http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)an-Chinese-man.dhtmlquote:Artsen in China waren stomverbaasd toen ze een gat in de maag van een man ontdekten nadat hij een erg pikante soep had gegeten. Dit meldt de Daily Mail.
De 26-jarige had net een kom malasoep, vrij vertaald 'verlammend heet', gegeten. Dit is een traditioneel Chinees gerecht dat wordt bereid met sechuanpeper, een lokaal kruid en chilipeper.
De klant had ook nog eens de pikantste versie gekozen waardoor hij enkele slokken een stekende pijn in zijn maag ervoer. De Chinees braakte bloed voordat hij naar de spoeddienst in Wuhan werd gebracht. Omdat hij geen medische achtergrond van maagzweren of stoornissen aan de ingewanden had, concludeerden de artsen dat de soep een gat door zijn maagwand had gebrand.
Volgens de Japanse site Rocket News 24 zijn 15 procent van de maagincidenten in het ziekenhuis een gevolg van pikante schotels. De meeste restaurants serveren dit in verschillende gradaties van pikantheid.
Zo heb ik ooit bij de Turk de fout gemaakt om bij de vraag hoeveel pittige saus ik op mijn kapsalon wilde te antwoorden met 'maak me aan het huilen'. Die gasten moesten wel hard lachen, maar ik moest inderdaad bijna huilenquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:31 schreef datismijnmening het volgende:
Vriend van mij ging bij een chinese toko een keer vragen om het extra extra pittig te maken, hij ging speciaal naar achter om iets te halen, vriend heeft de hele avond aan de kraan gehangen
Het kan mij ook niet pittig genoeg zijn, hoe meer hoe beter. 1x amper meer kunnen ademen omdat ik er zo erg de hik van kreegquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik lach me altijd dood om gasten die eten pittig vinden. Er is bijna niets wat mij aan het schrikken maakt. Eet vrijwel elke dag spaanse pepers.
En sambal pittig noemen.²
De standaard sambal in Nederland (oeloek) heeft idd meer weg van ketchup.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik lach me altijd dood om gasten die eten pittig vinden. Er is bijna niets wat mij aan het schrikken maakt. Eet vrijwel elke dag spaanse pepers.
Water helpt ook nauwelijks dan. Piperine (in normale peper) en capsaïcine (in Spaanse pepers) zijn zeer slecht in water oplosbaar, maar zijn dat wel in vet. Je vriend had dus beter melk kunnen drinken. Kauwen op een stukje brood helpt ook.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:31 schreef datismijnmening het volgende:
Vriend van mij ging bij een chinese toko een keer vragen om het extra extra pittig te maken, hij ging speciaal naar achter om iets te halen, vriend heeft de hele avond aan de kraan gehangen
baasquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:34 schreef padlarf het volgende:
[..]
Zo heb ik ooit bij de Turk de fout gemaakt om bij de vraag hoeveel pittige saus ik op mijn kapsalon wilde te antwoorden met 'maak me aan het huilen'. Die gasten moesten wel hard lachen, maar ik moest inderdaad bijna huilen
ben je altijd zo saai? met jequote:Op vrijdag 28 december 2012 21:51 schreef BansheeBoy het volgende:
Eerlijk is eerlijk. Zo'n Madam Janette bv. is wel extreem. Maar die vind ik ook helemaal niet lekker.²
Wist ik niet, toch wat geleerd.quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:04 schreef SeculasStatius het volgende:
Iets is pittig, omdat het je smaak papillen slooptJe hebt dus steeds meer van het pittige nodig om dezelfde pittigheid te halen.
Voorts is pittigheid in de keuken een gevolg van... slechte hygiëne en armoede. Want pittig spul dood ook bacteriën. Dus daar komt het pittige in een keuken vaak vandaan, een geschiedenis hebben van armoede/ slechte hygiëne. Maak het eten dan maar pittig, worden we tenminste niet ziek.
Ow, en ik ben iemand die in normale heinz ketchup het pittige al duidelijk proeft. Zelfs de meest suffe sambal sterf ik van.
Maar ik heb daarom dus wel mijn gehele smaak vermogen
En om daarop in te haken, toevallig duw ik net een extreem pittige Spaanse peper mijn huig in.quote:
Ik ben het hier best wel mee eens.quote:
Ongetwijfeld, maar pittig eten heeft ook zo zijn voordelen. Je schijnt er van af te vallen. Spaanse pepers bevatten veel vitamine C én het is lekker.quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:10 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik ben het hier best wel mee eens.
Die vind ik juist lekkerquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:51 schreef BansheeBoy het volgende:
Eerlijk is eerlijk. Zo'n Madam Janette bv. is wel extreem. Maar die vind ik ook helemaal niet lekker.²
Ze stinken en hebben zo'n nare bijsmaak. Zeker rauw.quote:
Ik wist dat ja, maar dat hebben we toen niet verteldquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:49 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Water helpt ook nauwelijks dan. Piperine (in normale peper) en capsaïcine (in Spaanse pepers) zijn zeer slecht in water oplosbaar, maar zijn dat wel in vet. Je vriend had dus beter melk kunnen drinken. Kauwen op een stukje brood helpt ook.
Spaanse pepersquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Kan ik beter meteen mijn maag perforeren en mijn tedere tong in brand steken.quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Spaanse pepers![]()
![]()
![]()
Probeer eens Naga Bhut Jolokia pepers, ongeveer een factoor 150 sterker op de scoville schaal.
Dat is volgens mij uit je duim gezogen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:04 schreef SeculasStatius het volgende:
Iets is pittig, omdat het je smaak papillen slooptJe hebt dus steeds meer van het pittige nodig om dezelfde pittigheid te halen.
Voorts is pittigheid in de keuken een gevolg van... slechte hygiëne en armoede. Want pittig spul dood ook bacteriën. Dus daar komt het pittige in een keuken vaak vandaan, een geschiedenis hebben van armoede/ slechte hygiëne. Maak het eten dan maar pittig, worden we tenminste niet ziek.
Ow, en ik ben iemand die in normale heinz ketchup het pittige al duidelijk proeft. Zelfs de meest suffe sambal sterf ik van.
Maar ik heb daarom dus wel mijn gehele smaak vermogen
Mdm Jeanette extreem vindenquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:51 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb het even nagekeken en het bericht kan niet kloppen omdat capsaicine niet corrosief is en slechts de sensatie van een branderig gevoel geeft. Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Capsaicin#Mechanism_of_actionquote:Op zaterdag 29 december 2012 02:23 schreef Kowloon het volgende:
Klopt dit wel? Dat het pittig smaakt betekent nog niet dat het ook weefsel weg bijt (corrosief) lijkt mij.
Nu maar hopen dat je eraan overlijdt,quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En om daarop in te haken, toevallig duw ik net een extreem pittige Spaanse peper mijn huig in.
Wow!²
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |