abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 januari 2013 @ 10:17:37 #151
322645 Voorschrift
See if I care
pi_121142498
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:04 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Wat een goeie, die is nieieieuuww! Meh, als je dat doet worden je zuivel, rundvlees en groentes ook een verdomd goed stukje duurder, he?
Dan Polderen we wel weer iets dicht ter vervanging, of vreten we onze tulpenbollen. MelkUnie is niet bepaald een reden om Friesland de hemel in te prijzen. Bovendien zijn er meer agrarische provincies.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_121142693
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:17 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dan Polderen we wel weer iets dicht ter vervanging, of vreten we onze tulpenbollen. MelkUnie is niet bepaald een reden om Friesland de hemel in te prijzen. Bovendien zijn er meer agrarische provincies.
Toch de Markerwaard maar aanleggen? Maar in alle eerlijkheid, 't is niet echt een armlastige provincie te noemen. Rijk is anders maar zelfvoorzienend zou moeten kunnen wanneer het een staat zou worden.

Er zijn inderdaad andere agrarische provincies maar 't is wel de grootste, je zou het wel merken in je boodschappen. Maar och, 't is allemaal met een korrel zout te nemen. Zowel Friesland alsook Nederland zijn met elkaar beter af.
pi_121142709
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:04 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Wat een goeie, die is nieieieuuww! Meh, als je dat doet worden je zuivel, rundvlees en groentes ook een verdomd goed stukje duurder, he?
Zoveel stelt die Friese bijdrage ook weer niet voor.
pi_121142788
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zoveel stelt die Friese bijdrage ook weer niet voor.
Jawel, Friesland heeft behoorlijk wat bedrijven en die bedrijven zijn redelijk wat groter dan gemiddeld. Denk wel dat je aan tachtig tot negentig koeien per bedrijf moet denken. Zal even cijfers opzoeken voor je.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 10:28:14 #155
322645 Voorschrift
See if I care
pi_121142798
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Zie hier de ware aard en beschaving van de Nederlander. Grondstoffen plunderen, niets investeren in het geplunderde land en verontwaardigd doen als een regio het niet langer pikt. De echte VOC-mentaliteit.

:')

Wat zijn ze toch superieur daar in Den Haag. :{
Als je nou beter je best deed dan had je ook geen leegloop naar de Randstad, dat niemand meer heil ziet in Friesland en Groningen behalve de boeren is niet bepaald "onze" schuld. Als je denkt dat op te lossen met een onafhankelijke staat dan prima, maar verandert niks aan de huidige stand van zaken waar op een paar jongeren met waanbeelden en trotse bejaarden na niemand er wat in ziet.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_121142803
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:27 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Jawel, Friesland heeft behoorlijk wat bedrijven en die bedrijven zijn redelijk wat groter dan gemiddeld. Denk wel dat je aan tachtig tot negentig koeien per bedrijf moet denken. Zal even cijfers opzoeken voor je.
Ben benieuwd.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 10:29:28 #157
322645 Voorschrift
See if I care
pi_121142826
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:24 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Toch de Markerwaard maar aanleggen? Maar in alle eerlijkheid, 't is niet echt een armlastige provincie te noemen. Rijk is anders maar zelfvoorzienend zou moeten kunnen wanneer het een staat zou worden.

Er zijn inderdaad andere agrarische provincies maar 't is wel de grootste, je zou het wel merken in je boodschappen. Maar och, 't is allemaal met een korrel zout te nemen. Zowel Friesland alsook Nederland zijn met elkaar beter af.
Och we zijn ook wel blij met jullie hoor, maar het zijn niet de Hollanders die pleiten voor een onafhankelijk Friesland he. :+
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_121142839
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ben benieuwd.
http://www.veeteelt.nl/to(...)-provincie-2009-2010

Hier. #3 qua aantallen bedrijven en het gemiddelde bedrijf heeft twintig melkkoeien meer dan in de provincies #1 en #2.
pi_121143013
Volgens mijn rekenmasjien zitten er dus meer koeien in Friesland dan in de andere provincies. Als dat allemaal wegvalt merk je dus wel fiks hogere prijzen.

Cijfers voor de groenten en ander spul blijf ik je nog even schuldig, zit gewoon te werken verder.

Maar Friesland is binnen de agrarische provincies voor de meeste groenten en graan e.d. toch één van de belangrijkste provincies. Andere provincies kunnen ook genoeg produceren om dat voor Nederland op te vangen, maar je gaat het zeker merken. Als daar nog de weggevallen export bijkomt merk je 't gewoon.

Niet dat het een drama van enorme proporties is, omdat die melk toch wel in Holland terechtkomt.
pi_121143031
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:29 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

http://www.veeteelt.nl/to(...)-provincie-2009-2010

Hier. #3 qua aantallen bedrijven en het gemiddelde bedrijf heeft twintig melkkoeien meer dan in de provincies #1 en #2.
Omdat hun koeien weinig melk geven zo te zien :P.
denk dat we er uiteindelijk niet veel van zouden merken.
pi_121143290
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Omdat hun koeien weinig melk geven zo te zien :P.
denk dat we er uiteindelijk niet veel van zouden merken.
Wel het minst, ja :P

Sowieso zit er verschil in de melkveehouderij in Friesland en de andere provincies, heeft ook met de populaire soorten e.d. te maken. Veel vleesvee ook (volgens mij telt dat wel mee in de statistieken).

Maar och, ik weet het niet zo. Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat Friesland niet de meest agrarisch innovatieve provincie is, maar het belang is rap onderschat. Maar och, we zien wel. In tegenstelling tot wat TS beweest ziet geen hond dit plan zitten, daar is het net iets te praktisch ingesteld voor.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 10:49:51 #162
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_121143448
Veel mensen (men name de Friezen zelf) willen de kansen ook niet zien, zij weten niet beter dan dat ze bij Nederland horen. Als Catalonië en Baskenland straks een autonome staat zijn, waar het nu naar uit ziet, worden er misschien wel mensen wakkergemaakt.
Say what?
  vrijdag 4 januari 2013 @ 10:59:39 #163
322645 Voorschrift
See if I care
pi_121143754
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:49 schreef UpsideDown het volgende:
Veel mensen (men name de Friezen zelf) willen de kansen ook niet zien, zij weten niet beter dan dat ze bij Nederland horen. Als Catalonië en Baskenland straks een autonome staat zijn, waar het nu naar uit ziet, worden er misschien wel mensen wakkergemaakt.
En als dat een flop blijkt dan houden de Friezen er eindelijk een keer over op? :)
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 11:11:08 #164
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_121144113
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:59 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

En als dat een flop blijkt dan houden de Friezen er eindelijk een keer over op? :)
Ik weet zeker dat het een groot succes gaat worden. :) Niets is mooier dan een eigen land hebben waar je ongehinderd je eigen taal kan spreken en je eigen regels kan maken die passend zijn bij de bevolking. Zij zijn natuurlijk ook al veel verder, met een eigen parlement en gebruik van hun eigen taal op bestuursniveau en in het onderwijs. Daar kunnen wij nog veel van leren. _O_
Say what?
  vrijdag 4 januari 2013 @ 11:16:36 #165
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_121144345
Ik stel voor om Fryslan te laten stemmen per regio. Er zullen regio's zijn, vooral de regio's dichter bij Nederland die overwegend tegen zullen stemmen, maar andere meer Noordelijke regio's zullen met overweldigende meerderheid voor vrijheid en onafhankelijkheid stemmen!

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:49 schreef UpsideDown het volgende:
Wij Friezen zijn nuchter, maar soms missen we de emotie, de inspiratie. Wij zijn ook te lief tegen iedereen, inclusief tegen onze bezetters.
Natuurlijk hebben we het niet heel erg slecht, maar dat neemt niet weg, dat Fryslan het recht heeft zelfstandig verder te gaan, zeker nu het in Nederland en de EU erg slecht gaat.

Wij willen een land zonder corruptie, zonder machtsmisbruik met groot respect voor de mensenrechten. Dit wordt allemaal minder in Nederland en vergaande repressie is niet nodig in Fryslan. Wij willen graag beschaafd blijven, bij ons zijn geen getto's en zijn al die extra politie en politiebevoegdheden niet nodig.

Ik vind dat Fryslan een kans moet krijgen. Nederland is verneukt, sorry voor het woord, maar Fryslan kan het beter dan Nederland, ik weet het zeker.

Laat bij ons de menselijkheid, de rechtvaardigheid, de deugden als spaarzaamheid, de nuchterheid, de beheerstheid, het humanisme, de tolerantie, de vrijheid, het geluk zegevieren! O+

De regio in west-Groningen kan zich wellicht ook bij Fryslan voegen bij onafhankelijkheid van de Republiek Fryslan.
pi_121144424
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik stel voor om Fryslan te laten stemmen per regio. Er zullen regio's zijn, vooral de regio's dichter bij Nederland die overwegend

[..]

Wij Friezen zijn nuchter, maar soms missen we de emotie, de inspiratie. Wij zijn ook te lief tegen iedereen, inclusief tegen onze bezetters.
Natuurlijk hebben we het niet heel erg slecht, maar dat neemt niet weg, dat Fryslan het recht heeft zelfstandig verder te gaan, zeker nu het in Nederland en de EU erg slecht gaat.

Wij willen een land zonder corruptie, zonder machtsmisbruik met groot respect voor de mensenrechten. Dit wordt allemaal minder in Nederland en vergaande repressie is niet nodig in Fryslan. Wij willen graag beschaafd blijven, bij ons zijn geen getto's en zijn al die extra politie en politiebevoegdheden niet nodig.

Ik vind dat Fryslan een kans moet krijgen. Nederland is verneukt, sorry voor het woord, maar Fryslan kan het beter dan Nederland, ik weet het zeker.

Laat bij ons de menselijkheid, de rechtvaardigheid, de deugden als spaarzaamheid, de nuchterheid, de beheerstheid, het humanisme, de tolerantie, de vrijheid, het geluk zegevieren! O+

De regio in west-Groningen kan zich wellicht ook bij Fryslan voegen bij onafhankelijkheid van de Republiek Fryslan.
Hey even voor de duidelijkheid, hé: als we daar al aan beginnen, dan een centrum-rechts Friesland. Niet die SP/PvdA-troep.
pi_121144459
Nou kan ik er trouwens naast zitten, maar was er in de jaren vijftig geen referendum waar de Friezen tegen onafhankelijkheid stemden? Durf het niet hard te zeggen, zou zo maar kunnen zijn dat ik in de war ben maar ik dacht het wel.

Zal in de pauze even verder zoeken.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 11:24:16 #168
pi_121144634
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:19 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Nou kan ik er trouwens naast zitten, maar was er in de jaren vijftig geen referendum waar de Friezen tegen onafhankelijkheid stemden? Durf het niet hard te zeggen, zou zo maar kunnen zijn dat ik in de war ben maar ik dacht het wel.

Klopt, daar heb je gelijk in.

Desondanks is het tijd voor een nieuw referendum. Een nieuwe generatie, Nederland en hiermee helaas ook Fryslan zit nu bij de EU, Nederland weigert zich te onttrekken aan het dictaat en de onkunde van Brussel, dus de kaarten liggen nu behoorlijk anders.

Mijn poll geeft duidelijk aan dat het onderwerp leeft, bovendien loopt dit topic als geen ander topic momenteel op FOK! We zitten geloof ik nu tegen de 500 reacties aan binnen enkele dagen!

Ik wil ook graag een referendum per regio. De wil van het volk dient gerespecteerd te worden, dus niet mijn wil, of jouw wil, maar we raadplegen alle Friezen. Een correctief referendum dus.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 11:32:02 #169
pi_121144889
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:18 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Hey even voor de duidelijkheid, hé: als we daar al aan beginnen, dan een centrum-rechts Friesland. Niet die SP/PvdA-troep.
Ha, ha. Nou Friezen stemmen overwegend links, hetgeen diverse uitslagen aangeven, de kaart van zowel Fryslan als Groningen kleuren bij elke stemming weer rood. :P

Ook dit leggen we voor aan het Friese volk. Het wordt geen dictatuur. Maar een echte democratie, veel verder gaand dan het Nederlandse stelsel, graag naar Zwitsers voorbeeld. :D Met referenda dus. Een beleid dat gedragen wordt door het volk.

Hoef je ook niet telkens zo bang te zijn voor het volk als regeringsleider, als je je democratisch en niet dictatoriaal opstelt. Wellicht een tip voor de doodsbange Rutte met al zijn beveiligers, doe eens gek, doe eens democratisch. :D :P Luister eens naar het volk, i.p.v. slechts naar je multinationale sponsoren.

De bestaande politieke partijen hebben in Fryslan niets meer te zeggen wanneer Fryslan onafhankelijk wordt, dus je kan je eigen partij oprichten (die dus geen zeggenschap heeft buiten de Republiek) en er zullen diverse partijen ontstaan van communistisch zoals de VCP in Groningen, tot liberaal D'66 of zelfs PVV-achtig. Alle partijen zijn toegelaten en niemand wordt uitgesloten, mits men in Fryslan woonachtig is en de Friese nationaliteit bezit. :D

Stemt Fryslan overwegend links, dan gaan we naar links, stemt men rechts, gaan we naar rechts, maar zoals altijd zal het wel een coalitie worden dus iets centrum-links of centrum-rechts.
pi_121144945
Separatisten moeten worden opgepakt en opgesloten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 11:37:49 #171
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_121145112
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:33 schreef waht het volgende:
Dictators en kolonisten moeten worden verdreven.
Say what?
pi_121145131
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:37 schreef UpsideDown het volgende:
kolonisten moeten worden verdreven.
Alle Friezen buiten de provincie terugschoppen _O_
  vrijdag 4 januari 2013 @ 11:42:29 #173
pi_121145237
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:33 schreef waht het volgende:
De Nederlanders beginnen nattigheid te voelen, niet? :P

Dan maar het argumentum ad baculum uit de kast gehaald. Een teken dat de Friezen gelijk hebben en alle argumenten van de Nederlanders uitgeput zijn.

Deze dag is een heugelijke dag, wij Friezen hebben de Nederlanders moreel verslagen. De vrije Friese geest is uit de fles en zal niet wederkeren. Zij zal spoken van Gaasterlan-Sleat tot Tietsjerksteradeel, Ljouwert, Snits, Boalsert en It Hearrenfean! :D :D :D :D :D *O* *O* *O*
pi_121145288
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Alle Friezen buiten de provincie terugschoppen _O_
Hey dit wil ik niet. :{w

Maar ik heb er serieus eens over nagedacht welke impact dit zou hebben op de Nederlandse samenleving, lijkt mij echt interessant. En dan niet alleen de mensen die zichzelf Fries vinden maar gewoon iedereen met laten we zeggen één Friesche voorouder?

Lijkt mij wel geinig.
pi_121145362
quote:
15s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:43 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Hey dit wil ik niet. :{w

Maar ik heb er serieus eens over nagedacht welke impact dit zou hebben op de Nederlandse samenleving, lijkt mij echt interessant. En dan niet alleen de mensen die zichzelf Fries vinden maar gewoon iedereen met laten we zeggen één Friesche voorouder?

Lijkt mij wel geinig.
Haha, het heeft best wel effect denk ik. ik kom uit Meppel en hier is best een grote Friese gemeenschap. Als dat verdwijnt merk je dat wel een beetje denk ik.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 11:51:15 #176
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_121145557
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:19 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

Kan er niks over terugvinden iig.
Say what?
  vrijdag 4 januari 2013 @ 11:54:31 #177
322645 Voorschrift
See if I care
pi_121145659
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik stel voor om Fryslan te laten stemmen per regio. Er zullen regio's zijn, vooral de regio's dichter bij Nederland die overwegend tegen zullen stemmen, maar andere meer Noordelijke regio's zullen met overweldigende meerderheid voor vrijheid en onafhankelijkheid stemmen!

[..]

Jij hebt niet één steek los, maar ze allemaal he? :')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 12:01:40 #178
  vrijdag 4 januari 2013 @ 12:05:29 #179
pi_121146071
wil je west-friesland er ook bij, dan?
en de friezen in duistland en denemarken ook?

dan begint het misschien ergens op te lijken...

en het is natuurlijk makkelijk om te roepen dat friesland geen criminaliteit en ghettos heeft, terwijl friesland iegenlijk nog helemaal niets heeft. op het moment dat jullie jezelf serieus zouden gaan ontwikkelen, komen die dingen vanzelf. kijk maar naar je voorbeelden, catalonie en baskenland.

misschien moet je, net zoals hen, gewoon die ontwikkeling eens opstarten. en dan later kijken of zelfstandigheid zin heeft, want als je nu zou afscheiden, werdt je een arm mini stukje europa dat nauwelijks levensvatbaar is. zeker als je voor eigen munt en uit europa gaat.

zelf weten verder hoor, van mij mag het. ik snap die teruggetrokken houding alleen niet zo. ik dacht altijd dat als je jezelf wil ontwikkelen, dat je het tegenover gestelde moet doen; naar buiten treden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')