SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haaksels uit het vorige topic:
Een kerstmuts van Koningin:
Jigglypuff van trui:
Blabbels kerststal-groep:
Konijn Rosie van Tyler-Girl:
[ Bericht 3% gewijzigd door trui op 23-12-2012 13:15:44 ]in de haak.
nat maken. En opspannen als t klaar is, en zo laten drogenquote:Op zondag 23 december 2012 13:25 schreef -Bubseltje- het volgende:
Mooie muts idd!
Als ik een haakwerkje maak, trekt het eigenlijk altijd krom.
Begin ik dan te strak of doe ik iets verkeerds?
Sorry, bullion.quote:Op zondag 23 december 2012 13:17 schreef trui het volgende:
hij staat er inmiddels bij in de OP, koningin.
Angel, wat bedoel je met bulion?
haak je het wel evenwijdig los of strak? Misschien dat je daar eens op kunt letten.quote:Op zondag 23 december 2012 13:25 schreef -Bubseltje- het volgende:
Mooie muts idd!
Ja, dat stond er ook, maar ik wist nog niet hoe dat moest......vind het voor de eerste keer wel goed gelukt.quote:Op zondag 23 december 2012 13:45 schreef Dottey het volgende:
ik dacht dat er in het patroon front and back (H)DC's gemaakt werd voor 6 rijen ofzo..
En dat is het ook!quote:Op zondag 23 december 2012 13:48 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ja, dat stond er ook, maar ik wist nog niet hoe dat moest......vind het voor de eerste keer wel goed gelukt.
Krom als zijnde de rand? Als dat zo is beginnen met een grotere haaknaald en dan overgaan naar het exemplaar wat je moet gebruiken.quote:Op zondag 23 december 2012 13:25 schreef -Bubseltje- het volgende:
Mooie muts idd!
Dat wil ik dus ook gaan doen, zodra ik inspiratie heb voor wat ik er precies op wil zetten!quote:Op zondag 23 december 2012 16:24 schreef saaw het volgende:
Ik maak mn labels zelf, met lint en strijkpapier
vast wel. Maar ik zou eerder met een dun draadje t vastzetten dan gaan lijmemquote:Op zondag 23 december 2012 17:14 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik ben nu uiltjes aan het haken en wil straks de oogjes (vilt) erop plakken, maar ik heb geen textiel lijm. Zou een lijmpistool ook werken.?
dat kan ook ja, ik ben nu bezig met engelse drop, in t boekje staat ook lijmen maar alles met een naaidraadje vastgezet en doordat die zo dun maar stevig is zie je t niet aan de buitenkantquote:Op zondag 23 december 2012 17:17 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik en naaikunst
Misschien is het wel tof om het met een zwarte draad rondom vast te zetten, ik ga het proberen
maar word t niet hard dan? als de lijm is opgedroogd?quote:Op zondag 23 december 2012 17:45 schreef Tyler-Girl het volgende:
space ik heb laatst vilt ook gewoon vast gelijmd met gewone (school)lijm....dus met een lijmpistool moet het zeker goed komen.
en idd leuke kerstmuts en ik zag nog een jiggliepuff en een kerst stal. wat een werk zal dat geweest zijn, respect hoor!
quote:Op zondag 23 december 2012 16:24 schreef saaw het volgende:
Ik maak mn labels zelf, met lint en strijkpapier
ow uhm....geen idee....heb het bij mijn uiltjes gebruikt en die hangen nu in de boom....geen last van hardheid dusquote:Op zondag 23 december 2012 17:49 schreef Ynske het volgende:
[..]
maar word t niet hard dan? als de lijm is opgedroogd?
Yep, ja zolang wacht hij al op zijn kleding, maar nu mijn zoon hem straks heeft kan ik makkelijker iets maken :-) dan mag hij het gewoon zien...quote:Op zondag 23 december 2012 18:57 schreef Dottey het volgende:
kleertjes zef gemaakt? leuk hoor.. wel een zomerse outfit
wow heel mooi!quote:Op zondag 23 december 2012 21:42 schreef lexie2011 het volgende:
Bloed, zweet en tranen maar af voor de kerst!
[ afbeelding ]
voor 1kg betaal je vaak 12 euro. Dus het valt meequote:Op zondag 23 december 2012 22:00 schreef SpaceInvaders het volgende:
Mooie kerststal!!
Ik kocht vandaag trouwens 300g vulling voor 4.25. Niet zo duur toch? Het is een grote zak
Hoe maak je zo'n shirt? Haak je rondom of naai je de grote lappen aan elkaar?quote:Op zondag 23 december 2012 22:18 schreef CREADO het volgende:
Claudia@ heb geen patroon, heb iets bedacht en gewoon gemaakt
Ik vond het heel wat om dit voor deze prijs in het dorp waar ik woon tegen te komenquote:Op zondag 23 december 2012 22:19 schreef CREADO het volgende:
[..]
voor 1kg betaal je vaak 12 euro. Dus het valt mee
Prachtigquote:Op zondag 23 december 2012 21:42 schreef lexie2011 het volgende:
[ afbeelding ]
schattigquote:Op zondag 23 december 2012 21:42 schreef lexie2011 het volgende:
[ afbeelding ]
ik heb ze bij Holland-Label.nl besteld.quote:Op zondag 23 december 2012 14:45 schreef B.ertha het volgende:
Ik wil ook labels bestellen! Waar moet ik zijn voor geweven labels, dus zonder printrandje?
wat een prestatie! en mooi ook!quote:Op zondag 23 december 2012 21:42 schreef lexie2011 het volgende:
[ afbeelding ]
Bij mij werkte het lijmpistool super!!quote:Op zondag 23 december 2012 17:14 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik ben nu uiltjes aan het haken en wil straks de oogjes (vilt) erop plakken, maar ik heb geen textiel lijm. Zou een lijmpistool ook werken.?
Leuk!!!quote:Op maandag 24 december 2012 12:58 schreef Lijnloos het volgende:
Wow, die kerststallen zijn echt tof!
Vandaag mocht Minke trakteren op het kdv, en gelukkig waren er maar weinig kindjes ivm kerst, dus dan iets zelfgemaakt:
Uiltjes met rozijntjes gevuld en voor de juffen grotere uiltjes met chocolaatjes eraan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
rondom :-)quote:Op zondag 23 december 2012 22:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe maak je zo'n shirt? Haak je rondom of naai je de grote lappen aan elkaar?
yep, dat was met het shirtje even een uitdaging, maar heb een boothals gedaan :-), broekje zit met een lint vast. Kortom alles kan aan en uit :-)quote:Op zondag 23 december 2012 23:04 schreef trui het volgende:
[..]
wat een prestatie! en mooi ook!
Grappige kleertjes CREADO. kunnen ze ook uitgetrokken worden? (ze zien er wel wat strak uit nl).
haha dat dacht ik ook. Vergeet niet in spegelbeeld af te drukken :-)quote:Op maandag 24 december 2012 18:12 schreef BrainTeaser het volgende:
Vanmiddag alvast de benodigdheden voor m'n eigen labels in huis gehaald; van de week maar eens een proefdrukje maken
Voor de gein eens uitgerekend waar het qua kosten op neer komt (transferpapier+lint) per labeltje van 2x5 cm --> ¤0,06![]()
Dan is het ook niet zo'n ramp als het een keertje mislukt!
Wat liefquote:Op maandag 24 december 2012 12:58 schreef Lijnloos het volgende:
Vandaag mocht Minke trakteren op het kdv, en gelukkig waren er maar weinig kindjes ivm kerst, dus dan iets zelfgemaakt:
Uiltjes met rozijntjes gevuld en voor de juffen grotere uiltjes met chocolaatjes eraan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dit is heel erg leuk, deze moet even opslaanquote:Op maandag 24 december 2012 12:58 schreef Lijnloos het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh wat leuk Ynske!quote:
Ik moet bijna een traantje wegpinken als ik de uiltjes zo op tafel zie staan, met die vleugeltjes zo wijdquote:Op maandag 24 december 2012 12:58 schreef Lijnloos het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er leuk uit inderdaad, goed idee!quote:Op woensdag 26 december 2012 09:51 schreef SpaceInvaders het volgende:
Dankje! Ik heb op het einde een extra rij stokjes gedaan, vond ik leuker dan stoppen met vasten
leuk!quote:Op maandag 24 december 2012 18:41 schreef CREADO het volgende:
[..]
yep, dat was met het shirtje even een uitdaging, maar heb een boothals gedaan :-), broekje zit met een lint vast. Kortom alles kan aan en uit :-)
bij dit project zie je een linkje naar een gratis patroon/beschrijving.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:16 schreef Jumpsje het volgende:
Hallohallo!
Ik kom weer eens langs want heb een vraag; ik zag de crescent moon shawl hier eens langskomen, kan iemand mij helpen aan het patroon?
Met Ravelry kom ik niet veel verder dan de Chinese Amazon en ook Google is me vandaag niet gunstig gezind..
Zou erg blij zijn als iemand me kan helpen!
mooi weer!!quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:31 schreef Toverheks het volgende:
Even een up-date..........pppffftttt en whaaaaaaaaa er komen geen kleuren meer bij, hij is nu al loodzwaar , de lange strengen moeten nog aan elkaar geregen worden ( doe ik ook met de hand), alle draadjes super netjes afgewerkt op de achterkant) al zeg ik het zelfen dan kan ik aan de rand rondom gaan werken, denk muisgrijs want in mijn nieuwe Bank, die er gaat komen volgend jaar, zit ook grijs. dan nooit en echt nooit meer een popcornplaid.
[ afbeelding ]
nee allemaal stuk sorry. Erg leuk ga ook eitjes sparen :-)quote:Op vrijdag 28 december 2012 09:20 schreef trui het volgende:
ik ben ook bezig met de ei-diertjes, Lijnloos. maar ik moet er wel heel wat meer. ben nu ongeveer op de helft met de omhaaksels. iemand nog eitjes over?
[ afbeelding ]
is dit hetzelfde patroontje als andersquote:Op vrijdag 28 december 2012 09:55 schreef DonnaRush het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is m`n laatste paar slofjes tot nu toe. Heb nu even slofjes pauze!
Ik heb ook eindelijk vilt gevonden bij de Action, zat helemaal verkeerd te zoeken haha. Het vilt van de Xenos vond ik er veel te dun uit zien. Heb het nog niet getest, dus ben benieuwd!
Ja, alleen normaal haak je 6 rijtjes met stokjes voor de 'flap' (met 2x een knoopsgat dus) en nu haak ik 3 rijtjes met stokjes en 1 knoopsgat en dan ook gewoon een toer vasten erop.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:35 schreef CREADO het volgende:
[..]
is dit hetzelfde patroontje als anders
Die staat ook op mijn to do lijst! Maar tegen de tijd dat ik hem klaar heb zal het wel zomer zijn.quote:
Caron simply soft in de kleur Pagodaquote:Op vrijdag 28 december 2012 17:29 schreef Koningin het volgende:
[..]
Die staat ook op mijn to do lijst! Maar tegen de tijd dat ik hem klaar heb zal het wel zomer zijn.
Van welk garen heb je hem gemaakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |