abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121010878
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 15:02 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ben je besneden?
Inhoudelijk reageren.
pi_121010918
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 14:45 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Er zijn meer hoofddoek dragers hier in Nederland dan gereformeerden hoor. Ik vind het net zo achterlijk overigens.
Dus je hebt geen bezwaar tegen 'vrouwenonderdrukking' in je eigen Nederlandse culturele achtergrond, ze zijn toch maar met weinig, maar je maakt je wel druk over de vermeende onderdrukking van een andere cultuur .. nogal hypocriet dus.

quote:
En nee, ik ben Atheist en zal het ook blijven :)
Mooi ontweken .. maar waar het mij dus om ging is dat je tekeer gaat tegen de moslims en hun 'vrijheidsbeperkingen' en totaal vergeet dat joodse jongetjes ook allemaal besneden zijn.
pleased to meet you
pi_121011032
Misschien breekt daar ooit het besef dat ze partijen die geen vrede willen links moeten laten en doorgaan met partijen die wel vrede willen. De sitiuatie daar is eigenlijk te gek voor woorden als je het puur uit oogpunt kijkt van waar de mensheid eigenlijk hopeloos faalt.
pi_121011432
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 15:17 schreef Peunage het volgende:

[..]

Inhoudelijk reageren.
Een discussie gaat veel beter als je weet vanaf welke positie de mensen vandaan komen.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_121011495
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 15:18 schreef moussie het volgende:

[..]

Dus je hebt geen bezwaar tegen 'vrouwenonderdrukking' in je eigen Nederlandse culturele achtergrond, ze zijn toch maar met weinig, maar je maakt je wel druk over de vermeende onderdrukking van een andere cultuur .. nogal hypocriet dus.

[..]

Mooi ontweken .. maar waar het mij dus om ging is dat je tekeer gaat tegen de moslims en hun 'vrijheidsbeperkingen' en totaal vergeet dat joodse jongetjes ook allemaal besneden zijn.
Ik heb daar ook bezwaar tegen, dat zeg ik juist. Alleen gaat het nu over het midden oosten.

Ja, net zo achterlijk dus.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_121012626
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 15:29 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Een discussie gaat veel beter als je weet vanaf welke positie de mensen vandaan komen.
Nee hoor. Jij doet een bewering: "de medische wereld heeft bewezen dat besnijdenis meer nadelen dan voordelen heeft".

Het is niet belangrijk wat mijn positie is. Of de medische wetenschap heeft het wel bewezen, of het heeft het niet bewezen. Toevallig weet ik dat het niet zo is. En als dat wel zo is dan zie ik er graag bronnen van.
pi_121013000
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 15:53 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nee hoor. Jij doet een bewering: "de medische wereld heeft bewezen dat besnijdenis meer nadelen dan voordelen heeft".

Het is niet belangrijk wat mijn positie is. Of de medische wetenschap heeft het wel bewezen, of het heeft het niet bewezen. Toevallig weet ik dat het niet zo is. En als dat wel zo is dan zie ik er graag bronnen van.
Er zijn genoeg papers uit die zeggen dat ten eerste dat het plezier tijdens de seks minder wordt. Google is your friend, veel mensen die moeite hebben met klaarkomen. En verder biedt het (mits dat je alles zelf goed schoonmaakt) juist bescherming.

Verder, de voornamelijkste reden: Mensen moeten zelf kunnen beslissen.
pi_121013137
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 16:00 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Er zijn genoeg papers uit die zeggen dat ten eerste dat het plezier tijdens de seks minder wordt. Google is your friend, veel mensen die moeite hebben met klaarkomen. En verder biedt het (mits dat je alles zelf goed schoonmaakt) juist bescherming.

Verder, de voornamelijkste reden: Mensen moeten zelf kunnen beslissen.
Tjah, genoeg papers die het tegendeel bewijzen. Google is your friend. :W
Dat er ergens een paper over geschreven maakt het nog niet bewezen.
pi_121013443
Ik heb nergens last van Firefly dus zo'n paper zegt me niet veel! Wist je dat grote organisaties het in Afrika gebruiken om verspreiding van ziektes te voorkomen en dergelijke?
pi_121014077
http://www.nu.nl/wetensch(...)chter-seksleven.html

Hier al minstens 1 reden om mensen de beslissing te laten nemen om wel of niet zichzelf te besnijden.
pi_121014213
In Afrika wassen mensen zichzelf niet goed genoeg en is alles waar bacterien kunnen achterblijven een bron van ziektes. Maar mensen moeten minstens een keuze krijgen hierin.

Ik heb medelijden met mensen die zich verplicht moesten besnijden en in hun hoofd rationaliseren dat het juist is, ondanks dat een ander die beslissing voor hem/haar genomen heeft. Een beslissing dat niet eens altijd om gezondheidsredenen is gebeurd, maar om hele andere redenen.
pi_121014595
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 15:31 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik heb daar ook bezwaar tegen, dat zeg ik juist. Alleen gaat het nu over het midden oosten.

Ja, net zo achterlijk dus.
In het Midden-Oosten is het dus absoluut niet achterlijk om je huid zoveel mogelijk te bedekken, in tegendeel, het is een bijzonder zinvolle regel. Dat je als vrouw zijnde geen broek aan mag daarentegen, dus ook bij het werken op het veld niet, of op de fiets in regen en wind, dat is wel achterlijk.

Of al die zonnebrand smeersels een alternatief zijn zijn, tja, de cijfers suggereren van niet. Of dat nou komt omdat er te weinig gesmeerd wordt, of dat de producten niet goed zijn of misschien zelfs riskant (zoals de bergamot-olie die er vroeger vaak inzat als geurstof), wie zal het zeggen. Duidelijk is wel dat je huid bedekken stukken beter werkt. Dat dan afgezien van het feit dat al die beschermende smeersels nog niet zo verschrikkelijk lang bestaan, en gewoonten van eeuwen verander je niet van de ene dag op de andere.

Daarnaast, in mijn ogen is de atheïst die liefst het dragen van een hoofddoek of boerka wil verbieden, want 'het past niet in onze cultuur en straatbeeld', even erg als de religieuze die je wil opleggen die dingen juist wel te dragen, en daarvoor vrijwel dezelfde argumenten aanvoert: 'iets anders past niet in onze cultuur en straatbeeld'. Beiden beperken de vrijheid! Kijk dat een reli-gek dat probeert is al erg genoeg, maar heb jij enig idee hoe absurd dat is, uit naam van de vrijheid de keuzevrijheid van een ander beperken en het nog hartstikke 'normaal' te vinden ook?

Anyway, ik wens iedereen een gezellige jaarwisseling en een goed begin .. tot volgend jaar :)
pleased to meet you
pi_121015116
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 16:40 schreef moussie het volgende:

[..]

In het Midden-Oosten is het dus absoluut niet achterlijk om je huid zoveel mogelijk te bedekken, in tegendeel, het is een bijzonder zinvolle regel. Dat je als vrouw zijnde geen broek aan mag daarentegen, dus ook bij het werken op het veld niet, of op de fiets in regen en wind, dat is wel achterlijk.

Of al die zonnebrand smeersels een alternatief zijn zijn, tja, de cijfers suggereren van niet. Of dat nou komt omdat er te weinig gesmeerd wordt, of dat de producten niet goed zijn of misschien zelfs riskant (zoals de bergamot-olie die er vroeger vaak inzat als geurstof), wie zal het zeggen. Duidelijk is wel dat je huid bedekken stukken beter werkt. Dat dan afgezien van het feit dat al die beschermende smeersels nog niet zo verschrikkelijk lang bestaan, en gewoonten van eeuwen verander je niet van de ene dag op de andere.

Daarnaast, in mijn ogen is de atheïst die liefst het dragen van een hoofddoek of boerka wil verbieden, want 'het past niet in onze cultuur en straatbeeld', even erg als de religieuze die je wil opleggen die dingen juist wel te dragen, en daarvoor vrijwel dezelfde argumenten aanvoert: 'iets anders past niet in onze cultuur en straatbeeld'. Beiden beperken de vrijheid! Kijk dat een reli-gek dat probeert is al erg genoeg, maar heb jij enig idee hoe absurd dat is, uit naam van de vrijheid de keuzevrijheid van een ander beperken en het nog hartstikke 'normaal' te vinden ook?

Anyway, ik wens iedereen een gezellige jaarwisseling en een goed begin .. tot volgend jaar :)
Het zou geen regel moeten zijn, maar een optie/mogelijkheid! Dat je daarna de gevangenis in moet omdat je teveel huid liet zien is achterlijk. Eigen verantwoordelijkheid. Gebruik eventueel medische consequenties niet als redenen om mensen de vrijheid af te pakken. Verder zijn er nog talloze andere manieren om veilig naar buiten te gaan zonder de bedekking van een burka.

Het is overigens helemaal geen gewoonte van eeuwen: zoals ik al zei, in Libanon, Persie, Irak, Irak , Afghanistan was het helemaal geen gewoonte om er zo bij te lopen! Mensen waren daar vrij westers gekleed totdat er moslims aan de macht kwamen en deze regels in de grondwet terecht kwamen.

Het is overigens goed om burkas en dat soort zooi te verbieden. Het is namelijk geen echte eigen keuze, maar een gevolg van jarenlange indoctrinatie van de grootste sektes op deze planeet. Met indoctrinatie kan je mensen enorm gek maken. Dus geen burka's verbieden in principe, maar het is beter om deze grote sektes te verbieden.

Jij ook alvast een gezellige jaarwisseling :)
pi_121016580
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 15:17 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dat de verplichting later kwam betekent niet dat het niet tot de Islam behoort. Het heeft niks met onderdrukking te maken. Het zijn interpretaties van normen, waarden en ideeën. Als het niks met de Islam te maken had zou het niet geaccepteerd zijn binnen de verschillende Islamitische wetsscholen.

Binnen het Jodendom en Christendom bestaat het bedekken van het haar nog steeds. Het is geen verplichting meer in de kerk, maar wel gewoonte.
Natuurlijk heeft dat er wel mee te maken, kom op zeg, dat andere culturen ook hoofddoeken hebben zegt weinig over de specifieke interpretatie die de Islam er aan geeft. Neem Turkije, onder de seculiere regering hoefden het jarenlang niet, en nu dreigt het onder de confessionele regering weer terug te komen en daar zijn veel vrouwen niet zo heel blij mee.
pi_121058192
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 14:43 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik ben zelf in Egypte geweest, het valt tegen hoor hoeveel buikdanseressen je ziet ;)
Tja. Ik woon toch al wat jaren in Nederland, maar heb ook nog maar weinig vrouwen in bikini op straat gezien. Dus wat wil je hier mee zeggen?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_121058286
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 14:44 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Je laten besnijden heeft meer nadelen dan voordelen. (Al vaker bewezen in de medische wereld).
Doe eens een overzichtje dan.
Zoals ik het begreep hadden soldaten van de VSvA in Irak nogal last van hun onbesneden penis. Maar dat kan ik verkeerd begrepen hebben en ik laat me graag corrigeren. Door feiten!

Ja, jezelf afrukken als je besneden bent is lastig. En het inbrengen van een droge knuppel in een vrouw, zelfs als ze nat is, is lastiger.
Is dat wat je bedoelt?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_121058752
Maar wat was het onderwerp van dit topic onderwerp ook al weer?
pi_121059006
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 16:53 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Het zou geen regel moeten zijn, maar een optie/mogelijkheid! Dat je daarna de gevangenis in moet omdat je teveel huid liet zien is achterlijk. Eigen verantwoordelijkheid. Gebruik eventueel medische consequenties niet als redenen om mensen de vrijheid af te pakken. Verder zijn er nog talloze andere manieren om veilig naar buiten te gaan zonder de bedekking van een burka.

[b][b]Het is overigens helemaal geen gewoonte van eeuwen: zoals ik al zei, in Libanon, Persie, Irak, Irak , Afghanistan was het helemaal geen gewoonte om er zo bij te lopen! Mensen waren daar vrij westers gekleed totdat er moslims aan de macht kwamen en deze regels in de grondwet terecht kwamen.
[/b][/b]
Het is overigens goed om burkas en dat soort zooi te verbieden. Het is namelijk geen echte eigen keuze, maar een gevolg van jarenlange indoctrinatie van de grootste sektes op deze planeet. Met indoctrinatie kan je mensen enorm gek maken. Dus geen burka's verbieden in principe, maar het is beter om deze grote sektes te verbieden.

Jij ook alvast een gezellige jaarwisseling :)
Ik begrijp echt niet waar je het over hebt.
Mensen waren daar vrij westers gekleed totdat er moslims aan de macht kwamen en deze regels in de grondwet terecht kwamen.
Grondwet? Was da?
Moslims aan de macht? Je bedoelt sinds pakweg 700 na christus? Sinds de moslims het Nabije Oosten en Cengtraal Azië veroverden?

Maar waar ging dit topic ook al weer over?
pi_121060277
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_121068862
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 00:24 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Tja. Ik woon toch al wat jaren in Nederland, maar heb ook nog maar weinig vrouwen in bikini op straat gezien. Dus wat wil je hier mee zeggen?
Op een zomerse dag in Nederland zie je wel vaker blote buiken. In dat soort landen dus niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')