abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120809157
quote:
Thanx, die had ik nog niet gezien!
pi_120809187
quote:
14s.gif Op woensdag 26 december 2012 22:50 schreef vandermar het volgende:

Ik vind het trouwens nogsteeds onwerkelijk dat Roy Makaay bij ons heeft gespeeld :P
En in die paar jaar ook echt een Feyenoorder geworden, woont nog steeds hier, traint natuurlijk ook bij Feyenoord en je ziet hem veel in "het Rotterdamse"
pi_120809226
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 09:16 schreef HarryVonZwichell het volgende:

[..]

Die Verhoek maakt op mij nog geen beste indruk. Zeker tegen Ajax zal het een aderlating zijn dat Schaken er niet is.
Ik vond hem tegen FC Groningen wel gretig overkomen toen hij inviel, dat is wel eens anders geweest.
  Moderator donderdag 27 december 2012 @ 11:11:12 #244
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_120810704
Boetius rechts, Cisse links, niets mis mee.
pi_120811143
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2012 11:11 schreef Slobeend het volgende:
leeft Cisse nog dan ?
  donderdag 27 december 2012 @ 11:33:24 #246
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_120811236
Ondanks hevige pijn besloot Schaken de laatste wedstrijden voor de winterstop toch te spelen.

Wat een held _O_
pi_120811667
Verklaart ook wel dat Schaken wat minder was met zijn voorzetten dit seizoen, speelde op halve krachten. Laten we hopen dat hij na de operatie weer snel fit is en wel weer zijn voorzetten kan geven :D

Ongetwijfeld dat Verhoek weer een basisplaats krijgt, of Cisse inderdaad, als die het op zijn heupen krijgt is dat ook wel een acceptabele flankspeler vind ik. (ik zit me er wel vaak aan te ergeren hoor, maar heeft wel een actie in huis)
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_120812899
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 09:56 schreef Luni het volgende:

[..]

Ik vond hem tegen FC Groningen wel gretig overkomen toen hij inviel, dat is wel eens anders geweest.
Tegen Heerenveen ook wel, ik verwacht nog wel wat meer van Verhoek eigenlijk. Helemaal geen probleem als hij de komende maand mag starten.
pi_120813234
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2012 11:11 schreef Slobeend het volgende:
Eens. Ik ben sowieso niet zo negatief over Sisse (mits fit :') ) dan de meesten hier.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_120813257
Cisse is geblesseerd volgens mij?
* Verwijderd *
  Moderator donderdag 27 december 2012 @ 12:38:13 #251
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_120813339
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 12:35 schreef Caland het volgende:

[..]

Eens. Ik ben sowieso niet zo negatief over Sisse (mits fit :') ) dan de meesten hier.
Ik ook niet nee. Hij heeft af en toe een rare actie, maar verder gevaarlijker dan Schaken.
  donderdag 27 december 2012 @ 12:47:01 #252
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_120813659
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 12:35 schreef Caland het volgende:

Cisse is volgens mij snel. Ik denk dat je in de topwedstrijden meer aan hem zal hebben dan aan Verhoek.
pi_120814250
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 12:47 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Cisse is volgens mij snel. Ik denk dat je in de topwedstrijden meer aan hem zal hebben dan aan Verhoek.
Klopt, hij bestrijkt echt de hele linkerkant. Verdedigd uitstekend mee. En tegen Heerenveen bijvoorbeeld heeft hij een paar kolderieke momenten er tussen zitten. Maar in principe levert hij de assist en zorgt hij er bij 99 van de 100 scheidsrechters voor dat zijn tegenstander er met rood af gaat en een penalty mee krijgt.

quote:
‘Parma gaat uit van definitief vertrek Pellè’

Parma houdt rekening met een definitief vertrek van spits Graziano Pellè. De Italiaanse club zou al bezig zijn met mogelijke versterkingen, zo meldt Sport Parma. Feyenoord zou de 27-jarige spits graag definitief willen binden. Bij Parma heeft Pellè echter nog een contract tot 2014. Mogelijk zal Feyenoord AZ in de deal betrekken, dat nog zo’n 1 miljoen euro moet ontvangen van Parma. Pellè heeft aangegeven het erg naar zijn zin te hebben in Nederland en wil een definitief verblijf bij Feyenoord niet uitsluiten.
niet een erg betrouwbare bron.

quote:
A1-talent Woudenberg mee op trainingskamp naar Marbella

Mede door de blessures van Schaken en Kongolo is Lucas Woudenberg toegevoegd aan de selectie van Feyenoord voor het trainingskamp in Marbella. De linksback van de A1 van Feyenoord krijgt volgens het Algemeen Dagblad de kans zich te bewijzen thuis te horen in de A-selectie.

Ook John Goossens gaat mee. De multifunctionele speler op de linkerflank lijkt eindelijk verlost van al zijn blessureleed.
^O^
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_120815639
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:03 schreef Caland het volgende:

A1-talent Woudenberg mee op trainingskamp naar Marbella

Mede door de blessures van Schaken en Kongolo is Lucas Woudenberg toegevoegd aan de selectie van Feyenoord voor het trainingskamp in Marbella. De linksback van de A1 van Feyenoord krijgt volgens het Algemeen Dagblad de kans zich te bewijzen thuis te horen in de A-selectie.

Ook John Goossens gaat mee. De multifunctionele speler op de linkerflank lijkt eindelijk verlost van al zijn blessureleed.

Toppie ^O^ ^O^
Op woensdag 22 mei 2013 14:16 schreef ikjijallebei het volgende:
Beste fipo van 2013.
pi_120815787
Als we die Goossens eens blessurevrij zouden kunnen krijgen zou dat ook wel schelen, is best wel een goede speler volgens mij (alleen HEEEEEL vaak geblesseerd :') )
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_120815864
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:47 schreef ace_eleven het volgende:
Als we die Goossens eens blessurevrij zouden kunnen krijgen zou dat ook wel schelen, is best wel een goede speler volgens mij (alleen HEEEEEL vaak geblesseerd :') )
Ik vind het alleen niet echt een buitenspeler.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 27 december 2012 @ 13:49:21 #257
321382 vandermar
Binnen gek, Buitengewoon!
pi_120815874
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 16:57 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
De docu van Guidetti is er zondagavond nog op, om half 9. Ook inderdaad op 0:00 op 1 jan, hoe ze het verzinnen ook. :')
Gewoon lekker genieten en daarna op pad naar een feest :P
RvP; Feyenoord
Op maandag 17 juni 2013 00:00 schreef alors het volgende:
Ik hoop dat Suarez er huilend afgaat met rood.
pi_120815910
Zo bijzonder vond ik de docu niet. Gewoon de beelden van vorig jaar met wat interviews. Weinig nieuwtjes. Al was de rol van Jan Mastenbroek mij wel volledig onbekend. ^O^ Mooi altijd dat soort betrokken clubmensen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_120816396
Nee inderdaad, maar goed, Cisse kruipt ook altijd naar binnen, is ook niet een echt traditionele buitenspeler in dat opzicht. Goossens is wel een speler die daar prima kan functioneren en waarschijnlijk het middenveld beter laat renderen, een fatsoenlijke voorzet/ lange bal heeft, en op die manier Feyenoord gavaarlijker maakt dan met een Verhoek op diezelfde positie. (denk ik dan)
pi_120817243
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 09:02 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Ik heb het drie weken geleden gesmst aan Happel: de voornaamste reden die zowel Pellé als Guidetti mij voorlegden waarom zij zulke grote stappen maakten in het veldspel na een aantal 'inkomwedstrijdjes', was hun begeleiding door onze Roy.

Even serieus, die man stond bij bijv. Deportivo of Bayern al-tijd op de juiste plek. Das Phantom. Als je kijkt bij beide spitsen, gingen ze na gemiddeld een week of 3 ineens megastappen maken in hun veldgoals. Dat is géén toeval.

Makaay is écht een beest.
Makaay lijkt mij ook wel iemand die die gasten goed kan begeleiden. Rustig, intelligent en heeft echt alles meegemaakt in zijn carrière.
  donderdag 27 december 2012 @ 14:24:46 #261
321382 vandermar
pi_120817320

Onbetaalbaar dit beeld :P
RvP; Feyenoord
pi_120817387
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 14:24 schreef vandermar het volgende:
[ afbeelding ]

Kijk die kop van Vermeer >:) _O-
Op woensdag 22 mei 2013 14:16 schreef ikjijallebei het volgende:
Beste fipo van 2013.
  donderdag 27 december 2012 @ 14:35:50 #263
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_120817806

w/
pi_120818249
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 14:26 schreef Differ het volgende:

[..]

Kijk die kop van Vermeer >:) _O-
Die van vertonghen juist man :D
pi_120818446
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:47 schreef ace_eleven het volgende:
Ja daar hebben we nog meer van, Cisse bv. Klasse speler als hij fit zou zijn...
pi_120818499
Je kunt zeggen over Cisse wat je wil, maar hij zorgt wel constant voor dreiging en houd ook altijd de verdedigers bezig. In topwedstrijden waarin je ruimte krijgt is hij echt dodelijk met zijn snelheid.
  donderdag 27 december 2012 @ 14:56:14 #267
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_120818590
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2012 14:54 schreef SjaakBauer het volgende:
Je kunt zeggen over Cisse wat je wil, maar hij zorgt wel constant voor dreiging en houd ook altijd de verdedigers bezig. In topwedstrijden waarin je ruimte krijgt is hij echt dodelijk met zijn snelheid.
Niet met z'n afronding, echter.
pi_120818678
quote:
13s.gif Op donderdag 27 december 2012 14:56 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Niet met z'n afronding, echter.
Eens. Daarom sprint de Schaakmeister mee om hem binnen te schieten :7
pi_120818703
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2012 14:54 schreef SjaakBauer het volgende:
Ik kan er niks aandoen, maar als ik aan Cissé denk dan blijven de momenten door mijn hoofd spoken waarin hij niet in staat is een bal binnen de lijnen te houden. Dat ziet er zo kansloos uit hé. :')

Al is Cissé in vorm zeker een versterking. Een Cissé in vorm hoort in de basisopstelling imo.

Alleen jammer dat ik hem maar één seizoen in vorm heb gezien ofzo, in 2008 had tie geloof ik wel een goed jaar.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_120818961
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 14:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik kan er niks aandoen, maar als ik aan Cissé denk dan blijven de momenten door mijn hoofd spoken waarin hij niet in staat is een bal binnen de lijnen te houden. Dat ziet er zo kansloos uit hé. :')

Al is Cissé in vorm zeker een versterking. Een Cissé in vorm hoort in de basisopstelling imo.

Alleen jammer dat ik hem maar één seizoen in vorm heb gezien ofzo, in 2008 had tie geloof ik wel een goed jaar.
Het is echt op en neer bij die gast.
  donderdag 27 december 2012 @ 16:25:24 #271
321382 vandermar
pi_120822117
RvP; Feyenoord
pi_120823357
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 09:12 schreef Dr.Mikey het volgende:
Hmf Nelom is best een degelijke back heeft het niet slecht gedaan maar erg spectaculair is het ook niet.
Is echt zwaar minderwaardig aan BMI.
pi_120823685
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:50 schreef Caland het volgende:
Al was de rol van Jan Mastenbroek mij wel volledig onbekend. ^O^ Mooi altijd dat soort betrokken clubmensen.
En dát zijn dus zaken die met een documentaire naar voren komen ;).

Maargoed, hij komt niet eens in de buurt van de shit die gaat komen. ^O^.
pi_120823706
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 14:24 schreef vandermar het volgende:
[ afbeelding ]

_O_
pi_120826124
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:58 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

En dát zijn dus zaken die met een documentaire naar voren komen ;).

Maargoed, hij komt niet eens in de buurt van de shit die gaat komen. ^O^.
Ja maar verder was het een beetje gezapig allemaal. Wel leuk om de beelden nog eens terug te zien.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_120840585
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:51 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Is echt zwaar minderwaardig aan BMI.
Toch zie ik 't op een vreemde manier wel in Nelom zitten. Al komt hij verdedigend miss net te kort helaas.
pi_120855503
quote:
Jeugdopleiding als ideale springplank naar de Kuip

Maar liefst zestien van de 26 selectiespelers die aan het begin van dit seizoen bij Feyenoord tot de nieuwe selectie van Feyenoord behoorden, hebben een (groot) deel van de eigen jeugdopleiding doorlopen. Criticasters wijten het succes van Varkenoord aan de schuldenlast van de profafdeling, anderen wijzen op het succesvolle beleid dat sinds jaar en dag wordt gevoerd binnen alle geledingen van de club. De Kuip, of het nieuw te bouwen stadion als doel voor elke jeugdspeler?

,,Nee, niet elke speler zal ooit het eerste elftal van Feyenoord halen," opent Stanley Brard. Als hoofd jeugdopleiding van Feyenoord geeft hij een rondleiding en presentatie op sportcomplex Varkenoord alwaar de SportClub Feyenoord ook actief is. Op de vraag of er wel eens talenten doorstromen van de amateurtak naar de profafdeling, antwoordt de ex-speler van Feyenoord 1 direct: ,,Jazeker, vrij regelmatig. De beste spelers maken de overstap wanneer zij daar aan toe zijn en wij hen nodig hebben. We scouten dus ook op het eigen complex."

Scouten;
Scouting doet een niet-voetballiefhebber wellicht denken aan de padvinderij. Zoeken naar paden en allerlei indrukwekkende diertjes. Zoeken naar datgene wat zo bijzonder is, met elkaar, onder leiding van mensen met een visie. Ook op Varkenoord lopen scouts rond, elke dag weer. Om de eigen spelers te bekijken, gastspelers uit binnen- en buitenland te beoordelen en jongens van de amateurtak te volgen. Voor hen de juiste paden uitstippelen. Speuren naar datgene wat zo bijzonder is, dat supertalent. Die zeldzame linksback of gewilde centrumspits. Scouting is meer dan alleen goed kijken, de juiste wegen kiezen en met een vergrootglas stad en land afspeuren. Scouting is een neusje hebben voor die exceptionele talenten. Over de scouts van Feyenoord werd door de critici altijd geroepen dat zij voor de verkeerde spelers op de tribunes zaten of langs de lijn stonden. Anno 2012 durft niemand meer te stellen dat de scouts van de stadionclub de verkeerde keuzes maken. Sterker nog, van heinde en verre komen andere clubs naar Varkenoord om te horen en zien hoe de Rotterdamse club te werk gaat. ,,We krijgen zo ongelooflijk veel aanvragen, dat we er een rem op hebben gezet. Niet elk verzoek honoreren we zo maar. Sterker nog, we hebben onderzocht hoe we onze know how kunnen vermarkten en hebben in de persoon van Gido Vader nu zelfs een manager internationale relaties die voor de club actief is. We bekijken hoe we geld kunnen genereren uit de succesvolle ervaringen en werkwijze die we hanteren. Ja, het kan zo maar gebeuren dat we een trainer uitlenen aan een club in China of een ander (voetbalontwikkeling)land. Waarom zou je je kennis niet verkopen? Daar is toch niets mis mee?"

Masterclass;
Met Giovanni van Bronckhorst (assistent van Ronald Koeman en coach van de beloften van Feyenoord/Excelsior) en Jean-Paul van Gastel (eveneens assistent) heeft Feyenoord twee echte clubmensen in de technische staf. Spelers die de club kennen. ,,En dat is een groot voordeel voor ons allemaal,''' gaat Brard verder. ,,Van Gastel was tot de komst van Ronald Koeman hier op Varkenoord actief. Diverse spelers van de huidige selectie trainden eerder onder hem. Dit is een ideale situatie. De club leidt nu wellicht de trainers voor de toekomst zelf op. Daar staat tegenover dat de heren trainers van de A-selectie zich veel intensiever bemoeien met onze jeugdopleiding. Althans, ze hebben veel interesse en Ronald Koeman zal zelfs een aantal masterclassbijeenkomsten verzorgen voor de oudere spelers uit jeugdafdeling. Rinus Israel neemt af en toe onder negentien onder zijn hoede. Dat is toch geweldig, voor de club en voor die spelers. Gasttrainingen van de hoofdtrainer of iemand die de wereldcup won zelf. Iconen uit de voetballerij, mensen die echt grote prijzen hebben gewonnen. De stap tussen Varkenoord en de Kuip is nog nooit zo klein geweest. Voor een aantal is deze weg nog niet overbrugbaar en is het voor deze jongens beter dat zij elders rijpen. Eerlijk gezegd is het voor deze jongens ook beter dat zij in de eerste divisie verder rijpen. Dan is het voor die jongens goed dat Excelsior in de Jupiler League uitkomt. Neem Marley Berkvens. Viel af voor Feyenoord, knokte voor zijn plek op Woudestein maar kreeg daar in eerste instantie geen nieuw contract aangeboden. Dan bieden ze hem vervolgens een stageplek aan omdat Leon Vlemmings hem nog kent en krijgt hij alsnog een contract aangeboden. Dat heeft hij ook echt verdiend. Soms blijven spelers nog wat achter in hun (fysieke) ontwikkeling om daarna opeens door te groeien. Giovanni van Bronckhorst en Gaston Taument werden als jong ventje ook verhuurd aan RKC en Excelsior en zie daar waar zij terecht zijn gekomen. Om maar te zwijgen over Jordy Clasie, Miquel Nelom, Kai Ramsteijn en al die anderen die sterker terug kwamen uit Rotterdam-Kralingen."

Oud-spelers;
De opleiding van Feyenoord is volgen Stanley Brard uniek. In de tijd dat hij voor Feyenoord voetbalde kwamen spelers veel minder vaak in de hoofdmacht omdat de clubs in het betaalde voetbal vaker geroutineerde spelers haalden. Anno 2012 is Feyenoord vooral bekend om het aantal oud-spelers in de eigen opleiding. Een situatie waar Ajax jaloers op was volgens Johan Cruijff. Een koude revolutie om een zelfde scenario te bewerkstelligen was het kille resultaat in de hoofdstad. Brard weet de namen van ex-selectiespelers zo op te dreunen. Marchanno Schultz doet onder negen, Roy Makaay onder vijftien. Gaston Taument onder zestien, Rene van Dieren sinds kort onder zeventien en daar werkt hij samen met Cor Adriaanse. Damiën Hertog heeft dit seizoen de selectie onder negentien onder zijn hoede. Rene en Damiën hebben hier niet in het eerste gespeeld maar kennen de club natuurlijk goed. De andere jeugdtrainers zijn hier ook al jaren kind aan huis en hebben een Feyenoord-achtergrond, zoals Jeffrey Oost, Yöri Bosschaart en Rob Kurvers. Joop Hiele is hoofd van de keepers Academy, Michel Valke videoanalist. Binnen de Feyenoord Academy zijn 24 trainers werkzaam. Hieronder vallen niet alleen de jeugdtrainers maar ook de keepers- en conditietrainers. De Academy telt 260 spelers die in principe worden opgeleid voor Feyenoord 1. Naast de vaste medewerkers is er ook een groot aantal vrijwilligers actief binnen de Academy. Maar ook de staf is ook erg uitgebreid en kundig. Gerard Rutjes is coördinator voetbalschool, Maup Martens hoofd jeugdscouting, Herman van der Graaff secretaris, Paul van Zwam en Rene Derden zijn sportpsycholoog, Jan Mastenbroek spelersbegeleider, Marcel de Geus hoofd medische staf, Leontine van Meggelen voedingsdeskundige, Mari Hoevenaars dokter en Michel den Besten inspanningsfysioloog. De organisatie wordt in totaal gedragen door ruim 120 mensen waarvan meer dan zestig procent op vrijwillige basis. In de afgelopen drie jaar heeft Feyenoord meer dan vijftien miljoen (inclusief Cabral) euro verdiend aan transfers van zelfopgeleide spelers. Met meer dan zestig spelers die uitkomen voor diverse district- en nationale (jeugd)elftallen is Feyenoord hofleverancier in Nederland."

Professioneel;
Topvoetbal is anno 2012 business. De tijd dat spelertjes alleen voor hun plezier voetbalden ligt al tijden ver achter ons, althans bij Feyenoord. Wie daar in een selectieteam speelt, weet dat de weg naar de Kuip hemelsbreed niet ver maar in de praktijk oneindige lang kan zijn. In een aantal gevallen zelfs onhaalbaar. Stanley Brard was amateurtrainer bij onder meer VV Capelle en ziet nog steeds dat de fysieke gesteldheid van spelers tegenwoordig erg belangrijk is. ,,En daarom vind ik het als oud-gymdocent zo belangrijk dat kinderen veel sporten en het liefst elke dag gym krijgen van een vakdocent. Helaas neemt het aantal gymlessen op veel scholen af en geeft de eigen juf of meester noodgedwongen les omdat je voor het vak van gymdocent andere papieren nodig hebt (akte J) en deze mensen zijn daar niet specifiek voor opgeleid, Met alles respect dan wel te verstaan, want het kunnen heel goede docenten zijn die prima gymlessen geven. In het Voortgezet onderwijs werken we samen met het Thorbecke Lyceum. De meeste spelers van ons gaan daar naar scholen en mogen dan onder schooltijd trainen waarbij hun lesprogramma wordt aangepast. Zo werken we al vele jaren met succes amen. Tegenwoordig zijn de trainers ook begeleiders. We zetten hoog in op algemene ontwikkeling en begeleiden de jongens mentaal, fysiek en cognitief. De school is erg belangrijk. Een diploma halen is van groot belang. Op tijd en met regelmaat je rust pakken is eveneens belangrijk. Rusten is soms ook trainen. 's Avonds gezellig met de overige gezinsleden samen zijn is eveneens belangrijk, want deze jongens zijn al zo vaak van huis voor wedstrijden en toernooien. Allerlei begeleiders letten op hun voeding, (loop)houding, fysieke ontwikkeling et cetera. Michel Valke en Cor Veesaert maken video-opnamen en sturen deze door naar de computers van de jongens zodat zij thuis kunnen inloggen en naar hun training of wedstrijdbeelden kunnen kijken. Wij zien dat ook. Elke vrijdag- en maandagochtend bespreken we het programma voor de groepen en individuen. Ook voor ons is het teamwerk. Er wordt zeer nauw samengewerkt tussen alle geledingen. Dat is een must. Er komt veel bij kijken om een jeugdopleiding te runnen. Soms krijgen deze jongens al op jonge leeftijd met media-aandacht te maken. Ook daar moet je hen in begeleiden, vinden wij."

Succes;
Het succes aan de andere kant van de Coen Moulijnweg (voorheen Marathonweg) ligt dus nog steeds de oude vertrouwde Kuip. Het stadion waar alle spelers ooit willen voetballen. De meeste jongens hebben er voorwedstrijden gespeeld en dromen dan nog meer dan voor die tijd van een loopbaan in de voetbaltempel van Nederland. Sommigen keren er als tegenstander terug of keren later terug zoals Janmaat. Het succes van de Feyenoord Academy is luid bejubeld, in binnen- en buitenland. Grote clubs komen naar Varkenoord om het succes af te kijken. De clubleiding is maar wat blij met het behaalde succes en geeft de mensen van Varkenoord dan ook alle credits. ,,De leiding laat inderdaad regelmatig blijken dat men erg blij is met ons," gaat Brard verder. ,,Aan het einde van een seizoen gaan we altijd met elkaar uit eten. Dit keer stond men er op dat wij de kosten niet voor eigen rekening zouden nemen. De directie was dan ook aanwezig en sprak lovende woorden. Als club doen we veel voor de jeugd. Feyenoord is ook maatschappelijk betrokken in de wijken, met projecten als Scoren op Zuid dat nu ook in Rotterdam-Noord een vervolg krijgt. Ook de Giovanni van Bronckhorst Academy is hier een mooi voorbeeld van. Kinderen krijgen na schooltijd extra lessen in speciale lokalen in het stadion. Mensen van de club hielpen bij NOC/Kralingen met gastlessen aan autistische kinderen. Kortom, we doen als club veel meer dan menigeen denkt. Ja, we trainen zelfs ouders. Waarom? Omdat deze vaders en moeders veel op zich af krijgen wanneer hun kind hier komt voetballen. We scouten binnen een straal van vijftig kilometer omdat anders de afstand te groot kan worden. Dat kan voor ouders al een impact hebben. Ook de vakanties lopen niet altijd meer gelijk met die van de rest van het gezin. Er komen mensen op ouders af die iets van hen willen of hun zoon willen gaan begeleiden. We geven informatieavonden en vertellen deze mensen wat hen te wachten staat. Ja, we hebben ook te maken met mensen die per se willen dat hun kind altijd speelt en maken zo'n jongen dan belangrijk en soms onzeker. De invloed van ouders kan belemmerend werken op de resultaten. Omdat de jongens te veel moeten en worden gepusht. Soms is het dan beter dat er besloten wordt getraind. Dat ouders even geen invloed hebben op hun zoon tijdens de training. Daardoor kan die spelers vrijuit trainen. Ja, ouders worden ook regelmatig door andere partijen benaderd. Om bij voorbeeld voor het buitenland te kiezen. Dit jaar is geen enkel groot talent naar een ander land vertrokken. Mensen zien dat jongens hier op Varkenoord worden klaargestoomd voor de toekomst. Een toekomst die voor steeds meer jongens in eerste instantie bij Feyenoord ligt. Daar zijn we met elkaar enorm trots op. Want dat is toch waar we het allemaal voor doen."
  vrijdag 28 december 2012 @ 11:20:19 #278
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_120855883
Jammer dat de buitenlandse scouting al jaren een drama is bij ons.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_120855941
Is er iets meer bekend over dat Pellè zijn huurcontract wordt ontbonden/afgekocht? Zag dat daarstraks op Twitter staan. Misplaatste grap of...?
Feyenoord Rotterdam
  vrijdag 28 december 2012 @ 11:31:25 #280
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_120856252
quote:
19s.gif Op vrijdag 28 december 2012 11:21 schreef Fuszy het volgende:
Is er iets meer bekend over dat Pellè zijn huurcontract wordt ontbonden/afgekocht? Zag dat daarstraks op Twitter staan. Misplaatste grap of...?
lijkt me sterk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')