abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121014852
Btw. ik vraag me ook af hoe zuiver dat reintegratie circuit eigenlijk is.
Dat twijfelachtige burootje werd me aanbevolen/opgedrongen door de medewerker van de Dienst Werk en Inkomen. Hij leek die mevrouw persoonlijk te kennen. Misschien was het wel een voormalige klant van hem :? ?
pi_121015171
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 16:47 schreef novel het volgende:
Btw. ik vraag me ook af hoe zuiver dat reintegratie circuit eigenlijk is.
Dat twijfelachtige burootje werd me aanbevolen/opgedrongen door de medewerker van de Dienst Werk en Inkomen. Hij leek die mevrouw persoonlijk te kennen. Misschien was het wel een voormalige klant van hem :? ?
Ik ben ooit ook weleens bij zijn burootje geweest idd, dan huurt zo'n dame een kantoortje in het Weena en dan kun je daar naar toe komen voor een uur, gaat ze schimmige verhalen ophangen. Maar ja, ga je met de auto kun je 8 euro per uur parkeergarage betalen en sta je er naartoe en er vandaan 1½ uur in de file, ga je dan met de trein kom je steevast te laat, omdat één of andere onverlaat een zelfmoordpoging onderneemt op het spoor... Ik kreeg de indruk dat zo'n dame zelf werkloos was geworden en mbv het UWV zo'n zwambedrijfje mocht beginnen, klantjes verzekerd door het UWV...
I´m back.
  maandag 31 december 2012 @ 17:00:19 #228
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_121015327
quote:
Afschaffen die zooi! Alleen nog voor speciale gevallen. Steek het geld maar in echte en nuttige banen
En dan? Nog meer werklozen erbij?
Je beseft toch wel dat dankzij werklozen die hele banenmarkt blijft draaien.
Een werkloze van traject naar traject sturen levert heel wat werk op hoor, maar niet voor de werkloze welteverstaan....
Wat nu als we dat afschaffen?
Wat moeten al die reintegratiecoaches, casemanagers,maatschappelijk werkers,solicitatiecursusmedewerkers etc dan gaan doen?

Uitkering trekken? :D
  maandag 31 december 2012 @ 17:03:14 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121015423
Per saldo zou dat wel eens goedkoper kunnen zijn...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_121015427
quote:
2s.gif Op maandag 31 december 2012 17:00 schreef Flow3r het volgende:

[..]

En dan? Nog meer werklozen erbij?
Je beseft toch wel dat dankzij werklozen die hele banenmarkt blijft draaien.
Een werkloze van traject naar traject sturen levert heel wat werk op hoor, maar niet voor de werkloze welteverstaan....
Wat nu als we dat afschaffen?
Wat moeten al die reintegratiecoaches, casemanagers,maatschappelijk werkers,solicitatiecursusmedewerkers etc dan gaan doen?

Uitkering trekken? :D
Goed beschouwd zijn er maar weinig mensen die echt werken, ik bedoel de habituelen die hier zo'n grote mond opzetten, zitten doorgaans ook 24/7 te FOK!ken...
I´m back.
  maandag 31 december 2012 @ 17:06:51 #231
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_121015602
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 17:03 schreef Leandra het volgende:
Per saldo zou dat wel eens goedkoper kunnen zijn...
Ja, misschien wel, kunnen ze ook eens 'echt werken, al was het maar bloemperkjes schoffelen met behoud van uitkering uiteraard.
pi_121015814
Nog een verhaal over werken met een uitkering:

Ooit had ik een uitkering, en werd mij een baan aangeboden met behoud van uitkering. Het bleek de bedoeling te zijn dat ik een glossy propaganda-blaadje van de desbetreffende tent (de NV Werk geloof ik) in elkaar zou zetten. En eventueel nog wat ander materiaal.

Het was nog tot daar aan toe dat men veel geld uitgaf aan een duur en massaal ongelezen blaadje waar niets in stond (buiten wat lulverhalen over 'eigen kracht', 'wat was ik blij met deze kans' en wat ander gemoraliseer en gedreig). Er was toen blijkbaar geld zat.
Maar men vond het ook heel normaal om dat door iemand met een uitkering te laten doen. Dat je daarmee als gemeente (NB!) professionele bureau's met normale werknemers het brood uit de mond stootte, vond men geen probleem.

Ik heb dat geweigerd (een andere bijstaander is dat gaan doen - altijd wel iemand te vinden).
Gelukkig vond ik toen een baan.
pi_121016042
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 16:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben ooit ook weleens bij zijn burootje geweest idd, dan huurt zo'n dame een kantoortje in het Weena en dan kun je daar naar toe komen voor een uur, gaat ze schimmige verhalen ophangen. Maar ja, ga je met de auto kun je 8 euro per uur parkeergarage betalen en sta je er naartoe en er vandaan 1½ uur in de file, ga je dan met de trein kom je steevast te laat, omdat één of andere onverlaat een zelfmoordpoging onderneemt op het spoor... Ik kreeg de indruk dat zo'n dame zelf werkloos was geworden en mbv het UWV zo'n zwambedrijfje mocht beginnen, klantjes verzekerd door het UWV...
Ja, deze had ook een kantoortje gehuurd. Te klein blijkbaar. In de keuken (!) en op de gang werden meerdere gesprekken naast elkaar gehouden ... Nou ja, daar ging het geld dus niet heen (zou het UWV eens een voorbeeld aan moeten nemen >:) )

[ Bericht 3% gewijzigd door novel op 31-12-2012 17:44:09 ]
pi_121016571
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 17:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Goed beschouwd zijn er maar weinig mensen die echt werken, ik bedoel de habituelen die hier zo'n grote mond opzetten, zitten doorgaans ook 24/7 te FOK!ken...
Ik zie hier ook veel mensen die tijdens kantooruren, gloedvolle bijdrages afleveren (met als grootste gemene deler dat uitkeringstrekkers profiteurs, moslims -of erger- zijn en 'dat er altijd werk is, als je maar wilt). Het is duidelijk dat zij hardwerkende nederlanders zijn.

Maar zouden die nou allemaal afwijkende werktijden hebben of zelfstandige zijn?

Toch moeten we blij zijn met ze. Als ze wel zouden werken op hun werk, zouden er nog minder banen zijn 8-)
pi_121016791
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 17:31 schreef novel het volgende:

[..]

Ik zie hier ook veel mensen die tijdens kantooruren, gloedvolle bijdrages afleveren (met als grootste gemene deler dat uitkeringstrekkers profiteurs, moslims -of erger- zijn en 'dat er altijd werk is, als je maar wilt). Het is duidelijk dat zij hardwerkende nederlanders zijn.

Maar zouden die nou allemaal afwijkende werktijden hebben of zelfstandige zijn?

Toch moeten we blij zijn met ze. Als ze wel zouden werken op hun werk, zouden er nog minder banen zijn 8-)
Ik heb inconveniënte werktijden, maar dat zal beslist niet voor het leeuwendeel gelden van de habituelen die zich over uitkeringstrekkers slechts in sociaalDarwinistische terminologie kunnen uitdrukken... En tijdens werkuren heb ik eenvoudigweg niet de tijd om te internetten (te druk) en het zal ook zeker niet worden geapprecieerd door collegae... 1 x gedaan zomer 2008, toen de plant shut ging vanwege verbouwing.
I´m back.
pi_121016861
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 22:59 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Verre van, ik beschouw me ook niet als rechts. Maar ik zie dit al een vereiste om draagvlak te houden voor steun aan mensen die dat echt nodig hebben. Dat is tot nu toe namelijk veel te veel genegeerd.

Dat leidt tot excessen zoals mensen in de bijstand die eigenlijk ziek zijn. Ik vind het asociaal om die groep tot een absoluut minimuminkomen te veroordelen en ik vind tevens dat de zgn 'sociale' mensen die maar blijven doormiepen over zielige gevallen, gemeen, hard, dit en dat veel te weinig oog hebben voor de bijeffecten van fluwelen handschoentjes.

[..]

De fluwelen handschoentjes zijn al uitgebreid geprobeerd. Een wat hardere aanpak als afwisseling kan geen kwaad. Overigens vind ik dat daarbij een handreiking hoort en dat die op dit moment achterblijft; als iemand echt gemotiveerd is zou omscholing/bijscholing ondersteund door het UWV mogelijk moeten zijn. Ik heb geen harde cijfers maar op basis van wat ik zo her en der hoor lijkt dat nu op dit moment bijzonder moeilijk te zijn. En verkloot je zo'n kans; prima, weer terug de mijn in. Mocht je je over een jaar of 5 bedacht hebben mag je het dan nog eens proberen.
Met jou valt te praten maar helaas lijken veel VVD'ers alleen het harde beleid te willen zonder die handreiking.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_121018742
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 17:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Met jou valt te praten maar helaas lijken veel VVD'ers alleen het harde beleid te willen zonder die handreiking.
Ik zie alleen pseudo-sociaalDarwinistisch gewauwel anders, volgens mij heel wat anders dan wat jij wilt.
Elke discussie over dit onderwerp wordt nu eenmaal bevuild door allerlei bijna theologische concepten die mensen erop nahouden over luie uitkeringstrekkers die een trap onder hun reet nodig hebben...
Ik ben van mening dat niemand, of iig bijna niemand, voor zijn pretje in de bijstand zit... het is erg slecht voor de thymos (eigenwaarde) van een mens, het leidt uiteindelijk tot depressies en hierdoor tot persoonlijkheidsstoornissen, de individuele moraal gaat naar de donder en je kunt er al helemaal niet fatsoenlijk van rondkomen... Om mensen er echt uit te helpen zul je echt kansen moeten scheppen. Dus ik denk dat je zoiets als de Melkertbanen moet herintroduceren... Echter die werden geïntroduceerd destijds tijdens een hoogconjunctuur, nu zitten we in een laagconjunctuur, dus daar wringt de schoen op dit moment...
I´m back.
pi_121019565
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 18:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zie alleen pseudo-sociaalDarwinistisch gewauwel anders, volgens mij heel wat anders dan wat jij wilt.
Elke discussie over dit onderwerp wordt nu eenmaal bevuild door allerlei bijna theologische concepten die mensen erop nahouden over luie uitkeringstrekkers die een trap onder hun reet nodig hebben...
Ik ben van mening dat niemand, of iig bijna niemand, voor zijn pretje in de bijstand zit... het is erg slecht voor de thymos (eigenwaarde) van een mens, het leidt uiteindelijk tot depressies en hierdoor tot persoonlijkheidsstoornissen, de individuele moraal gaat naar de donder en je kunt er al helemaal niet fatsoenlijk van rondkomen... Om mensen er echt uit te helpen zul je echt kansen moeten scheppen. Dus ik denk dat je zoiets als de Melkertbanen moet herintroduceren... Echter die werden geïntroduceerd destijds tijdens een hoogconjunctuur, nu zitten we in een laagconjunctuur, dus daar wringt de schoen op dit moment...
Kansen scheppen, of mensen met een laag zelfbeeld dat krijg je vanzelf na een hele tijd een uitkering eens laten ondervinden dat er wel degelijk kansen voor ze zijn door ze eens uit hun comfort zone te duwen?
pi_121019780
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 19:11 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Kansen scheppen, of mensen met een laag zelfbeeld dat krijg je vanzelf na een hele tijd een uitkering eens laten ondervinden dat er wel degelijk kansen voor ze zijn door ze eens uit hun comfort zone te duwen?
Je moet mensen niet naar zo'n cursus sturen zonder dat je een baan voor ze hebt... daar gaat het om.
Maar ze hebben geen banen voor die mensen.... want dat moeten ze zelf maar uitzoeken... en dat kunnen ze om één of andere manier niet. En dan krijgen ze weer te horen van lui zoals jij dat ze te dom zijn om te poepen. Maar wie echt te dom zijn voor te poepen zijn die consulenten waar ze naartoe gestuurd worden en de hele organisatie daarachter. Want ze hebben nul komma nakkes netwerk waardoor ze die mensen daadwerkelijk ergens kunnen plaatsen, met al hun lulkoekenHBO/WO-opleidinkjes en hun air.
Dus kortom geef die mensen via een Melkertbaan een reële kans ergens op.
I´m back.
  maandag 31 december 2012 @ 19:30:46 #240
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121020079
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 16:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hadden ze zo in groningen niet pervers veel geld uitgegeven en welgeteld 2 mensen aan de bak gekregen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_121020112
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2012 19:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hadden ze zo in groningen niet pervers veel geld uitgegeven en welgeteld 2 mensen aan de bak gekregen?
Zou ik niet van staan te kijken idd.
PS
Was volgens mij het grote banenplan in Amsterdam...

[ Bericht 5% gewijzigd door Ryan3 op 31-12-2012 19:37:35 ]
I´m back.
pi_121020264
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 19:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je moet mensen niet naar zo'n cursus sturen zonder dat je een baan voor ze hebt... daar gaat het om.
Maar ze hebben geen banen voor die mensen.... want dat moeten ze zelf maar uitzoeken... en dat kunnen ze om één of andere manier niet. En dan krijgen ze weer te horen van lui zoals jij dat ze te dom zijn om te poepen. Maar wie echt te dom zijn voor te poepen zijn die consulenten waar ze naartoe gestuurd worden en de hele organisatie daarachter. Want ze hebben nul komma nakkes netwerk waardoor ze die mensen daadwerkelijk ergens kunnen plaatsen, met al hun lulkoekenHBO/WO-opleidinkjes en hun air.
Dus kortom geef die mensen via een Melkertbaan een reële kans ergens op.
Projecteer je nu je frustraties met de huidige manier van werken van UWV/reintegratiecoaches en dat soort spul op mij?
  maandag 31 december 2012 @ 19:37:01 #243
45206 Pietverdriet
pi_121020272
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 19:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zou ik niet van staan te kijken idd.
Was een paar jaar geleden zo een schandaal over
pi_121020312
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 19:36 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Projecteer je nu je frustraties met de huidige manier van werken van UWV/reintegratiecoaches en dat soort spul op mij?
Nee, want ik frequenteer niet het UWV, zoals eerder gezegd was ik een jaar of 10/9 een tijdje werkloos.
I´m back.
pi_121020364
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2012 19:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Was een paar jaar geleden zo een schandaal over
Was in Amsterdam, denk ik.
Grote manifestatie.
Lucida deed er ook aan mee (je kent hem nog wel), als vz van de cliëntenraad van bijstandstrekkers. Mijn schoonvader heeft hem toen nog gesproken. Hebben ze uiteindelijk bijna niemand mee aan het werk gekregen...
I´m back.
pi_121020382
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 19:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, want ik frequenteer niet het UWV, zoals eerder gezegd was ik een jaar of 10/9 een tijdje werkloos.
Het zijn nogal wat frustraties zo te zien, maar waarom gooi je dat over mij heen?
  maandag 31 december 2012 @ 19:41:39 #247
45206 Pietverdriet
pi_121020405
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 19:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Was in Amsterdam, denk ik.
Grote manifestatie.
Lucida deed er ook aan mee (je kent hem nog wel), als vz van de cliëntenraad van bijstandstrekkers. Mijn schoonvader heeft hem toen nog gesproken. Hebben ze uiteindelijk bijna niemand mee aan het werk gekregen...
Het is overal een puinhoop, maar dat in groningen sloeg alles
pi_121020489
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 19:41 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Het zijn nogal wat frustraties zo te zien, maar waarom gooi je dat over mij heen?
Als iemand man en paard noemt is dat meteen een frustratie? :').
En jij bent niet anders dan alle andere lutsers vanaf een zij-lijntje die alles beter weten hè. Vanuit je ideologie'tje, die neigt naar theologie, een beetje werklozen lopen kapittelen op een forumpje en wrs geen sjoege hebben. :).
Maakt niet uit hoor, dit is de echte wereld niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 01-01-2013 02:47:15 ]
I´m back.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 09:08:13 #249
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_121031380
Zo zijn de armen en de werklozen een bron van inkomen voor een hele laag modale bureaucraten.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  dinsdag 1 januari 2013 @ 09:16:33 #250
45206 Pietverdriet
pi_121031415
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 09:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
Zo zijn de armen en de werklozen een bron van inkomen voor een hele laag modale bureaucraten.
Jep.
Het zijn godverdomme onze werkelozen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')