Dan Polderen we wel weer iets dicht ter vervanging, of vreten we onze tulpenbollen. MelkUnie is niet bepaald een reden om Friesland de hemel in te prijzen. Bovendien zijn er meer agrarische provincies.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:04 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Wat een goeie, die is nieieieuuww! Meh, als je dat doet worden je zuivel, rundvlees en groentes ook een verdomd goed stukje duurder, he?
Toch de Markerwaard maar aanleggen? Maar in alle eerlijkheid, 't is niet echt een armlastige provincie te noemen. Rijk is anders maar zelfvoorzienend zou moeten kunnen wanneer het een staat zou worden.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan Polderen we wel weer iets dicht ter vervanging, of vreten we onze tulpenbollen. MelkUnie is niet bepaald een reden om Friesland de hemel in te prijzen. Bovendien zijn er meer agrarische provincies.
Zoveel stelt die Friese bijdrage ook weer niet voor.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:04 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Wat een goeie, die is nieieieuuww! Meh, als je dat doet worden je zuivel, rundvlees en groentes ook een verdomd goed stukje duurder, he?
Jawel, Friesland heeft behoorlijk wat bedrijven en die bedrijven zijn redelijk wat groter dan gemiddeld. Denk wel dat je aan tachtig tot negentig koeien per bedrijf moet denken. Zal even cijfers opzoeken voor je.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zoveel stelt die Friese bijdrage ook weer niet voor.
Als je nou beter je best deed dan had je ook geen leegloop naar de Randstad, dat niemand meer heil ziet in Friesland en Groningen behalve de boeren is niet bepaald "onze" schuld. Als je denkt dat op te lossen met een onafhankelijke staat dan prima, maar verandert niks aan de huidige stand van zaken waar op een paar jongeren met waanbeelden en trotse bejaarden na niemand er wat in ziet.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Zie hier de ware aard en beschaving van de Nederlander. Grondstoffen plunderen, niets investeren in het geplunderde land en verontwaardigd doen als een regio het niet langer pikt. De echte VOC-mentaliteit.
![]()
Wat zijn ze toch superieur daar in Den Haag.
Ben benieuwd.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:27 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Jawel, Friesland heeft behoorlijk wat bedrijven en die bedrijven zijn redelijk wat groter dan gemiddeld. Denk wel dat je aan tachtig tot negentig koeien per bedrijf moet denken. Zal even cijfers opzoeken voor je.
Och we zijn ook wel blij met jullie hoor, maar het zijn niet de Hollanders die pleiten voor een onafhankelijk Friesland he.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:24 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Toch de Markerwaard maar aanleggen? Maar in alle eerlijkheid, 't is niet echt een armlastige provincie te noemen. Rijk is anders maar zelfvoorzienend zou moeten kunnen wanneer het een staat zou worden.
Er zijn inderdaad andere agrarische provincies maar 't is wel de grootste, je zou het wel merken in je boodschappen. Maar och, 't is allemaal met een korrel zout te nemen. Zowel Friesland alsook Nederland zijn met elkaar beter af.
http://www.veeteelt.nl/to(...)-provincie-2009-2010quote:
Omdat hun koeien weinig melk geven zo te zienquote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:29 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
http://www.veeteelt.nl/to(...)-provincie-2009-2010
Hier. #3 qua aantallen bedrijven en het gemiddelde bedrijf heeft twintig melkkoeien meer dan in de provincies #1 en #2.
Wel het minst, jaquote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat hun koeien weinig melk geven zo te zien.
denk dat we er uiteindelijk niet veel van zouden merken.
En als dat een flop blijkt dan houden de Friezen er eindelijk een keer over op?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:49 schreef UpsideDown het volgende:
Veel mensen (men name de Friezen zelf) willen de kansen ook niet zien, zij weten niet beter dan dat ze bij Nederland horen. Als Catalonië en Baskenland straks een autonome staat zijn, waar het nu naar uit ziet, worden er misschien wel mensen wakkergemaakt.
Ik weet zeker dat het een groot succes gaat worden.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En als dat een flop blijkt dan houden de Friezen er eindelijk een keer over op?
Wij Friezen zijn nuchter, maar soms missen we de emotie, de inspiratie. Wij zijn ook te lief tegen iedereen, inclusief tegen onze bezetters.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:49 schreef UpsideDown het volgende:
Veel mensen (men name de Friezen zelf) willen de kansen ook niet zien, zij weten niet beter dan dat ze bij Nederland horen. Als Catalonië en Baskenland straks een autonome staat zijn, waar het nu naar uit ziet, worden er misschien wel mensen wakkergemaakt.
Hey even voor de duidelijkheid, hé: als we daar al aan beginnen, dan een centrum-rechts Friesland. Niet die SP/PvdA-troep.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik stel voor om Fryslan te laten stemmen per regio. Er zullen regio's zijn, vooral de regio's dichter bij Nederland die overwegend
[..]
Wij Friezen zijn nuchter, maar soms missen we de emotie, de inspiratie. Wij zijn ook te lief tegen iedereen, inclusief tegen onze bezetters.
Natuurlijk hebben we het niet heel erg slecht, maar dat neemt niet weg, dat Fryslan het recht heeft zelfstandig verder te gaan, zeker nu het in Nederland en de EU erg slecht gaat.
Wij willen een land zonder corruptie, zonder machtsmisbruik met groot respect voor de mensenrechten. Dit wordt allemaal minder in Nederland en vergaande repressie is niet nodig in Fryslan. Wij willen graag beschaafd blijven, bij ons zijn geen getto's en zijn al die extra politie en politiebevoegdheden niet nodig.
Ik vind dat Fryslan een kans moet krijgen. Nederland is verneukt, sorry voor het woord, maar Fryslan kan het beter dan Nederland, ik weet het zeker.
Laat bij ons de menselijkheid, de rechtvaardigheid, de deugden als spaarzaamheid, de nuchterheid, de beheerstheid, het humanisme, de tolerantie, de vrijheid, het geluk zegevieren!![]()
De regio in west-Groningen kan zich wellicht ook bij Fryslan voegen bij onafhankelijkheid van de Republiek Fryslan.
Klopt, daar heb je gelijk in.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:19 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Nou kan ik er trouwens naast zitten, maar was er in de jaren vijftig geen referendum waar de Friezen tegen onafhankelijkheid stemden? Durf het niet hard te zeggen, zou zo maar kunnen zijn dat ik in de war ben maar ik dacht het wel.
Zal in de pauze even verder zoeken.
Ha, ha. Nou Friezen stemmen overwegend links, hetgeen diverse uitslagen aangeven, de kaart van zowel Fryslan als Groningen kleuren bij elke stemming weer rood.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:18 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Hey even voor de duidelijkheid, hé: als we daar al aan beginnen, dan een centrum-rechts Friesland. Niet die SP/PvdA-troep.
Dictators en kolonisten moeten worden verdreven.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:33 schreef waht het volgende:
Separatisten moeten worden opgepakt en opgesloten.
De Nederlanders beginnen nattigheid te voelen, niet?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:33 schreef waht het volgende:
Separatisten moeten worden opgepakt en opgesloten.
Hey dit wil ik niet.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Alle Friezen buiten de provincie terugschoppen
Haha, het heeft best wel effect denk ik. ik kom uit Meppel en hier is best een grote Friese gemeenschap. Als dat verdwijnt merk je dat wel een beetje denk ik.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:43 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Hey dit wil ik niet.![]()
Maar ik heb er serieus eens over nagedacht welke impact dit zou hebben op de Nederlandse samenleving, lijkt mij echt interessant. En dan niet alleen de mensen die zichzelf Fries vinden maar gewoon iedereen met laten we zeggen één Friesche voorouder?
Lijkt mij wel geinig.
Kan er niks over terugvinden iig.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:19 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Nou kan ik er trouwens naast zitten, maar was er in de jaren vijftig geen referendum waar de Friezen tegen onafhankelijkheid stemden? Durf het niet hard te zeggen, zou zo maar kunnen zijn dat ik in de war ben maar ik dacht het wel.
Zal in de pauze even verder zoeken.
Jij hebt niet één steek los, maar ze allemaal he?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik stel voor om Fryslan te laten stemmen per regio. Er zullen regio's zijn, vooral de regio's dichter bij Nederland die overwegend tegen zullen stemmen, maar andere meer Noordelijke regio's zullen met overweldigende meerderheid voor vrijheid en onafhankelijkheid stemmen!
[..]
Wij Friezen zijn nuchter, maar soms missen we de emotie, de inspiratie. Wij zijn ook te lief tegen iedereen, inclusief tegen onze bezetters.
Natuurlijk hebben we het niet heel erg slecht, maar dat neemt niet weg, dat Fryslan het recht heeft zelfstandig verder te gaan, zeker nu het in Nederland en de EU erg slecht gaat.
Wij willen een land zonder corruptie, zonder machtsmisbruik met groot respect voor de mensenrechten. Dit wordt allemaal minder in Nederland en vergaande repressie is niet nodig in Fryslan. Wij willen graag beschaafd blijven, bij ons zijn geen getto's en zijn al die extra politie en politiebevoegdheden niet nodig.
Ik vind dat Fryslan een kans moet krijgen. Nederland is verneukt, sorry voor het woord, maar Fryslan kan het beter dan Nederland, ik weet het zeker.
Laat bij ons de menselijkheid, de rechtvaardigheid, de deugden als spaarzaamheid, de nuchterheid, de beheerstheid, het humanisme, de tolerantie, de vrijheid, het geluk zegevieren!![]()
De regio in west-Groningen kan zich wellicht ook bij Fryslan voegen bij onafhankelijkheid van de Republiek Fryslan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |