HybridAuth?quote:Op maandag 11 februari 2013 02:47 schreef ursel het volgende:
Enige tijd geleden kwam ik ergens (geen flauw idee meer waar, volgens mij via twitter) een link tegen naar een PHP library die van de meeste social media's de API's hadden samengevat. Facebook, Twitter, Google, Foursquare etc. zaten hierin verwerkt.
Nu raad je het al, blijkbaar geen bookmark hierop gezet en niet meer terug te vinden in mijn favorieten.![]()
Iemand hier toevallig bekend mee welke ik bedoel?
| 1 2 3 4 5 | <?php header("Content-type:image/png"); $im = imagecreatefrompng("./images/Horizontal Banner2.png"); imagepng($im); ?> |
ik heb geen live test urlquote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:26 schreef GlowMouse het volgende:
heb je een url? Waarom gebruik je geen readfile? Spatie voor image/png? Type met een hoofdletter?
ga ik zeker (nog vaker) doen.. (al kwam er geen plaatje maar echt rauwe tekst, incl png header)quote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:33 schreef KomtTijd... het volgende:
ctrl+f5 doen als je met zulke output bezig bent. Images worden automatisch gecached.
| 1 2 3 4 5 6 7 | CREATE TABLE `user_statics` ( `users` INT(10) NULL DEFAULT NULL, `time` TIMESTAMP NULL DEFAULT CURRENT_TIMESTAMP, `server` VARCHAR(64) NOT NULL DEFAULT '' ) COLLATE='latin1_swedish_ci' ENGINE=InnoDB; |
| 1 | INSERT INTO user_statics (users, server) SELECT `currentusers`, `server` FROM server WHERE VERSION LIKE 'unreal%' |
quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:50 schreef GlowMouse het volgende:
SELECT UNIX_TIMESTAMP(time) FROM user_statics
timezone veranderen, is dat ook als er zomertijd / wintertijd ingaat, of ziet mysql dat zo?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:58 schreef Farenji het volgende:
Er komt gewoon een timestamp in maar mysql converteert die bij ophalen automatisch van UTC naar een leesbare datum volgens de tijdzone-instellingen van de server. En bij opslaan converteert ie de meegegeven datum op dezelfde manier naar UTC.
Gevolg is dus ook dat mocht je de tijdzone van de server veranderen, de tijden in de database meeveranderen. Dat kan zijn wat je wil, maar vaak wil je dat niet. Als je zeker wil dat er altijd dezelfde datum/tijd in blijft staan die je erin hebt gestopt dan moet je een datetime ipv timestamp gebruiken. Omrekenen naar een echte timestamp is voor beide kolomtypes hetzelfde, zoals glowmouse zegt.
| 1 2 3 4 5 | <?php Warning: require(/app/config/boot.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /home/.../domains/.../public_html/share/index.php on line 7 Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required '/app/config/boot.php' (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/.../domains/.../public_html/share/index.php on line 7 ?> |
| 1 2 3 4 5 6 | <?php define('APPPATH', realpath(__DIR__).'/app'); define('APPDIR', realpath(__DIR__).'/'); require APPPATH.'/config/boot.php'; ?> |
Ik ben niet bepaald een PHP ster, waar wil je dat ik dit invoer?quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:14 schreef Tijn het volgende:
Wat krijg je hieruit?
[ code verwijderd ]
en
[ code verwijderd ]
Correct, hij staat op een subdomein. Het is overigens nog niet gelukt.quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:50 schreef Tijn het volgende:
Ik zou gewoon een bestandje maken op de plek waar je nu index.php ook hebt staan en vervolgens dat bestandje opvragen.
Het lijkt er namelijk op dat __DIR__ niet wordt gevuld, aangezien er wordt geprobeerd om "/app/config/boot.php" te includen. Daar zou nog iets voor moeten staan (namelijk de plek op je schijf waar dit allemaal staat). Ik neem ten minste aan dat je webapplicatie niet in de root van je partitie staat, wel?
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 | <?php class User { public $RealFirstName; public $RealLastName; public $RegDate; public $Nickname; public $Email; function AddUser($Fname,$Lname,$Nick,$Mail) { $this->RealFirstName = $Fname; $this->RealLastName = $Lname; $this->RegDate = date("d-m-Y"); $this->Nickname = $Nick; $this->Email = $Mail; } function DelUser() { $this->RealFirstName = ""; $this->RealLastName = ""; $this->Nickname = ""; $this->Email = ""; $this->RegDate = ""; } function EditUser() { //pas gebruiker aan } function GetNickname() { return $this->Nickname; } function GetRealname() { $realname = $this->RealFirstName." ".$this->RealLastName; return $realname; } function GetEmail() { return $this->Email; } function GetRegdate() { return $this->RegDate; } } $user = new User(); $user->AddUser("John","doe","Jdoe","Doe@Joh.nl"); ?> |
In wezen wel. De grote vraag van mijn kant is: wat is het voor een object? Dan kan je er functioneel of architectuur-technisch pas iets zinnigs over zeggen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:21 schreef mschol het volgende:
ik ben eens wat aan het proberen met classes (OOP is nooit echt mijn ding geweest) en vraag mij af of de basis opzet correct is:
[ code verwijderd ]
dus afgezien van escapes enzo, klopt deze opzet?
dit is voor mij puur een zeer simpel probeerseltje, waarmee ik dan een gebruiker (b.v. van een site) kan aanmaken, informatie kan tonen en weer kan verwijderen...quote:Op vrijdag 22 februari 2013 14:55 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
In wezen wel. De grote vraag van mijn kant is: wat is het voor een object? Dan kan je er functioneel of architectuur-technisch pas iets zinnigs over zeggen.
Ik ga het doornemen.., bedankt iigquote:Paar opmerkingen:
• Member variabelen maak je over het algemeen private of protected (data-hiding in OOP)
• Ik zou de methods (functies) expliciet van een visibility scope voorzien. Dus in dit geval waarschijnlijk public.
• Check even het hoofdstukje in de PHP manual over naming conventions van methods en variabelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |