abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120678487
Feijenoord Rotterdam. Al jaar en dag de mooiste club van Nederland, met de trouwste supporters, de beste voetballers. Club van het volk. Het wordt gezegd dat je als Feijenoorder geboren wordt, iets wat bij andere clubs niet bestaat. Ach, wie weet raaskal ik wel. Wie zal het zeggen. Een objectieve blik over de Club op Zuid heb ik nog nooit gehad.

Toch heeft die club uit Rotterdam iets waar geen club in Nederland aan kan tippen. Iets waar zelfs elke Ajacied met pijn in het hart over moet toegeven: "ja, dat hebben die gasten in Rotterdam beter bekeken dan wij met onze Z die als een S klinkt". Een pijnlijke constatering voor elke Ajacied: dat wat ze in Rotterdam hebben, zullen we hier de komende 60 jaar van ons clubbestaan niet hebben. En waarschijnlijk nooit niet.

Stadion Feyenoord, in al zijn glorie

Fuck "De Grolsch Veste", wie the fuck denken ze dan wel niet dat ze zijn in Enschede? Leuk stadionnetje hoor, maar werkelijkwaar verschrikkelijk die trappen onderin om de tribunes op te komen. Iets wat we terugzien in elk stadion in Nederland overigens, één pot nat. Gedverderrie, daar zit toch geen supporter op te wachten.

Onze Kuip, ons tweede huis: dit prachtige stadion in al haar glorie, met haar stalen constructie, haar rottende beton en knalblauwe stoeltjes. Haar geweldige grasmat die nog net niet hardhandig verneukt wordt door rijke idioten als Perridon, maar onvermoeibaar lijkt. Haar oogstrelende dak, haar prachtige ronde contouren. "De glasconstructie van de hel". Kuip, wat ben je mooi. Wat ben je verschrikkelijk mooi. Het doet pijn om weer ergens in Kerkrade of Heerenveen een wedstrijd van mijn club te bekijken, alleen omdat ik niet naar mijn huis kan. Mijn huis op Zuid, de plek waar ik een keer per twee weken compleet uit mijn pannetje kan. De plek waar ik heimwee naar heb, zelfs als ik op nog geen twee kilometer afstand in mijn eigen woning naar je uitkijk.

We zijn een FUCKING JAAR, HEEL 2012, ongeslagen in ons huis in de eredivisie en beker. NIEMAND, NIEMAND heeft iets uit te maken in ons huis. Wij Feyenoorders, met onze net-iets-minder-dan 50.000 man sterk, zullen nooit meer aan jou laten tornen zoals ooit in 2010/2011. NOOIT zullen wij ons paleis inruilen voor een multifunctionele hal met een dak erop, omdat een paar rijke idioten een nieuw speeltje nodig hebben.

Kuip, mijn tempel. Mijn liefde. De plek waar mijn hart elke keer weer naar snakt. Nooit zal ik je verlaten, altijd in mijn geheugen gegrift. Een jaar lang heeft mijn club niet verloren in Mijn Kuip. En ook de eerstvolgende wedstrijd tegen Twente zal jij nooit verloren laten gaan. Daar ben je te sterk, te machtig en te mooi voor.

Ik buig diep voor je Kuip. Weer, wind, springende supporters, alles overleef je. Zelfs gestoorde investeerders zul je van je afslaan. En als idioten als Van Merwijk denken dat ze ook maar enigszins iets kunnen doen om jou te tartten, dan krijgen ze met mij te maken. En nog eens honderdduizenden andere Rotterdammers. Want Kuip, ook al staan er nog 10 bruggen en 20 kubushuizen in het stadscentrum, jij bent de plek waar het hart van de Rotterdammer tweewekelijks écht om draait.

O+.
  zondag 23 december 2012 @ 17:55:48 #2
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_120678564
Goed topic.
  zondag 23 december 2012 @ 17:56:06 #3
321382 vandermar
Binnen gek, Buitengewoon!
pi_120678578
_O_
RvP; Feyenoord
Op maandag 17 juni 2013 00:00 schreef alors het volgende:
Ik hoop dat Suarez er huilend afgaat met rood.
  zondag 23 december 2012 @ 17:56:23 #4
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
  zondag 23 december 2012 @ 17:56:25 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_120678595
Jammer dat je ook moet afgeven op andere clubs.
pi_120678652
Mooi topic

De Kuip _O_
pi_120678689
Held :D

Feyenoord <3
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_120678722
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 17:58 schreef FalleNk810i het volgende:
Held :D

Feyenoord <3
quote:
17s.gif Op zondag 23 december 2012 17:57 schreef Grifte het volgende:
Mooi topic

De Kuip _O_
quote:
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 17:56 schreef BasEnAad het volgende:
Jammer dat je ook moet afgeven op andere clubs.
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 17:56 schreef vandermar het volgende:
_O_
quote:
14s.gif Op zondag 23 december 2012 17:55 schreef Dekatria het volgende:
Goed topic.
Jullie lezen trouwens allemaal wel teringsnel zeg. :D
  zondag 23 december 2012 @ 18:00:29 #9
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_120678778
Nog eentje voor je, uit eigen keuken w/
quote:
Onze Vesting

Het is me wat, al dat gedoe over dat nieuwe stadion. De Kuip moet blijven, De Kuip moet weg... het blijft een heet hangijzer.

Wat me echter nog wel het meest zorgen baart is dat zovelen zich zo makkelijk laten leiden door de holle frase dat 'de club ten onder gaat zonder nieuw stadion'. Dat we 'afglijden naar beneden', en voorgoed deel zullen uitmaken van 'de grijze middenmoot'. Stadiondirecteur Jan Van Merwijk slaagt er klaarblijkelijk heel simpel in om maar lekker vaak heel hard iets te schreeuwen, zodat het vanzelf wel wordt overgenomen... en hij hoeft niet eens zijn mening te onderbouwen. De Kuip heeft afgedaan, en moet vervangen worden. Het waarom, dat begrijpen we toch niet, als romantische clubidioten.

Oh, ik begrijp het wel. De Kuip is nog gebouwd voor supporters, niet voor sponsoren. Gebouwd voor het hart, niet het geld.. en dus wil men met de Volker-Wessel-vrindjes de zin doordrukken. Nu Van Merwijk echter doorheeft dat zijn mening wel heeft afgedaan, schuift hij iemand anders naar voren naar wie wellicht wèl wordt geluisterd... maarja, ook hij kan/mag z'n mening niet onderbouwen. We moeten maar “vertrouwen op degenen die de beslissingen maken". Hmja... zo gaat het zaakje alleen maar meer stinken, Jan.

In de Tweede Wereldoorlog werd de Kuip nog gered van de Nazi's, doordat de toenmalige directeur een derde van de daadwerkelijke hoeveelheid staal opgaf waardoor de Duitsers afzagen van sloop. Net als de Laurenskerk en het Witte Huis werd het een pijler, een monument van de Rotterdamse onverzettelijkheid. De vinger voor je, met je Derde Rijk.

Of wat te denken van 2 jaar terug: 27 Oktober 2010. Feyenoord heeft het weekend ervoor de grootste nederlaag geleden uit de clubgeschiedenis, en bungelt nabij de nacompetitiestreep. De club zit op een historisch dieptepunt, en menig Feyenoorder moet op zijn of haar werk de hoon ondergaan van de collega's. Maar nu is er geen tijd om wonden te likken. We moeten tegen VVV... een kraker, nota bene onderaan de eredivisie. Tot op dat moment was ik maar spaarzame keren naar wedstrijden geweest, maar deze wedstrijd wilde ik voor geen goud missen. “Weet je het zeker?” vroeg de cassière toen ik m'n kaartje kocht. Maar ik twijfelde geen moment... het was een principekwestie geworden.

De Kuip was als een toevluchtsoord, een baken van licht in de duisternis... en ik voelde me gesterkt door de aanblik van het stadion, en de stromen mensen die me naar binnen vergezelden. Overal voelde je die verbetenheid. Tot hier, en niet verder. In de Kuip schrok ik van de hoeveelheid mensen – het was potdomme bijna uitverkocht. De Kuip was vanavond onze vesting.En de wedstrijd... tja, het was oorlog, voor 90 minuten lang. Het Kuipmonster roerde zich; de drie punten bleven hoe dan ook in Rotterdam. De wedstrijd had alles wat Feyenoord groot maakt... en tot op heden is het dan ook 1 van de mooiste wedstrijden geweest die ik heb mogen meemaken. Het was de Rotterdamse onverzettelijkheid in optima forma. Sterker door strijd.

En dan denk ik aan Jan van Merwijk en z'n matties van 'de Feyenoord-familie', die met de hele kroketten-crew een nieuw speledingetje willen. Hij weet natuurlijk ook wel dat een ander stadion simpelweg niet verandert wat er op het veld gebeurd (of op de snelwegen daaromheen), maar er was interventie van de gemeente voor nodig om Van Merwijk's nieuwbouwmanie een halt toe te roepen en de Kuip toch de kans te geven die ze verdient. Hij kon natuurlijk openheid van zaken geven en eventuele twijfelaars voor z'n zaak winnen, maar nee: in plaats daarvan is het arrogantie, bangmakerij, geheimzinnigheid en moddergooien. Zo wordt het gewoon een principekwestie om schijt te hebben aan nieuwbouw.

De Kuip is 1 van de pijlers van Feyenoord, en geeft de club haar kleur... net als Anfield dat nu ook voor Liverpool kan blijven doen. Ik wil mijn kinderen straks ook aan de hand kunnen meenemen naar Feyenoord in de Kuip, en ze vertellen hoe ondanks alles wat het voor z'n kiezen kreeg dit bouwwerk heeft overleefd... en het dus loont om de strijd niet op te geven. Want dat, dát is nou Feyenoord.
  zondag 23 december 2012 @ 18:03:45 #10
357651 Anthony9219
I am the Pope of Dope
pi_120678881
Mooi verwoord ^O^
FR1908
pi_120678894
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 18:00 schreef Dekatria het volgende:
Nog eentje voor je, uit eigen keuken w/

[..]

[ afbeelding ]
Bazenschrijfsel _O_.

Als ze ooit aan De Kuip denken te komen, ga ik daar staan en steek elke bouwvakker neer die denkt aan mijn bouwwerk te kunnen tornen. Ik zweer het je.
pi_120678924
_O_
Feyenoord Rotterdam
pi_120679018
Tja.. En toch gaan jullie binnenkort naar een ander stadion en zal de kuip wel plat gaan.
pi_120679112
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 18:06 schreef Tja..1986 het volgende:
Tja.. En toch gaan jullie binnenkort naar een ander stadion en zal de kuip wel plat gaan.
Gaat dus niet gebeuren. No fucking way.
pi_120679157
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 18:09 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Gaat dus niet gebeuren. No fucking way.
Tja.. Toch wel. Balen voor je. Dat kun je echt niet tegenhouden.
  zondag 23 december 2012 @ 18:10:28 #16
356891 Abed
hooggeleid
pi_120679159
Je moet ergens je lol vandaan halen als je een onder modaal inkomen hebt.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  zondag 23 december 2012 @ 18:10:58 #17
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_120679177
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 18:10 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Tja.. Toch wel. Balen voor je. Dat kun je echt niet tegenhouden.
De gemeente echter wel :W
pi_120679271
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 18:10 schreef Dekatria het volgende:

[..]

De gemeente echter wel :W
Denken dat de gemeente dat gaat doen :')
Die willen weer evenmenten naar de stad en daar voldoet de kuip niet meer voor.
pi_120679362
kuttopic
pi_120679422

Een kraan voor je topic en stadion.
pi_120679520
En de onnozele Ajacieden zijn weer gearriveerd. :').
  zondag 23 december 2012 @ 18:22:53 #22
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_120679738
Februari valt dus de beslissing van de gemeente, over renovatie danwel nieuwbouw. Dat vind ik eigenlijk nog 't belangrijkste van deze winterperiode.
pi_120679755
De Kuip O+

Maar hmf-je: wij hoeven geen vergelijkingen te maken met anderen om onze trots te rechtvaardigen. ;)
BFF met GGMM
pi_120679802
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 18:22 schreef Dekatria het volgende:
Februari valt dus de beslissing van de gemeente, over renovatie danwel nieuwbouw. Dat vind ik eigenlijk nog 't belangrijkste van deze winterperiode.
Klopt.

Maar zelfs als de gemeente verkiest om nieuwbouw te starten, heb ik een héle mooie truc om dat proces jaren te verlengen. "Staatsmonument-aanvraag-document 0.1.docx" is al klaar. ^O^

Poten. Af. Van. De. Kuip.

Ons huis. Fucking 1 jaar niet verliezen in eredivisie en beker _O_
pi_120679840
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 18:23 schreef DonRaja het volgende:
De Kuip O+

Maar hmf-je: wij hoeven geen vergelijkingen te maken met anderen om onze trots te rechtvaardigen. ;)
True. :(.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')