Kan er niks over terugvinden iig.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:19 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Nou kan ik er trouwens naast zitten, maar was er in de jaren vijftig geen referendum waar de Friezen tegen onafhankelijkheid stemden? Durf het niet hard te zeggen, zou zo maar kunnen zijn dat ik in de war ben maar ik dacht het wel.
Zal in de pauze even verder zoeken.
Jij hebt niet één steek los, maar ze allemaal he?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik stel voor om Fryslan te laten stemmen per regio. Er zullen regio's zijn, vooral de regio's dichter bij Nederland die overwegend tegen zullen stemmen, maar andere meer Noordelijke regio's zullen met overweldigende meerderheid voor vrijheid en onafhankelijkheid stemmen!
[..]
Wij Friezen zijn nuchter, maar soms missen we de emotie, de inspiratie. Wij zijn ook te lief tegen iedereen, inclusief tegen onze bezetters.
Natuurlijk hebben we het niet heel erg slecht, maar dat neemt niet weg, dat Fryslan het recht heeft zelfstandig verder te gaan, zeker nu het in Nederland en de EU erg slecht gaat.
Wij willen een land zonder corruptie, zonder machtsmisbruik met groot respect voor de mensenrechten. Dit wordt allemaal minder in Nederland en vergaande repressie is niet nodig in Fryslan. Wij willen graag beschaafd blijven, bij ons zijn geen getto's en zijn al die extra politie en politiebevoegdheden niet nodig.
Ik vind dat Fryslan een kans moet krijgen. Nederland is verneukt, sorry voor het woord, maar Fryslan kan het beter dan Nederland, ik weet het zeker.
Laat bij ons de menselijkheid, de rechtvaardigheid, de deugden als spaarzaamheid, de nuchterheid, de beheerstheid, het humanisme, de tolerantie, de vrijheid, het geluk zegevieren!![]()
De regio in west-Groningen kan zich wellicht ook bij Fryslan voegen bij onafhankelijkheid van de Republiek Fryslan.
De EU is een faalproject.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:07 schreef okiokinl het volgende:
wil je west-friesland er ook bij, dan?
en de friezen in duistland en denemarken ook?
dan begint het misschien ergens op te lijken...
en het is natuurlijk makkelijk om te roepen dat friesland geen criminaliteit en ghettos heeft, terwijl friesland iegenlijk nog helemaal niets heeft. op het moment dat jullie jezelf serieus zouden gaan ontwikkelen, komen die dingen vanzelf. kijk maar naar je voorbeelden, catalonie en baskenland.
misschien moet je, net zoals hen, gewoon die ontwikkeling eens opstarten. en dan later kijken of zelfstandigheid zin heeft, want als je nu zou afscheiden, werdt je een arm mini stukje europa dat nauwelijks levensvatbaar is. zeker als je voor eigen munt en uit europa gaat.
zelf weten verder hoor, van mij mag het. ik snap die teruggetrokken houding alleen niet zo. ik dacht altijd dat als je jezelf wil ontwikkelen, dat je het tegenover gestelde moet doen; naar buiten treden.
Dat is wel waarquote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je dan de vandaal wilt spelen doe dat dat in elk geval met een Friese tekst
Op de achterzijde van het verkeersbord boven de A6 vanaf Lemmer bij knooppunt Joure staat wel "Fryslân Frij".quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dat is wel waar
Eigenlijk wel dom dat ze het niet in het Frysk geschreven hebben.
Kijk even deze uitslagenkaart en je ziet zelf dat Fryslan en Groningen opvalt door progressiviteit en een deel Drenthe.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:52 schreef Arth_NL het volgende:
Waar komt toch dat idee vandaan dat Friesland, na onafhankelijkheid, alles opeens helemaal anders zou doen dan Nederland nu doet? Stemt Friesland vb. heel anders dan de rest van Nederland tjidens de verkiezingen?
Al zal, zo te zien, Lutz Jacobi waarschijnlijk de eerste Friese president worden.![]()
http://fryslankiest.nl/2012/09/meeste-stemmen-voor-lutz-jacobi/
Haters gaan haten.quote:
Je wou toch naar Venezuela om je communistische idool Chavez te adoreren, nu is het ineens Friesland? Of ga je Chavez kronen tot Koning der Friezen?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:15 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Haters gaan haten.
Gaan jullie in Nederland maar gezellig in de getto wonen en urenlang in de file staan en vroegtijdig sterven door uitlaatgassen en chronische luchtverontreiniging.![]()
Wij laten onze voordeuren open staan als we gaan winkelen, tenminste in de dorpen dan. Hier is ruimte, rust en vrijheid.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je wou toch naar Venezuela om je communistische idool Chavez te adoreren, nu is het ineens Friesland? Of ga je Chavez kronen tot Koning der Friezen?
Doet er niet toe. Als de populatie te klein is dan gaat het niet lukken, niet zonder een forse prijs te betalen in ieder geval.quote:Kom op zeg, we hebben het over de beschaafde wereld, geen opstandige deelrepubliek van de Kongo waar alles en nog wat mis zou gaan.
We hebben de laatste decennia een nogal hoge prijs betaald voor dat verleden, denk aan alle probleemjongeren die wij hier kregen (Antillianen, Molukkers en Surinamers) en al het geld wat wij daar in corrupte zakken stopten.quote:Zie hier de ware aard en beschaving van de Nederlander. Grondstoffen plunderen, niets investeren in het geplunderde land en verontwaardigd doen als een regio het niet langer pikt. De echte VOC-mentaliteit.
Hahaha de dorpskneuzenquote:
Ja zo heeft ieder land watquote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Malta redt het dankzij toerisme. Luxemburg redt het omdat het een belastingsparadijs is (trekt hierdoor veel vermogen aan) en omdat er vooral mensen wonen die een goed inkomen hebben (armen hebben niets te zoeken in Luxemburg).
Friesland is toeristisch gezien onvoldoende interessant en als belastingsparadijs zie ik het ook niet slagen aangezien er aardig wat concurrentie is van dwergstaatjes die hier veel meer ervaring mee hebben. De laatste jaren is het pleidooi om dit soort belastingparadijsjes aan te pakken sterk toegenomen. Dat geldt ook voor Zwitserland. Gelukkig is Nederland er tot op zekere hoogte in geslaagd om die belastingontduiking te bestrijden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |