Als het jouw kind is, en jij erkent het of bewijst het, dan ben je verplicht tot kinder-alimentatie.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik zou eerst eens een face to face gesprek voeren! sowieso kan ze jou volgens mij niet dwingen tot allimentatie
Goed mee oppassen inderdaad; ken ook een gozer waar zijn ex nog tijdens de relatie het hele dorp rondging en daarna bij hem aanklopte voor spekken. Die domme lul heeft nog maanden wakker gelegen van een abortus wat niet eens van hem bleek te zijn...quote:
Wat, serieus?quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:24 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Als je getrouwd was, dan hoeft ze het niet eens te bewijzen, dan is de erkenning impliciet.
Hallo troll.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:26 schreef beerten het volgende:
Slappe zak. Stoer genoeg om met je puddingbuks te spuiten, maar te laf om de consequenties te dragen. Bah.
Niks troll. Ik ben 100% serieus. Het is toch werkelijk van de zotte dat alleen zij met het kind zit opgescheept? It takes 2 to tango. TS heeft er precies evenveel aandeel aan als zij. Zonder zaad geen kind.quote:
Hoe willen ze dat doen? Een dna test afdwingen? Daar geloof ik niks van.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
Een abortus bij 4 maanden kan niet meer (tenzij medisch noodzakelijk) meen ik. En als jij de biologische vader bent (laat staan de juridische) is kinderalimentatie m.i. wél af te dwingen.
Ja, dat kan.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:29 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Hoe willen ze dat doen? Een dna test afdwingen? Daar geloof ik niks van.
Heb je dat mailtje gelezen? "Dit kind gaat er komen en ik wil geld." Als het zo moet dan zou ik dr ook in de stront laten zakkenquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:28 schreef beerten het volgende:
[..]
Niks troll. Ik ben 100% serieus. Het is toch werkelijk van de zotte dat alleen zij met het kind zit opgescheept? It takes 2 to tango. TS heeft er precies evenveel aandeel aan als zij. Zonder zaad geen kind.
Slechte troll ook trouwens: dat wijf was er net zo goed bij betrokken. Zij gaat toch met d'r benen wijd liggen? 50/50 dus. En dan zijn er ook nog psychobitches die kapotjes lekprikken en dergelijken. Bovendien: niet bewezen dat het van hem is, dus je internetharnas kan weer terug de kast in.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:28 schreef beerten het volgende:
[..]
Niks troll. Ik ben 100% serieus. Het is toch werkelijk van de zotte dat alleen zij met het kind zit opgescheept? It takes 2 to tango. TS heeft er precies evenveel aandeel aan als zij. Zonder zaad geen kind.
Vandaar ook de kleine edit.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:29 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Heb je dat mailtje gelezen? "Dit kind gaat er komen en ik wil geld." Als het zo moet dan zou ik dr ook in de stront laten zakken
Kom je dan nog wel achterquote:
Dan wordt het dus een flinke trap in de buik.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
Een abortus bij 4 maanden kan niet meer (tenzij medisch noodzakelijk) meen ik. En als jij de biologische vader bent (laat staan de juridische) is kinderalimentatie m.i. wél af te dwingen.
Jammer, maar een rechter kan een DNA-test bevelenquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:30 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Slechte troll ook trouwens: dat wijf was er net zo goed bij betrokken. Zij gaat toch met d'r benen wijd liggen? 50/50 dus. En dan zijn er ook nog psychobitches die kapotjes lekprikken en dergelijken. Bovendien: niet bewezen dat het van hem is, dus je internetharnas kan weer terug de kast in.
Niks internetharnas. Uiteraard moet bewezen worden wie de vader is. En als TS de vader is moet ie gewoon dokken. 50% van dat kind is dan zijn aandeel.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:30 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Slechte troll ook trouwens: dat wijf was er net zo goed bij betrokken. Zij gaat toch met d'r benen wijd liggen? 50/50 dus. En dan zijn er ook nog psychobitches die kapotjes lekprikken en dergelijken. Bovendien: niet bewezen dat het van hem is, dus je internetharnas kan weer terug de kast in.
Zie boven.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jammer, maar een rechter kan een DNA-test bevelen
Zij heeft geen overleg gepleegd over of het kind gehouden ging worden ja dan nee, dus: helaas.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:31 schreef beerten het volgende:
[..]
Niks internetharnas. Uiteraard moet bewezen worden wie de vader is. En als TS de vader is moet ie gewoon dokken. 50% van dat kind is dan zijn aandeel.
Pil is niet 100% safequote:Op vrijdag 28 december 2012 20:30 schreef Silver_Shark het volgende:
ze slikte in die tijd wel anticonceptiepil.
ik sprak ook al een oud klasgenoot die toevallig bij het zelfde werk zit, en die zei dat ze inderdaad zwanger is.
Ik heb het zojuist gegoogled en het is idd zo. Had ik niet verwacht.quote:
maar als ik er afstand van doe, hoef ik toch niet te betalen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:31 schreef beerten het volgende:
[..]
Niks internetharnas. Uiteraard moet bewezen worden wie de vader is. En als TS de vader is moet ie gewoon dokken. 50% van dat kind is dan zijn aandeel.
quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:26 schreef beerten het volgende:
Slappe zak. Stoer genoeg om met je puddingbuks te spuiten, maar te laf om de consequenties te dragen. Bah.
Pardon? TS verwekt samen met ex een kind en ex moet er maar alleen voor opdraaien omdat TS er geen zin in heeft? Dacht het niet he?quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:30 schreef Hiergaanwedan het volgende:
gebeurd niet vaak nee. Kan wel in uitzonderlijke situaties. Maar zij heeft toch niet goed genoege advocaten daarvoor
Je hebt dan wel iets maar je kiest er dan voor om er geen contact mee te hebben. Net als een auto in de garage die je nooit gebruikt, moet je alsnog wegenbelasting voor betalen. Een mensenleven wordt dan net nog wat meer gewaardeerd dus ja.. daar sowieso voor...quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:32 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
maar als ik er afstand van doe, hoef ik toch niet te betalen.
ik ga toch niet aan iets betalen als ik het niet heb!!
Verder ben je wel lekker???quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:31 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Dan wordt het dus een flinke trap in de buik.
50% is van jou. Het is het zaad van de vader. Zonder man geen kind.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:32 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
Wettelijk gaat TS ook niet vrijuit als hij de biologische vader is.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:31 schreef beerten het volgende:
[..]
De wet waar in dit soort dingen geregeld is stamt volgens mij uit 1863. Ik heb het niet over wettelijke regelingen. Want daarin zou volgens mij best kunnen staan dat TS vrijuit gaat.
Ik heb het over waarden en normen. Over gezond verstand.
Dat hoeft ze ook helemaal nietquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:31 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Zie boven.
[..]
Zij heeft geen overleg gepleegd over of het kind gehouden ging worden ja dan nee, dus: helaas.
een kind krijgen stond niet echt bij mij in de planning...quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Pardon? TS verwekt samen met ex een kind en ex moet er maar alleen voor opdraaien omdat TS er geen zin in heeft? Dacht het niet he?
En wat lul je nou over "niet goed genoege advocaten"?
100% serieus. Als je neukt weet je dat je kinderen kunt verwekken. Als je dat niet wilt gebruik je een rubber.quote:
Tsja...quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:32 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Ik heb het zojuist gegoogled en het is idd zo. Had ik niet verwacht.
Je bent en blijft de biologische vader. Punt.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:32 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
Nou ja voor zover ik wist wordt dna afname niet zovaak verplicht afgenomen.. en was het niet erkennen een redelijk solide middel... ook omdat bij verloving en trouwen e.d. de band al wel duidelijker was en aliminatie dus wel moet. Maar dacht niet dat het zo simpel in elkaar zat als jij zegt... op die manier kan ze iemand aanwijzen die dan verplicht dna moet afstaan...quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Pardon? TS verwekt samen met ex een kind en ex moet er maar alleen voor opdraaien omdat TS er geen zin in heeft? Dacht het niet he?
En wat lul je nou over "niet goed genoege advocaten"?
Slecht voorbeeld, want dat is dus niet zo..quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:33 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Je hebt dan wel iets maar je kiest er dan voor om er geen contact mee te hebben. Net als een auto in de garage die je nooit gebruikt, moet je alsnog wegenbelasting voor betalen. Een mensenleven wordt dan net nog wat meer gewaardeerd dus ja.. daar sowieso voor...
So?quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:34 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
een kind krijgen stond niet echt bij mij in de planning...
Wat is niet zo?quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld, want dat is dus niet zo..
Jammer de bammer, zo werkt het dus NIET.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:35 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Nou ja voor zover ik wist wordt dna afname niet zovaak verplicht afgenomen.. en was het niet erkennen een redelijk solide middel... ook omdat bij verloving en trouwen e.d. de band al wel duidelijker was en aliminatie dus wel moet. Maar dacht niet dat het zo simpel in elkaar zat als jij zegt... op die manier kan ze iemand aanwijzen die dan verplicht dna moet afstaan...
Bij trouwen erken je geloof ik blind dat het jouw kind is als man. Dat wat er uit haar buik komt.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:35 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Nou ja voor zover ik wist wordt dna afname niet zovaak verplicht afgenomen.. en was het niet erkennen een redelijk solide middel... ook omdat bij verloving en trouwen e.d. de band al wel duidelijker was en aliminatie dus wel moet. Maar dacht niet dat het zo simpel in elkaar zat als jij zegt... op die manier kan ze iemand aanwijzen die dan verplicht dna moet afstaan...
Als je de auto in de garage houdt (en dus niet op de openbare weg stalt) en je doet een aanvraag tot vrijstelling wegenbelasting dan hoef je geen wegenbelasting te betalen. DUS slecht voorbeeld.quote:
Nee goed voorbeeld. Jij betrekt er nu alleen regelingen bij die ik niet noemde om te doen alsof er uitwegen zijn. Mijn voorbeeld klopte perfect.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als je de auto in de garage houdt (en dus niet op de openbare weg stalt) en je doet een aanvraag tot vrijstelling wegenbelasting dan hoef je geen wegenbelasting te betalen. DUS slecht voorbeeld.
hoezo terecht, die muts kon toch eerder doorgeven dat ze zwanger is en abortus plegen..quote:
Overal kinderen verwekken en die vrouwen in de financiële stront (naast de babystront) laten zakken is veel eerlijker natuurlijk?quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:38 schreef Silver_Shark het volgende:
ik vind wel de regelgeving wel beetje pro-vrouwen zo met die kinderen enz
lijkt wel dat de man geen enkele recht heeft zo.
Andersom kerel. Mannen kunnen er onderuit. Vrouwen niet. Op abortus na dan.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:38 schreef Silver_Shark het volgende:
ik vind wel de regelgeving wel beetje pro-vrouwen zo met die kinderen enz
lijkt wel dat de man geen enkele recht heeft zo.
Jouw voorbeeld is hier in het geheel NIET van toepassing.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:39 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Nee goed voorbeeld. Jij betrekt er nu alleen regelingen bij die ik niet noemde om te doen alsof er uitwegen zijn. Mijn voorbeeld klopte perfect.
Gelukkig, toch nog iemand met gezond verstand op FOKquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Overal kinderen verwekken en die vrouwen in de financiële stront (naast de babystront) laten zakken is veel eerlijker natuurlijk?
Nu zit jij te lullen. Het was een voorbeeld om simpel duidelijk te maken waarom hij wel voor een kind moet betalen ook al zou hij die niet zien. Je kan ook doordraven hoorquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jouw voorbeeld is hier in het geheel NIET van toepassing.
Jij hebt geen verantwoordelijkheid? Het is niet jouw zaad (mits bewezen door DNA-test) dat dat kind mogelijk heeft gemaakt? Jij denkty dat een abortus ondergaan een vrouw niks doet ofzo? Dat het dezelfde impact heeft als een willekeurige zaadlozing bij een man?quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:39 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
hoezo terecht, die muts kon toch eerder doorgeven dat ze zwanger is en abortus plegen..
inderdaad waarom zou ik voor iets betalen, als ik er geen contact of dergelijke wil hebben.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:41 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Nu zit jij te lullen. Het was een voorbeeld om simpel duidelijk te maken waarom hij wel voor een kind moet betalen ook al zou hij die niet zien. Je kan ook doordraven hoor
Uiteraard zal TS z'n verantwoordelijkheid moeten nemen maar vind zo'n mailtje ook niet echt netjes ofzo.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:41 schreef beerten het volgende:
[..]
Gelukkig, toch nog iemand met gezond verstand op FOK
(Correcter, iemand die het met me eens is...)
En dat heeft op veel vrouwen een behoorlijk grote impact (ook jaren later nog). Zijn onderzoeken genoeg over..quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:40 schreef beerten het volgende:
[..]
Andersom kerel. Mannen kunnen er onderuit. Vrouwen niet. Op abortus na dan.
Stfu.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:28 schreef beerten het volgende:
[..]
Of het verhaal geloofwaardig is, mwa. Een SMS'je met lalala, zwanger, geld, lijkt me wat overdreven. Maar goed, er zijn blijkbaar sociale milieus waarin dit gedrag gewoongoed is.
Niet netjes is subtiel.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:42 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Uiteraard zal TS z'n verantwoordelijkheid moeten nemen maar vind zo'n mailtje ook niet echt netjes ofzo.
Hoe weet jij dat zo zeker?quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je bent en blijft de biologische vader. Punt.
Ja, maar in jouw voorbeeld (auto in de garage) hoeft fat dus NIET. Vandaar slecht voorbeeldquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:41 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Nu zit jij te lullen. Het was een voorbeeld om simpel duidelijk te maken waarom hij wel voor een kind moet betalen ook al zou hij die niet zien. Je kan ook doordraven hoor
Dit.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
quote:
quote:Wanneer de moeder of het kind een verzoek heeft ingediend tot een gerechtelijke vaststelling van het vaderschap, dan kan er een DNA-onderzoek afgenomen worden. Dit gebeurt alleen als het aannemelijk is dat de man inderdaad de vader is. Mocht hij het DNA-onderzoek weigeren, dan kan de rechter het DNA-onderzoek bij hem afdwingen.
Bron: http://www.cjg.groningen.(...)kind/vaderschapstest
Omdat je het kind nou eenmaal verwekt hebt en het net zo goed jouw verantwoordelijkheid is als die van het meisje/de vrouw?quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:42 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
inderdaad waarom zou ik voor iets betalen, als ik er geen contact of dergelijke wil hebben.
Ja, had het zelf ook al gegoogled idd. Moet wel binnen 5 jaar schijnbaar.quote:
Dit. En voor het gepraat over gelijke rechten hier enzo.. TS heeft geen enkele zeg erin gehad (mening kunnen uiten) of het kind er komt of niet. Wel mooi gepraat over financieen e.d. maar ze maakt ook zelf de beslissing zonder overleg (ook al was het daarna haar ex).quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:42 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Uiteraard zal TS z'n verantwoordelijkheid moeten nemen maar vind zo'n mailtje ook niet echt netjes ofzo.
Je gaat af op de vorm. Een ronduit belachelijk gang van zaken. Een sms, lalala geld. Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:43 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Stfu.
TS is nergens toe verplicht.
Als ze echt zwanger van hem is, zal maar eens aardig moeten doen en naar hem toe moeten gaan met de boodschap ipv zo.
En dan ook nog de arrogantie hebben geld te eisen.![]()
Bekijk het maar zou ik denken.
Een verplichte medische ingreep .... ?? Bizar.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jammer, maar een rechter kan een DNA-test bevelen
Dan zal ze maar eens haar verstand moeten zoeken of enige andere vorm van intelligentie/beschaafdheid en de eerste stap moeten zetten.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:44 schreef beerten het volgende:
[..]
Je gaat af op de vorm. Een ronduit belachelijk gang van zaken. Een sms, lalala geld. Helemaal mee eens.
Blijft het feit dat ze zwanger is van TS. (Althans, die suggestie wekt ze)
Moet wel zolang je niet om vrijstelling hebt gevraagdquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, maar in jouw voorbeeld (auto in de garage) hoeft fat dus NIET. Vandaar slecht voorbeeld
Had netter gekund, maar doet niets af aan de juridische werkelijkheid.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:42 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Mening van TS? Die heeft ie gegeven, een vingerhoedje vol.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:44 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Dit. En voor het gepraat over gelijke rechten hier enzo.. TS heeft geen enkele zeg erin gehad (mening kunnen uiten) of het kind er komt of niet. Wel mooi gepraat over financieen e.d. maar ze maakt ook zelf de beslissing zonder overleg (ook al was het daarna haar ex).
En een zwangerschap heeft zeker geen impact?quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En dat heeft op veel vrouwen een behoorlijk grote impact (ook jaren later nog). Zijn onderzoeken genoeg over..
Nogmaals, hoe weet jij zo zeker dat hij de vader is?quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Had netter gekund, maar doet niets af aan de juridische werkelijkheid.
En wie is TS ook alweer? Jij niet toch? Dus hoe weet jij zo zeker dat hij "zijn verantwoordelijkheid zal nemen"?
Heeft ze gedaan. Op een ronduit belachelijke wijze.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:45 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Dan zal ze maar eens haar verstand moeten zoeken of enige andere vorm van intelligentie/beschaafdheid en de eerste stap moeten zetten.
Tijd zat dan hequote:Op vrijdag 28 december 2012 20:44 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Ja, had het zelf ook al gegoogled idd. Moet wel binnen 5 jaar schijnbaar.
vreemdgaan is net als verkrachtingen. Daar kun je niet zwanger van worden.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:46 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Nogmaals, hoe weet jij zo zeker dat hij de vader is?
En dat brengt mij bij het begin van mijn mening.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:47 schreef beerten het volgende:
[..]
Heeft ze gedaan. Op een ronduit belachelijke wijze.
Oh ok, weer wat geleerdquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:47 schreef borbit het volgende:
[..]
vreemdgaan is net als verkrachtingen. Daar kun je niet zwanger van worden.
En jij niet zeiken over wereldbeelden van anderen dan. TS heeft toch niet zijn mening aan haar kunnen geven. Dat zei ik. Een vrouw is geen spermaopslagplaats ofzo nee. Maar dat betekent ook niet dat zomaar alles maar hoort te kunnen ten voordele van de vrouw.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:46 schreef beerten het volgende:
[..]
Mening van TS? Die heeft ie gegeven, een vingerhoedje vol.
Een vrouw is geen sigarettenautomaat waarbij je je pak peuken kunt ruilen als je je vergist. Sjezus, wat een wereldbeeld hier.
(En zeik niet over dat automaat dat niet ruilen kan)
Niks bizar. Logisch. De biologische vader hoort bij te dragen aan de opvoeding(skosten) van zijn kind. Man ontkent, moeder weet het aannemelijk te maken: dus DNA-test om uitsluitsel te geven.. En een "medische ingreep" is het écht niet hoor...quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:45 schreef teknomist het volgende:
[..]
Een verplichte medische ingreep .... ?? Bizar.
quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:47 schreef borbit het volgende:
[..]
vreemdgaan is net als verkrachtingen. Daar kun je niet zwanger van worden.
Ja, rechtszaak startenquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:45 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Dan zal ze maar eens haar verstand moeten zoeken of enige andere vorm van intelligentie/beschaafdheid en de eerste stap moeten zetten.
Ben je serieus?quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:45 schreef teknomist het volgende:
[..]
Een verplichte medische ingreep .... ?? Bizar.
maar dat is zo'n bullshit als je man zijnde er niks mee wilt maken. dan ga je er toch ook niet voor betalen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niks bizar. Logisch. De biologische vader hoort bij te dragen aan de opvoeding(skosten) van zijn kind. Man ontkent, moeder weet het aannemelijk te maken: dus DNA-test om uitsluitsel te geven.. En een "medische ingreep" is het écht niet hoor...
TS kan géén handeling uitvoeren om zich te vrijwaren van kinderalimentatie (mits blijkt dat hij idd de biologische vader is)quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:46 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Moet wel zolang je niet om vrijstelling hebt gevraagdJe moet een handeling uitvoeren om te zorgen dat het anders is. Maar goed ik begrijp je en is ook geen probleem
maar het voorbeeld is best wel super dat dan weer wel
Nee, tot 5,5maand mag het..quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
Jammer voor je. Als je de biologische vader bent heb je kinderalimentatieplicht, of je het leuk vindt of niet.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:46 schreef Silver_Shark het volgende:
en als het van mij is, wil er niks mee te maken hebben. zij wilt het kind zo graag houden..
Iets met 'bij verstek' en iets met 'dan sowieso hardere rechterlijke uitspraak'...quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:51 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Even serieus: ze had van mij de schijt kunnen krijgen, kwam niet eens naar de rechtbank.
dan vind ik het echt serieus een trieste wetgeving...quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jammer voor je. Als je de biologische vader bent heb je kinderalimentatieplicht, of je het leuk vindt of niet.
Precies. Of TS het nou leuk vind of niet, dit kan nou eenmaal de consequentie zijn van lekker van bil gaan.. Take it as a man..quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:46 schreef beerten het volgende:
[..]
Mening van TS? Die heeft ie gegeven, een vingerhoedje vol.
Een vrouw is geen sigarettenautomaat waarbij je je pak peuken kunt ruilen als je je vergist. Sjezus, wat een wereldbeeld hier.
(En zeik niet over dat automaat dat niet ruilen kan)
Gelukkig komt dit hele topic daar inderdaad uiteindelijk op neer.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jammer voor je. Als je de biologische vader bent heb je kinderalimentatieplicht, of je het leuk vindt of niet.
Prachtig, maakt geen moer uit.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:52 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Iets met 'bij verstek' en iets met 'dan sowieso hardere rechterlijke uitspraak'...
Bij verstek laten gaan maakt geen moer uit?quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:53 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Prachtig, maakt geen moer uit.
Heb zat verhalen gehoord over mensen die wel alimentatie moest betalen maar nog nooit een knaak betaald hadden. Stuk voor stuk dezelfde situatie als TS.
Elek zwangerschap heeft impact, maar een (al dan niet eerst aarzelend) gewenste zwangerschap is nogal iets anders dan een levensvatbaar kind (foetus) uit je eigen lijf laten snijden omdat je ex de consequenties van zijn daden weigert te aanvaarden..quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:46 schreef AppelCake het volgende:
[..]
En een zwangerschap heeft zeker geen impact?
"Like a man". Als je de Engelse taal niet machtig bent, gebruik hem dan ook niet om te proberen interessant over te komen...quote:
maar als het jouw kind wel is ben je natuurlijk wel mede verantwoordelijkquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:32 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
misschien lukt dat nog wel.. dat ze me GHB ofzo heeft toegediend.quote:
In dit geval niet.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:54 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Bij verstek laten gaan maakt geen moer uit?
Zoek eens het woord sarcasme opquote:
Dat weet niemand (behalve de as moeder wellicht), maar ik denk niet dat TS zin heeft in de evt. consequenties van een DNA-test.. Hij schijt 7 kleuren strontquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:46 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Nogmaals, hoe weet jij zo zeker dat hij de vader is?
Niet grappig mang.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:56 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Zoek eens het woord sarcasme op
Inderdaad! TS wilde neuken, ze is ongewenst zwanger geworden en nu moet zij maar het trauma van het aborteren van de 4 maanden 'oude' foetus ondergaan omdat hij geen kind wil of er zelf maar voor zorgen? Pff, neuken doe je samen en voor een eventueel kind zorgen dus ook, zelfs wanneer dat kind een ongepland is. Ik zou bijna zeggen dat TS blij mag zijn dat hij er met een maandelijkse financiële bijdrage vanaf komt. Voor een kind zorgen houdt zóveel meer in.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Precies. Of TS het nou leuk vind of niet, dit kan nou eenmaal de consequentie zijn van lekker van bil gaan.. Take it as a man..
Het verschil tussen mensen met en zonder kinderen. En een hoog testosterongehalte.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:49 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Dit topic brengt wel wat los in mensen trouwens hehe
moet je maar geen kinderen makenquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:52 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
dan vind ik het echt serieus een trieste wetgeving...
GHB kunnen ze misschien terugvinden in je bloed. Niks zeggen wat ze kunnen traceren.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:55 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
misschien lukt dat nog wel.. dat ze me GHB ofzo heeft toegediend.
Je moet het nieuwsbericht kennen om het grappig te kennen denk ik. Een persoon die stelde dat als je verkracht wordt je niet zwanger kan raken (gelovige politici in Amerika dacht ik)quote:
Je hebt gewoon geen humor.quote:
oh godquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:55 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
misschien lukt dat nog wel.. dat ze me GHB ofzo heeft toegediend.
Wat jouw mening is boeit niet, wat de wet zegt in dit soort zaken wel. Als TS de biologische vader is dan heeft hij (afdwingbare) kinderalimentatieplicht.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:48 schreef wickedmen het volgende:
[..]
En dat brengt mij bij het begin van mijn mening.
Juist daarom: overleg. Geen overleg? Geen knaken.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:56 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Inderdaad! TS wilde neuken, ze is ongewenst zwanger geworden en nu moet zij maar het trauma van het aborteren van de 4 maanden 'oude' feutus ondergaan omdat hij geen kind wil of er zelf maar voor zorgen? Pff, neuken doe je samen en voor een eventueel kind zorgen dus ook, zelfs wanneer dat kind een ongepland is. Ik zou bijna zeggen dat TS blij mag zijn dat hij er met een maandelijkse financiële bijdrage vanaf komt. Voor een kind zorgen houdt zóveel meer in.
het was van ons beide niet de planning om kinderen te maken.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:57 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
moet je maar geen kinderen maken
het is de helft van jouw genen dus moet je er ook voor opdraaien natuurlijk
Het is inderdaad bewezen dat kinderen je IQ naar beneden sleuren. Tijdens de zwangerschap bij vrouwen zelfs tijdelijk 30 punten of meer.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:57 schreef beerten het volgende:
[..]
Het verschil tussen mensen met en zonder kinderen. En een hoog testosterongehalte.
ja en? je hebt het wel gedaanquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:58 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
het was van ons beide niet de planning om kinderen te maken.
JIJ hebt dat kind (mede) verwekt (mits dat blijkt uit DNA-tests), en dan ben je er dus ook (minimaal) financieel verantwoordelijk voor ja.. Pech voor je, maar je was er zelf bij..quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:50 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
maar dat is zo'n bullshit als je man zijnde er niks mee wilt maken. dan ga je er toch ook niet voor betalen.
Ja dat bericht ken ik.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:57 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Je moet het nieuwsbericht kennen om het grappig te kennen denk ik. Een persoon die stelde dat als je verkracht wordt je niet zwanger kan raken (gelovige politici in Amerika dacht ik)
Boeit niet voor de wetquote:
Ik denk meer dat het een verschil is tussen personen die in elke situatie alimentatie terecht zouden vinden en mensen die zich dusdanig irriteren aan hoe de meid ermee om gaat (of lijkt te gaan, op basis van wat TS zegt) dat ze daaraan twijfelen. Niet alles heeft te maken met ervaring, oerangoetang gedrag e.d. hoor. Sommige mensen die niet jouw mening hebben kunnen ook nadenken zullen we maar aannemen voor de lolquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:57 schreef beerten het volgende:
[..]
Het verschil tussen mensen met en zonder kinderen. En een hoog testosterongehalte.
Er is al overlegd. Hij stemde in met de sex. De rest een gevolg daarvan. Of van het instemmen daar haar met een man waarvan TS niet op de hoogte is/was. Dat zal dan bijken.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:57 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Juist daarom: overleg. Geen overleg? Geen knaken.
Nee, dat mag niet tot 5,5 maand omdat "jij of je kind geen zin hebben in een baby"quote:
En je denkt wérkelijk dat je er dan mee weg zou komen?quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:51 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Even serieus: ze had van mij de schijt kunnen krijgen, kwam niet eens naar de rechtbank.
Breng het maar naar hier naartoe danquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat mag niet tot 5,5 maand omdat "jij of je kind geen zin hebben in een baby"
dus sex is nu een niet geschreven overeenkomst.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:59 schreef beerten het volgende:
[..]
Er is al overlegd. Hij stemde in met de sex. De rest een gevolg daarvan. Of van het instemmen daar haar met een man waarvan TS niet op de hoogte is/was. Dat zal dan bijken.
Zooooo ontzettend mooi dat hij het zélf niet wil hebben maar haar wel met de consequenties opzadelt (of dat nou een abortus is of een baby)... Wat lief toch van hemquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:51 schreef Hiergaanwedan het volgende:
TS geeft haar het mooiste cadeau/ mooiste in het leven wat er mogelijk is volgens veel vrouwen en hij moet er zijn leven lang voor blijven betalenik vind het ook niet kloppen hoor. Ondankbaarheid ten top!
Het is een kutsutuatie voor je. Zeker als het je ex is, jij het niet wilt en zij je behandeld als een ware je van het UWV/een pinautomaat.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:58 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
Nein mann.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:00 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
En dan nog niet grappig vinden?
Als je zo moreel hoogstaand bent dan denk je toch ook dat zij het gezin op de eerste plaats moet zetten? Melden als ze het weet, overleggen, niet slechts om geld vragen, hem erbij betrekken e.d. nadenken over het ouderschap met haar ex e.d. Van dat overleg zie ik niks terug. Je kan alles wel terugvoeren naar een kwakje en daarmee doen alsof alles daarna terecht is maar zo sla je wel selectief belangrijke zaken over.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:59 schreef beerten het volgende:
[..]
Er is al overlegd. Hij stemde in met de sex. De rest een gevolg daarvan. Of van het instemmen daar haar met een man waarvan TS niet op de hoogte is/was. Dat zal dan bijken.
Er is overlegd om seks te hebben. Dat daar een kind uit voort kan komen, ondanks het gebruik van voorbehoedsmiddelen, wisten beide partijen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:57 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Ik vind jou serieus triest. Aanvaardt de consequenties van je daden en zadel daar niet eenzijdig een ander mee op omdat : het jou niet uitkomt".quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:52 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
dan vind ik het echt serieus een trieste wetgeving...
Valt nog mee. Als je ziet wat een vriouwenlichaam doorstaat en veranderd tijdens een zwangerschap. En daarna.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:58 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Het is inderdaad bewezen dat kinderen je IQ naar beneden sleuren. Tijdens de zwangerschap bij vrouwen zelfs tijdelijk 30 punten of meer.
Oftewel, tijd voor een pakje peuken.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vind jou serieus triest. Aanvaardt de consequenties van je daden en zadel daar niet eenzijdig een ander mee op omdat : het jou niet uitkomt".
ik wil er niks mee te maken hebben, waarom zou ik dan betalen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vind jou serieus triest. Aanvaardt de consequenties van je daden en zadel daar niet eenzijdig een ander mee op omdat : het jou niet uitkomt".
Overal waar ik lees noemen ze 24 weken of 22 weken en een paar dagen. Waarbij de echgrafie wel afhankelijk is.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat mag niet tot 5,5 maand omdat "jij of je kind geen zin hebben in een baby"
Als een meid het mooi vindt betekent toch niet dat de man het mooi moet vinden?quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zooooo ontzettend mooi dat hij het zélf niet wil hebben maar haar wel met de consequenties opzadelt (op dat nou een abortus is of een baby)... Wat lief toch van hem
En vind jij dat terecht?quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat jouw mening is boeit niet, wat de wet zegt in dit soort zaken wel. Als TS de biologische vader is dan heeft hij (afdwingbare) kinderalimentatieplicht.
Ja, het is een schending van het zelfbeschikkingsrecht. En van tevoren is helemaal niet bekend of het ook echt de biologische vader betreft anders was die test niet nodig geweest.quote:
Waarom zou zij er de dupe van moeten worden dat jij het kind niet wilt houden?quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:04 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
ik wil er niks mee te maken hebben, waarom zou ik dan betalen.
zij wilt toch zo graag het kind houden, waarom moet ik er dupe van worden.
Duidelijk troll vanaf nu. Helaas: op u wordt niet meer gereageerd.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:59 schreef beerten het volgende:
[..]
Of: waarom moet dat kind de dupe worden?quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:04 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Waarom zou zij er de dupe van moeten worden dat jij het kind niet wilt houden?
Nee: dat weet ik. Zoals ik al zei: ken een paar van deze gevallen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En je denkt wérkelijk dat je er dan mee weg zou komen?![]()
![]()
Helaas: dat balletje gaat niet op.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:02 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Er is overlegd om seks te hebben. Dat daar een kind uit voort kan komen, ondanks het gebruik van voorbehoedsmiddelen, wisten beide partijen.
De beslissing tot het al dan niet laten uitvoeren van een abortus is enkel en alleen de hare. Je kan niemand dwingen om het trauma van een abortus te ondergaan, ook niet financiëel.
Hear, hear!quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:56 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Inderdaad! TS wilde neuken, ze is ongewenst zwanger geworden en nu moet zij maar het trauma van het aborteren van de 4 maanden 'oude' foetus ondergaan omdat hij geen kind wil of er zelf maar voor zorgen? Pff, neuken doe je samen en voor een eventueel kind zorgen dus ook, zelfs wanneer dat kind een ongepland is. Ik zou bijna zeggen dat TS blij mag zijn dat hij er met een maandelijkse financiële bijdrage vanaf komt. Voor een kind zorgen houdt zóveel meer in.
ik wil dat kind niet dus, ik ga er ook niet voor betalen. vrouwen zijn wel beetje makkelijk in dit verhaal lijkt wel. iets met slachtoffer-rol spelen?quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:05 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Of: waarom moet dat kind de dupe worden?
Hmmm, ja! Als zij zwanger wordt wel. Als je (vrijwillig) sex hebt accepteer je beide de risico's. SOA's, maar ook kinderen. Al is ze aan de pil.Er is een kans dat het mis gaat. Dat risico neem je, ook als man.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:01 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
dus sex is nu een niet geschreven overeenkomst.
Vader wordt je pas als je daarvoor gekozen hebt; daarvoor ben je gewoon een wippertje. En er zijn ook nog dingen zoals een morning after pill.quote:
Vind jij, maar de wet vind iets anders.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:57 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Je gaat er hoe dan ook voor dokken dus begin maar met sparen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:06 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
ik wil dat kind niet dus, ik ga er ook niet voor betalen. vrouwen zijn wel beetje makkelijk in dit verhaal lijkt wel. iets met slachtoffer-rol spelen?
Maar zij moet wel ALLEEN voor de consequenties opdraaien??quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:58 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
Dat balletje gaat dus wel op, wat jij en TS er ook van mogen vinden.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:06 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Helaas: dat balletje gaat niet op.
Zij zelfstandig de keuze maken om het te houden? Dan zij ook zelfstandig opvoeden en betalen.
En de realiteit vertelt anders dan de wet.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vind jij, maar de wet vind iets anders.
Inderdaad waarom moet het kind de dupe worden van een mislukte relatie zonder liefde en een pa dat het kind liever niet heeft. Op 16-18 weken is het nog niet levensvatbaar en kun je het kind behoeden voor ruzies e.d. over het kind.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:05 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Of: waarom moet dat kind de dupe worden?
Precies (en het is seksquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:59 schreef beerten het volgende:
[..]
Laat zij eerst maar bewijzen dat hij de vader is..quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:07 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Je gaat er hoe dan ook voor dokken dus begin maar met sparen.
Ik ben niet van de happy familiy. Wel van oorzaak, gevolg en verantwoording voor je eigen daden.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:02 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Als je zo moreel hoogstaand bent dan denk je toch ook dat zij het gezin op de eerste plaats moet zetten? Melden als ze het weet, overleggen, niet slechts om geld vragen, hem erbij betrekken e.d. nadenken over het ouderschap met haar ex e.d. Van dat overleg zie ik niks terug. Je kan alles wel terugvoeren naar een kwakje en daarmee doen alsof alles daarna terecht is maar zo sla je wel selectief belangrijke zaken over.
Wederom eensquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:02 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Er is overlegd om seks te hebben. Dat daar een kind uit voort kan komen, ondanks het gebruik van voorbehoedsmiddelen, wisten beide partijen.
De beslissing tot het al dan niet laten uitvoeren van een abortus is enkel en alleen de hare. Je kan niemand dwingen om het trauma van een abortus te ondergaan, ook niet financiëel.
Kan zij gewoon via de rechtbank uit laten voerenquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:09 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Laat zij eerst maar bewijzen dat hij de vader is..
quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:02 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Klopt, maar als zij dan zonder overleg de keuze maakt het te houden dan mag ze er ook zelf voor zorgen, inclusief rekeningen.quote:De beslissing tot het al dan niet laten uitvoeren van een abortus is enkel en alleen de hare. Je kan niemand dwingen om het trauma van een abortus te ondergaan, ook niet financiëel.
Omdat JIJ het kind (mede) verwekt hebt wellicht???quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:04 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
Dat helaas weer niet. De moeder of het kind kan een vaderschapstest van jou eisen. En dat zal ook worden gehonoreerd..quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:10 schreef Silver_Shark het volgende:
het is wel een kromme regelgeving.
als ik het kind niet erken, dan is er toch een kans dat ik niet hoef te betalen.
Gasten als dit werkelijk. Je stak je lul erin en daarmee ging je een ongeschreven contract aan in het geval van dat mis zou kunnen gaan.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:10 schreef Silver_Shark het volgende:
als ik het kind niet erken, dan is er toch een kans dat ik niet hoef te betalen.
De manier van mededelen verdient inderdaad geen schoonheidsprijs, maar als ik de reacties van TS zo zie denk ik dat zij maar al te goed wist wat zijn bijdrage aan het overleg zou zijn geweest: abortus, abortus, ABORTUS EN MOOI DAT IK NIET GA BETALEN!quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:10 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
[..]
Klopt, maar als zij dan zonder overleg de keuze maakt het te houden dan mag ze er ook zelf voor zorgen, inclusief rekeningen.
Let wel: indien er goed overleg geweest zou zijn en het niet op deze manier gebracht zou zijn zou ik een heel stuk soepeler zijn, maar in dit geval zou ze van mij dood kunnen vallen.
Ja, consequenties van daden enzo.. Anderen niet opzadelen met de gevolgen van acties waar jij spijt van hebt enzo.. En al helemaal het onschuldige kind dat daaruit geboren wordt niet..quote:
tuurlijk ik wil op dit moment nog geen kinderen, zij wel. kan ze er zelf ook voor zorgen toch.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:12 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
De manier van mededelen verdient inderdaad geen schoonheidsprijs, maar als ik de reacties van TS zo zie denk ik dat zij maar al te goed wist wat zijn bijdrage aan het overleg zou zijn geweest: abortus, abortus, ABORTUS EN MOOI DAT IK NIET GA BETALEN!
En wat dan nog? Als dat zijn mening is?quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:12 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
De manier van mededelen verdient inderdaad geen schoonheidsprijs, maar als ik de reacties van TS zo zie denk ik dat zij maar al te goed wist wat zijn bijdrage aan het overleg zou zijn geweest: abortus, abortus, ABORTUS EN MOOI DAT IK NIET GA BETALEN!
Nee, dat balletje gaat niet op. Biologische vader is kindalimentatieplichtig, en als de (as) moeder de druk er op houdt kan hij zich daar amper aan onttrekkenquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:06 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Helaas: dat balletje gaat niet op.
Zij zelfstandig de keuze maken om het te houden? Dan zij ook zelfstandig opvoeden en betalen.
quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:06 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
ik wil dat kind niet dus, ik ga er ook niet voor betalen. vrouwen zijn wel beetje makkelijk in dit verhaal lijkt wel. iets met slachtoffer-rol spelen?
Preciesquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:06 schreef beerten het volgende:
[..]
Hmmm, ja! Als zij zwanger wordt wel. Als je (vrijwillig) sex hebt accepteer je beide de risico's. SOA's, maar ook kinderen. Al is ze aan de pil.Er is een kans dat het mis gaat. Dat risico neem je, ook als man.
Stiekem geloof ik ook niet dat ze zwanger is. Of anders gezegd, ik ben zo naief niet te geloven dat dit werkelijk zo is gegaan. Of gaat. Ik houdt het op rellen met exen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:14 schreef Gatenkaas het volgende:
Dat TS als hij de biologische vader is moet betalen, eens. Maar het bekendmaken via een SMSje en er laconiek geld bij eisen, dan is er ook echt iets mis met die meid zelf.
Dan had overleg dus bij voorbaat geen zin.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:14 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
En wat dan nog? Als dat zijn mening is?
Dat bedoel ik dus...quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:13 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
tuurlijk ik wil op dit moment nog geen kinderen, zij wel. kan ze er zelf ook voor zorgen toch.
Die alleen werken als....quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:07 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Vader wordt je pas als je daarvoor gekozen hebt; daarvoor ben je gewoon een wippertje. En er zijn ook nog dingen zoals een morning after pill.
Godverdommequote:Op vrijdag 28 december 2012 21:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Wie zit er hier nou in de slachtofferrol? JIJ toch zeker?
Of was het en onbevlekte ontvangenis?
wat ik bedoel, dat vrouwen wel makkelijk zijn met dat alimentatie-plicht van de mannen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Klopt, het is een vrij vreemd verhaal wat dat betreft. We zullen wel zien in dit topic.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:16 schreef beerten het volgende:
[..]
Stiekem geloof ik ook niet dat ze zwanger is. Of anders gezegd, ik ben zo naief niet te geloven dat dit werkelijk zo is gegaan. Of gaat. Ik houdt het op rellen met exen.
En jij heel makkelijk om weg te lopen voor je daden.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:16 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
wat ik bedoel, dat vrouwen wel makkelijk zijn met dat alimentatie-plicht van de mannen.
Jij bent wel érg makkelijk met abortus.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:16 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
wat ik bedoel, dat vrouwen wel makkelijk zijn met dat alimentatie-plicht van de mannen.
Droom lekker verder lieverdquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:08 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
En de realiteit vertelt anders dan de wet.
'De wet':
De wet is tegenwoordig evenveel waard als een rol toiletpapier, alleen verwijdert die rol toiletpapier beter stront dan de wet.
omdat ik het kind niet hoef.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:17 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Jij bent wel érg makkelijk met abortus.
Alimentatie is niet voor de moeder, het is voor het kind. Het kind heeft recht om door beide ouders verzorgd te worden.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:04 schreef Silver_Shark het volgende:
Ja, en en abortus is een ingreep van niks, waar geen mentale problemen van ondervonden kunnen worden? Is gewoon net zo iets als ff poepen toch??quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:08 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Inderdaad waarom moet het kind de dupe worden van een mislukte relatie zonder liefde en een pa dat het kind liever niet heeft. Op 16-18 weken is het nog niet levensvatbaar en kun je het kind behoeden voor ruzies e.d. over het kind.
Zo werkt helaas de wetgeving niet. Misschien had je jezelf daar iets meer in moeten verdiepen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:18 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
omdat ik het kind niet hoef.
ik neem aan dat het niet wordt gestort op een bankrekening van 1jarige kindquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:18 schreef Larafairy het volgende:
[..]
Alimentatie is niet voor de moeder, het is voor het kind. Het kind heeft recht om door beide ouders verzorgd te worden.
Is niet zo moeilijk (als hij het is)quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:09 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Laat zij eerst maar bewijzen dat hij de vader is..
Neuken wilde je natuurlijk wel.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:18 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
omdat ik het kind niet hoef.
ben 22, me ex is 27.quote:
Zij wel, je denkt dus het niet geheel ongepland was? Want dat word in dit topic maar aangenomen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:13 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
tuurlijk ik wil op dit moment nog geen kinderen, zij wel. kan ze er zelf ook voor zorgen toch.
Daar word helaas altijd makkelijk over gedacht.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, en en abortus is een ingreep van niks, waar geen mentale problemen van ondervonden kunnen worden? Is gewoon net zo iets als ff poepen toch??
Nee, zo werkt het NIET.. Kun je wel wensen, maar is gewoon NIET zo..quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:10 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
[..]
Klopt, maar als zij dan zonder overleg de keuze maakt het te houden dan mag ze er ook zelf voor zorgen, inclusief rekeningen.
Let wel: indien er goed overleg geweest zou zijn en het niet op deze manier gebracht zou zijn zou ik een heel stuk soepeler zijn, maar in dit geval zou ze van mij dood kunnen vallen.
Mentale problemen bij de ouders ja die een verkeerde keuze hebben gemaakt. Ikzelf vind het verwoesten van een kinderleven 10000x erger. Dus dat het kind de ruzies en gezeik meemaakt.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, en en abortus is een ingreep van niks, waar geen mentale problemen van ondervonden kunnen worden? Is gewoon net zo iets als ff poepen toch??
Huh De rest van hun leven zijn ze moeder. De eerste grofweg 20 jaar is er vrijwel niets anders dan dat kind. De zorgen, de liefde voor dat kind. Carriere, jeugd, uitgaan, vergeet het maar.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:16 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
Ik neem aan dat een kind van 1 jaar oud zijn eigen pampers niet kan halen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:19 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
ik neem aan dat het niet wordt gestort op een bankrekening van 1jarige kind
Hoe weet JIJ nou dat dat niet zo is hm? Ken je haar? Ken je TS?quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:19 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Neuken wilde je natuurlijk wel.
Denk je nou echt dat zij zo ontzettend zat te wachten op dit kind? Ben je echt zo ontzettend naïef?
Nee, die kans is er niet, mits je écht de biologische vader bent.. En dat is je in het begin van dit topic al verteld..quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:10 schreef Silver_Shark het volgende:
dus de moeder kan doe en laten met het geld wat ze krijgt.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:20 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik neem aan dat een kind van 1 jaar oud zijn eigen pampers niet kan halen.
Nee want het kind zou wel zelf kinderspulletjes kunnen kopen als dat wel het geval wasquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:19 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
Jij dient (terecht!!) gewoon mee te betalen als het ook JOUW kind isquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:13 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
Zijn mening boeit niet zoquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:14 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
En wat dan nog? Als dat zijn mening is?
Wanneer je moet dokken ,heb je ook recht op omgangsregeling.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:20 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
dus de moeder kan doe en laten met het geld wat ze krijgt.
hoezoquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij dient (terecht!!) gewoon mee te betalen als het ook JOUW kind is
heb geen trek in beide.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wanneer je moet dokken ,heb je ook recht op omgangsregeling.
Luiers en eten zal ze toch moeten betalen, of ze jouw geld daarvoor gebruikt of voor nieuwe kleren, op een gegeven moment moet ze dan zelf geld gaan ophoesten voor de behoeften van dat kind.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:20 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
KINDalimentatieplicht.. Dus niet voor de (as moeder), slechts voor je (zelf verwekte) kindquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:16 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
Omgangsregeling met het kind, niet met het wijf.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:23 schreef Silver_Shark het volgende:
heb geen trek in beide.
dat wijf is 5 jaar ouder dan mij..
Dat had je wel toen je er bovenop lag dus niet zeuren nu.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:23 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
hoezo
[..]
heb geen trek in beide.
quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:17 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
En jij heel makkelijk om weg te lopen voor je daden.
Hoeveel denk je dat een kind kost en hoe groot denk je dat het bedrag aan alimentatie is?quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:20 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
Goh, tijdens het neuken leek je dat niet erg te vinden.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:23 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
hoezo
[..]
heb geen trek in beide.
Dit dusquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:24 schreef silliegirl het volgende:
Goed, de manier waarop de ex van TS dit aanpakt verdient geen schoonheidsprijs, maarre TS; jij bent wel heel kort door de bocht!
Je krijgt een kindje, een baby, deel van jou. En jij komt niet verder dan "k moet t niet en ik wil er dus niet voor betalen".. Mij lijkt dat hele allimentatiegebeuren geen prioriteit hoor; ga eerst maars uitzoeken of je echt geen rol in t leven van die kleine wil spelen.
Vind het wel lekker dok iedere maand al heel wat jaartjes naar 2 kinderen waar de pa er van tussenuit is genaaid. Doe het met plezier hoor daar niet van maar dit soort figuren als TS word ik moe vanquote:
dat zei hij helemaal niet. Hij zei dat de kans niet zo groot is dat je zwanger wordt na een verkrachting en daar heeft hij gelijk in.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:57 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Je moet het nieuwsbericht kennen om het grappig te kennen denk ik. Een persoon die stelde dat als je verkracht wordt je niet zwanger kan raken (gelovige politici in Amerika dacht ik)
HOEZO????quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:23 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
hoezo
[..]
heb geen trek in beide.
Klopt wel denk ik. Het is ook niet echt logisch dat er mensen tussen zouden zitten hier die betalen voor het leven van je eigen baby (ongeacht of je die wil zien of niet) niet goed zouden vinden. Behalve TS, wat wel logisch is, want hij moet betalen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:26 schreef Ceviche het volgende:
Ik krijg het idee dat iedereen in dit topic het met elkaar eens is, behalve TS want die wil niet dokken en geen contact.
Daar heb ik ook aan gedacht. Als het haar alleen om het kind ging (incl. Alimentatie) dan heeft ze aan TS wel een goeie.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:27 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik heb zo t idee, omdat dat de ex van TS 5 jaar ouder is dan TS, dat ze zei dat ze gebruik maakte van anticonceptie. Maar eigenlijk waren haar eierstokken aan het klapperen en was dit de manier om toch zwanger te worden..
Ik geloof best dat dat nogal eens gebeurt.
van jou kant voel ik steeds bepaalde haat tegen over mij hoe komt dat zo.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
HOEZO????
Dat wijf???
Ts, ;echt, ik moet ff![]()
![]()
Wij hebben dan ook relatief makkelijk praten. Wij zitten niet in zijn schuitje.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:26 schreef Ceviche het volgende:
Ik krijg het idee dat iedereen in dit topic het met elkaar eens is, behalve TS want die wil niet dokken en geen contact.
quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:24 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Dat had je wel toen je er bovenop lag dus niet zeuren nu.
Nee, maar als ik een kind zou hebben zou ik heel gelukkig zijn. Al valt dat financieel heel erg tegen natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:28 schreef beerten het volgende:
[..]
Wij hebben dan ook relatief makkelijk praten. Wij zitten niet in zijn schuitje.
Net of iemand "rijk" wordt van kinderalimentatiequote:Op vrijdag 28 december 2012 21:28 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Daar heb ik ook aan gedacht. Als het haar alleen om het kind ging (incl. Alimentatie) dan heeft ze aan TS wel een goeie.
En ik lag er niet mee in bed te rampetampenquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:28 schreef beerten het volgende:
[..]
Wij hebben dan ook relatief makkelijk praten. Wij zitten niet in zijn schuitje.
http://www.rtl.nl/compone(...)oor-verkrachting.xmlquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:27 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat zei hij helemaal niet. Hij zei dat de kans niet zo groot is dat je zwanger wordt na een verkrachting en daar heeft hij gelijk in.
Verder: als het echt je kind is, gewoon betalen ts, niet te moeilijk gaan doen.
Er waren twee personen die een dergelijke opmerking maakten:quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:27 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat zei hij helemaal niet. Hij zei dat de kans niet zo groot is dat je zwanger wordt na een verkrachting en daar heeft hij gelijk in.
Nee, je zou het zelf ook kunnen voeden en verzorgen, maar als je dat niet doet, dan moet iemand anders het eten kopen voor het kind. Hey, en daar is de moeder weer in beeld.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:19 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
Klinkt nog niet als de eckte klapperperiode.. Maar wellicht eentje in een vroeg stadium..quote:
Geen idee???quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:28 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
van jou kant voel ik steeds bepaalde haat tegen over mij hoe komt dat zo.
Ik bedoel natuurlijk: als die ex gewoon een kind wilde en met TS heeft geneukt met als doel een kind, en die verder niet zo'n behoefte heeft aan een man, dan heeft ze een goeie aan TS aangezien die geen contact wil.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Net of iemand "rijk" wordt van kinderalimentatie
quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:31 schreef Larafairy het volgende:
[..]
Nee, je zou het zelf ook kunnen voeden en verzorgen, maar als je dat niet doet, dan moet iemand anders het eten kopen voor het kind. Hey, en daar is de moeder weer in beeld.
Een kind is zo duur als je hem maaktquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:29 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Nee, maar als ik een kind zou hebben zou ik heel gelukkig zijn. Al valt dat financieel heel erg tegen natuurlijk.
Ik dan ook, want je doet bijzonder lullig tegen TS.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geen idee???
ECHT niet??
En nee, ik "haat" je absoluut niet, maar damn wat heb jij een enorm dikke egoïstische plaat voor je kop....
Dan is toevallig abortus niet meer mogelijk.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:32 schreef Glijdt_licht het volgende:
Vind t overigens ook wazig dat ex pas na 4 maanden merkt dat ze bezwangerd is..
En hoe kom je tot de conclusie dat dat in dit geval zo is? En dat het -zelfs als het zo zou zijn- TS van zijn kinderalimentatieplicht vrijpleit? Is het dan ineens zijn kind niet meer ofzo?quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:31 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik bedoel natuurlijk: als die ex gewoon een kind wilde en met TS heeft geneukt met als doel een kind, en die verder niet zo'n behoefte heeft aan een man, dan heeft ze een goeie aan TS aangezien die geen contact wil.
En alimentatie is wel prettig natuurlijk, anders wordt het financieel erg lastig.
En TS doet bijzonder lullig tegen zijn ex en (mogelijk) ongeboren kind. Jij schijnt dat dan wel weer prima te vinden...quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:32 schreef Miracle_Drug het volgende:
[
[..]
Een kind is zo duur als je hem maakt![]()
Die van mij kosten meer dan gemiddeld ja (dure school, dure topsport). Maar in mijn ogen is het het waard. Daarom adviseer ik TS dan ook eerst eens te gaan praten en zeker zichzelf niet buiten te sluiten, je eigen kind op zien groeien is mooi
[..]
Ik dan ook, want je doet bijzonder lullig tegen TS.
Zo vreemd is dat echt niet.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:32 schreef Glijdt_licht het volgende:
Vind t overigens ook wazig dat ex pas na 4 maanden merkt dat ze bezwangerd is..
Dan begint die buik ineens als een malle te groeienquote:
de kans dat je zwanger raakt van een keer sex is niet zo groot, de kans dat je verkracht wordt is niet zo groot, de kans dat je dus zwanger raakt van een verkrachting, is niet zo groot. Het is niet zo moeilijk.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:30 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/compone(...)oor-verkrachting.xml
Is heel veel omheen geweest dat het gewoon gelul is juist maar oke. Begrijp niet waarom je dit gelooft juist terwijl het zo uitgemeten is in de media alszijnde niet waar...
Ja ik wel.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En TS doet bijzonder lullig tegen zijn ex en (mogelijk) ongeboren kind. Jij schijnt dat dan wel weer prima te vinden...
Klopt. Maar dat past niet in de "ex is een evil witch-theorie". Hoewel ze dat best kan zijn natuurlijk, maar dan nóg heeft TS gewoon zijn verantwoordelijkheden, of hij het leuk vindt of niet...quote:
Ohja, dat je al 4 maanden niet meer bloedt valt ook niet op.quote:
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar ik werk in een drogisterij en als je ziet hoeveel luiers erdoorheen gaan bijvoorbeeld, en hoe duur die dingen zijn, alleen dat kost vrij veel geld.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:32 schreef Miracle_Drug het volgende:
[
[..]
Een kind is zo duur als je hem maakt![]()
Die van mij kosten meer dan gemiddeld ja (dure school, dure topsport). Maar in mijn ogen is het het waard. Daarom adviseer ik TS dan ook eerst eens te gaan praten en zeker zichzelf niet buiten te sluiten, je eigen kind op zien groeien is mooi
Collega op het werk is 6mnd zwanger (bevalt eind maart) en je ziet eigenlijk nog niks... Zwangerschappen zijn per vrouw verschillendquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:35 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Dan begint die buik ineens als een malle te groeien
Juist omdat ik kinderen heb ben ik van mening dat ook een man zijn verantwoordelijkheid heeft. Dat er tussen pa en ma geen liefde (meer) is, is het prima dat of hij of zij het kind grootbrengt. De ander heeft dan gewoon zijn/haar deel bij te dragen. Financieel. Omdat dat kind er niets aan kan doen. Dat heeft gewoon recht op de inzet van zowel de vader als de moeder.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:29 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Nee, maar als ik een kind zou hebben zou ik heel gelukkig zijn. Al valt dat financieel heel erg tegen natuurlijk.
Inderdaad. Nooit van het doorslikken van de pil gehoord?quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:37 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ohja, dat je al 4 maanden niet meer bloedt valt ook niet op.
Op een of andere manier ontgaat jou dat TS er gewoon niks mee te maken wil hebben, PUNT.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:36 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Ja ik wel.
![]()
Ik adviseer hem te gaan praten met haar, waar anderen er alleen maar op hameren dat hij moet gaan betalen. Ik weet het niet hoor maar wanneer IK op zo'n manier te horen zou krijgen dat ik ouder zou worden zou ik ook niet blij zijn.
Waarom alleen financieel?quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:37 schreef beerten het volgende:
De ander heeft dan gewoon zijn/haar deel bij te dragen. Financieel.
Jawel, maar daar schijn je na een paar keertjes wel mee te moeten stoppen ivm bepaalde complicaties. En daarna kun je het weer enkele maanden doen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:38 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Inderdaad. Nooit van het doorslikken van de pil gehoord?
Een puber kost vele malen meerquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:37 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar ik werk in een drogisterij en als je ziet hoeveel luiers erdoorheen gaan bijvoorbeeld, en hoe duur die dingen zijn, alleen dat kost vrij veel geld.
Ja, of katoenen luiers, maar dan nog: flesjes, en eten, en kleding enzo... Ik bedoel de basisdingen kosten ook aardig wat.
Een medestanderquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:37 schreef mirannie het volgende:
Altijd leuk die 2 kampen in dit soort discussies![]()
Ik ben voor het kamp dat hij niet hoeft te betalen. Zelf in deze situatie gezeten, alleen heb ik het wel face-to-face met hem besproken zodra ik het wist en niet eerst de rest van de wereld op de hoogte gesteld. Vriend 2,5 jaar jonger en wilde er toch ook niets mee te maken hebben, hij koos ook voor de abortus. Toen ik daar niet in mee wilde gaan, vond ik zelf ook dat het dus mijn verantwoordelijkheid was. Inmiddels zijn we 12 jaar verder vanaf het moment dat dit besluit genomen is en ik heb er nog geen dag spijt van gehad. En ik was destijds 20, zij zou met haar 27 jaar toch wel wat volwassener mogen zijn.
Ik zei dat dat mogelijk is.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En hoe kom je tot de conclusie dat dat in dit geval zo is? En dat het -zelfs als het zo zou zijn- TS van zijn kinderalimentatieplicht vrijpleit? Is het dan ineens zijn kind niet meer ofzo?
Als ik TS was zou ik eerst maar eens afwachten of de baby geen zwarte krullen en een kleurtje heeft.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
En nee, ik zou als ik TS was ook niet blij zijn met zo'n bericht. Maar ik zou iig zorgen dat mijn vlees en bloed eten en kleding en scholing kreeg...
Je hebt je er écht niet in verdiept he? Bloedingen (anders dan miskraam) kunnen gewoon voorkomen tijdens het prille begin ve zwangerschap. Daarnaast houdt niet elke vrouw haar cyclus bij en hebben stress en afvallen bijv ook invloed op de cyclus...quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:37 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ohja, dat je al 4 maanden niet meer bloedt valt ook niet op.
Mee eens.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Als ik TS was zou ik eerst maar eens afwachten of de baby geen zwarte krullen en een kleurtje heeft.
quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:37 schreef mirannie het volgende:
Altijd leuk die 2 kampen in dit soort discussies![]()
Ik ben voor het kamp dat hij niet hoeft te betalen. Zelf in deze situatie gezeten, alleen heb ik het wel face-to-face met hem besproken zodra ik het wist en niet eerst de rest van de wereld op de hoogte gesteld. Vriend 2,5 jaar jonger en wilde er toch ook niets mee te maken hebben, hij koos ook voor de abortus. Toen ik daar niet in mee wilde gaan, vond ik zelf ook dat het dus mijn verantwoordelijkheid was. Inmiddels zijn we 12 jaar verder vanaf het moment dat dit besluit genomen is en ik heb er nog geen dag spijt van gehad. En ik was destijds 20, zij zou met haar 27 jaar toch wel wat volwassener mogen zijn.
Fijn voor TS dat je begrip voor hem hebt, en voor je ex (of ONS) dat je begrip voor hem had.. Je had echter wel recht op kinderalimentatie..
Omdat je zegt dat een kind zo duur is als je hem zelf maakt. Dat vind ik ook, maar niet alles is een keuze qua aanschaf.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:40 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Een puber kost vele malen meerEen baby groeit snel, kost misschien 5 tientjes aan kleding in de maand. Een puber het dubbele, want die groeit ook nog. Sport, school, luiers zijn er niets bij ben ik bang.
Omdat emotioneel niet af te dwingen is?quote:
Niet uitsluitend financieel. Dat is in mijn ogen het minimale. Ik geloof echter niet dat het in het belang van het kind is dat het opgescheept wordt met bemoeienis van een vader of moeder die het kind in het geheel niet wil. Daarin zullen de 2 ouders samen een weg moeten vinden. Als dat betekent dat ze niets met elkaar te maken willen hebben, en in dit geval hij niet met het kind, komt het op financiën neer.quote:
Whut???quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Als ik TS was zou ik eerst maar eens afwachten of de baby geen zwarte krullen en een kleurtje heeft.
Je hebt als vader ook rechten.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat emotioneel niet af te dwingen is?
Dit geval bewijst dat ook de pil niet 100% beschermt.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:38 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Inderdaad. Nooit van het doorslikken van de pil gehoord?
Wat weet jij nou van vrouwenlijven, hormonen, stress en menstruatie??quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:43 schreef dinosteen het volgende:
De ex van TS is ook niet echt redelijk zwanger zijn merk je wel eerder dan na 4 maanden (menstruatie).
Vervolgens vertelt ze het TS per email ook erg leuk voor TS.
Een doorbraakbloeding bedoel je. Dat verschil zéér tussen vrouwen. De één kan nog geen twee maanden achter elkaar slikken, de ander prima één of meerdere jaren. 4 maanden is een doodnormale tijdsspanne om door te slikken.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:40 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Jawel, maar daar schijn je na een paar keertjes wel mee te moeten stoppen ivm bepaalde complicaties. En daarna kun je het weer enkele maanden doen.
TS wil niet. Daarom zeg ik dat emotioneel niet af yte dwingen is. Ik zou het toejuichen als TS ook (alleen richting kind) emotioneel betrokken zou zijn..quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:45 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je hebt als vader ook rechten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |