quote:
quote:
quote:Op zondag 23 december 2012 17:56 schreef Dekatria het volgende:
En bij wijze van contributie:
http://nos.nl/video/33583(...)dens-klassieker.html
quote:Op zondag 23 december 2012 17:56 schreef BasEnAad het volgende:
Jammer dat je ook moet afgeven op andere clubs.
quote:
Jullie lezen trouwens allemaal wel teringsnel zeg.quote:
quote:Onze Vesting
Het is me wat, al dat gedoe over dat nieuwe stadion. De Kuip moet blijven, De Kuip moet weg... het blijft een heet hangijzer.
Wat me echter nog wel het meest zorgen baart is dat zovelen zich zo makkelijk laten leiden door de holle frase dat 'de club ten onder gaat zonder nieuw stadion'. Dat we 'afglijden naar beneden', en voorgoed deel zullen uitmaken van 'de grijze middenmoot'. Stadiondirecteur Jan Van Merwijk slaagt er klaarblijkelijk heel simpel in om maar lekker vaak heel hard iets te schreeuwen, zodat het vanzelf wel wordt overgenomen... en hij hoeft niet eens zijn mening te onderbouwen. De Kuip heeft afgedaan, en moet vervangen worden. Het waarom, dat begrijpen we toch niet, als romantische clubidioten.
Oh, ik begrijp het wel. De Kuip is nog gebouwd voor supporters, niet voor sponsoren. Gebouwd voor het hart, niet het geld.. en dus wil men met de Volker-Wessel-vrindjes de zin doordrukken. Nu Van Merwijk echter doorheeft dat zijn mening wel heeft afgedaan, schuift hij iemand anders naar voren naar wie wellicht wèl wordt geluisterd... maarja, ook hij kan/mag z'n mening niet onderbouwen. We moeten maar “vertrouwen op degenen die de beslissingen maken". Hmja... zo gaat het zaakje alleen maar meer stinken, Jan.
In de Tweede Wereldoorlog werd de Kuip nog gered van de Nazi's, doordat de toenmalige directeur een derde van de daadwerkelijke hoeveelheid staal opgaf waardoor de Duitsers afzagen van sloop. Net als de Laurenskerk en het Witte Huis werd het een pijler, een monument van de Rotterdamse onverzettelijkheid. De vinger voor je, met je Derde Rijk.
Of wat te denken van 2 jaar terug: 27 Oktober 2010. Feyenoord heeft het weekend ervoor de grootste nederlaag geleden uit de clubgeschiedenis, en bungelt nabij de nacompetitiestreep. De club zit op een historisch dieptepunt, en menig Feyenoorder moet op zijn of haar werk de hoon ondergaan van de collega's. Maar nu is er geen tijd om wonden te likken. We moeten tegen VVV... een kraker, nota bene onderaan de eredivisie. Tot op dat moment was ik maar spaarzame keren naar wedstrijden geweest, maar deze wedstrijd wilde ik voor geen goud missen. “Weet je het zeker?” vroeg de cassière toen ik m'n kaartje kocht. Maar ik twijfelde geen moment... het was een principekwestie geworden.
De Kuip was als een toevluchtsoord, een baken van licht in de duisternis... en ik voelde me gesterkt door de aanblik van het stadion, en de stromen mensen die me naar binnen vergezelden. Overal voelde je die verbetenheid. Tot hier, en niet verder. In de Kuip schrok ik van de hoeveelheid mensen – het was potdomme bijna uitverkocht. De Kuip was vanavond onze vesting.En de wedstrijd... tja, het was oorlog, voor 90 minuten lang. Het Kuipmonster roerde zich; de drie punten bleven hoe dan ook in Rotterdam. De wedstrijd had alles wat Feyenoord groot maakt... en tot op heden is het dan ook 1 van de mooiste wedstrijden geweest die ik heb mogen meemaken. Het was de Rotterdamse onverzettelijkheid in optima forma. Sterker door strijd.
En dan denk ik aan Jan van Merwijk en z'n matties van 'de Feyenoord-familie', die met de hele kroketten-crew een nieuw speledingetje willen. Hij weet natuurlijk ook wel dat een ander stadion simpelweg niet verandert wat er op het veld gebeurd (of op de snelwegen daaromheen), maar er was interventie van de gemeente voor nodig om Van Merwijk's nieuwbouwmanie een halt toe te roepen en de Kuip toch de kans te geven die ze verdient. Hij kon natuurlijk openheid van zaken geven en eventuele twijfelaars voor z'n zaak winnen, maar nee: in plaats daarvan is het arrogantie, bangmakerij, geheimzinnigheid en moddergooien. Zo wordt het gewoon een principekwestie om schijt te hebben aan nieuwbouw.
De Kuip is 1 van de pijlers van Feyenoord, en geeft de club haar kleur... net als Anfield dat nu ook voor Liverpool kan blijven doen. Ik wil mijn kinderen straks ook aan de hand kunnen meenemen naar Feyenoord in de Kuip, en ze vertellen hoe ondanks alles wat het voor z'n kiezen kreeg dit bouwwerk heeft overleefd... en het dus loont om de strijd niet op te geven. Want dat, dát is nou Feyenoord.
Bazenschrijfselquote:Op zondag 23 december 2012 18:00 schreef Dekatria het volgende:
Nog eentje voor je, uit eigen keuken
[..]
[ afbeelding ]
Gaat dus niet gebeuren. No fucking way.quote:Op zondag 23 december 2012 18:06 schreef Tja..1986 het volgende:
Tja.. En toch gaan jullie binnenkort naar een ander stadion en zal de kuip wel plat gaan.
Tja.. Toch wel. Balen voor je. Dat kun je echt niet tegenhouden.quote:Op zondag 23 december 2012 18:09 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Gaat dus niet gebeuren. No fucking way.
De gemeente echter welquote:Op zondag 23 december 2012 18:10 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Tja.. Toch wel. Balen voor je. Dat kun je echt niet tegenhouden.
Denken dat de gemeente dat gaat doenquote:
Klopt.quote:Op zondag 23 december 2012 18:22 schreef Dekatria het volgende:
Februari valt dus de beslissing van de gemeente, over renovatie danwel nieuwbouw. Dat vind ik eigenlijk nog 't belangrijkste van deze winterperiode.
True.quote:Op zondag 23 december 2012 18:23 schreef DonRaja het volgende:
De Kuip
Maar hmf-je: wij hoeven geen vergelijkingen te maken met anderen om onze trots te rechtvaardigen.
Dit.quote:Op zondag 23 december 2012 18:45 schreef Dekatria het volgende:
Vraag me ook af of we ooit nog de plannen van nieuwbouw te zien krijgen, en zo ja, of we dan gedetailleerd wordt beschreven wat ze met de Kuip willen.
Het heeft er namelijk alles van weg dat ze het verborgen houden omdat er dingen in staan waar ze ten zuiden van de Maas gestenigd voor zullen worden
Coke, geen xtc. Van xtc word je alleen maar lief.quote:Op zondag 23 december 2012 21:05 schreef Doublepain het volgende:
Ik wil even inhaken op het supporters gebeuren..
Ik hoor EL en alles nogwat roepen van kijk wat mooi die Feyenoord fans zo trouw etc. Dat zal allemaal wel ja, ondertussen even met de camera trillen.. Ja toch moet allemaal kunnen. Maar het feit is als het een keer tegenzit, dat het allemaal randdebielen worden met zwaar coke en xtc in hun lijf. JA KIJK MAAR NAAR DIE OGEN.. Dat ze gaan kankeren naar de scheids of tegenstander, het is altijd onterecht. De scheids zijn moeder kennen ze allemaal, ze gaan spullen op het veld gooien, vuur, vechtpartijen etc.
Dan heb je gewoon in mijn ogen niet de mooiste en beste fans. Dus ik acht je OP onterecht, dus een slotje is best gepast.
