SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben het met bovenstaande 2 punten eens. Het begint allemaal een beetje in te zinken en ik ben op het moment emotioneel gewoon fragiel. Het is alsof mijn hoofd zo sterk is dat het maar niet open breekt.. en dat doet pijn.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:35 schreef Gary_Oak het volgende:
Ook denk ik dat hier blijven posten mijn zelfmedelijden in stand houdt.![]()
Wat trouwens wel mooi meegenomen is, is dat ik hier de afgelopen maanden twee hele leuke vriendschappen aan over heb gehouden (jullie twee zijn echt lief).
het is inderdaad zo dat dit topic je op een gegeven moment naar beneden gaat trekken, en dan moet je dit topic loslaten.quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ben het met bovenstaande 2 punten eens. Het begint allemaal een beetje in te zinken en ik ben op het moment emotioneel gewoon fragiel. Het is alsof mijn hoofd zo sterk is dat het maar niet open breekt.. en dat doet pijn.
En voor de rest heeft dit topic mij ook 2 leuke contacten opgeleverd die ik ook als referentiekaders gebruik om vooruitgang te blijven boeken.
Dit topic is voor mij ook meer een bevestiging dat ik op dit moment emotioneel qua relatie enorm fragiel ben. Je rent er heen op het moment dat je relationeel zo veel vragen hebt, en gezien je het nergens kwijt kunt dump je het maar .. maar of je het licht ziet? Ik ben zelden zo koppig geweest en daar is dit topic ook wel een voorbeeld van. Wil ik het niet zien? Doe je het er om? Blijf je hangen in zelfmedelijden vanwege het zelfmedelijden? No idea, feit is wel dat hier niet continu rondhangen inderdaad een goede tip is.quote:Op vrijdag 28 december 2012 01:42 schreef WasMachinator het volgende:
[..]
het is inderdaad zo dat dit topic je op een gegeven moment naar beneden gaat trekken, en dan moet je dit topic loslaten.
heb ik ook gedaan, en ik ging hier weer posten toen ik over die fase heen ben gestapt. nu is het hier vooral beetje meeposten, commentaar leveren en heel soms even iets uit mijn hart storten
Weet niet of ik me nou aangesproken moet voelen of nietquote:Op donderdag 27 december 2012 22:35 schreef Gary_Oak het volgende:
Wat trouwens wel mooi meegenomen is, is dat ik hier de afgelopen maanden twee hele leuke vriendschappen aan over heb gehouden (jullie twee zijn echt lief). Dankzij dat gare mens dus eigenlijk.
Heheh, die laatste ga ik even onthouden voor de nabije toekomstquote:Op vrijdag 28 december 2012 03:10 schreef SilentHunterNL het volgende:
Nou de relatie tussen mijn ex en haar vriend is uit na wel geteld 3 weken. Hij heeft haar gedumpt en stiekem moet ik er om lachen. Een beetje heel ergZo staat er nu in haar Whatsapp naam: leer eerst het begrip houden van voordat je het gebruikt.
Karma is a bitch if you are a bitch zal ik maar zeggen
Vraagje , hoe zit het met je vrienden ?? Ik heb namelijk een idee dat je helemaal zwelgt erin en heel erg mee bezig bent. Doe eens andere dingen die totaal niet te maken hebben met je ex , zoals lekker naar de film gaan, met vrienden even de kroeg in hoeft niet voor het versieren ofzo maar gewoon dat je eruit bent en dingen onderneemt want ik denk namelijk dat het wel tijd word voor een verschrikkelijke schop onder je hol voor jezelf en ook moet je juist oppassen dat je met dit gedrag niet je vrienden kwijtraak en ik denk namelijk dat je als je op deze manier doorgaat dat wel krijgt. En dan ben je nog verder van huis.quote:Op vrijdag 28 december 2012 01:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit topic is voor mij ook meer een bevestiging dat ik op dit moment emotioneel qua relatie enorm fragiel ben. Je rent er heen op het moment dat je relationeel zo veel vragen hebt, en gezien je het nergens kwijt kunt dump je het maar .. maar of je het licht ziet? Ik ben zelden zo koppig geweest en daar is dit topic ook wel een voorbeeld van. Wil ik het niet zien? Doe je het er om? Blijf je hangen in zelfmedelijden vanwege het zelfmedelijden? No idea, feit is wel dat hier niet continu rondhangen inderdaad een goede tip is.
Oh, en ik zit nog steeds in dezelfde situatie.
Zoveel vrienden heb ik niet. Omdat ik continu verhuist ben, heb ik nergens een vriendengroepje opgebouwd. Ik heb bijv. 2e kerstdag bij een goede vriend en vriendin gezeten, de gehele dag tot s'avonds laat maar dat is uitzondering, niet regelmaat. En dat was met name van je af praten en hoe dit te be-eindigen en hoe nu verder gaan. Ik kan hier geen bestaan opbouwen (drenthe) omdat mijn werk niet in deze regio zit. Sociale contacten thuis heb ik dus niet. Maar ik hoef verder ook niks te doen. Ik zal dus eerst weer een baan moeten vinden in het buitenland. Waarom zit je dan in Drenthe op dit moment? Omdat deze periode (september-december) gebruikt zou worden om m'n studie af te ronden en vanaf Januari klaar te zijn, helaas is dat dus niet zo en zit ik vast in een plek waar ik niemand ken en waar ik komende maanden niks hoef te doen want in Juli studeer ik pas af. Mensen op de studie ken ik niet, en alle vakken zijn al afgerond, dus daar heen hoef ik ook niet meer.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:20 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Vraagje , hoe zit het met je vrienden ?? Ik heb namelijk een idee dat je helemaal zwelgt erin en heel erg mee bezig bent. Doe eens andere dingen die totaal niet te maken hebben met je ex , zoals lekker naar de film gaan, met vrienden even de kroeg in hoeft niet voor het versieren ofzo maar gewoon dat je eruit bent en dingen onderneemt want ik denk namelijk dat het wel tijd word voor een verschrikkelijke schop onder je hol voor jezelf en ook moet je juist oppassen dat je met dit gedrag niet je vrienden kwijtraak en ik denk namelijk dat je als je op deze manier doorgaat dat wel krijgt. En dan ben je nog verder van huis.
Het is ook meer dat ik nu mijn energie wil focussen op hier 'weggaan'. Nieuw bestaan nieuw leven. En niet al te veel energie nu wil steken omdat ik niet in Drenthe wil en zal blijven. Daar is geen werk voor mij. Nu is het dus idd zo nu en dan een bar in, of vrienden opzoeken.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:55 schreef Glijdt_licht het volgende:
In Drenthe een probleem met een groep vinden? Spring eens een café in. Desnoods lul je de hele avond met de barkeeper. Kan enorm opbeurend werken..
Sowieso in welke regio zit je?
Kop op. Er is echt wel een goed vervolg.
Hardlopen is een uitweg.quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is ook meer dat ik nu mijn energie wil focussen op hier 'weggaan'. Nieuw bestaan nieuw leven. En niet al te veel energie nu wil steken omdat ik niet in Drenthe wil en zal blijven. Daar is geen werk voor mij. Nu is het dus idd zo nu en dan een bar in, of vrienden opzoeken.
En hardlopenHet enige wat echt goed helpt op een dagelijkse basis.
Daarom ben ik ook flink aan het solliciteren. Heb 2e week van Januari aantal interviews staan, full time werk. Dat zal mijn 1e stap wordenquote:Op vrijdag 28 december 2012 22:34 schreef formerjellybean het volgende:
Wat wil je dan , al die tijd die je nog hebt in je eentje zitten en hier zeiken over je ex over hoe oneerlijk het leven is ??? Je kan er ook van de tussentijd het beste van maken , een beetje ballen kweken kan geen kwaad hoor ....
Het zorgt er ook voor dat mijn conditie weer stukken beter wordt, en je toch weer een tikkeltje zelfverzekerder begint te worden. Ben in 2 maand toch zo'n 15 kilo afgevallen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:38 schreef Nies het volgende:
[..]
Hardlopen is een uitweg.
Energie verdoen en vooral nergens aan denken.
En toch brengt het je geen stap verder.
En dan zie je er nu goed uit, heb je straks een denderende baan en heb je nog steeds een vriendin die je betiraniseert.quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het zorgt er ook voor dat mijn conditie weer stukken beter wordt, en je toch weer een tikkeltje zelfverzekerder begint te worden. Ben in 2 maand toch zo'n 15 kilo afgevallen.
Ik denk dat wanneer ik mijn goede baan heb plus zelf vertrouwen qua looks, het vanzelf wel weer goedkomt. Ik wil dat eigenlijk eerst vinden voordat die relatie zal beeindigen. Die baan zorgt er wel weer voor dat ik mensen ga tegenkomenquote:Op vrijdag 28 december 2012 22:46 schreef Nies het volgende:
[..]
En dan zie je er nu goed uit, heb je straks een denderende baan en heb je nog steeds een vriendin die je betiraniseert.
Als ex-bewoner van dit topic kan ik dit misschien toelichten.quote:Op vrijdag 28 december 2012 23:15 schreef InterMilan het volgende:
Ik vraag me af he, hoe kan het toch dat een relatie vaak zo ongelijk eindigt? Ik bedoel, mensen hebben toch vaak wel een gemeenschappelijk gevoel voor leuk en niet leuk. Een relatie die voor de ene partner vreselijk is, kan toch moeilijk voor de ander helemaal geweldig zijn?
Toch vind ik het vreemd dat (zoals velen in dit topic) mensen toch zo enorm teleurgesteld kunnen zijn, nog zo erg met hun ex bezig kunnen zijn, en toch nog zo'n grote ''zwak'' voor hun ex kunnen hebben, terwijl de dumpende partij er eigenlijk praktisch geen problemen mee lijkt te hebben.
Al langer dan 2 jaar lees ik hier regelmatig mee, omdat ik het gewoon interessante stof vind. En hoewel ik weinig post heb ik veel users zien komen en gaan, waarvan sommigen echt (abnormaal) lang blijven hangen, of anderen een paar weekjes weg zijn, maar uiteindelijk toch steeds weer terug blijven komen, of mensen die hier 1/2 weken heel intensief posten en vervolgens never meer terug worden gezien...
Maar het komt eigenlijk maar zelden voor dat er een dumpende partij in dit topic komt.. Ergens logisch, maar anderzijds denk ik: Een slechte relatie moet toch voor beide partijen vervelend zijn, en niemand heeft toch zo'n grote plaat voor zijn kop dat je het eind van zo'n slechte relatie niet aan ziet komen? Vanwaar toch dat grote verschil in verdriet..
Was dat niet die meid die 'wegens omstandigheden' bij jouw voorganger ging wonen en waarbij ze de smoes 'we zijn alleen vrienden!' gebruikte? Ik vind het toch wel dubieus om 2x terug te gaan naar 2 exen (jij en je voorganger).quote:Op vrijdag 28 december 2012 23:32 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Als ex-bewoner van dit topic kan ik dit misschien toelichten.
Liefde maakt blind. Ik wou dolgraag verder met mijn ex (nu ruim 2 jaar geleden en beseffend dat het veel beter is dat we uit elkaar zijn), maar zij trok de stekker eruit. Ik heb hier toen een goeie 3 maanden rondgehangen en veel last gehad van moodswings, terwijl zij verder ging met iemand anders.
Op het moment dat zij het uitmaakte was ze er klaar mee, klaar met mij en de relatie. We hadden veel ruzies en kennelijk had zij al in haar hoofd het gevoel dat we niet oud zouden worden. Ik had die beleving wel en dat zorgt ervoor dat een hart nooit exact in tweeën breekt, maar altijd oneven.
Het is de kwestie van beleving. De een geeft meer om de relatie op een bepaald punt dan de ander. En doordat de een meer geeft, is er meer liefde die niet rationeel doet laten nadenken. Je verstand weet 9/10 keer wel dat je relatie niet loopt, maar je gevoel negeert die gedachte te sterk.
Mijn ex en ik gaan nu trouwens goed door 1 deur. Praten zo nu en dan wel eens en hebben laatst eens afgesproken om bij te praten over de afgelopen 2 jaar. Zij heeft nu een nieuwe vriend en dat gun ik haar. Geen jaloezie van mijn kant. Intussen heb ik weer lief meisje op het oog
Succes topic-gangers. We hebben allemaal in de diepste dalen gezeten, het ligt aan jezelf hoe snel je eruit komt
Iedereen in dit topic wil wel een reboundquote:Op vrijdag 28 december 2012 23:00 schreef SilentHunterNL het volgende:
Iemand hier zin in een rebound?
Hell to the fuck no, ik wil absoluut geen rebound.quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:25 schreef BestIEverHad het volgende:
[..]
Iedereen in dit topic wil wel een rebound
Ach, als je hart gebroken is doe je soms rare dingen. Maar ja, snap wel dat het een absolute no-go is en zou er zelf ook niet aan toegeven. Denk ik.quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hell to the fuck no, ik wil absoluut geen rebound.Dan nog liever friends with benefits met een (ex)vriendin.
Gekke dingen wel, maar een rebound vind en vond ik altijd sowieso al het stomste wat je kunt doen. Wat voor nut heeft het om dronken in een pub met een andere dame of gast het bed te delen nadat jij net gedumpt bent? Dat is thuiskomen van een dubbele kater. En met een beetje ongeluk zit je direct aan iemand vast die die rebound toch wel heeel erg leuk vond ..quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:49 schreef BestIEverHad het volgende:
[..]
Ach, als je hart gebroken is doe je soms rare dingen. Maar ja, snap wel dat het een absolute no-go is en zou er zelf ook niet aan toegeven. Denk ik.
Het is niet verstandig, maar de eerste paar dagen/weken hebben meeste mensen gebrek aan liefde en intimiteit, dus sommige zullen dat elders zoeken. Andere mensen doen het weer om zich voor even beter te voelen, en dan heb je de mensen die graag aan hun ex willen laten zien dat ze "echt wel" zonder hen verder kunnen.quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Gekke dingen wel, maar een rebound vind en vond ik altijd sowieso al het stomste wat je kunt doen. Wat voor nut heeft het om dronken in een pub met een andere dame of gast het bed te delen nadat jij net gedumpt bent? Dat is thuiskomen van een dubbele kater. En met een beetje ongeluk zit je direct aan iemand vast die die rebound toch wel heeel erg leuk vond ..
Dit soort dingen stompt je emotioneel toch enorm af?
Wanneer spreken we af?quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:25 schreef BestIEverHad het volgende:
[..]
Iedereen in dit topic wil wel een rebound
Die optie heb ik nu uitstaan, maar geloof me- daar word je echt niet blijer van. Dat is haast een tweede emotionele last ernaast.quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hell to the fuck no, ik wil absoluut geen rebound.Dan nog liever friends with benefits met een (ex)vriendin.
Wel mooi dat dit bij jullie kan. Bij mijn ex en mij is het net zo lang uit als bij jullie, misschien een half jaartje langer, maar (zij heeft het uitgemaakt), ze ziet me echt aan voor dood. Aan het begin hadden we af en toe nog wel eens sms contact, maar in heel 2012 hebben we elkaar 0 keer gezien en 0 keer gesproken, en verwacht ook niet dat zij ooit nog interesse gaat tonen in mij, al is het maar oppervlakkig...quote:Op vrijdag 28 december 2012 23:32 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Mijn ex en ik gaan nu trouwens goed door 1 deur. Praten zo nu en dan wel eens en hebben laatst eens afgesproken om bij te praten over de afgelopen 2 jaar. Zij heeft nu een nieuwe vriend en dat gun ik haar. Geen jaloezie van mijn kant. Intussen heb ik weer lief meisje op het oog
Succes topic-gangers. We hebben allemaal in de diepste dalen gezeten, het ligt aan jezelf hoe snel je eruit komt
Bij mijn huidige relatie zegt m'n vriendin al dat ze direct van relatie tot vrienden kan over stappen en dat we gewoon kunnen blijven praten. Zij zal er niet voor weglopen dus het zal volledig van mij afhangen. (Ze weet ook dat ik nog steeds goede vrienden ben met al mijn exen..). Ook zit ze zelfs met ideeen te opperen zoals friends with benefits.quote:Op zaterdag 29 december 2012 09:23 schreef BenjaminLinus het volgende:
[..]
Wel mooi dat dit bij jullie kan. Bij mijn ex en mij is het net zo lang uit als bij jullie, misschien een half jaartje langer, maar (zij heeft het uitgemaakt), ze ziet me echt aan voor dood. Aan het begin hadden we af en toe nog wel eens sms contact, maar in heel 2012 hebben we elkaar 0 keer gezien en 0 keer gesproken, en verwacht ook niet dat zij ooit nog interesse gaat tonen in mij, al is het maar oppervlakkig...
Ik hoef niets meer met haar, maar soms denk ik; Hmm, best jammer eigenlijk.. Het zou toch best leuk zijn als zo iemand uit het niets opduikt en enigszins geïnteresseerd is..
Is het inderdaad ook. Daarmee houdt ze namelijk nog enigszins vast aan jou, en dat is idd vreemd bij een volgende 'vriend'.quote:Op zaterdag 29 december 2012 11:08 schreef Rock_Steady het volgende:
Inmiddels nu 4 weken geleden dat mijn ex het zomaar uitmaakte, en weet toevallig nu ook dat ze al vrijwel een nieuwe gast heeft. Moet zeggen, dat helpt me wel bij het verwerken
Enkel heeft ze nog veel spullen van mij, waaronder kleding die ik erg graag terug wil. Maar ze wil het niet terug geven, want ze vind het fijn om op een luie zondag mijn truien aan te trekken..Beetje raar als je een nieuwe vriend hebt, en je hebt de trui van je ex aan.. Iemand hier ervaring mee? vind het maar vreemd
Hoe loopt het eigenlijk bij jou? Is het nu friends with benefits? Of toch wel relatie of toch niks of toch jojo?quote:Op zaterdag 29 december 2012 11:34 schreef Moira. het volgende:
[..]
Is het inderdaad ook. Daarmee houdt ze namelijk nog enigszins vast aan jou, en dat is idd vreemd bij een volgende 'vriend'.
Gewoon terugvragen(/eisen), het zijn jouw spullen. En zolang zij die heeft en jij ze terugwil blijf jij ook nog met haar in je hoofd zitten.
Ik heb de trui van mijn ex ook nog, maar daar ben ik nog 'friends-with-benefits' mee, hij past die trui toch niet goed en ik heb niet zo'n fijne trui. Dus die mag ik iig nog even houden
Maar mocht ik een andere vriend krijgen ga ik daar zéker niet meer mee rondlopen
Mijn ervaring is wel dat je daar niet blindelings vanuit moet gaan..quote:Op zaterdag 29 december 2012 10:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Bij mijn huidige relatie zegt m'n vriendin al dat ze direct van relatie tot vrienden kan over stappen en dat we gewoon kunnen blijven praten. Zij zal er niet voor weglopen dus het zal volledig van mij afhangen. (Ze weet ook dat ik nog steeds goede vrienden ben met al mijn exen..). Ook zit ze zelfs met ideeen te opperen zoals friends with benefits.
En dan zit je daar dan met je goed gemakt omdat jij een relatie wou.
Jammer, maar ik hoop dat mijn huidige vriendin dit niet zo gaat aanpakken.quote:Op zaterdag 29 december 2012 12:05 schreef BenjaminLinus het volgende:
[..]
Mijn ervaring is wel dat je daar niet blindelings vanuit moet gaan..
Mijn ex deed ook nog heel lief tegen me toen het net uit was, vroeg zelfs nog uit eigen beweging of ik zin had om een kopje thee te komen drinken oid. (Waarom ik daar toen behoefte aan had, geen idee)..
Maar achteraf gezien was dit gewoon tactiek van haar, en wilde ze me denk ik niet te veel pijn in een keer doen. Van vrienden is inmiddels niets meer over, we zijn eigenlijk geeneens kennissen meer van elkaar.. Ergens is dat eigenlijk ook hoe het hoort, maar een beetje interesse in elkaar tonen mag best..
Ik heb de gehele 2e kerstdag lopen uithuilen bij een ex en haar vriend. Met die ex meer dan 3 jaar samen wat gedaan maar we zijn relatief goed uit elkaar gestapt. Ik zie haar nu als mijn beste vriend. Ook die vriend is een ontzettende toffe peer. Ook met een andere ex loop ik nog vaak te skypen en die probeert mij toch enorm omhoog te werken. Ik trek er zelf echt nog heel veel uit. Ik hoor van haar kant ook dat zij veel uit mijn relatie destijds heeft kunnen halen en ook als persoon. Ik fundeer in die zin ook een beetje als therapie councelor voor haar.quote:Sowieso, wat heb je aan een vriendschap met een ex?
Je hebt gelijk. Fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Heel fijn! Ik heb het toch nog niet los gelaten. Ik heb nu pas net door, hoe ik de pijn moet toelaten. Maar het komt goed!quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:45 schreef LaLouchi het volgende:
Ik heb het verwerkt, toen mijn ex het keihard wegdrukte. Ik ben verder gegaan.. het deed gruwelijk veel pijn maar ik ben eruit gekomen. Ex hangt de laatste tijd vaak huilend aan de telefoon. Heeft spijt van zijn beslissing weg re gaan, terwijl ik er meer dan vrede mee heb. Vind het sneu om te zien, maar hij heeft het toch echt zelf laten klappen.
Al mijn tranen zijn geweest om te verwerken, verder te gaan. En dat geeft me ergens wel een gevoel van trots. Ik heb het toch maar mooi doorstaan. Ik denk dat voor de mensen die er middenin zitten (en die nu denken het komt nooit meer goed met mij, dit geld niet voor mij, bij mij is het echt anders, zoals ik zelf ook dacht een jaartje terug..) dat dit ook voor hen een immens leermoment is. Laat je tranen en de pijn toe. Druk het niet weg. Maar blijf ook niet hangen. Het komt weer goed, in je hoofd en je hart. Maar eerst moet je erdoorheen.
Een ex is wel iemand die je echt door en door kent. En jij haar (of hem).quote:Op zaterdag 29 december 2012 12:05 schreef BenjaminLinus het volgende:
[..]
Mijn ervaring is wel dat je daar niet blindelings vanuit moet gaan..
Mijn ex deed ook nog heel lief tegen me toen het net uit was, vroeg zelfs nog uit eigen beweging of ik zin had om een kopje thee te komen drinken oid. (Waarom ik daar toen behoefte aan had, geen idee)..
Maar achteraf gezien was dit gewoon tactiek van haar, en wilde ze me denk ik niet te veel pijn in een keer doen. Van vrienden is inmiddels niets meer over, we zijn eigenlijk geeneens kennissen meer van elkaar.. Ergens is dat eigenlijk ook hoe het hoort, maar een beetje interesse in elkaar tonen mag best..
Sowieso, wat heb je aan een vriendschap met een ex?
Lief dat je het vraagtquote:Op zaterdag 29 december 2012 12:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe loopt het eigenlijk bij jou? Is het nu friends with benefits? Of toch wel relatie of toch niks of toch jojo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om het even in een quote uit te drukken :Het probleem is dus dat ik haar echt niet uit mijn hoofd krijg. Terug winnen is wel een optie alleen omdat ze hiervoor ook een vrij serieuze relatie van 5 jaar had. Verwacht ik dat ze niet zo makkelijk switcht.quote:Throughout life you will meet one person who is unlike any other. You can talk to this person for hours and never get bored. You can tell this person things and they will never judge you. This person is your soul mate...your best friend, never let them go...
Iemand tips ? En wat zouden jullie doen?
Kleine note: We hadden overigens veel eerder opnieuw moeten afspreken maar door wij het allebei druk hebben normaal gesproken was het hier niet van gekomen. Tevens denk ik als we dit wel hadden gedaan was het nooit zo gelopen. Het had overigens wel gekund twee en half uur auto/treinen naar Duitsland valt nog wel mee
Zeg haar dat je verder wilt met je leven en vertel haar dat dit niet gaat als je de hele tijd aan haar herinnerd word. Onthoud alleen haar negatieve kant.quote:Op zaterdag 29 december 2012 19:32 schreef bamischijf het volgende:
Toen in het vorige deel van deze reeks een link naar een cartoon (over zelfmedelijden) werd gepost was dat een redelijk omslagpunt voor mij. Ik heb mijn eigen zelfmedelijden los kunnen laten en kijk sindsdien op een hele andere manier naar..............................................................
Maar dan houd ik toch juist mezelf (en haar) voor de gek? Ik snap dat het een oplossing is, maar het voelt zo vreemd om te doenquote:Op zaterdag 29 december 2012 20:19 schreef dinosteen het volgende:
[..]
Zeg haar dat je verder wilt met je leven en vertel haar dat dit niet gaat als je de hele tijd aan haar herinnerd word. Onthoud alleen haar negatieve kant.
Die laatste zin was meer voor jezelf als je haar sneller wilt vergeten positieve dingen herinner je sneller dan negatieve dingenquote:Op zaterdag 29 december 2012 20:24 schreef bamischijf het volgende:
[..]
Maar dan houd ik toch juist mezelf (en haar) voor de gek? Ik snap dat het een oplossing is, maar het voelt zo vreemd om te doenDan doel ik natuurlijk vooral op je laatste zin. Die eerste zin slaat perfect de spijker op de kop!
Gewoon zeggen ik wil verder en dat kan niet als je steeds contact opneemt, en probeer gewoon zelf even lekker dingen te ondernemen die niets met je ex te maken hebben , zoek vrienden op , ga uit en even lekker aan jezelf werken .quote:Op zaterdag 29 december 2012 20:24 schreef bamischijf het volgende:
[..]
Maar dan houd ik toch juist mezelf (en haar) voor de gek? Ik snap dat het een oplossing is, maar het voelt zo vreemd om te doenDan doel ik natuurlijk vooral op je laatste zin. Die eerste zin slaat perfect de spijker op de kop!
Dat was "die meid" ja. Opmerkelijk dat je dat nog weet.quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:07 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Was dat niet die meid die 'wegens omstandigheden' bij jouw voorganger ging wonen en waarbij ze de smoes 'we zijn alleen vrienden!' gebruikte? Ik vind het toch wel dubieus om 2x terug te gaan naar 2 exen (jij en je voorganger).
En die zit hier al 2 jaar?quote:Op zondag 30 december 2012 13:56 schreef Glijdt_licht het volgende:
Mint is hier voornamelijk als mentor van Sitting_elfling
Meer de laatste weken voor sitting_elfling. Daarvoor heb ik mint eigk nooit gezien...quote:
Die is hier al veel langer aanwezig als de groep die nu postquote:Op zondag 30 december 2012 14:16 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Meer de laatste weken voor sitting_elfling. Daarvoor heb ik mint eigk nooit gezien...
Ditquote:Op zondag 30 december 2012 15:33 schreef Glijdt_licht het volgende:
Mja. Ik denkl dat Mint dan gewoon een beetje meeleest en soms antwoordt.
Dat komt omdat het zo lastig was om die enorme plaat voor je hoofd weg te praten.quote:Op zondag 30 december 2012 12:46 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Dat was "die meid" ja. Opmerkelijk dat je dat nog weet.
Heb je er nog een reden bij? Wat was de katalysator die het voor jou heeft laten knappen? Het klinkt (don't take it wrong) alsof jij het niet meer zag zitten na een tijdje en de stekker er maar uit ging trekken. Heb je er nog met hem aan gewerkt? Hij zag het blijkbaar niet helemaal aankomen ..quote:Op zondag 30 december 2012 20:26 schreef Sjieraf het volgende:
Ik heb toevallig net voor de kerst mijn relatie uitgemaakt (zondag) na vier jaar en vijf maanden samen te zijn geweest. Om eerlijk te zijn voel ik zelf vooral opluchting omdat onze relatie het laatste jaar al niet meer was wat deze geweest is en mijn gevoelens voor hem waren er gewoon niet meer. Ik twijfelde zo erg dat ik toch de knoop heb doorgehakt. Voor hem heel erg moeilijk omdat hij nog wel heel erg gek op mij was/is. Vandaag wel even een emotioneel moment gehad omdat ik zijn spullen allemaal bij elkaar moest zoeken om het aan hem terug te geven. Ik sta nog wel steeds achter mijn beslissing maar dat heeft toch wel pijn gedaan.
Er zat echter ook geen progressie meer in voor de toekomst dus rationeel heb ik de beste beslissing genomen maar het was toch wel moeilijk om al die spullen weer in je handen te hebben. Zo wordt je er toch weer mee geconfronteerd. Op nieuwjaarsdag komt hij alles ophalen samen met zijn vader. Ook zijn skies omdat we eigenlijk samen een skivakantie haden geboekt samenmet een gemeenschappelijke vriend van ons maar ik ga dus niet meer omdat het voor mij nog te kort geleden is. Wel balen dat mijn vakantie me nu door de neus is geboord maar het is niet verstandig.
Ik ben heel erg blij dat ik alles hier even van me af kan schrijven. Het echte rouwproces zou nog wel moeten komen. Ik voel echter geen haatgevoelens en dergelijke. Ik gun hem nog steeds het allerbeste met iemand die wel 100% voor hem wil gaan. Verder zou ik ook zeker blijven terugdenken aan de fijne momenten die we samen hebben gehad.
Het is wel een lang verhaal geworden maar ik ben blij dat ik het hier relatief anoniem kwijt kan.
Uiteraard hebben wel wel gepraat en heb ik het ook nog heel lang geprobeerd, maar er waren ook wel veel problemen met name van zijn kant. Je kunt van mij aannemen dat ik alles gegeven heb wat ik had en alles geprobeerd heb maar dat ik geen andere uitweg meer zag. Hij wist ook wel dat onze relatie behoorlijk in een slop zat, maar hij had nog wel de hoop om eruit te komen. Ikzelf niet meer omdat onze point of view wel heel verschillend was.quote:Op zondag 30 december 2012 20:49 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Heb je er nog een reden bij? Wat was de katalysator die het voor jou heeft laten knappen? Het klinkt (don't take it wrong) alsof jij het niet meer zag zitten na een tijdje en de stekker er maar uit ging trekken. Heb je er nog met hem aan gewerkt? Hij zag het blijkbaar niet helemaal aankomen ..
Ah! Klinkt meer alsof het een beetje een lui persoon was, iemand die blij was een vriendinnetje te hebben gevonden maar na verloop van tijd er sleur in komt en dan is het snel afgelopen. Begrepen!quote:Op zondag 30 december 2012 21:01 schreef Sjieraf het volgende:
[..]
Uiteraard hebben wel wel gepraat en heb ik het ook nog heel lang geprobeerd, maar er waren ook wel veel problemen met name van zijn kant. Je kunt van mij aannemen dat ik alles gegeven heb wat ik had en alles geprobeerd heb maar dat ik geen andere uitweg meer zag. Hij wist ook wel dat onze relatie behoorlijk in een slop zat, maar hij had nog wel de hoop om eruit te komen. Ikzelf niet meer omdat onze point of view wel heel verschillend was.
Hij was iemand die vrij weinig ondernam en ik ben iemand die graag dingen beleeft en lekker op pad gaat. Natuurlijk kun je dat ook wel met anderen maar dat vond hij weer minder prettig met als resultaat dat we op het laatst alleen nog maar binnen zaten en nergens meer kwamen. Natuurlijk kun je dan wel weer praten maar iemand veranderd toch niet en dan zou diegene zover van zichzelf af komen te staan dat dat ook niet meer gezond is.
Bovendien zijn er natuurlijk ook wel de nodige dingen gebeurd in beide levens waardoor we verder van elkaar af waren komen te staan dan dichter bij elkaar te zijn gekomen. Dan houd het toch echt op. Bovendien ik heballes voor hem gedaan en daar kreeg ik maar weinig voor terug en dan houd het toch echt wel op.
Waarschijnlijk het nieuwe jaar opnieuw willen beginnen en dus al het oude af willen sluitenquote:Op zondag 30 december 2012 22:05 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik vraag me af waarom dit soort beslissingen altijd tot de feestdagen bewaard moeten blijven.
Met de feestdagen niet alleen willen zijn?quote:Op zondag 30 december 2012 22:14 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ja, maar waarom wachten tot de feestdagen? Het is opvallend dat er altijd veel break-ups zijn rond die dagen.
Dan kun je toch beter wachten tot na de feestdagen als je niet alleen wil zijn?quote:Op zondag 30 december 2012 22:15 schreef Nies het volgende:
[..]
Met de feestdagen niet alleen willen zijn?
Ik snap het overigens ook niet.
Het besef dergelijke dagen niet met die persoon door te willen brengen?quote:Op zondag 30 december 2012 22:16 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Dan kun je toch beter wachten tot na de feestdagen als je niet alleen wil zijn?
Kennelijk zijn zulke dagen een trigger ofzoiets.
Meestal zie je wel dat er al dingen zijn geplanned met de familie etc. En dan wachten ze tot na de feestdagen om het uit te maken, zodat de ander niet kut die dagen in hoeft.quote:Op zondag 30 december 2012 22:05 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik vraag me af waarom dit soort beslissingen altijd tot de feestdagen bewaard moeten blijven.
Nja, maar als je dan het verhaal van Sjieraf leest, die was ook 4 en een half jaar samen en dumpt haar vriend ook net voor de kerst. Soort van wraak ofzo? 'Ik voel me kut tijdens de feestdagen, dus ik gun jou ook dat gevoel?'quote:Op zondag 30 december 2012 22:25 schreef WasMachinator het volgende:
[..]
Meestal zie je wel dat er al dingen zijn geplanned met de familie etc. En dan wachten ze tot na de feestdagen om het uit te maken, zodat de ander niet kut die dagen in hoeft.
Is mijn theorie tenminste
Nee daar had het niets mee te maken. Het had er bijmij mee te maken dat ik het niet kon opbrengen om nog langer een facade op te werpen. De kerst heeft wel de doorsalg gegeven omdat we met familie nog een midweek weg zouden gaan en ik anders daar gigantisch zou moeten faken en dat kon ik niet meer opbrengen.quote:Op zondag 30 december 2012 22:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Nja, maar als je dan het verhaal van Sjieraf leest, die was ook 4 en een half jaar samen en dumpt haar vriend ook net voor de kerst. Soort van wraak ofzo? 'Ik voel me kut tijdens de feestdagen, dus ik gun jou ook dat gevoel?'
Kan hier alleen voor mezelf spreken maar misschien vinden anderen zich daar ook in. Eigenlijk ben ik nooit zo van de feestdagen geweest dus met z'n tweeën om de kerstboom zitten boeit me ook weinig. Maar voor mij is het wel erg lastig om te zien dat iedereen samen is op zo'n moment, inclusief ex met nieuwe vlam. Overal om je heen wordt benadrukt dat dit soort tijden voor koppeltjes zijn. En als het verdriet nog vers is, is dat nogal pijnlijk.quote:Op maandag 31 december 2012 14:59 schreef BenjaminLinus het volgende:
*Toch stiekem wel benieuwd of ex vanavond weer een gelukkignieuwjaarswens zal sturen net als vorig jaar*
Ps: Wat is er eigenlijk zo erg aan om ''alleen'' te zijn met de feestdagen? En dan bedoel ik niet echt alleen, maar zonder partner (Dat is geloof ik waar de meesten het over hebben)..
Want af en toe begin ik wel eens aan mezelf te twijfelen. Ben inmiddels toch al 23, maar echt behoefte om met zijn 2en voor de kerstboom te zitten, hmm nee niet echt eigenlijk, interesseert me geen fluit...
Daar moet ik je gelijk in geven.. 2 Jaar geleden was het net uit met mijn ex, en vorig jaar had ze een vriend, en was ik er nog niet helemaal overheen, en toen voelde het wel best klote inderdaad..quote:Op maandag 31 december 2012 15:34 schreef Alopex het volgende:
[..]
Kan hier alleen voor mezelf spreken maar misschien vinden anderen zich daar ook in. Eigenlijk ben ik nooit zo van de feestdagen geweest dus met z'n tweeën om de kerstboom zitten boeit me ook weinig. Maar voor mij is het wel erg lastig om te zien dat iedereen samen is op zo'n moment, inclusief ex met nieuwe vlam. Overal om je heen wordt benadrukt dat dit soort tijden voor koppeltjes zijn. En als het verdriet nog vers is, is dat nogal pijnlijk.
Denk dat ik er volgend jaar, als ik dan nog single zou zijn, er een stuk minder moeite mee heb.
Dat is dan alleen maar goed toch? Met dat soort jaloerse gedachten schiet niemand iets op- je praat jezelf in de put en zou de ander er alleen maar mee kunnen kwetsen. Dus wees trots dat je er zo tegenaan kan kijken!quote:Op maandag 31 december 2012 15:50 schreef BenjaminLinus het volgende:
[..]
Daar moet ik je gelijk in geven.. 2 Jaar geleden was het net uit met mijn ex, en vorig jaar had ze een vriend, en was ik er nog niet helemaal overheen, en toen voelde het wel best klote inderdaad..
Alhoewel, ik kan het gevoel nooit zo duidelijk omschrijven. Ik had een gevoel van zelfmedelijden, wat af en toe ook best wel fijn is![]()
Maar dit jaar was mijn neef er met zijn nieuwe vriendin en dan zit ik niet weemoedig te kijken van ''Oh had ik dat ook maar'' etc...
De feestdagen zijn inderdaad meer hoe je ze zelf maakt!quote:Op maandag 31 december 2012 16:48 schreef formerjellybean het volgende:
Zelf heb ik het niet zo ik vind meer dat je de feestdagen zelf maakt en ik denk dat ik het gelukkig in me heb om vaak van alles het beste willen maken dus ik er snel overheen stap.
Kijk tuurlijk is het leuk als je iemand erbij hebt rond de kerst maar aan de andere kant ik maak het voor mezelf ook wel gezellig met hapjes en gewoon lekker film kijken .
Ik heb er meer moeite mee dat de mensen die ik kende die overleden zijn en me dierbaar waren er dus niet zijn , die zou ik het liefste even uit de hemel willen plukken en hier hebben maar helaas is dat niet mogelijk
Dan ben je veel minder met iemand bezig en dan ben je ook niet bezig met het tegenkomen van en als je elkaar tegenkomt ga je ook gewoon verder. Ik denk wel dat het ook van de ene ex hangt of de ander want sommige exen die horen wat meer bij een bepaalde tijd en dan is het wel even moeilijk als je elkaar ziet maar er zijn ook sommige die ik zo voorbij zou lopen omdat ik er niets meer mee heb.quote:Op maandag 31 december 2012 17:01 schreef Fascination het volgende:
Merken jullie het duidelijk als je over iemand heen bent? Ik vind het een beetje lastig om zoiets te beoordelen. Ik lees soms namelijk verhalen van mensen die claimen over hun ex heen te zijn, maar wanneer ze die ex dan een keer ergens treffen zijn ze helemaal van slag. Dan was je er dus blijkbaar neit overheen.
Bij mijn vorige ex-en was het meer zo dat je het juist 'niet merkt'. Ze doen je gewoon niets meer, denkt er niet meer aan etc. Totdat opeens iets je aan hun herinnert en je denkt van: 'oh ja, klopt, heb ik ooit nog wat mee gehad'. Of in ieder geval iets in die trent. Maargoed, het eerste meisje wat mij überhaupt diep van binnen écht iets gedaan heeft ben ik op dit moment nog overheen aan het komen, en dat is toch iets nieuws voor mij.quote:Op maandag 31 december 2012 17:01 schreef Fascination het volgende:
Merken jullie het duidelijk als je over iemand heen bent? Ik vind het een beetje lastig om zoiets te beoordelen. Ik lees soms namelijk verhalen van mensen die claimen over hun ex heen te zijn, maar wanneer ze die ex dan een keer ergens treffen zijn ze helemaal van slag. Dan was je er dus blijkbaar neit overheen.
Ik denk ook dat het iets is wat je na een tijdje opvalt. Van "hey, ik heb al een hele tijd niet aan haar/hem gedacht " . Maar dat is dan wel in de situatie dat je diegene neit spreekt/ziet lijkt me?quote:Op maandag 31 december 2012 17:19 schreef bamischijf het volgende:
[..]
Bij mijn vorige ex-en was het meer zo dat je het juist 'niet merkt'. Ze doen je gewoon niets meer, denkt er niet meer aan etc. Totdat opeens iets je aan hun herinnert en je denkt van: 'oh ja, klopt, heb ik ooit nog wat mee gehad'. Of in ieder geval iets in die trent. Maargoed, het eerste meisje wat mij überhaupt diep van binnen écht iets gedaan heeft ben ik op dit moment nog overheen aan het komen, en dat is toch iets nieuws voor mij.
Ja dat klopt, maar kan beide. Een van mijn exen is het zusje van een vriend van mij. Lang moeite gedaan om haar niet te zien (maar die vriend van mij wel uiteraardquote:Op maandag 31 december 2012 17:24 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het iets is wat je na een tijdje opvalt. Van "hey, ik heb al een hele tijd niet aan haar/hem gedacht " . Maar dat is dan wel in de situatie dat je diegene neit spreekt/ziet lijkt me?
Of gewoon te druk nu de feestdagen weer voorbij zijn.quote:Op donderdag 3 januari 2013 14:33 schreef Mint_Clansell het volgende:
Al drie dagen niet gereageerd in dit topic. Of iedereen is eroverheen of iedereen is weer terug bij zijn ex.
Er stond bij mij iemand die ik al leuk vond , ineens spontaan na het uitgaan op nieuwjaars dag voor de deur . Hij was naar Loveland geweest en nog niet geslapen maar wilde dus langs komen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 14:33 schreef Mint_Clansell het volgende:
Al drie dagen niet gereageerd in dit topic. Of iedereen is eroverheen of iedereen is weer terug bij zijn ex.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |