Ook dat je motor perfect moet lopen. Heb 2.5 jaar in automaten gereden en had de volgende problemen:quote:Op zondag 23 december 2012 22:56 schreef blup het volgende:
Bij (oude) automaten is het niveau van de bak olie essentieel. Te veel, te weinig, te oud, verkeerde olie, kan allemaal bijdragen aan nerveus schakelen, stoten tijdens schakelen, veelste laat door schakelen noem het op.
Een koe eet gras.quote:Automaat rijdt uit zichzelf weg.
?quote:Op maandag 24 december 2012 01:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je kunt alleen vooruit parkeren?
Nog chillere automaat: variomatic. volledig traploos dus geen 'klappen' of slome kickdown, en dan ook nog een centrifugaalkoppeling dus niet met je voet op de rem voor het stoplicht en toch lekker in de D laten staan.quote:Op maandag 24 december 2012 09:41 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Met een handgeschakelde bak moet je ook gewoon de rem ingetrapt houden hoor.
Van die gasten die lopen te spelen met de koppeling en voor en achteruit rijden
Ook als je een keer geraakt wordt van achter kan je maar beter al op de rem staan.
Tevens: automaat rijden voor de elite
Lekker linkerbeen laten rusten en in je rechthand een bakje koffie in de lucht houden en je hoeft geen fuck te doen behalve beetje sturen en gassen/remmen
Pubertjes van 18 in een Golf die automaatvrees hebben
Nog beter: elektrische auto. 100% koppel vanaf 0 omwentelingen en heeft simpelweg geen versnellingen: gegarandeerd een rustige rijervaring .quote:Op maandag 24 december 2012 14:52 schreef powerflux het volgende:
[..]
Nog chillere automaat: variomatic. volledig traploos dus geen 'klappen' of slome kickdown
altijd?quote:Op zondag 23 december 2012 15:54 schreef Palomar het volgende:
[..]
idd.. zelfde als dat je een handgeschakelde auto altijd start met de koppeling ingetrapt.
Verbruik van een auto met Variomatic valt best wel mee. Een Daf 46 kan bijvoorbeeld makkelijk 1:15 rijden. Het zijn natuurlijk wel oudere auto's, zonder bijvoorbeeld modern injectiesysteem om de inspuiting volledig strak te regelen. Dus een vergelijkbare moderne auto zal uiteraard iets zuiniger rijden.quote:Op maandag 24 december 2012 14:52 schreef powerflux het volgende:
[..]
Nog chillere automaat: variomatic. volledig traploos dus geen 'klappen' of slome kickdown, en dan ook nog een centrifugaalkoppeling dus niet met je voet op de rem voor het stoplicht en toch lekker in de D laten staan.
minpuntje: verbruik en geluid. maar chicks kicken op variomatics.
op zich best een net verbruik. voor 780 kg ofzo. daihatsu cuore doet 1:18 ofzo met automaat, zelfde gewichtsklasse (wel wat meer pk's). maar veel is er niet gewijzigd mbt verbruik helaas.quote:
Klopt, ware het niet dat TS bijna tegen z'n eigen huis aan reedquote:Op dinsdag 25 december 2012 22:27 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zo moeilijk is automaat rijden niet. Kijk maar naar buschauffeurs. Die mensen hebben in feite amper rijvaardigheden en mogen toch automaat rijden.
*vind-ik-leukquote:Op dinsdag 25 december 2012 22:27 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zo moeilijk is automaat rijden niet. Kijk maar naar buschauffeurs. Die mensen hebben in feite amper rijvaardigheden en mogen toch automaat rijden.
Ja omdat Compoantje Senior TS heeft gefopt.quote:Op dinsdag 25 december 2012 22:29 schreef Cybje het volgende:
[..]
Klopt, ware het niet dat TS bijna tegen z'n eigen huis aan reed
Of het komt omdat vrachtwagens zwaarder zijn of meestal zwaar beladen zijn. Dan zullen ze misschien minder snel uit zichzelf gaan rollen als je geen gas bijgeeft. Een personenauto met automaat zal ook minder snel gaan kruipen als er een zware aanhanger achter zit.quote:Op dinsdag 25 december 2012 15:56 schreef Compoantje het volgende:
Hij hoort geen cm vooruit/achteruit te rijden. Mede omdat ie dit zelf ook gewend is in z'n vrachtwagen.
Maar zoals ik al zei, we hebben geen ervaring in auto's met automaten, dus het zal bij vrachtwagens wel anders zijn.
Verbruik is met een Bosch CVT (opvolger variomatic) in stadsverkeer juist lager dan met een handbak.quote:Op maandag 24 december 2012 14:52 schreef powerflux het volgende:
[..]
Nog chillere automaat: variomatic. volledig traploos dus geen 'klappen' of slome kickdown, en dan ook nog een centrifugaalkoppeling dus niet met je voet op de rem voor het stoplicht en toch lekker in de D laten staan.
minpuntje: verbruik en geluid. maar chicks kicken op variomatics.
Nee, maar helemaal niet in de vrachtwagen van m'n vader. Ook als er geen oplegger achter zit.quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:03 schreef Palomar het volgende:
[..]
Of het komt omdat vrachtwagens zwaarder zijn of meestal zwaar beladen zijn. Dan zullen ze misschien minder snel uit zichzelf gaan rollen als je geen gas bijgeeft. Een personenauto met automaat zal ook minder snel gaan kruipen als er een zware aanhanger achter zit.
Je pa zit er echt naast, een vol-automaat met koppelomvormer in een personenauto zal in D en R altijd aan het kruipen/rijden slaan zodra je de rem loslaat*. Hoort gewoon bij het mechanisme en zodra je eraan gewend bent is het eigenlijk alleen maar handig.quote:Op dinsdag 25 december 2012 15:56 schreef Compoantje het volgende:
Gisteravond ervoor gezorgd dat de olie op peil was en even weer gestart en mee gereden, nu kroop hij gewoon vooruit, in 'drive', de 1 en de 2. Zoals het volgens jullie hoort
Een heel verschil vergeleken met vorige keer, toen schoot ie dus echt vooruit, nadat we de rem op lieten komen. En zonder dat we gas gaven.
M'n vader blijft erbij dat ie gewoon stil hoort te staan als je hem in de versnelling hebt. Maakt nie tuit in welke versnelling. Hij hoort geen cm vooruit/achteruit te rijden. Mede omdat ie dit zelf ook gewend is in z'n vrachtwagen.
Maar zoals ik al zei, we hebben geen ervaring in auto's met automaten, dus het zal bij vrachtwagens wel anders zijn.
Nee, Vrachtauto's hebben vrijwel altijd een robotbak. Dat is in feite een gewone versnellingsbak met split, tussenbak en een gewone droge platenkoppeling. Alleen het schakelen en koppelen wordt gedaan door een computer. Daarom kan een vrachtauto de aandrijving geheel ontkloppelen. Dat is ook de reden dat een vrachtauto met automaat precies rijdt als eentjemet een handbak. Dus met dezelfde pauzes tussen het schakelen. Alleen heeft een automaat maat twee pedalen en een knopje met D, N en R (en soms nog wat keuzes) maar zeker geen standje P.quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:03 schreef Palomar het volgende:
[..]
Of het komt omdat vrachtwagens zwaarder zijn of meestal zwaar beladen zijn. Dan zullen ze misschien minder snel uit zichzelf gaan rollen als je geen gas bijgeeft. Een personenauto met automaat zal ook minder snel gaan kruipen als er een zware aanhanger achter zit.
Als je dat niet beheerst idd. Ik rem vaak links, maar heb dat ook geleerd in de racerij voordat ik op de openbare weg die fratsen uit ging halen.quote:Op zondag 23 december 2012 20:15 schreef TommyGun het volgende:
Met links remmen geeft sowieso leuke effecten. Bijzonder om te zien hoe minder gedoseerd dat over het algemeen gaat .
Eens. Tenzij op pole position voor het verkeerslicht zet ik de automaat altijd in de neutraal.quote:Op zondag 23 december 2012 20:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik begrijp dat dit lekkerder rijdt. maar irritant is het wel
Nederland is vrijwel altijd vlak, dus waar heb je het over?quote:Op maandag 24 december 2012 09:41 schreef sinepedraap het volgende:
Met een handgeschakelde bak moet je ook gewoon de rem ingetrapt houden hoor.
Van die gasten die lopen te spelen met de koppeling en voor en achteruit rijden
Genoeg hellingen, drempels, etc en alsnog wordt het je tegenwoordig ook gewoon zo geleerd hoor.quote:Op woensdag 26 december 2012 09:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nederland is vrijwel altijd vlak, dus waar heb je het over?
En dan heb je altijd nog de handrem om de persoon achter je niet te verblinden.
Waarom blijft mijn auto dan vrijwel altijd gewoon op zijn plek?quote:Op woensdag 26 december 2012 09:36 schreef sinepedraap het volgende:
Genoeg hellingen, drempels, etc en alsnog wordt het je tegenwoordig ook gewoon zo geleerd hoor.
Niet dat dat helpt met die bak licht die remlichten tegenwoordig produceren, maar de weg onnodig ruim bezet houden getuigt ook al niet van verkeersinzicht. Heb je net een week je rijbewijs ofzo?quote:Verblinden? Misschien ietsje meer afstand houden, zodat je de achterwielen nog kan zien.
Omdat jij blijkbaar op dat moment niet op een helling staat he Sherlock.quote:Op woensdag 26 december 2012 09:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom blijft mijn auto dan vrijwel altijd gewoon op zijn plek?
En hoe het geleerd wordt interesseert mij niet. Als het niet nodig is je rem inhouden is gewoon zwakzinnig.
[..]
Niet dat dat helpt met die bak licht die remlichten tegenwoordig produceren, maar de weg onnodig ruim bezet houden getuigt ook al niet van verkeersinzicht. Heb je net een week je rijbewijs ofzo?
Dus je bent het ineens met mij eens dat je in NL zelden op een helling staat? Dank daarvoor!quote:Op woensdag 26 december 2012 09:44 schreef sinepedraap het volgende:
Omdat jij blijkbaar op dat moment niet op een helling staat he Sherlock.
Ja, de veiligheid is enorm in geding als je stil staat... *zucht*quote:En dat andere wat je uit je bek poept slaat nergens op. Alsof mensen opeens dan maar zo min mogelijk hun rem moeten gebruiken. Dat zou echt een stuk veiliger zijn ja.
Ga maar lekker heen en weer rollen bij het stilstaan en expres zo min mogelijk je voetrem gebruiken zodat je andere mensen niet 'verblind'.quote:Op woensdag 26 december 2012 09:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus je bent het ineens met mij eens dat je in NL zelden op een helling staat? Dank daarvoor!
[..]
Ja, de veiligheid is enorm in geding als je stil staat... *zucht*
Ben je nog aan het lessen ofzo?
Wat begrijp jij niet aan 'stil staan'?quote:Op woensdag 26 december 2012 09:50 schreef sinepedraap het volgende:
Ga maar lekker heen en weer rollen bij het stilstaan en expres zo min mogelijk je voetrem gebruiken zodat je andere mensen niet 'verblind'.
Duizenden... Nou, nou. Ik heb er zo'n miljoen km's achter de kiezen, dus net effe wat meer ervaring. Wat ik al dacht.quote:Aan het lessen? Ik heb bijna al m'n categorieën en ben vakbekwaam en heb duizenden km's rijervaring. Weet het sowieso beter dan jij, daar komt het op neer.
Dan houdt het op natuurlijk.quote:Op woensdag 26 december 2012 09:49 schreef daNpy het volgende:
Veel nieuwe automaten hebben tegenwoordig een auto-hold functie.
Dan neemt de auto de remmen over tot je weer gas geeft, en ja dan blijven de remlichten ook aan
Ik geloof er geen ene fuck van als jij met zoiets stompzinnigs komt als niet op de rem staan bij het stoplicht omdat je andere mensen 'verblind'. Sorry maar het slaat gewoon helemaal nergens op. Misschien in de regen in het donker met een één of andere kermisattractie van een auto vol met lichten, dat het een beetje vervelend is, zoals mensen met een mistlicht aan, maar dat het daarom maar niet meer gedaan moet worden is de reinste bullshit.quote:Op woensdag 26 december 2012 09:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat begrijp jij niet aan 'stil staan'?
[..]
Duizenden... Nou, nou. Ik heb er zo'n miljoen km's achter de kiezen, dus net effe wat meer ervaring. Wat ik al dacht.
Ik vind het wel een handige functie (behalve bij parkeren) maar dat de remlichten de hele tijd branden vind ik als ik er achter sta ook wel weer vervelendquote:
Ik gebruik ook meestal de handrem, maar als hij niet uit zichzelf wegrolt niet.quote:Op woensdag 26 december 2012 09:58 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ik geloof er geen ene fuck van als jij met zoiets stompzinnigs komt als niet op de rem staan bij het stoplicht omdat je andere mensen 'verblind'. Sorry maar het slaat gewoon helemaal nergens op. Misschien in de regen in het donker met een één of andere kermisattractie van een auto vol met lichten, dat het een beetje vervelend is, zoals mensen met een mistlicht aan, maar dat het daarom maar niet meer gedaan moet worden is de reinste bullshit.
Staat je voertuig stil? Dan zet je hem vast. Op de handrem of op de voetrem bij het stoplicht op een vlakke weg.
Je kan ook zachtjes beginnen met rollen zonder dat je het doorhebt. En dan is het opeens boem achter je. Klein stukje helling, drempel, icm met eventuele harde wind etc. Met een lichte personenauto is deze kans misschien wat minder groot, maar met een 40 tonner bijv. Stilstaan op een vlakke weg gebruik ik altijd m'n voetrem. Hellingen die te stijl zijn voor voetrem doe ik de handrem.quote:Op woensdag 26 december 2012 10:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik gebruik ook meestal de handrem, maar als hij niet uit zichzelf wegrolt niet.
Wel als ik vermoed dat er eens iemand achterin kan klappen.
Dat is een stuk handiger dan gewoon je rem gebruiken jaquote:Op woensdag 26 december 2012 10:04 schreef daNpy het volgende:
Daarom kijk ik ook naar mijn spiegel en het wegdek/trottoir om te kunnen zien of ik wegrol.
Je hoeft er geen uur naar te kijken hoorquote:Op woensdag 26 december 2012 10:08 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Dat is een stuk handiger dan gewoon je rem gebruiken ja
Ik merk op dat ik niet de enige ben in dit draadje die het irritant vindt.quote:Op woensdag 26 december 2012 09:58 schreef sinepedraap het volgende:
Ik geloof er geen ene fuck van als jij met zoiets stompzinnigs komt als niet op de rem staan bij het stoplicht omdat je andere mensen 'verblind'. Sorry maar het slaat gewoon helemaal nergens op.
Ik constateer dagelijks dat te veel vrachtwagenchauffeurs weinig rekening houden met andere weggebruiker en misschien is het dan ook wel in die kringen je reinste bullshit om dat te doen, maar ik vind het dus een pré.quote:Misschien in de regen in het donker met een één of andere kermisattractie van een auto vol met lichten, dat het een beetje vervelend is, zoals mensen met een mistlicht aan, maar dat het daarom maar niet meer gedaan moet worden is de reinste bullshit.
Zo hebben ze het jou geleerd kennelijk. Kom nog eens terug als je 100.000 km achter de rug hebt (met een personenauto!) en vertel dan eens of je het er nog steeds mee eens bent.quote:Staat je voertuig stil? Dan zet je hem vast. Op de handrem of op de voetrem bij het stoplicht op een vlakke weg.
Ik rijd zelf ook automaat, als ik stil sta voor het stoplicht houd ik gewoon de rem in. Waarom?quote:Op woensdag 26 december 2012 10:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik merk op dat ik niet de enige ben in dit draadje die het irritant vindt.
Verder valt aan jouw reacties op dat je een stuitend gebrek aan inzicht hebt, reden waarom ik onmiddellijk dacht aan een beginnend bestuurder. Dat ontken je met de tekst dat je al duizenden km's ervaring had, hetgeen normale mensen zien als "beginnend".
Iedereen heeft het moeten leren, dus verder niets mis mee, maar je mag jezelf best realiseren dat hetgeen je geleerd hebt nog voorzien moet worden van een bak ervaring voordat je echt goed kan rijden.
Wist je overigens dat derde remlichten ooit verboden waren omdat ze medeweggebruikers zouden verblinden? Nou vond ik dat ook weer onzin, maar toch... het zij maar gezegd.
[..]
Ik constateer dagelijks dat te veel vrachtwagenchauffeurs weinig rekening houden met andere weggebruiker en misschien is het dan ook wel in die kringen je reinste bullshit om dat te doen, maar ik vind het dus een pré.
Daarmee wil ik niet meteen zeggen dat iedereen dat maar moet doen op straffe van een draai om zijn oren ofzo, maar het is gewoon beter. Nog afgezien van het feit dat een auto minder verbruikt als deze in de N staat ipv de D voor het verkeerslicht.
[..]
Zo hebben ze het jou geleerd kennelijk. Kom nog eens terug als je 100.000 km achter de rug hebt (met een personenauto!) en vertel dan eens of je het er nog steeds mee eens bent.
Als je goed leest dan zie je dat ik reageer op de stelling dat je ook je rem ingedrukt moet houden bij een handbak...quote:Op woensdag 26 december 2012 14:43 schreef Prullenbak6 het volgende:
Ik rijd zelf ook automaat, als ik stil sta voor het stoplicht houd ik gewoon de rem in. Waarom?
1. Die paar seconden dat het remlicht aanstaat, doe toch niet zo moeilijk na 10 seconden is het alweer voorbij. Ik heb trouwens de originele verlichting in de auto zitten dus geen pauper led bakken zoals sommige hebben.
Dan heb je een kwalitatief uitermate teleurstellende automaat... Overigens denk ik dat een automaat meer slijt in de D dan in de N.quote:2. Elke keer de auto in N of P zetten als je stilstaat is slecht voor een automaatbak, het mechaniek in de bak moet zichzelf dan steeds weer verstellen. En hierdoor krijg je vergrote slijtage.
Ik rij vaak wel door, dus lijkt mij dan dat het voor mij een prima keuze is.quote:Ik ben het wel eens met ZwartmetSuiker over remschijven die kromtrekken, maar dat gebeurt alleen als je hard rijdt en veel remt daarna stil staat etc. Iets wat ik toch niet zo vaak doe.
Ik heb gewoon een automaat van ZF Friedrichshafen (ZF 5HP24) , een van de beste merken ter wereld. Het maakt niet uit of je automaat van A kwaliteit is of B kwaliteit. Constant de bak in de P of N zetten geeft gewoon meer slijtage.quote:Op woensdag 26 december 2012 16:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je goed leest dan zie je dat ik reageer op de stelling dat je ook je rem ingedrukt moet houden bij een handbak...
Verder klaag ik niet, ik geef slechts aan dat ik niet de rem ingedrukt houd, maar gewoon terug ga naar de N.
Eigenlijk ben ik van mening dat het logischer zou zijn dat het derde remlicht uit gaat zodra de auto meer dan 3 sec. stil staat en de rem ingedrukt blijft, maar dat geheel terzijde.
[..]
Dan heb je een kwalitatief uitermate teleurstellende automaat... Overigens denk ik dat een automaat meer slijt in de D dan in de N.
[..]
Ik rij vaak wel door, dus lijkt mij dan dat het voor mij een prima keuze is.
Ik 'hoor' het je zeggen. Persoonlijk denk ik dat mijn bak meer te lijden heeft als ik aan het rijden ben dan als ik stil sta, maar goed... doe jij het toch niet?quote:Op woensdag 26 december 2012 16:14 schreef Prullenbak6 het volgende:
Ik heb gewoon een automaat van ZF Friedrichshafen (ZF 5HP24) , een van de beste merken ter wereld. Het maakt niet uit of je automaat van A kwaliteit is of B kwaliteit. Constant de bak in de P of N zetten geeft gewoon meer slijtage.
Volgens mij gaat het niet zozeer over rijden of stilstaan, maar meer om het telkens overschakelen.quote:Op woensdag 26 december 2012 16:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik 'hoor' het je zeggen. Persoonlijk denk ik dat mijn bak meer te lijden heeft als ik aan het rijden ben dan als ik stil sta, maar goed... doe jij het toch niet?
Overschakelen is weer wat anders en dat doe je overigens alleen als je rijdt.quote:Op woensdag 26 december 2012 16:32 schreef Warrie.in.de.Harry het volgende:
Volgens mij gaat het niet zozeer over rijden of stilstaan, maar meer om het telkens overschakelen.
Hmm, heb dat nog nooit gedaan... Nooit problemen gehad met mijn Nissan 1.6 SGX. Ach, wat was dat lekker rijden, met zo'n automaat. Zeker toen ik mijn linkerbeen gebroken had en gewoon prima kon autorijden.quote:Op woensdag 26 december 2012 11:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik zet de automaat best vaak in de P bij het stoplicht om de remschijven goed af te laten koelen zodat ze niet krom trekken.
Tussen door rijden en de openbare weg als racecircuit gebruiken zit een verschil. Van door rijden en stevig remmen alleen trekken ze echt niet krom. Daar moet je echt wel je best voor doen.quote:Op woensdag 26 december 2012 16:10 schreef DS4 het volgende:
Ik rij vaak wel door, dus lijkt mij dan dat het voor mij een prima keuze is.
Ja, je snapt waar ik heen wil.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:56 schreef daNpy het volgende:
In de bergen in een lagere versnelling bedoel je
Ja, heel snel naar beneden wat ik leesquote:Op woensdag 26 december 2012 23:36 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Ja, je snapt waar ik heen wil.
Een automaat heeft over het algemeen overmaatse remmerij. Althans, bij m'n Polo 1600 automaat zaten schijven rondom, terwijl trommels op de achteras standaard waren...quote:Op woensdag 26 december 2012 21:12 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hmm, heb dat nog nooit gedaan... Nooit problemen gehad met mijn Nissan 1.6 SGX. Ach, wat was dat lekker rijden, met zo'n automaat. Zeker toen ik mijn linkerbeen gebroken had en gewoon prima kon autorijden.
De enige auto waarmee ik ooit een kromme remschijf had, was een Citroen ZX, handgeschakeld.
Precies, zonde van de moeite en uitrollen duur ziek lang.quote:Op donderdag 27 december 2012 12:47 schreef daNpy het volgende:
Kan wel, maar dan moet je handmatig terug schakelen. En daar rijdt je geen automaat voor
Je kan beter altijd de rem indrukken. Ook bij nieuwe automaten.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:14 schreef Peunage het volgende:
Nooit in een automaat gereden/gezeten maar als ik het dus goed begrijp;
Bij oude automaten moet je op de rem drukken als je hem in Drive zet, omdat hij anders wegrijd.
Bij nieuwe automaten hoef je de rem niet in te drukken.
Klopt dit of mis ik iets?
Klopt niet. Is afhankelijk van de automaat en/of andere elektronische foefjes.quote:
Ik had een post gezet over vrachtauto's, maar dat is ergens blijven hangen wegens een of andere bitchfight ergens in dit topic.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:19 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Je kan beter altijd de rem indrukken. Ook bij nieuwe automaten.
Alleen vrachtwagens met nieuwere automaten ( ik weet niet of het bij alle vrachtwagens zo is) rijden niet weg.
Ja. Maar nogmaals kun je pas schakelen met het rempedaal ingedrukt, dus het is niet alsof je een fout kan maken.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:14 schreef Peunage het volgende:
Nooit in een automaat gereden/gezeten maar als ik het dus goed begrijp;
Bij oude automaten moet je op de rem drukken als je hem in Drive zet, omdat hij anders wegrijd.
Dit.quote:Op donderdag 27 december 2012 16:42 schreef Djurres het volgende:
Gewoon bij iedere automaat poot op de rem.
Punt.
doe ik meestal ja.quote:Op donderdag 27 december 2012 16:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Met een handbak hoef je toch alleen de koppeling te laten slippen als je op een helling staat?
Ik maak een grap. Jij hopelijk ook.quote:Op donderdag 27 december 2012 17:29 schreef Compoantje het volgende:
[..]
doe ik meestal ja.
En op de steilere hellingen de rem er nog bij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |