abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121221356
Ze zal wel hebben zitten whatsappen tijdens het rijden.... :P
Dit account is niet meer in gebruik.
  zondag 6 januari 2013 @ 10:32:35 #177
380752 Grijsbaard
I'm not grey..
pi_121221489
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 10:19 schreef Spezza19 het volgende:
Ze zal wel hebben zitten whatsappen tijdens het rijden.... :P
Ach ik whatsapp en bel ook tijdens het rijden en dan nog grijp ik op tijd in.. sowieso gewoon altijd voldoende afstand nemen. Dan zijn ruim 50% van alle gevaarlijke situaties verholpen. :P
  zondag 6 januari 2013 @ 10:36:52 #178
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_121221534
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:50 schreef June. het volgende:
Ik zag het dus niet zover van te voren.
Niet anticiperen op wat er voor je gebeurt ...
quote:
En toen ik het wel zag, kon ik dus niet naar links omdat ik 'ingeklemd' werd met auto's die mij met 3 km/h meer inhaalden.
Niet anticiperen op wat er achter je gebeurt
quote:
Dus ik vind dat gevaarlijk en irritant.
Als een zombie in je auto rondrijden is inderdaad gevaarlijk en irritant voor andere weggebruikers.
  zondag 6 januari 2013 @ 10:55:31 #179
208890 June.
Seriously?
pi_121221786
Right, jullie waren erbij of niet? Achteraf is altijd makkelijk praten en het is erg naïef om te denken dat je alles kunt anticiperen.
Shine bright like a diamond.
  zondag 6 januari 2013 @ 10:56:22 #180
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_121221797
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 23:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Welnee joh, van die 90% zou denk ik de helft binnen een kwartier hun baas aan de foon hebben; of ze effe normaal willen doen; elk distributie hok heeft tegenwoordig GPS, de baas kan zien waar je stiltaat en hoe lang, hoe hard je rijdt,aantallen RPM's, schakelmomenten, hoeveel je auto verbruikt..alles.. ze kunnen zelfs zien hoe lang je wel- of niet op de cc rijdt :')
Brandstofverbruik is heel erg spannend voor veelrijdende transportbedrijven; met 80 naar Italië kost een paar honderd euro minder aan brandstof als met 89, en dan hebben we het nog niet over bekeuringen die je kunt krijgen op basis van je digitale tacho. De meesten rijden 83 - 85, dan krijg je precies geen prent als je langs een trajectcontrole rijdt.. mensen met haast hou je altijd, dan ga je lekker 89 stampen, moet je vaak gaan zitten inhalen enzo, Beter hobbel je lekker op de CC in het rijtje mee, en er rijdt er altijd vooraan het rijtje vrachtwagens eentje die 84 rijdt, en dan rijdt de rest dus automatisch naar gelang het rijtje langer wordt minder hard ..
Los daarvan zijn er zat transportbedrjven die de begrenzer tegenwoordig op 85 laten afstellen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_121221804
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 10:55 schreef June. het volgende:
Right, jullie waren erbij of niet? Achteraf is altijd makkelijk praten en het is erg naïef om te denken dat je alles kunt anticiperen.
Uiteraard kan je niet op ALLES anticiperen, maar een langzame auto over het hoofd zien valt daar niet onder.
Dit account is niet meer in gebruik.
  zondag 6 januari 2013 @ 11:08:10 #182
208890 June.
Seriously?
pi_121222021
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 10:56 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Uiteraard kan je niet op ALLES anticiperen, maar een langzame auto over het hoofd zien valt daar niet onder.
Tja, dat vind jij. In een andere situatie had ik hem misschien wel gezien. Jullie maken ervan dat ik dan maar "als een zombie reed, aan het whatsappen was of niet meer dan 300 meter vooruit keek". Dat was dus niet zo.
Shine bright like a diamond.
pi_121222048
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 10:55 schreef June. het volgende:
Right, jullie waren erbij of niet? Achteraf is altijd makkelijk praten en het is erg naïef om te denken dat je alles kunt anticiperen.
Ik had er graag bij willen zijn, dan had ik je alsnog ermee om je oren geslagen.

Nogmaals, een foutje kan altijd, maar ga me niet vertellen dat je een auto die 70 rijdt op een snelweg over het hoofd ziet als je goed en ver vooruit hebt gekeken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 6 januari 2013 @ 11:13:50 #184
11102 knep
Mountainfreak
pi_121222125
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:08 schreef June. het volgende:

[..]

Tja, dat vind jij. In een andere situatie had ik hem misschien wel gezien. Jullie maken ervan dat ik dan maar "als een zombie reed, aan het whatsappen was of niet meer dan 300 meter vooruit keek". Dat was dus niet zo.
Gebrek aan verkeersinzicht kan ook een reden zijn ^O^.
  zondag 6 januari 2013 @ 11:14:15 #185
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_121222133
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 10:55 schreef June. het volgende:
Right, jullie waren erbij of niet? Achteraf is altijd makkelijk praten en het is erg naïef om te denken dat je alles kunt anticiperen.
Leg anders even uit waarom je niet kon anticiperen in dit geval?
  zondag 6 januari 2013 @ 11:15:26 #186
208890 June.
Seriously?
pi_121222155
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:09 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik had er graag bij willen zijn, dan had ik je alsnog ermee om je oren geslagen.

Nogmaals, een foutje kan altijd, maar ga me niet vertellen dat je een auto die 70 rijdt op een snelweg over het hoofd ziet als je goed en ver vooruit hebt gekeken.
:P

In dit geval zag ik dus echt niet dat hij zo langzaam reed. In elk geval niet op 300 meter afstand. Misschien had jij dat wel gezien, who knows, maar dat is een eindeloze discussie.
Shine bright like a diamond.
pi_121222159
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:08 schreef June. het volgende:

[..]

Tja, dat vind jij. In een andere situatie had ik hem misschien wel gezien. Jullie maken ervan dat ik dan maar "als een zombie reed, aan het whatsappen was of niet meer dan 300 meter vooruit keek". Dat was dus niet zo.
Ah, is inmiddels beantwoord
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_121222356
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:47 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Daar was geen tijd voor echt. Stoplicht gaat heel snel op groen op dat punt. En mensen moeten zelf ook gewoon checken dat hun verlichting werkt.
Check jij altijd alle verlichting voor je gaat rijden dan? ;) Ben het wel met je eens, maar het is simpelweg niet haalbaar. En aangezien zoiets voor iedereen gevaarlijk is kun je er (waar mogelijk natuurlijk) beter wat van zeggen dan je te verschuilen achter 'ja, maar hunnie..'

Dat mensen kwaad worden als je ze ergens op wijst heb ik nooit laat van, de meeste zijn je dankbaar. Zal wel iets uit de Randstad zijn om dan meteen lomp te worden.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_121222522
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:15 schreef June. het volgende:

[..]

:P

In dit geval zag ik dus echt niet dat hij zo langzaam reed. In elk geval niet op 300 meter afstand. Misschien had jij dat wel gezien, who knows, maar dat is een eindeloze discussie.
Kan ik ook niet met zekerheid zeggen, maar hoogstwaarschijnlijk wel (heeft ook met mijn beroep van doen). In ieder geval kunnen dit soort situaties inderdaad voor avondvullende discussies op verjaardagsfeestjes zorgen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 6 januari 2013 @ 11:42:49 #190
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_121222653
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:27 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Check jij altijd alle verlichting voor je gaat rijden dan? ;) Ben het wel met je eens, maar het is simpelweg niet haalbaar. En aangezien zoiets voor iedereen gevaarlijk is kun je er (waar mogelijk natuurlijk) beter wat van zeggen dan je te verschuilen achter 'ja, maar hunnie..'

Dat mensen kwaad worden als je ze ergens op wijst heb ik nooit laat van, de meeste zijn je dankbaar. Zal wel iets uit de Randstad zijn om dan meteen lomp te worden.
Ik kijk altijd in de reflectie van andere auto's en ruiten zowel voor als achter of mijn verlichting naar behoren werkt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_121222671
quote:
14s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ik kijk altijd in de reflectie van andere auto's en ruiten zowel voor als achter of mijn verlichting naar behoren werkt.
Dit inderdaad.

Daarnaast geven moderne auto's zelf aan of er een licht stuk is en ook nog welke dat stuk is. :)
pi_121225727
Nou,nog eentje dan:

Fietsers die compleet zonder enige vorm van verlichting op een weg rijden die zelf ook amper verlicht is.
Sterker nog, ook koptelefoon ophebben en naar hun mobiel staren onder het fietsen! (schijnbaar een nummer aan het uitzoeken of sms aan het lezen!) }:|
pi_121228865
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:27 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Check jij altijd alle verlichting voor je gaat rijden dan? ;) Ben het wel met je eens, maar het is simpelweg niet haalbaar. En aangezien zoiets voor iedereen gevaarlijk is kun je er (waar mogelijk natuurlijk) beter wat van zeggen dan je te verschuilen achter 'ja, maar hunnie..'

Dat mensen kwaad worden als je ze ergens op wijst heb ik nooit laat van, de meeste zijn je dankbaar. Zal wel iets uit de Randstad zijn om dan meteen lomp te worden.
Mijn auto geeft dat aan. Als er een lampje stuk is. En ik zie het natuurlijk ook in de reflecties in ruiten e.d. De auto in kwestie was een oude uitgewoonde Polo. Als je in zo'n ding rondrijdt, en dus geen BC hebt die dat soort dingen voor je signaleert, dien je daar maar zelf zorg voor te dragen.
  zondag 6 januari 2013 @ 18:28:32 #194
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_121234530
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:27 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Check jij altijd alle verlichting voor je gaat rijden dan? ;) Ben het wel met je eens, maar het is simpelweg niet haalbaar.
Eens per week is toch niet teveel gevraagd? FF lichten aan, rondje om de auto, en instappen. 10 Seconden, hooguit.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_121237798
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:28 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Eens per week is toch niet teveel gevraagd? FF lichten aan, rondje om de auto, en instappen. 10 Seconden, hooguit.
Ik zie elke keer dat ik rij wel tenminste 2 auto's waarvan 1 koplamp of achterlicht niet meer werkt.

Nog een irritatie:
2 baans tunnel, linker rijbaan helemaal vrij op 1 auto na, die net onder de max rijdt en steevast naast een andere auto blijft rijden. Rechts was daarna helemaal vrij, maar nee hoor meneer is te aso of even een klein beetje gas te geven en gewoon opzij te gaan.

Bah mensen die alleen aan zichzelf denken in het verkeer.
  zondag 6 januari 2013 @ 20:02:53 #196
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_121239197
Ik wil linksaf slaan, van links komt een auto dus die laat ik voor. Ik neem de bocht en zit dus direct achter dat rode gebakje. Dat prompt remt, de auto in z'n achteruit gooit en achteruit in wil parkeren. Jammer dat ik er stond... na een toeter (foei Turbomuis! Magnie!) trok hij een gezicht van 'wat deed ik fout?' Dus ik vermoed dattie echt geen idee heeft waar bijvoorbeeld een knipperlicht of ff wachten tot iemand voorbij is voordat je achteruit gaat voor is...
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_121259805
Er zaten natuurlijk vanmorgen weer twee shovels op de weg (kut dingen, zouden verboden moeten worden in de spits). Dus een kilometer of 10 30km/u rijden. Komt er een weg van rechts, waar een auto komt aan rijden. Ik neem gas terug, laat een gat vallen waar nog een vrachtwagen tussen kan, knipper eens met m'n groot licht, maar die slaper in die auto let niet op en geeft pas gas toen ik al tegenover hem stond... (ik hoefde hem niet voor te laten, hij zat achter haaietanden, maar het is wel zo vriendelijk aangezien de rij achter mij nog een kilometer of 8 door ging....)

Sukkels...
pi_121263134
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:27 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Check jij altijd alle verlichting voor je gaat rijden dan? ;) Ben het wel met je eens, maar het is simpelweg niet haalbaar. En aangezien zoiets voor iedereen gevaarlijk is kun je er (waar mogelijk natuurlijk) beter wat van zeggen dan je te verschuilen achter 'ja, maar hunnie..'

Dat mensen kwaad worden als je ze ergens op wijst heb ik nooit laat van, de meeste zijn je dankbaar. Zal wel iets uit de Randstad zijn om dan meteen lomp te worden.
Ja, dat doe ik.. Zelfs alarmlichten controleer ik. Vaak check ik ook even de banden.

Ohja, er werd laatst een voetganger boos op mij omdat ik s'nachts binnen de bebouwde kom groot licht aan had(kwam net uit de polder.) :')
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_121263550
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 09:21 schreef June. het volgende:

[..]

Ja over het algemeen werkt het prima, nu zag ik het dus niet. En ja, ik kijk normaal vooruit.

Zelfde argument geldt voor mensen zonder remlicht, dan zie je toch ook dat de auto langzamer gaat? Het gaat erom dat je het niet verwacht.

Maar goed, julle snappen mijn punt gewoon niet. Ik vind dat iemand die zo langzaam rijdt een gevaarlijke situatie creëert. En ja, natuurlijk kun je dat anticiperen, maar dus niet altijd.
Ja ik heb het ook geprobeerd duidelijk te maken dat 90 op de snelweg gevaarlijk langzaam is maar ja ze willen er hier niet aan.
pi_121263847
Soms is 40 km/h zelfs gevaarlijk hard op een snelweg, het is puur afhankelijk van de situatie. :')

Maar als alles gewoon rijdt, en iemand rijd 70 of 90, dan is daar helemaal niets gevaarlijks aan, je ziet al van ruime, hele ruime afstand dat iemand minder snel rijdt dan de rest. En dan maakt het niet uit wat voor een voertuig dat het is. Je hebt altijd genoeg tijd om daarop te anticiperen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')