Ik ben de laatste tijd druk bezig geweest met leren voor mijn College Placement tests, afgelopen maandag heb ik ze gemaakt en het is nog best goed gegaan! Writing heb ik wel een beetje verpest, maar wiskunde en reading is goed gegaan. Volgende week dinsdag heb ik mijn ''advising session'' waarbij ik ga uitkiezen wat ik het aankomende semester ga doen
Ik heb er erg veel zin in en ik heb geluk dat ik slechts ''in county tuition'' betaal i.t.t ''out of state tuition'' wat 3x zoveel is. Omdat ik getrouwd ben met iemand uit de county hoef ik niet eerst 12 maanden in de county te wonen om een speciaal tarief te krijgen. Dus mijn eerste/2de jaar gaat nu omgerekend ong 3200 euro kosten (per jaar). En hopelijk krijg ik ook studiefinanciering vanuit NL. De aanvraag is nog bezig dus het is nog niet 100% zeker
Ik ben ook nogsteeds aan het wachten op mijn werk/reisvisum/greencard. Ik had gehoopt dat ik deze week mijn reis/werkvisum zou hebben (zonder Advanced Parole kan ik het land niet terug in). Maar helaas, en dat betekent ook dat ik deze maand niet terug naar NL kan gaan

Ik was van plan voordat ik met studeren zou beginnen naar NL te gaan om de laatste dingetjes af te ronden en spullen te versturen, maar nu zal ik waarschijnlijk moeten wachten tot december.. Of mijn broer lief aankijken
Vandaag ook zorgverzekering aangevraagd (eindelijk

). 180$ per maand. Bij de meeste maatschappijen moest ik 6 maanden hier wonen/een greencard hebben om een zorgverzekering aan te vragen. Er waren wel wat verzekeringen voor immigranten, maar die waren slecht en vrij duur, over 2 weken gelijk naar de tandarts (er moet een verstandskies uit die spontaan besloot te groeien net voordat ik naar USA ging en nu horizontaal mijn wang ingroeid

).