In de docu wordt uitgelegd dat na deze Sedan er een goedkopere versie komt voor echte massa-productie.quote:Op maandag 31 december 2012 19:19 schreef Andyy het volgende:
Linkdump, niemand is geinteresseerd en hij is overpriced in Nederland. Komop, als die de 45000 USD zou kosten hier hadden wij 'm ook gehaald.
45000 USD is best betaalbaar, 50k met belastingen hier ongeveer?quote:Op maandag 31 december 2012 19:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
In de docu wordt uitgelegd dat na deze Sedan er een goedkopere versie komt voor echte massa-productie.
En dat "niemand is geïnteresseerd" slaat nergens op.
Oh je hebt t over t topicquote:Op maandag 31 december 2012 19:35 schreef Andyy het volgende:
[..]
45000 USD is best betaalbaar, 50k met belastingen hier ongeveer?
Maar hier wordt die veel duurder verkocht.
En hoezo slaat het nergens op, iemand die waarschijnlijk maar wat reageert en ik
Dank je en jij ook enzo!quote:
De volgende stap van Tesla is om een goedkopere auto te ontwikkelen voor het middensegment. In de door hun opgekochte fabriek hebben ze een grote hoeveelheid ruimte gereserveerd voor de productie van deze nieuwe autoquote:Op zondag 13 januari 2013 15:53 schreef tntkiller het volgende:
50000 pricetag
niet slecht die prijs al zal niet de wisselkoersen gerekend worden dus 50.000 euro(en zal wel duurder worden)
dus best duur nog, ze zullen goedkoper moeten worden om populair te worden denk ik
Deze auto is 1 van de veiligste auto's ooit, is door meerdere gerenommeerde autobladen uitgeroepen tot auto van het jaar, luidt het echte begin in van schone auto's op onze wegen, mensen die de auto kopen kunnen hun hele leven lang gratis tanken bij Tesla tankstations en beleggers hebben hun aandelenwaarde zien viervoudigen in twee jaar tijd.quote:
Omdat het niemand interesseert aangezien niemand reageert.quote:Op donderdag 19 september 2013 17:11 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Deze auto is 1 van de veiligste auto's ooit, is door meerdere gerenommeerde autobladen uitgeroepen tot auto van het jaar, luidt het echte begin in van schone auto's op onze wegen, mensen die de auto kopen kunnen hun hele leven lang gratis tanken bij Tesla tankstations en beleggers hebben hun aandelenwaarde zien viervoudigen in twee jaar tijd.
Dit is een werkelijk revolutionaire auto en dan noem jij het een kuttopic
Ik wil de motor horen en voelen werken. Geluid en vibraties zijn de helft van de beleving, dus zolang er geen heerlijke roffel uit het vooronder komt hoeft het voor mij niet.quote:Op donderdag 19 september 2013 17:11 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Deze auto is 1 van de veiligste auto's ooit, is door meerdere gerenommeerde autobladen uitgeroepen tot auto van het jaar, luidt het echte begin in van schone auto's op onze wegen, mensen die de auto kopen kunnen hun hele leven lang gratis tanken bij Tesla tankstations en beleggers hebben hun aandelenwaarde zien viervoudigen in twee jaar tijd.
Dit is een werkelijk revolutionaire auto en dan noem jij het een kuttopic
true that.quote:Op donderdag 19 september 2013 18:31 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik wil de motor horen en voelen werken. Geluid en vibraties zijn de helft van de beleving, dus zolang er geen heerlijke roffel uit het vooronder komt hoeft het voor mij niet.
Grappig want bij een elektrische auto, en met name een Tesla, voel je de hele auto. Recensenten beschrijven hoe je je helemaal 1 voelt met de auto en hoe geweldig de rij-ervaring juist is.quote:Op donderdag 19 september 2013 18:31 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik wil de motor horen en voelen werken. Geluid en vibraties zijn de helft van de beleving, dus zolang er geen heerlijke roffel uit het vooronder komt hoeft het voor mij niet.
Heb je zelf al eens in een Tesla gereden en heb je de recensies bekeken van de Tesla?quote:Op donderdag 19 september 2013 18:37 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
true that.
Voornamelijk de prius rijders zullen overstappen als de prijs gunstig is.
Wij verschillen van mening wat dat betreftquote:Op donderdag 19 september 2013 18:59 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Grappig want bij een elektrische auto, en met name een Tesla, voel je de hele auto. Recensenten beschrijven hoe je je helemaal 1 voelt met de auto en hoe geweldig de rij-ervaring juist is.
Bij een elektrische auto heb je onmiddellijk koppel zo gauw je het pedaal intrapt en dat maakt voor velen de rij-ervaring juist beter dan bij een brandstofauto.
Hoeft niet, ik wordt al chagrijnig van een CVT in een auto, voor de rest zie hieronder.quote:Op donderdag 19 september 2013 18:59 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Heb je zelf al eens in een Tesla gereden en heb je de recensies bekeken van de Tesla?
quote:Op donderdag 19 september 2013 19:06 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Wij verschillen van mening wat dat betreftIk geniet van de vermogensopbouw van een benzinemotor, de diepe roffel van een V6 laag in toeren, het gretige gekrijs van een V6 hoog in toeren, het kiezen van de juiste versnelling bij het naderen van een bocht, het ongeduldige doch subtiele vibreren van de stoel stationair voor een stoplicht, het gierend afremmen op de motor, de koppeling aanvoelen bij een vlugge start...
Autorijden
Edit:
Voor mij is die motor (mits een mooie motor, een standaard gezinsauto-4-pittertje mag wat mij betreft vervangen worden door een electromotor) een essentieel onderdeel van de auto. En die voel je niet bij een Tesla omdat die ontbreekt.
Aardig wat Porscherijders, mensen die uit een 5 of 7 stappen, of een E/S, A6/A8 (lees:S6/S8). Nee, de Tesla trekt weldegelijk liefhebbers aan.quote:Op donderdag 19 september 2013 18:37 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
true that.
Voornamelijk de prius rijders zullen overstappen als de prijs gunstig is.
Vanwege de regeneratie remt de auto sterk af op de motor.quote:Op vrijdag 27 december 2013 23:53 schreef Doublepain het volgende:
Hier moet ik gepost hebben, alleen snap ik het gedeelte remmen met je gaspedaal niet.
Nodig je ons hierbij allen uit om een proefritje te komen maken?quote:Op vrijdag 27 december 2013 09:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Aardig wat Porscherijders, mensen die uit een 5 of 7 stappen, of een E/S, A6/A8 (lees:S6/S8). Nee, de Tesla trekt weldegelijk liefhebbers aan.
Liefhebbers die overigens meestal voor de leuke ritjes ook zo'n auto met ottomotor in de garage hebben staan.
Bij ons staat er over een paar maanden een Tesla op de oprit die de A4 van mijn vrouw gaat vervangen. Zonder de fiscale voordelen hadden we het niet gedaan, maar als de Tesla niet goed had gereden of anderszins tegen was gevallen ook niet.
Dit is de toekomst van autorijden. Verbrandingsmotoren zullen straks voorbehouden zijn aan sportauto's. Normaal transport voor de A naar B ritjes gaat naar elektrisch. En godzijdank hoeft dat niet op de droeftoetermanier van de Prius.
Okay ik ben jaloersquote:Op vrijdag 27 december 2013 09:45 schreef DS4 het volgende:
Bij ons staat er over een paar maanden een Tesla op de oprit die de A4 van mijn vrouw gaat vervangen. Zonder de fiscale voordelen hadden we het niet gedaan, maar als de Tesla niet goed had gereden of anderszins tegen was gevallen ook niet.
Klopt, en je kan het doseren door het gas een beetje of meer los te laten.quote:Op vrijdag 27 december 2013 23:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Vanwege de regeneratie remt de auto sterk af op de motor.
Kun je uitschakelen overigens, maar ik denk dat als je het gewoon bent je niet anders meer wil.
ah ok, maar ik vraag me dan alleen af als je een noodstop wil maken dat je dan je voet van je gaspedaal moet halen en je staat z.s.m. stil vergeleken met een 'normale' auto?quote:Op vrijdag 27 december 2013 23:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Vanwege de regeneratie remt de auto sterk af op de motor.
Kun je uitschakelen overigens, maar ik denk dat als je het gewoon bent je niet anders meer wil.
Ik heb twee auto's. Een prius hybrid(geen plugin) voor woon-werk, boodschappen, alle nuttige ritten. Voor het echte rij-werk heb ik een Lotus7 remake (Westfield). Die auto's zijn totaal niet vergelijkbaar en het échte rijdenkomt ook pas in de Westfield tot uitdrukking. Toch mis ik het schakelen en motorbrom totaal niet in de Prius. Die auto's zijn er allebei voor verschillende doelen. Voor utility gebruik wil je liefst geen handbak en andere lastige dingen.quote:Op donderdag 19 september 2013 19:06 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Wij verschillen van mening wat dat betreftIk geniet van de vermogensopbouw van een benzinemotor, de diepe roffel van een V6 laag in toeren, het gretige gekrijs van een V6 hoog in toeren, het kiezen van de juiste versnelling bij het naderen van een bocht, het ongeduldige doch subtiele vibreren van de stoel stationair voor een stoplicht, het gierend afremmen op de motor, de koppeling aanvoelen bij een vlugge start...
Autorijden
Edit:
Voor mij is die motor (mits een mooie motor, een standaard gezinsauto-4-pittertje mag wat mij betreft vervangen worden door een electromotor) een essentieel onderdeel van de auto. En die voel je niet bij een Tesla omdat die ontbreekt.
Duidelijk, bedankt voor je antwoord.quote:Op zaterdag 28 december 2013 00:31 schreef DS4 het volgende:
Je hebt ook nog een rempedaal voor een noodstop...
Een wat? Ik gok op een oplaadpunt, maar waar staat SC dan voor?quote:Op zaterdag 28 december 2013 00:07 schreef DS4 het volgende:
Zouden ze ook een SC maken bij de Nordschleife? Dat zou wel geinig zijn...
Oplaadpunten zat (kan op ieder auto-oplaadpunt) en twee superchargers in NL (oosterhout en zevenaar).quote:Op zaterdag 28 december 2013 00:48 schreef Doublepain het volgende:
Duidelijk, bedankt voor je antwoord.
Het is dat ie nog wat te prijzig is, maar voor in de toekomst zou ik er best 1 willen hebben.
Zijn er al Tesla-oplaadstations in Nederland?
Supercharger. In een half uur 75% vol.quote:Op zaterdag 28 december 2013 01:00 schreef Anne het volgende:
[..]
Een wat? Ik gok op een oplaadpunt, maar waar staat SC dan voor?
Binnenkort ook in Duiven en in Amsterdam kan het ook tegenwoordig dacht ik (of is dat alleen een shop?).quote:Op zaterdag 28 december 2013 00:01 schreef DS4 het volgende:
Ja. Gewoon online boeken en rijden in Eindhoven...
En bij je thuis en/of op kantoor ook neem ik aan? Je krijgt er iig 1 bij geleverd zag ik.quote:Op zaterdag 28 december 2013 02:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Oplaadpunten zat (kan op ieder auto-oplaadpunt) en twee superchargers in NL (oosterhout en zevenaar).
Je krijgt een laadkabel. Meer niet.quote:Op zaterdag 28 december 2013 20:21 schreef PeuRac het volgende:
En bij je thuis en/of op kantoor ook neem ik aan? Je krijgt er iig 1 bij geleverd zag ik.
Verkoper gaf aan april. Heb de auto iig direct bevestigd zodat we nog voor 2013 meedoen met MIA/Vamil. Wel natuurlijk 4% bijtelling, maar dan nog is het supervoordelig (relatief dan).quote:Wanneer komt die van jullie? Hier is er naar gekeken, maar de prijs was toch net iets te hoog, zeker icm dat het geen volwaardige vervanger is voor de dagelijkse auto, aangezien daarmee ook regelmatig langere afstanden worden gereden.
Uiteindelijk is er gekozen voor een full-options V60 D6, helaas niet volledig elektrisch, maar toch wel erg fijn.
hmm, dacht dat je er een SC bij kreeg. Krachtstroom is daar toch niet eens voor nodig?quote:Op zaterdag 28 december 2013 20:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je krijgt een laadkabel. Meer niet.Maar ons bijgebouw heeft al een voorziening voor krachtstroom, dus het is makkelijk te maken in de garage.
Ja, ik vind het ook heel erg jammer, de Tesla vind ik vele malen mooier en een leukere gadget. Alleen reisjes naar midden Duitsland en terug, Italie op een dag, etc is niet realistisch. Met de Volvo wordt het ook een sport om zoveel mogelijk elektrisch te rijden, heb al een stroompunt bij de parkeerplaats aangelegd. Tenzij je op elke afspraak de auto kan opladen, dan zou het wel kunnen, maar die gok is vrij groot, ook al merk ik dat bij grotere bedrijven en openbare gelegenheden (ziekenhuis, gemeentehuis, etc) steeds meer oplaad mogelijkheden zijn.quote:[..]
Verkoper gaf aan april. Heb de auto iig direct bevestigd zodat we nog voor 2013 meedoen met MIA/Vamil. Wel natuurlijk 4% bijtelling, maar dan nog is het supervoordelig (relatief dan).
Inderdaad geen volledige vervanging voor de dagelijkse auto, maar dan pakken we gewoon de CO2 machine die hier ook voor de deur staat. Mijn vrouw rijdt sowieso veel kortere afstanden en binnen NL kom je toch vrijwel overal met een Tesla, tenzij je de hele dag van hot naar her moet.
400v geeft het minste verlies en de maximale snelheid van laden.quote:Op zaterdag 28 december 2013 20:57 schreef PeuRac het volgende:
hmm, dacht dat je er een SC bij kreeg. Krachtstroom is daar toch niet eens voor nodig?
Je rijdt met die superchargers nu al naar Milano... Ok, je bent dan even een half uur/drie kwartier aan het wachten, maar het kan wel. En ergens in de loop van volgend jaar binnen 5 min een volle accu (niets gratis... Maar toch).quote:Ja, ik vind het ook heel erg jammer, de Tesla vind ik vele malen mooier en een leukere gadget. Alleen reisjes naar midden Duitsland en terug, Italie op een dag, etc is niet realistisch. Met de Volvo wordt het ook een sport om zoveel mogelijk elektrisch te rijden, heb al een stroompunt bij de parkeerplaats aangelegd. Tenzij je op elke afspraak de auto kan opladen, dan zou het wel kunnen, maar die gok is vrij groot, ook al merk ik dat bij grotere bedrijven en openbare gelegenheden (ziekenhuis, gemeentehuis, etc) steeds meer oplaad mogelijkheden zijn.
Hier eigenlijk net te laat besteld, komt midden februari, dus 7% ipv 0%, maar wel alle voordelen idd.
Oke, dat wist ik niet, Volvo levert alleen maar 240v opladers. Maar die heeft ook niet zoveel accu's.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
400v geeft het minste verlies en de maximale snelheid van laden.
Het waren voordelen, hebben wat gekeken, maar wilden er nog niet aan geloven. Hielp ook niet dat de Tesla een redelijk 'kale' versie moest worden dan, versus een bijna full-options autoquote:[..]
Je rijdt met die superchargers nu al naar Milano... Ok, je bent dan even een half uur/drie kwartier aan het wachten, maar het kan wel. En ergens in de loop van volgend jaar binnen 5 min een volle accu (niets gratis... Maar toch).
Ik heb iets meer vertrouwen in de installateurs hier in Nederland dan daar. Sowieso snap ik bijna niet hoe je dat fout kan doen.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:11 schreef Hyperdude het volgende:
Er lopen fikse stromen.
Vermoed dat 380 wel de voorkeur heeft.
Installateur moet ook weten wat ie doet.
Vorige week in Orange County nog een fikkie, waarschijnlijk aan de laderzijde begonnen.
Nieuwe software van de tesla herkent dat vooraf.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:11 schreef Hyperdude het volgende:
Er lopen fikse stromen.
Vermoed dat 380 wel de voorkeur heeft.
Installateur moet ook weten wat ie doet.
Vorige week in Orange County nog een fikkie, waarschijnlijk aan de laderzijde begonnen.
http://mobile.reuters.com/article/idUSBRE9BH1J020131218?irpc=932
Niet iedereen slaat even een tonnetje stuk, dat snap ik.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:12 schreef PeuRac het volgende:
Het waren voordelen, hebben wat gekeken, maar wilden er nog niet aan geloven. Hielp ook niet dat de Tesla een redelijk 'kale' versie moest worden dan, versus een bijna full-options auto
Ja, ben ook reuze benieuwd naar de Model-Equote:Op zaterdag 28 december 2013 21:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet iedereen slaat even een tonnetje stuk, dat snap ik.
Als concept heb ik de vol elektrische auto veel hoger staan dan die met range extender. Dat is slechts een tussenstap. Tesla is het eindproduct.
Ben ook erg benieuwd naar wat de model e gaat worden.
Ben het helemaal met je eens! Geloof me, de voorkeur ging gigantisch uit naar de Tesla, al vanaf het begin zit ik met smart op die auto te wachten. Maar alle opties voor ruim onder een ton of dik een ton (want minimaal de Performance vanwege het grotere accupakket) was idd net een te groot verschil.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet iedereen slaat even een tonnetje stuk, dat snap ik.
Als concept heb ik de vol elektrische auto veel hoger staan dan die met range extender. Dat is slechts een tussenstap. Tesla is het eindproduct.
Ben ook erg benieuwd naar wat de model e gaat worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |