een 'duur' woord dat niet eens bestaat. Ga toch alsjeblieft het forum af en val andere mensen van je eigen niveau lastig met niet-bestaande woorden, en laat mensen die wél interesse hebben in deze game gewoon verder praten. Oh en, raadpleeg voortaan eerst een woordenboek voordat je jezelf zo gigantisch voor schut zet op een forum waar iedereen mee kan lezen. Fijne avond verder
  donderdag 9 mei 2013 @ 23:12:40 #279
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_126285843
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 23:11 schreef DjUntzUntz het volgende:

[..]

Wat een buitengewoon trieste manier om enigszins macho over te komen. Gebruikmakend van een 'duur' woord dat niet eens bestaat. Ga toch alsjeblieft het forum af en val andere mensen van je eigen niveau lastig met niet-bestaande woorden, en laat mensen die wél interesse hebben in deze game gewoon verder praten. Oh en, raadpleeg voortaan eerst een woordenboek voordat je jezelf zo gigantisch voor schut zet op een forum waar iedereen mee kan lezen. Fijne avond verder
Op de man spelen, je bewijst mijn punt, alleen achterlijke mensen pre-orderen.
  donderdag 9 mei 2013 @ 23:14:37 #280
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_126285965
quote:
14s.gif Op donderdag 9 mei 2013 23:12 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Jij voelt jezelf beter dan mensen die pre-orderen?
  donderdag 9 mei 2013 @ 23:15:57 #281
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_126286052
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 23:14 schreef Salamando het volgende:

[..]

Jij voelt jezelf beter dan mensen die pre-orderen?
Ja, ik ben een verstandige klant, ik ga niet zomaar iets kopen zonder dat ik er iets van af weet. Je koopt toch ook geen auto zonder een proefrit te maken? En je gaat het toch helemaal niet kopen wanneer je meer moet betalen voor die auto als je een proefrit wilt maken?
  donderdag 9 mei 2013 @ 23:17:43 #282
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_126286151
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 23:15 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Ja, ik ben een verstandige klant, ik ga niet zomaar iets kopen zonder dat ik er iets van af weet. Je koopt toch ook geen auto zonder een proefrit te maken? En je gaat het toch helemaal niet kopen wanneer je meer moet betalen voor die auto als je een proefrit wilt maken?
Het is iemand zijn eigen keus of hij de game wil preorderen of niet, het is een slimme marketingtruc waar jij niet in trapt. Als anderen wel de keus maken om het nu te doen noem jij ze opeens 'achterlijk'. Vervolgens klaag jij dat mensen op de man spelen?
  donderdag 9 mei 2013 @ 23:19:11 #283
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_126286250
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 23:17 schreef Salamando het volgende:

[..]

Het is iemand zijn eigen keus of hij de game wil preorderen of niet, het is een slimme marketingtruc waar jij niet in trapt. Als anderen wel de keus maken om het nu te doen noem jij ze opeens 'achterlijk'. Vervolgens klaag jij dat mensen op de man spelen?
Ik speelde alleen op de man nadat hij dat deed. En het is geen slimme marketingstruc, het is een achterbakse. Content weghalen voor mensen die niet blindelings geld geven aan iets die niet zeker weten of het een goed spel is of niet.
pi_126291407
het grappige is is dat deze discussie niet eens klopt want de DLC zal je sowieso gratis kunnen downloaden, pre-order of niet.
There are only 151 Pokémon.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 03:41:50 #285
56749 BlaZ
pi_126293846
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 01:10 schreef Eenskijken het volgende:
het grappige is is dat deze discussie niet eens klopt want de DLC zal je sowieso gratis kunnen downloaden, pre-order of niet.
Ze vragen normaal gezien toch gewoon 2,49 per factie als DLC (bij shogun iig)
  vrijdag 10 mei 2013 @ 09:09:39 #286
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_126295191
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 03:41 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ze vragen normaal gezien toch gewoon 2,49 per factie als DLC (bij shogun iig)
Volgens mij ook, bij Empire was het niet anders iig. Hoewel ze uiteindelijk in de "Ultimate Edition" dan de hele zwik in één keer verkopen.

vrijdag 10 mei 2013 @ 09:53:31 #287
368515 Rhalius
Verteller
pi_126295936
Wat een gedoe. Ze bieden 3 factions aan als DLC op dag een inderdaad, maar als je pre ordered kan je ze gratis krijgen.

Dus dan moet je niet jammeren dat het geld kost aangezien je het kan besparen.
Je hoeft die pre order ook niet nu meteen te plaatsen, je kan ook gewoon wachten tot augustus zodat je er meer over weet.

En het is een total war game. die hebben mij nog nooit telleurgesteld. Zelfs empire total war niet waar iedereen over zat te klagen.
Deze games speel ik altijd honderden uren, dus de prijs is het zeker wel waard voor mij.

Alleen wil ik de game niet alleen digitaal hebben, ik wil hem in de kast hebben staan naast al de andere total war games. Dus dat wordt nog even zoeken naar een winkel voor een pre order.

Dit is gewoon een game die kop en schouders boven de concurrentie uitsteekt, ik weet al dat ik het niet eens zal zijn met sommige veranderingen, dat heb je altijd. Maar daar zijn mods voor om het te corrigeren.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 10:03:09 #288
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_126296148
quote:
14s.gif Op donderdag 9 mei 2013 23:12 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

:')

Wow dude... Fijn dat het gros van de lui in jouw ogen achterlijk is, tunnelvisie much? :')
  vrijdag 10 mei 2013 @ 10:09:28 #289
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_126296292
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 09:53 schreef Rhalius het volgende:
Alleen wil ik de game niet alleen digitaal hebben, ik wil hem in de kast hebben staan naast al de andere total war games. Dus dat wordt nog even zoeken naar een winkel voor een pre order.
Dit heb ik ook ja. Temeer omdat mocht je je account ooit verliezen je al je games ook opnieuw mag kopen.

vrijdag 10 mei 2013 @ 13:10:11 #290
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_126301826
quote:
Wat een gedoe. Ze bieden 3 factions aan als DLC op dag een inderdaad, maar als je pre ordered kan je ze gratis krijgen.

Je hoeft die pre order ook niet nu meteen te plaatsen, je kan ook gewoon wachten tot augustus zodat je er meer over weet.

En het is een total war game. die hebben mij nog nooit telleurgesteld. Zelfs empire total war niet waar iedereen over zat te klagen.
Deze games speel ik altijd honderden uren, dus de prijs is het zeker wel waard voor mij.

Dit is gewoon een game die kop en schouders boven de concurrentie uitsteekt, ik weet al dat ik het niet eens zal zijn met sommige veranderingen, dat heb je altijd. Maar daar zijn mods voor om het te corrigeren.
En hoe zit het met technische mankementen? Zoals eerder is voorgekomen in TW spellen, of vind jij het niet erg om het spel te betatesten voor 60 euro? Wat al absurd is voor een digitale kopie.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 13:28:12 #291
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_126302530
Lijkt me echt een geniaal spel _O_ Mezelf zo vermaakt met RTW 1 :D
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
  vrijdag 10 mei 2013 @ 13:50:13 #292
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_126303280
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 22:50 schreef DjUntzUntz het volgende:

[..]

Ik vind het huidige prijskaartje van 55 euro niet echt laag hoor. Maar ik koop tzt wel een goedkope key online. Ik had Tomb Raider ook op de dag van release voor 20 euro tegen 40 op steam. Op steam kreeg je een extra MP-dingetje en een tombe "gratis" :').
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  vrijdag 10 mei 2013 @ 14:14:55 #293
56749 BlaZ
pi_126304272
quote:

De total war serie doet het kwalitatief gezien vrij goed inderdaad. Ik ben persoonlijk geen fan van de vanilla versies aangezien deze diepgang missen , maar na 1 patch zijn deze spellen meestal goed speelbaar.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 19:56:07 #294
368515 Rhalius
Verteller
pi_126317700
Ik heb Neverwinter Nights 2 gespeeld zonder patches, die game had meer bugs en mankementen dan de complete total war serie bij elkaar. Sindsdien stoor ik me eigenlijk niet snel meer aan foutjes in games op release aangezien het allemaal gruwelijk meevalt vergeleken met NWN2.
pi_126337803
Sorry maar ik ben 't wel met vorige poster over DLC eens. DLC op dag een is gewoon triest. Dat je geld vraagt voor langdurige ondersteuning, dat mag. Add-ons zoals bij Fall-out bijvoorbeeld, daar kan ik nog wel mee inkomen. Maar playable factions als DLC aanbieden. Poe.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 10:00:42 #296
368515 Rhalius
Verteller
pi_126338972
Je kan dus gewoon alle 4 de DLC factions gelijk al gratis hebben, dus ik zie het probleem niet.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:38:21 #297
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_126342641
Ik koop het spel wel gewoon voor de release en hopelijk komt de volgende versie met nog meer DLC zodat sommigen nog harder kunnen zeuren. Het is niet alsof je een speciale editie moet kopen voor een hogere prijs om die pre-order content te krijgen.

Zullen wel weer van die hardcore gamers zijn die 30 spellen in de week een kwartiertje spelen en dan is DLC al snel te duur als je het overal bij moet kopen. :')
[/quote]
pi_126343359
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:38 schreef Catkiller het volgende:
Ik koop het spel wel gewoon voor de release en hopelijk komt de volgende versie met nog meer DLC zodat sommigen nog harder kunnen zeuren. Het is niet alsof je een speciale editie moet kopen voor een hogere prijs om die pre-order content te krijgen.

Zullen wel weer van die hardcore gamers zijn die 30 spellen in de week een kwartiertje spelen en dan is DLC al snel te duur als je het overal bij moet kopen. :')
Tegenovergesteld juist, haal weinig A-titels. Ik hou er alleen niet van als ze iets al hebben en dit dan pas tegen betaling vrijgeven. Dat hoeft niet voor iedereen reden te zijn om 'm niet te kopen natuurlijk. Allemaal subjectief. Als echter bekend wordt gemaakt dat er DLC is, stel ik m'n aankoop altijd uit tot de GOTY/Ultimate whatever versie waarbij je alles in een keer hebt.

En het gaat me ook om de toegevoegde waarde van zulke content. Een factie playable maken kost geen enkele moeite (voor de spelers van vorige delen, je hoefde alleen maar in de config files even copy-paste te doen) maar ze vragen er dus nadat preorders verlopen zijn wel geld voor. Dat is iets heel anders dan extra maps, of extra verhaallijnen zoals bij Fallout.
pi_126343730
pi_126359797
Zo farcry 3 draait hier grafisch alles voluit soepel zoals het hoort, kom maar op met Rome 2 :P
Ik zwaai naar dieren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')