abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121301055
De nieuwe Republikeinse defensieminister van de VS Chuck Hagel krijgt kritiek vanuit zijn eigen achterban omdat hij te kritisch zou zijn op Israël, kritiek heeft op de Joodse lobby in Washington en wil onderhandelen met Hamas. Lijkt me een prima kerel dus!

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2013 08:25:40 ]
pi_121301600
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 08:22 schreef Nielsch het volgende:
De nieuwe Republikeinse defensieminister van de VS Chuck Hagel krijgt kritiek vanuit zijn eigen achterban omdat hij te kritisch zou zijn op Israël, kritiek heeft op de Joodse lobby in Washington en wil onderhandelen met Hamas. Lijkt me een prima kerel dus!
Nu nog de goedkeuring van de AIPAC, ik bedoel, senaat.
pi_121320827
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 01:42 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, en in een land als India verkracht en vermoord. Wat was ook weer het overheersende geloof in India? Hindoeisme? Boeddhisme? Beide toch vreedzame geloven.
Nog meer dan heb Uw naaste lief zoals Uzelf. Heb Uw medeschepsel lief, want U kunt de volgende keer in zijn plaats zijn.
En nog meer dan ondersteun Uw arme buur.

Maar dat let de bewoners niet om gewoon (gewoon? Ja: gewoon!) vrouwen te verkrachten. In gezelschap van hun vriend.

Dus als je wilt beweren dat dat typisch is voor de islam, zou ik nog maar eens nadenken.
Hehe, en wat te zeggen van het overwegend christelijke Zuid-Amerika .. alsof die wel vriendelijk zijn voor vrouwen
http://latino.foxnews.com(...)women-latin-america/

Het trieste is dat dit soort verhalen al decennia lang verteld worden, en niemand die luistert .. totdat er een paar vliegtuigen in gebouwen vliegen. Het gekke is, 9/11 was zeker niet de eerste keer dat er aanslagen gepleegd werden door groeperingen met een islamitische achtergrond, het was Bush met zijn 'axis of evil' retoriek die een soort kruisvaardersmentaliteit tot leven heeft gewekt ..
Hier in Nederland was het Hirsi Ali die vanuit haar eigen achtergrond oorlog zat te voeren tegen de islam, en dan met name de rol van de vrouw .. volgens haar. Dat haar vader wou dat ze niet werd besneden en haar moeder en grootmoeder het stiekem toch deden, ach ja, dat negeren we even. En Nederland, in de ban van de angst, want hemeltjelief, onder ieder hoofddoek kan wel een bom zitten, slikt het allemaal als zoete koek. Sindsdien is het 'de islam is slecht' wat de klok slaat, en al die andere ellende in al die andere landen blijven we gewoon negeren. Nee, de moslima moet bevrijdt worden van haar nikab, die moet haar buiknavel kunnen laten zien, dat is belangrijk ..
pleased to meet you
pi_121320964
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 08:22 schreef Nielsch het volgende:
We zullen zien hoe lang die blijft zitten
pleased to meet you
pi_121322122
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:39 schreef moussie het volgende:

[..]

We zullen zien hoe lang die blijft zitten
Gewoon, 4 jaar. Het is Nederland niet. Tenzij hij wordt vermoord. Dat zie ik nog best wel eens gebeuren door die gewelddadige Joodse lobby in de VS.
pi_121322148
Kent iemand hier de Israëlische historicus Ilan Pappe, en zijn boek The Ethnic Cleansing of Palestine over de oprichting van de staat Israël rond 1948? Ben wel benieuwd hoe hier door de meer pro-Israëlische FOK!kers tegenaan gekeken wordt...
pi_121322281
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 19:06 schreef _dirkjan_ het volgende:
Kent iemand hier de Israëlische historicus Ilan Pappe, en zijn boek The Ethnic Cleansing of Palestine over de oprichting van de staat Israël rond 1948? Ben wel benieuwd hoe hier door de meer pro-Israëlische FOK!kers tegenaan gekeken wordt...
Dat laatste is niet zo moeilijk te bedenken natuurlijk; als leugens, antisemitisme en (linkse) propaganda.

Jeweetz, het bekende riedeltje als iemand terecht kritiek heeft op Israël.
pi_121322310
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 19:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat laatste is niet zo moeilijk te bedenken natuurlijk; als leugens, antisemitisme en (linkse) propaganda.

Jij bent steeds de enige die dat boven de tafel haalt en geeft vervolgens constant andere mensen de schuld ervan.
pi_121322355
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 19:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik hoor het toch liever van die mensen zelf :Y
pi_121322816
quote:
Niet gelijk bedoeld als ontkrachting van je boek, gewoon wat kritiek: http://joodsactueel.be/2009/05/05/de-fraude-van-ilan-pappe/
pi_121323349
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 19:22 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Niet gelijk bedoeld als ontkrachting van je boek, gewoon wat kritiek: http://joodsactueel.be/2009/05/05/de-fraude-van-ilan-pappe/
Het eerste deel van die 'review' is een aanklacht tegen de schrijver van het Nederlandse voorwoord. Vervolgens wordt niet over de ethische rechtvaardiging van de acties geschreven, maar verscholen achter het argument dat 'etnische zuivering' geen internationaal erkende term is. Daarna wordt een lijstje opgesomt van etnische zuiveringen die een grotere schaal hadden. Vervolgens worden een paar quotes uit het boek van 280 pagina's benoemd die niet verifieerbaar zijn, en enkele cijfermatige foutjes. De rest wordt gebruikt om de foto op de kaft aan te vallen en Ilan Pappe's autoriteit onderuit te halen.

Dat is het inderdaad? :D
pi_121323757
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 19:33 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

Het eerste deel van die 'review' is een aanklacht tegen de schrijver van het Nederlandse voorwoord. Vervolgens wordt niet over de ethische rechtvaardiging van de acties geschreven, maar verscholen achter het argument dat 'etnische zuivering' geen internationaal erkende term is. Daarna wordt een lijstje opgesomt van etnische zuiveringen die een grotere schaal hadden. Vervolgens worden een paar quotes uit het boek van 280 pagina's benoemd die niet verifieerbaar zijn, en enkele cijfermatige foutjes. De rest wordt gebruikt om de foto op de kaft aan te vallen en Ilan Pappe's autoriteit onderuit te halen.

Dat is het inderdaad? :D
vanaf ''Het plan Daled'' genoeg inhoudelijke kritiek te horen
pi_121327574
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 19:06 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Gewoon, 4 jaar. Het is Nederland niet. Tenzij hij wordt vermoord. Dat zie ik nog best wel eens gebeuren door die gewelddadige Joodse lobby in de VS.
Onzin .. hij zou zeker de eerste niet zijn die die 4 jaar niet volmaakt dankzij een of ander schandaal of zo ..
pleased to meet you
pi_121327755
quote:

[..]

:')
pi_121337003
quote:

[..]

Nou, hij zit er nog niet.
Dat lijkt me wel een toestand: de minister van defensie van de VSvA vermoorden. Een aflevering van 24?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_121337223
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 19:12 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

Ik hoor het toch liever van die mensen zelf :Y
Logisch!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_121337327
quote:

[..]

Hehe. Ik niet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_121339529
quote:
Ik ken het niet.
Maar ben ook niet pro-Israelisch.
Heb je nadere informatie of links?
pi_121340888
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 01:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik ken het niet.
Maar ben ook niet pro-Israelisch.
Heb je nadere informatie of links?
Israelische historicus die kritisch maar ook licht controversieel boek heeft geschreven over 1948. Zijn claim is dat er door zionisten ethnische zuiveringen zijn toegepast.

Wat mij betreft is het een must-read...
pi_121340899
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 05:41 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

Israelische historicus die kritisch maar ook licht controversieel boek heeft geschreven over 1948. Zijn claim is dat er door zionisten ethnische zuiveringen zijn toegepast.

Wat mij betreft is het een must-read...
Zwaar overtrokken boek met termen die hij simpelweg niet hard kan maken, pure onzin dus inderdaad, ik zeg niet dat er toentertijd niet hier en daar wel degelijk verkeerde dingen hebben plaatsgevonden, maar er is absoluut geen sprake van etnische zuiveringen, Benny Morris eveneens een Israelische historicus die aanvankelijk op dezelfde lijn stond als Pappe, benadrukt nu ook dat er van etnische zuiveringen of genocide geen sprake was. Deze historicus is vaker aangehaald en ook vaker onderuit gehaald.

[ Bericht 0% gewijzigd door DeParo op 09-01-2013 08:37:34 ]
pi_121341471
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 19:10 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Jij bent steeds de enige die dat boven de tafel haalt en geeft vervolgens constant andere mensen de schuld ervan.
Nee hoor, Zie de reactie van DeParo
pi_121341851
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 08:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee hoor, Zie de reactie van DeParo
Dus als ik Pappe bekritiseer zeg ik meteen dat hij een antisemiet is? Ik stel dat dat boek vol onzin staat de enige die verder dingen aanneemt ben jij weer!
pi_121342461
Nog updates/prognoses/meningen wat de Israelische verkiezingen betreft? Gaan Israelische FOKkers eigenlijk stemmen? Of voor de pro-Israeliers hier...naar wie gaat jullie voorkeur uit bij de huidige verkiezingen? En waarom?

Ben trouwens benieuwd in hoeverre Israeliers bij deze verkiezingen voor economische perspectieven gaan stemmen, of dat toch weer de veiligheid van Israel als staat de doorslaggevende factor is op welke partij men stemt...iemand hier meer (achtergrond) info over? Meningen?
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_121353696
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 05:45 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zwaar overtrokken boek met termen die hij simpelweg niet hard kan maken, pure onzin dus inderdaad, ik zeg niet dat er toentertijd niet hier en daar wel degelijk verkeerde dingen hebben plaatsgevonden, maar er is absoluut geen sprake van etnische zuiveringen, Benny Morris eveneens een Israelische historicus die aanvankelijk op dezelfde lijn stond als Pappe, benadrukt nu ook dat er van etnische zuiveringen of genocide geen sprake was. Deze historicus is vaker aangehaald en ook vaker onderuit gehaald.
Als ik het goed begrijp claimt Benny Morris dat er volgens internationaal recht geen sprake is van etnische zuiveringen, die term kwam natuurlijk ook pas in de jaren '90 in zwang. Maar onderstaande quote van Benny Morris laat zien dat er wel meer aan de hand was dan "hier en daar wel degelijk verkeerde dingen":

quote:
In Operation Hiram there was a unusually high concentration of executions of people against a wall or next to a well in an orderly fashion. "That can’t be chance. It’s a pattern. Apparently, various officers who took part in the operation understood that the expulsion order they received permitted them to do these deeds in order to encourage the population to take to the roads. The fact is that no one was punished for these acts of murder.
Wat mij betreft is de vraag of internationaal recht overtreden is niet de juiste. Ik houd niet van Godwins maar het feit dat de verklaring voor de rechten van de mens pas na WOII geschreven is betekent niet dat er toen geen mensenrechten geschonden zijn. De vraag moet zijn of het proportioneel is, en moreel of ethisch te verantwoorden. Wat mij betreft niet.

Daarnaast erkent zelfs Benny Morris trouwens dat oorlogsrecht is overtreden.

[ Bericht 4% gewijzigd door _dirkjan_ op 09-01-2013 15:10:57 ]
pi_121354773
DeParo ben je trouwens wel eens in de bezette gebieden geweest?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')