Hier enkele voorbeelden om mijn mening kracht te geven
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heey hallo, we zijn niet allemaal zo hè ouwe. Mooi stukkie hoor ouwe, dat de Kuip maar mag blijven .quote:Op zondag 23 december 2012 18:18 schreef Helpmefok het volgende:
En de onnozele Ajacieden zijn weer gearriveerd..
Het idee dat Feyenoordsupporters trouwer zijn dan supporters van andere clubs is een karikatuur waarvan ik me afvraag waarom die door de media in stand gehouden wordt.quote:Op zondag 23 december 2012 21:05 schreef Doublepain het volgende:
Ik hoor EL en alles nogwat roepen van kijk wat mooi die Feyenoord fans zo trouw etc. Dat zal allemaal wel ja, ondertussen even met de camera trillen.. Ja toch moet allemaal kunnen. Maar het feit is als het een keer tegenzit, dat het allemaal randdebielen worden met zwaar coke en xtc in hun lijf. JA KIJK MAAR NAAR DIE OGEN.. Dat ze gaan kankeren naar de scheids of tegenstander, het is altijd onterecht. De scheids zijn moeder kennen ze allemaal, ze gaan spullen op het veld gooien, vuur, vechtpartijen etc.
Dan heb je gewoon in mijn ogen niet de mooiste en beste fans. Dus ik acht je OP onterecht, dus een slotje is best gepast.
2012, het jaar van het Legioenquote:Guidetti gaf startsein: 'Kuip onneembare vesting'
Feyenoord sloot zondagmiddag een fantastisch jaar af door een moeizame thuisoverwinning te boeken op FC Groningen: 2-1 (Pellè 2x, red.). Dat het elftal van oefenmeester Ronald Koeman zegevierde in het eigen stadion mag geen verrassing heten. De Kuip wordt al jaren geroemd als hét voetbalstadion van Nederland en in 2012 bleek het weer als vanouds een onneembare vesting voor alle Eredivisie-ploegen. Feyenoord verloor geen enkel competitieduel dit jaar in de Rotterdamse Kuip, zo blijkt uit statistieken van InfostradaSports.
Feyenoord evenaart daarmee haar prestatie van 16 jaar geleden. Ook in 1996 liep geen enkele tegenstander met drie punten de catacomben van De Kuip in.
John Guidetti gaf in januari het startsein voor deze thuisprestatie. De Zweed scoorde 3 maal tegen de eeuwige aartsrivaal Ajax (4-2). Graziano Pellè velde vanmiddag FC Groningen in het laatste duel van dit jaar. 2012 mag daarom ook wel de boeken ingaan als het jaar van de spitsen.
We schrijven Oktober 2010. Feyenoord staat 15e, is een paar dagen ervoor afgeslacht in Eindhoven, Feyenoord moet op een doordeweekse avond tegen VVV en er zit 43000 man in de Kuip.quote:Op zondag 23 december 2012 22:05 schreef Schanulleke het volgende:
Het idee dat Feyenoordsupporters trouwer zijn dan supporters van andere clubs is een karikatuur waarvan ik me afvraag waarom die door de media in stand gehouden wordt.
Dit dus, bovendien verkoopt Feyenoord al jaren samen met Ajax de meeste seizoenskaarten en zit het altijd vol, ondanks de vele magere jaren.quote:Op zondag 23 december 2012 23:14 schreef Dekatria het volgende:
[..]
We schrijven Oktober 2010. Feyenoord staat 15e, is een paar dagen ervoor afgeslacht in Eindhoven, Feyenoord moet op een doordeweekse avond tegen VVV en er zit 43000 man in de Kuip.
Dat zie je niet bij PSV, Ajax, Twente of waar dan ook in Nederland.
We wachten nog steeds op die 3 ringen van de_krommequote:Op zondag 23 december 2012 23:18 schreef tochweerhenk het volgende:
Als er nou 3 ringen bovenop hadden gezeten had Feyenoord enige status kunnen hebben.
Serieus?quote:Op zondag 23 december 2012 23:18 schreef Caland het volgende:
Bovendien neemt geen enkele club in Nederland zoveel supporters mee naar uitwedstrijden, zowel in het uitvak als daarbuiten. Ook in de kutjaren.
Slechts argumenten waarom dat trouwe publiek geen fabeltje is. Een club als Ajax kan haar vak in Groningen afgelopen week niet uitverkopen (een schamele 200 man gingen er mee), naar Heerenveen gaan er pak 'em beet 5000 Feyenoorders (1300 in het uitvak en velen daarbuiten) mee. Toch wel een verschilletje me dunkt.quote:Op zondag 23 december 2012 23:25 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Serieus?
Dit is voor het eerst, dat een Feyenoorder dit zegt.
He man, lekker aan het generaliseren zie ik wel. Wil je dat laten?quote:Op zondag 23 december 2012 21:05 schreef Doublepain het volgende:
Hier enkele voorbeelden om mijn mening kracht te geven
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dinamo zit geloof ik niet bij Feyenoord in de competitie (of beker).quote:
Limburgquote:Op maandag 24 december 2012 11:04 schreef Vasiliov het volgende:
De Kuijp
Toch is er een nog sfeervoller stadion :
[ afbeelding ]
Kaalheide![]()
Tyfuslelijk,maar de Rotterdammers kwamen er met knikkende knietjes naar toe.
zo onneembaar is de veste dus nietquote:Op maandag 24 december 2012 10:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dinamo zit geloof ik niet bij Feyenoord in de competitie (of beker).
quote:Op maandag 24 december 2012 12:00 schreef Caland het volgende:
De laatste keer dat Feyenoord een kalenderjaar ongeslagen in de Kuip bleef luisterde de aanvoerder naar de naam... Ronald Koeman.
Achja, je kan op zondag natuurlijk ook een rondje lopen op de hei. Of Life4you kijken op rtl4. Of in een kringetje gaan zitten met een kopje thee. Óf je kan met 50.000 man helemaal uit je dak gaan in een stadion. Voetbal heeft alles; passie, emotie, spanning, techniek, elegantie, kracht, liefde, tactiek, samenhorigheid, teamplay, etc.quote:Op maandag 24 december 2012 14:34 schreef BenjaminLinus het volgende:
Als voetbal zo diep in je hart zit als bij TS
Wat doe jij hier dan eigenlijk?quote:Op maandag 24 december 2012 14:34 schreef BenjaminLinus het volgende:
Als voetbal zo diep in je hart zit als bij TS
oke man..quote:Op maandag 24 december 2012 16:52 schreef Mavcovic het volgende:
[..]
Achja, je kan op zondag natuurlijk ook een rondje lopen op de hei. Of Life4you kijken op rtl4. Of in een kringetje gaan zitten met een kopje thee. Óf je kan met 50.000 man helemaal uit je dak gaan in een stadion. Voetbal heeft alles; passie, emotie, spanning, techniek, elegantie, kracht, liefde, tactiek, samenhorigheid, teamplay, etc.
Ik mis de 'vind ik leuk' knop op fokquote:Op maandag 24 december 2012 16:52 schreef Mavcovic het volgende:
[..]
Achja, je kan op zondag natuurlijk ook een rondje lopen op de hei. Of Life4you kijken op rtl4. Of in een kringetje gaan zitten met een kopje thee. Óf je kan met 50.000 man helemaal uit je dak gaan in een stadion. Voetbal heeft alles; passie, emotie, spanning, techniek, elegantie, kracht, liefde, tactiek, samenhorigheid, teamplay, etc.
Deze postquote:Op maandag 24 december 2012 16:52 schreef Mavcovic het volgende:
[..]
Mensen die andermans hobbies veroordelen zijn pas kneusjesquote:Op maandag 24 december 2012 16:54 schreef BenjaminLinus het volgende:
[..]
oke man..
Ik vind voetbal ook wel interessant hoor, en ga graag naar het stadion... Maar mensen die beginnen over een bepaalde club die in hun hart zit, dat ze houden van het stadion en dat ze het clublied met trots zingen en het clublogo op hun borst hebben getatoeëerd en weet ik het wat al niet meer vind ik maar kneusjes...
Ik zeg ik vind, jij zegt zijn.... Dus ik geef slechts mijn mening, en jij presenteert jouw mening als algemene waarheid. Wie is dan een kneus?quote:Op maandag 24 december 2012 17:24 schreef Cpt. het volgende:
[..]
Mensen die andermans hobbies veroordelen zijn pas kneusjes
Met de meeste voetbalfans associeer ik mezelf niet. Als ik naar het stadion ga zie ik toch altijd een groot stel randdebielen met het verstand van een cavia. Maar goed, de sport zelf vind ik heel leuk en ik hoef natuurlijk mijn mede-fans niet leuk te vinden omdat ze toevallig voor dezelfde club zijn. Mijn beste vrienden interesseren zich niet in voetbal, maar veel meer in muziek en nog wat andere zijn voor psv, maar er is geen haat of gepest naar elkaar toe. Beetje kinderachtig is dat.quote:Op maandag 24 december 2012 16:54 schreef BenjaminLinus het volgende:
[..]
oke man..
Ik vind voetbal ook wel interessant hoor, en ga graag naar het stadion... Maar mensen die beginnen over een bepaalde club die in hun hart zit, dat ze houden van het stadion en dat ze het clublied met trots zingen en het clublogo op hun borst hebben getatoeëerd en weet ik het wat al niet meer vind ik maar kneusjes...
quote:Feyenoord verstrekte bewust verkeerde informatie aan Red de Kuip
Je verwacht het niet van mensen die aangeklaagd worden voor smaad. De Feyenoord-directie heeft Red de Kuip in het voortraject voorzien van verkeerde informatie waarin Feyenoord nu tegenover de raad kan zeggen dat de plannen niet goed genoeg zijn. Nee, nogal wiedes, als je zelf ervoor heb gezorgd. Mix dit met wat leugens en wat je krijgt is een typisch Feyenoord gevalletje. Wij hopen voor ze dat dat hek goed genoeg getest is. Bestel die nieuwe voordeur maar alvast!
Hieronder een overzicht van de informatie zoals Feyenoord die eerder kenbaar maakte in correspondentie vs. de nieuwe informatie die gisteren ineens door Feyenoord werd gebruikt. Wij gaan er geen woorden meer aan vuil maken. U wilt oorlog. U kan oorlog krijgen.
quote:Financiering nieuw stadion 'voor 99 procent' rond
Kuipdirecteur Jan van Merwijk heeft gehakt gemaakt van het plan van ReddeKuip. Hij vindt het idee om het Feyenoord-stadion een 'nieuw' leven te geven technisch en financieel onhaalbaar. Ook de Rotterdamse politiek plaatst vraagtekens bij het initiatief om de Kuip grondig te verbouwen.
Al eerder had Van Merwijk zich negatief uitgelaten over de inspanningen van ReddeKuip, die het monumentale stadion wil voorzien van een derde ring. Gisteren beoordeelde hij in de Rotterdamse gemeenteraad voor het eerst een compleet plan van de initiatiefnemers.
Volgens de Kuip-directie wordt de opknapbeurt van het stadion veel duurder dan de 117 miljoen euro die ReddeKuip heeft becijferd. Zijn berekeningen komen uit op 143 miljoen. De exploitatie levert volgens hem ook niet genoeg geld op om de investeringen eruit te halen.
,,Het opvijzelen van het dak wordt voorgeschoteld als een mooie show, maar brengt juist grote risico's met zich mee,'' sprak de Kuipbaas in het stadhuis.
Te rooskleurig
De Rotterdamse politici toonden zich eveneens kritisch op ReddeKuip. ,,Ze hebben het kort door de bocht berekend,'' stelde PvdA'er Tom Harreman. ,,Deze opzet blijkt niet haalbaar voor 117 miljoen euro. ReddeKuip heeft een te rooskleurig beeld geschetst.''
Jan-Willem Verheij (VVD) zei niet te willen investeren in een project dat verlies oplevert. ,,Als deze cijfers echt kloppen, ga je twijfelen aan het realiteitsgehalte van ReddeKuip.''
Het feit dat er een nieuwe 'schil' om de Kuip komt te zitten, riep vragen op bij Leo de Kleijn (SP). ,,In hoeverre blijft dit icoon werkelijk behouden, als er zo'n jas omheen zit Dekt ReddeKuip wel de lading?''
Van Merwijk stelde ReddeKuip en twee andere renovatie-varianten (kosten 117 en 429 miljoen euro) in de schaduw van zijn eigen nieuwbouwplan op Varkenoord. Daar wil bouwer VolkerWessels voor 350 miljoen een multifunctioneel sportcomplex neerzetten. Behalve wedstrijden van Feyenoord kunnen daar Europa Cupduels, interlands, popconcerten, sportevenementen en andere bijeenkomsten plaatsvinden.
De Kuip-directeur gaf aan dat de financiering 'voor 99 procent' rond is. ,,We zoeken naar de laatste miljoenen.'' Drie grote banken trekken de kar, terwijl ook de stad aan tafel zit om een - zo klein mogelijke - bijdrage te leveren. Er is een nog onbekende geldschieter bereid om voor 2 tot 3 miljoen euro zijn naam aan het stadion te verbinden.
Erwin Eekelaar van ReddeKuip was na afloop teleurgesteld in Van Merwijk. ,,Hij moet eerlijk zijn en zeggen: dit wil ik niet. Wij zijn professionals, een bouwer wil ons plan gaan uitvoeren.''
kan ook gebeuren met renovatiequote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:26 schreef Dekatria het volgende:
Voorspellingen over het nieuwe stadion:
• Bouw valt min. 25% duurder uit dan op voorhand begroot
idemquote:• Aflevering loopt minimaal 1 jaar uit
idemquote:• CCTV cameratoezicht op elke vierkante centimeter
idemquote:• Verachtelijk commerciële naam
terechte klachtquote:• Supportersinspraak wordt beperkt tot maximaal de kleur van de stoeltjes
deze snap ik nietquote:• Aalbers naait weer eens iemand
lijkt me dat dat met renovatie ook komtquote:• Roltrappen
terechte klachtquote:• Prepaid betaalkaarten
is er al, houdt niemand zich aanquote:• Rookverbod
zelfde verhaal als eerste puntenquote:• Prijzen (eten, drinken, tickets) gaan omhoog
terechte klachtquote:• Tribunes ver verwijderd van het veld door grote gracht danwel lege vlakte
zie rookverbod?quote:• Stoelnummering
terechte klachtquote:• Een dak
hoe zie ik die voor me?quote:• 13 in een dozijn spelerstunnel
quote:
En wat komt er tussen de grens van het veld en de tribune? Zo'n mooie, sfeervolle betonnen gracht?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:22 schreef Dekatria het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Impressie dwarsdoorsnede nieuwe stadion, aldus presentatie Feyenoord.
Die is er nu in de Kuip toch ook.quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:37 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
En wat komt er tussen de grens van het veld en de tribune? Zo'n mooie, sfeervolle betonnen gracht?
Uit angst dat het in zou storten.quote:Op maandag 24 december 2012 11:04 schreef Vasiliov het volgende:
De Kuijp
Toch is er een nog sfeervoller stadion :
[ afbeelding ]
Kaalheide![]()
Tyfuslelijk,maar de Rotterdammers kwamen er met knikkende knietjes naar toe.
Het is maar goed dat je een knipoog aan het eind hebt en daarmee aangeeft het niet als serieus te menen want als dat wel zo was dat laat je je eigen bekrompen gedachte wel erg snel zien.quote:Op zondag 23 december 2012 18:23 schreef DonRaja het volgende:
De Kuip
Maar hmf-je: wij hoeven geen vergelijkingen te maken met anderen om onze trots te rechtvaardigen.
Die kans was wel vrij groot inderdaad.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:03 schreef OProg het volgende:
[..]
Uit angst dat het in zou storten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |