Parkietjesquote:Op woensdag 26 december 2012 00:48 schreef oh-oh het volgende:
Whehehe ik liet Disco aan mn broertje zien, die wil nu ook een parkiet geloof ik
quote:
Je wil er toch geen twee he??quote:Op woensdag 26 december 2012 13:37 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik zag net deze foto op parkietenfun en ik had zoiets van "awwww"
[ afbeelding ]
Neehoorquote:
quote:Op woensdag 26 december 2012 15:09 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
NeehoorIk vond het er gewoon schattig uitzien
quote:
quote:Op donderdag 27 december 2012 23:23 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Oscar zit er echt bij als een intense baas op die laatste foto![]()
Dankjewel pannenkoekenmix voor je hulp.quote:Op zaterdag 29 december 2012 11:07 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Leuk al die nieuwe forumvogeltjes!
Om Yoshi tam te maken zou ik proberen om hem terug te zetten in zijn kooi wanneer hij bijt en geef wat lekkers wanneer hij rustig bij je zit. Dat houdt dus wel in dat je een tijdje geen lekkers in de kooi geeft, anders eet hij zich helemaal rond en heeft lekkers ook geen meerwaarde voor hem. Als je dat consequent volhoudt zou je een eind moeten komen.![]()
Met Dodo heb ik oorlellen bijten heel erg gehad, soms tot bloedens toe. Later ging hij zelfs proberen ogen te pikken. Uiteindelijk heeft hij "gewonnen" en hoeft hij niet meer op de schouder. Maar Dodo is een heel ander verhaal dan jouw vogeltje omdat mijn Dodo een jaartje was verwilderd voor hij bij mij kwam wonen. Met Yoshi gewoon door blijven proberen, want drie weken is nog niet zo gek lang.
Leer 'm langzaam aan om netjes op je vinger te zitten. Ik geef mijn vogeltje eigenlijk geen eten buiten de kooi, behalve soms wat lekkers. Als Yoshi honger krijgt, wil ze heus wel de kooi weer in. Daar is tenslotte waar het eten isquote:Op zaterdag 29 december 2012 12:11 schreef Al_Assad het volgende:
[..]
Dankjewel pannenkoekenmix voor je hulp.
We laten hem echter nauwelijks zijn kooi uit, te meer omdat we bang zijn dat hij niet vrijwillig terug zal keren naar zijn kooi. Bovendien zou ik niet weten hoe je een parkiet 'verplicht' terug zijn kooi in stopt. Vastpakken lijkt me niet echt goed voor de band met je parkietje.
Leuk is dat he? Tali gaat dan helemaal bol zitten, nekje iets opzij zodat ik daar m'n neus in kan duwen en dan langzaam warm uitademen, gaat ze helemaal voor zitten en kan haar niet schelen of het een uur zou durenquote:Op zaterdag 29 december 2012 14:45 schreef oh-oh het volgende:
ook als ik lekker warm op hem adem zit ie helemaal te genieten
Jaap kreeg ik met geen mogelijkheid terug in zijn kooi. Die is niet tam maar wou ik soms laten vliegen. Dan ging hij na een paar uur toch eens terug naar zijn kooi om te eten, maar voor ik zijn kooi dicht kon maken was hij er al lang uit. Daar dankt hij nu eenmaal ook zijn naam aan, (vlugge) Japie. Daarom heeft hij nu een lekker ruime kooi, dan kan hij toch nog wat heen en weerquote:Op zaterdag 29 december 2012 14:45 schreef oh-oh het volgende:
Volgens mij gaan de meeste vogels vanzelf wel terug in hun kooi toch?
quote:Op donderdag 27 december 2012 23:23 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Oscar zit er echt bij als een intense baas op die laatste foto![]()
Wat een vriendelijk dier.quote:Op zaterdag 29 december 2012 03:42 schreef Al_Assad het volgende:
Wat een behulpzaamheid om half 4 's ochtends!
Bij deze dus mijn Yoshi!
[ afbeelding ]
Ik vind hem (haar?) meer kijken van "donder op ik wil etenquote:
In het papegaaienvoer hier zaten altijd pepertjes, is volgens mij wel iets dat ze van nature etenquote:Op zaterdag 29 december 2012 14:45 schreef oh-oh het volgende:
Zelfs mn zebravinken doen dat wel als ze per ongeluk ontsnappen![]()
Oscar vindt het nu zo leuk om op mijn hand te stappen, echt , die vogel is 100% bijgetrokken in 2 maanden tijd![]()
En hij zit in de keuken graag op mijn schouder als ik kook, en alles wat ik snij wil hij proeven ook.
Wortels waren bah, maar verse chilipepers vindt ie echt de max![]()
Oh en als ik hem op mijn hand heb wil ie telkens helemaal ondergezoend worden ook, zo lief, ook als ik lekker warm op hem adem zit ie helemaal te genieten
Sambal duikt ie ook altijd meteen in op mijn bord, dus het zal welquote:Op zaterdag 29 december 2012 18:00 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
In het papegaaienvoer hier zaten altijd pepertjes, is volgens mij wel iets dat ze van nature eten![]()
Dat met die adem doet Nappie ook, die drukt dan z'n kop stevig in m'n gezicht om beter onder de stroom lucht te zittenEn als je met hem op je vinger voor je zit en je gaat tegen em koeren wordt 'ie ook helemaal blij
quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:33 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Haha, Tali is knorrend, piepend en pruttelend over de bodem van de kooi heen en weer aan het racen
En nu heeft ze ruzie met een heen en weer slingerend speeltjeGeeft ze er een beuk tegen en is dan pissig dat dat ding terug zwaait en tegen haar aan botst
Leuk om een keer te doen als je bij de Chinees bent; had ik een keer bedacht. Moet je zeggen: "Mag ik er wat sambar bij?" En zij zo "Eh, wat is sambal?"quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:36 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Sambal duikt ie ook altijd meteen in op mijn bord, dus het zal wel
Sorry, je man?quote:Op zaterdag 29 december 2012 21:03 schreef oh-oh het volgende:
Hij at zijn buikje rond en ging daarna heel lief naast me zitten slapen op tafel
Kiwi is leuk!quote:Op donderdag 27 december 2012 22:45 schreef MissSpooky het volgende:
Say hellooo to Kiwi (aka 'de groene') en Uni-Eyed Pukkel (aka 'de blauwe')!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helaas hebben we Uni-Eyed Pukkel moeten laten inslapen vorige week. Zielig beestje had een bult op haar rug(?), waarschijnlijk een tumor volgens dierenarts. Nooit echt tam geweest en een oog uitgepikt door haar moeke, dus niet het beste leven gehad.
Kiwi is mijn schatje, volledig tam, kan praten en houdt van aandacht (en is zeer fotogeniek). Alleen de laatste dagen zit ie behoorlijk naar z'n maatje te roepen.
Leuk die filmpjes/foto's allemaal!
Yoshi is leuk! Eigenwijs koppie;)quote:Op zaterdag 29 december 2012 03:29 schreef Al_Assad het volgende:
Bonsoir!
Ik volg dit topic al enige tijd, dus vond het tijd worden om mijn eigen Yoshi ook aan te melden!
-tenminste, dat dacht ik. Dit is mijn eerste forumpost, maar ik weet -nog- niet hoe ik een foto kan uploaden? (Ik heb geen flickr en heb mijn foto niet op een url staan)
Heb hem/haar nu ruim 3 weken en is nu zo'n 10 a 11 weken oud.
Sinds ik haar heb, ben ik meteen begonnen met tam maken maar ben inmiddels tegen een probleem aangelopen.
In de eerste week tam maken lukte alles prima, en was ze heel lief. de laatste 2 weken echter is het enige wat ze nog lijkt te kunnen, pikken naar de vingers die naar haar toe gaan. En dan niet op een zachte manier, maar echt aanvallen. Ik dacht eerst dat dat wel over zou gaan. Zo heb ik haar vaak gewoon laten bijten (negeren) maar dit heeft geen effect.
Hebben jullie een idee hoe ik dat het beste kan oplossen?
Hebben de gebruikers waarvan de parkieten regelmatig op hun schouders zitten, ook nooit problemen met parkieten die in oorlellen bijten e.d.?
Alvast bedankt!
Hahahaha, zie het helemaal voor mequote:Op zaterdag 29 december 2012 18:33 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Haha, Tali is knorrend, piepend en pruttelend over de bodem van de kooi heen en weer aan het racen
En nu heeft ze ruzie met een heen en weer slingerend speeltjeGeeft ze er een beuk tegen en is dan pissig dat dat ding terug zwaait en tegen haar aan botst
Wat ik allemaal zo van je lees, heeft Oscar het zo supergoed bij jullie, wat een verschil toch:)!! Geweldig!quote:Op zaterdag 29 december 2012 14:45 schreef oh-oh het volgende:
Zelfs mn zebravinken doen dat wel als ze per ongeluk ontsnappen![]()
Oscar vindt het nu zo leuk om op mijn hand te stappen, echt , die vogel is 100% bijgetrokken in 2 maanden tijd![]()
En hij zit in de keuken graag op mijn schouder als ik kook, en alles wat ik snij wil hij proeven ook.
Wortels waren bah, maar verse chilipepers vindt ie echt de max![]()
Oh en als ik hem op mijn hand heb wil ie telkens helemaal ondergezoend worden ook, zo lief, ook als ik lekker warm op hem adem zit ie helemaal te genieten
Het klinkt mij niet verantwoord in de oren, met alle respect. Het blijven dieren.quote:Op zondag 30 december 2012 01:45 schreef Limi het volgende:
[..]
Jeetje joh, koken met Oscar op je schouder, ben je niet bang dat hij per ongeluk in een pan kokend water oid valt? Een klein stapje verkeerd inschatten..en het is te laat. Of ben ik dan te overbezorgd?!
Hmm, er staat 280 graden, in de praktijk zal teflon eerder last krijgen van pyrolyse (de reactie die de giftige fluorgassen veroorzaakt) Maar dat gebeurt eigenlijk pas in schadelijke mate boven de 250 graden, de meeste keukenolien roken dan al behoorlijk, dus dat merk je snel genoeg.quote:Op zondag 30 december 2012 12:57 schreef VixenFromHell het volgende:
Vogels in de keuken is altijd wat riskant vanwege teflonvergiftiging
Zijn wel discussies over hoe groot het risico nu daadwerkelijk is.. maar je loopt er iig wel een risico mee.
Ik zou het er persoonlijk niet op wagen en vogels uit de buurt houden
http://www.dierenarts-enschede.nl/pagina82.html
Gewoon in bad flikkeren!quote:Op zondag 30 december 2012 18:40 schreef oh-oh het volgende:
Oscar gaat nog steeds niet in bad maar hijs toch niet van poppenstront dus boeie
Kärcher d'r op!quote:Op zondag 30 december 2012 18:40 schreef oh-oh het volgende:
Oscar gaat nog steeds niet in bad maar hijs toch niet van poppenstront dus boeie
quote:
Nooit weg geweestquote:
Its wat de overkant niet haalt, lijkt me prima. Ik zou je slijtstokken aanraden. Die zijn echt ideaal want dan hoef je ook geen nageltjes te knippen. En ze moeten er niet met hun pootjes helemaal omheen kunnen.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 19:27 schreef Chr1st1aan het volgende:
Een parkieten topic op Fok! mooi mooi
Sinds gisteren 2 grasparkietjes , een wit/licht blauwe en een groen/blauwe. De witte is de jongste volgens mij, lijkt iets ieller.
Vandaag een beetje begonnen met trostgierst en het uit de hand laten eten. Lukt aardig. Het knabbelen/bijten aan de vinger vinden ze ook fijn (wat soms F*cking zeer doet hehehe). En ik merk al aardig wie nou de sociaalste van de 2 is.
Alleen nu heb ik een kooi gekocht waar uiteraard ook zitstokken bij zitten, maar deze zijn van plastic en ze moeten wel iets anders hebben begreep ik. Alleen wat is beter, een bepaalde houten stok over de gehele breedte van de kooi of gewoon iets wat de overkant niet haalt zoals de standaard stokkies?
[...]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even in spoiler tags omdat hier ook kinderen komen.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
Heb al 1 klein dik slijtstokkie gehaald die voor het voederbakje staat, zodat ze daar een beetje hun nagels moeten gebruiken.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 19:31 schreef Federer-fan het volgende:
ima. Ik zou je slijtstokken aanraden. Die zijn echt ideaal want dan hoef je ook geen nageltjes te knippen. En ze moete
Ik ben er zelf heel tevreden over, Heb twee grote slijtstokken in de kooi hangen en een kleintje en ik heb een schommeltje waarvan het zitdeel een slijtstokje is.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 19:38 schreef Chr1st1aan het volgende:
[..]
Heb al 1 klein dik slijtstokkie gehaald die voor het voederbakje staat, zodat ze daar een beetje hun nagels moeten gebruiken.
Zelf lees ik wel heel veel dat die slijtstokken eigenlijk niet goed zijn als rust stok ? Of valt dat wel mee.
Hee, tukkers hier?quote:Op dinsdag 1 januari 2013 19:30 schreef Chr1st1aan het volgende:
[..]
Nooit weg geweestAlleen niet meer in Tukkertopics
quote:
Maar erlangs wrijven met de snavel is toch alleen erg als ze het binnen krijgen? En zijn dit http://www.happybird.nl/?page=slijtstokken&artikel=55010 mineralenstokken?quote:Op woensdag 2 januari 2013 00:25 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
De mineralenstokken zijn niet goed wanneer de vogel er veel met de snavel afschraapt omdat er te veel mineralen inzitten (slecht voor onder andere de niertjes). Mijn vogels hebben er wel allemaal een of meer, omdat ze goed zijn tegen de lange nageltjes. Ze wrijven bijna nooit met de snavel langs de stok op, dus moet het wel meevallen met het teveel aan mineralen.
[...]
Pas je wel op dan? Hun pootjes zijn het kwetsbaarst. Zul je wel weten maar ik zeg het toch even...quote:Op woensdag 2 januari 2013 09:50 schreef oh-oh het volgende:
Ja ach, het zal minder schadelijk zijn dan wat veel vogels in huis gewoon snaaien.
Oscar included
Die landde gisteren tot twee keer toe fanatiek midden in een kommetje hete bamiesoep, mongolenvogel
Thanksquote:Op donderdag 27 december 2012 23:17 schreef oh-oh het volgende:
Oh wat is Kiwi mooi!
Jammer van die andere![]()
Ga je een nieuw maatje nemen?
quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:00 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Tali mag vandaag niet uit de kooiEr worden morgen foto's van het huis gemaakt (we verhuizen weer terug naar Twente) en dus moet alles er spic en span uit zien. Dus geen vieze poepvlekken op de vloer, stoel, etc.
Zonde voor het meiske
Ze zaten samen in een kooi ja, maar morgen ga ik een nieuwe halen en die wil ik eerst ff apart in een kooi. Maar ik kan er ene lenen van familie.quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:56 schreef oh-oh het volgende:
Ai , kooien zomaar weggooien, das ook zonde zeg... Zaten ze niet samen in 1 kooi?
quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:20 schreef oh-oh het volgende:
Oscar heeft wel een klacht, het eten is hier prima maar die honden zijn hem wat saai...
[ afbeelding ]
Oscar.quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:20 schreef oh-oh het volgende:
Oscar heeft wel een klacht, het eten is hier prima maar die honden zijn hem wat saai...
[ afbeelding ]
quote:
Mooi hoor.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:14 schreef MissSpooky het volgende:
Hij had koikarpers tho
Anywayz, dit is m geworden:
[ afbeelding ]
Druif!Zó'n mooi beest!
Gedrag beetje.. raar. Maarja, komt wel goed.
Haha, ik had ook ooit een parkiet genaamd Druifquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:14 schreef MissSpooky het volgende:
Hij had koikarpers tho
[ afbeelding ]
Druif!Zó'n mooi beest!
Nee klopt, volgens kweker ongeveer een jaar oud. Hij had sowieso geen jonkies. Maar ach, prachtig beessiequote:Op donderdag 3 januari 2013 19:59 schreef oh-oh het volgende:
Wauw, schoonheid hoor![]()
Geen piepjonge toch?
Het kan soms heel snel gaan jaquote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:55 schreef MissSpooky het volgende:
[..]
En er is al vordering! Druif heeft al uit mn hand gegeten
Mooi vrouwtje. Lijkt wel ouder te zijn dan 1 jaar though, neusdop lijkt een beetje gebobbeld, niet al te glad, maar misschien is ze in de mood? :p Heel mooi grasje in ieder gevalquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:14 schreef MissSpooky het volgende:
Hij had koikarpers tho
[ afbeelding ]
Druif!Zó'n mooi beest!
Heb jarenlang grasparkieten gehad, zijn best oud geworden, met plastic zitstokken en speeltjes. Nooit vergiftigd geweest, voetproblemen gehad of wat dan ook.quote:
Heb dus voor de zekerheid alle accessoires met draadjes maar weer uit z'n kooi verwijderdquote:One sad case involved a little purple-crowned lorikeet that was brought to the surgery weak, thin, vomiting and near death. Unfortunately, the bird died shortly after being admitted. A subsequent post-mortem examination revealed that the stomach was impacted with coarse, fibrous material that resembled coconut fibre. The owner was contact and confirmed that the nest-box provided consisted of a coconut shell with the outer husk still attached.
Another case involved a single, pet cockatiel that was rushed to the surgery in a similar, serious condition. The little bird had been lethargic and vomiting for several days. It was near death when presented and also died shortly after being admitted for treatment. A post-mortem examination revealed that the stomach was impacted with blue, fibrous material. When the distraught owner was contacted, she realised that the bird had been chewing on a certified bird safe toy that incorporated blue fibre tassels as part of the toy.
Ze gaan er idd gelijk aan kabbelen en doen. Maarja dat doen ze ook bij een nieuw schommeltje wat ik gehaald heb (met een slijtsteen en van dat mandenspul als rand ). Mocht ik wat touw zien verdwijnen dan knip ik die klos er gewoon vanaf.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:45 schreef Maniakje het volgende:
[..]
Heb jarenlang grasparkieten gehad, zijn best oud geworden, met plastic zitstokken en speeltjes. Nooit vergiftigd geweest, voetproblemen gehad of wat dan ook.
Nu heb ik een valkparkietOmdat het door velen aangeraden wordt om ze natuurlijke i.p.v. plastic accessoires te geven heb ik o.a. de bovenstaande takken voor 'm besteld. Is ie gek op! Knabbelt eraan als een malle, vooral aan die touwen van de dikke tak. Ze hebben dus een paar dagen tot zijn en mijn blijdschap in de kooi gehangen.
Vandaag lees ik hier en daar minder leuke berichten
[..]
Heb dus voor de zekerheid alle accessoires met draadjes maar weer uit z'n kooi verwijderdOntzettend zonde, maar ik durf het risico niet te nemen.
Fank je wel! Attent Ga ik ook maar even doen als ik vanavond de kooi verschoon. En ik haal meteen de kokosnoot weg die boven de kooi hangt.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:45 schreef Maniakje het volgende:
[..]
Heb jarenlang grasparkieten gehad, zijn best oud geworden, met plastic zitstokken en speeltjes. Nooit vergiftigd geweest, voetproblemen gehad of wat dan ook.
Nu heb ik een valkparkietOmdat het door velen aangeraden wordt om ze natuurlijke i.p.v. plastic accessoires te geven heb ik o.a. de bovenstaande takken voor 'm besteld. Is ie gek op! Knabbelt eraan als een malle, vooral aan die touwen van de dikke tak. Ze hebben dus een paar dagen tot zijn en mijn blijdschap in de kooi gehangen.
Vandaag lees ik hier en daar minder leuke berichten
[..]
Heb dus voor de zekerheid alle accessoires met draadjes maar weer uit z'n kooi verwijderdOntzettend zonde, maar ik durf het risico niet te nemen.
Geen dankquote:Op zondag 6 januari 2013 09:38 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Maar het zal toch niet gaan om gewoon van die draadjes van stof en sisal enzo: http://www.happybird.nl/?page=touw&artikel=17829
Het fanatieke geknabbel doen ze om hun snavel in vorm te houden, deze bezigheid op zich is heel goed. Het vervolgens inslikken gebeurt eigenlijk per ongeluk, niet omdat ze denken dat het voedzaam kan zijn.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:39 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Meestal weten dieren zelf wel wat goed voor ze is of juist niet.
What about hard plastic? Krijgen ze dat niet kapot?quote:Op zondag 6 januari 2013 14:31 schreef Maniakje het volgende:
[..]
Geen dankAls hij er vaak aan zit, 't kapot krijgt en het niet verteerbaar is zou ik 't liever uit z'n kooi houden.
[..]
Wist ik niet. Hoe weet je dat?quote:Het fanatieke geknabbel doen ze om hun snavel in vorm te houden, deze bezigheid op zich is heel goed. Het vervolgens inslikken gebeurt eigenlijk per ongeluk, niet omdat ze denken dat het voedzaam kan zijn.
Grotere papegaaien krijgen plastic vast wel gesloopt. Ik merk dat het qua knagen iig weinig aantrekkingskracht uitoefent op grasparkieten. De mijne hadden o.a. plastic ringen met een belletje, en een nepparkiet waar ze vol overgave mee aan de slag gingen. Ze gaven er wel een slinger aan, en liepen er tegen aan te tikken, maar eraan knabbelen deden ze niet. Ik heb ze trouwens wel regelmatig moeten vangen om hun nagels te knippen, doordat ze toentertijd helemaal geen hout (met of zonder touw) of iets dergelijks in de kooi hadden. Wil snavel/nagelknippen vermijden bij m'n valkparkiet omdat ie zo vlug getraumatiseerd is en ook omdat ie een stuk harder bijtquote:Op zondag 6 januari 2013 14:39 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
What about hard plastic? Krijgen ze dat niet kapot?
[..]
Wist ik niet. Hoe weet je dat?
En verder:quote:They mainly chew to keep their beaks in prime condition as well as to entertain themselves.
quote:As a general rule, birds don't swallow non-food items like wood or plastic except by accident.
Many birds adore plastic based toys and attack them with enthusiasm. People often say that plastic toys are the only ones their birds will play with. Wooden toys are used for beak conditioning, and the plastic ones are courted, danced for, and completely enjoyed by parrots.
quote:Op zondag 6 januari 2013 19:17 schreef MissSpooky het volgende:
Woah! Druif heeft zn eerste vlucht achter de rug! Het vliegen ging aardig, maar landingsplaatsen zoeken wat minder.Uiteindelijk op de rand van de spiegel gevlogen naast Kiwi. Ik m'n vinger ernaast en ja hoor
Ze stapt gewoon op zonder ook maar enige angst! Zolang Kiwi in de buurt was, was alles prima. Echt imitatiegedrag, want tam maken duurt normaal toch wat langer, haha. Ook de kooi in doen ging zonder problemen, trosgierst op m'n hand en gewoon de kooi ingetild.
Het was zo onverwachts en hard dat ik dat toch deedquote:Op woensdag 9 januari 2013 20:54 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Je had je vinger niet weg moeten trekken
Ja, die krengen kunnen bijtenquote:Op woensdag 9 januari 2013 20:58 schreef Chr1st1aan het volgende:
[..]
Het was zo onverwachts en hard dat ik dat toch deedDe 2e keer hield ik het nog wel, maar hij is echt evil met zijn aanvallen hehe. Scherp rot snaveltje
quote:
quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:20 schreef Al_Assad het volgende:
Ik heb te vroeg gesproken; Yoshi bijt weer als een malle. Hij maakt er ook vaak een dolfijn-achtig geluid bij (beetje flipperend).
Maar op andere momenten is hij heel rustig en kan ik hem over zijn buikje aaien (nek staat hij nog niet toe)
Overigens lijkt hij wel verliefd op zijn speeltje. Een aantal plastic bolletjes met daaraan een kleine chromen belletje. Hij maakt vaak snoezige geluidjes als hij daarbij staat en loopt de bel ook vaak te aaien. Er is een (kleine, maar zwaar vervormde) weerspiegeling in het belletje. Zou het kunnen dat het daardoor komt? Of hebben jullie hetzelfde bij andere, niet-weerspiegelende speeltjes?
Haha wat een snoezige lelijkerd!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:08 schreef DeZwabber het volgende:
Ruiend scharminkel present!
[ afbeelding ]
Ik geloof dat dat binnen niet echt op vaste seizoenen gebeurd, omdat we kunstverlichting hebben en verwarming.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:03 schreef oh-oh het volgende:
Oh, Oscar is ook in de rui, dat is dus een normale tijd nu?
Ik vind overal mooie veren
Zitten ze 's nachts stiekem te smsen met elkaar als we niet kijken zekerquote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:06 schreef oh-oh het volgende:
Oh, nou, dan zitten die van ons toevallig op dezelfde golflengte
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:14 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Zitten ze 's nachts stiekem te smsen met elkaar als we niet kijken zeker
Nu nog eenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:57 schreef MissSpooky het volgende:
Oja nu je het zegt.. Mien Got wat lelijk
Nee, ik bedoel natuurlijk die cavia's.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:12 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Nounou, rustig aan, Drizzt is een hele aardige jongen.
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:13 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel natuurlijk die cavia's.
quote:
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:12 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Nounou, rustig aan, Drizzt is een hele aardige jongen.
Mooie foto, mooie kleur.quote:
Ik heb hem bijna 3 maanden nu, hij zal tegen de 5 maanden zijn denk ik!quote:Op zondag 13 januari 2013 17:56 schreef MissSpooky het volgende:
Hoe oud is ie? Kan zijn dat na de eerste rui de kleur een beetje veranderd had ik ergens gelezen.
Het is best een absurde gedachte dat ik Tali nog maar iets meer dan 2 maandjes heb, lijkt wel alsof ze hier al maaaaaanden woontquote:Op zondag 13 januari 2013 19:48 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik heb hem bijna 3 maanden nu, hij zal tegen de 5 maanden zijn denk ik!
Dat is toch ook zo? Ze woont er toch twee maanden?quote:Op zondag 13 januari 2013 20:05 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Het is best een absurde gedachte dat ik Tali nog maar iets meer dan 2 maandjes heb, lijkt wel alsof ze hier al maaaaaanden woont
quote:Op zondag 13 januari 2013 20:38 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo? Ze woont er toch twee maanden?
quote:
quote:
"Wrong neighborhood, biatch!"quote:Op maandag 14 januari 2013 20:58 schreef MissSpooky het volgende:
[ afbeelding ]
Meneer moest zo dicht mogelijk erbij, haha
quote:Op maandag 14 januari 2013 21:51 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
"Wrong neighborhood, biatch!"
Uitvogelen!quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:34 schreef Limi het volgende:
Heerlijke foto's komen hier weer voorbij!
Die cavias zijn ook schattigMooi van lelijkheid
![]()
Zojuist samen met Mabel de bestelling van de Vogelkelder uitgepakt, leuk is dat samen wroeten in die doos. De buit: Megazak Scenic (pellets), 2 zakken papegaaienvoer/pepers, gedroogde pens voor Dice, houten hangspeeltje, wilgentakjes en een 'barrel of fun', die mag ze nog gaan ontdekken en uitvogelen.
quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:50 schreef DeZwabber het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij heeft een hekel aan water, maar hij ging net onder de straal van de theepot staan en dat vond hij heerlijkWas de thee er uit aan het gieten omdat die lauw geworden was
Haha, goed voor z'n veertjesquote:Op woensdag 16 januari 2013 16:50 schreef DeZwabber het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij heeft een hekel aan water, maar hij ging net onder de straal van de theepot staan en dat vond hij heerlijkWas de thee er uit aan het gieten omdat die lauw geworden was
Ideaalquote:
Leuk!! Die eerste foto is toch echt wel heel mooi, met gespreide vleugels!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:50 schreef oh-oh het volgende:
Oscar ging bij de cavia´s spelen vandaag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, zeker.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:56 schreef Limi het volgende:
[..]
Leuk!! Die eerste foto is toch echt wel heel mooi, met gespreide vleugels!
Gezellig hoor. Onbetaalbaar toch allemaal.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:09 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik heb net even een uurtje op bed liggen lezen en Tali kwam er gezellig bij zitten, recht onder m'n neus zodat ze m'n adem in haar nekje kon voelen. Zat ze daar lekker te gapen
Geef elkaar maar een knuffel.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:25 schreef warrel het volgende:
Koes is helemaal niet zo gezellig. Maar ik ook niet. Koes is weer superzielig in de rui en ik superzielig met de griep
Lijkt me niet zo handig om je vogel griep te gevenquote:
Is dat overdraagbaar van mens op dier?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:42 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo handig om je vogel griep te geven
Neuhhh, en Koes eet als een bouwvakker, dus dat zit wel goedquote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:50 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Is dat overdraagbaar van mens op dier?
Als een bouwvakker.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:03 schreef warrel het volgende:
[..]
Neuhhh, en Koes eet als een bouwvakker, dus dat zit wel goed
Dat is meer dan ik eetquote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:04 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Als een bouwvakker.Twintig gram per dag.
![]()
quote:
Je vindt het grappig als je parkiet tegen een glazen deur aanvliegt?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:44 schreef Chr1st1aan het volgende:
Nou de 2 parkietjes eens voor het eerst uit de kooi gelaten om te laten vliegen, was een groot succes
Downie vloog direct weer op het kooitje en kroop naar binnen, Cruijffie was helemaal van het padtje en vloog druk hoog en laag om op iets te gaan zitten, tevens 2 keer tegen een glazen deur aan. [...]
Is toch lachen jonguh! Beestje helemaal leip en allesquote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:44 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Je vindt het grappig als je parkiet tegen een glazen deur aanvliegt?
Nee.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:17 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Is toch lachen jonguh! Beestje helemaal leip en alles
quote:
Je kunt beter iets voor de glazen deur hangen. Denk bijvoorbeeld aan een vliegengordijn, met van die koortjes. Dan vliegen ze er minder makkelijk tegenaan, ze denken dan namelijk dat ze er niet door kunnen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:44 schreef Chr1st1aan het volgende:
Nou de 2 parkietjes eens voor het eerst uit de kooi gelaten om te laten vliegen, was een groot succes
Downie vloog direct weer op het kooitje en kroop naar binnen, Cruijffie was helemaal van het padtje en vloog druk hoog en laag om op iets te gaan zitten, tevens 2 keer tegen een glazen deur aan. Toen kwam hij terecht bij de kooi waar hij aan de verkeerde kant steeds zat , heb hem uiteindelijk erin gekregen. Beestje met dikke hartkloppingen op het stokje hehe.
Ach het ging niet hardquote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:44 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Je vindt het grappig als je parkiet tegen een glazen deur aanvliegt?
He eng hoor, gelukkig is het goed gegaan en kon hij zichzelf bevrijden! Een aantal jaren geleden had ik een pyrhurra, Gizmo, die was 's nacht met een nageltje aan haar huisje (van dat wilgachtige), blijven hangen en heeft ws een flink aantal uren zo moeten hangen. Toen ik haar 's morgens vond heeft ze niet lang meer geleefd, vreselijk vond ik dat, zo'n schuldgevoel gehad. Ik hang echt nooit meer iets in de kooi waar ze aan kunnen blijven haken, ook niet van die leuke 'pluistouwtjes'. Alleen daarmee spelen buiten de kooi als er toezicht is. Fleece dekentje zou je dat toch idd niet van verwachten.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:54 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Gerard Joling zou ik niet zo blij van worden in m'n woonkamer. Laatst had ik er eindelijk aan gedacht om een leuk filmpje aan te zetten toen ik weg ging, had m'n vriend alles uitgezet
Als ik niet oplet dan doet ie ook 't licht uit en slaapt alles wanneer ik thuis kom.
Gisteren ging er een Dodoalarm af toen ik broodjes aan 't smeren was. Toch even gekeken, niets geks aan de hand alleen Jaap ondersteboven. Even later broodjes opeten, zag ik Jaap nog steeds ondersteboven hangenBlijkbaar had hij zijn pootje vastzitten aan een fleecedekentje. Gelukkig heb ik hem niet hoeven bevrijden want dat zou me flink pijn doen
![]()
Jaapje is ook in de rui en heeft dus weer een hele kale kop, nog even en ik heb een naaktparkiet
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:44 schreef Chr1st1aan het volgende:
Downie vloog direct weer op het kooitje en kroop naar binnen, Cruijffie was helemaal van het padtje en vloog druk hoog en laag om op iets te gaan zitten, tevens 2 keer tegen een glazen deur aan. Toen kwam hij terecht bij de kooi waar hij aan de verkeerde kant steeds zat , heb hem uiteindelijk erin gekregen. Beestje met dikke hartkloppingen op het stokje hehe.
Het is een halve schoenveterquote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:43 schreef Limi het volgende:
Whahahaha, wat een touwtje al niet kan veroorzaken;)
Lief hoor, nog even een piepje
Ori.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:44 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Het is een halve schoenveterHeb een veter doormidden geknipt, de twee eindjes aan een flinke streng trosgierst gebonden en dat als een soort van schommel in de kooi gehangen. Vond ze fantastisch!
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 22:19 schreef Limi het volgende:
Van de veter en het trosgierst is eeeh zeg maar, een soort van schommel gefabriceerd, als je begrijpt wat ik bedoel?
Jay!quote:Op zondag 20 januari 2013 12:24 schreef MissSpooky het volgende:
Druif 90% tam! Als je je hand voor haar houdt gaat ze er gewoon op zitten, alleen landt ze nog niet zo snel op je als ze rondjes vliegt.
Hier hebben ze wel pluistouwen, maar dan in ringvorm. Stel dat ze vast komen te hangen zullen ze dus normaal gesproken nog genoeg houwvast kunnen vinden. Dodo en Jaap kunnen beide ook wel draadjes doorknabbelen, Pietje niet dus die heeft niets pluizigs. Jaap heeft nu in plaats van fleece weer een dekentje om een deel van de kooi, die is nog veel makkelijker om door te bijten in geval van noodquote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:38 schreef Limi het volgende:
[..]
He eng hoor, gelukkig is het goed gegaan en kon hij zichzelf bevrijden! Een aantal jaren geleden had ik een pyrhurra, Gizmo, die was 's nacht met een nageltje aan haar huisje (van dat wilgachtige), blijven hangen en heeft ws een flink aantal uren zo moeten hangen. Toen ik haar 's morgens vond heeft ze niet lang meer geleefd, vreselijk vond ik dat, zo'n schuldgevoel gehad. Ik hang echt nooit meer iets in de kooi waar ze aan kunnen blijven haken, ook niet van die leuke 'pluistouwtjes'. Alleen daarmee spelen buiten de kooi als er toezicht is. Fleece dekentje zou je dat toch idd niet van verwachten.
Eigenlijk is het een auto, maar ik noem het een schommel. Soort van schommel dan, he?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:20 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ori.
Maar eh, een soort van? KLB / "Een soort van"![]()
quote:
"Mine? Mine? Mine?"quote:
Die vind ik eigenlijk een stuk mooier dan een normale grasparkiet. Lees ook dat ze een stuk rustiger en misschien wel socialer zijn.quote:
Maakt Nap meer herrie?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:58 schreef DeZwabber het volgende:
En Oscar is geen hardcore herriemakert
Hoe zit dat met de stank bij die beessies? Las dat hun uitwerpselen nogal...aanwezig zijnquote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:55 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb er vooral voor gekozen omdat ik niet zo een schreeuwlelijk wilde, en Os maakt wel es herrie maar echt met mate ( toch Zwab? ). Oscar was totaal niet tam, echt bang voor de hand, maar ineens ging het knopje om en nu zit ie liefst de hele dag op mijn schouder, of hoofd, en kan ik hem overal op mijn vinger laten stappen, dat is echt zo tof![]()
Maar hij kan ook heel goed zijn eigen gang gaan, hij zit nu vrolijk te eten in zijn kooi, hij gaat ook vaak lekker met zijn speeltjes spelen in zijn hok, hij is heel aanhankelijk maar niet afhankelijk, echt ideaal
Dat ze meer water dronken waardoor de poep natter was en meer stonkquote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:58 schreef oh-oh het volgende:
Lijkt me ook raar trouwens, ze eten hetzelfde als grasparkieten, hooguit mss wat meer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dodo maakt meestal nette kleine keuteltjes, behalve na een fruithapje dan volgt er een grote natte klodder. Jaap maakt ze veel natter, maar die zie ik gelukkig alleen tijdens het verschonen van de kooi
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:10 schreef oh-oh het volgende:
Echt geen last van. Mijn spreeuw die at ook vlees, dat was andere koek
Je kunt je parkieten prima in de woonkamer laten, dat is warm zat. Wij rijden ze wel altijd naar hun eigen kamertje omdat we ze anders wakker houden met al onze herrie. Nu is hun kamertje erg koud omdat we daar gewoonlijk nooit stoken. Normaal zou ik ze dan nog wel in hun eigen kamertje houden, maar Jaap zijn hoofdje ziet er nu zo uit en ik wil niet dat ie het koud(er) krijgt:quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:37 schreef Al_Assad het volgende:
Ik lees dat sommigen de parkieten op warmere plekken houden. Ik vraag me alleen af; tot hoeverre kun je de parkieten gewoon in de woonkamer laten staan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dodo's hobby: eten, katten uitdagen, naast Jaapje zitten. Favoriete artiest: Michael Jackson
Jaap's hobby: eten, spiegeltje voeren, over de grond scharrelen, spulletjes de kooi in trekken. Favoriete artiest: Norah Jones (specifiek altijd Chasing Pirates)
Pietjes hobby: eten en vrolijk fluiten, kooi verdedigen tegen Dodo's. Favoriete artiest: Nederlandstalig, Dodo en Jaap
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Parkietjes in de dierenwinkel zijn toch ook gewoon erg zielig? Gek dat ze zo gillen! Kan me voorstellen dat je er gek van wordt. Hoop dat iedereen stopt met het kopen van dieren in een 'dierenwinkel' ...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:59 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Maakt Nap meer herrie?
Ik was laatst in de dierenwinkel en die krijsende parkietjes irriteerden me gewoon
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |