abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 december 2012 @ 00:13:39 #101
236046 NotYou
tigerblood
pi_120938038
Hey maar jongens, de EU brengt wel vrede en welvaart hè? En wat verschillen mensen onderling nou eigenlijk? Weg met die onzinnige grenzen!
Je suis Charlie Sheen
pi_120938057
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 00:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De griekse regeringen kozen daarvoor, zij hadden de verantwoording.
Dat is waar, hoofdzakelijk zijn zij uiteraard de hoofdschuldigen. Ik wil ook niet zeggen dat er financieel verstandig beleid is gevoerd en de Griekse overheid volgens het boekje heeft gehandeld. Aan de andere kant was het aangaan van dergelijke leningen door de Griekse overheid destijds niet ongebruikelijk en heeft Eurostat alles toegestaan (althans wat ik ervan moet geloven, ik baseer me nu op de beperkte informatie die ik ter kennis heb aangenomen, oa uit de Tegenlicht uitzending).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 30 december 2012 @ 00:20:50 #103
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_120938511
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 23:44 schreef tarantism het volgende:

[..]

present!

u mad?
Nee, ik schud meewarig mijn hoofd. En ik hoop dat de meerderheid van de Nederlanders, of beter nog, de Europeanen het licht gaat zien voordat er weer een enorme oorlog uitbarst op dit continent ten gevolge van deze ponzifraude op wereldschaal.
Life is what you make it.
pi_120938670
quote:
2s.gif Op zondag 30 december 2012 00:20 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Nee, ik schud meewarig mijn hoofd. En ik hoop dat de meerderheid van de Nederlanders, of beter nog, de Europeanen het licht gaat zien voordat er weer een enorme oorlog uitbarst op dit continent ten gevolge van deze ponzifraude op wereldschaal.
+1
pi_120939607
Ik denk dat we al te ver in de EU ramp zitten om er nog zonder kleerscheuren vandaan te komen. Drinkwater. What's next Douchekoppen? oh wacht.
  zondag 30 december 2012 @ 00:45:06 #106
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_120939753
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:43 schreef StateOfMind het volgende:
Sowieso EU (en iedereen die dit mogelijk maakt) :r
pi_120943459
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 00:14 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat is waar, hoofdzakelijk zijn zij uiteraard de hoofdschuldigen. Ik wil ook niet zeggen dat er financieel verstandig beleid is gevoerd en de Griekse overheid volgens het boekje heeft gehandeld. Aan de andere kant was het aangaan van dergelijke leningen door de Griekse overheid destijds niet ongebruikelijk en heeft Eurostat alles toegestaan (althans wat ik ervan moet geloven, ik baseer me nu op de beperkte informatie die ik ter kennis heb aangenomen, oa uit de Tegenlicht uitzending).
Wat maalt het in godsnaam of jij door een of ander televisieprograama verteld wordt 'dat de kapitalisten schuldig zouden zijn' ...

Feit is gewoon dat de griekse overheid graag geld wilde lenen en altijd staan daartegenover verplichtingenen die moet Griekenland nakomen...

Als ze gewoon hun rente en aflossingen zouden afbetalen, kan niemand hen wat doen...
Mààr als ze daarmee problemen hebben, kan het ertoe leiden dat de Griekse Overheid gedwongen kan worden bv geld voor aflossingen te krijgen doordat ze dus collectieve voorzieinngen wel _moeten_ privatiseren ...

Ik zou dat geen enkel land aanraden... Ténzij ze dus weinig keuze hebben... En helaas is dat voor de Grieken het geval...

Het is een beetje dom dààrvan de EU de schuld te geven, maar kennelijk gaan een aantal kortzichtige mensen er wél graag op los en opeens zijn de grieken zo 'arm' en 'onschuldig' tegenover een 'boze' EU... (Die vreemd genoeg hen wél dikke noodkredieten moet geven, maar kennelijk zelf geen voorwaarden mag stellen, zoals noodgedwongen privatiseringen)

[ Bericht 3% gewijzigd door RM-rf op 30-12-2012 02:24:45 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zondag 30 december 2012 @ 09:44:00 #108
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_120946575
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 02:19 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Wat maalt het in godsnaam of jij door een of ander televisieprograama verteld wordt 'dat de kapitalisten schuldig zouden zijn' ...

Feit is gewoon dat de griekse overheid graag geld wilde lenen en altijd staan daartegenover verplichtingenen die moet Griekenland nakomen...

Als ze gewoon hun rente en aflossingen zouden afbetalen, kan niemand hen wat doen...
Mààr als ze daarmee problemen hebben, kan het ertoe leiden dat de Griekse Overheid gedwongen kan worden bv geld voor aflossingen te krijgen doordat ze dus collectieve voorzieinngen wel _moeten_ privatiseren ...

Ik zou dat geen enkel land aanraden... Ténzij ze dus weinig keuze hebben... En helaas is dat voor de Grieken het geval...

Het is een beetje dom dààrvan de EU de schuld te geven, maar kennelijk gaan een aantal kortzichtige mensen er wél graag op los en opeens zijn de grieken zo 'arm' en 'onschuldig' tegenover een 'boze' EU... (Die vreemd genoeg hen wél dikke noodkredieten moet geven, maar kennelijk zelf geen voorwaarden mag stellen, zoals noodgedwongen privatiseringen)
In een normale marktsituatie zou een groot deel van het risico gewoon ook bij de kredietverstrekker liggen. Daarom is het raadzaam voor banken om vooraf goed te kijken of een partij kredietwaardig is.
Helaas voor de kredietverstrekkers hebben ze dat niet gedaan. Eigenlijk zouden ze op de blaren moeten zitten. Maar op de één of andere manier (smeergeld?) hebben ze een paar Europese potentaten zo ver gekregen om de bedrijfsrisico's over te nemen en bij 'de belastingbetaler' door de strot te duwen. Risicovrij ondernemertje spelen. Wie wil dat nu niet?!
Life is what you make it.
pi_120948081
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 02:19 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Het is een beetje dom dààrvan de EU de schuld te geven, maar kennelijk gaan een aantal kortzichtige mensen er wél graag op los en opeens zijn de grieken zo 'arm' en 'onschuldig' tegenover een 'boze' EU... (Die vreemd genoeg hen wél dikke noodkredieten moet geven, maar kennelijk zelf geen voorwaard
en mag stellen, zoals noodgedwongen privatiseringen)
Het doet er niet toe dat ik me door een tv-programma heb laten vertellen dat de kapitalisten schuldig zijn. Overigens is dat ook niet wat ik zeg.

Maar wel dat grootkapitalisten er mede aan hebben bijgedragen door Griekenland allerlei vage financiële constructies aan te bieden, en door het speculeren op de financiële situatie van Griekenland.
Vervolgens zijn zij - de banken, investeerders en speculanten - ook degenen die het meest profiteren van talloze gedwongen privatiseringen.

De verantwoordelijkheid zo eenzijdig bij Griekenland zelf leggen vind ik dus wat te kort door de bocht. Op z'n minst zou er ook wel kritisch gekeken mogen worden naar de rol die leningverstrekkers, speculanten en investeerders hierin hebben gespeeld.

Kortom, ik zie het moeten privatiseren van het drinkwater niet als eigen schuld dikke bult, en bovendien als zeer onwenselijk.

Maar als jij dit alles wel normaal vindt dan zit je vast in je neoliberale denkwereldje, net als de EU overigens.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tomatenboer op 30-12-2012 13:38:39 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  † In Memoriam † zondag 30 december 2012 @ 11:46:28 #110
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_120948936
EU. De grootste faal van de menselijke geschiedenis.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_120949529
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 11:15 schreef Tomatenboer het volgende:

Maar wel dat grootkapitalisten er mede aan heeft bijgedragen door Griekenland allerlei vage financiële constructies aan te bieden, en door het speculeren op de financiële situatie van Griekenland.
Vervolgens zijn zij - de banken, investeerders en speculanten - ook degenen die het meest profiteren van talloze gedwongen privatiseringen.
eventjes een lesje realiteit...

als jij leent bij een kredietverstrekker loop je een risico dat je veel meer betaald ...

dat kun je héél gemeen vinden, en je kunt erover heel hard boehoe roepen en dat het zo gemeen is als bv in de schuldsanering beland en gedwongen bent bepaalde eigendommen weer te verkopen...
Je kunt ok roepen 'dat de kredietverstrekker schuld is, en jou de lening nooit had moeten verstrekken omdat die beter had moeten weten dat je deze niet terug wilde betalen.

énkel: dan moet je die lening _niet_ aangaan...

Op het moment dat je schulden maakt, moet je die terugbetalen en als je in de betalingsproblemen beland, kan het ook betekenen dat je dus bepaald dingen moet verkopen om je schulden te dekken...

Je wilt toch niet serieus hier beweren dat het goed zou zijn als de grieken gewoon schulden kwijtgescholden krijgen en lekker door kunnen gaan op de oude voet,
Terwijl ze momenteel dus ook een hele hoop staatsbedrijven hebben die ze nog steeds kunnen verkopen om hun schulden te dekken.

Dát is gewoon nu de situatie... de Griekse Overheid moet heel snel zelf aan geld komen, en de verkoop van waterbedrijven is een van de serieuzere mogelijkheden hun schulden te dekken..

Iedereen die hier zo druk is met al die claims over 'wie de schuld zou dragen' (wat gewoon de griekse overheid is, die _is_ de schuld aangegaan en is verantwoordelijk voor terugbetaling)..
zou beter dan eens reeel kunnen voorstellen hoe zij dan wél een oplossing zien, waarin de grieken hun waterbedrijven wel in staatsbezit kunnen houden...

ergens moet dan rond de 6 miljard vandaan komen (wat de verkoop van de waterbedrijven van Athene en Thessaloniiki zou opleveren)... stellen deze mensen bv voor dat nederland afziet van hùn garantstelling in de griekse noodkredieten en zo hun geld opgeeft zodat die arme grieken hun waterbedrijven niet meer hoeven te verkopen...? ook dat is een oplossing.

[ Bericht 9% gewijzigd door RM-rf op 30-12-2012 12:55:15 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_120950589
Het zou niet erg zijn, want dan spoelen we onze wc niet meer door met drinkwater. maar met emmertjes slootwater :D
🐱
  zondag 30 december 2012 @ 13:01:22 #113
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_120951530
Marktwerking, uw eigen wondermiddel.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_120951797
De projectontwikkelaar van Blauwe Stad zal wel blij zijn. Die zit opeens op een goudmijn!
pi_120952035
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2012 22:36 schreef RM-rf het volgende:
... is helaas idd de verkoop van waterbedrijven en andere collectieve voorzieningen voor de grieken een van de weinig oplossingen die nog hen geld op de korte termijn oplevert.
En op de lange termijn een veelvoud daarvan kost. Het is een bijbels bord linzen En ik kan je voorspellen dat dat veelvoud ook gedeeltelijk door ons Noord-Europeanen zal worden opgehoest, indirect via 'Europa' en direct via televisieacties om het verwoestijnde Spanje aan water te helpen. Met terugwerkende kracht vraag ik me af wat er van die missie-acties is geworden, waarbij we geld inzamelden om ergens in Afrika een put te slaan: Heeft de bevolking aldaar nu profijt ervan of zit er een jongen van Suez met een kassa naast?

Het gaat mij hier niet zozeer om de schulden die 'de Grieken' door Goldman-Sachs cs. zijn aangewreven.
Het gaat mij erom dat de meest elementaire levensbehoefte, water, wordt geprivatiseerd.
Het begint in Griekenland en Portugal, en straks gebeurt dat hier ook. Dat moet je niet willen.

We hebben gezien hoe dat met de posterijen, energie, OV en andere overheidsvoorzieningen is afgelopen. Het is niet zo dat je van verschillende leveranciers een kraan in huis hebt. Wie op een bepaald traject wil treinen, is veroordeeld tot één enkele private aanbieder die daar dus een monopoly heeft. KabelTV is al net zoiets.
Als je geen keus hebt, kun je het nog het beste collectief regelen. Hier in Zuid-Limburg is tig tijd geleden de vuilnisophaal geprivatiseerd. Van Gansewinkel had een erg goede vertegenwoordiger langs de gemeenten gestuurd, maar nu een aantal gemeenten waaronder de mijne een eigen bedrijf heeft opgezet, is het vuilnistarief voor de bewoners fors gezakt.

Wat het groot-economische verhaal van Griekenland (en de andere PIGS) betreft, heeft Weltschmerz het beter verwoord dan ik zou kunnen. Herlees dat.
Farts are jazz to assholes
pi_120952232
Ah na onze pensioenen, ons geld, onze nationaliteit en onze cultuur gaat de EU nu ook 1 van de laatste NLe topverworvenheden aanpakken: onze uitstekende drinkwater.

Bedankt ^O^ zonder dit gaan de treinen naar het Oosten nml weer rijden!!1!!1!!
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_120952273
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 11:46 schreef 3-voud het volgende:
EU. De grootste faal van de menselijke geschiedenis.
Ja, behalve dan de toename van welvaart.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_120952304
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ah na onze pensioenen, ons geld, onze nationaliteit en onze cultuur gaat de EU nu ook 1 van de laatste NLe topverworvenheden aanpakken: onze uitstekende drinkwater.

Bedankt ^O^ zonder dit gaan de treinen naar het Oosten nml weer rijden!!1!!1!!
Niet bij ons boefje, enkel bij de landen die financiële steun krijgen.
  † In Memoriam † zondag 30 december 2012 @ 13:21:08 #119
341203 3-voud
pi_120952321
quote:
9s.gif Op zondag 30 december 2012 13:20 schreef waht het volgende:

[..]

Ja, behalve dan de toename van welvaart.
Welke toename? We liggen financieel in een spagaat.
pi_120952370
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:21 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Welke toename? We liggen financieel in een spagaat.
Bekijk het sinds 1945, niet sinds 2007.
  † In Memoriam † zondag 30 december 2012 @ 13:22:36 #121
341203 3-voud
pi_120952392
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:22 schreef waht het volgende:

[..]

Bekijk het sinds 1945, niet sinds 2007.
EG is wel ff wat anders dan de EU.
pi_120952412
quote:
9s.gif Op zondag 30 december 2012 13:20 schreef waht het volgende:

[..]

Ja, behalve dan de toename van welvaart.schuld.
Fixed.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_120952414
quote:
2s.gif Op zondag 30 december 2012 13:14 schreef trabant het volgende:

[..]

En op de lange termijn een veelvoud daarvan kost.
vast en zeker ... enkel zal het de griekse burgers meer kosten ..

onzinbeweringen dat 'de EU' daarvoor gaat betalen zijn gewon bullshit.... de EU zit hier gewoon in de posiie van Financiele Bewindvoerder die de regels voor de verstrekte noodkredietregeling uitvoerd.
Dat was een 40 punten-plan en daarbij was gewoon de privatisering van staatsbedrijven een voorwaarde

Verder ben ik het geheel met je eens dat zulke privatiseringen absoluut onwenselijk zijn... enkel is het voor landen die zwaar in de financiele kredietwaardigheidproblemen zittten te laat zich zorgen te maken over 'wat ze nu wel of niet wenselijk vinden'...

quote:
2s.gif Op zondag 30 december 2012 13:14 schreef trabant het volgende:

[..]

Wat het groot-economische verhaal van Griekenland (en de andere PIGS) betreft, heeft Weltschmerz het beter verwoord dan ik zou kunnen. Herlees dat.
ik heb a genoeg van dat sort 'achteraf-verhaaltjes gelezen die net doen alsof het gaat om een 'vingertje te wijzen'...
_wie_ er zogenaamd de schuld zou zijn (inclusief wat complot-verhaaltjes of riedeltjes over het Grote Boze Kapitalisme)

Ik heb als antwoord al gegeven dat ik reuze benieuw ben naar mensen die dan wél een oplossing vor de griekse Overheid hebben om aan hunFinanciele Problemen een oplossing te bieden zònder gedwongen te zijn, staatsbedrijven te verkopen...

Ik wacht nog steeds op de eerste die ook een aanzet naar een constructief idee aanbrengt... helaas blijft het bij mensen die boehoe-roepen en achteraf zeggen dat iemand anders de schuld zou hebben, maar als het aankomt op het aandragen van oplossingen 'het ook niet weten' :)
pi_120952537
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:22 schreef 3-voud het volgende:

[..]

EG is wel ff wat anders dan de EU.
Economische integratie is een deel van de unie.
pi_120952621
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Fixed.
Ieders eigen verantwoordelijkheid. Heeft niets met de unie te maken maar met hebzuchtig gepeupel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')