1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 | <?php //if the post has a parent if($post->post_parent){ //collect ancestor pages $relations = get_post_ancestors($post->ID); //get child pages $result = $wpdb->get_results( "SELECT ID FROM wp_posts WHERE post_parent = $post->ID AND post_type='page'" ); if ($result){ foreach($result as $pageID){ array_push($relations, $pageID->ID); } } //add current post to pages array_push($relations, $post->ID); //get comma delimited list of children and parents and self $relations_string = implode(",",$relations); //use include to list only the collected pages. $sidelinks = wp_list_pages("title_li=&echo=0&include=".$relations_string); }else{ // display only main level and children $sidelinks = wp_list_pages("title_li=&echo=0&depth=1&child_of=".$post->ID); } if ($sidelinks) { ?> <h2><?php the_title(); ?></h2> <ul> <?php //links in <li> tags echo $sidelinks; ?> </ul> <?php } ?> |
else bestaat helemaal niet in PHP! Wat dom zeg.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:03 schreef Scorpie het volgende:
[ afbeelding ]
Spot de 10 fouten. En dit is dan HBO niveau.
Mooiste is dat je dan met verbeteringen aankomt en je gewoon opmerkinge naar je hoofd krijgt als 'ik heb een hekel aan mensen die zich willen bewijzen'quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:09 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
else bestaat helemaal niet in PHP! Wat dom zeg.
Wow, bedoel je dat dit afkomstig is van 'n docent?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mooiste is dat je dan met verbeteringen aankomt en je gewoon opmerkinge naar je hoofd krijgt als 'ik heb een hekel aan mensen die zich willen bewijzen'
Is niet zo moeilijk om dat te doen met zulke crappy code he.
Nee joh, een student die zichzelf application developer/webdesigner noemt.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:11 schreef Diabox het volgende:
[..]
Wow, bedoel je dat dit afkomstig is van 'n docent?
En ik quote:quote:
Ja sorry, ik ben allergisch voor kut code. Dan krijg ik spasmes en moet ik het proberen te herstellen. My bad.quote:"btw... heb een hekel aan mensen die zichzelf hoe-dan-ook proberen te bewijzen. Just keep it for yourself."
Is niet je beste vriend neem ik aan.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En ik quote:
[..]
Ja sorry, ik ben allergisch voor kut code. Dan krijg ik spasmes en moet ik het proberen te herstellen. My bad.
quote:is volgens mij gewoon een nette manier hoor? Waarom een ferarri bouwen als ik met een fiat punto mn boodschappe kan doen?? Lol koop een taart en vier het ben trotts op je dat je de fouten kon ontdekken
Nee niet echt. Ik noemde zijn code ook dramatisch, misschien dat dat er iets mee te maken heeft.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:19 schreef Diabox het volgende:
[..]
Is niet je beste vriend neem ik aan.
Heb ik ook een hekel aan, slordige code. Variabelen als $p en $u, verkeerde inspringingen, verkeerd commentaar blergh.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee niet echt. Ik noemde zijn code ook dramatisch, misschien dat dat er iets mee te maken heeft.
Human Readable Codequote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:24 schreef Fusioxan het volgende:
[..]
Heb ik ook een hekel aan, slordige code. Variabelen als $p en $u, verkeerde inspringingen, verkeerd commentaar blergh.
Ik wil, dat ik aan de naam van de variabelen kan zien wat het kan/hoort te bevatten. Helaas zijn er wat medestudenten het oneens met mij...
Bespaart je wel geheugen en schijfruimtequote:
zolang het geen globale variabele zijn, maar alleen een variabele binnen een functie, zie ik het probleem niet. Een gemiddeld mens kan best onthouden wat er in de variabele zit.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:24 schreef Fusioxan het volgende:
[..]
Heb ik ook een hekel aan, slordige code. Variabelen als $p en $u, verkeerde inspringingen, verkeerd commentaar blergh.
Ik wil, dat ik aan de naam van de variabelen kan zien wat het kan/hoort te bevatten. Helaas zijn er wat medestudenten het oneens met mij...
Ja en nee, in sommige talen heeft de lengte van je variabel naam geen invloed op geheugen gebruik. Schijfruimte gebruik uiteraard wel, maar voor ontwikkeling is het wel handig dat je je eigen code kunt begrijpen. Daarnaast kun je er later obfuscator software overheen gooien die alle variabel- en functienamen. Bv $post_date_gmt = $wpt1 en wpt_mashup_create_answers_post = fwpt1. Je code die je uiteindelijk gaat gebruiken zal minder in schrijfruimte innemen en security through obscrutity is een bijkomend voordeel.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 08:35 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Bespaart je wel geheugen en schijfruimte
De code stijl (else wel of niet op een nieuwe regel) is wel iets heel anders als je variabele benaming. Wat mij betreft knal je er 10 enters tussen, zolang het maar consistent gebeurd volgens de afgesproken stijl.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 09:34 schreef Maringo het volgende:
[..]
zolang het geen globale variabele zijn, maar alleen een variabele binnen een functie, zie ik het probleem niet. Een gemiddeld mens kan best onthouden wat er in de variabele zit.
Het is gewoon kansloos om elke variabele uit te schrijven waar het voor staat. Dat maakt je code alleen maar onoverzichtelijk en rommelig.
Het hele idee Human Readable Code (of elke andere benaming ervoor) is ook ver over de top gegaan. Dat er standaarden zijn in de benamingen van functies ( fetchVariabels() of fetchVars() ipv fVar(), func38() of thx() ) dat kan ik helemaal begrijpen, maar dat het als 'fout' gezien wordt als je de else of elseif op een nieuwe regel begint ipv op dezelfde regel als de } van de vorige is gewoon onzin.
Als je 100k LOC aan code hebt die niet object georiënteerd is, dan moet je het al per definitie weggooien. Daarnaast ben ik het wel met het punt eens dat je soms $temp variabelen kunt gebruiken die kwa naam weinig zeggen wat ze precies hebben, maar in hun context perfect duidelijk zijn.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:57 schreef StM het volgende:
[..]
De code stijl (else wel of niet op een nieuwe regel) is wel iets heel anders als je variabele benaming. Wat mij betreft knal je er 10 enters tussen, zolang het maar consistent gebeurd volgens de afgesproken stijl.
Dat je nu nog weet wat var $x betekend is leuk, maar weet je collega of jijzelf het over een jaar of 2 jaar ook nog steeds? Je hebt duidelijk nooit gewerkt aan projecten van meer dan 100k LOC over duizenden bestanden. Je kan en wil dan echt niet meer na gaan moeten denken over wat iets doet en wat er in zou kunnen zitten. Dan wil je gewoon zien $oActiveUserCollection ipv $uc.
Globale variabelen (op je superglobals na) zijn trouwens per definitie evil.
Human Readible Code is zoveel meer dan een if/else statement definitie. Leuk dat jij onthoudt dat $p staat voor Person en $u voor Unit, degene die over 3 jaar jouw code gaat updaten weet dat niet.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 09:34 schreef Maringo het volgende:
[..]
zolang het geen globale variabele zijn, maar alleen een variabele binnen een functie, zie ik het probleem niet. Een gemiddeld mens kan best onthouden wat er in de variabele zit.
Het is gewoon kansloos om elke variabele uit te schrijven waar het voor staat. Dat maakt je code alleen maar onoverzichtelijk en rommelig.
Het hele idee Human Readable Code (of elke andere benaming ervoor) is ook ver over de top gegaan. Dat er standaarden zijn in de benamingen van functies ( fetchVariabels() of fetchVars() ipv fVar(), func38() of thx() ) dat kan ik helemaal begrijpen, maar dat het als 'fout' gezien wordt als je de else of elseif op een nieuwe regel begint ipv op dezelfde regel als de } van de vorige is gewoon onzin.
Consistentie is imo vrijwel net zo belangrijk als duidelijk zijn in wat je doet. Dus ook je temp vars duidelijk defineren. Maar goed, ook ik heb zo mijn uitzonderingen (meestal $i, $k en $v). Echter zijn die uiteraard wel zeer beperkt in hun scope.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:28 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Als je 100k LOC aan code hebt die niet object georiënteerd is, dan moet je het al per definitie weggooien. Daarnaast ben ik het wel met het punt eens dat je soms $temp variabelen kunt gebruiken die kwa naam weinig zeggen wat ze precies hebben, maar in hun context perfect duidelijk zijn.
Ook hier is consistent zijn weer belangrijk. Er kunnen wel degelijk redenen zijn om Nederlands jargon in je naamgeving te gebruiken. Vaak omdat domeinspecifiek taalgebruik heel lastig te vertalen kan zijn en dat eigenlijk niemand daarna nog weet wat het nu exact moet zijn. Maar NOOIT mixen (en voor iets als rijden is het taalgebruik zo algemeen dat dat imo nooit te verantwoorden valt om te vertalenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:39 schreef Fusioxan het volgende:
Wat ik me ook zo aan erger, engels en nederlands programmeren... Ik herinner me het net, want p staat in ons huidige programma voor positie (ja, oké, het is JAVA, maar dat moet van school).
Dan beginnen ze weer over een klasse Rijden met als methodes: forward(), leftTurn(), rightTurn(), parkeren(), uitparkeren(). Om het netjes te zeggen, om van te kotsen...
Ik heb het niet perse over 1 letterige variabele, ik bedoel meer dat het onnodig is om binnen een functie (dus niet je de vars die je over meerdere functies en/of classes gebruikt) variabelenaam te gebruiken als $ActiveUserCollection terwijl je het ook kan afkorten tot $ActUsrColl.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Human Readible Code is zoveel meer dan een if/else statement definitie. Leuk dat jij onthoudt dat $p staat voor Person en $u voor Unit, degene die over 3 jaar jouw code gaat updaten weet dat niet.
Dat laatste doelde ik dus op.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:44 schreef StM het volgende:
[..]
Consistentie is imo vrijwel net zo belangrijk als duidelijk zijn in wat je doet. Dus ook je temp vars duidelijk defineren. Maar goed, ook ik heb zo mijn uitzonderingen (meestal $i, $k en $v). Echter zijn die uiteraard wel zeer beperkt in hun scope.
Terug komend op je consitentie punt van paar posts hier boven. Als je met je team/of jezelf afspreekt dat List altijd een lijst met bepaalde objecten is dan kun jet met gemak $userList, gebruiken. Bij afkortingen zou ik oppassen, als ze duidelijk zijn dan kun je er voor gaan, anders eerste definitie comment plaatsen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:56 schreef StM het volgende:
Afkorten naar $ActUsrColl is toch ook prima? Als jullie dat maar afgesproken hebben. Ik ben zelf meer van het volledig uitschrijven maar ik zou ook zonder problemen switchen naar een project waar ze een kortere namen gebruiken die nog steeds beschrijven wat er in zit.
Je reageerde alleen op een post met 1 letterige vars en die zijn een echte nogo imo net als de vele andere niets zeggende namen die je kan bedenken
Dat ben ik met je eens.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:56 schreef StM het volgende:
Afkorten naar $ActUsrColl is toch ook prima? Als jullie dat maar afgesproken hebben. Ik ben zelf meer van het volledig uitschrijven maar ik zou ook zonder problemen switchen naar een project waar ze een kortere namen gebruiken die nog steeds beschrijven wat er in zit.
Je reageerde alleen op een post met 1 letterige vars en die zijn een echte nogo imo net als de vele andere niets zeggende namen die je kan bedenken
Eens zien...quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:03 schreef Scorpie het volgende:
[ afbeelding ]
Spot de 10 fouten. En dit is dan HBO niveau.
date() geeft gewoon een string terug en === heeft daar geen toegevoegde waarde.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:11 schreef Qunix het volgende:
De if statement is een vergelijking tussen een string en een date. Dit als programmeur zou ik niet doen.
De if statement kan een === gebruiken.
Ik zou een class maken. Ware het niet dat PHP dat al doet: http://php.net/manual/en/book.datetime.phpquote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:18 schreef mstx het volgende:
[..]
date() geeft gewoon een string terug en === heeft daar geen toegevoegde waarde.
Overbodige codequote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:20 schreef Qunix het volgende:
[..]
Ik zou een class maken. Ware het niet dat PHP dat al doet: http://php.net/manual/en/book.datetime.php
1 | <?=date('dmY')=='070113'?"We are Screwed dude!":"Nog tijd om te leren voor proeftentamen :)" ?> |
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:24 schreef mstx het volgende:
[..]
Overbodige code![]()
Ik zou het gewoon in één regel doen![]()
[ code verwijderd ]
Die alleen vrijwel niemand gebruikt omdat nog steeds basis dingen als 2 datums met elkaar vergelijken niet kan...quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:20 schreef Qunix het volgende:
[..]
Ik zou een class maken. Ware het niet dat PHP dat al doet: http://php.net/manual/en/book.datetime.php
staat er gewoon bij hoorquote:Changelog
Version Description
5.2.2 DateTime object comparison with the comparison operators changed to work as expected. Previously, all DateTime objects were considered equal (using ==).
Thats all wat er over staat...quote:Fixed bug #40961 (Incorrect results of DateTime equality check). (Mike)
Omzetten naar timestamp.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:06 schreef StM het volgende:
Omg idd. En ik heb het zowaar ook in de changelog gevonden:
[..]
Thats all wat er over staat...
Echt weer typisch PHP met zijn vele uitzonderingen want volgens mij is DateTime de enigste die het kan?
op de achtergrond is het.allemaal timestamp...quote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:33 schreef Scorpie het volgende:
Datetime lijkt me het beste persoonlijk
je gaat me niet met droge ogen vertellen dat je dat handiger vind dan datetime->diff()quote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:27 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Omzetten naar timestamp.
Timestamp1-timestamp2=verschil
Idd, die gebruik ik vaak.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:39 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
je gaat me niet met droge ogen vertellen dat je dat handiger vind dan datetime->diff()
Waar zeg ik dat mijn manier handiger is? Ik gebruik zelf ook gewoon date_diff() als het kan hoor... Maar in bash scriptjes oid zou je het zo kunnen oplossen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:39 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
je gaat me niet met droge ogen vertellen dat je dat handiger vind dan datetime->diff()
Het is gewoon lokale info, momenteel staat het in Excel, maar het is niet noodzakelijk dat het ook vanuit daar geïmporteerd wordt. De informatie bestaat uit korte strings en kleine getallen. Ik ga eens kijken of ik elke mogelijkheid via een script naar een SQL database kan schrijven.quote:Op zondag 6 januari 2013 05:43 schreef totalvamp het volgende:
Waar krijg je de info vandaan en in welk formaat?
En dan gewoon alle combinaties als enkele rij naar SQL schrijven? Dat was ook het eerste dat in me opkwam als oplossing.quote:
Check hier voor een library die CSV's kan parsen: http://stackoverflow.com/questions/5341219/csv-library-for-phpquote:Op zondag 6 januari 2013 13:35 schreef pascal08 het volgende:
[..]
En dan gewoon alle combinaties als enkele rij naar SQL schrijven? Dat was ook het eerste dat in me opkwam als oplossing.
is de data per column verschillend?quote:Op zondag 6 januari 2013 13:35 schreef pascal08 het volgende:
[..]
En dan gewoon alle combinaties als enkele rij naar SQL schrijven? Dat was ook het eerste dat in me opkwam als oplossing.
Hoe bedoel je?quote:Op zondag 6 januari 2013 13:40 schreef totalvamp het volgende:
[..]
is de data per column verschillend?
De database gaat wel minstens 11 keer per minuut per gebruiker aangeroepen worden. Is dit niet te intensief voor een SQL database?quote:Op zondag 6 januari 2013 13:38 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Check hier voor een library die CSV's kan parsen: http://stackoverflow.com/questions/5341219/csv-library-for-php
En dan krijg je gewoon netjes alle rijen die je kan doorlopen en wegschrijven naar SQL.
Gewoon 2 tabellen dus. Je kunt het letterlijk doen zoals het nu is.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:41 schreef pascal08 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Het is ongeveer als volgt:
'JA' + 'NEE' + 3 + 8 = 4
'BAL' + 'HOK' + 1 + 2 = 5
'NET' + 'VIS' + 8 + 5 = 4
...
etc.
De ene kruistabel geeft een resultaat met combinaties van strings en de andere met combinaties van getallen. Beide resultaten zijn getallen en die worden bij elkaar opgeteld.
Je hoeft het toch maar 1 keer in te lezen vanuit Excel lijkt me?quote:Op zondag 6 januari 2013 13:45 schreef pascal08 het volgende:
[..]
De database gaat wel minstens 11 keer per minuut per gebruiker aangeroepen worden. Is dit niet te intensief voor een SQL database?
Een nieuwe berekening zegt mij dat het 829719 combinaties zijn. Is dit wel te doen?quote:Op zondag 6 januari 2013 13:59 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Je hoeft het toch maar 1 keer in te lezen vanuit Excel lijkt me?
En anders een cron job maken om het 's nachts te doen.
Waarom niet?quote:Op zondag 6 januari 2013 14:01 schreef pascal08 het volgende:
[..]
Een nieuwe berekening zegt mij dat het 829719 combinaties zijn. Is dit wel te doen?
FOK! draait ook op MySQL.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:45 schreef pascal08 het volgende:
De database gaat wel minstens 11 keer per minuut per gebruiker aangeroepen worden. Is dit niet te intensief voor een SQL database?
1 | LOAD DATA LOCAL INFILE 'bestandsnaam' INTO TABLE tabelnaam fields terminated by ',' |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
Het ligt er compleet aan wat voor queries je draait. Voor pascal08 zie ik twee PK-lookups en daar kan MySQL er best veel per seconde van aan.quote:
quote:Op zondag 6 januari 2013 14:11 schreef Arcee het volgende:
[..]
FOK! draait ook op MySQL.
Anyway, CSV-bestand maken (en uploaden naar je site) en doelbestand alvast aanmaken in MySQL.
Data inlezen met LOAD DATA:
[ code verwijderd ]
Load data gaat razendsnel, ook met 829.719 records.Ik ga het eens proberen. Bedankt voor de hulp allemaal!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1 2 3 | foto 1 (.jpg) <input type="file" name="foto[]" /> foto 2 (.jpg) <input type="file" name="foto[]" /> foto 3 (.jpg) <input type="file" name="foto[]" /> |
1 2 3 4 5 6 7 | <?php if(count($_FILES['foto']['tmp_name'])>0){ //doe iets }else{ //geef foutmelding } ?> |
Dat geef altijd 5quote:Op maandag 7 januari 2013 21:37 schreef Juicyhil het volgende:
tmp_name geeft een string, je moet op $_FILES['foto'] de count doen
Doe eens var_dump($_FILES) en post dat esquote:
quote:Each of these will be a numerically indexed array of the appropriate values for the submitted files.
For instance, assume that the filenames /home/test/review.html and /home/test/xwp.out are submitted. In this case, $_FILES['userfile']['name'][0] would contain the value review.html, and $_FILES['userfile']['name'][1] would contain the value xwp.out. Similarly, $_FILES['userfile']['size'][0] would contain review.html's file size, and so forth.
$_FILES['userfile']['name'][0], $_FILES['userfile']['tmp_name'][0], $_FILES['userfile']['size'][0], and $_FILES['userfile']['type'][0] are also set.
Ja DAT begrijp ik. ALS ik een upload heb moet ik die dmv een loop uit de array gaan vissen. Maar EERST moet ik weten of er uberhaupt een foto is geupload en dat mijn array niet gewoon uit 3 keys zonder value bestaat.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:45 schreef mstx het volgende:
http://php.net/manual/en/features.file-upload.multiple.php
[..]
Dan loop je toch met een foreach eroverheen en kijk je of de value niet leeg is ? Zet je een vlaggetje waarin je bijhoudt of er een file aanwezig is en zo ja, ga door met processen.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja DAT begrijp ik. ALS ik een upload heb moet ik die dmv een loop uit de array gaan vissen. Maar EERST moet ik weten of er uberhaupt een foto is geupload en dat mijn array niet gewoon uit 3 keys zonder value bestaat.
print_r geeftquote:Op maandag 7 januari 2013 21:44 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Doe eens var_dump($_FILES) en post dat es
1 2 3 4 5 6 | Array ( [name] => Array ( [0] => [1] => [2] => ) [type] => Array ( [0] => [1] => [2] => ) [tmp_name] => Array ( [0] => [1] => [2] => ) [error] => Array ( [0] => 4 [1] => 4 [2] => 4 ) [size] => Array ( [0] => 0 [1] => 0 [2] => 0 ) ) |
Blijkbaar gaat het uploaden mis:quote:Op maandag 7 januari 2013 21:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
print_r geeft
[ code verwijderd ]
Ja dat had ik ook al bedacht, maar dat is best weer een hoop meuk voor zoiets relatief simpels.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan loop je toch met een foreach eroverheen en kijk je of de value niet leeg is ? Zet je een vlaggetje waarin je bijhoudt of er een file aanwezig is en zo ja, ga door met processen.
quote:Op maandag 7 januari 2013 21:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja DAT begrijp ik. ALS ik een upload heb moet ik die dmv een loop uit de array gaan vissen. Maar EERST moet ik weten of er uberhaupt een foto is geupload en dat mijn array niet gewoon uit 3 keys zonder value bestaat.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | <?php $foto_aanwezig=false; if ( !empty($_FILES['foto']) ) { foreach ( $_FILES['foto']['size'] as $k=>$v ) { if ( $v>0 ) { $foto_aanwezig=true; break; } } } ?> |
Eh ja, dat was de originele vraag. Ik heb minimaal 1 foto nodig. Als de gebruiker GEEN foto upload wil ik een foutmelding geven. Maar count geeft dus altijd een value terug, want ik krijg 3 key's zonder value.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:52 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Blijkbaar gaat het uploaden mis:
UPLOAD_ERR_NO_FILE
Value: 4; No file was uploaded.
Dat is het meest nette inderdaadquote:
't is dan ook niet bepaald een kleine.quote:
Voor zover ik weet niet. Maar ik kan me eerlijk gezegd geen scenario bedenken waarbij je dat niet in PHP zelf kan oplossen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:33 schreef Tostiapparaatje2 het volgende:
Is het mogelijk een getal via regex bij een ander getal op te tellen?
Hoe kan ik bijvoorbeeld dit: "Kat.156" omzetten in "Kat.489"?
Ik dacht zelf aan: " Kat.( [1-9]* ) => Kat.\1 " , maar hoe tel ik 333 bij 156 op?
Eerst alle getallen in een string preg_match_all doen, pattern zal iets zijn van "/([0-9]+)/" en dan de output array in array_sum gooien.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:33 schreef Tostiapparaatje2 het volgende:
Is het mogelijk een getal via regex bij een ander getal op te tellen?
Hoe kan ik bijvoorbeeld dit: "Kat.156" omzetten in "Kat.489"?
Ik dacht zelf aan: " Kat.( [1-9]* ) => Kat.\1 " , maar hoe tel ik 333 bij 156 op?
Ik wil het trouwens het liefst gewoon via de replace-functie van Notepad++ doen.
Hoe doe ik dat dan?quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:35 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Voor zover ik weet niet. Maar ik kan me eerlijk gezegd geen scenario bedenken waarbij je dat niet in PHP zelf kan oplossen.
Hoe gaat callback om met vooruitkijken in string en bijhouden van tijdelijke variabelen? Global gebruiken?quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:36 schreef GlowMouse het volgende:
het kan gewoon met http://nl3.php.net/manual/en/function.preg-replace-callback.php
dan kan het ook met http://nl3.php.net/manual/en/function.preg-replace-callback.phpquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:37 schreef Tostiapparaatje2 het volgende:
Oké, duidelijk. Stel dit was een CSS-file, wat dan?
Hij werkt op de gematchte elementen, dus je hoeft bij 'Kat.156' niet alleen een '1' te verwachten, je krijgt '156' bij de juiste regexp.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:38 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Hoe gaat callback om met vooruitkijken in string en bijhouden van tijdelijke variabelen? Global gebruiken?
quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:38 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Hoe gaat callback om met vooruitkijken in string en bijhouden van tijdelijke variabelen? Global gebruiken?
Tosti, werkt mijn antwoord niet?
Sorry, hoor, ben echt een n00bie. Is het gewoon een kwestie van deze code runnen en dan wordt de code permanent veranderd? Hoe run ik dit dan is een CSS-file? Gewoon <?php?> tags erom heen?quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:38 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
dan kan het ook met http://nl3.php.net/manual/en/function.preg-replace-callback.php
Dus per getal een callback waar je dan eigenlijk het volgende doetquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:40 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Hij werkt op de gematchte elementen, dus je hoeft bij 'Kat.156' niet alleen een '1' te verwachten, je krijgt '156' bij de juiste regexp.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | <?php $totaal = 0; function optellen($value) { global $totaal; $totaal += $value; } ?> |
Nee je moet het bestand inlezen, dan kun je gaat optellen of wat je ook eigenlijk wilt en dan kun je het resultaat wel weer uitpoepen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:40 schreef Tostiapparaatje2 het volgende:
[..]
[..]
Sorry, hoor, ben echt een n00bie. Is het gewoon een kwestie van deze code runnen en dan wordt de code permanent veranderd? Hoe run ik dit dan is een CSS-file? Gewoon <?php?> tags erom heen?![]()
Oké. Hmmm, dan is het misschien handiger om het handmatig te doen. Het zijn ongeveer 200 getallen, dus dat is te overzien.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:44 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Nee je moet het bestand inlezen, dan kun je gaat optellen of wat je ook eigenlijk wilt en dan kun je het resultaat wel weer uitpoepen.
Hoe wil je anders het totaal bijhouden, zoals Tosti al aangeeft wil hij meerdere bij elkaar optellen. Of krijg je dan direct een array met alle waardes terug?quote:
Als je niet kunt programmeren is dat handiger ja.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:45 schreef Tostiapparaatje2 het volgende:
[..]
Oké. Hmmm, dan is het misschien handiger om het handmatig te doen. Het zijn ongeveer 200 getallen, dus dat is te overzien.
ah, kleine lees fout van mijn kantquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:49 schreef GlowMouse het volgende:
333 is CONST, of hij is wel heel raar met zijn vraag.
Nah, ik ben geen pro inderdaad. Soms is het voor mij dus sneller om dingen handmatig te doen, zoals dit. Bedankt voor jullie hulp though.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:47 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Als je niet kunt programmeren is dat handiger ja.
Hoe zien die andere 200 er ongeveer uit?quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:45 schreef Tostiapparaatje2 het volgende:
Oké. Hmmm, dan is het misschien handiger om het handmatig te doen. Het zijn ongeveer 200 getallen, dus dat is te overzien.
Het is zijn allemaal CSS-attributen top:###px; en left:###px;. Die in het PHP-script stonden waren er niet zoveel, dus die heb ik nu al handmatig gedaan.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:22 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hoe zien die andere 200 er ongeveer uit?
Dat zou vast te simpel zijnquote:Op woensdag 9 januari 2013 22:57 schreef KomtTijd... het volgende:
Niet om het één of ander, maar had je dat niet beter op kunnen lossen met een wrapper-div met een margin van 333px?
Lelijke oplossingen FTW?quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:57 schreef KomtTijd... het volgende:
Niet om het één of ander, maar had je dat niet beter op kunnen lossen met een wrapper-div met een margin van 333px?
Zou wel kunnen ja, maar ik ben dan wel weer zo dat ik liever 200 waardes ga vervangen, die dat ik weer een extra div'je erbij heb.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:57 schreef KomtTijd... het volgende:
Als je een website hebt met 200 gepositioneerde elementen waarvan de positie ook nog eens aangepast moet worden op een nieuwe situatie (groter scherm?), hoef je je daar niet bepaald druk meer om te maken lijkt mequote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | <?php $total = "12"; $file_type = ".jpg"; // aan het werk $start = "1"; $random = mt_rand($start, $total); $image_name = $random . $file_type; $images ="'backgrounds/$image_name', 'backgrounds/$image_name', 'backgrounds/$image_name', 'backgrounds/$image_name', 'backgrounds/$image_name', 'backgrounds/$image_name'"; echo $images; ?> |
Voeg een if-statement toe, i.v.m. dat ik geen idee heb wat voor indices shuffle uitpoept m.b.t. 'n for loop, test het uit zou ik zeggen. (als ie gewoon als keys 0 t/m 11 hanteert gebruik je 'n for loop)quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:48 schreef Drommelsch85 het volgende:
Deze spuugt er 12 uit, terwijl hij van de 12 er maar 6 moet uitkiezen, liefst met 6 aparte strings.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | <?php $numbers = range(1, 12); shuffle($numbers); function kiezen($min, $max, $quantity) { $numbers = range($min, $max); shuffle($numbers); return array_slice($numbers, 0, $quantity); } print_r( kiezen(1,12,6) ); ?> |
Komt dit uit Array ( [0] => 764612 )quote:
Dan zit ik met het feit dat 'bla', 'bla', (..) 'bla', in beeld komt, terwijl die laatste komma weg moet.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:37 schreef KomtTijd... het volgende:
Als je nou eens niet 6x 'backgrounds/$imagename' neerzet, maar gewoon één keer, en dan een loopje maakt?
En je rand() natuurlijk ook binnen die loop houden.
Simpele oplossing:quote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:41 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Komt dit uit Array ( [0] => 764612 )
[..]
Dan zit ik met het feit dat 'bla', 'bla', (..) 'bla', in beeld komt, terwijl die laatste komma weg moet.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | $i = 0; while($i < 10){ if($i == 0){ echo 'blah'; } else{ echo ', blah'; } $i++; } |
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 08:45 schreef boem-dikkie het volgende:
Is het mogelijk om met een sql query twee records met een bepaalde waarde altijd als eerste én laatste te laten zien?
Ik heb dus bijvoorbeeld 1, 2, 3, 4, 5, 6.
En ik wil met mijn query dat 6 altijd boven aanstaat, 3 altijd onderaan en wat daar tussen valt aan records op alfabetische volgorde wordt gesorteerd. Kan wel 't één en ander vinden over records bovenaan maar de combinatie wordt voor mij wat vaag.
1 2 3 4 5 6 7 8 | SELECT *, CASE WHEN kolomnaam=6 THEN 1 WHEN kolomnaam=3 THEN 3 ELSE 2 END AS eerstelaatste FROM tabelnaam ORDER BY eerstelaatste ASC, kolomnaam ASC |
quote:
1 2 | SELECT * FROM tabel ORDER BY FIELD(kolom, 6, 3), nogeenkolom |
Bij jouw query komen zowel rij 6 als 3 onderaan te staan?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 08:54 schreef Juicyhil het volgende:
SELECT * FROM tabel
ORDER BY FIELD(kolom, 6, 3), nogeenkolom
dan wordt field(kolom, 6,3,1,2,4,5)quote:Op vrijdag 11 januari 2013 08:57 schreef mstx het volgende:
[..]
Bij jouw query komen zowel kolom 6 als 3 onderaan te staan?
Jouw oplossing werkt alleen als je een vast aantal rijen en id's hebt. "1,2,3,4,5,6" was slechts een voorbeeld dus misschien heeft boem-dikkie wel 100.000 rijen, dan wordt het wat lastig om zelf al die id's in te vullen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:01 schreef Juicyhil het volgende:
maar het gaat erom dat het makkelijker kan dan met een case when
En hoe ga je dat doen met jouw oplossing dan?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:02 schreef mstx het volgende:
[..]
Jouw oplossing werkt alleen als je een vast aantal rijen en id's hebt. "1,2,3,4,5,6" was slechts een voorbeeld dus misschien heeft boem-dikkie wel 100.000 rijen, dan wordt het wat lastig om zelf al die id's in te vullen.
Gewoon zoals het er staat, mijn query hoeft daar niet voor aangepast te worden. 6 komt altijd bovenaan en 3 altijd onderaan en de rest wordt gesorteerd, ongeacht hoeveel rijen er in de tabel staan.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:04 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
En hoe ga je dat doen met jouw oplossing dan?
Met field() kun je hetzelfde doen hoor. Ik gebruik het vaak genoeg, ook voor 1.000.000 rijen jaquote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:06 schreef mstx het volgende:
[..]
Gewoon zoals het er staat, mijn query hoeft daar niet voor aangepast te worden. 6 komt altijd bovenaan en 3 altijd onderaan en de rest wordt gesorteerd, ongeacht hoeveel rijen er in de tabel staan.
Voorbeeld?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:08 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Met field() kun je hetzelfde doen hoor. Ik gebruik het vaak genoeg, ook voor 1.000.000 rijen ja
traag, gebruik UNIONquote:
ook traagquote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:41 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Komt dit uit Array ( [0] => 764612 )
Ook traag op een tabel met max. 40 rijen?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:47 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
traag, gebruik UNION
[..]
ook traag
jaquote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:55 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ook traag op een tabel met max. 40 rijen?
Ja mijn idee is een pagina waarop mensen hun:quote:Op maandag 14 januari 2013 11:02 schreef Chandler het volgende:
textarea heb je voor een groot tekst veld nodig! hoop dat je dat bedoeld.
Ik kan qua plugin alleen een inlog form en een registratieform vinden. Ze moeten in een mysql database komen en de gegevens moeten worden gemailed.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:12 schreef ursel het volgende:
Joomla heeft toch wel een plugin om formulieren te maken?
Wat moet er met de gegevens gebeuren als ze ingevuld zijn? Opgeslagen? Gemailed?
Nou, ik heb gevodnen hoe ik plugins kan installerenquote:Op maandag 14 januari 2013 11:19 schreef Olment het volgende:
[..]
Ik kan qua plugin alleen een inlog form en een registratieform vinden. Ze moeten in een mysql database komen en de gegevens moeten worden gemailed.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | <?php $transparant_index = ImageColorTransparent($thumb_im); if ($transparant_index != -1) { list($red, $green, $blue) = ImageColorsForIndex($thumb_im, $transparant_index); } $background = imagecolorallocate($thumb_im, $red, $green, $blue); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | <?php if ($image['filetype'] == 1 OR $image['filetype'] == 3) // png & gif { $transparent_index = imagecolortransparent($im); if ($transparent_index >= 0) { imagepalettecopy($im, $thumb_im); imagefill($thumb_im, 0, 0, $transparent_index); imagecolortransparent($thumb_im, $transparent_index); imagetruecolortopalette($thumb_im, true, 256); } elseif ($image['filetype'] == 3) { imagealphablending($thumb_im, false); $transparent_index = imagecolorallocatealpha($im, 0, 0, 0, 127); imagefill($thumb_im, 0, 0, $transparent_index); imagesavealpha($thumb_im, true); } } ?> |
En dat dus.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:08 schreef KomtTijd... het volgende:
centreren, lege ruimte vullen met een standaard background kleur.
1 2 3 4 5 6 | SELECT `plaatjes`.`category` FROM `plaatjes` WHERE `plaatjes`.`category` LIKE ? GROUP BY `plaatjes`.`category` ORDER BY (`plaatjes`.`category` LIKE ?) ASC LIMIT 30 |
Ik wil het gebruiken voor een auto complete in een formulier. Ik roep middels ajax een scriptje aan en die gebruikt bovenstaande query om in een database/tabel te zoeken naar categorieën die voldoen aan de gegeven input.. in dit geval koe waarbij ik graag eerst alle woorden wil zien die beginnen met KOE en daarna eventueel woorden waarin het stukje tekst 'koe' voorkomt.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:13 schreef Tijn het volgende:
Ik begrijp niet wat je bedoelt.
Hoe komt er sowieso opeens een array bij, we hebben het toch over MySQL? Ik begrijp je output niet. Zijn dat de rijen ofzo?
Wat staat er in je tabel en wat wil je eruit hebben?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | id | value ------------------------- 1 | kalkoen 2 | koe 3 | koekje 4 | koelkast 5 | koerier 6 | koetsier 7 | waterkoeling 8 | luchtkoeling 9 | zomaar iets anders 10 | dingen |
1 2 3 | SELECT * FROM `test` WHERE `value` LIKE "%koe%" ORDER BY (`value` LIKE "koe%") DESC |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | id | value ------------------- 2 | koe 3 | koekje 4 | koelkast 5 | koerier 6 | koetsier 1 | kalkoen 7 | waterkoeling 8 | luchtkoeling |
1 2 3 4 | SELECT `value`, COUNT(`id`) as `count` FROM `test` WHERE `value` LIKE "%koe%" GROUP BY `value` ORDER BY (`value` LIKE "koe%") DESC, `count` DESC |
1 2 3 4 5 6 7 | <?php if($extraObject){ foreach ($extraObject as $key => $value ) { $obj->{$fieldName}->{$key} = $value; } } ?> |
1 2 3 | <?php $obj->{$fieldName} = new stdClass(); ?> |
Wellicht niet juist ingesteld binnen php.ini. Wat de mail()-functie precies doet om zijn mail te versturen (via een smtp server, via een binary, etc), moet juist ingesteld staan.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:13 schreef boem-dikkie het volgende:
Enig idee wat ik er aan kan doen als mijn mail() niet werkt op een server? Script werkt op mijn eigen server prima maar op een andere server wordt niks verstuurd.
1 | INSERT INTO test (total) SELECT CONCAT(naam,nummer) AS 'total' FROM test |
Hoe komt mijn query er dan uit te zien?quote:
Ik heb wel eens eerder gewerkt met UPDATE, alleen nog nooit in combinatie met een SELECT CONCAT.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:44 schreef Scorpie het volgende:
UPDATE tablename SET columnName1 = value .... WHERE id = <id>
1 | UPDATE test SET total=concat(naam,nummer) |
Heb 2 csv files gedumpt in 2 tabellen. De ene csv heeft als unieke waarde naam00, de andere csv heeft dat niet maar heeft wel 2 losse kolommen naam en 00. Dus om ook die tweede csv uniek te maken heb ik nu naam en nummer samengevoegd zodat de unieke waarde gelijk is aan de unieke waarde van de eerste csv.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:51 schreef Tijn het volgende:
Waarom zou je de waardes van twee kolommen samenvoegen in een derde kolom?
Oh pardon, een typfout zie ik. Het is inderdaad MySQL.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:25 schreef Tijn het volgende:
msql? Bedoel je MS SQL of MySQL?
En wat voor veld is je datum? Een datetime, een timestamp, iets anders?
Dat klopt alleen niet want dan zou iemand die op 15-12-2003 is begonnen ook 10 jaar in dienst zijn.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:42 schreef Aap1000 het volgende:
Erg bedankt, maar ik had net zelf al een oplossing gevonden.
Sorry voor de moeite die je hebt moeten doen.
Mijn oplossing:
SELECT *,YEAR( CURDATE( ) ) - YEAR( datum_in_dienst) as year FROM werknemer
WHERE YEAR( CURDATE( ) ) - YEAR( datum_in_dienst)
BETWEEN 10 AND 24
Hmm, ja natuurlijk. Bedanktquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:58 schreef mstx het volgende:
[..]
Dat klopt alleen niet want dan zou iemand die op 15-12-2003 is begonnen ook 10 jaar in dienst zijn.
Omdat niet elk jaar 365.25 dagen heeft. Mstx heeft de mooiste oplossing.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:53 schreef Pakspul het volgende:
Waarom gebruik je de functie datediff niet. Reaultaat is in dagen en dat deel je dan door 365.25.
Sterker: geen enkel aards jaar heeft een lengte van 365.25 dagen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:57 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Omdat niet elk jaar 365.25 dagen heeft. Mstx heeft de mooiste oplossing.
ik zou zeggen dat je site gehackt isquote:Op maandag 28 januari 2013 23:30 schreef MrNiles het volgende:
ineens heb ik in elk mapje op een site een default.php bestand,
hierin staat
<?php eval(gzinflate(base64_decode("een hele hoop karakters hier"))); ?>
site gehackt?
kreeg ook een redirect naar een of andere darwin...... .fr
ligt het aan mij...of kan het ook aan mijn hostingprovider liggen, dat die gehackt is.
Of is het totaal iets anders?
aha..gelukkig..of niet..maar dan ligt het niet aan mij, maar aan de adminquote:Op maandag 28 januari 2013 23:50 schreef GlowMouse het volgende:
ik zeg ftp account gehackt; iemand heeft de ftp-gegevens op zijn pc opgeslagen en diegene heeft een virus
Haal die eval en gzinflate functie er eens omheen en maak het volgende er van:quote:Op maandag 28 januari 2013 23:30 schreef MrNiles het volgende:
ineens heb ik in elk mapje op een site een default.php bestand,
hierin staat
<?php eval(gzinflate(base64_decode("een hele hoop karakters hier"))); ?>
site gehackt?
kreeg ook een redirect naar een of andere darwin...... .fr
ligt het aan mij...of kan het ook aan mijn hostingprovider liggen, dat die gehackt is.
Of is het totaal iets anders?
1 2 3 | <?php echo base64_decode("een hele hoop karakters hier"); ?> |
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 00:00 schreef MrNiles het volgende:
[..]
aha..gelukkig..of niet..maar dan ligt het niet aan mij, maar aan de admin
als het dat is...nu hopen dat er een recente backup ergens is
ben al aan het fixen geweest maar in al de js files staat ook een document rewrite
Hoewel GlowMouse eigenlijk altijd gelijk heeft vind ik het een beetje kort door de bocht om te zeggen dat de ftp account gehacked is.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 00:00 schreef MrNiles het volgende:
[..]
aha..gelukkig..of niet..maar dan ligt het niet aan mij, maar aan de admin
als het dat is...nu hopen dat er een recente backup ergens is
ben al aan het fixen geweest maar in al de js files staat ook een document rewrite
Als je wil weten wat de code is die uitgevoerd wordt moet je natuurlijk de gzinflate functie wel laten staan, als je dat niet doet krijg je nog steeds een hoop garbage als output aangezien het is gecomprimeerd.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 08:55 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Haal die eval en gzinflate functie er eens omheen en maak het volgende er van:
[ code verwijderd ]
Dit soort acties zijn ideaal om verdere uitbreiding van een script te realiseren. Heb er zelf ook al een keertje aangewerkt namelijk
Hoster denkt dat het Gumblar is.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:02 schreef GlowMouse het volgende:
'vind ik'
Als je het zeker wilt weten moet je contact opnemen met de hoster, want dit kan inderdaad ook door andere dingen komen. Die kan de logfiles napluizen waar jij niet bij kunt. Maar dat ftp accounts gehackt worden en zulke code toegevoegd, gebeurt al zeker 3 jaar.
1 2 3 4 5 6 | <?php session_start(); $fp=fopen('session.txt','w+'); fwrite($fp,var_export($_SESSION['cart'],true)); fclose($fp); ?> |
1 2 3 4 | array ( 2 => '1', 5 => '2', ) |
Leg uit wat je bedoelt.quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:06 schreef Chandler het volgende:
Ik hoop wel dat je die sessie op een of andere manier beveiligd hebt
Het veld van de 'op tellende' waarde? en verder lijkt mij niet dat er een stelregel is oid... maar logisch gezien pak je de velden die voor je applicatie het meest belangrijke zijn (dus waarmee je zoekt). en de links tussen bepaalde velden die waarde hebben..quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Ander vraagje dan maar![]()
Is er een algemene stelregel voor welke kolommen een index zouden moeten hebben? Bijvoorbeeld altijd op kolommen die je gebruikt in JOINS of iets dergelijks?
Je roept een externe url aan met allerlei post gegevens, dan neem ik aan dat de connectie tussen beide systeem een bepaalde controle uitvoert?quote:
Omnikassa van de rabobank. Je post allerlei gegevens zoals return url (nu dus met sessie info), totaalbedrag,merchant ID, etc etc en die wordt gehashed met een secret key.quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:14 schreef Chandler het volgende:
[..]
Het veld van de 'op tellende' waarde? en verder lijkt mij niet dat er een stelregel is oid... maar logisch gezien pak je de velden die voor je applicatie het meest belangrijke zijn (dus waarmee je zoekt).
ben geen expert zoals glowmouse..
[..]
Je roept een externe url aan met allerlei post gegevens, dan neem ik aan dat de connectie tussen beide systeem een bepaalde controle uitvoert?
Het hangt volledig van de queries uit, lees bv. het boek over High Performance MySQL over uitleg over indices.quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Is er een algemene stelregel voor welke kolommen een index zouden moeten hebben? Bijvoorbeeld altijd op kolommen die je gebruikt in JOINS of iets dergelijks?
Je kan in MySQL de slow query log aanzetten en configgen om te checken welke queries eventueel vertraging opleveren in je applicatie of laten aangeven welke queries geen gebruik maken van indexes.quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Het meesturen van het sessie-ID naar de rabobank vind ik raar. De sessie is iets tussen jou en de bezoeker en daar heeft de rabobank niets mee te maken. Zodra de bezoeker terug komt op jouw website (door een redirect vanaf de rabobank) zou de browser van je bezoeker automatisch het sessie-cookie weer mee moeten sturen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Omnikassa van de rabobank. Je post allerlei gegevens zoals return url (nu dus met sessie info), totaalbedrag,merchant ID, etc etc en die wordt gehashed met een secret key.
Lijkt me voldoende toch? Of moet ik nog wat met die sessie ID voor de verbinding van kassa -> webshop?
De rabobank heeft er ook niets mee te maken, maar de pagina die de bestelling verwerkt wel.quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:48 schreef papernote het volgende:
[..]
Het meesturen van het sessie-ID naar de rabobank vind ik raar. De sessie is iets tussen jou en de bezoeker en daar heeft de rabobank niets mee te maken. Zodra de bezoeker terug komt op jouw website (door een redirect vanaf de rabobank) zou de browser van je bezoeker automatisch het sessie-cookie weer mee moeten sturen.
Swets heeft wel gelijk want stel de betaling gaat niet goed, dan is het handig dat de winkelwagen nog gevuld is toch?quote:Op donderdag 31 januari 2013 23:06 schreef mstx het volgende:
De winkelwagen kun je al legen op de pagina waar het formulier (die je doorstuurt naar omnikassa) opgebouwd wordt. Als het goed is is op dat moment je winkelwagen al omgezet naar een order en heb je die dus niet meer nodig.
Nee. Dan heb je in je account een onbetaalde order staan met een betaalknopje om het nog een keer te proberen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 07:31 schreef Chandler het volgende:
[..]
Swets heeft wel gelijk want stel de betaling gaat niet goed, dan is het handig dat de winkelwagen nog gevuld is toch?
Ik heb nu dat wanneer de betaling niet gelukt is, de items nog in de winkelwagen staan. Kan de klant direct een nieuwe order insturen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 23:06 schreef mstx het volgende:
De winkelwagen kun je al legen op de pagina waar het formulier (die je doorstuurt naar omnikassa) opgebouwd wordt. Als het goed is is op dat moment je winkelwagen al omgezet naar een order en heb je die dus niet meer nodig.
Eh ja, dan staat er dus 1 niet geactiveerde order en 1 wel geactiveerde order (als de 2e betaling lukt). Wat is precies het probleem? Zie ik wat over het hoofd?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 08:19 schreef mstx het volgende:
[..]
Nee. Dan heb je in je account een onbetaalde order staan met een betaalknopje om het nog een keer te proberen.
Maar goed, dat ligt natuurlijk ook aan hoe je systeem werkt maar dit vind ik de meest logische manier.
"Probleem" is een groot woord, maar ik zou het fijner vinden als er in totaal maar 1 betaalde order bij mijn bestellingen staat als de betaling bij de 3e keer pas lukt, in plaats van 1 betaalde en 2 niet-betaalde.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 08:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh ja, dan staat er dus 1 niet geactiveerde order en 1 wel geactiveerde order (als de 2e betaling lukt). Wat is precies het probleem?
Maar die niet betaalde toon ik uiteraard niet aan de klant, alleen de 'geactiveerde'.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 08:35 schreef mstx het volgende:
[..]
"Probleem" is een groot woord, maar ik zou het fijner vinden als er in totaal maar 1 betaalde order bij mijn bestellingen staat als de betaling bij de 3e keer pas lukt, in plaats van 1 betaalde en 2 niet-betaalde.
Waarom? Het is gewoon een andere order. Ik ga toch niet dezelfde order 0 of meer keer laten afrekenen? Dat vind ik onlogisch. Een order kan WEL of NIET betaald worden dus er zeker geen n relatie mbt betalen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:18 schreef papernote het volgende:
Persoonlijk vind ik het beter om één order te hebben, waar dan [0, n] (nul of meer) betalingen aan hangen. Als mensen een iDeal betaling annuleren omdat ze toch liever een overschrijving doen, dan lijkt het me raar als je daarvoor een nieuwe order aan maakt?
Zo doe ik het inderdaad ook. En die codes die hierboven worden genoemd worden dan bij de betaling/transactie opgeslagen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:18 schreef papernote het volgende:
Persoonlijk vind ik het beter om één order te hebben, waar dan [0, n] (nul of meer) betalingen aan hangen. Als mensen een iDeal betaling annuleren omdat ze toch liever een overschrijving doen, dan lijkt het me raar als je daarvoor een nieuwe order aan maakt?
Iemand kan toch één order betalen met een cadeaubon en het restant met iDeal? Dan heb je twee betalingen. Wellicht niet in je huidige opzet, maar wie weet ga je ooit nog cadeaubonnen uitgeven, de vvv-cadeaubon accepteren, enz...quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom? Het is gewoon een andere order. Ik ga toch niet dezelfde order 0 of meer keer laten afrekenen? Dat vind ik onlogisch. Een order kan WEL of NIET betaald worden dus er zeker geen n relatie mbt betalen.
Daarnaast zijn er allerlei terugkoppelingen van de internet kassa, onder andere:
"Authorization limit exceeded"
"Authorization refused"
"Invalid card number or invalid Card Security Code"
"Fraud suspicion"
"Security breach detected, transaction stopped"
"The number of attempts to enter the card number has been exceeded"
Die wil ik eigenlijk wel opgeslagen hebben bij desbetreffende orders.
Neequote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:21 schreef papernote het volgende:
[..]
Iemand kan toch één order betalen met een cadeaubon en het restant met iDeal?
In een webshop? Hoe wil je dat doen?quote:Dan heb je twee betalingen. Wellicht niet in je huidige opzet, maar wie weet ga je ooit nog cadeaubonnen uitgeven, de vvv-cadeaubon accepteren, enz...
Tja, ik heb er voor gekozen dat het een nieuwe order word. Overigens net als elke internet kassa ook verlangt. Ik moet bij elke order een transactie reference meesturen die uniek moet zijn.quote:Terugkoppelingen sla je ook op als een betaling, maar dan met een andere (mislukte) status. Zo kun je bij één order de historie van betalingen terugzien. Een order is pas volledig betaald als de som van alle betalingen met de status "succesvol" gelijk is aan het totaal van de order.
Nee, want de kassaomgeving is anders dan de webshop omgeving en het is heel duidelijk wanneer je betaling niet slaagt.quote:Ik zou niet zeggen dat het een andere order is. De klant is nog steeds met dezelfde order bezig en vanuit zijn opzicht is het natuurlijk wel gewoon dezelfde order. Het lijkt me ook verwarrend voor de klant als zijn betaling mislukt hij een nieuw ordernummer krijgt voor hetzelfde.
Ken ik, maar wil alles graag in eigen beheer hebben...quote:
Dus je wil zelf Word en Excel gaan nabouwen in PHP?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:28 schreef webbyplus het volgende:
[..]
Ken ik, maar wil alles graag in eigen beheer hebben...
Nee, dat gaat misschien te ver ;-)quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:39 schreef Tijn het volgende:
Dus je wil zelf Word en Excel gaan nabouwen in PHP?
Alsof je gedachten kunt lezen; ik dacht al bij mezelf, waarom niet zelf maken...quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:45 schreef Tijn het volgende:
Ah zo. Geen idee of er zoiets bestaat, maar zelf maken is niet erg ingewikkeld lijkt me
Ligt maar net aan de complexiteit van de queries. Meten = weten :-)quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Korte vraag,
Zijn 2500 tot 6000 queries per seconden als "ernstig veel" te classificeren voor een SQL server?
En indien ja, hoe kan je dat aantal verminderen zonder het obvious "minder queries per pageview gebruiken"?
Ja dat begrijp ik, maar in het algemeen bedoelde ik. We hebben hier een performance probleem en ICT roept elke keer een andere reden. Nu dus weer het aantal queries.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:26 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Ligt maar net aan de complexiteit van de queries. Meten = weten :-)
Ik zou een regex proberen te vermijden als het niet hoeft. In dit geval kun je ook met strpos wel uit de voeten.quote:
array_filterquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:53 schreef wobbel het volgende:
Er zijn allemaal manieren voor, maar wat is nou de beste manier om bepaalde waardes te zoeken in een array?
Ik heb de volgende waardes, en wil alles selecteren wat begint met "VD20130130", en de rest hoeft hij niet weer te geven.
VD201301281628.jpg
VD201301281630.jpg
VD201301281632.jpg
VD201301281634.jpg
VD201301301020.jpg
VD201301301044.jpg
VD201301301146.jpg
HybridAuth?quote:Op maandag 11 februari 2013 02:47 schreef ursel het volgende:
Enige tijd geleden kwam ik ergens (geen flauw idee meer waar, volgens mij via twitter) een link tegen naar een PHP library die van de meeste social media's de API's hadden samengevat. Facebook, Twitter, Google, Foursquare etc. zaten hierin verwerkt.
Nu raad je het al, blijkbaar geen bookmark hierop gezet en niet meer terug te vinden in mijn favorieten.![]()
Iemand hier toevallig bekend mee welke ik bedoel?
1 2 3 4 5 | <?php header("Content-type:image/png"); $im = imagecreatefrompng("./images/Horizontal Banner2.png"); imagepng($im); ?> |
ik heb geen live test urlquote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:26 schreef GlowMouse het volgende:
heb je een url? Waarom gebruik je geen readfile? Spatie voor image/png? Type met een hoofdletter?
ga ik zeker (nog vaker) doen.. (al kwam er geen plaatje maar echt rauwe tekst, incl png header)quote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:33 schreef KomtTijd... het volgende:
ctrl+f5 doen als je met zulke output bezig bent. Images worden automatisch gecached.
1 2 3 4 5 6 7 | CREATE TABLE `user_statics` ( `users` INT(10) NULL DEFAULT NULL, `time` TIMESTAMP NULL DEFAULT CURRENT_TIMESTAMP, `server` VARCHAR(64) NOT NULL DEFAULT '' ) COLLATE='latin1_swedish_ci' ENGINE=InnoDB; |
1 | INSERT INTO user_statics (users, server) SELECT `currentusers`, `server` FROM server WHERE VERSION LIKE 'unreal%' |
quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:50 schreef GlowMouse het volgende:
SELECT UNIX_TIMESTAMP(time) FROM user_statics
timezone veranderen, is dat ook als er zomertijd / wintertijd ingaat, of ziet mysql dat zo?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:58 schreef Farenji het volgende:
Er komt gewoon een timestamp in maar mysql converteert die bij ophalen automatisch van UTC naar een leesbare datum volgens de tijdzone-instellingen van de server. En bij opslaan converteert ie de meegegeven datum op dezelfde manier naar UTC.
Gevolg is dus ook dat mocht je de tijdzone van de server veranderen, de tijden in de database meeveranderen. Dat kan zijn wat je wil, maar vaak wil je dat niet. Als je zeker wil dat er altijd dezelfde datum/tijd in blijft staan die je erin hebt gestopt dan moet je een datetime ipv timestamp gebruiken. Omrekenen naar een echte timestamp is voor beide kolomtypes hetzelfde, zoals glowmouse zegt.
1 2 3 4 5 | <?php Warning: require(/app/config/boot.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /home/.../domains/.../public_html/share/index.php on line 7 Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required '/app/config/boot.php' (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/.../domains/.../public_html/share/index.php on line 7 ?> |
1 2 3 4 5 6 | <?php define('APPPATH', realpath(__DIR__).'/app'); define('APPDIR', realpath(__DIR__).'/'); require APPPATH.'/config/boot.php'; ?> |
Ik ben niet bepaald een PHP ster, waar wil je dat ik dit invoer?quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:14 schreef Tijn het volgende:
Wat krijg je hieruit?
[ code verwijderd ]
en
[ code verwijderd ]
Correct, hij staat op een subdomein. Het is overigens nog niet gelukt.quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:50 schreef Tijn het volgende:
Ik zou gewoon een bestandje maken op de plek waar je nu index.php ook hebt staan en vervolgens dat bestandje opvragen.
Het lijkt er namelijk op dat __DIR__ niet wordt gevuld, aangezien er wordt geprobeerd om "/app/config/boot.php" te includen. Daar zou nog iets voor moeten staan (namelijk de plek op je schijf waar dit allemaal staat). Ik neem ten minste aan dat je webapplicatie niet in de root van je partitie staat, wel?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 | <?php class User { public $RealFirstName; public $RealLastName; public $RegDate; public $Nickname; public $Email; function AddUser($Fname,$Lname,$Nick,$Mail) { $this->RealFirstName = $Fname; $this->RealLastName = $Lname; $this->RegDate = date("d-m-Y"); $this->Nickname = $Nick; $this->Email = $Mail; } function DelUser() { $this->RealFirstName = ""; $this->RealLastName = ""; $this->Nickname = ""; $this->Email = ""; $this->RegDate = ""; } function EditUser() { //pas gebruiker aan } function GetNickname() { return $this->Nickname; } function GetRealname() { $realname = $this->RealFirstName." ".$this->RealLastName; return $realname; } function GetEmail() { return $this->Email; } function GetRegdate() { return $this->RegDate; } } $user = new User(); $user->AddUser("John","doe","Jdoe","Doe@Joh.nl"); ?> |
In wezen wel. De grote vraag van mijn kant is: wat is het voor een object? Dan kan je er functioneel of architectuur-technisch pas iets zinnigs over zeggen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:21 schreef mschol het volgende:
ik ben eens wat aan het proberen met classes (OOP is nooit echt mijn ding geweest) en vraag mij af of de basis opzet correct is:
[ code verwijderd ]
dus afgezien van escapes enzo, klopt deze opzet?
dit is voor mij puur een zeer simpel probeerseltje, waarmee ik dan een gebruiker (b.v. van een site) kan aanmaken, informatie kan tonen en weer kan verwijderen...quote:Op vrijdag 22 februari 2013 14:55 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
In wezen wel. De grote vraag van mijn kant is: wat is het voor een object? Dan kan je er functioneel of architectuur-technisch pas iets zinnigs over zeggen.
Ik ga het doornemen.., bedankt iigquote:Paar opmerkingen:
• Member variabelen maak je over het algemeen private of protected (data-hiding in OOP)
• Ik zou de methods (functies) expliciet van een visibility scope voorzien. Dus in dit geval waarschijnlijk public.
• Check even het hoofdstukje in de PHP manual over naming conventions van methods en variabelen.
Wat opmerkingen:quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:21 schreef mschol het volgende:
ik ben eens wat aan het proberen met classes (OOP is nooit echt mijn ding geweest) en vraag mij af of de basis opzet correct is:
[ code verwijderd ]
dus afgezien van escapes enzo, klopt deze opzet?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | <?php class User { private $realFirstName_; // ... public function __construct($realFirstName, ...) { $this->realFirstName_ = $realFirstName; // ... } public function getRealFirstName() { return $this->realFirstName_; } public function setRealFirstName($realFirstName) { $this->realFirstName_ = $realFirstName; } // ... } $user = new User('Jan', 'Modaal', ...); ?> |
Weet niet of er een PHP library is, maar de c# library heb ik laatst gebruikt, en dat ging best fijn.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:18 schreef webbyplus het volgende:
Vraagje; Voor school moet ik regelmatig Word/Excel-documenten maken/aanpassen. Kent iemand een soort van "repository"/opslag tooltje in PHP waarmee ik op mijn site makkelijk documenten kan uploaden en bewerken?
Ja dat is behoorlijk veel, klinkt als een slechte loop ergens in de software.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Korte vraag,
Zijn 2500 tot 6000 queries per seconden als "ernstig veel" te classificeren voor een SQL server?
En indien ja, hoe kan je dat aantal verminderen zonder het obvious "minder queries per pageview gebruiken"?
Ik bedoel dus cache oid?
Eens, ook zou ik de Get prefix niet gebruiken als het om een property gaat, get zou ik hooguit gebruiken wanneer er een speciale operatie zou moeten plaatsvinden die nog eens een extra handeling doet om iets buiten het object op te halen.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 13:03 schreef papernote het volgende:
[..]
Wat opmerkingen:
- addUser is feitelijk gewoon de constructor, dus die functie moet weg. Vervang hem door __construct()
- delUser is overbodig
- editUser zou ik weghalen en vervangen door set-methoden (setRealFirstName(), setRealLastName, enz...)
- ik mis de get-functies voor firstname en lastname
- let op de benaming van alles (consistent gebruik van hoofdletters). Ik vind het zelf mooier als functies en variabelen lowerCamelCase zijn en classes UpperCamelCase.
- gebruik public/private/protected
[ code verwijderd ]
Ligt er aan natuurlijk, als dit gebeurt wanneer er 5 mensen actief zijn op de website, dan wel natuurlijk.quote:Op zondag 24 februari 2013 10:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja dat is behoorlijk veel, klinkt als een slechte loop ergens in de software.
Uiteraard, maar dan nog zijn duizenden queries per seconde idioot hoog, ik zit naast de funda beheerders, kan wel eens vragen hoeveel queries per seconde het db cluster pakt, hoewel tegenwoordig veel gebruik gemaakt word van SOLR indexes.quote:Op maandag 25 februari 2013 00:30 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ligt er aan natuurlijk, als dit gebeurt wanneer er 5 mensen actief zijn op de website, dan wel natuurlijk.
het is een hulptopic, geen topic waar anderen jouw code geheel voor jou schrijven.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:24 schreef webbyplus het volgende:
Hallo, zie bijgaande tabel mappen;
[ afbeelding ]
Iemand zin in deze uitdaging?
dat vraag ik ook nietquote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:28 schreef stefanhaan het volgende:
het is een hulptopic, geen topic waar anderen jouw code geheel voor jou schrijven.
dan moet je ook een daadwerkelijke vraag stellen, of zeggen wat je probleem is. Zoals tijn aangeeft.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:30 schreef webbyplus het volgende:
[..]
dat vraag ik ook nietEr moet blijkbaar een itereterend stukje code worden geschreven om steeds de submenus op te halen en ik kom er niet uit. Dus ik vraag om hulp, een duw in de goede richting, maar hoef geen volledige uitgewerkt code...
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:30 schreef Tijn het volgende:
Wat is je vraag, webbyplus? Wat heb je al? Waar loop je tegenaan?
Ja, dat zeg ikquote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:38 schreef Rockfire het volgende:
Waarom heb je een kolom haschildren en level? Dat kun je toch allemaal afleiden uit de kolom parent?
Een enkele query is lastig aangzien de boom ergens in de PHP code opgebouwd zou moeten worden. Zoiets als dit is het beste te realiseren dmv een recursieve functie die steeds een stap dieper gaat.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:42 schreef Tijn het volgende:
Ik zou denk ik een functie maken om alle mappen van een bepaalde parent op te halen. Dan begin je met alle mappen die parent null hebben en daarna loop je door je resultaten en haal je steeds de submappen bij elke parent op.
Dat zorgt misschien wel voor een hoop queries. Simpele queries, maar toch. Het kan vast ook met 1 geniale query die alles combineert, maar zo'n held met SQL ben ik niet.
Onderstaande heb ik niet getest. Zal theoretisch hetzelfde als je voorbeeld moeten outputten.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:24 schreef webbyplus het volgende:
Hallo, zie bijgaande tabel mappen;
[ afbeelding ]
Nu wil ik in alfabetische volgorde van mapname een boomstructuur opbouwen waarbij wordt ingesprongen met 5 x spatie per niveau.
ID --> Unieke naam
Mapname --> Omschrijving
Parentmap --> Geeft aan welke ID de parent is van deze map
Haschildren --> Geeft aan of de betreffende ID children heeft
Level --> Geeft aan op welk niveau de map zich bevind
Dit met de wetenschap dat het aantal niveau's theoretisch gezien tot 20 zou kunnen uitlopen.
De uitvoer zou er obv deze tabel zo uitzien;
----- school
---------- AV1
--------------- kjhkj
---------- AV2
---------- AV3
---------- jkl
---------- mno
---------- pqr
----- werk
---------- def
--------------- test
---------- ghi
---------- stu
---------- vwx
---------- yz
Iemand zin in deze uitdaging?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | <?php print listMappen(); function listMappen($master_id = 0, $depth = 1) { $mappen_output = ''; if(is_numeric($master_id)) { $res = mysql_query("SELECT id, parentmap, mapname FROM mappen WHERE parentmap = " . $master_id)or die("Fatal error: ".mysql_error()); while($row = mysql_fetch_array($res)) { $mappen_output .= str_repeat('-----', $depth) . htmlentities($row['mapname']) . '<br />'; $mappen_output .= listMappen($row['id'], $depth + 1); } } return $mappen_output; } ?> |
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:21 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Dan post je maar een betere.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | <?php $dbh = new PDO("mysql:host=".$address.";dbname=".$dbname, $user, $password); $sql = $dbh->prepare(' SELECT x-as, y-as, z-as FROM locations WHERE z-as > steen '); if($sql->exec()){ $result = $sql->fetch(); // Code } ?> |
Ik weet het, ik gebruik zelf MySQLi. Ik heb gewoon een beetje genoeg van dat gezeik over dat stuk code wat ik heb gepost. Het doet wat het moet doen, als webbyplus besluit het te gebruiken dan moet hij het maar naar wens aanpassen, de blauwdruk is er, de rest kan hij zelf wel naar wens aanpassen mag ik hopen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:30 schreef Maringo het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
http://php.net/manual/en/function.mysql-db-query.php
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |