abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134800793
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 20:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je krijgt een laadkabel. Meer niet. ;) Maar ons bijgebouw heeft al een voorziening voor krachtstroom, dus het is makkelijk te maken in de garage.
hmm, dacht dat je er een SC bij kreeg. Krachtstroom is daar toch niet eens voor nodig?
quote:
[..]

Verkoper gaf aan april. Heb de auto iig direct bevestigd zodat we nog voor 2013 meedoen met MIA/Vamil. Wel natuurlijk 4% bijtelling, maar dan nog is het supervoordelig (relatief dan).

Inderdaad geen volledige vervanging voor de dagelijkse auto, maar dan pakken we gewoon de CO2 machine die hier ook voor de deur staat. Mijn vrouw rijdt sowieso veel kortere afstanden en binnen NL kom je toch vrijwel overal met een Tesla, tenzij je de hele dag van hot naar her moet.
Ja, ik vind het ook heel erg jammer, de Tesla vind ik vele malen mooier en een leukere gadget. Alleen reisjes naar midden Duitsland en terug, Italie op een dag, etc is niet realistisch. Met de Volvo wordt het ook een sport om zoveel mogelijk elektrisch te rijden, heb al een stroompunt bij de parkeerplaats aangelegd. Tenzij je op elke afspraak de auto kan opladen, dan zou het wel kunnen, maar die gok is vrij groot, ook al merk ik dat bij grotere bedrijven en openbare gelegenheden (ziekenhuis, gemeentehuis, etc) steeds meer oplaad mogelijkheden zijn.

Hier eigenlijk net te laat besteld, komt midden februari, dus 7% ipv 0%, maar wel alle voordelen idd.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_134800995
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 20:57 schreef PeuRac het volgende:

hmm, dacht dat je er een SC bij kreeg. Krachtstroom is daar toch niet eens voor nodig?

400v geeft het minste verlies en de maximale snelheid van laden.

quote:
Ja, ik vind het ook heel erg jammer, de Tesla vind ik vele malen mooier en een leukere gadget. Alleen reisjes naar midden Duitsland en terug, Italie op een dag, etc is niet realistisch. Met de Volvo wordt het ook een sport om zoveel mogelijk elektrisch te rijden, heb al een stroompunt bij de parkeerplaats aangelegd. Tenzij je op elke afspraak de auto kan opladen, dan zou het wel kunnen, maar die gok is vrij groot, ook al merk ik dat bij grotere bedrijven en openbare gelegenheden (ziekenhuis, gemeentehuis, etc) steeds meer oplaad mogelijkheden zijn.

Hier eigenlijk net te laat besteld, komt midden februari, dus 7% ipv 0%, maar wel alle voordelen idd.
Je rijdt met die superchargers nu al naar Milano... Ok, je bent dan even een half uur/drie kwartier aan het wachten, maar het kan wel. En ergens in de loop van volgend jaar binnen 5 min een volle accu (niets gratis... Maar toch).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_134801283
:r electrische auto's
lang leve de dieselstoof!
Ik drink geen kraantjeswater.
  zaterdag 28 december 2013 @ 21:11:33 #54
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_134801379
Er lopen fikse stromen.
Vermoed dat 380 wel de voorkeur heeft.
Installateur moet ook weten wat ie doet.
Vorige week in Orange County nog een fikkie, waarschijnlijk aan de laderzijde begonnen.

http://mobile.reuters.com/article/idUSBRE9BH1J020131218?irpc=932
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_134801410
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 21:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

400v geeft het minste verlies en de maximale snelheid van laden.
Oke, dat wist ik niet, Volvo levert alleen maar 240v opladers. Maar die heeft ook niet zoveel accu's.
quote:
[..]

Je rijdt met die superchargers nu al naar Milano... Ok, je bent dan even een half uur/drie kwartier aan het wachten, maar het kan wel. En ergens in de loop van volgend jaar binnen 5 min een volle accu (niets gratis... Maar toch).
Het waren voordelen, hebben wat gekeken, maar wilden er nog niet aan geloven. Hielp ook niet dat de Tesla een redelijk 'kale' versie moest worden dan, versus een bijna full-options auto :)
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_134801495
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 21:11 schreef Hyperdude het volgende:
Er lopen fikse stromen.
Vermoed dat 380 wel de voorkeur heeft.
Installateur moet ook weten wat ie doet.
Vorige week in Orange County nog een fikkie, waarschijnlijk aan de laderzijde begonnen.
Ik heb iets meer vertrouwen in de installateurs hier in Nederland dan daar. Sowieso snap ik bijna niet hoe je dat fout kan doen.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zaterdag 28 december 2013 @ 21:16:40 #57
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_134801633
Zou goed kunnen.
In de VS is 240 al krachtstroom. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_134801696
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 21:11 schreef Hyperdude het volgende:
Er lopen fikse stromen.
Vermoed dat 380 wel de voorkeur heeft.
Installateur moet ook weten wat ie doet.
Vorige week in Orange County nog een fikkie, waarschijnlijk aan de laderzijde begonnen.

http://mobile.reuters.com/article/idUSBRE9BH1J020131218?irpc=932
Nieuwe software van de tesla herkent dat vooraf.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_134801824
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 21:12 schreef PeuRac het volgende:

Het waren voordelen, hebben wat gekeken, maar wilden er nog niet aan geloven. Hielp ook niet dat de Tesla een redelijk 'kale' versie moest worden dan, versus een bijna full-options auto :)
Niet iedereen slaat even een tonnetje stuk, dat snap ik.

Als concept heb ik de vol elektrische auto veel hoger staan dan die met range extender. Dat is slechts een tussenstap. Tesla is het eindproduct.

Ben ook erg benieuwd naar wat de model e gaat worden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_134802178
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 21:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Niet iedereen slaat even een tonnetje stuk, dat snap ik.

Als concept heb ik de vol elektrische auto veel hoger staan dan die met range extender. Dat is slechts een tussenstap. Tesla is het eindproduct.

Ben ook erg benieuwd naar wat de model e gaat worden.
Ja, ben ook reuze benieuwd naar de Model-E :)
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_134802190
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 21:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Niet iedereen slaat even een tonnetje stuk, dat snap ik.

Als concept heb ik de vol elektrische auto veel hoger staan dan die met range extender. Dat is slechts een tussenstap. Tesla is het eindproduct.

Ben ook erg benieuwd naar wat de model e gaat worden.
Ben het helemaal met je eens! Geloof me, de voorkeur ging gigantisch uit naar de Tesla, al vanaf het begin zit ik met smart op die auto te wachten. Maar alle opties voor ruim onder een ton of dik een ton (want minimaal de Performance vanwege het grotere accupakket) was idd net een te groot verschil.

Vind de V60 D6 niet echt een range extender, in elk geval niet zoals de Fisker, want de accu's zijn maar tot 120km/h met een range van 50km. Daarna schakelt hoofdzakelijk de diesel in en helpt de electromotor alleen nog maar bij acceleratie. Wel kan de auto tijdens het rijden tot 70% de accu's weer opladen. Dus bij aankomst gewoon weer op de accu door de stad rijden.

Model-E ben ik ook wel benieuwd naar, al vermoed ik dat tzt het Model-S ook wel gewoon kan, dus tsja :+
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_134802426
Er is ook een gewone 85. Mijn vrouw heeft die besteld. Het verschil zit met name tussen 0-30 km/u, waarmee de P een gimmick wordt. Als we behoefte hebben aan snel sprinten hebben we daar de ICE voor. Prijsverschil vond mijn vrouw het iig niet waard (ik ook niet, maar ik zou met oogkleppen op de P85+ nemen omdat het nu eenmaal kan... ;)).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')