abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 januari 2013 @ 11:51:15 #176
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_121145557
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:19 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Nou kan ik er trouwens naast zitten, maar was er in de jaren vijftig geen referendum waar de Friezen tegen onafhankelijkheid stemden? Durf het niet hard te zeggen, zou zo maar kunnen zijn dat ik in de war ben maar ik dacht het wel.

Zal in de pauze even verder zoeken.
Kan er niks over terugvinden iig.
Say what?
  vrijdag 4 januari 2013 @ 11:54:31 #177
322645 Voorschrift
See if I care
pi_121145659
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik stel voor om Fryslan te laten stemmen per regio. Er zullen regio's zijn, vooral de regio's dichter bij Nederland die overwegend tegen zullen stemmen, maar andere meer Noordelijke regio's zullen met overweldigende meerderheid voor vrijheid en onafhankelijkheid stemmen!

[..]

Wij Friezen zijn nuchter, maar soms missen we de emotie, de inspiratie. Wij zijn ook te lief tegen iedereen, inclusief tegen onze bezetters.
Natuurlijk hebben we het niet heel erg slecht, maar dat neemt niet weg, dat Fryslan het recht heeft zelfstandig verder te gaan, zeker nu het in Nederland en de EU erg slecht gaat.

Wij willen een land zonder corruptie, zonder machtsmisbruik met groot respect voor de mensenrechten. Dit wordt allemaal minder in Nederland en vergaande repressie is niet nodig in Fryslan. Wij willen graag beschaafd blijven, bij ons zijn geen getto's en zijn al die extra politie en politiebevoegdheden niet nodig.

Ik vind dat Fryslan een kans moet krijgen. Nederland is verneukt, sorry voor het woord, maar Fryslan kan het beter dan Nederland, ik weet het zeker.

Laat bij ons de menselijkheid, de rechtvaardigheid, de deugden als spaarzaamheid, de nuchterheid, de beheerstheid, het humanisme, de tolerantie, de vrijheid, het geluk zegevieren! O+

De regio in west-Groningen kan zich wellicht ook bij Fryslan voegen bij onafhankelijkheid van de Republiek Fryslan.
Jij hebt niet één steek los, maar ze allemaal he? :')
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 12:01:40 #178
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
  vrijdag 4 januari 2013 @ 12:05:29 #179
pi_121146071
wil je west-friesland er ook bij, dan?
en de friezen in duistland en denemarken ook?

dan begint het misschien ergens op te lijken...

en het is natuurlijk makkelijk om te roepen dat friesland geen criminaliteit en ghettos heeft, terwijl friesland iegenlijk nog helemaal niets heeft. op het moment dat jullie jezelf serieus zouden gaan ontwikkelen, komen die dingen vanzelf. kijk maar naar je voorbeelden, catalonie en baskenland.

misschien moet je, net zoals hen, gewoon die ontwikkeling eens opstarten. en dan later kijken of zelfstandigheid zin heeft, want als je nu zou afscheiden, werdt je een arm mini stukje europa dat nauwelijks levensvatbaar is. zeker als je voor eigen munt en uit europa gaat.

zelf weten verder hoor, van mij mag het. ik snap die teruggetrokken houding alleen niet zo. ik dacht altijd dat als je jezelf wil ontwikkelen, dat je het tegenover gestelde moet doen; naar buiten treden.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 12:11:37 #181
pi_121146222
  vrijdag 4 januari 2013 @ 12:18:58 #182
pi_121146472
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:07 schreef okiokinl het volgende:
wil je west-friesland er ook bij, dan?
en de friezen in duistland en denemarken ook?

dan begint het misschien ergens op te lijken...

en het is natuurlijk makkelijk om te roepen dat friesland geen criminaliteit en ghettos heeft, terwijl friesland iegenlijk nog helemaal niets heeft. op het moment dat jullie jezelf serieus zouden gaan ontwikkelen, komen die dingen vanzelf. kijk maar naar je voorbeelden, catalonie en baskenland.

misschien moet je, net zoals hen, gewoon die ontwikkeling eens opstarten. en dan later kijken of zelfstandigheid zin heeft, want als je nu zou afscheiden, werdt je een arm mini stukje europa dat nauwelijks levensvatbaar is. zeker als je voor eigen munt en uit europa gaat.

zelf weten verder hoor, van mij mag het. ik snap die teruggetrokken houding alleen niet zo. ik dacht altijd dat als je jezelf wil ontwikkelen, dat je het tegenover gestelde moet doen; naar buiten treden.
De EU is een faalproject.

Bovendien als we bij de EU zouden blijven heeft afscheiding van Nederland weinig zin, want dan worden we toch weer verenigd op een andere wijze met Nederland.

Friezen zijn lang genoeg afwachtend gebleven in mijn opinie. Zeker nu Nederland een zinkend schip is geworden, willen velen van ons - niet iedereen inderdaad - uitstappen uit deze Titanic genaamd Nederland en de EU.

Als het kan op een vredelievende wijze, gewoon een hand geven aan Markje, zeggen bedankt voor alle jaren samen, maar we gaan nu echt alleen verder.

Ik zou starten met wat nu de provincie Fryslan is om zaken niet onnodig complex te maken. Het Friese rijk voorheen was inderdaad groter, maar bijvoorbeeld in West-Fryslan leeft dit issue totaal niet en niemand spreekt daar uberhaupt Fries, fysiek zijn we ook afgescheiden van elkaar door het IJsselmeer. Oost-Fryslan ligt in het huidige Duitsland. Ik sluit niet uit dat in een later stadium andere gebieden die Fries zijn kunnen aansluiten, maar ik stel thans voor om het te beperken tot Fryslan, wat nu de provincie Fryslan is binnen Nederland.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 12:24:47 #183
pi_121146949
quote:
Als je dan de vandaal wilt spelen doe dat dat in elk geval met een Friese tekst :')
  vrijdag 4 januari 2013 @ 12:35:23 #185
pi_121147096
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als je dan de vandaal wilt spelen doe dat dat in elk geval met een Friese tekst :')
Dat is wel waar

Eigenlijk wel dom dat ze het niet in het Frysk geschreven hebben. :{
  vrijdag 4 januari 2013 @ 12:51:58 #186
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_121147653
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dat is wel waar

Eigenlijk wel dom dat ze het niet in het Frysk geschreven hebben. :{
Op de achterzijde van het verkeersbord boven de A6 vanaf Lemmer bij knooppunt Joure staat wel "Fryslân Frij". :P
Say what?
pi_121147687
Waar komt toch dat idee vandaan dat Friesland, na onafhankelijkheid, alles opeens helemaal anders zou doen dan Nederland nu doet? Stemt Friesland vb. heel anders dan de rest van Nederland tjidens de verkiezingen?

Al zal, zo te zien, Lutz Jacobi waarschijnlijk de eerste Friese president worden. :P
http://fryslankiest.nl/2012/09/meeste-stemmen-voor-lutz-jacobi/
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:09:15 #188
322645 Voorschrift
See if I care
pi_121148145
_O-
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:11:32 #189
pi_121148225
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:52 schreef Arth_NL het volgende:
Waar komt toch dat idee vandaan dat Friesland, na onafhankelijkheid, alles opeens helemaal anders zou doen dan Nederland nu doet? Stemt Friesland vb. heel anders dan de rest van Nederland tjidens de verkiezingen?

Al zal, zo te zien, Lutz Jacobi waarschijnlijk de eerste Friese president worden. :P
http://fryslankiest.nl/2012/09/meeste-stemmen-voor-lutz-jacobi/
Kijk even deze uitslagenkaart en je ziet zelf dat Fryslan en Groningen opvalt door progressiviteit en een deel Drenthe.

http://www.nrc.nl/verkiez(...)erverkiezingen-2012/
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:12:28 #190
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:15:26 #191
pi_121148367
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:09 schreef Voorschrift het volgende:
_O-
Haters gaan haten.

Gaan jullie in Nederland maar gezellig in de getto wonen en urenlang in de file staan en vroegtijdig sterven door uitlaatgassen en chronische luchtverontreiniging. :')

Wij laten onze voordeuren open staan als we gaan winkelen, tenminste in de dorpen dan. Hier is ruimte, rust en vrijheid. O+ O+ O+
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:22:51 #192
322645 Voorschrift
See if I care
pi_121148675
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:15 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Haters gaan haten.

Gaan jullie in Nederland maar gezellig in de getto wonen en urenlang in de file staan en vroegtijdig sterven door uitlaatgassen en chronische luchtverontreiniging. :')

Wij laten onze voordeuren open staan als we gaan winkelen, tenminste in de dorpen dan. Hier is ruimte, rust en vrijheid. O+ O+ O+
Je wou toch naar Venezuela om je communistische idool Chavez te adoreren, nu is het ineens Friesland? Of ga je Chavez kronen tot Koning der Friezen?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:25:25 #193
pi_121148801
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:22 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Je wou toch naar Venezuela om je communistische idool Chavez te adoreren, nu is het ineens Friesland? Of ga je Chavez kronen tot Koning der Friezen?
:o Ssst .. dat zouden we toch geheim houden.

Ik heb toch ook niet je geheimpje verklapt dat je eigenlijk voor de Wit-Russische ambassade werkt en geïnfiltreerd bent bij de VVD om zo van Mark Rutte, Marx Rutte te maken? :@

[ Bericht 5% gewijzigd door Linkse_Boomknuffelaar op 04-01-2013 13:30:56 ]
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:46:07 #194
322645 Voorschrift
See if I care
pi_121149660
Ja hem mag je ook wel meenemen naar Fryskhut.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_121171766
quote:
Kom op zeg, we hebben het over de beschaafde wereld, geen opstandige deelrepubliek van de Kongo waar alles en nog wat mis zou gaan.
Doet er niet toe. Als de populatie te klein is dan gaat het niet lukken, niet zonder een forse prijs te betalen in ieder geval.

quote:
Zie hier de ware aard en beschaving van de Nederlander. Grondstoffen plunderen, niets investeren in het geplunderde land en verontwaardigd doen als een regio het niet langer pikt. De echte VOC-mentaliteit.
We hebben de laatste decennia een nogal hoge prijs betaald voor dat verleden, denk aan alle probleemjongeren die wij hier kregen (Antillianen, Molukkers en Surinamers) en al het geld wat wij daar in corrupte zakken stopten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_121172110
Malta en Luxemburg hebben minder inwoners. Dus of dat nou wat zegt.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 22:36:29 #197
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_121172832
Malta redt het dankzij toerisme. Luxemburg redt het omdat het een belastingsparadijs is (trekt hierdoor veel vermogen aan) en omdat er vooral mensen wonen die een goed inkomen hebben (armen hebben niets te zoeken in Luxemburg).
Friesland is toeristisch gezien onvoldoende interessant en als belastingsparadijs zie ik het ook niet slagen aangezien er aardig wat concurrentie is van dwergstaatjes die hier veel meer ervaring mee hebben. De laatste jaren is het pleidooi om dit soort belastingparadijsjes aan te pakken sterk toegenomen. Dat geldt ook voor Zwitserland. Gelukkig is Nederland er tot op zekere hoogte in geslaagd om die belastingontduiking te bestrijden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_121175116
Waarom maken we van Friesland geen exploitatie-kolonie? Het is niet alsof er nu iets boeiends aanwezig is.
Burning bridges gives you so much more
pi_121175481
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Malta redt het dankzij toerisme. Luxemburg redt het omdat het een belastingsparadijs is (trekt hierdoor veel vermogen aan) en omdat er vooral mensen wonen die een goed inkomen hebben (armen hebben niets te zoeken in Luxemburg).
Friesland is toeristisch gezien onvoldoende interessant en als belastingsparadijs zie ik het ook niet slagen aangezien er aardig wat concurrentie is van dwergstaatjes die hier veel meer ervaring mee hebben. De laatste jaren is het pleidooi om dit soort belastingparadijsjes aan te pakken sterk toegenomen. Dat geldt ook voor Zwitserland. Gelukkig is Nederland er tot op zekere hoogte in geslaagd om die belastingontduiking te bestrijden.
Ja zo heeft ieder land wat :') Waarom denk je dat Luxemburg vol met import zit?

Daarnaast heeft Friesland prima toerisme mogelijkheden. Wel eens in de zomer in de contreien van Sneek geweest? Om nog maar te zwijgen van de 4 Waddeneilanden die ze hebben. edit: in Euro omzet scheelt Friesland en Malta niet heel veel, net onder het miljard vs. net boven het miljard.

Het is dus duidelijk wat Friesland moet doen, flink de belastingen verlagen :Y

Maar goed, waar het mij om ging is dat een kleine populatie geen beperkende factor hoeft te zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door tjoptjop op 04-01-2013 23:42:58 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')