Ja ga ik 7jan ook zeker doen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 10:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nope geen ervaring mee, je aanname klinkt logisch maar ik weet het niet. Vragen aan je gyn volgende afspraak?
In overleg met je arts. Ligt bv ook aan je bloeddruk. En het zal ook wel een afweging zijn wanneer de kwaal erg is dan het middel.quote:Op woensdag 2 januari 2013 10:29 schreef DJMomo het volgende:
is dat trouwens nieuw, dat je nu wel gewone neusdruppels mag in de zwangerschap? 3 jaar geleden (ten tijde van de mexicaanse griep...) mocht je alleen zoutoplossing.
Zwangerschap/Lactatiequote:Op woensdag 2 januari 2013 10:29 schreef DJMomo het volgende:
is dat trouwens nieuw, dat je nu wel gewone neusdruppels mag in de zwangerschap? 3 jaar geleden (ten tijde van de mexicaanse griep...) mocht je alleen zoutoplossing.
Ik gebruik de gewone van de drogist (huismerk). Stomen heb ik al veel gedaan maar daarmee komt dus niet alles los. Het zit zo vast dat mijn oren er nog steeds dicht van zitten. Ik slaap al wat rechterop inderdaad. Maar dat kan ik ook niet lang vol houden want dan krijg ik het weer benauwd van mijn buik die in de weg zit. Schiet allemaal lekker op dus....quote:Op woensdag 2 januari 2013 10:35 schreef mignonne het volgende:
[..]
Zwangerschap/Lactatie
Farmacologisch effect: Systemische resorptie kan optreden. Langdurig gebruik van hoge doseringen kan mogelijk leiden tot vermindering van de doorbloeding van de placenta. Advies: Kan, voor zover bekend zonder gevaar voor de vrucht, overeenkomstig het voorschrift en niet langer dan een week worden gebruikt tijdens zwangerschap. Herhaalde behandeling tijdens zwangerschap vermijden. Gebruik afwegen wanneer sprake is van hypertensie.
van het farmacotherapeutisch kompas.
Kortom, niet langer dan een week en sowieso niet langdurig.
Kyara gebruik je de otrivin enzo van de drogist die vrij verkrijgbaar is of gebruik je de sterkere die je bij de apotheek kunt halen op doktersvoorschrift? Heb je geprobeerd te stomen al? Bijvoorbeeld met van die rhinocaps, die mogen gewoon gebruikt worden tijdens zwangerschap.
En wat ik zelf verder altijd deed was eerst de boel leegstomen, dan mn hele borstkas insmeren met Luuf Baby voordat k ging slapen, dan een keertje sprayen en dan gaan slapen. Meestal kwam ik zo tot in ieder geval een paar uur aaneengesloten slaap.
Even je huisarts of gyn bellen en het verhaal voorleggen aangeven dat je niet slaapt zo. Kans dat je dan een recept krijgt voor wat sterkere neusspray.quote:Op woensdag 2 januari 2013 10:53 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik gebruik de gewone van de drogist (huismerk). Stomen heb ik al veel gedaan maar daarmee komt dus niet alles los. Het zit zo vast dat mijn oren er nog steeds dicht van zitten. Ik slaap al wat rechterop inderdaad. Maar dat kan ik ook niet lang vol houden want dan krijg ik het weer benauwd van mijn buik die in de weg zit. Schiet allemaal lekker op dus....
ik kijk vanavond even wat die Rhinocaps doen en anders morgen even de ha bellen (of laten bellen want ik versta toch niks....)quote:Op woensdag 2 januari 2013 10:55 schreef mignonne het volgende:
[..]
Even je huisarts of gyn bellen en het verhaal voorleggen aangeven dat je niet slaapt zo. Kans dat je dan een recept krijgt voor wat sterkere neusspray.
ook al geprobeerd....quote:Op woensdag 2 januari 2013 11:02 schreef Brighteyes het volgende:
Kyara, wat bij mijn kinderen (en mij) altijd heel goed werkt is een klein gesneden ui onder het bed. Niet superfijn voor de rest van het gezin, maar het werkt wel.
Ik vind dat je het nog heel lang volhoudt zonder naar andere middelen te grijpen!quote:Op woensdag 2 januari 2013 11:20 schreef Kyara het volgende:
[..]
ook al geprobeerd....
Ik ben ook nog nooit zo ontzettend verkouden geweest als nu hoor. Zeker niet in combinatie met oren.
Strippen heeft bij de jongste 2 nog voor geen krampje gezorgt. Nu rommelt het al van voor de kerst dus ben het wel gewend.quote:Op woensdag 2 januari 2013 10:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
En je ziet het wel zitten om met je andere kinderen erbij met mogelijk dagenlang (en nachtenlang) gerommel te zitten wat geen zoden aan de dijk zet?
dat komt ook omdat ik niet weet waar ik naar zou moeten grijpen. Als ik niet zwanger ben grijp ik hooguit eerder naar de ibuprofen ipv pcm maar verder kom ik ook niet. Ik heb die neusspray uberhaupt voor het eerst in mijn leven geprobeerd de afgelopen weekquote:Op woensdag 2 januari 2013 11:30 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik vind dat je het nog heel lang volhoudt zonder naar andere middelen te grijpen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |