In de docu wordt uitgelegd dat na deze Sedan er een goedkopere versie komt voor echte massa-productie.quote:Op maandag 31 december 2012 19:19 schreef Andyy het volgende:
Linkdump, niemand is geinteresseerd en hij is overpriced in Nederland. Komop, als die de 45000 USD zou kosten hier hadden wij 'm ook gehaald.
45000 USD is best betaalbaar, 50k met belastingen hier ongeveer?quote:Op maandag 31 december 2012 19:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
In de docu wordt uitgelegd dat na deze Sedan er een goedkopere versie komt voor echte massa-productie.
En dat "niemand is geïnteresseerd" slaat nergens op.
Oh je hebt t over t topicquote:Op maandag 31 december 2012 19:35 schreef Andyy het volgende:
[..]
45000 USD is best betaalbaar, 50k met belastingen hier ongeveer?
Maar hier wordt die veel duurder verkocht.
En hoezo slaat het nergens op, iemand die waarschijnlijk maar wat reageert en ik
Dank je en jij ook enzo!quote:
De volgende stap van Tesla is om een goedkopere auto te ontwikkelen voor het middensegment. In de door hun opgekochte fabriek hebben ze een grote hoeveelheid ruimte gereserveerd voor de productie van deze nieuwe autoquote:Op zondag 13 januari 2013 15:53 schreef tntkiller het volgende:
50000 pricetag
niet slecht die prijs al zal niet de wisselkoersen gerekend worden dus 50.000 euro(en zal wel duurder worden)
dus best duur nog, ze zullen goedkoper moeten worden om populair te worden denk ik
Deze auto is 1 van de veiligste auto's ooit, is door meerdere gerenommeerde autobladen uitgeroepen tot auto van het jaar, luidt het echte begin in van schone auto's op onze wegen, mensen die de auto kopen kunnen hun hele leven lang gratis tanken bij Tesla tankstations en beleggers hebben hun aandelenwaarde zien viervoudigen in twee jaar tijd.quote:
Omdat het niemand interesseert aangezien niemand reageert.quote:Op donderdag 19 september 2013 17:11 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Deze auto is 1 van de veiligste auto's ooit, is door meerdere gerenommeerde autobladen uitgeroepen tot auto van het jaar, luidt het echte begin in van schone auto's op onze wegen, mensen die de auto kopen kunnen hun hele leven lang gratis tanken bij Tesla tankstations en beleggers hebben hun aandelenwaarde zien viervoudigen in twee jaar tijd.
Dit is een werkelijk revolutionaire auto en dan noem jij het een kuttopic
Ik wil de motor horen en voelen werken. Geluid en vibraties zijn de helft van de beleving, dus zolang er geen heerlijke roffel uit het vooronder komt hoeft het voor mij niet.quote:Op donderdag 19 september 2013 17:11 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Deze auto is 1 van de veiligste auto's ooit, is door meerdere gerenommeerde autobladen uitgeroepen tot auto van het jaar, luidt het echte begin in van schone auto's op onze wegen, mensen die de auto kopen kunnen hun hele leven lang gratis tanken bij Tesla tankstations en beleggers hebben hun aandelenwaarde zien viervoudigen in twee jaar tijd.
Dit is een werkelijk revolutionaire auto en dan noem jij het een kuttopic
true that.quote:Op donderdag 19 september 2013 18:31 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik wil de motor horen en voelen werken. Geluid en vibraties zijn de helft van de beleving, dus zolang er geen heerlijke roffel uit het vooronder komt hoeft het voor mij niet.
Grappig want bij een elektrische auto, en met name een Tesla, voel je de hele auto. Recensenten beschrijven hoe je je helemaal 1 voelt met de auto en hoe geweldig de rij-ervaring juist is.quote:Op donderdag 19 september 2013 18:31 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik wil de motor horen en voelen werken. Geluid en vibraties zijn de helft van de beleving, dus zolang er geen heerlijke roffel uit het vooronder komt hoeft het voor mij niet.
Heb je zelf al eens in een Tesla gereden en heb je de recensies bekeken van de Tesla?quote:Op donderdag 19 september 2013 18:37 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
true that.
Voornamelijk de prius rijders zullen overstappen als de prijs gunstig is.
Wij verschillen van mening wat dat betreftquote:Op donderdag 19 september 2013 18:59 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Grappig want bij een elektrische auto, en met name een Tesla, voel je de hele auto. Recensenten beschrijven hoe je je helemaal 1 voelt met de auto en hoe geweldig de rij-ervaring juist is.
Bij een elektrische auto heb je onmiddellijk koppel zo gauw je het pedaal intrapt en dat maakt voor velen de rij-ervaring juist beter dan bij een brandstofauto.
Hoeft niet, ik wordt al chagrijnig van een CVT in een auto, voor de rest zie hieronder.quote:Op donderdag 19 september 2013 18:59 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Heb je zelf al eens in een Tesla gereden en heb je de recensies bekeken van de Tesla?
quote:Op donderdag 19 september 2013 19:06 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Wij verschillen van mening wat dat betreftIk geniet van de vermogensopbouw van een benzinemotor, de diepe roffel van een V6 laag in toeren, het gretige gekrijs van een V6 hoog in toeren, het kiezen van de juiste versnelling bij het naderen van een bocht, het ongeduldige doch subtiele vibreren van de stoel stationair voor een stoplicht, het gierend afremmen op de motor, de koppeling aanvoelen bij een vlugge start...
Autorijden
Edit:
Voor mij is die motor (mits een mooie motor, een standaard gezinsauto-4-pittertje mag wat mij betreft vervangen worden door een electromotor) een essentieel onderdeel van de auto. En die voel je niet bij een Tesla omdat die ontbreekt.
Aardig wat Porscherijders, mensen die uit een 5 of 7 stappen, of een E/S, A6/A8 (lees:S6/S8). Nee, de Tesla trekt weldegelijk liefhebbers aan.quote:Op donderdag 19 september 2013 18:37 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
true that.
Voornamelijk de prius rijders zullen overstappen als de prijs gunstig is.
Vanwege de regeneratie remt de auto sterk af op de motor.quote:Op vrijdag 27 december 2013 23:53 schreef Doublepain het volgende:
Hier moet ik gepost hebben, alleen snap ik het gedeelte remmen met je gaspedaal niet.
Nodig je ons hierbij allen uit om een proefritje te komen maken?quote:Op vrijdag 27 december 2013 09:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Aardig wat Porscherijders, mensen die uit een 5 of 7 stappen, of een E/S, A6/A8 (lees:S6/S8). Nee, de Tesla trekt weldegelijk liefhebbers aan.
Liefhebbers die overigens meestal voor de leuke ritjes ook zo'n auto met ottomotor in de garage hebben staan.
Bij ons staat er over een paar maanden een Tesla op de oprit die de A4 van mijn vrouw gaat vervangen. Zonder de fiscale voordelen hadden we het niet gedaan, maar als de Tesla niet goed had gereden of anderszins tegen was gevallen ook niet.
Dit is de toekomst van autorijden. Verbrandingsmotoren zullen straks voorbehouden zijn aan sportauto's. Normaal transport voor de A naar B ritjes gaat naar elektrisch. En godzijdank hoeft dat niet op de droeftoetermanier van de Prius.
Okay ik ben jaloersquote:Op vrijdag 27 december 2013 09:45 schreef DS4 het volgende:
Bij ons staat er over een paar maanden een Tesla op de oprit die de A4 van mijn vrouw gaat vervangen. Zonder de fiscale voordelen hadden we het niet gedaan, maar als de Tesla niet goed had gereden of anderszins tegen was gevallen ook niet.
Klopt, en je kan het doseren door het gas een beetje of meer los te laten.quote:Op vrijdag 27 december 2013 23:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Vanwege de regeneratie remt de auto sterk af op de motor.
Kun je uitschakelen overigens, maar ik denk dat als je het gewoon bent je niet anders meer wil.
ah ok, maar ik vraag me dan alleen af als je een noodstop wil maken dat je dan je voet van je gaspedaal moet halen en je staat z.s.m. stil vergeleken met een 'normale' auto?quote:Op vrijdag 27 december 2013 23:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Vanwege de regeneratie remt de auto sterk af op de motor.
Kun je uitschakelen overigens, maar ik denk dat als je het gewoon bent je niet anders meer wil.
Ik heb twee auto's. Een prius hybrid(geen plugin) voor woon-werk, boodschappen, alle nuttige ritten. Voor het echte rij-werk heb ik een Lotus7 remake (Westfield). Die auto's zijn totaal niet vergelijkbaar en het échte rijdenkomt ook pas in de Westfield tot uitdrukking. Toch mis ik het schakelen en motorbrom totaal niet in de Prius. Die auto's zijn er allebei voor verschillende doelen. Voor utility gebruik wil je liefst geen handbak en andere lastige dingen.quote:Op donderdag 19 september 2013 19:06 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Wij verschillen van mening wat dat betreftIk geniet van de vermogensopbouw van een benzinemotor, de diepe roffel van een V6 laag in toeren, het gretige gekrijs van een V6 hoog in toeren, het kiezen van de juiste versnelling bij het naderen van een bocht, het ongeduldige doch subtiele vibreren van de stoel stationair voor een stoplicht, het gierend afremmen op de motor, de koppeling aanvoelen bij een vlugge start...
Autorijden
Edit:
Voor mij is die motor (mits een mooie motor, een standaard gezinsauto-4-pittertje mag wat mij betreft vervangen worden door een electromotor) een essentieel onderdeel van de auto. En die voel je niet bij een Tesla omdat die ontbreekt.
Duidelijk, bedankt voor je antwoord.quote:Op zaterdag 28 december 2013 00:31 schreef DS4 het volgende:
Je hebt ook nog een rempedaal voor een noodstop...
Een wat? Ik gok op een oplaadpunt, maar waar staat SC dan voor?quote:Op zaterdag 28 december 2013 00:07 schreef DS4 het volgende:
Zouden ze ook een SC maken bij de Nordschleife? Dat zou wel geinig zijn...
Oplaadpunten zat (kan op ieder auto-oplaadpunt) en twee superchargers in NL (oosterhout en zevenaar).quote:Op zaterdag 28 december 2013 00:48 schreef Doublepain het volgende:
Duidelijk, bedankt voor je antwoord.
Het is dat ie nog wat te prijzig is, maar voor in de toekomst zou ik er best 1 willen hebben.
Zijn er al Tesla-oplaadstations in Nederland?
Supercharger. In een half uur 75% vol.quote:Op zaterdag 28 december 2013 01:00 schreef Anne het volgende:
[..]
Een wat? Ik gok op een oplaadpunt, maar waar staat SC dan voor?
Binnenkort ook in Duiven en in Amsterdam kan het ook tegenwoordig dacht ik (of is dat alleen een shop?).quote:Op zaterdag 28 december 2013 00:01 schreef DS4 het volgende:
Ja. Gewoon online boeken en rijden in Eindhoven...
En bij je thuis en/of op kantoor ook neem ik aan? Je krijgt er iig 1 bij geleverd zag ik.quote:Op zaterdag 28 december 2013 02:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Oplaadpunten zat (kan op ieder auto-oplaadpunt) en twee superchargers in NL (oosterhout en zevenaar).
Je krijgt een laadkabel. Meer niet.quote:Op zaterdag 28 december 2013 20:21 schreef PeuRac het volgende:
En bij je thuis en/of op kantoor ook neem ik aan? Je krijgt er iig 1 bij geleverd zag ik.
Verkoper gaf aan april. Heb de auto iig direct bevestigd zodat we nog voor 2013 meedoen met MIA/Vamil. Wel natuurlijk 4% bijtelling, maar dan nog is het supervoordelig (relatief dan).quote:Wanneer komt die van jullie? Hier is er naar gekeken, maar de prijs was toch net iets te hoog, zeker icm dat het geen volwaardige vervanger is voor de dagelijkse auto, aangezien daarmee ook regelmatig langere afstanden worden gereden.
Uiteindelijk is er gekozen voor een full-options V60 D6, helaas niet volledig elektrisch, maar toch wel erg fijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |