abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120797191

quote:
KNWU stelt onderzoekscommissie in

Toegevoegd: dinsdag 6 nov 2012, 23:05
De KNWU gaat een onderzoekscommissie instellen die het dopinggebruik in de wielersport in Nederland in kaart moet brengen. De commissie wordt eind deze maand geinstalleerd en zal uiterlijk 1 juli rapport uitbrengen.

Renners en begeleiders die meewerken met het onderzoek en schuld bekennen, kunnen volgens de commissie rekenen op strafvermindering. Dit zal nog wel met het mondiale anti-dopingagentschap WADA moeten worden kortgesloten.

Aanvankelijk onderzocht de KNWU of het mogelijk was een waardheidscommissie in te stellen, maar aan het verklaren onder ede zaten te veel juridische haken en ogen.
pi_120797287
Lapo vorige topic:

quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 21:15 schreef TheArt het volgende:

[..]

Omdat dat niet in zijn straatje past dat iedere sporter doping pakt. Het heeft ook geen enkele zin om hier met hem een discussie over te voeren. Ik ken persoonlijk ook een topsporter en ik weet 100% zeker dat hij niet aan de doping zit. Het is o zo makkelijk om dat te roeptoeteren terwijl je geen fluit bewijs hebt.
Ach ja. Iemand die denkt dat je spieren verbrandt door duurtraining weet er weinig van... Begin dan eerst maar eens wat over trainingsleer te lezen.
pi_120797317
@THEFXR: Waarom neem je niet aan wat ik zeg? :P
  woensdag 26 december 2012 @ 22:50:11 #4
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_120797520
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 22:28 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik vind haar uit zien als een kerel en je weet toch zelf ook hoe vrouwen uitzien na jarenlang schoon trainen, voor 99% hetzelfde.
er zijn genoeg mensen die denken dat ze aan de doping zit, daar ben ik niet de enigste in.
http://www.nujij.nl/sport(...)-vrij.18237850.lynkx
ben je soms fan of familie van haar?
Ik hou er mee op. Jij staat slechts open voor je eigen mening zonder ook maar enige mening van een ander te respecteren. En wanneer je opmerkingen onderuit gehaald worden reageer je niet. Goede discussie partner.

En nee ik ben geen familie.

Tabe, want met jou discusieer ik dus niet meer.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_120797552
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 22:44 schreef Tommeke het volgende:
omdat wielrenen jouw sport is en je daarom niet objectief mijn mening kan beroordelen ofzo, iets van, ik boor je sport de grond in ,haha :D
  woensdag 26 december 2012 @ 22:52:09 #6
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_120797580
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 22:44 schreef Tommeke het volgende:
Tommeke, verspilde energie jonguh, die gast heeft een plaat voor z'n kop zo dik als de Berlijnse muur. En die was dik hoor....
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_120797590
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 22:50 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik hou er mee op. Jij staat slechts open voor je eigen mening zonder ook maar enige mening van een ander te respecteren. En wanneer je opmerkingen onderuit gehaald worden reageer je niet. Goede discussie partner.

En nee ik ben geen familie.

Tabe, want met jou discusieer ik dus niet meer.
met die persoonlijke aanvallen van jou, was het alleen geen discussie meer.
in welke sport zal in 2013 de eerste dopingzondaar vallen?
pi_120797645
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 22:52 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Tommeke, verspilde energie jonguh, die gast heeft een plaat voor z'n kop zo dik als de Berlijnse muur. En die was dik hoor....
gek, dat denk ik nu juist van navievelingen, die vinden dat er maar een paar aan de doping zitten. de geschiedenis herhaalt zich altijd.
pi_120797760
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 22:51 schreef THEFXR het volgende:

[..]

omdat wielrenen jouw sport is en je daarom niet objectief mijn mening kan beroordelen ofzo, iets van, ik boor je sport de grond in ,haha :D
Haha, wielerfans zijn de eersten om te onderkennen dat de wielersport een dopingprobleem heeft. Net zoals de totale sport een dopingprobleem heeft.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_120797840
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 22:51 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ik ben de laatste die de illusie heeft dat wielrennen clean is. Maar dat geldt voor bijna alle (prof)sport waar geld verdient wordt.

Als je m'n posts leest uit het vorige topic zou je dat ook wel weten ;)

Ik zeg alleen dat Ranomi haar lichaamsbouw best natuurlijk kan, aangezien ik amateursporters ken die amper voor haar onderdoen qua lichaamsbouw.
pi_120797878
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 22:57 schreef marcodej het volgende:

[..]

Haha, wielerfans zijn de eersten om te onderkennen dat de wielersport een dopingprobleem heeft. Net zoals de totale sport een dopingprobleem heeft.
ik zou graag willen zien dat die journalisten eens andere sporten gingen onderzoeken, maar ze blijven maar het wielrennen torpederen, en dan zelfs nog dingen uit 1996, dat is 17 jaar geleden.
pi_120797998
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 22:58 schreef Tommeke het volgende:

Ik zeg alleen dat Ranomi haar lichaamsbouw best natuurlijk kan, aangezien ik amateursporters ken die amper voor haar onderdoen qua lichaamsbouw.
DIe meiden uit oost duitsland waren even breed met de sterioden, kan je voorstellen dat ik dan denk dat ze gewoon aan de doping zit, ik zie echt geen vrouwen die er zo breed natty uitzien.
pi_120798275
Niet om het één of ander, maar dat fysiek van Ranomi is echt niet indrukwekkend en zeker wel haalbaar zonder doping oid.
If not now, then when.
pi_120798277
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 22:59 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik zou graag willen zien dat die journalisten eens andere sporten gingen onderzoeken, maar ze blijven maar het wielrennen torpederen, en dan zelfs nog dingen uit 1996, dat is 17 jaar geleden.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 22:59 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Er is pas een docu uitgekomen over het langlaufen; When Heroes Lie. Ook een behoorlijk ziek wereldje. Kent, net als het biathlon, ook genoeg schandalen. In de atletiek komen ook behoorlijk wat incidenten naar boven. In het tennis wordt nauwelijks gecontroleerd. Het baseball in Amerika is ook behoorlijk verziekt.

De dopingschandalen in het wielrennen worden wmb wat overbelicht inderdaad. Ik vind het prima dat het zo breed uitgemeten wordt, maar dan mag dat ook bij andere sporten.
pi_120798334
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 23:09 schreef marcodej het volgende:

[..]

[..]

Er is pas een docu uitgekomen over het langlaufen; When Heroes Lie. Ook een behoorlijk ziek wereldje. Kent, net als het biathlon, ook genoeg schandalen. In de atletiek komen ook behoorlijk wat incidenten naar boven. In het tennis wordt nauwelijks gecontroleerd. Het baseball in Amerika is ook behoorlijk verziekt.

De dopingschandalen in het wielrennen worden wmb wat overbelicht inderdaad. Ik vind het prima dat het zo breed uitgemeten wordt, maar dan mag dat ook bij andere sporten.
Ze moeten eens gaan controleren bij de Mr. Olympia.
If not now, then when.
pi_120798410
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 23:02 schreef THEFXR het volgende:

[..]

DIe meiden uit oost duitsland waren even breed met de sterioden, kan je voorstellen dat ik dan denk dat ze gewoon aan de doping zit, ik zie echt geen vrouwen die er zo breed natty uitzien.
Dat snap ik :P
pi_120798412
quote:

[..]

[..]

ze mogen eens wat meer schrijven over de corruptie bij de verschillende sportbonden, ipv het zoveelste rabobank verhaal.
pi_120798600
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 23:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Niet om het één of ander, maar dat fysiek van Ranomi is echt niet indrukwekkend en zeker wel haalbaar zonder doping oid.
Ik vind Ranomi weldegelijk een behoorlijke schouderpartij en rug hebben. Ze is weldegelijk breed. Desondanks ziet ze er vooral in haar gezicht niet mannelijk uit, en kan ik me best voorstellen dat dat door training en een bepaalde genetische aanleg zich zo kan ontwikkelen. Het is allemaal wel fors, maar niet onnatuurlijk fors.

Neemt niet weg dat ze natuurlijk wel dope gebruikt kan hebben, maar dat weet ik simpelweg niet. TheFXR schijnt dat wel te weten.
pi_120798755
Vergelijken met een Oost-Duitse zwemster of welke uitwas van de doping jaren 70 en 80 heeft weinig zin. Ze wisten goed hoe je je vol moest gooien met allerlei anabolen (vooral Turanibol in de DDR) maar de trainingsleer heeft in de tussentijd niet stilgestaan. Wat Kromowidjojo aan fysiek haalt is voor vrouwen ook natural haalbaar, alleen willen veel vrouwen er niet zo uitzien. Een Kristin Otto zag er overigens nog wel wat blokkiger en mannelijker uit dan Kromo. Als je dan toch gaat vergelijken is Inge de Bruin eerder een kandidaat om te verdenken van dopinggebruik.
pi_120798841
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 23:20 schreef Ericr het volgende:
Vergelijken met een Oost-Duitse zwemster of welke uitwas van de doping jaren 70 en 80 heeft weinig zin. Ze wisten goed hoe je je vol moest gooien met allerlei anabolen (vooral Turanibol in de DDR) maar de trainingsleer heeft in de tussentijd niet stilgestaan. Wat Kromowidjojo aan fysiek haalt is voor vrouwen ook natural haalbaar, alleen willen veel vrouwen er niet zo uitzien. Een Kristin Otto zag er overigens nog wel wat blokkiger en mannelijker uit dan Kromo. Als je dan toch gaat vergelijken is Inge de Bruin eerder een kandidaat om te verdenken van dopinggebruik.
Als je iemand op basis van fysieke uiterlijkheden wil gaan verdenken is Inge de Bruijn inderdaad het eerste aan de beurt.
pi_120799174
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 23:22 schreef marcodej het volgende:

[..]

Als je iemand op basis van fysieke uiterlijkheden wil gaan verdenken is Inge de Bruijn inderdaad het eerste aan de beurt.
ook,ja, maar hoe zit het dan met v/d Hoogeband en zijn vriend Maarten van der Weijden?
pi_120799244
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 23:29 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ook,ja, maar hoe zit het dan met v/d Hoogeband en zijn vriend Maarten van der Weijden?
Wat zou daar mis mee moeten zijn?
pi_120799314
Maar het blijft makkelijk speculeren natuurlijk aan de zijlijn. Als je van mening bent dat iedere sporter die op Olympisch niveau een prestatie kan neerzetten voor de top 10 of zelfs het podium een dopinggebruiker is dan geloof je ook in een omerta die zo ver reikt dat iedere Olympische sport er door vergiftigd is. Lastig voor te stellen in een sportwereld waar sporters vaak relaties met elkaar hebben, ook buiten de eigen sport. Zou knap zijn dat er in al die jaren zo goed als nooit iemand uit de school is geklapt.

Er zullen zeker dopingprogramma's bestaan in diverse sporten maar er zullen net zo goed legio sporters zijn die het er niet op wagen om zich te branden aan doping terwijl het economisch rendement in veel sporten amper meetbaar is.
pi_120799428
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 23:29 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Juist VDH vindt ik geen duidelijk voorbeeld van dopegebruik, zeker niet qua fysiek. Over MvdW heb ik eigenlijk ook geen twijfels. Laat op zijn palmares een redelijk normale groei naar wereldtop zien.

Maar goed, het blijft speculeren. Jij weet het net zo goed niet als wij. Maar jij schijnt het allemaal 100% zeker te weten, terwijl anderen nuance aan willen brengen of twijfels hebben.
pi_120799482
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 23:12 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ze mogen eens wat meer schrijven over de corruptie bij de verschillende sportbonden, ipv het zoveelste rabobank verhaal.
Idd.
pi_120799535
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 23:32 schreef Ericr het volgende:
Maar het blijft makkelijk speculeren natuurlijk aan de zijlijn. Als je van mening bent dat iedere sporter die op Olympisch niveau een prestatie kan neerzetten voor de top 10 of zelfs het podium een dopinggebruiker is dan geloof je ook in een omerta die zo ver reikt dat iedere Olympische sport er door vergiftigd is. Lastig voor te stellen in een sportwereld waar sporters vaak relaties met elkaar hebben, ook buiten de eigen sport. Zou knap zijn dat er in al die jaren zo goed als nooit iemand uit de school is geklapt.

Er zullen zeker dopingprogramma's bestaan in diverse sporten maar er zullen net zo goed legio sporters zijn die het er niet op wagen om zich te branden aan doping terwijl het economisch rendement in veel sporten amper meetbaar is.
en dat is nu juist waarover die docu "when heroes lie" over gaat. heb hem nog niet gezien, ik zie iig veel positieve recenties
pi_120799584
Ben nu het boek van Hamilton aan het lezen. Interessante kost :)
pi_120799640
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 23:34 schreef marcodej het volgende:

[..]

Zeker VDH vindt ik geen duidelijk voorbeeld van dopegebruik, zeker niet qua fysiek. Over MvdW heb ik eigenlijk ook geen twijfels. Laat op zijn palmares een redelijk normale groei naar wereldtop zien.

Maar goed, het blijft speculeren. Jij weet het net zo goed niet als wij. Maar jij schijnt het allemaal 100% zeker te weten, terwijl anderen nuance aan willen brengen of twijfels hebben.
eigenlijk spiegel ik Armstrong naar MvdW toe. ik hoop natuurlijk van niet en aan de andere kant is het ook weer lang geleden.
pi_120799731
When Heroes Lie ook niet gezien maar langlaufen als voorbeeld van een dopingcultuur lijkt me de verkeerde sport. Langlaufen heeft al tig jaar een dopingzweem over zich heen hangen, als er 1 sport is waar bloeddoping, EPO en andere zuurstofopname boostende middelen effectief zijn dan is het wel de sport waar de Vo2max gemiddeld het hoogst is onder zijn beoefenaars.
pi_120799811
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 23:38 schreef THEFXR het volgende:

[..]

eigenlijk spiegel ik Armstrong naar MvdW toe. ik hoop natuurlijk van niet en aan de andere kant is het ook weer lang geleden.
Lance was voor zijn ziekte een talentvolle eendagscoureur, na zijn ziekte een onverslaanbare ronderenner.
pi_120800098
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 23:36 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en dat is nu juist waarover die docu "when heroes lie" over gaat. heb hem nog niet gezien, ik zie iig veel positieve recenties
Die omerta binnen de langlauf- en biathlonwereld is niet zodanig sterk dat die verhalen in When Heroes Lie als verrassing gezien kunnen worden. Die sport kent een lange historie van dopingschandalen; tijdens de Spelen van 2002 en 2006 nog. Dat die sport een structureel dopingprobleem heeft is al langer bekend. Wil die docu wel graag zien overigens.
pi_120800158
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 23:42 schreef marcodej het volgende:

[..]

Lance was voor zijn ziekte een talentvolle eendagscoureur, na zijn ziekte een onverslaanbare ronderenner.
Voor zijn ziekte nam hij ook genoeg middelen, sterker nog sommige denken dat hij daardoor K heeft gekregen, dat is er zo bizar aan, weer de doping nem waarvan je die k hebt gekregen. een normaal denkend mens was gwoon gestopt.
pi_120800351
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 23:38 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Maar worden dan nu opeens alle ex-kankerpatiënten die later iets presteren op een hoop gegooid omdat 1 van hen iets deed wat niet mocht? Straks ga je nog je twijfels hebben bij alle openlijk homoseksuele sporters omdat er één homoseksuele sporter betrapt is.

Iedereen kan kanker krijgen, dus ook topsporters. Dat zijn tenslotte ook mensen. Ik zou het werkelijk waar schandalig vinden als jij zou beweren dat alle topsporters die kanker krijgen dat gekregen hebben door gebruik van doping.
pi_120800502
Na zijn genezing heeft Armstrong nog veel meer ingenomen zonder averse effecten tot nu toe. Het valt ook amper tot niet te bewijzen dat Armstrong zijn kanker heeft gekregen door dopinggebruik.
pi_120800620
Hier trouwens een aardig artikeltje over doping in het langlaufen: http://hetiskoers.nl/2012(...)an-de-langlaufsport/

Overigens zijn er twijfels bij een langlaufer als Dario Cologna, die er een nogal dubieuze entourage op nahoudt met Marc Biver (ex-Astana en Liberty Seguros) en twee 'materiaalmannen' die eerder bij Johann Muhlegg betrokken waren.
pi_120800688
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 23:53 schreef TheArt het volgende:

Iedereen kan kanker krijgen, dus ook topsporters. Dat zijn tenslotte ook mensen. Ik zou het werkelijk waar schandalig vinden als jij zou beweren dat alle topsporters die kanker krijgen dat gekregen hebben door gebruik van doping.
Daarom wil ook niemand dit onderwerp aansnijden, omdat je dan een schandalige hond bent zoals David Walsh.
pi_120800779
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 23:57 schreef marcodej het volgende:
Hier trouwens een aardig artikeltje over doping in het langlaufen: http://hetiskoers.nl/2012(...)an-de-langlaufsport/
Interessant :Y
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
pi_120801831
even een quote van een reply onder dat artikel:

