Tardquote:Op maandag 24 december 2012 22:23 schreef V1z0R het volgende:
Hoe kun je kerst nou niet leuk vinden? Harry Potter is er dan op...
En Tard in kerstoutfit!
[ afbeelding ]
Purrcyquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
quote:Op maandag 24 december 2012 22:35 schreef V1z0R het volgende:
[..]
PurrcyDamn onion ninjasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
Oh eh..quote:Op maandag 24 december 2012 23:02 schreef An24 het volgende:
Is het heel erg als ik hier geen zak van volg?
Damn Iphonequote:Op maandag 24 december 2012 23:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Oh eh..
--> V1z heeft nieuwe sig en ondertitel, ik kende het niet dus vroeg ernaar
--> V1z laat verhaaltje van Purrcy zien in spoiler
--> Ik refereer aan onion ninjas, als in: het is zielig en de onion ninjas zijn een soort Fishermans Friends-esque excuus voor natte oogjes![]()
Tadaa
Ja begreep dat je de feestdagen niets vindt. Sterktequote:Op maandag 24 december 2012 23:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wel ok. Zie een beetje op tegen de komende twee dagen. En ik vind dat er teveel tijd zit tussen 4 december en 7 januari.
Dat inderdaad, en vergeten dat je mobiel geen sig's en ondertitels ziet natuurlijkquote:Op maandag 24 december 2012 23:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Oh eh..
--> V1z heeft nieuwe sig en ondertitel, ik kende het niet dus vroeg ernaar
--> V1z laat verhaaltje van Purrcy zien in spoiler
--> Ik refereer aan onion ninjas, als in: het is zielig en de onion ninjas zijn een soort Fishermans Friends-esque excuus voor natte oogjes![]()
Tadaa
Kijk wel ff, mss bel ik vrijdag het zkh wel ff of ze ff hartje kunnen luisteren met doppler.quote:Op maandag 24 december 2012 23:24 schreef loveli het volgende:
Voor 3 tientjes (toch? of zijn het er 6?) naar de echoscopiste als je daar beter van slaapt.
Ah! Logisch hoor!quote:Op maandag 24 december 2012 23:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Neuh, 7/1 weet ik of alles het nog wel doet aan Kukident. Laatste bevestiging was 4/12. En ik vind het lang duren.
En oud&nieuw vind ik wel leuk. Kerst vind ik hel op aarde.
May the force be with you!quote:Op maandag 24 december 2012 23:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dat zal ook wel, maar ik wil het gewoon weer even zien. Ik voel nog niks, dat zorgt ook dat het lang duurt. Als je wat voelt, weet je dat ie het nog doet.
En nu gaan we slapen.
Sterkte allen morgen
Kan evt zo'n ding regelen als het nodig is.quote:Op maandag 24 december 2012 23:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Kijk wel ff, mss bel ik vrijdag het zkh wel ff of ze ff hartje kunnen luisteren met doppler.
En dat!quote:Op maandag 24 december 2012 23:47 schreef An24 het volgende:
Slaap lekker en fijne dag morgen allemaal!
Bij de Chinees ....quote:Op maandag 24 december 2012 23:48 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
En dat!![]()
Veel plezier![]()
Bij familie, in de kerk, gewoon thuis, wherever you may be!
Ah thuis dus!quote:Op maandag 24 december 2012 23:50 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Bij de Chinees ....
Nee, fijne dagen jullie allemaal
Goed voor de centjesquote:Op dinsdag 25 december 2012 00:07 schreef motorbloempje het volgende:
Toch 12 uur gewerkt vandaag...![]()
Wel nog goedkope turkey gescoord. Om 4.45am gaat de wekker weer...Fijne kerst allen!
Het is ook een rotperiode, weinig echo's / afspraken maar nog niks voelen. Maar zolang er geen reden is om aan te nemen dat er iets mis is, zou ik me er niet al te druk om makenquote:Op maandag 24 december 2012 23:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dat zal ook wel, maar ik wil het gewoon weer even zien. Ik voel nog niks, dat zorgt ook dat het lang duurt. Als je wat voelt, weet je dat ie het nog doet.
En nu gaan we slapen.
Sterkte allen morgen
I can't stop the beatquote:Op maandag 24 december 2012 23:52 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ah thuis dus!![]()
Nom, Chinees
Nu lekker gamen met de mister en de Hairspray soundtrack aan![]()
Als t maar lekker is! Ik hou echt van havermoutquote:Op dinsdag 25 december 2012 11:54 schreef MariaEtcetera het volgende:
Merry kissmuss! <3
Nallie, ik heb kerstontbijt op A'dam cs
true that!quote:Op dinsdag 25 december 2012 12:19 schreef Nallie het volgende:
[..]
Als t maar lekker is! Ik hou echt van havermout
Yep, ik ga zo direct door van station naar oma, daar is 'niks eten' geen optiequote:
quote:Op dinsdag 25 december 2012 13:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
Aurum, nee is niks voor mij. Kan daar niet relaxed mee omgaan vrees ik. Zelfkennis ftw.
Ga do/vrij even zkh bellen. Zit niet lekker in mn vel, ben huilerig en slaap slecht. Wil gewoon ff het hartje horen, dan ben ik weer rustig.
Sterkte/succes/veel plezier voor de slankies.
Kan evt doptone regelen, in de herhaling.quote:Op dinsdag 25 december 2012 13:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
Aurum, nee is niks voor mij. Kan daar niet relaxed mee omgaan vrees ik. Zelfkennis ftw.
Ga do/vrij even zkh bellen. Zit niet lekker in mn vel, ben huilerig en slaap slecht. Wil gewoon ff het hartje horen, dan ben ik weer rustig.
Sterkte/succes/veel plezier voor de slankies.
Ja ik ga er zo wel even om lachen. Het ging om de gewicht van de bloemkool en dat m'n vader al had gezegd in de winkel dat ik sowieso meer bloemkool nodig had. Dus toen ik zei oh 1 is wel te weing maar misschien is het toch wel genoeg hoeveel weegt hij? En m'n moeder naar de weegschaal stormde en m'n vader zei: gaan we nu allemaal in de keuken bezig nu ik brood sta te bakken? Stormde m'n moeder naar buiten en riep: ik ga wel even een frisse neus halen!!!!! Dus ik ben maar in de jacuzzi gaan zitten.quote:Op dinsdag 25 december 2012 13:49 schreef Ml-etje het volgende:
grappig en sneu tegelijk Prob. Hopen dat het wel gezellig blijft!
Ik ben lychee's aan het eten, de blikken van anderen blijven leuk
Wat MI zegt prob! Sterkte. Overigens kan je hogere hartskag ook daardoor komen. Nog eens checken als je denkt echt relaxt te kunnen zijn.quote:Op dinsdag 25 december 2012 13:49 schreef Ml-etje het volgende:
grappig en sneu tegelijk Prob. Hopen dat het wel gezellig blijft!
Ik ben lychee's aan het eten, de blikken van anderen blijven leuk
Ik heb zelf rond de 15/16 weken een (pret)echo bij een echocentrum laten doen. Vond het wel fijn zo tussen echo's in idd, en ik heb toen mijn moeder, schoonmoeder & oma meegenomen. Vond het leuk om hen er op die manier ook extra bij te betrekken.quote:Op dinsdag 25 december 2012 15:04 schreef the85mc het volgende:
XM, als je er zo last van hebt dan moet er toch wel wat te regelen zijn. Ziekenhuis is echt wel open. Een paar dagen vol stress lijkt me ook niet echt een optie.
O ik heb een hartslag meter cadeau gekregen van mijn ouders, vandaar de verhoogde interessequote:Op dinsdag 25 december 2012 15:04 schreef the85mc het volgende:
XM, als je er zo last van hebt dan moet er toch wel wat te regelen zijn. Ziekenhuis is echt wel open. Een paar dagen vol stress lijkt me ook niet echt een optie.
Ik volg je niet helemaal Prob, heb je een snelle hartslag omdat je bij je ouders bent of gewoon omdat je drukker bent? Bij mij varieert hartslag overdag continu. 45-50 als ik echt rustig zit, maar als ik werk achter de pc kan het ook zo 70 zijn.
En ik krijg soms een hoge bloeddruk van mijn ouders... Ik weet ook niet hoe dat kan. Misschien stukje stress/kleine ergernissen als ik er (te) lang ben. Mijn huisarts vond dat niet raar trouwens haha..
Nu naar vrienden, we gaan kerstdiner houden. Wordt erg gezellig, denk met zn 10en ofzo. Iedereen neemt wat mee en na afloop vuurkorfje aan en gluhwein en marsmellows bakkenIs toch niet zo koud vanavond.
Toen waren er nog 0 spanningenquote:Op dinsdag 25 december 2012 15:56 schreef An24 het volgende:
[..]
Wat MI zegt prob! Sterkte. Overigens kan je hogere hartskag ook daardoor komen. Nog eens checken als je denkt echt relaxt te kunnen zijn.
Ah!quote:Op dinsdag 25 december 2012 18:51 schreef Probability het volgende:
[..]
