De EU is een faalproject.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:07 schreef okiokinl het volgende:
wil je west-friesland er ook bij, dan?
en de friezen in duistland en denemarken ook?
dan begint het misschien ergens op te lijken...
en het is natuurlijk makkelijk om te roepen dat friesland geen criminaliteit en ghettos heeft, terwijl friesland iegenlijk nog helemaal niets heeft. op het moment dat jullie jezelf serieus zouden gaan ontwikkelen, komen die dingen vanzelf. kijk maar naar je voorbeelden, catalonie en baskenland.
misschien moet je, net zoals hen, gewoon die ontwikkeling eens opstarten. en dan later kijken of zelfstandigheid zin heeft, want als je nu zou afscheiden, werdt je een arm mini stukje europa dat nauwelijks levensvatbaar is. zeker als je voor eigen munt en uit europa gaat.
zelf weten verder hoor, van mij mag het. ik snap die teruggetrokken houding alleen niet zo. ik dacht altijd dat als je jezelf wil ontwikkelen, dat je het tegenover gestelde moet doen; naar buiten treden.
Dat is wel waarquote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je dan de vandaal wilt spelen doe dat dat in elk geval met een Friese tekst
Op de achterzijde van het verkeersbord boven de A6 vanaf Lemmer bij knooppunt Joure staat wel "Fryslân Frij".quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dat is wel waar
Eigenlijk wel dom dat ze het niet in het Frysk geschreven hebben.
Kijk even deze uitslagenkaart en je ziet zelf dat Fryslan en Groningen opvalt door progressiviteit en een deel Drenthe.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:52 schreef Arth_NL het volgende:
Waar komt toch dat idee vandaan dat Friesland, na onafhankelijkheid, alles opeens helemaal anders zou doen dan Nederland nu doet? Stemt Friesland vb. heel anders dan de rest van Nederland tjidens de verkiezingen?
Al zal, zo te zien, Lutz Jacobi waarschijnlijk de eerste Friese president worden.![]()
http://fryslankiest.nl/2012/09/meeste-stemmen-voor-lutz-jacobi/
Haters gaan haten.quote:
Je wou toch naar Venezuela om je communistische idool Chavez te adoreren, nu is het ineens Friesland? Of ga je Chavez kronen tot Koning der Friezen?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:15 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Haters gaan haten.
Gaan jullie in Nederland maar gezellig in de getto wonen en urenlang in de file staan en vroegtijdig sterven door uitlaatgassen en chronische luchtverontreiniging.![]()
Wij laten onze voordeuren open staan als we gaan winkelen, tenminste in de dorpen dan. Hier is ruimte, rust en vrijheid.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je wou toch naar Venezuela om je communistische idool Chavez te adoreren, nu is het ineens Friesland? Of ga je Chavez kronen tot Koning der Friezen?
Doet er niet toe. Als de populatie te klein is dan gaat het niet lukken, niet zonder een forse prijs te betalen in ieder geval.quote:Kom op zeg, we hebben het over de beschaafde wereld, geen opstandige deelrepubliek van de Kongo waar alles en nog wat mis zou gaan.
We hebben de laatste decennia een nogal hoge prijs betaald voor dat verleden, denk aan alle probleemjongeren die wij hier kregen (Antillianen, Molukkers en Surinamers) en al het geld wat wij daar in corrupte zakken stopten.quote:Zie hier de ware aard en beschaving van de Nederlander. Grondstoffen plunderen, niets investeren in het geplunderde land en verontwaardigd doen als een regio het niet langer pikt. De echte VOC-mentaliteit.
Hahaha de dorpskneuzenquote:
Ja zo heeft ieder land watquote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Malta redt het dankzij toerisme. Luxemburg redt het omdat het een belastingsparadijs is (trekt hierdoor veel vermogen aan) en omdat er vooral mensen wonen die een goed inkomen hebben (armen hebben niets te zoeken in Luxemburg).
Friesland is toeristisch gezien onvoldoende interessant en als belastingsparadijs zie ik het ook niet slagen aangezien er aardig wat concurrentie is van dwergstaatjes die hier veel meer ervaring mee hebben. De laatste jaren is het pleidooi om dit soort belastingparadijsjes aan te pakken sterk toegenomen. Dat geldt ook voor Zwitserland. Gelukkig is Nederland er tot op zekere hoogte in geslaagd om die belastingontduiking te bestrijden.
Lekker relevant wat jouw vakantie voorkeuren zijn...quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Friesland zal vast wel mooi zijn maar wat heeft Friesland te bieden wat andere landen en wat andere delen van Nederland niet te bieden hebben?
Als ik mooi wil wandelen dan zou ik eerder voor Schotland of Noorwegen kiezen.
Alleen al door de media aandacht van een nieuw onafhankelijk land zal Friesland waarschijnlijk de eerste jaren na zijn onafhankelijkheid meer toeristen dan ooit trekken.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik ben er zeker van dat de meeste mensen er zo over denken dat Noorwegen en Schotland qua natuur meer te bieden hebben dan Friesland, ik was echter zo bescheiden om enkel even voor mezelf te spreken.
Vraag het maar eens aan niet-Friezen.
Wat dat betreft herken ik het nuchtere helemaal niet in Friezen, ik kan dat moeilijk rijmen met hun nogal grote chauvinisme.
Kom je wel eens in Friesland? En dan niet alleen in de grote steden maar ook de dorpen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik ben er zeker van dat de meeste mensen er zo over denken dat Noorwegen en Schotland qua natuur meer te bieden hebben dan Friesland, ik was echter zo bescheiden om enkel even voor mezelf te spreken.
Vraag het maar eens aan niet-Friezen.
Wat dat betreft herken ik het nuchtere helemaal niet in Friezen, ik kan dat moeilijk rijmen met hun nogal grote chauvinisme.
Misschien, misschien niet. En daarna?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Alleen al door de media aandacht van een nieuw onafhankelijk land zal Friesland waarschijnlijk de eerste jaren na zijn onafhankelijkheid meer toeristen dan ooit trekken.
Tsja media aandacht is media aandacht hé. Een vlag met hartjes erop is ook wel opvallend (positief of negatief laat ik maar achterwege)quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Tjoppie, aangezien het duidelijk moeilijk is om met jou fatsoenlijk te discussiëren probeer ik dat nu maar even niet.
[..]
Misschien, misschien niet. En daarna?
Maar goed, ze mogen het van mij proberen, zolang Nederland maar niet opdraait voor de kosten als het experiment mislukt.
Welke hartjes? Wie heeft er een vlag met hartjes?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 01:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Tsja media aandacht is media aandacht hé. Een vlag met hartjes erop is ook wel opvallend (positief of negatief laat ik maar achterwege)
Dat de overige huidige provincies van Nederland na een mislukking niet opdraaien voor de problemen lijkt me verder evident.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |