Alsof je gedachten kunt lezen; ik dacht al bij mezelf, waarom niet zelf maken...quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:45 schreef Tijn het volgende:
Ah zo. Geen idee of er zoiets bestaat, maar zelf maken is niet erg ingewikkeld lijkt me
Ligt maar net aan de complexiteit van de queries. Meten = weten :-)quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Korte vraag,
Zijn 2500 tot 6000 queries per seconden als "ernstig veel" te classificeren voor een SQL server?
En indien ja, hoe kan je dat aantal verminderen zonder het obvious "minder queries per pageview gebruiken"?
Ja dat begrijp ik, maar in het algemeen bedoelde ik. We hebben hier een performance probleem en ICT roept elke keer een andere reden. Nu dus weer het aantal queries.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:26 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Ligt maar net aan de complexiteit van de queries. Meten = weten :-)
Ik zou een regex proberen te vermijden als het niet hoeft. In dit geval kun je ook met strpos wel uit de voeten.quote:
array_filterquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:53 schreef wobbel het volgende:
Er zijn allemaal manieren voor, maar wat is nou de beste manier om bepaalde waardes te zoeken in een array?
Ik heb de volgende waardes, en wil alles selecteren wat begint met "VD20130130", en de rest hoeft hij niet weer te geven.
VD201301281628.jpg
VD201301281630.jpg
VD201301281632.jpg
VD201301281634.jpg
VD201301301020.jpg
VD201301301044.jpg
VD201301301146.jpg
HybridAuth?quote:Op maandag 11 februari 2013 02:47 schreef ursel het volgende:
Enige tijd geleden kwam ik ergens (geen flauw idee meer waar, volgens mij via twitter) een link tegen naar een PHP library die van de meeste social media's de API's hadden samengevat. Facebook, Twitter, Google, Foursquare etc. zaten hierin verwerkt.
Nu raad je het al, blijkbaar geen bookmark hierop gezet en niet meer terug te vinden in mijn favorieten.![]()
Iemand hier toevallig bekend mee welke ik bedoel?
| 1 2 3 4 5 | <?php header("Content-type:image/png"); $im = imagecreatefrompng("./images/Horizontal Banner2.png"); imagepng($im); ?> |
ik heb geen live test urlquote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:26 schreef GlowMouse het volgende:
heb je een url? Waarom gebruik je geen readfile? Spatie voor image/png? Type met een hoofdletter?
ga ik zeker (nog vaker) doen.. (al kwam er geen plaatje maar echt rauwe tekst, incl png header)quote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:33 schreef KomtTijd... het volgende:
ctrl+f5 doen als je met zulke output bezig bent. Images worden automatisch gecached.
| 1 2 3 4 5 6 7 | CREATE TABLE `user_statics` ( `users` INT(10) NULL DEFAULT NULL, `time` TIMESTAMP NULL DEFAULT CURRENT_TIMESTAMP, `server` VARCHAR(64) NOT NULL DEFAULT '' ) COLLATE='latin1_swedish_ci' ENGINE=InnoDB; |
| 1 | INSERT INTO user_statics (users, server) SELECT `currentusers`, `server` FROM server WHERE VERSION LIKE 'unreal%' |
quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:50 schreef GlowMouse het volgende:
SELECT UNIX_TIMESTAMP(time) FROM user_statics
timezone veranderen, is dat ook als er zomertijd / wintertijd ingaat, of ziet mysql dat zo?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:58 schreef Farenji het volgende:
Er komt gewoon een timestamp in maar mysql converteert die bij ophalen automatisch van UTC naar een leesbare datum volgens de tijdzone-instellingen van de server. En bij opslaan converteert ie de meegegeven datum op dezelfde manier naar UTC.
Gevolg is dus ook dat mocht je de tijdzone van de server veranderen, de tijden in de database meeveranderen. Dat kan zijn wat je wil, maar vaak wil je dat niet. Als je zeker wil dat er altijd dezelfde datum/tijd in blijft staan die je erin hebt gestopt dan moet je een datetime ipv timestamp gebruiken. Omrekenen naar een echte timestamp is voor beide kolomtypes hetzelfde, zoals glowmouse zegt.
| 1 2 3 4 5 | <?php Warning: require(/app/config/boot.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /home/.../domains/.../public_html/share/index.php on line 7 Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required '/app/config/boot.php' (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/.../domains/.../public_html/share/index.php on line 7 ?> |
| 1 2 3 4 5 6 | <?php define('APPPATH', realpath(__DIR__).'/app'); define('APPDIR', realpath(__DIR__).'/'); require APPPATH.'/config/boot.php'; ?> |
Ik ben niet bepaald een PHP ster, waar wil je dat ik dit invoer?quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:14 schreef Tijn het volgende:
Wat krijg je hieruit?
[ code verwijderd ]
en
[ code verwijderd ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |