abonnement Unibet Coolblue
pi_120711781
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 22:56 schreef blup het volgende:
Bij (oude) automaten is het niveau van de bak olie essentieel. Te veel, te weinig, te oud, verkeerde olie, kan allemaal bijdragen aan nerveus schakelen, stoten tijdens schakelen, veelste laat door schakelen noem het op.
Ook dat je motor perfect moet lopen. Heb 2.5 jaar in automaten gereden en had de volgende problemen:
-Automaat klapte in zijn 3 en 4 bij rustig optrekken. Scheen te komen door valse lucht omdat ze buis bij de gasklep een dikke scheur had.

-Automaat wilde niet doorschakelen naar de 5e versnelling. Kapotte nokkenaspositiesensor. Bij een kickdown wilde hij ook niet meer dan 5000 toeren maken waardoor je ook vast zat in de 4e versnelling.

-Automaat bleef schommelen tussen een lagere en hogere versnelling -> motor liep op 5 cilinders soms ipv 6 door een half kapotte bobine.

-Automaat bleef soms hangen in de 2e versnelling wanneer je harder dan normaal remt en stopt. Kwam te komen door een te lage bandenspanning tov vooras die wel de juiste spanning had.

Al deze problemen duurden hooguit een week en waren makkelijk op te lossen maar ik voelde me wel zuur als ik moest denken aan een spontane bakrevisie wat oploopt tot ongeveer 2000 euro :')
pi_120713040
quote:
Automaat rijdt uit zichzelf weg.
Een koe eet gras.

~:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_120715752
quote:
5s.gif Op maandag 24 december 2012 01:53 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je kunt alleen vooruit parkeren?
?
pi_120716640
Automaten moeten ook vooruit kruipen, dat is vet stoer bij het stoplicht. Altijd als ik het doe zie ik mensen vol verademing kijken naar mijn koele auto.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120718375
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 09:41 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Met een handgeschakelde bak moet je ook gewoon de rem ingetrapt houden hoor.

Van die gasten die lopen te spelen met de koppeling en voor en achteruit rijden :')

Ook als je een keer geraakt wordt van achter kan je maar beter al op de rem staan.

Tevens: automaat _O_ rijden voor de elite

Lekker linkerbeen laten rusten en in je rechthand een bakje koffie in de lucht houden en je hoeft geen fuck te doen behalve beetje sturen en gassen/remmen _O_

Pubertjes van 18 in een Golf die automaatvrees hebben :')
Nog chillere automaat: variomatic. volledig traploos dus geen 'klappen' of slome kickdown, en dan ook nog een centrifugaalkoppeling dus niet met je voet op de rem voor het stoplicht en toch lekker in de D laten staan.

minpuntje: verbruik en geluid. maar chicks kicken op variomatics. :9~
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_120718769
quote:
14s.gif Op maandag 24 december 2012 14:52 schreef powerflux het volgende:

[..]

Nog chillere automaat: variomatic. volledig traploos dus geen 'klappen' of slome kickdown

Nog beter: elektrische auto. 100% koppel vanaf 0 omwentelingen en heeft simpelweg geen versnellingen: gegarandeerd een rustige rijervaring :P.
  maandag 24 december 2012 @ 15:53:55 #82
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_120720620
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 15:54 schreef Palomar het volgende:

[..]

idd.. zelfde als dat je een handgeschakelde auto altijd start met de koppeling ingetrapt.
altijd?
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
  dinsdag 25 december 2012 @ 09:02:13 #83
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_120750656
quote:
14s.gif Op maandag 24 december 2012 14:52 schreef powerflux het volgende:

[..]

Nog chillere automaat: variomatic. volledig traploos dus geen 'klappen' of slome kickdown, en dan ook nog een centrifugaalkoppeling dus niet met je voet op de rem voor het stoplicht en toch lekker in de D laten staan.

minpuntje: verbruik en geluid. maar chicks kicken op variomatics. :9~
Verbruik van een auto met Variomatic valt best wel mee. Een Daf 46 kan bijvoorbeeld makkelijk 1:15 rijden. Het zijn natuurlijk wel oudere auto's, zonder bijvoorbeeld modern injectiesysteem om de inspuiting volledig strak te regelen. Dus een vergelijkbare moderne auto zal uiteraard iets zuiniger rijden.

De Prius en Civic Hybrid gebruiken in principe ook een soort van moderne variant op de Variomatic. En dat zijn auto's die juist gemaakt zijn om zuinig mee te rijden.
Schaap
pi_120750666
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 09:02 schreef Cybje het volgende:
Daf 46
op zich best een net verbruik. voor 780 kg ofzo. daihatsu cuore doet 1:18 ofzo met automaat, zelfde gewichtsklasse (wel wat meer pk's). maar veel is er niet gewijzigd mbt verbruik helaas.
pi_120754636
Bij onze omega drei liter v6 automaat rijdt ie ook heel zachtjes in de drive zonder gas te geven.
  dinsdag 25 december 2012 @ 15:56:49 #86
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_120759587
Gisteravond ervoor gezorgd dat de olie op peil was en even weer gestart en mee gereden, nu kroop hij gewoon vooruit, in 'drive', de 1 en de 2. Zoals het volgens jullie hoort :P
Een heel verschil vergeleken met vorige keer, toen schoot ie dus echt vooruit, nadat we de rem op lieten komen. En zonder dat we gas gaven.

M'n vader blijft erbij dat ie gewoon stil hoort te staan als je hem in de versnelling hebt. Maakt nie tuit in welke versnelling. Hij hoort geen cm vooruit/achteruit te rijden. Mede omdat ie dit zelf ook gewend is in z'n vrachtwagen. :P
Maar zoals ik al zei, we hebben geen ervaring in auto's met automaten, dus het zal bij vrachtwagens wel anders zijn.
pi_120759754
Zoals je zelf al zegt; mbt auto's lult je vader uit zijn nek ;)
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 25 december 2012 @ 22:12:03 #88
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_120767206
Bij auto's is het een uitzondering als ze niet kruipen. Bij semi-automaten is het dus niet helemaal normaal, maar daarbij bouwen fabrikanten soms toch een kruip-functie in, zodat het zich in elk geval maar gedraagt als een normale automaat.

Ik snap niet helemaal dat dit geen algemene kennis is. Misschien moeten mensen met een 'handgeschakeld' rijbewijs gewoon niet in een automaat mogen rijden ;)
Schaap
pi_120767676
Zo moeilijk is automaat rijden niet. Kijk maar naar buschauffeurs. Die mensen hebben in feite amper rijvaardigheden en mogen toch automaat rijden.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 25 december 2012 @ 22:29:23 #90
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_120767759
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 december 2012 22:27 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zo moeilijk is automaat rijden niet. Kijk maar naar buschauffeurs. Die mensen hebben in feite amper rijvaardigheden en mogen toch automaat rijden.
Klopt, ware het niet dat TS bijna tegen z'n eigen huis aan reed :D
Schaap
pi_120767981
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 december 2012 22:27 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zo moeilijk is automaat rijden niet. Kijk maar naar buschauffeurs. Die mensen hebben in feite amper rijvaardigheden en mogen toch automaat rijden.
*vind-ik-leuk
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_120768268
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 22:29 schreef Cybje het volgende:

[..]

Klopt, ware het niet dat TS bijna tegen z'n eigen huis aan reed :D
Ja omdat Compoantje Senior TS heeft gefopt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120768813
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 15:56 schreef Compoantje het volgende:
Hij hoort geen cm vooruit/achteruit te rijden. Mede omdat ie dit zelf ook gewend is in z'n vrachtwagen. :P
Maar zoals ik al zei, we hebben geen ervaring in auto's met automaten, dus het zal bij vrachtwagens wel anders zijn.
Of het komt omdat vrachtwagens zwaarder zijn of meestal zwaar beladen zijn. Dan zullen ze misschien minder snel uit zichzelf gaan rollen als je geen gas bijgeeft. Een personenauto met automaat zal ook minder snel gaan kruipen als er een zware aanhanger achter zit.
  dinsdag 25 december 2012 @ 23:13:32 #94
308998 Fenomeno
Wearing sunglasses at night
pi_120769185
quote:
14s.gif Op maandag 24 december 2012 14:52 schreef powerflux het volgende:

[..]

Nog chillere automaat: variomatic. volledig traploos dus geen 'klappen' of slome kickdown, en dan ook nog een centrifugaalkoppeling dus niet met je voet op de rem voor het stoplicht en toch lekker in de D laten staan.

minpuntje: verbruik en geluid. maar chicks kicken op variomatics. :9~
Verbruik is met een Bosch CVT (opvolger variomatic) in stadsverkeer juist lager dan met een handbak.
  woensdag 26 december 2012 @ 00:13:22 #95
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_120771577
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 23:03 schreef Palomar het volgende:

[..]

Of het komt omdat vrachtwagens zwaarder zijn of meestal zwaar beladen zijn. Dan zullen ze misschien minder snel uit zichzelf gaan rollen als je geen gas bijgeeft. Een personenauto met automaat zal ook minder snel gaan kruipen als er een zware aanhanger achter zit.
Nee, maar helemaal niet in de vrachtwagen van m'n vader. Ook als er geen oplegger achter zit.
Hij blijft gewoon helemaal stil staan.
  woensdag 26 december 2012 @ 00:33:36 #96
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_120772441
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 15:56 schreef Compoantje het volgende:
Gisteravond ervoor gezorgd dat de olie op peil was en even weer gestart en mee gereden, nu kroop hij gewoon vooruit, in 'drive', de 1 en de 2. Zoals het volgens jullie hoort :P
Een heel verschil vergeleken met vorige keer, toen schoot ie dus echt vooruit, nadat we de rem op lieten komen. En zonder dat we gas gaven.

M'n vader blijft erbij dat ie gewoon stil hoort te staan als je hem in de versnelling hebt. Maakt nie tuit in welke versnelling. Hij hoort geen cm vooruit/achteruit te rijden. Mede omdat ie dit zelf ook gewend is in z'n vrachtwagen. :P
Maar zoals ik al zei, we hebben geen ervaring in auto's met automaten, dus het zal bij vrachtwagens wel anders zijn.
Je pa zit er echt naast, een vol-automaat met koppelomvormer in een personenauto zal in D en R altijd aan het kruipen/rijden slaan zodra je de rem loslaat*. Hoort gewoon bij het mechanisme en zodra je eraan gewend bent is het eigenlijk alleen maar handig.
Je start toch altijd in P (geen andere optie, hoewel N misschien ook wel werkt) en kunt alleen schakelen door eerst op de rem te trappen, dus op het moment dat je in D of R komt sta je altijd vastgenageld. De auto kan er daardoor nooit zomaar vandoor vliegen.


* Uitzonderingsgeval is als er een richel van een goot of een ander soort stijle helling tegen je wielen zit, en met name de achterwielen als je achteruit wil. Heb regelmatig gemerkt dat je dan eerst een klein tikje gas moet geven voor de boel van z'n plek komt. Zoveel kracht zit er blijkbaar niet achter dat kruipen vanuit stilstand.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kriegel op 26-12-2012 01:23:07 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_120776727
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 23:03 schreef Palomar het volgende:

[..]

Of het komt omdat vrachtwagens zwaarder zijn of meestal zwaar beladen zijn. Dan zullen ze misschien minder snel uit zichzelf gaan rollen als je geen gas bijgeeft. Een personenauto met automaat zal ook minder snel gaan kruipen als er een zware aanhanger achter zit.
Nee, Vrachtauto's hebben vrijwel altijd een robotbak. Dat is in feite een gewone versnellingsbak met split, tussenbak en een gewone droge platenkoppeling. Alleen het schakelen en koppelen wordt gedaan door een computer. Daarom kan een vrachtauto de aandrijving geheel ontkloppelen. Dat is ook de reden dat een vrachtauto met automaat precies rijdt als eentjemet een handbak. Dus met dezelfde pauzes tussen het schakelen. Alleen heeft een automaat maat twee pedalen en een knopje met D, N en R (en soms nog wat keuzes) maar zeker geen standje P.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_120776993
quote:
10s.gif Op zondag 23 december 2012 20:15 schreef TommyGun het volgende:

Met links remmen geeft sowieso leuke effecten. Bijzonder om te zien hoe minder gedoseerd dat over het algemeen gaat :D.
Als je dat niet beheerst idd. Ik rem vaak links, maar heb dat ook geleerd in de racerij voordat ik op de openbare weg die fratsen uit ging halen.

Verder lees ik her en der dat moderne 'automaten' niet meer kruipen, maar ook de moderne varianten doen dit meestal.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_120777003
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 20:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik begrijp dat dit lekkerder rijdt. maar irritant is het wel :(
Eens. Tenzij op pole position voor het verkeerslicht zet ik de automaat altijd in de neutraal.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_120777068
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 09:41 schreef sinepedraap het volgende:

Met een handgeschakelde bak moet je ook gewoon de rem ingetrapt houden hoor.

Van die gasten die lopen te spelen met de koppeling en voor en achteruit rijden :')

Nederland is vrijwel altijd vlak, dus waar heb je het over?

En dan heb je altijd nog de handrem om de persoon achter je niet te verblinden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 26 december 2012 @ 09:36:23 #101
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_120777079
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nederland is vrijwel altijd vlak, dus waar heb je het over?

En dan heb je altijd nog de handrem om de persoon achter je niet te verblinden.
Genoeg hellingen, drempels, etc en alsnog wordt het je tegenwoordig ook gewoon zo geleerd hoor.

Verblinden? :') Misschien ietsje meer afstand houden, zodat je de achterwielen nog kan zien.
Mijn nieuwe ondertitel
pi_120777144
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:36 schreef sinepedraap het volgende:

Genoeg hellingen, drempels, etc en alsnog wordt het je tegenwoordig ook gewoon zo geleerd hoor.
Waarom blijft mijn auto dan vrijwel altijd gewoon op zijn plek?

En hoe het geleerd wordt interesseert mij niet. Als het niet nodig is je rem inhouden is gewoon zwakzinnig.

quote:
Verblinden? :') Misschien ietsje meer afstand houden, zodat je de achterwielen nog kan zien.
Niet dat dat helpt met die bak licht die remlichten tegenwoordig produceren, maar de weg onnodig ruim bezet houden getuigt ook al niet van verkeersinzicht. Heb je net een week je rijbewijs ofzo?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 26 december 2012 @ 09:44:25 #103
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_120777152
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom blijft mijn auto dan vrijwel altijd gewoon op zijn plek?

En hoe het geleerd wordt interesseert mij niet. Als het niet nodig is je rem inhouden is gewoon zwakzinnig.

[..]

Niet dat dat helpt met die bak licht die remlichten tegenwoordig produceren, maar de weg onnodig ruim bezet houden getuigt ook al niet van verkeersinzicht. Heb je net een week je rijbewijs ofzo?
Omdat jij blijkbaar op dat moment niet op een helling staat he Sherlock.

En dat andere wat je uit je bek poept slaat nergens op. Alsof mensen opeens dan maar zo min mogelijk hun rem moeten gebruiken. Dat zou echt een stuk veiliger zijn ja.
Mijn nieuwe ondertitel
pi_120777185
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:44 schreef sinepedraap het volgende:

Omdat jij blijkbaar op dat moment niet op een helling staat he Sherlock.
Dus je bent het ineens met mij eens dat je in NL zelden op een helling staat? Dank daarvoor!

quote:
En dat andere wat je uit je bek poept slaat nergens op. Alsof mensen opeens dan maar zo min mogelijk hun rem moeten gebruiken. Dat zou echt een stuk veiliger zijn ja.
Ja, de veiligheid is enorm in geding als je stil staat... *zucht*

Ben je nog aan het lessen ofzo?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 26 december 2012 @ 09:49:12 #105
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120777192
Veel nieuwe automaten hebben tegenwoordig een auto-hold functie.
Dan neemt de auto de remmen over tot je weer gas geeft, en ja dan blijven de remlichten ook aan :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 26 december 2012 @ 09:50:23 #106
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_120777201
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dus je bent het ineens met mij eens dat je in NL zelden op een helling staat? Dank daarvoor!

[..]

Ja, de veiligheid is enorm in geding als je stil staat... *zucht*

Ben je nog aan het lessen ofzo?
Ga maar lekker heen en weer rollen bij het stilstaan en expres zo min mogelijk je voetrem gebruiken zodat je andere mensen niet 'verblind'. :')

Aan het lessen? Ik heb bijna al m'n categorieën en ben vakbekwaam en heb duizenden km's rijervaring. Weet het sowieso beter dan jij, daar komt het op neer.
Mijn nieuwe ondertitel
pi_120777243
quote:
14s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:50 schreef sinepedraap het volgende:


Ga maar lekker heen en weer rollen bij het stilstaan en expres zo min mogelijk je voetrem gebruiken zodat je andere mensen niet 'verblind'. :')
Wat begrijp jij niet aan 'stil staan'?

quote:
Aan het lessen? Ik heb bijna al m'n categorieën en ben vakbekwaam en heb duizenden km's rijervaring. Weet het sowieso beter dan jij, daar komt het op neer.
Duizenden... Nou, nou. Ik heb er zo'n miljoen km's achter de kiezen, dus net effe wat meer ervaring. Wat ik al dacht.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_120777256
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:49 schreef daNpy het volgende:
Veel nieuwe automaten hebben tegenwoordig een auto-hold functie.
Dan neemt de auto de remmen over tot je weer gas geeft, en ja dan blijven de remlichten ook aan :)
Dan houdt het op natuurlijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 26 december 2012 @ 09:58:39 #109
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_120777280
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat begrijp jij niet aan 'stil staan'?

[..]

Duizenden... Nou, nou. Ik heb er zo'n miljoen km's achter de kiezen, dus net effe wat meer ervaring. Wat ik al dacht.
Ik geloof er geen ene fuck van als jij met zoiets stompzinnigs komt als niet op de rem staan bij het stoplicht omdat je andere mensen 'verblind'. Sorry maar het slaat gewoon helemaal nergens op. Misschien in de regen in het donker met een één of andere kermisattractie van een auto vol met lichten, dat het een beetje vervelend is, zoals mensen met een mistlicht aan, maar dat het daarom maar niet meer gedaan moet worden is de reinste bullshit.

Staat je voertuig stil? Dan zet je hem vast. Op de handrem of op de voetrem bij het stoplicht op een vlakke weg.
Mijn nieuwe ondertitel
  woensdag 26 december 2012 @ 10:00:16 #110
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120777292
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan houdt het op natuurlijk.
Ik vind het wel een handige functie (behalve bij parkeren) maar dat de remlichten de hele tijd branden vind ik als ik er achter sta ook wel weer vervelend :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 26 december 2012 @ 10:01:50 #111
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120777303
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:58 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Ik geloof er geen ene fuck van als jij met zoiets stompzinnigs komt als niet op de rem staan bij het stoplicht omdat je andere mensen 'verblind'. Sorry maar het slaat gewoon helemaal nergens op. Misschien in de regen in het donker met een één of andere kermisattractie van een auto vol met lichten, dat het een beetje vervelend is, zoals mensen met een mistlicht aan, maar dat het daarom maar niet meer gedaan moet worden is de reinste bullshit.

Staat je voertuig stil? Dan zet je hem vast. Op de handrem of op de voetrem bij het stoplicht op een vlakke weg.
Ik gebruik ook meestal de handrem, maar als hij niet uit zichzelf wegrolt niet.
Wel als ik vermoed dat er eens iemand achterin kan klappen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 26 december 2012 @ 10:03:38 #112
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_120777325
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 10:01 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik gebruik ook meestal de handrem, maar als hij niet uit zichzelf wegrolt niet.
Wel als ik vermoed dat er eens iemand achterin kan klappen.
Je kan ook zachtjes beginnen met rollen zonder dat je het doorhebt. En dan is het opeens boem achter je. Klein stukje helling, drempel, icm met eventuele harde wind etc. Met een lichte personenauto is deze kans misschien wat minder groot, maar met een 40 tonner bijv. Stilstaan op een vlakke weg gebruik ik altijd m'n voetrem. Hellingen die te stijl zijn voor voetrem doe ik de handrem.
Mijn nieuwe ondertitel
  woensdag 26 december 2012 @ 10:04:29 #113
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120777331
Daarom kijk ik ook naar mijn spiegel en het wegdek/trottoir om te kunnen zien of ik wegrol.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 26 december 2012 @ 10:08:30 #114
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_120777372
quote:
14s.gif Op woensdag 26 december 2012 10:04 schreef daNpy het volgende:
Daarom kijk ik ook naar mijn spiegel en het wegdek/trottoir om te kunnen zien of ik wegrol.
Dat is een stuk handiger dan gewoon je rem gebruiken ja
Mijn nieuwe ondertitel
  woensdag 26 december 2012 @ 10:09:32 #115
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120777383
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 10:08 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Dat is een stuk handiger dan gewoon je rem gebruiken ja
Je hoeft er geen uur naar te kijken hoor ;)

Ik houd mijn rem niet in bij het stoplicht want dan kan de warmte niet uit de blokken en schijven. En de remlichten zijn irritant voor degene achter je.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_120777871
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:58 schreef sinepedraap het volgende:

Ik geloof er geen ene fuck van als jij met zoiets stompzinnigs komt als niet op de rem staan bij het stoplicht omdat je andere mensen 'verblind'. Sorry maar het slaat gewoon helemaal nergens op.
Ik merk op dat ik niet de enige ben in dit draadje die het irritant vindt.

Verder valt aan jouw reacties op dat je een stuitend gebrek aan inzicht hebt, reden waarom ik onmiddellijk dacht aan een beginnend bestuurder. Dat ontken je met de tekst dat je al duizenden km's ervaring had, hetgeen normale mensen zien als "beginnend".

Iedereen heeft het moeten leren, dus verder niets mis mee, maar je mag jezelf best realiseren dat hetgeen je geleerd hebt nog voorzien moet worden van een bak ervaring voordat je echt goed kan rijden.

Wist je overigens dat derde remlichten ooit verboden waren omdat ze medeweggebruikers zouden verblinden? Nou vond ik dat ook weer onzin, maar toch... het zij maar gezegd.

quote:
Misschien in de regen in het donker met een één of andere kermisattractie van een auto vol met lichten, dat het een beetje vervelend is, zoals mensen met een mistlicht aan, maar dat het daarom maar niet meer gedaan moet worden is de reinste bullshit.
Ik constateer dagelijks dat te veel vrachtwagenchauffeurs weinig rekening houden met andere weggebruiker en misschien is het dan ook wel in die kringen je reinste bullshit om dat te doen, maar ik vind het dus een pré.

Daarmee wil ik niet meteen zeggen dat iedereen dat maar moet doen op straffe van een draai om zijn oren ofzo, maar het is gewoon beter. Nog afgezien van het feit dat een auto minder verbruikt als deze in de N staat ipv de D voor het verkeerslicht.

quote:
Staat je voertuig stil? Dan zet je hem vast. Op de handrem of op de voetrem bij het stoplicht op een vlakke weg.
Zo hebben ze het jou geleerd kennelijk. Kom nog eens terug als je 100.000 km achter de rug hebt (met een personenauto!) en vertel dan eens of je het er nog steeds mee eens bent.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_120778311
Ik zet de automaat best vaak in de P bij het stoplicht om de remschijven goed af te laten koelen zodat ze niet krom trekken.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120782358
Paar dagen ook voor het eerst in een automaat gereden. Diegene waarvan de auto zei heel droog. Van mij part vouw je, jouw poot onder de stoel. Niet naar de rem ermee.

Duidelijk zoals het maar kon en me linkervoet laten slapen. Nu hopen dat ik het niet fout doe.

En ook deze auto kroop rustig vooruit. Ookal heeft het 200 pk'tjes.
pi_120784133
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 10:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik merk op dat ik niet de enige ben in dit draadje die het irritant vindt.

Verder valt aan jouw reacties op dat je een stuitend gebrek aan inzicht hebt, reden waarom ik onmiddellijk dacht aan een beginnend bestuurder. Dat ontken je met de tekst dat je al duizenden km's ervaring had, hetgeen normale mensen zien als "beginnend".

Iedereen heeft het moeten leren, dus verder niets mis mee, maar je mag jezelf best realiseren dat hetgeen je geleerd hebt nog voorzien moet worden van een bak ervaring voordat je echt goed kan rijden.

Wist je overigens dat derde remlichten ooit verboden waren omdat ze medeweggebruikers zouden verblinden? Nou vond ik dat ook weer onzin, maar toch... het zij maar gezegd.

[..]

Ik constateer dagelijks dat te veel vrachtwagenchauffeurs weinig rekening houden met andere weggebruiker en misschien is het dan ook wel in die kringen je reinste bullshit om dat te doen, maar ik vind het dus een pré.

Daarmee wil ik niet meteen zeggen dat iedereen dat maar moet doen op straffe van een draai om zijn oren ofzo, maar het is gewoon beter. Nog afgezien van het feit dat een auto minder verbruikt als deze in de N staat ipv de D voor het verkeerslicht.

[..]

Zo hebben ze het jou geleerd kennelijk. Kom nog eens terug als je 100.000 km achter de rug hebt (met een personenauto!) en vertel dan eens of je het er nog steeds mee eens bent.
Ik rijd zelf ook automaat, als ik stil sta voor het stoplicht houd ik gewoon de rem in. Waarom?

1. Die paar seconden dat het remlicht aanstaat, doe toch niet zo moeilijk na 10 seconden is het alweer voorbij. Ik heb trouwens de originele verlichting in de auto zitten dus geen pauper led bakken zoals sommige hebben.

2. Elke keer de auto in N of P zetten als je stilstaat is slecht voor een automaatbak, het mechaniek in de bak moet zichzelf dan steeds weer verstellen. En hierdoor krijg je vergrote slijtage.

Ik ben het wel eens met ZwartmetSuiker over remschijven die kromtrekken, maar dat gebeurt alleen als je hard rijdt en veel remt daarna stil staat etc. Iets wat ik toch niet zo vaak doe.
Putin for President _O_
pi_120784254
Is niet vaak nodig nee maar als ik van de snelweg afkom ofzo en ik moet lang stilstaan dan laat ik 'm kruipen of ik klik 'm ff in de P of N.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120786618
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 14:43 schreef Prullenbak6 het volgende:

Ik rijd zelf ook automaat, als ik stil sta voor het stoplicht houd ik gewoon de rem in. Waarom?

1. Die paar seconden dat het remlicht aanstaat, doe toch niet zo moeilijk na 10 seconden is het alweer voorbij. Ik heb trouwens de originele verlichting in de auto zitten dus geen pauper led bakken zoals sommige hebben.
Als je goed leest dan zie je dat ik reageer op de stelling dat je ook je rem ingedrukt moet houden bij een handbak...

Verder klaag ik niet, ik geef slechts aan dat ik niet de rem ingedrukt houd, maar gewoon terug ga naar de N.

Eigenlijk ben ik van mening dat het logischer zou zijn dat het derde remlicht uit gaat zodra de auto meer dan 3 sec. stil staat en de rem ingedrukt blijft, maar dat geheel terzijde.

quote:
2. Elke keer de auto in N of P zetten als je stilstaat is slecht voor een automaatbak, het mechaniek in de bak moet zichzelf dan steeds weer verstellen. En hierdoor krijg je vergrote slijtage.
Dan heb je een kwalitatief uitermate teleurstellende automaat... Overigens denk ik dat een automaat meer slijt in de D dan in de N.

quote:
Ik ben het wel eens met ZwartmetSuiker over remschijven die kromtrekken, maar dat gebeurt alleen als je hard rijdt en veel remt daarna stil staat etc. Iets wat ik toch niet zo vaak doe.
Ik rij vaak wel door, dus lijkt mij dan dat het voor mij een prima keuze is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_120786727
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 16:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je goed leest dan zie je dat ik reageer op de stelling dat je ook je rem ingedrukt moet houden bij een handbak...

Verder klaag ik niet, ik geef slechts aan dat ik niet de rem ingedrukt houd, maar gewoon terug ga naar de N.

Eigenlijk ben ik van mening dat het logischer zou zijn dat het derde remlicht uit gaat zodra de auto meer dan 3 sec. stil staat en de rem ingedrukt blijft, maar dat geheel terzijde.

[..]

Dan heb je een kwalitatief uitermate teleurstellende automaat... Overigens denk ik dat een automaat meer slijt in de D dan in de N.

[..]

Ik rij vaak wel door, dus lijkt mij dan dat het voor mij een prima keuze is.
Ik heb gewoon een automaat van ZF Friedrichshafen (ZF 5HP24) , een van de beste merken ter wereld. Het maakt niet uit of je automaat van A kwaliteit is of B kwaliteit. Constant de bak in de P of N zetten geeft gewoon meer slijtage.
Putin for President _O_
pi_120786876
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 16:14 schreef Prullenbak6 het volgende:

Ik heb gewoon een automaat van ZF Friedrichshafen (ZF 5HP24) , een van de beste merken ter wereld. Het maakt niet uit of je automaat van A kwaliteit is of B kwaliteit. Constant de bak in de P of N zetten geeft gewoon meer slijtage.
Ik 'hoor' het je zeggen. Persoonlijk denk ik dat mijn bak meer te lijden heeft als ik aan het rijden ben dan als ik stil sta, maar goed... doe jij het toch niet?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_120787225
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 16:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik 'hoor' het je zeggen. Persoonlijk denk ik dat mijn bak meer te lijden heeft als ik aan het rijden ben dan als ik stil sta, maar goed... doe jij het toch niet?
Volgens mij gaat het niet zozeer over rijden of stilstaan, maar meer om het telkens overschakelen.
pi_120789386
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 16:32 schreef Warrie.in.de.Harry het volgende:

Volgens mij gaat het niet zozeer over rijden of stilstaan, maar meer om het telkens overschakelen.
Overschakelen is weer wat anders en dat doe je overigens alleen als je rijdt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_120793782
quote:
11s.gif Op zondag 23 december 2012 15:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dat hoort zo hoor. :o
Dat hoort inderdaad! :o
pi_120793976
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 11:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik zet de automaat best vaak in de P bij het stoplicht om de remschijven goed af te laten koelen zodat ze niet krom trekken.
Hmm, heb dat nog nooit gedaan... Nooit problemen gehad met mijn Nissan 1.6 SGX. Ach, wat was dat lekker rijden, met zo'n automaat. Zeker toen ik mijn linkerbeen gebroken had en gewoon prima kon autorijden. :+

De enige auto waarmee ik ooit een kromme remschijf had, was een Citroen ZX, handgeschakeld.
  woensdag 26 december 2012 @ 21:43:22 #128
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_120794934
Heb een automaat en laat 'm onderweg bij stoplichten in D staan en poot op de rem. Minder slijtage voor de bak en ik kom niet racend van een rally circuit dus die remmen overleven het prima.

Af en toe wil ik 'm wel eens handmatig in 3 zetten om af te remmen op de snelweg om de remmen niet te gebruiken mocht de snelheid er opeens een beetje uit gaan bij m'n voorganger. En op vakantie in de bergen in een hogere versnelling laten om bergop het koelwater rond te pompen en bergaf de remmen te ontlasten door op de motor te remmen.

Het is niet moeilijk, alhoewel een handbak wel leuker is.
0 topics op naam. 14.gif
  woensdag 26 december 2012 @ 21:56:43 #129
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120795416
In de bergen in een lagere versnelling bedoel je ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 26 december 2012 @ 21:58:03 #130
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_120795460
In D of DS en dat was het. Alleen manual als het moet, want ik ga niet voor m'n plezier door 8 trappen heen roeren.

P of N bij stoplicht? No way. Kromme remschijven? Fixt de dealer wel mocht dat gebeuren.

Tis geen audi, dus auto's achter me hebben geen last van veels te felle achter- of remlichten.
pi_120796033
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 16:10 schreef DS4 het volgende:

Ik rij vaak wel door, dus lijkt mij dan dat het voor mij een prima keuze is.
Tussen door rijden en de openbare weg als racecircuit gebruiken zit een verschil. Van door rijden en stevig remmen alleen trekken ze echt niet krom. Daar moet je echt wel je best voor doen.
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
pi_120799525
Kromme schijven zijn niet het probleem, maar dat gaat wel erg off topic.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 26 december 2012 @ 23:36:49 #133
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_120799546
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 21:56 schreef daNpy het volgende:
In de bergen in een lagere versnelling bedoel je ;)
Ja, je snapt waar ik heen wil. :@ :P
0 topics op naam. 14.gif
  donderdag 27 december 2012 @ 09:50:36 #134
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120809144
quote:
14s.gif Op woensdag 26 december 2012 23:36 schreef Broekpaling het volgende:

[..]

Ja, je snapt waar ik heen wil. :@ :P
Ja, heel snel naar beneden wat ik lees >:)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_120811734
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 21:12 schreef RetepV het volgende:

[..]

Hmm, heb dat nog nooit gedaan... Nooit problemen gehad met mijn Nissan 1.6 SGX. Ach, wat was dat lekker rijden, met zo'n automaat. Zeker toen ik mijn linkerbeen gebroken had en gewoon prima kon autorijden. :+

De enige auto waarmee ik ooit een kromme remschijf had, was een Citroen ZX, handgeschakeld.
Een automaat heeft over het algemeen overmaatse remmerij. Althans, bij m'n Polo 1600 automaat zaten schijven rondom, terwijl trommels op de achteras standaard waren...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_120813520
Met een automaat moet je ook forser remmen omdat je minder op de motor af kan remmen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 27 december 2012 @ 12:47:26 #137
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120813679
Kan wel, maar dan moet je handmatig terug schakelen. En daar rijdt je geen automaat voor :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_120814145
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 12:47 schreef daNpy het volgende:
Kan wel, maar dan moet je handmatig terug schakelen. En daar rijdt je geen automaat voor :P
Precies, zonde van de moeite :P en uitrollen duur ziek lang.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120814648
Nooit in een automaat gereden/gezeten maar als ik het dus goed begrijp;

Bij oude automaten moet je op de rem drukken als je hem in Drive zet, omdat hij anders wegrijd.

Bij nieuwe automaten hoef je de rem niet in te drukken.

Klopt dit of mis ik iets?
  donderdag 27 december 2012 @ 13:19:34 #140
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_120814819
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:14 schreef Peunage het volgende:
Nooit in een automaat gereden/gezeten maar als ik het dus goed begrijp;

Bij oude automaten moet je op de rem drukken als je hem in Drive zet, omdat hij anders wegrijd.

Bij nieuwe automaten hoef je de rem niet in te drukken.

Klopt dit of mis ik iets?
Je kan beter altijd de rem indrukken. Ook bij nieuwe automaten.
Alleen vrachtwagens met nieuwere automaten ( ik weet niet of het bij alle vrachtwagens zo is) rijden niet weg.
  donderdag 27 december 2012 @ 13:20:48 #141
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_120814867
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:14 schreef Peunage het volgende:
Klopt dit of mis ik iets?
Klopt niet. Is afhankelijk van de automaat en/of andere elektronische foefjes.
pi_120816185
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:19 schreef Compoantje het volgende:

[..]

Je kan beter altijd de rem indrukken. Ook bij nieuwe automaten.
Alleen vrachtwagens met nieuwere automaten ( ik weet niet of het bij alle vrachtwagens zo is) rijden niet weg.
Ik had een post gezet over vrachtauto's, maar dat is ergens blijven hangen wegens een of andere bitchfight ergens in dit topic.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 27 december 2012 @ 15:06:43 #143
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_120819023
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:14 schreef Peunage het volgende:
Nooit in een automaat gereden/gezeten maar als ik het dus goed begrijp;

Bij oude automaten moet je op de rem drukken als je hem in Drive zet, omdat hij anders wegrijd.
Ja. Maar nogmaals kun je pas schakelen met het rempedaal ingedrukt, dus het is niet alsof je een fout kan maken.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_120819689
Overigens niet alle half-automaten blijven stil in D.

DSG is toch echt geen automaat met koppelomvormer maar rijd gewoon rustig weg in D. Technisch gezien is dat gewoon een gerobotiseerde handbak met 2 koppelingen.
  donderdag 27 december 2012 @ 16:02:43 #145
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120821204
Voor het echte automaat gevoel :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 27 december 2012 @ 16:42:48 #146
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_120822933
Gewoon bij iedere automaat poot op de rem.

Punt.
Tadumtiedum.
  donderdag 27 december 2012 @ 16:52:34 #147
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_120823411
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:42 schreef Djurres het volgende:
Gewoon bij iedere automaat poot op de rem.

Punt.
Dit.

Zoals je met een handbak voor het stoplicht de koppeling in drukt en evt remt, sta je met je automaat ipv op de koppeling op de rem.
0 topics op naam. 14.gif
pi_120823461
Met een handbak hoef je toch alleen de koppeling te laten slippen als je op een helling staat?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 27 december 2012 @ 17:29:37 #149
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_120825105
quote:
10s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Met een handbak hoef je toch alleen de koppeling te laten slippen als je op een helling staat?
doe ik meestal ja.
En op de steilere hellingen de rem er nog bij.
pi_120825134
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 17:29 schreef Compoantje het volgende:

[..]

doe ik meestal ja.
En op de steilere hellingen de rem er nog bij.
Ik maak een grap. Jij hopelijk ook.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')