abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121386638
Ik vind het zelf ook heel vervelend dat er zoveel van de streepjesregen niet meer zwanger zijn.. Ik sta er erg dubbel in. Natuurlijk had ik nog heeeel graag zwanger geweest, maar aan de andere kant: bij mij ging het zo snel mis, dat ik er weinig 'last' van had.. Mijn lijf heeft het zelf allemaal snel geregeld.. Ik vind het veel erger voor degene die al zoveel verder waren.. Ik hoop gewoon echt dat iedereen toch snel weer zwanger zal zijn, ondanks alle angsten die er zijn.. En dat we dan met z'n allen verder kunnen posten in z&g.. :*
  donderdag 10 januari 2013 @ 11:18:19 #272
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_121386905
Ah, jammer Frummel! :(

Martine, ik kan me dat heel goed voorstellen hoor! Ik heb dat in mijn omgeving ook. Ik vind het voor iedereen leuk en ben blij, maar toch is er wel zo'n grmbl-gevoel. Maar, wat ik dan ook wel weer heb.. Een aantal mensen die ik ken (waaronder een stel hele goede vrienden) is ook al behoorlijke tijd bezig met zwanger worden. Bij een aantal is het nog niet gelukt, sommige hebben net een miskraam achter de rug en een aantal zitten in de MMM. Ik voel me dan naar hen toch ergens 'schuldig' als ik straks 'eerder' zwanger zou zijn dan zij. Ik weet hoe het voor mij voelt om blij te willen zijn voor iemand anders die al wel zwanger is, dus hoe moet het dan voor de mensen zijn die al veel langer bezig zijn? -O-

Limone :*.

Momo heb ik al in verschillende andere subfora gehad, maar hier ook nog maar een keer :*. Duimstand blijft wel aan.

Even kijken... Musique nog, Cwen, Hilzillah en Hilliebillie volgens mij...Die zijn nog over van de streepjesregen.. Pff.

Zand: ik kwam er na mijn eerste miskraam pas achter hoe vaak het eigenlijk nog mis gaat. Ik weet ook zeker dat ik in een volgende zwangerschap niet (lekker) rustig ben tot ik de eerste echo gehad heb.. (en zelfs daarna, maar daar ga ik nog niet over na denken). Ik wist bij mijn zwangerschap best dat het fout zou kunnen gaan, maar toen het ook dat daadwerkelijk mis ging ben ik behoorlijk van de kaart geweest. En de dooddoeners "er zal wel iets mee mis geweest zijn" maakten het er niet beter op. Tot ik trouwens op een gegeven moment gebeld werd door MvM (ik deed daar aan mee) over een enquete oid. Ik gaf aan dat ik net een miskraam gehad had en heb een hele tijd met die vrouw aan de telefoon gezeten. Zij zei precies de dingen waar je juist wel iets mee kunt en kraakte de standaard "er zal wel iets mee mis geweest zijn" volledig af. Heeft me best goed gedaan toen :).

Hier komende zondagochtend testen. Ik ben benieuwd!

We gaan met z'n allen doorschuiven naar Z&G! *;

[ Bericht 2% gewijzigd door ProjSkippy op 10-01-2013 11:27:33 ]
pi_121402469
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 09:19 schreef Cwen het volgende:
Purple, wat jammer! Maar inderdaad heeft een lichaam vaak tijd nodig...

Frummel, verdorie! :(

Martine, dat lijkt me idd even slikken ja. Maar jullie tijd komt idd nog wel.

Limone, verdraaid. Hoe lang was je cyclus dit keer?

Momo, ook hier nog heel veel sterkte en ik duim toch nog even voor je.

Ik vind het idd schokkend hoeveel dames van de streepjesregen hier weer terug zijn. Ik weet dat er in essentie een kans van 1 op 5 is, maar toch. Dit is veel! Klopt het dat alleen de hillies en ik nog zwanger zijn?
Hai Cwen! :W
Mijn cyclus was deze keer 30 dagen. Vijf dagen eerder dan de vorige keer *O* Terugrekenend heb ik mijn eisprong gehad toen ik met vriendinnen een paar dagen weg was en dat klopt ook met de kwaaltjes die ik toen had. We hebben 'm gewoon echt gemist. :)

Tis jammer dat ik niet zwanger ben, maar het goede nieuws is dat het lijkt alsof ik weer 'normaal' ben en dat ik niet zwanger ben komt stiekem ook best goed uit met het zicht op solliciteren.

Mijn echoscopist sprak trouwens van 1 op de 4 zwangerschappen die mis gaan. Ik vind zwanger zijn/worden nu ook een stuk bijzonderder!

[ Bericht 2% gewijzigd door Limone op 10-01-2013 19:00:04 (hele rare zin..) ]
pi_121404459
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:02 schreef Hilzillah het volgende:
Om even in te haken op de post van Cwen, ik ben ook ECHT in shock. Heb echt nooit geweten dat mk'en zo vaak voorkwamen. Nu hoor je dat IRL natuurlijk niet zo vaak, omdat mensen meestal hun mond houden tijdens de eerste 3 maanden, maar heb sinds ik in oud kom regelmatig met een brok in mijn keel gezeten.... Het kan soms zo oneerlijk zijn!
Kans is niet zo hoog als jij schetst. Een op tien, niet vijf. Sorry verkeerde quote.

En die info kwam uit folder van Knov
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_121404559
Bedankt voor de lieve berichten.
Het wordt wel weer tijd voor positieve berichten dus dames hou de moed er in.

Ik ga ook mijn best doen.

Verstand en hart liggen alleen even niet op een lijn.
Ben wel blij dat ik geregeld met mn vriend het bed in ben gedoken, dus toch nog kans.
pi_121406388
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:30 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Kans is niet zo hoog als jij schetst. Een op tien, niet vijf. Sorry verkeerde quote.

En die info kwam uit folder van Knov
Het kan best in de folder staan, maar ik heb mondeling al veel vaker gehoord en ook op meerdere plaatsen gelezen (oa in een opleidingsboek gynaecologie) dat de kans echt 1 op 5 is. Maar let wel, dat zijn óók zwangerschappen die door vrouwen nog helemaal niet opgemerkt zijn of voor NOD al misgaan (zoals ik in oktober had, vermoedelijk). Die tellen ook.
Home is where the O+ is...
pi_121406597
Nog even een disclaimer: het lijkt hoog, maar schiet niet allemaal in de stress... Het gaat dus ook heel vaak goed. En ik houd mezelf voor dat het léven is wat we creëren, het meest gecompliceerde van al.

En een :* voor hen met een miskraam, die geen zak aan deze informatie hebben.
pi_121407009
De miskraamkans hangt ook erg af van de leeftijd van de aanstaande moeder.
Hoe dan ook, er gaan veel meer zwangerschappen goed dan niet goed!
Ik heb in 2012 2 miskramen gehad en heb vandaag een goede 20 weken echo gehad.
Ik hoop dat jullie ook snel twee streepjes mogen plassen en helemaal niets meemaken van een miskraam :*
E.
pi_121414066
Ja! Ik zag haar, Spark! Wat fijn zo'n goede echo :*
pi_121415211
hallo!

mijn vriend en ik zijn een paar maanden geleden begonnen met proberen zwanger te raken.
is er hier nog plek om mee te praten over dit onderwerp? :)
pi_121418442
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:13 schreef Cwen het volgende:

[..]

Het kan best in de folder staan, maar ik heb mondeling al veel vaker gehoord en ook op meerdere plaatsen gelezen (oa in een opleidingsboek gynaecologie) dat de kans echt 1 op 5 is. Maar let wel, dat zijn óók zwangerschappen die door vrouwen nog helemaal niet opgemerkt zijn of voor NOD al misgaan (zoals ik in oktober had, vermoedelijk). Die tellen ook.
Volgens mij loopt ongeveer 10%-15% van de opgemerkte zwangerschappen uit op een miskraam. Dus als je al positief getest hebt. Ga je voor die tijd kijken, dus idd dat vrouwen het helemaal niet in de gaten hebben (gehad), dan heb je het inderdaad over een procent of 75.

En wat je bij de volgende post zegt: de meeste (zeker ontdekte!) zwangerschappen gaan gewoon goed!

Beetje nuchterheid/realiteit is niks mis mee, maar ook niet meer zorgen/druk maken dan nodig idd :Y

Smakkerd in ieder geval voor de dames hiero :*
pi_121418458
*was quote ipv edit :+ *
pi_121423615
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:42 schreef Caireann het volgende:
hallo!

mijn vriend en ik zijn een paar maanden geleden begonnen met proberen zwanger te raken.
is er hier nog plek om mee te praten over dit onderwerp? :)
Nee, helaas, we zitten vol. :N
.
.
.
.
.
.

Superflauw, sorry! :')

Welkom! Is het jullie eerste? Hoe oud ben je, waar woon je, ben je een kloon? :+
pi_121423672
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 07:40 schreef Limone het volgende:

[..]

Nee, helaas, we zitten vol
:D

Welkom caireann :)
  vrijdag 11 januari 2013 @ 07:59:59 #285
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_121423758
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 07:40 schreef Limone het volgende:

[..]

Nee, helaas, we zitten vol. :N
.
.
.
.
.
.

Superflauw, sorry! :')

Welkom! Is het jullie eerste? Hoe oud ben je, waar woon je, ben je een kloon? :+
Whahaha! Die grap wilde ik vannacht ook maken, maar ik ben kennelijk tijdens het typen in slaap gevallen :+.

Hihi, welkom! En verder wat Limone vraagt :D.
pi_121423803
Ben erg benieuwd of mijn cycles net als vorige keer snel regelmatig en kort is. Maar ik ga er eigenlijk vanuit van wel. Ongi is in elk geval vertrokken dus we zijn officieel van start ~O>
pi_121424698
Veel plezier, Bla ;)

Welkom, Caireann (betekent je naam iets? Ik vind m prachtig!)
pi_121425704
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 07:59 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Whahaha! Die grap wilde ik vannacht ook maken, maar ik ben kennelijk tijdens het typen in slaap gevallen :+.

Hihi, welkom! En verder wat Limone vraagt :D.
En zo dubbelzinnig. Voor een West-Vlaming toch ;)
pi_121426784
Whaha goeie grap!
Carieann welkom hier!

Veel plezier bla!

Hier geen nieuws. Het wachtbankje is stom... Nog een paar dagen en dan is er duidelijkheid. Hoop echt dat t gelukt is deze maand want ik zou er enorm ziek van zijn als t niet gelukt is. Zeker met het nieuws wat ik van mn broer kreeg. Ach aan onze inzet heeft t in ieder geval niet gelegen ;)
pi_121429575
Frummel en Limone :*
Ik sluit me bij jullie aan :'(

Caireann welkom.

Dames op het wachtbankje succes. Ik duim voor tweede streepjes.
pi_121431284
Martine :* ik duim voor je!

Hier nog altijd niks, ik ga er maandag eens met de huisarts over babbelen ;).
pi_121434034
Sethiwe :*

Caireann, welkom!

Hier is het toch gelukt, ondanks blindedarmgedoe, dusss.. Ik heb een NOD 8-)

Mijn NOD is 25 januari.

Ooh, daar gaan we weer op het wachtbankje ^O^
pi_121434871
*schuift een stukje op voor babbel*
Goed dat t evengoed gelukt is. Nu maar hopen dat t gelukt is
pi_121436191
hoi

dankjulliewel! :D
ik ben 28 en woon in noord limburg.
het is onze eerste ja. best spannend, zeker met het oog op mijn endometriose dus ik hoop dat het gaat lukken. Dat hoop ik natuurlijk ook voor jullie allemaal!
mijn NOD is 27 januari.

De naam Caireann betekend klein vriendje en is oud iers. Zo heb ik mijn parkiet genoemd.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 16:18:32 #295
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_121438363
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 15:21 schreef Caireann het volgende:
hoi

dankjulliewel! :D
ik ben 28 en woon in noord limburg.
het is onze eerste ja. best spannend, zeker met het oog op mijn endometriose dus ik hoop dat het gaat lukken. Dat hoop ik natuurlijk ook voor jullie allemaal!
mijn NOD is 27 januari.

De naam Caireann betekend klein vriendje en is oud iers. Zo heb ik mijn parkiet genoemd.
Spannend! Ik heb ook endometriose maar buiten mijn buik en werd snel zwanger. Wel lastig als het een maand niet gelukt was en ik zo'n heftige menstruatie moest doorstaan. Succes!

Een dikke :* voor jullie, dat jullie maar snel dat gewenste tweede streepje plassen!
pi_121438614
wat fijn dat je snel zwanger werd! :D ik ben 4-5 jaar geleden twee keer geopereerd hiervoor, puur vanwege de pijn. toen was kindjes krijgen nog niet aan de orde. heb er ook relatief weinig last van gehad maar heb dan ook constant de pil zonder stopweek geslikt, tot 7 maanden geleden dan ;)
  vrijdag 11 januari 2013 @ 16:30:34 #297
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_121438703
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 16:27 schreef Caireann het volgende:
wat fijn dat je snel zwanger werd! :D ik ben 4-5 jaar geleden twee keer geopereerd hiervoor, puur vanwege de pijn. toen was kindjes krijgen nog niet aan de orde. heb er ook relatief weinig last van gehad maar heb dan ook constant de pil zonder stopweek geslikt, tot 7 maanden geleden dan ;)
Pff, heftig! Ik ben sinds 5 wkn na mijn bevalling, nu 5 mnd geleden, non stop de pil aan het slikken dus nu ook geen last gelukkig. Hiervoor 3 jaar zonder pil en de pijn werd maandeljjks erger. Het werd bij mij pas geconstateerd toen ik al zwanger was, beetje raar gegaan allemaal. Hoe gaat het nu met de pijn?
  vrijdag 11 januari 2013 @ 16:30:47 #298
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_121438715
Babbel en Martine succes met wachten :D

Caireann welkom en ook succes met geduldig zijn ;)

Voor alle dames die de rode duivel tegen zijn gekomen een dikke :*

Ik heb net mijn eerste controle in het ziekenhuis gehad: rechts een follikel van 13mm en links eentje van 10,5mm. Dinsdag weer terug, ben benieuwd :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_121438917
Spannend Chanty!
pi_121438937
succes dinsdag chanty!

met de pijn gaat t wel redelijk moet ik zeggen, op de ongesteldheidsweek na maar ook dat kan veel erger weer ik uit ervaring dus op het moment kan ik niet klagen!
gelukkig heb je nu ook geen last! en tijden s die drie jaar vooraf nooit eerder aan endo gedacht door een dokter ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')