hmm, dacht dat je er een SC bij kreeg. Krachtstroom is daar toch niet eens voor nodig?quote:Op zaterdag 28 december 2013 20:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je krijgt een laadkabel. Meer niet.Maar ons bijgebouw heeft al een voorziening voor krachtstroom, dus het is makkelijk te maken in de garage.
Ja, ik vind het ook heel erg jammer, de Tesla vind ik vele malen mooier en een leukere gadget. Alleen reisjes naar midden Duitsland en terug, Italie op een dag, etc is niet realistisch. Met de Volvo wordt het ook een sport om zoveel mogelijk elektrisch te rijden, heb al een stroompunt bij de parkeerplaats aangelegd. Tenzij je op elke afspraak de auto kan opladen, dan zou het wel kunnen, maar die gok is vrij groot, ook al merk ik dat bij grotere bedrijven en openbare gelegenheden (ziekenhuis, gemeentehuis, etc) steeds meer oplaad mogelijkheden zijn.quote:[..]
Verkoper gaf aan april. Heb de auto iig direct bevestigd zodat we nog voor 2013 meedoen met MIA/Vamil. Wel natuurlijk 4% bijtelling, maar dan nog is het supervoordelig (relatief dan).
Inderdaad geen volledige vervanging voor de dagelijkse auto, maar dan pakken we gewoon de CO2 machine die hier ook voor de deur staat. Mijn vrouw rijdt sowieso veel kortere afstanden en binnen NL kom je toch vrijwel overal met een Tesla, tenzij je de hele dag van hot naar her moet.
400v geeft het minste verlies en de maximale snelheid van laden.quote:Op zaterdag 28 december 2013 20:57 schreef PeuRac het volgende:
hmm, dacht dat je er een SC bij kreeg. Krachtstroom is daar toch niet eens voor nodig?
Je rijdt met die superchargers nu al naar Milano... Ok, je bent dan even een half uur/drie kwartier aan het wachten, maar het kan wel. En ergens in de loop van volgend jaar binnen 5 min een volle accu (niets gratis... Maar toch).quote:Ja, ik vind het ook heel erg jammer, de Tesla vind ik vele malen mooier en een leukere gadget. Alleen reisjes naar midden Duitsland en terug, Italie op een dag, etc is niet realistisch. Met de Volvo wordt het ook een sport om zoveel mogelijk elektrisch te rijden, heb al een stroompunt bij de parkeerplaats aangelegd. Tenzij je op elke afspraak de auto kan opladen, dan zou het wel kunnen, maar die gok is vrij groot, ook al merk ik dat bij grotere bedrijven en openbare gelegenheden (ziekenhuis, gemeentehuis, etc) steeds meer oplaad mogelijkheden zijn.
Hier eigenlijk net te laat besteld, komt midden februari, dus 7% ipv 0%, maar wel alle voordelen idd.
Oke, dat wist ik niet, Volvo levert alleen maar 240v opladers. Maar die heeft ook niet zoveel accu's.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
400v geeft het minste verlies en de maximale snelheid van laden.
Het waren voordelen, hebben wat gekeken, maar wilden er nog niet aan geloven. Hielp ook niet dat de Tesla een redelijk 'kale' versie moest worden dan, versus een bijna full-options autoquote:[..]
Je rijdt met die superchargers nu al naar Milano... Ok, je bent dan even een half uur/drie kwartier aan het wachten, maar het kan wel. En ergens in de loop van volgend jaar binnen 5 min een volle accu (niets gratis... Maar toch).
Ik heb iets meer vertrouwen in de installateurs hier in Nederland dan daar. Sowieso snap ik bijna niet hoe je dat fout kan doen.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:11 schreef Hyperdude het volgende:
Er lopen fikse stromen.
Vermoed dat 380 wel de voorkeur heeft.
Installateur moet ook weten wat ie doet.
Vorige week in Orange County nog een fikkie, waarschijnlijk aan de laderzijde begonnen.
Nieuwe software van de tesla herkent dat vooraf.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:11 schreef Hyperdude het volgende:
Er lopen fikse stromen.
Vermoed dat 380 wel de voorkeur heeft.
Installateur moet ook weten wat ie doet.
Vorige week in Orange County nog een fikkie, waarschijnlijk aan de laderzijde begonnen.
http://mobile.reuters.com/article/idUSBRE9BH1J020131218?irpc=932
Niet iedereen slaat even een tonnetje stuk, dat snap ik.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:12 schreef PeuRac het volgende:
Het waren voordelen, hebben wat gekeken, maar wilden er nog niet aan geloven. Hielp ook niet dat de Tesla een redelijk 'kale' versie moest worden dan, versus een bijna full-options auto
Ja, ben ook reuze benieuwd naar de Model-Equote:Op zaterdag 28 december 2013 21:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet iedereen slaat even een tonnetje stuk, dat snap ik.
Als concept heb ik de vol elektrische auto veel hoger staan dan die met range extender. Dat is slechts een tussenstap. Tesla is het eindproduct.
Ben ook erg benieuwd naar wat de model e gaat worden.
Ben het helemaal met je eens! Geloof me, de voorkeur ging gigantisch uit naar de Tesla, al vanaf het begin zit ik met smart op die auto te wachten. Maar alle opties voor ruim onder een ton of dik een ton (want minimaal de Performance vanwege het grotere accupakket) was idd net een te groot verschil.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet iedereen slaat even een tonnetje stuk, dat snap ik.
Als concept heb ik de vol elektrische auto veel hoger staan dan die met range extender. Dat is slechts een tussenstap. Tesla is het eindproduct.
Ben ook erg benieuwd naar wat de model e gaat worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |