SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er is nog niet heel veel informatie over deze game en hij komt pas eind 2013 uit.
Wel zijn de eerste 2 facties natuurlijk al bekend Carthago en Rome.
Romeinse soldaten
Soldaten van Carthago
De plaatjes beloven al veel![]()
Alleen hopen dat de computer gestuurde tegenstanders beter van te voren zijn.
[ Bericht 4% gewijzigd door Dientje12 op 02-01-2013 16:02:48 ]
Nee, daarom werd het maar tijd voor een topicquote:Op dinsdag 1 januari 2013 22:01 schreef drumstickNL het volgende:
Is hier nog geen topic voor open? If not, schande!![]()
Rome: total war
Rome II gaat vast tof worden. Al zal ik mijzelf niet teveel hypen in case het tegenvalt. Al stelt deze ontwikkelaar nooit teleur eigenlijk.
edit: GAM / Total War: Rome II - Aangekondigd maar goed, deze heeft een fatsoenlijke OP.
Eens.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 22:23 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Zelf vind ik het tijdperk van de Romeinen ook veel interessanter dan de andere tijdperken.
Gedaanquote:Op dinsdag 1 januari 2013 23:02 schreef DeeCruise het volgende:
Tvp vanaf phone, groot fan van het eerste deel en kijk dan ook uit naar deel 2. Er zijn overigens al dev diary vids uit evenals een real life action vid, zou deze toevoegen aan de OP voor de volledigheid
quote:
Spanje, mischien ook wel weer engeland, ik hoop ook de parthiansquote:Op zondag 20 januari 2013 03:30 schreef Polacco het volgende:
Er zijn al drie factions bekend. De eerste twee zijn voor de hand liggend, namelijk de Romeinse factie en de Carthaagse factie . Gezien de getoonde gameplay mag dat geen verrassing worden genoemd.
Nu is echter ook bekend geworden dat de Macedoniėrs als speelbare factie in het spel zullen zitten.
Welke speelbare factions verwachten jullie nog meer? Ik denk dat zeker Egypte nog zal worden toegevoegd. Ook nog de Germaanse, Gallische en Keltische stammen.
Ziet er goed uitquote:Op zondag 20 januari 2013 14:36 schreef Polacco het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 20 januari 2013 15:28 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Ziet er goed uit
http://wiki.totalwar.com/w/Factions
Binnenkort worden er ook meer bekend gemaakt
Die afstap optie hebben ze al in shogun 2 dus die zal hier ook wel in zitten. En dat met dat riotten is wel vervelend, maar dit gebeurt soms ook in je eigen steden dat het in plekken gebeurt met ander geloof is wel redelijk en die bouw tijden vind ik wel goed en realistisch 4 turns is 1 jaar. Een gebouw is niet in 1 dag af...quote:Op zondag 20 januari 2013 17:43 schreef Quotidien het volgende:
Ziet er allemaal geweldig uit.
Ik hoop alleen dat ze dat gezeik met die unrest wat minder gaan maken. Ik heb steeds dat als ik dan een enorm rijk had, dat ik gewoon niet verder kon omdat dorpen echt hele legers nodig hadden om niet te gaan riotten. Kon je bouwen wat je wil, na 3 turns is het weer zover. En bouwen duurt ook hartstikke lang natuurlijk. Dat is gewoon een spelbreker, dus hopelijk is dat nu wat minder (het riotten dan, niet de bouwduur).
Oh en hopelijk is de AI nu beter, dat kon soms echt belachelijk zijn. Kon je niet anders dan je overgeven omdat een paar eenheden maar wat lopen te kutten en niet doen wat ze moeten doen.
En horsemen/knight/chevaliers/welke bestegen unit dan ook moeten gewoon een afstap-optie krijgen, hele legers met knight kunnen best een kasteeltje met 200 man aan verdediging besiegen lijkt. me.
Maar toch je zegt dat het een spelbreker isquote:Op zondag 20 januari 2013 18:31 schreef Quotidien het volgende:
Ik zeg toch ook dat de bouwtijden prima zijn? Heb het tussen haakjes gezet om misvattingen te voorkomen.
Neen, die hoge unrest steeds.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:32 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Maar toch je zegt dat het een spelbreker is
Welk deel vond je het beste/heb je het meeste plezier aan beleefd?quote:Op zondag 20 januari 2013 20:38 schreef AgLarrr het volgende:
Mwoaaah wat bruut. Ik kijk hier echt naar uit. Ik speel al vanaf de eerste Shogun
Empire, met Darth Mod, heb ik by far het meest gespeeld denk ik. Ik vind die Napoleontische tijd echt geweldig, en met wat mods werd ook de gameplay -zeker op het slagveld- tactisch heel interessant.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:41 schreef Polacco het volgende:
[..]
Welk deel vond je het beste/heb je het meeste plezier aan beleefd?
Ditquote:Op zondag 20 januari 2013 21:24 schreef Quotidien het volgende:
Empire vond ik dan weer ruk. Dat gedoe met die koloniėn verliep nogal onhandig, die Nederlandse stemmetjes waren om te huilen en de mannetjes met pruik deden me ook niets.
Nee, doe mij maar Rome of Medieval. Die periodes trekken me sowieso meer.
Lijkt me wel duidelijk welke er gaan komen hč.quote:Op zondag 20 januari 2013 15:28 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Ziet er goed uit
http://wiki.totalwar.com/w/Factions
Binnenkort worden er ook meer bekend gemaakt
Valt wel mee bij mij, hoelang duurt een laadtijd bij jou dan?quote:Op zondag 20 januari 2013 21:59 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
alleen de laadtijden; heb je echt een ssd voor nodig.
nja het gaat op zich wel; zijn alleen langer dan in andere gamesquote:Op zondag 20 januari 2013 22:00 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Valt wel mee bij mij, hoelang duurt een laadtijd bij jou dan?
Meestal rond een minuutje ofzo duurt het bij mijquote:Op zondag 20 januari 2013 22:01 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
nja het gaat op zich wel; zijn alleen langer dan in andere games
Voor mij ook de periodes waar ik het meeste plezier aan heb beleefd.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:24 schreef Quotidien het volgende:
Empire vond ik dan weer ruk. Dat gedoe met die koloniėn verliep nogal onhandig, die Nederlandse stemmetjes waren om te huilen en de mannetjes met pruik deden me ook niets.
Nee, doe mij maar Rome of Medieval. Die periodes trekken me sowieso meer.
Heerlijk inderdaad. Een beetje tirailleren met skirmishers of light infantry, of flanken als een baas met cavquote:Op zondag 20 januari 2013 23:39 schreef Catkiller het volgende:
De eerste die ik speelde was Medieval II maar aan Empire heb ik het meeste plezier gehad. Voornamelijk omdat je daar een halve wereldkaart had om te veroveren. En daarnaast blijft het altijd een mooi gezicht om lange lijnen infantry te zien staan met hier en daar een groepje artillery met alle rook die verschijnt terwijl ze het vuur openen.
Beetje vroeg nog.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:15 schreef Iwanius het volgende:
Voor de diehards:
Is er al een FOK! squad van mensen die met en tegen elkaar willen spelen?
Precies, maar je kan ook (als je die tenminste hebt) in de tussentijd even warm draaien met:quote:Op maandag 21 januari 2013 19:50 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Beetje vroeg nog.
Hoop wel dat ze de multiplayer gewoon openstellen en niet weer die meuk zoals bij shogun 2 toepassen.
Empire is het halen waard IMO. Heb er zelf bijna 600 uur inzitten en dat is by far het meest van allemaal. Het spel heeft heel veel diepgang omdat je precies voor en tijdens de industrialisatie speelt. Dat je de halve wereld kan veroveren en er echt veel verschillende mogelijkheden op de kaart zijn helpt ook aardig meequote:Op zondag 20 januari 2013 21:50 schreef Dientje12 het volgende:
Ik heb Empire en napoleon expres niet gehaald omdat ik die leef tijden gewoon echt te saai vind..
[..]
Dit![]()
Ik denk dat ze het over de speelbare facties hebben..quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:02 schreef Silv het volgende:
Meh. Als er maar 8 facties gaan komen is dit wel een beetje jammer. Ben wel benieuwd wie er dan nog bij gaan komen.
http://www.pcgamesn.com/t(...)ry-question-answeredquote:What factions are in Rome 2?
One of the issues with Shogun 2 is that, although weve got lots of factions, because its set in one country it cant offer the spectacular variety that we can deliver with Rome 2 explains an upbeat James Russell, Lead Game Designer on the Total War series. And that spectacular variety that hes offering comes from not only an expanded map that incorporates some of the exoticism of the east, but also from a deeper look at the factions and cultures that dwelled in them.
We talk about different cultures and what that means is different fighting styles and different tactics, different environments. So youll have the pesky Gauls and Germanic tribes to the North, the ever threatening Carthaginians and Egyptians to the South and assorted Parthians, Dacians, Cappadocians and more to the East. And other Romans. We really want to push that variety in different ways, with variance in tech trees for barbarian cultures, and other cultures as well.
Its not just the tech tree thats getting an overhaul. The cities and landscapes youll fight across will vary according the faction that controls them. Youll have barbarian cities that vary in size, and eastern cities, and greco-roman cities that will all be different. The Carthage we were shown in the demo, in all its incredible splendour, is kind of a boss battle; youre storming the capital of a large empire, and thats pretty much the biggest city that youll get to see. More on which later.
Oktober 2013 las ik ergensquote:Op zondag 3 februari 2013 17:25 schreef Schpast het volgende:
Beste spel in de reeks vind ik nog altijd Medieval 2: Total War. Empire pakte me niet zo, vond het systeem met die technologische ontwikkelingen een beetje ingewikkeld... Napoleon niet geprobeerd. Met Shogun 2 gingen we weer de goede kant op, makkelijkere gameplay, toch nog genoeg diepgang. Hoop dat Rome 2 weer een beetje doet denken aan de glorietijd.
Is er al een release date bekend? Wat zijn de speculaties?
Ah oke. Dus wachten op de mod community om de niet-speelbare facties speelbaar te maken.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:47 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het over de speelbare facties hebben..
Maar lees dit even.
[..]
http://www.pcgamesn.com/t(...)ry-question-answered
500+ maar?quote:Op zondag 3 februari 2013 17:28 schreef Schpast het volgende:
Factions zien er hééérlijk uit, trouwens.Als CA echt kan waarmaken wat ze beloven kan ik hier weer makkelijk 500+ uurtjes instoppen.
Duurt nog veel te lang.quote:
Of meer.quote:
Nou ja beter te laat dan te vroeg, zoals met empire.quote:
Dat viel toch wel mee? In het begin is het lastig, maar na een tijdje kom je met je rijk op een omslagpunt, en dan wals je ongeveer overal overheen.quote:Op maandag 4 februari 2013 01:21 schreef Geerd het volgende:
tering nice heb totale rome er nog op staan, die ik eigenlijk nog nooit heb uitgespeeld zonder cheats dat lijkt wel onmogelijk.
quote:Op maandag 4 februari 2013 10:46 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Nog tot oktober wachten? Wat doen ze ons aan.
Heb me zelf het beste vermaakt met Medieval 2: TW. Rome: TW heb ik de meeste tijd in zitten, maar uiteindelijk zat daar toch wat weinig afwisseling in.
Empire was erg leuk vanwege de kolonies, maar de buskruitperiode heeft me toch niet zo kunnen boeien. Shogun 2 was dan weer erg veel van hetzelfde.
[..]
Dat viel toch wel mee? In het begin is het lastig, maar na een tijdje kom je met je rijk op een omslagpunt, en dan wals je ongeveer overal overheen.
Wat ik dan bij Rome wel mooi vond, want rond die tijd werd je dan vijand van Rome verklaard, waardoor je er ineens toch nog 2 grote uitdagingen bij kreeg.
Lijkt me wel raar dat als Macedonie als enigste aanwezig is in griekenland..quote:
8 speelbare uiteraard. Er zullen vast heel veel 1 provincie factions in komen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:17 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Er zullen toch ook wel facties zijn die onspeelbaar zijn?
Het kan zo zijn zoals hierboven is aangegeven dat ze dmv DLC´s extra facties uitbrengen. Maar we zullen zien in hoe het gaat worden.quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:48 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Lijkt me wel raar dat als Macedonie als enigste aanwezig is in griekenland..
En de Iceni als enigsten in Engeland..
Onder carthago had je de numidiers en daarnaast volgt egypte met de parthians of persen..
En de Galliers en engelsen in frankrijk plus germanen in duitsland en ga zo maar door..
Als je dit zo optelt kom je echt wel uit op meer, ik denk dat 8 speelbare facties zullen zijn.
Ja, die DLC's unlocken alleen dan de factie..quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:50 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Het kan zo zijn zoals hierboven is aangegeven dat ze dmv DLC´s extra facties uitbrengen. Maar we zullen zien in hoe het gaat worden.
Ah je bedoelt het zo, ja dat gaat denk ik ook wel gebeuren.quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:52 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Ja, die DLC's unlocken alleen dan de factie..
Lijkt me heel vreemd als er maar 8 facties zijn met het spel die uitkomt..
Ik denk zelf dat er wel 20 facties komen maar 8 zijn maar speelbaar ofzo dan anders is de game echt niet af..
Denk paar unlockablequote:Op donderdag 7 februari 2013 14:48 schreef Schpast het volgende:
En zijn die factions dan unlockable of begin je het spel daarmee? En gaandeweg meer vrijspelen? Of rommelen met de gamefiles voor factions...
Nicequote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:08 schreef Polacco het volgende:
Nieuwe faction!!
[ afbeelding ]
Arverni (Gaul)
“Belief, dignity, power.”
Descended from a long line of Celts, the warlike Arverni are one of the most powerful tribes of central Gaul. Far more than mere barbarian looters and raiders, they have a complex and sophisticated culture centred at Nemossos, their stronghold near the Gergovia plateau.
Ruled by kings and tribal chieftains, but deferent to their druids, there exists a rigid social order amongst the Arverni. Prestige and power come from a man's abilities as a warrior and a leader as much as his lineage.
Heavily dependent on infantry, the Arverni make great use of javelins and the devastating impact of the charge, led by elite warriors such as Spear Nobles and Oathsworn. It is by fighting this way that leaders have earned their places: as champions, proving themselves in conflict.
While many matters ostensibly fall to the Arverni's kings and chieftains, in reality, much is governed by the will of the druids, including declarations of war or peace. Blending animism with a pantheon of greater, local and lesser household gods, the Celtic religion is one of the key factors uniting the disparate Gallic tribes.
Seemingly unstoppable en masse, Gallic tribes sacked Rome in 390BC and terrorised much of the Aegean as recently as 279BC, invading Thrace, Macedon and Illyria. Maybe their destiny lies across the sea to Britannia, with all the Celtic tribes united under a single king? Or to the south, to finally put paid to the growing threat from Rome?
Noted craftsmen, the Arverni enjoy improved income from their artisans, as well as profiting from the Gauls’ expertise with gold-working. In battle, their cavalry benefit from natural Gallic horsemanship, while the charisma and fighting prowess of their kings and chieftains make them formidable warriors, and earns them diplomatic respect amongst other barbarian tribes.
[ afbeelding ]
Veeeeeeeeeeet.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:08 schreef Polacco het volgende:
Nieuwe faction!!
[ afbeelding ]
Arverni (Gaul)
“Belief, dignity, power.”
Descended from a long line of Celts, the warlike Arverni are one of the most powerful tribes of central Gaul. Far more than mere barbarian looters and raiders, they have a complex and sophisticated culture centred at Nemossos, their stronghold near the Gergovia plateau.
Ruled by kings and tribal chieftains, but deferent to their druids, there exists a rigid social order amongst the Arverni. Prestige and power come from a man's abilities as a warrior and a leader as much as his lineage.
Heavily dependent on infantry, the Arverni make great use of javelins and the devastating impact of the charge, led by elite warriors such as Spear Nobles and Oathsworn. It is by fighting this way that leaders have earned their places: as champions, proving themselves in conflict.
While many matters ostensibly fall to the Arverni's kings and chieftains, in reality, much is governed by the will of the druids, including declarations of war or peace. Blending animism with a pantheon of greater, local and lesser household gods, the Celtic religion is one of the key factors uniting the disparate Gallic tribes.
Seemingly unstoppable en masse, Gallic tribes sacked Rome in 390BC and terrorised much of the Aegean as recently as 279BC, invading Thrace, Macedon and Illyria. Maybe their destiny lies across the sea to Britannia, with all the Celtic tribes united under a single king? Or to the south, to finally put paid to the growing threat from Rome?
Noted craftsmen, the Arverni enjoy improved income from their artisans, as well as profiting from the Gauls’ expertise with gold-working. In battle, their cavalry benefit from natural Gallic horsemanship, while the charisma and fighting prowess of their kings and chieftains make them formidable warriors, and earns them diplomatic respect amongst other barbarian tribes.
[ afbeelding ]
Inderdaad.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:50 schreef Polacco het volgende:
Die gasten met die beren en wolvenhuiden zien er wel bruut uit!
Op grafisch gebied is het dik in orde inderdaad. Gezien de vorige games moeten we ons eerder zorgen maken over de ai en de diplomatieke opties.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:50 schreef Polacco het volgende:
Die gasten met die beren en wolvenhuiden zien er wel bruut uit!
Ik denk nog Egypte en de Parthen.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 15:35 schreef Dientje12 het volgende:
Ik hoop nu wel op 2 oosterse facties..
Parthen wil ik sowieso als speelbaarquote:Op zaterdag 16 februari 2013 15:43 schreef Polacco het volgende:
[..]
Ik denk nog Egypte en de Parthen.
Fuck yeahquote:Op zaterdag 16 februari 2013 23:44 schreef Dientje12 het volgende:
ik heb een achtergrond van rome 2 total war
Combinatie van Civilization en C&C. Soort van.quote:Op zondag 17 februari 2013 12:39 schreef sturmpie het volgende:
ziet er mooi uit
is Total War zoiets als Command & Conquer ?
of meer als Civilization en Sparta ?
Seleuciden ipv Parthen maar voor de balans zou het beter zijn om het verre oosten vooralsnog helemaal weg te laten en dan een DLC met facties als Pontus, Seleuciden, Parthen, Armenen, Scythen, Thraciers.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 15:43 schreef Polacco het volgende:
[..]
Ik denk nog Egypte en de Parthen.
De campagne speelt zich af in een turnbasedsetting. Daar bouw je steden, legers en verplaats je eenheden. De gevechten spelen zich af in real time.quote:Op zondag 17 februari 2013 12:39 schreef sturmpie het volgende:
ziet er mooi uit
Velen malen beterquote:Op zondag 17 februari 2013 12:39 schreef sturmpie het volgende:
ziet er mooi uit
ik ben echt groot fan van Command & Conquer red alert en generals.quote:
Het bouwen van je steden en verplaatsen van 'units' is turnbased.quote:Op zondag 17 februari 2013 14:57 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik ben echt groot fan van Command & Conquer red alert en generals.
Civilization vond ik niet grappig, Sparta ook niet.
Het is meer realistischer dan C&Cquote:Op zondag 17 februari 2013 14:57 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik ben echt groot fan van Command & Conquer red alert en generals.
Civilization vond ik niet grappig, Sparta ook niet.
turnbasedquote:Op zondag 17 februari 2013 15:06 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Het bouwen van je steden en verplaatsen van 'units' is turnbased.
Het vechten gaat gewoon realtime.
Imho een perfecte combinatie
In het spel krijg je zo'n 250 turns elke turn is een kwart van een jaar dus je hebt ook 4 seizoenen..quote:
het is meer het wachten tot je aan de beurt bent immers kan jij niets als de ander aan de beurt is, dus dat lijkt me vooral leuk als je de ander goed kent en je in 1 kamer zit of zo / skyped en samen redelijk vaak kan op hetzelfde tijdstip. Want anders wordt het erg frustrerendquote:Op zondag 17 februari 2013 19:20 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Het lijkt me nog steeds vet om zo'n spel te kunnen multiplayeren. En dan dus niet alleen de gevechten, maar ook de campaign.
Probleem is dat het dan natuurlijk wel een potje wordt van vele dagen.
Mwoah, kan meevallen. Bij Civ online begin je allemaal gelijktijdig je beurt en heb je maximaal een minuut (oid) om hem af te ronden, dan begint de volgende. Het kan sneller als iedereen eerder zijn beurt aftikt. Je bent dus zo snel als de traagste speler.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:30 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
het is meer het wachten tot je aan de beurt bent immers kan jij niets als de ander aan de beurt is, dus dat lijkt me vooral leuk als je de ander goed kent en je in 1 kamer zit of zo / skyped en samen redelijk vaak kan op hetzelfde tijdstip. Want anders wordt het erg frustrerend
De helft van het filmpje is reclamequote:
Fucking sick!quote:
Varus, mijn legioenen!quote:
Inderdaad, hoewel ik dat nog vooral vond met de singleplayer.. Kon je de gevechten nog eens even pauzeren en rustig nadenken over je verdere aanval. Linkerflank, rechterflank.... nah, ik ga er wel omheen, puzzel puzzel..quote:Op zondag 3 maart 2013 13:42 schreef Iwanius het volgende:
Mensen die de eerste Rome Total War hebben gespeeld zijn meestal ook erg tactisch en analytisch aangelegd omdat dit spel meer van je vergt dan een gemiddelde C&C game. Ik vergelijk het een beetje met schaken.
En een goede menselijke tegenstander reageert natuurlijk veel beter op bepaalde situaties dan de A.I.quote:Op zondag 3 maart 2013 13:59 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Inderdaad, hoewel ik dat nog vooral vond met de singleplayer.. Kon je de gevechten nog eens even pauzeren en rustig nadenken over je verdere aanval. Linkerflank, rechterflank.... nah, ik ga er wel omheen, puzzel puzzel..
Multiplayer was wat dat betreft uitdagender en moeilijker, want je moet toch meteen besluiten hoe je je tactiek verder invult.
Ze moeten stoppen met video's releasen en gewoon de game releasenquote:
Lol, ik had vrijwel standaart uitgangsposities infanterie daar achter pijl en boog gastjes daar achter die honden en op de flanken cavalerie.quote:Op zondag 3 maart 2013 13:59 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Inderdaad, hoewel ik dat nog vooral vond met de singleplayer.. Kon je de gevechten nog eens even pauzeren en rustig nadenken over je verdere aanval. Linkerflank, rechterflank.... nah, ik ga er wel omheen, puzzel puzzel..
Multiplayer was wat dat betreft uitdagender en moeilijker, want je moet toch meteen besluiten hoe je je tactiek verder invult.
Vaak heb je ook te maken met de conditie van je soldaten en het moraal..quote:Op zondag 3 maart 2013 21:58 schreef Geerd het volgende:
[..]
Lol, ik had vrijwel standaart uitgangsposities infanterie daar achter pijl en boog gastjes daar achter die honden en op de flanken cavalerie.
Echt tacties bezig wel eens geprobeerd maar dat resulteerde vaak in een chaos waar alles werd afgemaakt behalve de vijand![]()
Btw ik kan wel schaken
Ja klopt, vond altijd wel mooi hoe eerst 25% werd gekild door de archers en daarna nog 15 door die speren die ze gooienquote:Op zondag 3 maart 2013 22:10 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Vaak heb je ook te maken met de conditie van je soldaten en het moraal..
Je moet de goeie balans vinden van je leger niet teveel archers enzo. De sleutel van het gevecht zit meestal bij de troepen die hand in hand het gevecht aan gaan dan heb je je cavalerie die flankt, flankerende troepen tegen houdt plus als de archers of artillerie vrij staan in het veld waar de vijandelijke troepen niet gauw bij kunnen komen laat je ze daarin chargen..
En het leven van de generaal moet je blijven beschermen, maar elk gevecht pakt anders uit
En het ligt er ook aan wat voor troepen je vijand weer heeft,
Had je in rome tw ook honden?quote:Op zondag 3 maart 2013 22:14 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja klopt, vond altijd wel mooi hoe eerst 25% werd gekild door de archers en daarna nog 15 door die speren die ze gooien
Mochten ze doorbreken hup die honden erop af.
Grijs gespeeld, nu weer bezig met call of duty 2.
quote:Op zondag 3 maart 2013 22:17 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Had je in rome tw ook honden?
Is lang geleden kan het niet meer herinneren xD
Ja, als eenmaal het gevecht is begonnen kan je beter je archers op iets anders richten zoals de andere archers anders lijdt je verliezen aan vriendelijk vuur
Ik speel nu gewoon BF3 om de tijd te verdoen.
Bf2 hier af en toe, bf3 is mijn pc te sloom voor.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:17 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Had je in rome tw ook honden?
Is lang geleden kan het niet meer herinneren xD
Ja, als eenmaal het gevecht is begonnen kan je beter je archers op iets anders richten zoals de andere archers anders lijdt je verliezen aan vriendelijk vuur
Ik speel nu gewoon BF3 om de tijd te verdoen.
Ah, ja dat is klote.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:21 schreef Geerd het volgende:
[..]
[..]
Bf2 hier af en toe, bf3 is mijn pc te sloom voor.
Ja was ook in de planning, rond de 700/800 deze is alweer dik 5 jaar.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:22 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Ah, ja dat is klote.
Met pc's blijf je maar upgraden als er mooiere spellen uitkomen, beter wacht je tot Rome 2 uitkomt en stel je in de tussentijd een pc samen
Ja, mischien heb je niet eens een nieuw scherm nodig, scheelt wel 150 euroquote:Op zondag 3 maart 2013 22:25 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja was ook in de planning, rond de 700/800 deze is alweer dik 5 jaar.
Maar farcry sniper ghost warrior en bad company draaide die perfect.
De eerste en zelfs de 2de deed het nog super met dit systeempje, q94 @2,66 met 4 gig geheugen en een gforce gt6900 1gig, was best wel snel bakkie toen.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:27 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Ja, mischien heb je niet eens een nieuw scherm nodig, scheelt wel 150 euro
Welke far cry 3?
Tijd voor een nieuwe jaquote:Op zondag 3 maart 2013 22:32 schreef Geerd het volgende:
[..]
De eerste en zelfs de 2de deed het nog super met dit systeempje, q94 @2,66 met 4 gig geheugen en een gforce gt6900 1gig, was best wel snel bakkie toen.
Nu nog 3 gig geheugen over en de hd begint het te begeven 1 film uitpakken 45 min![]()
![]()
Scherm doet het nog prima idd
Ik weet het maja moet nog meer spul komen, ben al blij dat ik nog beetje kan internetten etc met deze bakquote:
Ja, internet is wel belangerijk deze dagenquote:Op zondag 3 maart 2013 22:42 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik weet het maja moet nog meer spul komen, ben al blij dat ik nog beetje kan internetten etc met deze bak
Wat heb jij voor systeem ?
nice ruilen?quote:Op zondag 3 maart 2013 22:53 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Ja, internet is wel belangerijk deze dagen
Uhm.
Moederbord: Asrock 870 extreme fast usb
Processor: AMD phenom II x6 3.3ghz
RAM: 12GB 2000mhz of 1866mhz dacht ik, laatst nog nieuw besteld.
Videokaart: Geforce 580 GTX 4GB
Voeding: 850 watt corsair
en nog wat dingetjes maar dit is meestal het belangerijkste
heb hem vanaf de release van bf3 dus anderhalf jaar ofzo
Ik verwacht dat ze de lijn van shogun 2 en empire volgen, elke factie is meteen speelbaar.quote:Op maandag 4 maart 2013 07:40 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
In deeltje 1 was het erg makkelijk om nieuwe factions te unlocken (.txt bestandje editten), hoop dat dat weer zo gaat.
Voor de rest hoop ik dat ze niet op het aantal provincies beknibbelen om het makkelijker te maken voor nieuwe spelers, zou een typische streek zijn.
Dat hoop ik ook niet..quote:Op maandag 4 maart 2013 07:40 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
In deeltje 1 was het erg makkelijk om nieuwe factions te unlocken (.txt bestandje editten), hoop dat dat weer zo gaat.
Voor de rest hoop ik dat ze niet op het aantal provincies beknibbelen om het makkelijker te maken voor nieuwe spelers, zou een typische streek zijn.
Indd. Ik hoop juist dat ze ook het grand strategy aspect verder uitbreiden. Een beetje a la hearts of Iron oid.quote:Op maandag 4 maart 2013 08:46 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook niet..
Ik wil wel door grote hoeveelheden steden/dorpen/forten moeten knokken voordat ik een beetje goed onderweg ben over de kaart. In 5 beurten al zo ongeveer aan het Kanaal staan zou wel erg jammer zijn.
Mischien moeten ze erbij voegen dat legers die ver hebben gereisd -1 punt krijgen op hun conditie op het slagveld ofzo en het niet voor cavalerie geldtquote:Op maandag 4 maart 2013 19:37 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Indd. Ik hoop juist dat ze ook het grand strategy aspect verder uitbreiden. Een beetje a la hearts of Iron oid.
Dat soort dingen. Maar ook bevoorrading, bevoorradingslijnen, mars en slagorde, etc.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:58 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Mischien moeten ze erbij voegen dat legers die ver hebben gereisd -1 punt krijgen op hun conditie op het slagveld ofzo en het niet voor cavalerie geldt
Yessssquote:Op donderdag 7 maart 2013 16:42 schreef Polacco het volgende:
Parthia
[ afbeelding ]
“Tolerance, justice, profit”
The ascension to power of Arsaces, leader of the Parni tribe, assured them victory against the Seleucid protectorate of Parthava, who had been weakened in their attempts to break free of Greco-Macedonian rule. Thus began the rise of Parthia, an eastern empire comparable to the Achaemenid dynasty of old and one of the few who came close to matching the power and wealth of Rome.
A confederation of tribes, Parthia is famed for its horses, nomadic horse-archers and heavy cavalry, the latter developing distinctive bronze or iron scaled armour which covers both horse and rider. For its infantry it relies on ethnic Persian/Iranian hillmen, spear and skirmisher units and sometimes mercenaries, armed and drilled in the Seleucid fashion.
Blending Persian, Hellenistic and local cultures, Parthia’s religious practices and philosophies include veneration of both Greek and Iranian Gods, and the practice of Zoroastrianism. Over time, a noble elite has developed, holding key areas of agricultural land upon which the economy is based, while trade via the emerging Silk Road enables its agents to move easily throughout the ancient world.
As an Eastern faction, Parthia profits from the rich heritage established by the Persian Empire both in its capacity for trade and in its cultural strength. A degree of tolerance for foreign cultures further eases Parthian conquest of new lands, but their Zoroastrian practices mean an aversion to slavery, which is detrimental to both the economy and to public order. In battle, their great marksmanship and mastery of cavalry makes them a force to be reckoned with when fighting on open ground.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inderdaad, ik hoop dat de mod mogelijkheden gewoon goed zijn. Vanilla is eigenlijk altijd onspeelbaar.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:43 schreef Smoofie het volgende:
De Total War games waren alleen leuk met mods eigenlijk. Vanilla games faalde best wel, vooral als je vanilla Romme vergelijkt met Roma Surrectum of vanilla Medieval 2 met Stainless steel.
Inderdaad, het kan haast niet anders.quote:Op donderdag 7 maart 2013 19:10 schreef Dientje12 het volgende:
Ik denk dat de laatste factie wel de Ptolemaic empire moet zijn, die kunnen niet buitengesloten worden.
Dan wordt het spel juist makkelijk, gewoon zorgen dat die olifanten op hol slaanquote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:06 schreef Dientje12 het volgende:
Ik vraag me wel af he, of the Parthians ook weer Olifanten krijgen in deze game..
Dat maakt het weer een stukje uitdagender
Ja, ik was die rampage vergetenquote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:44 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Dan wordt het spel juist makkelijk, gewoon zorgen dat die olifanten op hol slaan.
Vooral in Roma surrectum 2 als ze op rampage gingen in een mp potjequote:
Die heb ik nog nooit gespeeld, van rome heb ik alleen vanilla gespeeldquote:Op vrijdag 8 maart 2013 22:04 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Vooral in Roma surrectum 2 als ze op rampage gingen in een mp potje![]()
en dan had je nog die overpowerde bezerkers(met die wolfhoeden)
Dat gevoel wanneer die bijna uit is en het gewoon nog een eeuwigheid blijkt te durenquote:Op zondag 10 maart 2013 13:15 schreef shaderon het volgende:
Rome total war helemaal kapot gespeeld. kan niet wachten op 2
Ja, logisch maar mijn punt was dus dat je meer in je mars moest hebben dan alleen standaard denken zoals je dat bij de C&C series deed. Bij Rome Total War moet je rekening houden met de zwaktes van je eenheden en de sterke punten en hoe die reageren. Het is dus niet zo dat je gewoon maar eenheden verplaatst die dan maar het voor je uitvechten en je ervan uit kan gaan dat het wel goed komt en je je aandacht op iets anders kan richten.quote:Op zondag 3 maart 2013 14:02 schreef Polacco het volgende:
[..]
En een goede menselijke tegenstander reageert natuurlijk veel beter op bepaalde situaties dan de A.I.
Klopt, daar ben ik het dan ook roerend met je eens.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:01 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ja, logisch maar mijn punt was dus dat je meer in je mars moest hebben dan alleen standaard denken zoals je dat bij de C&C series deed. Bij Rome Total War moet je rekening houden met de zwaktes van je eenheden en de sterke punten en hoe die reageren. Het is dus niet zo dat je gewoon maar eenheden verplaatst die dan maar het voor je uitvechten en je ervan uit kan gaan dat het wel goed komt en je je aandacht op iets anders kan richten.
Dus kom je uit op tactisch plannen,vooruitdenken over hoe en wat als... en dan nog op snelheid.
Zijn daar nog spelers online dan?quote:Op maandag 18 maart 2013 13:42 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb bijvoorbeeld van de week nog een potje gespeeld (RTW) en ben met mijn legioenen door mijn eigen stommiteit ingemaakt. Ik schatte een aantal zaken te gemakkelijk in,was ook een beetje gemakzuchtig in mijn spelen, en kreeg dus de deksel op de neus.
Nah,tijd geleden dat ik baalde na afloop van een spel.Maar goed,goede les voor RTW II!
Nog niet, had ergens gelezen dat ze het voor hoge en lage systemen zouden maken.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:24 schreef _The_General_ het volgende:
Deze ga ik volgen! Al een beeld van de systeem eisen?
Staat hier tussen: http://www.eurogamer.net/(...)r-rome-2-informationquote:But don't panic if you have a relatively old - or old - PC. Mike Simpson revealed that the minimum specifications for what sounds like the entire Total War series have been permanently frozen, which sounds like witchcraft to us.
"We've actually nailed the min-spec down so it's probably never going to change again," he revealed. "That's probably what we're aiming for. So as time goes by, you'll be able to run Total War on pretty much any PC that's out there.
"To make that happen, we actually end up splitting both assets and the actual code paths, so there's actually different ways of putting the scenes together for the two ends [of the spectrum]. Top-end really will exploit everything that your card can do. Bottom-end, if you've got a laptop running integrated graphics, we want to run on that. That's doable now. The tech's come on well enough."
quote:Op donderdag 7 maart 2013 16:42 schreef Polacco het volgende:
Parthia
[ afbeelding ]
“Tolerance, justice, profit”
The ascension to power of Arsaces, leader of the Parni tribe, assured them victory against the Seleucid protectorate of Parthava, who had been weakened in their attempts to break free of Greco-Macedonian rule. Thus began the rise of Parthia, an eastern empire comparable to the Achaemenid dynasty of old and one of the few who came close to matching the power and wealth of Rome.
A confederation of tribes, Parthia is famed for its horses, nomadic horse-archers and heavy cavalry, the latter developing distinctive bronze or iron scaled armour which covers both horse and rider. For its infantry it relies on ethnic Persian/Iranian hillmen, spear and skirmisher units and sometimes mercenaries, armed and drilled in the Seleucid fashion.
Blending Persian, Hellenistic and local cultures, Parthia’s religious practices and philosophies include veneration of both Greek and Iranian Gods, and the practice of Zoroastrianism. Over time, a noble elite has developed, holding key areas of agricultural land upon which the economy is based, while trade via the emerging Silk Road enables its agents to move easily throughout the ancient world.
As an Eastern faction, Parthia profits from the rich heritage established by the Persian Empire both in its capacity for trade and in its cultural strength. A degree of tolerance for foreign cultures further eases Parthian conquest of new lands, but their Zoroastrian practices mean an aversion to slavery, which is detrimental to both the economy and to public order. In battle, their great marksmanship and mastery of cavalry makes them a force to be reckoned with when fighting on open ground.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
"Jack Lusted, the Creative Assembly's lead unit designer, has stated that instead of the "rebel nation" of the original Rome: Total War there will be a large number of smaller nations and city states."quote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:33 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Godver kutparthen
Had dan Seleuciden gedaan
Diplomatiek heeft mij altijd bijzonder weinig opgeleverd in welke TW dan ook.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
"Jack Lusted, the Creative Assembly's lead unit designer, has stated that instead of the "rebel nation" of the original Rome: Total War there will be a large number of smaller nations and city states."
Dus de Seleucids zullen wel als downloadable content beschikbaar komen.
Het verdwijnen van de rebel facties is wel een flinke vooruitgang, nu nog hopen op fatsoenlijke diplomatieke mogelijkheden.
Ja ok, dat is leuk voor een Arcade game. Maar liever een goede Ai en goede diplomatieke opties.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:19 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Diplomatiek heeft mij altijd bijzonder weinig opgeleverd in welke TW dan ook.
Met wat geld bleven ze vaak wel even rustig, maar nooit een echte alliantie kunnen bewerkstelligen. En ook nooit een andere staat kunnen overtuigen om een tegenstander aan te vallen. Vond het al heel wat dat ze soms mijn protectoraat wilden worden. En iedereen die dat weigerde, daar bond ik gewoon de strijd mee aan
Iddquote:Op zondag 31 maart 2013 17:59 schreef stefan573 het volgende:
Rome total war 1 is nog steeds geweldig(kick)
Al bijna 26 ik zou ergens anders mee moeten spelenquote:
Volgensmij door de tempels te bouwenquote:Op zondag 31 maart 2013 18:16 schreef Geerd het volgende:
[..]
Al bijna 26 ik zou ergens anders mee moeten spelen
Wanneer krijg je trouwens die beserkers wanneer je Germany speelt?
Uhmzz alles al gebouwd, idd die zijn echt gaafquote:Op zondag 31 maart 2013 18:19 schreef stefan573 het volgende:
[..]
Volgensmij door de tempels te bouwen
Die versterkers zijn echt baas.
Alleen erg kwetsbaar voor missilesquote:Op zondag 31 maart 2013 18:20 schreef Geerd het volgende:
[..]
Uhmzz alles al gebouwd, idd die zijn echt gaaf
Hele rij met spears, daar achter die beserkes eerst de gasten kapot laten beuken op de spears, daarna die beserkers er achter aan, altijd mooi!!quote:
Die spear warbands vond ik echt vervelend toen ik met Gaul speelde en een stad besiegde.quote:Op zondag 31 maart 2013 18:23 schreef Geerd het volgende:
[..]
Hele rij met spears, daar achter die beserkes eerst de gasten kapot laten beuken op de spears, daarna die beserkers er achter aan, altijd mooi!!
Rome total war 2?quote:Op zondag 31 maart 2013 18:33 schreef De_Dakgoot het volgende:
Die namen die ze gebruiken voor de games van nu zijn best kut Total war: Rome 2 dat klinkt voor geen meter ze hadden het beter game:total war kunnen houden ipv total war: game
Sws alleen aan het verdedigen/aanvallen uitlokken.quote:Op zondag 31 maart 2013 18:25 schreef stefan573 het volgende:
[..]
Die spear warbands vond ik echt vervelend toen ik met Gaul speelde en een stad besiegde.
Kon niet langs die muren door die spear warbands
Maar je moet ze dan met missiles afmaken, want ze hebben weinig tot geen armour
Ze zijn wel handig als je ze zelf hebt
Dat is een leuke filmquote:Op zondag 31 maart 2013 18:44 schreef Geerd het volgende:
Trouwens even 300 spartans kijken alleen dan de film uit 1962
Alleen wel jammer dat de video Engels isquote:Op zondag 31 maart 2013 19:39 schreef Geerd het volgende:
Dit soort shit vind ik ook altijd geweldig, al dat materieel, en die getallen kun je je niet voorstellen.
Uhmzz geen moeite mee, hoe oud ben je?quote:Op zondag 31 maart 2013 19:45 schreef stefan573 het volgende:
[..]
Alleen wel jammer dat de video Engels is
Ik kan het wel, maar ik het versta het op een of andere manier niet goedquote:Op zondag 31 maart 2013 19:55 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dan is Engels toch gewoon een 2de taal voor je?
Aah oke.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:58 schreef stefan573 het volgende:
[..]
Ik kan het wel, maar ik het versta het op een of andere manier niet goed
Grieken, Egypte vind ik kut al die spears etc kan daar niet mee over weg, Rome natuurlijk veel infanterie die ook nog eens speren gooit, 15/25% van de vijand heb je dan al verslagen zelf nog geen dooie, daar achter archers.quote:Op zondag 31 maart 2013 20:01 schreef stefan573 het volgende:
[..]
Wat is jouw favoriete factie eigenlijk?
Die van mij Rome en Seleucids
Alleen de cavalerie van de Grieken zijn slechtquote:Op zondag 31 maart 2013 20:05 schreef Geerd het volgende:
[..]
Grieken, Egypte vind ik kut al die spears etc kan daar niet mee over weg, Rome natuurlijk veel infanterie die ook nog eens speren gooit, 15/25% van de vijand heb je dan al verslagen zelf nog geen dooie, daar achter archers.
En Germany heerlijk die spears maar dan speel ik in de verdediging, op dit moment probeert Egypte mij af te maken maar die lopen zich dood op de spears honden en archers mooi werk
Nou...heb je weleens de Romeinse cavalerie in actie gezien tijdens het gamen?quote:Op zondag 31 maart 2013 20:10 schreef stefan573 het volgende:
[..]
Alleen de cavalerie van de Grieken zijn slecht
Maar 8? Dat zou wel erg jammer zijn, zelfs een verslechtering ten opzichte van rome 1.quote:Op vrijdag 5 april 2013 23:06 schreef Latert het volgende:
Jammer dat het blijkbaar 1 turn/year is. En dat er maar 8 fracties speelbaar zijn.
Romeinse cavalerie valt best mee hoor vind ikquote:Op donderdag 11 april 2013 12:12 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Nou...heb je weleens de Romeinse cavalerie in actie gezien tijdens het gamen?
Is nou ook niet een extra asset tijdens het spelen.
Oktober 2013.quote:Op zondag 21 april 2013 11:17 schreef DjUntzUntz het volgende:
Is er al een verwachte release datum voor deze game? Heb vrij veel voorgaande total war games al gespeeld :-)
Dat vind ik ook een grote minpunt. Zal er voor deze nieuwe editie ook een grotere modbaarheid zijn dan bij de laatste paar TW games?quote:Op vrijdag 5 april 2013 23:06 schreef Latert het volgende:
Jammer dat het blijkbaar 1 turn/year is. En dat er maar 8 fracties speelbaar zijn.
Nog groter? Ik meen dat mensen zich nu al het schompus modden.quote:Op zondag 21 april 2013 16:45 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Dat vind ik ook een grote minpunt. Zal er voor deze nieuwe editie ook een grotere modbaarheid zijn dan bij de laatste paar TW games?
Na M2:TW is de TW serie behoorlijk achteruit gegaan qua modbaarheid. Reden ontgaat me even.quote:Op zondag 21 april 2013 17:29 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Nog groter? Ik meen dat mensen zich nu al het schompus modden.
Waar factions werd omgezet naar fracties. In een fractie van een seconde doet autocorrect dat.quote:
De reden is natuurlijk DLC.quote:Op zondag 21 april 2013 17:29 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Na M2:TW is de TW serie behoorlijk achteruit gegaan qua modbaarheid. Reden ontgaat me even.
Toch vind ik het standaardproduct zonder DLC bij de TW series wel compleet aanvoelen. In mijn ogen blijven het extra's voor de echte fans.quote:Op zondag 21 april 2013 18:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De reden is natuurlijk DLC.
Als ze Rome 2 modbaar releasen is het binnen 2 weken speelbaar met 20 facties en 100'n verschillenden eenheden en dan kun je geen DLC meer verkopen.
Dat wel, ik vind het wel jammer dat men los extra facties gaat verkopen die eigenlijk zo ook in het standaardspel hadden horen te zitten.quote:Op zondag 21 april 2013 18:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Toch vind ik het standaardproduct zonder DLC bij de TW series wel compleet aanvoelen. In mijn ogen blijven het extra's voor de echte fans.
Sinds Empire wellicht, bij Rome en Medieval II was het noodzakelijk (EB/RTR voor de eerste en SS voor de tweede).quote:Op zondag 21 april 2013 18:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Toch vind ik het standaardproduct zonder DLC bij de TW series wel compleet aanvoelen. In mijn ogen blijven het extra's voor de echte fans.
oktober 2013quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:35 schreef Geerd het volgende:
Hoe vet is dat danwanneer komt tie nou uit?
Ik denk de vorm van europa, noord afrika en een deel van aziequote:Op woensdag 24 april 2013 21:59 schreef Latert het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de campaign map eruit ziet.
Ik dacht vernomen te hebben dat ze dat al rennende doen in plaats van eerst stil te staan zoals bij RTW.quote:Op donderdag 25 april 2013 21:41 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Mis wel het gooien der pila door de legionairs. Of heb ik dat gemist?
Vanuit formatie al rennende speren gooienquote:Op vrijdag 26 april 2013 02:09 schreef AthCom het volgende:
[..]
Ik dacht vernomen te hebben dat ze dat al rennende doen in plaats van eerst stil te staan zoals bij RTW.
Gelukkig! Anders zou t een grote misser zijn.quote:Op vrijdag 26 april 2013 02:46 schreef Catkiller het volgende:
Die video die flikkert telkens terug naar het begin als ik ergens op het einde klik maar ik heb ze wel wat zien gooien toen ze een paar seconden stopten tussen het rennen.
Waarom dan niet gewoon een basisfaction van maken?quote:Pontus available free in content update on release day.
Omdat mensen dan blij zijn omdat ze iets gratis krijgen door dit zo aan te kondigen? Zijn allicht mensen blij hierdoor terwijl ze het gewoon normaal zouden vinden als ze x aantal facties zouden hebben om mee te spelenquote:Op vrijdag 26 april 2013 17:33 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Waarom dan niet gewoon een basisfaction van maken?
Is toch bizar? Op de releasedag een extra gratis faction. Hoe vaker ik het lees des te raarder het wordt. Wat zou het idee daar nu achter zijn?quote:Op vrijdag 26 april 2013 20:20 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Omdat mensen dan blij zijn omdat ze iets gratis krijgen door dit zo aan te kondigen? Zijn allicht mensen blij hierdoor terwijl ze het gewoon normaal zouden vinden als ze x aantal facties zouden hebben om mee te spelen
Mensen te laten pre-orderenquote:Op vrijdag 26 april 2013 22:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Is toch bizar? Op de releasedag een extra gratis faction. Hoe vaker ik het lees des te raarder het wordt. Wat zou het idee daar nu achter zijn?
Er zijn juist veel barbaren. Elke factie die niet Grieks is.quote:Op woensdag 1 mei 2013 23:44 schreef Doublepain het volgende:
Ik heb niet opgelet, maar kan je barbaren spelen?
Of komt er nog een uitbreiding daarvan?
Ook met Alexander? Dat is pas een leger
Scherpquote:Op woensdag 1 mei 2013 23:55 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Er zijn juist veel barbaren. Elke factie die niet Grieks is.
Alexander is natuurlijk wel een andere tijd dan de romeinen he, dus dat lijkt me sterk.quote:Op woensdag 1 mei 2013 23:44 schreef Doublepain het volgende:
Ik heb niet opgelet, maar kan je barbaren spelen?
Of komt er nog een uitbreiding daarvan?
Ook met Alexander? Dat is pas een leger
Dat is waarquote:Op woensdag 1 mei 2013 23:55 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Er zijn juist veel barbaren. Elke factie die niet Grieks is.
ja klopt, maar dat was wel de beste deel van 1quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:42 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Alexander is natuurlijk wel een andere tijd dan de romeinen he, dus dat lijkt me sterk.
Niks mooier dan met het WRE uit BI op VH VH te winnenquote:Op donderdag 2 mei 2013 11:43 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dat is waarSaxons aanwezig?
[..]
ja klopt, maar dat was wel de beste deel van 1
Mij nog nóóit gelukt.quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:07 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Niks mooier dan met het WRE uit BI op VH VH te winnen
Heb me ook eerst op de ERE gericht om zo een feeling te krijgen met de nieuwe units ed. Ook met religie en dergelijke. Het fijnen van ERE was dat je binnen 1 of 2 turns alle regio´s naar het christendom bekeerd kon hebben dat scheelt al heel veel unhappiness.quote:Op donderdag 2 mei 2013 16:33 schreef AthCom het volgende:
[..]
Mij nog nóóit gelukt.ERE wel, die krijgen tenminste nog wat geld binnen.
Systeemeisen al bekend dan?quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:23 schreef DeParo het volgende:
Zal toch eerst een nieuwe computer nodig hebben![]()
.
Net gister niewe pc besteld i5 processor had liever de i7 gehad natuurlijk maja stukje duurder 16gb geheugen 1tbhd en de videokaart was een geklokte gtx660 dacht ik al met al toch nog 1000 wou eigenlijk iets hebben ronde de 800 naja.quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:23 schreef DeParo het volgende:
Zal toch eerst een nieuwe computer nodig hebben![]()
.
Wat heb je aan 16gb geheugen?quote:Op zondag 5 mei 2013 14:19 schreef Geerd het volgende:
[..]
Net gister niewe pc besteld i5 processor had liever de i7 gehad natuurlijk maja stukje duurder 16gb geheugen 1tbhd en de videokaart was een geklokte gtx660 dacht ik al met al toch nog 1000 wou eigenlijk iets hebben ronde de 800 naja.
Dinsdag binnen als het goed is zal dan eens een benchmark draaien ben wel benieuwd
ik bedoel, is dat niet teveel, gebruik je dat allemaal wel? wat zijn de voordelen van zoveel?quote:
Denk niet dat ik dat gebruik idd, alleen voor die 40,- meer? Over een paar jaar een i7 erin kan ik weer even verder ander videokaartje misschien zijn hd's ook wat goedkoper.quote:Op zondag 5 mei 2013 23:16 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
ik bedoel, is dat niet teveel, gebruik je dat allemaal wel? wat zijn de voordelen van zoveel?
Daarom voor de prijs hoef je het niet te laten.quote:Op zondag 5 mei 2013 23:37 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Als je veel moet renderen is het nuttig, maar anders is het ook niet zo duur.
hoezo dan?quote:Op donderdag 9 mei 2013 20:49 schreef 2Happy4U het volgende:
[ afbeelding ]
Wat de neuk is dit voor teringzooiPre-order cancelled.
Een factie als pre-order bonus. Dat is niet vreemd voor jou?quote:
het is DLC dat je er bij de pre-order gratis bij krijgt. Als je standaard game koopt, kun je eventueel deze DLC er later bij kopen, nu is het gratis bij een pre-order. wat is daar vreemd aan?quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:41 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Een factie als pre-order bonus. Dat is niet vreemd voor jou?
Het is content gemaakt voor de release van het spel. Waarom zou ik dubbelop moeten betalen voor iets?quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:47 schreef DjUntzUntz het volgende:
[..]
het is DLC dat je er bij de pre-order gratis bij krijgt. Als je standaard game koopt, kun je eventueel deze DLC er later bij kopen, nu is het gratis bij een pre-order. wat is daar vreemd aan?
Dat hoeft niet. Je hebt je order nu gecanceld. Als je straks de game koopt en je wil de greek pack eventueel later nog spelen, zul je dan bij moeten betalen terwijl je dat bij een pre-order er gratis bij krijgt. Zo werken games tegenwoordig. Relatief lagere instap voor een spel, en als je iets extra's wil spelen, dan kun je bij betalen. is je eigen keuze. Ik vind er niks vreemds aan.quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:48 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Het is content gemaakt voor de release van het spel. Waarom zou ik dubbelop moeten betalen voor iets?
Omdat ik dan niet weet of het spel goed zal zijn? Jij hebt niet van Aliens: Colonial Marines gehoord? Of Simcity? Ik wacht liever op wat reviews / ervaringen van andere spelers zodat ik weet of het echt wat is of dat het geen technische problemen heeft.quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:50 schreef DjUntzUntz het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. Je hebt je order nu gecanceld. Als je straks de game koopt en je wil de greek pack eventueel later nog spelen, zul je dan bij moeten betalen terwijl je dat bij een pre-order er gratis bij krijgt. Zo werken games tegenwoordig. Relatief lagere instap voor een spel, en als je iets extra's wil spelen, dan kun je bij betalen. is je eigen keuze. Ik vind er niks vreemds aan.
Als je niet weet of het spel goed zal zijn, waarom had je het in eerste instantie dan gepre-ordered? gezien ze met DLC gaan werken, zullen ze de game blijven updaten dus technische mankementen kunnen altijd verholpen worden. Je enigszinsquote:Op donderdag 9 mei 2013 22:53 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Omdat ik dan niet weet of het spel goed zal zijn? Jij hebt niet van Aliens: Colonial Marines gehoord? Of Simcity? Ik wacht liever op wat reviews / ervaringen van andere spelers zodat ik weet of het echt wat is of dat het geen technische problemen heeft.
Was meer een statement om te zeggen dat ik nu het spel helemaal niet meer zou kopen.quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:55 schreef DjUntzUntz het volgende:
[..]
Als je niet weet of het spel goed zal zijn, waarom had je het in eerste instantie dan gepre-ordered? gezien ze met DLC gaan werken, zullen ze de game blijven updaten dus technische mankementen kunnen altijd verholpen worden. Je enigszinsvragen over of ik andere games ken, zal ik maar links laten liggen.
Wat een buitengewoon trieste manier om enigszins macho over te komen. Gebruikmakend van een 'duur' woord dat niet eens bestaat. Ga toch alsjeblieft het forum af en val andere mensen van je eigen niveau lastig met niet-bestaande woorden, en laat mensen die wél interesse hebben in deze game gewoon verder praten. Oh en, raadpleeg voortaan eerst een woordenboek voordat je jezelf zo gigantisch voor schut zet op een forum waar iedereen mee kan lezen. Fijne avond verderquote:Op donderdag 9 mei 2013 23:03 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Was meer een statement om te zeggen dat ik nu het spel helemaal niet meer zou kopen.
Ik ga geen spel kopen die technische problemen heeft, dat moeten ze doen voordat ze het spel uitgeven.
Het waren voorbeelden waarom pre-orderen slecht was. Dat jij dat niet kan compreheren ligt aan jou.
Op de man spelen, je bewijst mijn punt, alleen achterlijke mensen pre-orderen.quote:Op donderdag 9 mei 2013 23:11 schreef DjUntzUntz het volgende:
[..]
Wat een buitengewoon trieste manier om enigszins macho over te komen. Gebruikmakend van een 'duur' woord dat niet eens bestaat. Ga toch alsjeblieft het forum af en val andere mensen van je eigen niveau lastig met niet-bestaande woorden, en laat mensen die wél interesse hebben in deze game gewoon verder praten. Oh en, raadpleeg voortaan eerst een woordenboek voordat je jezelf zo gigantisch voor schut zet op een forum waar iedereen mee kan lezen. Fijne avond verder
Jij voelt jezelf beter dan mensen die pre-orderen?quote:Op donderdag 9 mei 2013 23:12 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Op de man spelen, je bewijst mijn punt, alleen achterlijke mensen pre-orderen.
Ja, ik ben een verstandige klant, ik ga niet zomaar iets kopen zonder dat ik er iets van af weet. Je koopt toch ook geen auto zonder een proefrit te maken? En je gaat het toch helemaal niet kopen wanneer je meer moet betalen voor die auto als je een proefrit wilt maken?quote:Op donderdag 9 mei 2013 23:14 schreef Salamando het volgende:
[..]
Jij voelt jezelf beter dan mensen die pre-orderen?
Het is iemand zijn eigen keus of hij de game wil preorderen of niet, het is een slimme marketingtruc waar jij niet in trapt. Als anderen wel de keus maken om het nu te doen noem jij ze opeens 'achterlijk'. Vervolgens klaag jij dat mensen op de man spelen?quote:Op donderdag 9 mei 2013 23:15 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ja, ik ben een verstandige klant, ik ga niet zomaar iets kopen zonder dat ik er iets van af weet. Je koopt toch ook geen auto zonder een proefrit te maken? En je gaat het toch helemaal niet kopen wanneer je meer moet betalen voor die auto als je een proefrit wilt maken?
Ik speelde alleen op de man nadat hij dat deed. En het is geen slimme marketingstruc, het is een achterbakse. Content weghalen voor mensen die niet blindelings geld geven aan iets die niet zeker weten of het een goed spel is of niet.quote:Op donderdag 9 mei 2013 23:17 schreef Salamando het volgende:
[..]
Het is iemand zijn eigen keus of hij de game wil preorderen of niet, het is een slimme marketingtruc waar jij niet in trapt. Als anderen wel de keus maken om het nu te doen noem jij ze opeens 'achterlijk'. Vervolgens klaag jij dat mensen op de man spelen?
Ze vragen normaal gezien toch gewoon 2,49 per factie als DLC (bij shogun iig)quote:Op vrijdag 10 mei 2013 01:10 schreef Eenskijken het volgende:
het grappige is is dat deze discussie niet eens klopt want de DLC zal je sowieso gratis kunnen downloaden, pre-order of niet.
Volgens mij ook, bij Empire was het niet anders iig. Hoewel ze uiteindelijk in de "Ultimate Edition" dan de hele zwik in één keer verkopen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 03:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ze vragen normaal gezien toch gewoon 2,49 per factie als DLC (bij shogun iig)
quote:Op donderdag 9 mei 2013 23:12 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Op de man spelen, je bewijst mijn punt, alleen achterlijke mensen pre-orderen.
Dit heb ik ook ja. Temeer omdat mocht je je account ooit verliezen je al je games ook opnieuw mag kopen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 09:53 schreef Rhalius het volgende:
Alleen wil ik de game niet alleen digitaal hebben, ik wil hem in de kast hebben staan naast al de andere total war games. Dus dat wordt nog even zoeken naar een winkel voor een pre order.
En hoe zit het met technische mankementen? Zoals eerder is voorgekomen in TW spellen, of vind jij het niet erg om het spel te betatesten voor 60 euro? Wat al absurd is voor een digitale kopie.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 09:53 schreef Rhalius het volgende:
Wat een gedoe. Ze bieden 3 factions aan als DLC op dag een inderdaad, maar als je pre ordered kan je ze gratis krijgen.
Dus dan moet je niet jammeren dat het geld kost aangezien je het kan besparen.
Je hoeft die pre order ook niet nu meteen te plaatsen, je kan ook gewoon wachten tot augustus zodat je er meer over weet.
En het is een total war game. die hebben mij nog nooit telleurgesteld. Zelfs empire total war niet waar iedereen over zat te klagen.
Deze games speel ik altijd honderden uren, dus de prijs is het zeker wel waard voor mij.
Alleen wil ik de game niet alleen digitaal hebben, ik wil hem in de kast hebben staan naast al de andere total war games. Dus dat wordt nog even zoeken naar een winkel voor een pre order.
Dit is gewoon een game die kop en schouders boven de concurrentie uitsteekt, ik weet al dat ik het niet eens zal zijn met sommige veranderingen, dat heb je altijd. Maar daar zijn mods voor om het te corrigeren.
Ik vind het huidige prijskaartje van 55 euro niet echt laag hoor. Maar ik koop tzt wel een goedkope key online. Ik had Tomb Raider ook op de dag van release voor 20 euro tegen 40 op steam. Op steam kreeg je een extra MP-dingetje en een tombe "gratis"quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:50 schreef DjUntzUntz het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. Je hebt je order nu gecanceld. Als je straks de game koopt en je wil de greek pack eventueel later nog spelen, zul je dan bij moeten betalen terwijl je dat bij een pre-order er gratis bij krijgt. Zo werken games tegenwoordig. Relatief lagere instap voor een spel, en als je iets extra's wil spelen, dan kun je bij betalen. is je eigen keuze. Ik vind er niks vreemds aan.
De total war serie doet het kwalitatief gezien vrij goed inderdaad. Ik ben persoonlijk geen fan van de vanilla versies aangezien deze diepgang missen , maar na 1 patch zijn deze spellen meestal goed speelbaar.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 09:53 schreef Rhalius het volgende:
Wat een gedoe. Ze bieden 3 factions aan als DLC op dag een inderdaad, maar als je pre ordered kan je ze gratis krijgen.
Dus dan moet je niet jammeren dat het geld kost aangezien je het kan besparen.
Je hoeft die pre order ook niet nu meteen te plaatsen, je kan ook gewoon wachten tot augustus zodat je er meer over weet.
En het is een total war game. die hebben mij nog nooit telleurgesteld. Zelfs empire total war niet waar iedereen over zat te klagen.
Deze games speel ik altijd honderden uren, dus de prijs is het zeker wel waard voor mij.
Dit is gewoon een game die kop en schouders boven de concurrentie uitsteekt, ik weet al dat ik het niet eens zal zijn met sommige veranderingen, dat heb je altijd. Maar daar zijn mods voor om het te corrigeren.
Tegenovergesteld juist, haal weinig A-titels. Ik hou er alleen niet van als ze iets al hebben en dit dan pas tegen betaling vrijgeven. Dat hoeft niet voor iedereen reden te zijn om 'm niet te kopen natuurlijk. Allemaal subjectief. Als echter bekend wordt gemaakt dat er DLC is, stel ik m'n aankoop altijd uit tot de GOTY/Ultimate whatever versie waarbij je alles in een keer hebt.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:38 schreef Catkiller het volgende:
Ik koop het spel wel gewoon voor de release en hopelijk komt de volgende versie met nog meer DLC zodat sommigen nog harder kunnen zeuren. Het is niet alsof je een speciale editie moet kopen voor een hogere prijs om die pre-order content te krijgen.
Zullen wel weer van die hardcore gamers zijn die 30 spellen in de week een kwartiertje spelen en dan is DLC al snel te duur als je het overal bij moet kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |