abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127567510
Iedereen dank voor het meedenken, het is een Canon SX 500IS op aanraden van Lompehork geworden
  donderdag 13 juni 2013 @ 19:35:38 #212
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_127761184
Kan iemand mij iets meer vertellen over de Sony TX10? Deze is in 2011 uitgebracht met een prijs van 350 euro. Ik zou graag een toestel willen hebben die waterdicht is. Ik kan hem van iemand op het werk overnemen. Wat zou voor dit toestel een nette prijs zijn? Of zouden jullie mij wat anders aanraden?
  donderdag 13 juni 2013 @ 19:43:15 #213
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127761517
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 19:35 schreef Sunri5e het volgende:
Kan iemand mij iets meer vertellen over de Sony TX10? Deze is in 2011 uitgebracht met een prijs van 350 euro. Ik zou graag een toestel willen hebben die waterdicht is. Ik kan hem van iemand op het werk overnemen. Wat zou voor dit toestel een nette prijs zijn? Of zouden jullie mij wat anders aanraden?
Lees op Amazon nogal wat klachten dat hij niet waterdicht is
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 13 juni 2013 @ 19:45:26 #214
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_127761601
Ziet er inderdaad niet zo rugged uit. Meer een normale camera die spatwaterdicht is ofzo, maar niet submergable.
Anyhoezels, moet je ff online kijken naar ervaringen idd, die zijn hier met de TX10 vast niet in overvloed aanwezig.
Kijk ook eens naar zoiets: http://snapsort.com/learn/waterproof-cameras .

Verder verliest een camerbody snel waarde en is na 2 jaar qua specs achterhaald door zelfs goedkope modellen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 14 juni 2013 @ 16:32:06 #215
148823 znarch
ondertitel
pi_127794731
Weet niet of het hier past maar a la. Ik heb hier nog een (haast ongebruikte) Canon EOS 20D en batterijgrip liggen. Weet iemand hier waar en voor hoeveel ik dit nog ongeveer kwijt kan?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  vrijdag 14 juni 2013 @ 16:43:12 #216
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_127795125
Gewoon ff op marktplaats/ebay kijken wat iets vergelijkbaars doet.

Body gaat al van rond zo'n 100 euro weg, batterygrip nog eens 55.
Is natuurlijk erg gedateerd en prijzen van nieuwe camera's of tweedehands betere zijn erg aantrekkelijk.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 19 juni 2013 @ 15:19:27 #217
321570 -Remy
Anonymous
pi_127989839
Ik had een nieuwe topic geopend, maar werd hiernaartoe verwezen!

Quote:
Aangezien mijn vader altijd met een spiegelreflex camera rondloopt, maar het dragen af en toe beu is, wil ik hem een compact camera voor zijn verjaardag geven. Gewoon om af en toe even snel een plaatje te schieten. Daarbij heb ik een wensenlijst, maar als ik die invul heb ik op de meeste vergelijkingssites alsnog 300 resultaten. Ik zie dus door de bomen het bos niet meer.

-Tot ¤100
-Minimaal 10x optische zoom
-Snelle autofocus
-Snelle sluitertijd, dus niet 3 seconden wachten en dan pas een foto hebben
-Klein en dus makkelijk in tas of zak te stoppen

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
'En mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen!'
  woensdag 19 juni 2013 @ 15:57:11 #218
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_127991547
Mja, als ik je vader was en graag wat shots maakte met m'n spiegelreflex dan zou ik wel iets willen hebben wat dat benadert. Of in ieder geval iets wat me op de zelfde manier bezig kan houden met de hobby fotografie.

Dus het is erg lief dat je 100 euro wilt uittrekken om hem een leuk cadeau te geven, maar zulke camera's missen in vergelijking met wat 'ie gewend is dan kwaliteit (low light, depth of field, dynamic range, critical focus enz etc), maar vooral mist dan ook de handmatige manier van schieten in P A S M mode (Program, Auto, Shutterspeed priority, Aperture priority) en soms zelfs features als stabilisatie.

Dan kun je haast net zo goed een camera op een smartphone gebruiken. Camera's onder de honderd euro zijn nu eenmaal niet heel veel soeps. Zelf stond ik precies voor hetzelfde probleem: ik heb een systeemcamera met losse lenzen, maar ermee rondzeulen stond me vaak zo tegen, ik wilde er ook iets bij hebben dat ik dan altijd meehad en zo toch nog wat met fotograferen bezig kon zijn, want ik maakte af en toe nog best wat foto's met m'n smartphone, maar wilde iets dat meer 'fotografisch' was en beter qua kwaliteit. Dus wat deed ik, ik haalde de zo'n beetje enige compactcamera die nog een rangefinder heeft (optische zoeker, kijkgaatje, buiten het LCD scherm dus), die klein, compact en vooral ook goedkoop was, de Canon PowerShot A1300. Maar uiteindelijk eindigde deze camera in stofhappen vanwege het voorheen vertelde missen van kwaliteit en functionaliteit. En dat is een camera met beperkte zoom. Kun je niet met zo'n 4x zoom leven en moet het min. 10x zoom zijn, dan zal de performance alleen maar slechter worden.

Dus ik ben bang dat je wensen niet te verenigen zijn met dat budget. Als 'ie echt het rondzeulen van z'n spiegelreflex beu is en die toch nooit meeneemt, kan 'ie misschien beter spiegelreflex vergeten en gaan voor een mirrorless systeemcamera, of een premium compact. Alleen zijn mirrorless camera's met bepaalde lenscombo's nog altijd niet echt compact, dus dan zou 'ie de stap eens kunnen wagen richting premium compacts. Zelf was ik (dat kun je teruglezen) in dubio tussen de Panasonic Lumix LX-7 en de Sony RX100, wat uiteindelijk de eerste was geworden, misschien kan 'ie daar eens naar kijken. Of als zoom echt een must is, kan 'ie kijken naar de Panasonic Lumix FZ200 die erg ver inzoomen kan en door de hele range vrij lichtsterk is (f/2.8). Voor andere compacts moet je anders maar eens hier kijken: http://www.cameralabs.com(...)digital_camera.shtml en de links uit de openingspost waar je allerlei wensen kunt opgeven en dan allerlei aanbevelingen uit de online tools komen zetten en je camera's vergelijken kunt.

Kortom: ik ben bang dat zo'n cheapo camera niet heel veel beter is dan de telefooncamera's van tegenwoordig en hij dreigt dus binnen de kortste keren onder het stof te zitten (tenzij heel netjes en huishoudelijk ingesteld natuurlijk :P ) omdat er dan gewoon niet naar gegrepen gaat worden vanwege de manier van schieten point-n-shoot versus dSLR en het gebrek aan kwaliteit van de foto's zelf. Dus vraag je af of het zin heeft om 'em zoiets cadeau te doen. Beetje zonde anders van die 100 euro.
  woensdag 19 juni 2013 @ 16:03:13 #219
321570 -Remy
Anonymous
pi_127991795
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Hij heeft het er zelf ook al over gehad om er zo'n klein cameratje bij te halen, vandaar dat ik dus weet wat zijn wensen zijn. Ook zal ik of mijn moeder af en toe ook de camera ter hand nemen, waardoor hij niet onder het stof beland. Smartphone heeft hij helaas niet en kan er dus ook geen foto's mee nemen. Het is dus vooral belangrijk dat hij gewoon af en toe even snel een foto'tje kan maken en hij weet dat de kwaliteit dus een stuk minder zal zijn:-)
  woensdag 19 juni 2013 @ 16:16:36 #220
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_127992322
Ok, dan wordt het dus toch een compactje. Ik houd me eigenlijk alleen maar bezig met het volgen van de wat higher end camera's zoals gok ik ook menig ander die hier rond hangt, dus weet niet of we hier in staat zijn daar dan goede aanraders te geven. Misschien dat je hier nog wat tegenkomt: http://snapsort.com/recom(...)er=fast&type=digicam en http://sortable.com/camer(...)tabilization-6739210 .
Dan vervolgens opzoeken op: http://www.google.nl/shopping?hl=nl&tab=wf & http://tweakers.net/pricewatch/ ( & http://geizhals.at/eu/ ).

Verder zou ik je eigenlijk eerder aanraden je te laten informeren door een personeelslid van de Mediamarkt/Saturn/lokale foto toko ofzo waarmee je dan het lijstje wensen doorneemt en hij/zij je vervolgens verschillende camera's laat zien die bij dat beeld zouden passen. ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door shiz op 19-06-2013 16:41:53 ]
pi_127992449
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 15:19 schreef -Remy het volgende:
Ik had een nieuwe topic geopend, maar werd hiernaartoe verwezen!

Quote:
Aangezien mijn vader altijd met een spiegelreflex camera rondloopt, maar het dragen af en toe beu is, wil ik hem een compact camera voor zijn verjaardag geven. Gewoon om af en toe even snel een plaatje te schieten. Daarbij heb ik een wensenlijst, maar als ik die invul heb ik op de meeste vergelijkingssites alsnog 300 resultaten. Ik zie dus door de bomen het bos niet meer.

-Tot ¤100
-Minimaal 10x optische zoom
-Snelle autofocus
-Snelle sluitertijd, dus niet 3 seconden wachten en dan pas een foto hebben
-Klein en dus makkelijk in tas of zak te stoppen

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Ik denk dat de Nikon Coolpix S3500 nog het dichtst in de buurt komt bij jouw wensen en max. 100,00 euro.
  woensdag 19 juni 2013 @ 16:35:14 #222
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_127993038
Niet veel anders dan die is zoiets anders nog wel: http://www.pixmania.nl/nl(...)us/vr-360-zwart.html . Deze is vrij nieuw en aardig geprijsd: http://www.amazon.de/dp/B00BB3DWRS/ . Alleen niet meteen leverbaar.
- Hmm, zojuist had Amazon.de hem zelf nog aangeboden voor 99,- met wachttijd 2-4wkn, nu issie foetsie. :P
- Moet je de witte maar doen: http://www.amazon.de/gp/product/B00BB3FWBW/

[ Bericht 22% gewijzigd door shiz op 19-06-2013 18:33:00 ]
pi_127994997
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:35 schreef shiznuts het volgende:
Niet veel anders dan die is zoiets anders nog wel: http://www.pixmania.nl/nl(...)us/vr-360-zwart.html . Deze is vrij nieuw en aardig geprijsd: http://www.amazon.de/dp/B00BB3DWRS/ . Alleen niet meteen leverbaar. Hmm, zojuist had Amazon.de hem zelf nog aangeboden voor 99,- met wachttijd 2-4wkn, nu issie foetsie. :P
Ik kende dat toestel niet maar de spec's zien er goed uit, zeker voor minder dan 100 euro.
  woensdag 19 juni 2013 @ 19:34:35 #224
321570 -Remy
Anonymous
pi_127999775
Helemaal bedankt voor de hulp, kiezen uit 5/10 is toch iets makkelijker dan uit 300 verschillende camera's;)
  vrijdag 21 juni 2013 @ 02:05:01 #225
160987 abruzzese
Veel geld veel vrijheid
pi_128067028
Waarom nog een digitale compact camera kopen als je in bezit bent van een High end Smartphone ?
De huidige smartphones hebben een goede camera zoals mijn HTC One X en heb geen digitale compact camera meer omdat ik foto's had vergelijkt en echt geen verschil zag op mijn laptop met Irfanview software .
Foto Nikon Coolpix S6300

Nikon Coolpix S6300

HTC One X

Nikon Coolpix S6300

HTC One X

Nikon Coolpix S6300

HTC One X

Ik vind mijn HTC One X erg goede foto's maken en hoef daarom geen digitale fotocamera .

[ Bericht 33% gewijzigd door abruzzese op 21-06-2013 14:15:12 (Foto's verdwijnen steeds) ]
Hardlopen is mijn grote passie en loop ongeveer 3000 KM per jaar
  vrijdag 21 juni 2013 @ 09:28:19 #226
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_128069905
De kleurweergave is wel duidelijk anders.
Ik kies bewust voor een eenvoudige smartphone, Acer Liquid Gallant, en een betere camera.

Wij hebben sinds vorige week een Panasonic Lumix FZ200 als vervanger voor mijn oude D70. Tot nu toe bevalt het goed, iets andere manier van fotograferen maar kwaliteit van de foto's is prima, tegen een veel betere draagbaarheid (en bedienbaarheid door mijn vrouw) dan de D70.

Ik kon me er overigens niet toe zetten de D70 weg te doen... :D
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 11:17:17 #227
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_128072889
Andere mensen, andere wensen inderdaad. In die ene post hierboven zeg ik dan ook:
quote:
als zoom echt een must is, kan 'ie kijken naar de Panasonic Lumix FZ200 die erg ver inzoomen kan en door de hele range vrij lichtsterk is (f/2.8)
_O_ Is inderdaad een erg mooie en flexibele camera. Maar de setback is dat 'ie toch zo klein niet is. Ik heb zelf ook twee superzooms liggen, maar die heb ik ook niet standaard bij me, zoals ik wel een telefoon altijd op zak heb, omdat ze niet zo compact zijn.

Voor die random momentjes echter dat je niet plant een foto te nemen, maar een situatie zich wel voordoet dat je een foto zou willen maken, dan is een smartphone echter gewoon net te ongeschikt, de kwaliteit is zo-zo, maar ook de manier van schieten is anders, de camera beslist de instellingen en dat zint me natuurlijk niet, heb liever iets met program, shutter & aperture priority en auto modes. Ook de depth of field is door de mini sensor niet echt kort te houden, je krijgt alleen een beetje bokeh met macro. Dus voor mij persoonlijk is een smartphone niet echt een vervanger, want de manier van schieten en kwaliteit is teveel anders dan een fotocamera. Dus leuk voor mensen die veel met social media doen, maar zoiets stel ik niet als achtergrond in op m'n bureaublad. :P

Dus ja, er is een markt voor mensen met een smartphone die tevens met een kleine camera willen rondlopen. Maar zoals ik hierboven ook al zei:
quote:
Dan kun je haast net zo goed een camera op een smartphone gebruiken. Camera's onder de honderd euro zijn nu eenmaal niet heel veel soeps.
Een camera van 100 euro maakt het verschil niet echt. Dan moet je echt naar de premium compacts kijken.

Maar er zijn dus ook mensen op leeftijd bijvoorbeeld voor wie het geen zin heeft een 600 euro dure smartphone met toffe ingebouwde camera te hebben. Dus er is ook een markt voor mensen zonder smartphone, die wel vaak een camera bij zich willen hebben. Alleen loop je op budget tegen dezelfde limieten aan als bij een smartphone, de zo-zo kwaliteit, het missen van een bepaald niveau van manual control en dat soort zaken.

En dan zijn er nog de mensen voor wie een hele dSLR set met verschillende lenzen voor een flexibele range weer teveel is. Zulke mensen zoeken naar een alles-in-1 oplossing die wat vriendelijker is om mee te nemen. Die hebben dan een leuke keuze qua mirrorless camera, maar ja, dat wordt met een serieuze lens ook niet zo compact en dan zijn de superzooms zoals de FZ200 inderdaad een prima uitkomst. Sowieso Panasonic. _O_ Die heeft het echt begrepen en geven je gewoon f/2.8 door de hele range.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 12:46:26 #228
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_128076219
Eens!

De f/2.8 over het hele bereik was voor mij ook een belangrijk argument om voor de FZ200 te gaan.
Maar goed, kostte dan ook bijna ¤500 met goede SDHC erbij.... en lang niet iedereen kan of wil dat uitgeven.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:58:24 #229
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_128079221
Hoi, ik heb nooit echt foto's gemaakt. Maar sinds dit jaar zie ik overal prachtige foto's op internet, en zou ook wel eens een goede fotocamera willen hebben. Maar hoe duur is nou een beetje kwaliteit fotocamera? Ik zat er nou niet echt aan te denken om 500 euro te betalen.
Wat ik wil fotograferen, eigenlijk alles wel ongeveer.
Spatieboos
pi_128080193
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:58 schreef Spatieloos het volgende:
Hoi, ik heb nooit echt foto's gemaakt. Maar sinds dit jaar zie ik overal prachtige foto's op internet, en zou ook wel eens een goede fotocamera willen hebben. Maar hoe duur is nou een beetje kwaliteit fotocamera? Ik zat er nou niet echt aan te denken om 500 euro te betalen.
Wat ik wil fotograferen, eigenlijk alles wel ongeveer.
Aan wat voor budget zat je dan wél te denken?
  vrijdag 21 juni 2013 @ 14:30:41 #231
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_128080543
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 14:21 schreef DonJames het volgende:

[..]

Aan wat voor budget zat je dan wél te denken?
Ja ik heb echt geen verstand van de prijzen, maar ik dacht aan iets van 100-200 euro.
Spatieboos
  vrijdag 21 juni 2013 @ 15:07:14 #232
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_128081896
Mja, bij fotografie gaat de vlieger 'duurder hoeft niet per se beter te zijn' in het algemeen niet op en betaal je gewoon voor wat je krijgt. Als je een echt goede camera wilt hebben ben je er niet voor 200 euro. Ik predik vaak over compact camera's met sensors die groter zijn dan de doorsnee compact en een lichtsterke lens hebben. De TIPA-award winning Olympus XZ-1 is daar een voorbeeld van.

Die en de Canon Powershot S100 zijn nieuw nog wel richting de 250 euro verkrijgbaar. Daaronder, in het budget 100~200 euro is het een beetje middelmatige kwaliteit waar je niet echt warm of koud van wordt. Wil je meer zoom hebben, dan zijn de lenzen over het algemeen minder scherp en lichtsterk en de bijbehorende sensor weer een stuk kleiner, wat dus resulteert in kwalitatief mindere foto's (vooral als het wat donkerder is).

Maar dan moet je je dus eerst eigenlijk ff beter oriënteren naar wat je nu zoekt in een camera. Dus gebruik ook eens sites als http://snapsort.com en http://sortable.com , neem eens een kijkje op http://cameralabs.com en ga eens langs bij je lokale fototoko, of allicht een Mediamarkt/Saturn.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 15:11:57 #233
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_128082078
Bedankt :)
Spatieboos
  FOK!fotograaf maandag 1 juli 2013 @ 14:38:13 #234
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_128459812
Voor mijn jongere broertje ben ik op zoek naar een compact cameratje van 150 a 200 euro die hij mee kan nemen met survivallen. Hij kwam zelf op een Coolpix S6500 uit, maar deze is niet spat en stofdicht en de accu gaat maar 150 foto's mee (leuk als je een week van de bewoonde wereld verstoten bent).
Paar eisen: Knappe optische zoom. Stof en indien mogelijk spatwater dicht. Acculevensduur, tsja, wat meer dan de 150 foto's van de S6500 zou wellicht prettig zijn. Merk voorkeur is niet aanwezig, gewoon een goed cameratje. Dus als vergelijk de S6500 aan houden, maar dan stof en spatwater dicht en een wat grotere accu.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 1 juli 2013 @ 21:14:24 #235
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_128475649
Er zijn geen travel- of superzooms met een 'knappe' optische range, die dan ook nog eens 'adventure proof' zouden moeten zijn. Dat gaat gewoon niet samen, want als je wat zoom wilt, dan moet de lens zich kunnen 'extenden' en mja, dat gaat met een compacte body en stof- / waterdicht natuurlijk niet samen. Zijn dan veelal ook maar 4 á 5x zoom.

Als je veel foto's uit een camera wilt halen, is het misschien een goed idee te kijken naar eentje op AA-batterijen (als die nog bestaan, vond dat ideaal bij m'n S8000fd, SX1 IS en A1300).

Sowieso is het verder voor < 200 euro lastig eisen te gaan stellen. En al helemaal in zo'n niche market met van die ruige camera's die wat moeten kunnen hebben.

Verder kennen mensen hier denk ik eerder de higher end devices, die ook echt bedoeld zijn om hobbymatig wat met fotografie te doen. Zo'n action fotocamera is toch meer een simplistische funtoy voor huis, tuin en keuken snapshots. Denk dus niet dat veel mensen hier er met wat verschillende hebben gespeeld en je een gepaste camera kunnen aanraden. Zelf kan ik alleen zeggen dat Nikon, Panasonic, Olympus, Fujifilm en Pentax gewaardeerde lijnen in deze categorie hebben en dat je daar maar eens moet kijken: http://snapsort.com/learn/waterproof-cameras . Paar posts terug ging het ook over zulke camera's.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 13:51:33 #236
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_128655908
Om hier even op in te haken. Zoals ik een tijdje geleden al aangaf in dit topic was ik opzoek naar een onderwatercamera. Ik kon een tweedehands Sony TX10 kopen maar heb dit eigenlijk niet gedaan daar jullie reacties hier.

Nu ga ik binnenkort op vakantie en ik heb nog steeds geen camera aangeschaft. Nu zag ik op http://www.onderwatercamera.nu 12 camera's die in mijn straatje vallen. Welke van die 12 raden jullie mij aan? Ik ben geen kenner op dit gebied.
pi_128656545
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 13:51 schreef Sunri5e het volgende:
Om hier even op in te haken. Zoals ik een tijdje geleden al aangaf in dit topic was ik opzoek naar een onderwatercamera. Ik kon een tweedehands Sony TX10 kopen maar heb dit eigenlijk niet gedaan daar jullie reacties hier.

Nu ga ik binnenkort op vakantie en ik heb nog steeds geen camera aangeschaft. Nu zag ik op http://www.onderwatercamera.nu 12 camera's die in mijn straatje vallen. Welke van die 12 raden jullie mij aan? Ik ben geen kenner op dit gebied.
Eentje met een lens met relatief wijd diafragma (klein f-getal) omdat het onder water behoorlijk donker kan zijn. Jammer dat ze tegenwoordig nog amper compacts voorzien van pasm-modi. Maar dat is voor een beginner/casual shooter geen big deal.
  zondag 7 juli 2013 @ 09:45:11 #238
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_128678227
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 14:15 schreef Frenk3nstein het volgende:

[..]

Eentje met een lens met relatief wijd diafragma (klein f-getal) omdat het onder water behoorlijk donker kan zijn. Jammer dat ze tegenwoordig nog amper compacts voorzien van pasm-modi. Maar dat is voor een beginner/casual shooter geen big deal.
Oke thanx. Als je het zo bekijkt komt de Sony TX20 het beste uit de bus. Maar als ik wat reviews bekijk op internet dan wordt de Nikon Coolpix AW110 best goed beoordeeld. Iemand van jullie hier ervaring met dit toestel?
pi_128691528
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 09:45 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Oke thanx. Als je het zo bekijkt komt de Sony TX20 het beste uit de bus. Maar als ik wat reviews bekijk op internet dan wordt de Nikon Coolpix AW110 best goed beoordeeld. Iemand van jullie hier ervaring met dit toestel?
Kijk wat ik toevallig via petapixel vind: http://www.trustedreviews.com/opinions/waterproof-camera-reviews ;)

Die Sony die je noemde heeft aan de achterkant alleen een touchscreen, ook even op letten of je dat wil of dat je normale knopjes prefereert.
pi_128694821
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 17:17 schreef Frenk3nstein het volgende:
Kijk wat ik toevallig via petapixel vind: http://www.trustedreviews.com/opinions/waterproof-camera-reviews ;)
Een van de vele reviews over deze waterdichte camera's en in dit geval zijn het de Panasonic FT-5 en Olympus TG-2 de winnaars. In een andere test is het weer de Nikon AW110.
Ze zullen elkaar dus niet veel ontlopen dus ik zou kijken naar specifieke opties die elk toestel heeft en kijken welke je het belangrijkst vind.
quote:
Die Sony die je noemde heeft aan de achterkant alleen een touchscreen, ook even op letten of je dat wil of dat je normale knopjes prefereert.
Die Sony zou ik niet doen. Bij alle reviews die ik gelezen heb komt de Sony nooit echt goed naar voren. Bovendien is zo'n schuifklep niet praktisch (daar gaat gegarandeerd troep tussenzitten) en een touchscreen werkt niet onder water.

Persoonlijk zou ik de Nikon AW110 en Panasonic FT-5 naast elkaar leggen en kijken wat je prefereert. Zoek in dit topic ook maar eens op mijn naam; ik was ook op zoek naar een waterdichte camera en ben uiteindelijk voor de Nikon AW110 gegaan. Leek over het algemeen (alle tests/reviews meegenomen) de beste keus.

Diegene voor wie het was heeft 'm nu mee naar het strand voor een week dus ik kan nog niet veel vertellen hoe die bevalt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')