Toen waren er nog 0 spanningenzie niet direct een verband
Howcome?quote:Op dinsdag 25 december 2012 21:33 schreef motorbloempje het volgende:
Hoef niet bang te zijn dat ik aankom... hele kerstdiner er net uitgegooid
Sub-optimale visschotel gecombineerd met een verlaagde weerstand gok ik.quote:
Dank je!quote:
Ja dat! Ze komt wel al in de buurt...quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:25 schreef Probability het volgende:
Stom van je oma Maria. Oma's horen 100 te worden of zo..![]()
Aan het werk met mn favoriete kerstliedje van dit jaar.quote:Op dinsdag 25 december 2012 22:57 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
En speciaal voor alle kerstliefhebbers en haters:
Check vooral het belachelijk hilarische clipje.![]()
Ellendig trouwens Maria, zo'n zieke oma.
Morgen lekker niets doen?
Fijn dat je je beter voeltquote:Op woensdag 26 december 2012 10:29 schreef motorbloempje het volgende:
oma van Maria![]()
uniek: verre van teveel gegetenmn zusje had er ook last van overigens.
Maar nieuwe dag vandaag! Voel me een stuk beter
Waarom neem je eigenlijk niet? Of toch wel?quote:Op woensdag 26 december 2012 11:01 schreef uniekhoorn het volgende:
Gelukkig mo.
Ah, nog een nieuwe doos met suikerbrood, nog lekkerder chocolaatjes en slagroom plus cake. Zucht
Ja wel dus, weet dat ik het kan hebben maar hoor meer ik eet hoe meer honger. Zit nu al de 1500 kcal en we moeten nog de hele dag.. Voelt gewoon niet goedquote:Op woensdag 26 december 2012 11:03 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Waarom neem je eigenlijk niet? Of toch wel?
Snap je wel. Alleen vandaag en morgen groente?quote:Op woensdag 26 december 2012 11:05 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja wel dus, weet dat ik het kan hebben maar hoor meer ik eet hoe meer honger. Zit nu al de 1500 kcal en we moeten nog de hele dag.. Voelt gewoon niet goed
Misschien een keertje drie weken geen suiker? Als je ff afkickt daalt het hongergevoel weer? (Wel na oud en nieuw natuurlijkquote:Op woensdag 26 december 2012 11:05 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja wel dus, weet dat ik het kan hebben maar hoor meer ik eet hoe meer honger. Zit nu al de 1500 kcal en we moeten nog de hele dag.. Voelt gewoon niet goed
Mijn sportschool is niet eens open, maar denk dat ik straks wel voor een lange strandwandeling ga.quote:Op woensdag 26 december 2012 11:46 schreef _aurum_ het volgende:
Mogguh! Ik ga zo naar de sportschool, ter compensatie van het gevreet de afgelopen dagen
Respect voor je wilskrachtquote:Op woensdag 26 december 2012 12:58 schreef _aurum_ het volgende:
Boertje heeft een hangover
Hopelijk weet je er nog een leuke dag vante maken Prob!
Het is stervensdruk in de sportschool
En vanaaf sushi eten.... En ik hoop sesam ijs
Oh en grote schouderklop, ik heb de rest van mijn baksels verdeeld en er niks meer van gegeten! ijzeren wilskracht
Het is een feest van vrede en vergevingquote:Op woensdag 26 december 2012 15:39 schreef Probability het volgende:
Nu mag iedereen dood. Ik had beter aan m'n scriptie kunnen gaan werken zeg sjonge jonge
Ja ik wilde net zeggenquote:Op woensdag 26 december 2012 15:43 schreef loveli het volgende:
Dan heeft je broertje het beter aangepakt
Je hebt geen vriendje nodig als kerstexcuus.quote:Op woensdag 26 december 2012 15:44 schreef Probability het volgende:
[..]
Ja ik wilde net zeggenhang ik een beetje de voorbeeldige dochter uit.
Volgend jaar moet ik maar weer gewoon een vriendje hebben met kerst om dit soort gedoe te voorkomen.
Daar kan ik heel goed in komen.quote:Op woensdag 26 december 2012 16:09 schreef Probability het volgende:
Ik hoopte dat ze leuk zouden doen als ik dat ook deed. Maar toch illusie of zo.
Snap niet zo goed waarom het iedere keer zulk gedoe moet zijn.
Ergens hoop ik dat ze dan toch leuk doen en geïnteresseerd, maar toch heb ik liever dit dan dat ik ze helemaal niet zie. Vind het een beetje gênant en moeilijk om uit te leggen aan vriendinnen dat ik niet een enorm gezellige kerst met warme familie etc heb.
En vind het belangrijk om m'n oma te zien.
Het klinkt er lullig Prob, maar je zat er al een tijdje over in en kon dit zien aankomen. Hoe meer energie jij er aan verspilt, hoe meer zij kunnen zuigen.quote:Op woensdag 26 december 2012 16:09 schreef Probability het volgende:
Ik hoopte dat ze leuk zouden doen als ik dat ook deed. Maar toch illusie of zo.
Snap niet zo goed waarom het iedere keer zulk gedoe moet zijn.
Ergens hoop ik dat ze dan toch leuk doen en geïnteresseerd, maar toch heb ik liever dit dan dat ik ze helemaal niet zie. Vind het een beetje gênant en moeilijk om uit te leggen aan vriendinnen dat ik niet een enorm gezellige kerst met warme familie etc heb.
En vind het belangrijk om m'n oma te zien.
De enige die er wat van kan maken ben jij! Ik heb ook geen leuke familie, maar het is beter zonder dan met. Het is niet altijd makkelijk, maar met veel negativiteit wordt het ook niet beter.quote:Op woensdag 26 december 2012 16:25 schreef Probability het volgende:
Nja maar ik vind mijn leven helemaal niet leuk zonder familie en zo
Mijn broertje heeft een echte dure, en een goedkope speelgoed die ook werktquote:Op dinsdag 25 december 2012 13:25 schreef Probability het volgende:
Geneesco's in de buurt wonen? Die hebben vaak een stethoscoop?
Vind je het vervelend dat mensen jou 'zielig' vinden omdat jullie niet aan cadeaus doen? Dit is nou echt iets dat me totaal niet zou boeien. Zou eerder die lui die dat belangrijk vinden nogal sad vinden.quote:Op woensdag 26 december 2012 16:17 schreef Probability het volgende:
Ja heel fijn dat iedereen z'n 100 cadeautjes opsomt en mij advies vraagt voor nog meer etc. En dan vraagt; wat krijg jij? O waarom weet je dat niet? Je mag wel kerst bij mijn ouders vieren hoor
Ja vooral dat laatste. Cadeautjes maken mij niet zo veel uit. Vind het wel leuk om ze te geven.quote:Op woensdag 26 december 2012 17:09 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Vind je het vervelend dat mensen jou 'zielig' vinden omdat jullie niet aan cadeaus doen? Dit is nou echt iets dat me totaal niet zou boeien. Zou eerder die lui die dat belangrijk vinden nogal sad vinden.
Dat je het jammer vindt dat kerst niet de warme, gezellige kerst-met-familie is die jij voor ogen hebt, dat kan ik me dan wel goed voorstellen![]()
quote:Op donderdag 27 december 2012 00:07 schreef motorbloempje het volgende:
Hier 2 heeeeeel gezellige kerstdagen achter de rug! Nu zo slapen
quote:
quote:Op donderdag 27 december 2012 10:38 schreef Perruche het volgende:
-ditjes datjes-
Soms is hardop denken zo lekker.
Jeetje prob, je zit wel erg te zwelgen is hoe erg je het allemaal vind hoor! Jammer maar niets aan te doen, wees blij dat je wel gewoon naar je familie toe kan. Dat het niet is zoals je graag had gewild, ach... big deal enzo, toch? Begrijp dat je het niet leuk vind, maar je hoeft er heul niet zo zwaar aan te tillen hoorquote:Op donderdag 27 december 2012 10:42 schreef Probability het volgende:
Ja oke maar ik voel mij heel erg single met dit soort dagen. Dus dan moet m'n familie iig wel meewerken
Lekker!quote:Op donderdag 27 december 2012 10:49 schreef Perruche het volgende:
[..]
Oud & Nieuw vieren in zonniger oorden!
Heerlijk!!quote:Op donderdag 27 december 2012 10:49 schreef Perruche het volgende:
[..]
Oud & Nieuw vieren in zonniger oorden!
Was een grapjequote:Op donderdag 27 december 2012 10:49 schreef Perruche het volgende:
[..]
Jeetje prob, je zit wel erg te zwelgen is hoe erg je het allemaal vind hoor! Jammer maar niets aan te doen, wees blij dat je wel gewoon naar je familie toe kan. Dat het niet is zoals je graag had gewild, ach... big deal enzo, toch? Begrijp dat je het niet leuk vind, maar je hoeft er heul niet zo zwaar aan te tillen hoor
Is het duidelijk dat ik niet zo veel te doen heb?
Top!quote:Op donderdag 27 december 2012 14:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
[binnenwalst]
Hartje gehoord
[/binnenwalst]
quote:Op donderdag 27 december 2012 14:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
[binnenwalst]
Hartje gehoord
[/binnenwalst]
Je ziet amper verschil meer of ik mn buik in houd of nietquote:
Wat fijn!quote:Op donderdag 27 december 2012 14:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
[binnenwalst]
Hartje gehoord
[/binnenwalst]
Fijn XM!quote:Op donderdag 27 december 2012 14:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
[binnenwalst]
Hartje gehoord
[/binnenwalst]
Fijnquote:Op donderdag 27 december 2012 14:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
[binnenwalst]
Hartje gehoord
[/binnenwalst]
Ja en ze hakken daar vaker met het bijltje van zwangere labiele vrouwenquote:Op donderdag 27 december 2012 15:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Wat fijn!. Had je het ziekenhuis gebeld?
Wat goed Anquote:Op donderdag 27 december 2012 17:01 schreef An24 het volgende:
Geen lijstjes![]()
Ik keek zojuist in mij app van fatsecret. Ik heb al bijna drie maanden niet geteld en ik blijf op gewicht
Fijnquote:Op donderdag 27 december 2012 14:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
[binnenwalst]
Hartje gehoord
[/binnenwalst]
Slechte dingen komen altijd in 3-en toch? collega, fiets, hongerquote:Op donderdag 27 december 2012 18:12 schreef Perruche het volgende:
Tuurlijk, wanneer je op tijd naar huis wil om je tas in te pakken... Heeft je collega het beloofde werk niet af waardoor je langer moet blijven. En heeft een of ander iemand mijn fiets omgegooid en is op e.o.a manier het ventiel losgeraakt, lekke band enzo. Sigh.
Morgen gelukkig een paar dagen geen gezeik![]()
En ik heb honger!
Zeg Sigme, speel je in dieet de advocaat van de duivel of geloof je daar echt in? Ik wilde er daar niet op in gaan, omdat ik er weinig postquote:Op donderdag 27 december 2012 18:27 schreef sigme het volgende:
De heilige drie-eenheid wordt eigenlijk geacht aan de kant van het Goede te staan.
Oh, we kunnen het gesprek wel hier voeren, ik post daar ook te weinig om daar nou lekker te discussieren. Maar het antwoord is ja.quote:Op donderdag 27 december 2012 18:40 schreef An24 het volgende:
[..]
Zeg Sigme, speel je in dieet de advocaat van de duivel of geloof je daar echt in? Ik wilde er daar niet op in gaan, omdat ik er weinig post
Die heb ik ook maar eens op mijn telefoon gezet.quote:
Dat ligt de ik helemaal aan de oorzaak van het dik zijn. Denk aan ziektes als 'prader willi'. Of aan vroeggeboorte. De hypothalamus werkt bij deze mensen niet goed, waardoor ze hun eetlust niet kunnen controleren. Ook is aangetoond dat verslavingsgevoeligheid vaak de oorzaak van overgewicht is. Dat heeft dus niets te maken met 'meer aanzetten', maar is puur fysiologisch en psychiatrisch. Net zoals anorexia een hersenziekte is.quote:Op donderdag 27 december 2012 18:44 schreef sigme het volgende:
Ik vond dat 'verweer' van die dikke weermevrouw niet sterk, maar ik denk niet dat de individuele dikkerds degenen zijn die aangepakt moeten worden, en ik denk niet dat de slankerds 'beter' zijn - ze hebben in de meeste gevallen een lichaam dat beter omgaat met de overvloed.
De meeste mensen zijn niet vroeggeboren, en de gevoeligheid voor voedsel -ook voor iets teveel- is wel te relateren aan een iets ongunstiger (in deze omstandigheden!) stofwisseling.quote:Op donderdag 27 december 2012 18:50 schreef An24 het volgende:
[..]
Dat ligt de ik helemaal aan de oorzaak van het dik zijn. Denk aan ziektes als 'prader willi'. Of aan vroeggeboorte. De hypothalamus werkt bij deze mensen niet goed, waardoor ze hun eetlust niet kunnen controleren. Ook is aangetoond dat verslavingsgevoeligheid vaak de oorzaak van overgewicht is. Dat heeft dus niets te maken met 'meer aanzetten', maar is puur fysiologisch en psychiatrisch. Net zoals anorexia een hersenziekte is.
Verder zijn er wel mensen die door hun genetische bouw meer aanzetten, maar die groep lijkt kleiner te zijn.
Ja maar dat stuk richt zich ook op een klein deel van de mensen. Kijk naar hele dikke mensen in Amerika, of naar programma's als super dun en super dik. Mensen die 9000 ckal op een dag weg tikken tegenover een persoon die amper op 500 komt. Er zijn zo veel verschillende oorzaken van dik worden/ zijn.... Ik ben bang dat als je zo generaliseert over het aanzetten, mensen niet de verantwoordelijkheid meer nemen om er iets aan te doen.quote:Op donderdag 27 december 2012 19:01 schreef sigme het volgende:
[..]
De meeste mensen zijn niet vroeggeboren, en de gevoeligheid voor voedsel -ook voor iets teveel- is wel te relateren aan een iets ongunstiger (in deze omstandigheden!) stofwisseling.
Zie ook nog maar eens dit stuk: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)n-dunne-mensen.dhtml
Natuurlijk zijn er mensen die belachelijk veel eten. Maar ik ken er meer die niet speciaal veel eten, en daarvan te dik worden.
Ik denk als je mensen zo de schuld geeft van hun dikheid, ze niet de verantwoordelijkheid nemen er iets aan te doen.quote:Op donderdag 27 december 2012 19:04 schreef An24 het volgende:
[..]
Ja maar dat stuk richt zich ook op een klein deel van de mensen. Kijk naar hele dikke mensen in Amerika, of naar programma's als super dun en super dik. Mensen die 9000 ckal op een dag weg tikken tegenover een persoon die amper op 500 komt. Er zijn zo veel verschillende oorzaken van dik worden/ zijn.... Ik ben bang dat als je zo generaliseert over het aanzetten, mensen niet de verantwoordelijkheid meer nemen om er iets aan te doen.
Waarom niet gewoon nu al? Eet je met oud en nieuw wat oliebollen en champagne en doe je de rest van de dagen gewoon normaal.quote:Op donderdag 27 december 2012 18:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Die heb ik ook maar eens op mijn telefoon gezet.
Vanaf 1 januari nu echt geen smoesjes meer.
De komende dagen gaan nog niet helemaal normaal worden door 2 etentjes.
Maar zondag ook een paar uur een buikdansworkshop
Ik denk dat jij je in je mening meer richt op het morele aspect, namelijk de vooroordelen die slanke mensen kunnen hebben over dikke mensen.quote:Op donderdag 27 december 2012 19:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik denk als je mensen zo de schuld geeft van hun dikheid, ze niet de verantwoordelijkheid nemen er iets aan te doen.
Natuurlijk kijk ik niet naar de extremen. Extremen zijn niet interessant; iemand die 9000 of 500 kcal wegtikt bouwt daarmee z'n lijf met de discipline van een bodybuilder - het kan, maar het is niet representatief voor een normaal mens met normale inspanningen en normale sociale verplichtingen.
En vooral - de meeste slanke mensen zijn geen haar beter dan de dikke, ze worden alleen niet zo uiterlijk afgestraft voor hun gevreet.
Je moet hem ook pas open maken om 12 uurquote:Op donderdag 27 december 2012 19:19 schreef _aurum_ het volgende:
Lekker DaD! Ik heb er ook 1, die neem ik mee naar een feestje. Als lief en die samen op moeten drinken dan lig ik voor middernacht te lallen op de bank
Zo bedoelde ik het ookquote:Op donderdag 27 december 2012 19:16 schreef Probability het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon nu al? Eet je met oud en nieuw wat oliebollen en champagne en doe je de rest van de dagen gewoon normaal.
Wel als die mensen op momenten extreem veel sporten en/of weinig eten.quote:Op donderdag 27 december 2012 19:16 schreef An24 het volgende:
[..]
Het is alleen niet voor niets dat je veel jojo effecten ziet bij dikke mensen. Als ze van nature meer zouden aanzetten zouden ze ook niet jojoen van slank(er) naar dikker en andersom.
En dat bevestigt dan weer een psychisch componentquote:Op donderdag 27 december 2012 19:40 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wel als die mensen op momenten extreem veel sporten en/of weinig eten.
Ja?quote:Op donderdag 27 december 2012 19:46 schreef An24 het volgende:
[..]
En dat bevestigt dan weer een psychisch component
Ik ben van mening dat er geen perpetuum mobile bestaat en dat dik worden dus *altijd* een kwestie is van meer calorieen binnenkrijgen dan verbranden. Maar dat het niet mogelijk is om aan de hand van een handvol variabelen te bepalen dat je 1400 kcal nodig hebt voor rust en 1850 voor onderhoud - of wat er maar uit komt rollen. Dat verschilt nogal per persoon, en een niet erg groot verschil in die verhouding maakt uiteindelijk wel een groot verschil in lichaamsgewicht.quote:Op donderdag 27 december 2012 19:16 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij je in je mening meer richt op het morele aspect, namelijk de vooroordelen die slanke mensen kunnen hebben over dikke mensen.
Het is alleen niet voor niets dat je veel jojo effecten ziet bij dikke mensen. Als ze van nature meer zouden aanzetten zouden ze ook niet jojoen van slank(er) naar dikker en andersom.
Ik ben van mening dat een juiste anamnese kan helpen om de oorzaak van het dik zijn te achterhalen. Als je dat niet doet, kom je niet achter de oorzaak en blijf je dieten proberen tot je figuurlijk een ons weegt.
Mensen die een psychisch component hebben (als oorzaak, of als gevolg van hormoonhuishouding door suiker eten), zullen zich met jou mening sneller aangesproken voelen, waardoor ze niet meer aangezet worden om oorzaak te achterhalen en de gevolgen te bestrijden.
nouja het is denk ik wel ook een soort zoektocht naar wat wel en niet werkt, voor korte of langere termijn.quote:Op donderdag 27 december 2012 19:46 schreef An24 het volgende:
[..]
En dat bevestigt dan weer een psychisch component
Over je eerste alinea zijn we het eensquote:Op donderdag 27 december 2012 19:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat er geen perpetuum mobile bestaat en dat dik worden dus *altijd* een kwestie is van meer calorieen binnenkrijgen dan verbranden. Maar dat het niet mogelijk is om aan de hand van een handvol variabelen te bepalen dat je 1400 kcal nodig hebt voor rust en 1850 voor onderhoud - of wat er maar uit komt rollen. Dat verschilt nogal per persoon, en een niet erg groot verschil in die verhouding maakt uiteindelijk wel een groot verschil in lichaamsgewicht.
De oorzaak doet niet echt ter zake. Wel de hoeveelheid energie die iemand kan opbrengen om minder te eten dan aangenaam is. Ik denk niet dat iemand die zich rot voelt omdat het z'n eigen schuld is dat 'ie 30 kg te zwaar is, gemiddeld genomen daardoor meer energie kan opbrengen om dat te veranderen, dan iemand die ervan overtuigd is dat het een heel grote prestatie is om er iets aan gewicht af te krijgen.
Jojo'en komt doordat mensen ophouden zich aan een strikt dieet te houden. Mensen die snel aanzetten jojo'en sneller omhoog dan naar beneden en worden dus met afvalperiodes gemakkelijk dikker dan ze waren. Klinkt mij als iets dat in de praktijk voorkomt.
Dat is duidelijk.....alleen zit er bij persoon een verschil in wat er voor nodig is om daadwerkelijk af te vallen.quote:Op donderdag 27 december 2012 20:09 schreef sigme het volgende:
Het maakt uiteindelijk niet uit of iemand te dik is omdat hij efficienter met eten omgaat dan een slank persoon, of omdat hij elke dag een pak koekjes eet.
Tenminste, het maakt niet uit voor het afvallen. Die persoon moet minder calorieen naar binnen werken dan ie nu doet.
Jojo'en komt niet van dieeten. Afvallen komt door minder eten dan verbranden, en aankomen door het omgekeerde. Omhoog jojo'en is gewoon aankomen, en het woord jojo'en een excuus.
Welkom!quote:Op donderdag 27 december 2012 20:30 schreef Snaggletooth het volgende:
Jazeker sigme! Alleen ook koekjes helaas.
Beter doe je de 15 min, ben je snellerquote:Op donderdag 27 december 2012 22:35 schreef MariaEtcetera het volgende:
Extra kerstkadootje: vriendje had zo'n gekregen om iets mee uit te zoeken maar kon niks vinden wat hij wou hebben, dus nu heb ik een gratiesj Jamie Oliver in 30 Minuten-kookboek![]()
Die wou ik ook, maar die hadden ze nietquote:Op donderdag 27 december 2012 22:42 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Beter doe je de 15 min, ben je sneller
De hoe?quote:Op donderdag 27 december 2012 22:44 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Nog beter schakel je nu over naar NL3 voor Ab Fab!
Tof! Kijk ik morgen wel even terug.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:44 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Nog beter schakel je nu over naar NL3 voor Ab Fab!
Ik heb laatst zo'n miniboekje van Yvette van Boven gescoord, ook leuk idd!quote:Op donderdag 27 december 2012 22:56 schreef Perruche het volgende:
Ik heb wel een keer een pasta en een taart enzo uit Jamies Italie gemaakt. Maar mijn favo boek is nu Yvette van Boven (Winter) en ook toch Ottolenghi.
laat me weten wanneer je gaat opruimen!quote:Op donderdag 27 december 2012 23:15 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Yvette van Boven staat hier ook nog op het lijstje van kookboeken die ik wil hebben. Maar misschien eerst eens een keer mn kookboekenkast een beetje uitruimen. Er staan best veel boekjes in die ik eigenlijk nooit gebruik.
will do!quote:Op donderdag 27 december 2012 23:18 schreef Perruche het volgende:
[..]
laat me weten wanneer je gaat opruimen!
quote:Op donderdag 27 december 2012 20:03 schreef sigme het volgende:
• groot glas feestbier (vandaag 19 jaar verkering)
quote:Geen koekjes.
Ik hoop maar voor je dat je nu wel slaapt. Zo niet: het is mooi buiten. Helder, veel maan, fris.quote:Op vrijdag 28 december 2012 02:21 schreef loveli het volgende:
Holladijee! Plusje: kwam net tot de conclusie dat mijn winterdip zich nog niet heeft laten zien. Minnetje: Klaas Vaak is ook kwijt.
/zegeningen telt
Mijn zus had deze week worteltjestaart gemaakt van Ottolenghi, was lekker!quote:Op donderdag 27 december 2012 22:56 schreef Perruche het volgende:
Ik heb wel een keer een pasta en een taart enzo uit Jamies Italie gemaakt. Maar mijn favo boek is nu Yvette van Boven (Winter) en ook toch Ottolenghi.
Ik weet ook niet of het nog 23 keer gaat lukken hoor, maar daarna issie opquote:Op vrijdag 28 december 2012 09:30 schreef V1z0R het volgende:
[ afbeelding ]
One does not simply eat one chocolate
Netjes hoor Q!
Yup!quote:Op vrijdag 28 december 2012 09:10 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Lekker he?!
Ik zat net al een stukjeMega Mindy
te kijken. En toen een pijnlijk stukje 24 kitchen, waar Leo Blokhuis een chocoladecake ging bakken met Rudolph van Veen.
Nu lekker deDolly Dots
kijken op 192 tv en zo naar de sportschool.
Ik heb Plenty en heb er al een en ander uit gemaakt. Niet allemaal 100% zoals hij het voorshcrijft omdat ik vaak te lui ben om naar meer dan 1 winkel te gaan. Maar heb cauliflowercake gemaakt, shakshuka, salade met linzen en rode ui en gorgonzola, een of andere salade, zijn bulghur, "ultimate winter couscous", saffon cauliflower.quote:Op vrijdag 28 december 2012 09:36 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of het nog 23 keer gaat lukken hoor, maar daarna issie op.
Ottolenghi was volgens een collega van me trouwens meer een kijk- dan een kookboek. Zijn jullie het daar dus niet mee eens?
Hahaha, de Dolly Dots is vooral jeugdsentiment.quote:Op vrijdag 28 december 2012 09:44 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Yup!
Hier op kantoor ook lekker rustig, 3 collega's vrij en 1 ziek
Kan me trouwens vaak vinden in je smaak, maar Dolly Dots?! Nee![]()
Dat!quote:Op donderdag 27 december 2012 23:04 schreef Skoap het volgende:
Oliebollen, ik hoef er maar 1 en ben er dan ook wel weer klaar mee (gelukkig)
Missbliss is daar beter in hoor XM. Gewoon bij haar gaanquote:Op vrijdag 28 december 2012 10:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hmm. Nu ken ik twee mensen die buiken fotograferen... Hmm hmm!
Wij gaan 22/1 naar een voorlichtingsavond over bevallen in het zkh hier. Wel wat vroeg idd, maar het alternatief was 21 mei, 9 dagen voor de due date. Zaten we hier ook al over te geiten, zo van nee we gaan dan in mei en als de avond dan bijna om is, krijg je 'en dan nu de praktijk!'.
Truequote:Op vrijdag 28 december 2012 10:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ga er nog even over nadenken, ik wil niet van die kazige foto's die ik soms wel eens zie (niet van MB hoor!). Maar ik ben naw maar 1x zwanger in mn leven dus mja... Nouja, ik heb nog ff.
Dat lijkt me echt niksquote:
MissBliss maakt mooie foto's, dat zou ik zeker doen!quote:
Ik ken iemand die dat gedaan heeftquote:Op vrijdag 28 december 2012 10:31 schreef loveli het volgende:
In de woonkamer natuurlijk, op de schoorsteenmantel
Blijven oefenen....misschien kan je op den duur wel dit:quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:10 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Sta ik net mb pullups te doen, lukt het van geen kanten. Zie ik vervolgens dat ik te weinig contra gewicht heb gedaan.
Dat verklaart wel iets.
Ik zou al enorm blij zijn als ik zonder contragewicht een pullup kon doen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:14 schreef An24 het volgende:
[..]
Blijven oefenen....misschien kan je op den duur wel dit:![]()
Doelen stellen is belangrijkquote:Op vrijdag 28 december 2012 11:20 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik zou al enorm blij zijn als ik zonder contragewicht een pullup kon doen.
Met mijn huidige progressie zou dat toch binnen anderhalf jaar moeten lukken.
Lekker!quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:36 schreef V1z0R het volgende:
Ik ga zo iets van 4(of 5, misschien 6, kijken wat past) grote kommen snert verorberen
Erin krijgen is iets anders dan passenquote:Op vrijdag 28 december 2012 12:36 schreef V1z0R het volgende:
Ik ga zo iets van 4(of 5, misschien 6, kijken wat past) grote kommen snert verorberen
Jaloers en amazed!quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:36 schreef V1z0R het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |