abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121179648
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:36 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ja ik vind dat ook vreemd, terwijjl wetenschappelijk is aangetoond dat Kosjher eten echt goed voor je is.
De Christenen vinden het spijswet gedoe niet nodig omdat volgens hen "Jezus die afgeschaft zou hebben" ("en zo verklaarde hij alle spijzen rein")Dit zinnetje uit de gehel nieuwe testament is volgens hen HET bewijs dat spijswetten niet meer gelden
Maar ik laat hen in hun waarde, we moeten gaan aanstoot geven aan elkaar maar het is wel belangrijk om de juiste leer (hoe noemt men dat in het Jodendom "Lernen"?)Door te geven, even losgelaten of Jezus nu wel of geen Messias is.
Mijn persoonlijke mening is dat het nieuwe testament gewoon herhaald wat het oude testament zegt, alleen is er een nieuw verbond gesloten, een verbond met de heidenen, de heidenen mogen ook deelnemen mits zij Jezus aanvaarden.
Ik geloof dat de Joden het licht zijn voor alle volkeren zeker in de toekomst
Jezus zegt dat overigens zelf dat de heil uit zijn volk komt

Het is voor een atheist,Christen (of mischien wel een hele moderne Jood) heel moeilijk om de Bijbel te begrijpen, daar hebben we zeer zeker kennis van het Hebreeuws denken voor nodig en ook de Talmoed.Het is dan ook jammer dat de Katholieken/Christenen zeker sinds de Romeinse leider Constantijn alles wat ook maar Joods leek/was weggestopt hebben en de mondelinge Tora niet geaccepteerd hebben..Zo is er alleen maar bloed vergoten en een muur gebouwd ipv dat er geen muur meer moest zijn.

Het blijft een heel moeilijk punt Palestina en Israel.
En ik brand me vingers er niet voor.En over spijswetten en Sabat.In mijn ogen gelden dat voor iedereen.
De eeuwenlange haat jegens elkaar heeft niks anders dan ellende gebracht.
Er zijn drie punten waar ik op wil reageren.
1) Je uitgangspunten/geloof zijn zo diep verschillend van de mijne, dat we daar hier niet over kunnen discussiëren. Dit is niet het geschikte medium.
2) Je stelt dat Constantijn een muur opgericht heeft tussen de joden en de christenen/katholieken ene muur heeft gebouwd. Dat maakt de term joods-christelijke cultuur dus onwaar.
3) Geen mening over Palestina/Israel. Dat de eeuwenlange haat niks dan ellende gebracht heeft, kan ik wel met je eens zijn. Alleen was er geen eeuwenlange haat: er zijn ook eeuwen geweest van vreedzame samenleving.

Er is trouwens nog wel een ander punt: er wordt gezegd dat joden niet willen bekeren. Maar als ik jouw bijdrage lees, stel je nogal nadrukkelijk dat de joodse wetten voor iedereen gelden.
Ben jij joods?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_121185261

[ Bericht 100% gewijzigd door Skillsy op 06-01-2013 12:38:43 ]
pi_121223995
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ach ja, bekeerd is een rekbaar begrip. Kijk de geschiedenis van Europa er maar eens op na. Met de vervolging van ketters en de verbranding van heksen.

Het bijvoeglijk naamwoord extremistisch is wel essentieel. Want Perzen hebben geen hekel aan moslims. Het zijn voor het overgrote deel moslims.
Vervolging van kettings en verbranding van heksen zijn middeleeuwse praktijken. Deze middeleeuwse praktijken willen we niet zo recent!!

Terwijl stenigen en (vrouwen) besnijdenis nog steeds wordt gehandhaafd.

[ Bericht 4% gewijzigd door firefly3 op 06-01-2013 13:29:09 ]
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_121224126
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:07 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het land houdt zich niet aan de VN-regels aangaande bezette gebieden. Dus is het een schurkenstaat. Net zoals een buurman die zich niet aan de wet houdt een schurk of asociaal is.
De VN is de laatste tijd een lachertje. Meh meh de VN zegt dit, dus is mijn mening is dat. Zo klink je. Ben je iemand die ook altijd zegt "regels zijn regels?".
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zondag 6 januari 2013 @ 18:22:47 #265
351860 WH141
E = MC²
pi_121234248
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:38 schreef DeParo het volgende:
Nederland is een schurkenstaat volgens Kees22 :'( :'( .
http://www.vn.nl/Standaar(...)eOverheidFoutZit.htm
Je gaat een huurvergoeding vergelijken met het keer op keer bewust negeren van VN resoluties?

Maak je nu een fucking grap of ben je echt zo dom?
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it."
― Albert Einstein
pi_121235608
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:41 schreef DeParo het volgende:
Ik post even een prachtige foto die ik jullie niet wil onthouden om eerlijk te zijn wat mooi.

[ afbeelding ]
Mag Ik weten watvoor bouwerken dat eronder zijn? Haha, ik ben namelijk geïnteresseerd in de oudheid :D.
pi_121240256
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:22 schreef WH141 het volgende:

[..]

Je gaat een huurvergoeding vergelijken met het keer op keer bewust negeren van VN resoluties?

Neem jij de Verenigde Naties nou echt serieus :') :')?

quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:54 schreef Djibril het volgende:

[..]

Mag Ik weten watvoor bouwerken dat eronder zijn? Haha, ik ben namelijk geïnteresseerd in de oudheid :D.
http://en.wikipedia.org/wiki/Masada
pi_121241288
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:19 schreef DeParo het volgende:

[..]

Israël negeert VN resoluties, dus de VN is niet meer serieus te nemen...
pi_121241430
quote:
13s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:33 schreef CaptainObvious39 het volgende:

[..]

Israël negeert VN resoluties, dus de VN is niet meer serieus te nemen...
Daar verschillen de meningen over of Israel die negeert.
pi_121248615
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:19 schreef DeParo het volgende:

[..]

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Masada
Thanks! ^O^ Kan op mijn lijst.
pi_121251862
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:34 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Vervolging van kettings en verbranding van heksen zijn middeleeuwse praktijken. Deze middeleeuwse praktijken willen we niet zo recent!!

Terwijl stenigen en (vrouwen) besnijdenis nog steeds wordt gehandhaafd.
Voor zover ik het meegekregen heb uit de geschiedenis, zijn de christenen veel agressiever gaan bekeren dan de moslims. Het was in moslimlanden gewoon toegestaan om een ander geloof te hebben. Dat was in veel christelijke landen vaak wel anders.

Maar ik heb eigenlijk geen zin om je steeds opnieuw te moeten vertellen dat de geschiedenis toch echt afwijkt van jouw beeld daarvan.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_121259130
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 23:07 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Voor zover ik het meegekregen heb uit de geschiedenis, zijn de christenen veel agressiever gaan bekeren dan de moslims. Het was in moslimlanden gewoon toegestaan om een ander geloof te hebben. Dat was in veel christelijke landen vaak wel anders.

Maar ik heb eigenlijk geen zin om je steeds opnieuw te moeten vertellen dat de geschiedenis toch echt afwijkt van jouw beeld daarvan.
Ik heb het nu over nu. Heksen worden niet meer verbrand, maar vrouwen worden tot de dag van vandaag nog wel gestenigd en besneden.
pi_121291683
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 13:33 schreef firefly3 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Verder was Persie(Iran) vroeger net als Spanje, zo vrij was je daar.
En wat wil je nou zeggen met die foto's? Dat er een rijke westerse elite was die daar prachtig kon feesten terwijl de plaatselijke boeren op een houtje zaten te knabbelen, en óf moesten buigen voor de door het westen aan de macht geholpen dictator óf lijdzaam toe moesten kijken terwijl twee grootmachten hun ruzie op hun grond zaten uit te vechten? Dacht je nou echt dat de gewone plaatselijke bevolking daar in die jaren vrij was om haar eigen keuzes te maken?
Waarom dacht je dat de revolutie in Iran überhaupt geslaagd is en Khomeini terug werd gehaald uit ballingschap, hoe is de Taliban aan de macht gekomen? Zou dat gelukt zijn zonder de steun van de bevolking? En hoe zou het komen, dat ze de steun van de bevolking hadden? Zou dat kunnen komen omdat de door jou zo bejubelde vrijheid daar een heel belangrijk aspect miste, namelijk het recht om er zelf over te beschikken? Vrijheid zonder zelfbeschikkingsrecht is geen vrijheid maar een farce, daarom werd het afgewezen door de bevolking. Dat ze daarmee van de regen in de drup zouden belanden, tja .. Hoe dan ook is het niet aan jou of mij om de ander dat op te leggen, als je dat doet ben je gewoonweg even verkeerd bezig als diegene die je zit te veroordelen. Als de dames daar er behoefte aan hebben zullen ze zichzelf wel bevrijden, net zoals wij dat hier hebben gedaan in de loop van de laatste eeuw. Dat is niet iets dat gebeurt van de ene dag op de andere, dat moet langzaamaan groeien in de maatschappij.

quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 05:31 schreef firefly3 het volgende:
Ik heb het nu over nu. Heksen worden niet meer verbrand, maar vrouwen worden tot de dag van vandaag nog wel gestenigd en besneden.
Ik persoonlijk vind de doodstraf in welke vorm dan ook barbaars. Leuk voor jou als je jezelf kan troosten met het idee dat het 'humaan' is gebeurd, maar in mijn ogen is dat hypocrisie. Net zoiets als wel vlees willen eten maar niet zelf willen slachten, als jouw handen maar niet vies worden.
Dat het absurd is om de doodstraf te krijgen voor bvb overspel, tja .. als puntje bij paaltje komt is dat hun zaak om te veranderen als ze dat willen, niet de mijne. Het zelfbeschikkingsrecht van de ander, ook als hetgeen hij doet jou niet bevalt, is de basis van vrijheid .. en niet het feit of je je buiknavel kan laten zien als het warm is.

Trouwens, vrouwenbesnijdenis vindt ook plaats in overwegend christelijke landen in Afrika, in Kenia bvb en in de Centraal-Afrikaanse Republiek (10 resp. 15% moslims). In Kenia is minstens de helft van alle vrouwen besneden, en in buurland Ethiopië, met 63% christenen en 34% moslims is minimaal driekwart besneden. Maw, vrouwenbesnijdenis heeft niets met de islam te maken.
http://www.womenshealth.g(...)-genital-cutting.cfm
pleased to meet you
pi_121297691
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 05:31 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ja, en in een land als India verkracht en vermoord. Wat was ook weer het overheersende geloof in India? Hindoeisme? Boeddhisme? Beide toch vreedzame geloven.
Nog meer dan heb Uw naaste lief zoals Uzelf. Heb Uw medeschepsel lief, want U kunt de volgende keer in zijn plaats zijn.
En nog meer dan ondersteun Uw arme buur.

Maar dat let de bewoners niet om gewoon (gewoon? Ja: gewoon!) vrouwen te verkrachten. In gezelschap van hun vriend.

Dus als je wilt beweren dat dat typisch is voor de islam, zou ik nog maar eens nadenken.

[ Bericht 6% gewijzigd door Kees22 op 08-01-2013 01:54:05 ]
pi_121297809
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:40 schreef moussie het volgende:

[..]

En wat wil je nou zeggen met die foto's? Dat er een rijke westerse elite was die daar prachtig kon feesten terwijl de plaatselijke boeren op een houtje zaten te knabbelen, en óf moesten buigen voor de door het westen aan de macht geholpen dictator óf lijdzaam toe moesten kijken terwijl twee grootmachten hun ruzie op hun grond zaten uit te vechten? Dacht je nou echt dat de gewone plaatselijke bevolking daar in die jaren vrij was om haar eigen keuzes te maken?
Waarom dacht je dat de revolutie in Iran überhaupt geslaagd is en Khomeini terug werd gehaald uit ballingschap, hoe is de Taliban aan de macht gekomen? Zou dat gelukt zijn zonder de steun van de bevolking? En hoe zou het komen, dat ze de steun van de bevolking hadden? Zou dat kunnen komen omdat de door jou zo bejubelde vrijheid daar een heel belangrijk aspect miste, namelijk het recht om er zelf over te beschikken? Vrijheid zonder zelfbeschikkingsrecht is geen vrijheid maar een farce, daarom werd het afgewezen door de bevolking. Dat ze daarmee van de regen in de drup zouden belanden, tja .. Hoe dan ook is het niet aan jou of mij om de ander dat op te leggen, als je dat doet ben je gewoonweg even verkeerd bezig als diegene die je zit te veroordelen. Als de dames daar er behoefte aan hebben zullen ze zichzelf wel bevrijden, net zoals wij dat hier hebben gedaan in de loop van de laatste eeuw. Dat is niet iets dat gebeurt van de ene dag op de andere, dat moet langzaamaan groeien in de maatschappij.

[..]

Ik persoonlijk vind de doodstraf in welke vorm dan ook barbaars. Leuk voor jou als je jezelf kan troosten met het idee dat het 'humaan' is gebeurd, maar in mijn ogen is dat hypocrisie. Net zoiets als wel vlees willen eten maar niet zelf willen slachten, als jouw handen maar niet vies worden.
Dat het absurd is om de doodstraf te krijgen voor bvb overspel, tja .. als puntje bij paaltje komt is dat hun zaak om te veranderen als ze dat willen, niet de mijne. Het zelfbeschikkingsrecht van de ander, ook als hetgeen hij doet jou niet bevalt, is de basis van vrijheid .. en niet het feit of je je buiknavel kan laten zien als het warm is.

Trouwens, vrouwenbesnijdenis vindt ook plaats in overwegend christelijke landen in Afrika, in Kenia bvb en in de Centraal-Afrikaanse Republiek (10 resp. 15% moslims). In Kenia is minstens de helft van alle vrouwen besneden, en in buurland Ethiopië, met 63% christenen en 34% moslims is minimaal driekwart besneden. Maw, vrouwenbesnijdenis heeft niets met de islam te maken.
http://www.womenshealth.g(...)-genital-cutting.cfm
^O^
pi_121301055
De nieuwe Republikeinse defensieminister van de VS Chuck Hagel krijgt kritiek vanuit zijn eigen achterban omdat hij te kritisch zou zijn op Israël, kritiek heeft op de Joodse lobby in Washington en wil onderhandelen met Hamas. Lijkt me een prima kerel dus!

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2013 08:25:40 ]
pi_121301600
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 08:22 schreef Nielsch het volgende:
De nieuwe Republikeinse defensieminister van de VS Chuck Hagel krijgt kritiek vanuit zijn eigen achterban omdat hij te kritisch zou zijn op Israël, kritiek heeft op de Joodse lobby in Washington en wil onderhandelen met Hamas. Lijkt me een prima kerel dus!
Nu nog de goedkeuring van de AIPAC, ik bedoel, senaat.
pi_121320827
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 01:42 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, en in een land als India verkracht en vermoord. Wat was ook weer het overheersende geloof in India? Hindoeisme? Boeddhisme? Beide toch vreedzame geloven.
Nog meer dan heb Uw naaste lief zoals Uzelf. Heb Uw medeschepsel lief, want U kunt de volgende keer in zijn plaats zijn.
En nog meer dan ondersteun Uw arme buur.

Maar dat let de bewoners niet om gewoon (gewoon? Ja: gewoon!) vrouwen te verkrachten. In gezelschap van hun vriend.

Dus als je wilt beweren dat dat typisch is voor de islam, zou ik nog maar eens nadenken.
Hehe, en wat te zeggen van het overwegend christelijke Zuid-Amerika .. alsof die wel vriendelijk zijn voor vrouwen
http://latino.foxnews.com(...)women-latin-america/

Het trieste is dat dit soort verhalen al decennia lang verteld worden, en niemand die luistert .. totdat er een paar vliegtuigen in gebouwen vliegen. Het gekke is, 9/11 was zeker niet de eerste keer dat er aanslagen gepleegd werden door groeperingen met een islamitische achtergrond, het was Bush met zijn 'axis of evil' retoriek die een soort kruisvaardersmentaliteit tot leven heeft gewekt ..
Hier in Nederland was het Hirsi Ali die vanuit haar eigen achtergrond oorlog zat te voeren tegen de islam, en dan met name de rol van de vrouw .. volgens haar. Dat haar vader wou dat ze niet werd besneden en haar moeder en grootmoeder het stiekem toch deden, ach ja, dat negeren we even. En Nederland, in de ban van de angst, want hemeltjelief, onder ieder hoofddoek kan wel een bom zitten, slikt het allemaal als zoete koek. Sindsdien is het 'de islam is slecht' wat de klok slaat, en al die andere ellende in al die andere landen blijven we gewoon negeren. Nee, de moslima moet bevrijdt worden van haar nikab, die moet haar buiknavel kunnen laten zien, dat is belangrijk ..
pleased to meet you
pi_121320964
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 08:22 schreef Nielsch het volgende:
We zullen zien hoe lang die blijft zitten
pleased to meet you
pi_121322122
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:39 schreef moussie het volgende:

[..]

We zullen zien hoe lang die blijft zitten
Gewoon, 4 jaar. Het is Nederland niet. Tenzij hij wordt vermoord. Dat zie ik nog best wel eens gebeuren door die gewelddadige Joodse lobby in de VS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')