De naiveteit van mensen is grenzeloos. maar volgend jaar komen de stukken weer hoor , van de journalisten, over schone sport. Met allemaal debiele bewijsvoeringen erbij. Kant en klaar, kan ze je zo oplepelen, nu al. IN when heroes lie, die docu , komt een arts aan het woord die zegt dat het geen sport meer is, de topsport. Het is entertainment en de dopingcontroles zijn reclame voor het entertainment – die geven de illusie van de schone sport..
pi_120802090
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 00:22 schreef THEFXR het volgende:
even een quote van een reply onder dat artikel:

De naiveteit van mensen is grenzeloos. maar volgend jaar komen de stukken weer hoor , van de journalisten, over schone sport. Met allemaal debiele bewijsvoeringen erbij. Kant en klaar, kan ze je zo oplepelen, nu al. IN when heroes lie, die docu , komt een arts aan het woord die zegt dat het geen sport meer is, de topsport. Het is entertainment en de dopingcontroles zijn reclame voor het entertainment – die geven de illusie van de schone sport..
Volgens mij is er hier niemand die gelooft in een compleet schone topsport. Maar dat betekent niet dat je 100% zeker weet dat 100% van de topsporters gebruikt.

[ Bericht 4% gewijzigd door marcodej op 27-12-2012 00:32:59 ]
pi_120804049
100% vrij van doping geloven is net zo naief als zeggen dat iedereen gebruikt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_120804199
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 23:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Dat lijkt me ook. Die traint al sinds haar jeugd zeer veel en je ziet gewoon dat zwemmers vaak breedgeschouderd worden (ook degenen ver onder de top)
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 27 december 2012 @ 01:37:13 #42
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_120804973
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 01:10 schreef One_of_the_few het volgende:
100% vrij van doping geloven is net zo naief als zeggen dat iedereen gebruikt.
Dit lijkt me een mooie verwoording van wat zo ongeveer de algemene mening is, hier in elk geval :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_120805242
quote:
2s.gif Op donderdag 27 december 2012 01:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook. Die traint al sinds haar jeugd zeer veel en je ziet gewoon dat zwemmers vaak breedgeschouderd worden (ook degenen ver onder de top)
Ik kan best begrijpen dat mensen denken dat ze vrij van doping is, maar niet de mensen zulke brede meiden dagelijks zien rondlopen, want ze is echt vet breed, zelfs nog tov haar concurrenten is zij een paar maten breder.
pi_120808208
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 23:53 schreef TheArt het volgende:

Ik zou het werkelijk waar schandalig vinden als jij zou beweren dat alle topsporters die kanker krijgen dat gekregen hebben door gebruik van doping.
die suggestie is in deze reeks al regelmatig gedaan :{w

Oh en btw: hier een vrouw met brede schouders zonder doping en zonder topsport. Gemiste kans van mijn ouders, ze hadden me het zwembad in moeten schoppen :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 27-12-2012 08:54:53 ]
pi_120808709
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 01:44 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ik kan best begrijpen dat mensen denken dat ze vrij van doping is, maar niet de mensen zulke brede meiden dagelijks zien rondlopen, want ze is echt vet breed, zelfs nog tov haar concurrenten is zij een paar maten breder.
Ze is een topsporter, begiftigd met het talent dat 99,99% van de mensen nou eenmaal ontberen. Iedere topsporter is op enige wijze een freak of nature, het zij door een enorme hoog zuurstofopname, aanwas van spierweefsel, verdeling van spierweefsel of welke eigenschap ook waardoor ze kunnen excelleren.

Kromowidjojo kent ook geen vreemde vormpieken zoals bijvoorbeeld een Steffen of andere zwemsters die van prut naar top gaan binnen enkele weken of maanden. Daarmee niet gezegd dat Steffen dan maar een gebruikster is en Kromo clean, sporters die een vormcrisis regelmatig overwinnen zijn echter wel verdachter.
pi_120809216
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 23:57 schreef marcodej het volgende:

Overigens zijn er twijfels bij een langlaufer als Dario Cologna, die er een nogal dubieuze entourage op nahoudt met Marc Biver (ex-Astana en Liberty Seguros) en twee 'materiaalmannen' die eerder bij Johann Muhlegg betrokken waren.
Interessant dat je Cologna noemt Marco.

Ik kijk redelijk wat langlaufen. Wat ik zo opvallend aan hem vind is dat hij in het seizoen 2008/2009 ineens de sprong naar de wereldtop maakte.

Hij gold vanuit de jeugd wel als talent, maar in een tijdsbestek van drie weken maakte hij zichtbaar de stap van langlaufer die in de kantlijn meedeed naar wereldtopper. Ik was verbaasd dat ie die winter tamelijk oppermachtig de Tour de Ski won. Wel kun je zeggen dat hij sindsdien structureel in de top meedoet en vorig jaar zelfs een heel dominant seizoen had. Toen ie om de knikkers ging meedoen was ik vrij enthousiast omdat we daardoor weer een nieuwe naam uit een ander land in de top kregen, maar achteraf gezien was zijn hele snelle progressie misschien wel vreemd.

Justyna Kowalczyk daarentegen is ooit in opspraak geraakt, maar zij heeft eigenlijk weinig vreemde sprongen gemaakt. Ze ging geleidelijk naar de top en had zover ik weet weinig vreemde pieken en dalen. Wel is het opvallend dat ze al jaren achtereen een heel zwaar programma draait. Zo'n Marit Bjoergen pakt meer rustmomenten.

Dopingspeculaties in het langlaufen zijn trouwens al heel oud. Het hele Noorse team ten tijde van Lillehammer wordt met terugwerkende kracht verdacht. Was het niet zelfs Johann Koss die onlangs weer de discussie aanzwengelde?
pi_120815358
quote:

[..]

[..]

Ik denk dan ook aan basketbal. Het gebruik van steroiden in de jaren 80 en 90 is een publiek geheim net zoals dat Stern twee handen op één buik was met bepaalde toppers.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_120816342
quote:
Dekker: 'Heb ik doping gebruikt? Nee!'

Erik Dekker zet zijn twijfels bij de anonieme bron die tegenover de NOS gezegd heeft dat de Raboploeg na een slechte Tour de France in 1999 besloten had om doping te gaan gebruiken. De oud-renner werd de voorbije tijd vaak gelinkt aan de uitlatingen van de anonieme renner, omdat Dekker het jaar erop in de Tour de France van 2000 drie ritoverwinningen wist te behalen. ,,Het is hetzelfde als altijd. Dezelfde beschuldiging die de wielerwereld al zo vaak aan mij heeft gericht. In 1999 was het niets en in 2000 won die Dekker zomaar drie ritten. Dat zal dus wel niet anders kunnen. Tja, die opstelsom kan iedereen maken, maar dat lijkt mij scorebordjournalistiek", aldus Dekker in het Algemeen Dagblad.

'Niet betrokken'
De anonieme bron vertelde dat het team na een slechte Tour de France bij elkaar kwam om een georganiseerd dopingprogramma te bespreken. ,,Dus de renners moeten toen na die Tour van 1999 bij elkaar zijn gaan zitten om zoiets af te spreken? Nou, ik vind het een rare setting. Ik ben er niet bij betrokken geweest en herken met er totaal niet in."

,,Je kunt je afvragen of deze anonieme bron de waarheid spreekt, of dat hij zijn eigen waarheid spreekt? Ik wil ook wel eens weten wie dit dan heeft gezegd, want tricky is het allemaal wel. Zelf niet je naam noemen, maar je pijlen op anderen richten."

,,Wat nu wordt gezegd lijkt toch verdacht veel op een directe beschuldiging aan mijn adres", aldus Dekker.

,,Word ik opgeroepen voor een onderzoekscommissie, dan ga ik daar met alle liefde heen. Wat ik daar ga zeggen, hoef ik niet te delen met jullie. Maar ik heb niets op te biechten. Heb ik doping gebruikt? Nee!"

Boogerd
Dekker's oud-ploeggenoot Michael Boogerd wil geen 'kop-van-jut' worden door als enige te gaan zeggen wat hij allemaal weet. ,,Michael wilde alleen maar zeggen dat hij het meer dan zat is dat hij altijd als enige gebeld wordt als er stront aan de knikker is", zo legt Dekker uit.
Dekker vergeet toevallig wel dat hij in 1998 ook gewoon een te hoog hematocriet had (oh nee, het bandje zat te strak). Vreemd dat journalisten dat onderwerp steeds bij hem vermijden.
pi_120816447
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 14:01 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dekker vergeet toevallig wel dat hij in 1998 ook gewoon een te hoog hematocriet had (oh nee, het bandje zat te strak). Vreemd dat journalisten dat onderwerp steeds bij hem vermijden.
WK 1999 :+
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 27 december 2012 @ 14:07:44 #50
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_120816576
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 14:01 schreef marcodej het volgende:

[..]

daar is toen een zeer vakkundig onderzoek naar gedaan
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')