Vast welquote:Op maandag 24 december 2012 04:57 schreef 2cv het volgende:
[..]
Auw ... Ik hoop dat ze het daar nog wel even kort over gaan hebben off-air.
Let even op wat een klein flutbedrag al doet.quote:Op maandag 24 december 2012 04:51 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Lijken vrij onrealistisch hoge cijfers om te realiseren met 8 miljoen.
Je kan er ook even aan denken dat wij als rijke landen daar alle grondstoffen weghalen, wij daar kolonies hebben gesticht, wij daar lijntjes hebben getekend die landen zijn geworden, wij apartheid hebben doorgevoerd, etc.quote:Op maandag 24 december 2012 04:58 schreef VacaLoca het volgende:
Tja wil niet te zuur klinken, maar vind Afrika altijd lastig verhaal kwa ontwikkelingshulp. Mijn visie is een beetje dat op lange termijn het continent misschien nog wel het meest geholpen is door juist niet te helpen.
Bevolkingsprognose is dat in 2150 er 2.3 miljard Afrikanen zijn ten opzichte van 600k Europeanen. Onhoudbare situatie. Hoe hard het ook klinkt; kindersterfte daar is niet per se een slecht iets als je kijkt naar the big picture..
Het laat zich verder ook moeilijk helpen vaak. Genoeg voorbeelden gezien dat hulp/kennis/spullen etc. niets uithaalden omdat veel stammen koppig vasthouden aan hun eigen eeuwenoude tradities...
Met hulp nu kunnen ze zich hopelijk in 2150 zelf redden. En dat jij 'genoeg' voorbeelden kent (kom eens op de proppen met die voorbeelden) betekent niet dat dat altijd zo is.quote:Op maandag 24 december 2012 04:58 schreef VacaLoca het volgende:
Tja wil niet te zuur klinken, maar vind Afrika altijd lastig verhaal kwa ontwikkelingshulp. Mijn visie is een beetje dat op lange termijn het continent misschien nog wel het meest geholpen is door juist niet te helpen.
Bevolkingsprognose is dat in 2150 er 2.3 miljard Afrikanen zijn ten opzichte van 600k Europeanen. Onhoudbare situatie. Hoe hard het ook klinkt; kindersterfte daar is niet per se een slecht iets als je kijkt naar the big picture..
Het laat zich verder ook moeilijk helpen vaak. Genoeg voorbeelden gezien dat hulp/kennis/spullen etc. niets uithaalden omdat veel stammen koppig vasthouden aan hun eigen eeuwenoude tradities...
Mooie nicknamequote:
GoedeMIDDAG!quote:
En ook dat, we hebben daar alles leeg geroofd, geplunderd, enzovoorts.quote:Op maandag 24 december 2012 05:00 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Je kan er ook even aan denken dat wij als rijke landen daar alle grondstoffen weghalen, wij daar kolonies hebben gesticht, wij daar lijntjes hebben getekend die landen zijn geworden, wij apartheid hebben doorgevoerd, etc.
Laterquote:
Ik met Roel tot dus ver.quote:Op maandag 24 december 2012 05:03 schreef De_Nater het volgende:
Ik heb het met Ilse het langst uitgehouden
Dat klopt, heb je een punt dat we nog altijd een verantwoordelijkheid dragen voor de situatie daar. Maar een exponentiële groei van nog meer monden die gevoed moeten worden is alleen maar een grotere ramp.quote:Op maandag 24 december 2012 05:00 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Je kan er ook even aan denken dat wij als rijke landen daar alle grondstoffen weghalen, wij daar kolonies hebben gesticht, wij daar lijntjes hebben getekend die landen zijn geworden, wij apartheid hebben doorgevoerd, etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |