Ik heb ook alleen geld vaststaan wat ik echt kan missen. Maar mocht er echt iets gebeuren waardoor ik mijn geld eerder nodig heb (grote onverwachte aankoop of het instorten van de beurs om goedkoop aandeeltjes te kopen), dan is het altijd handig dat het kan.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:38 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Bij de meeste banken mag je voor grote aankopen (huis, verbouweing) het geld opnemen, en dan wordt de rente tot die datum toe vergoedt.
Mij ontgaat het nut om een deposito vroegtijdig af te breken voor een basisrente van 1,5%. Ook al gaat het maar om 1000 euro, dan had je met datzelfde bedrag op een vrij opneembare rekening een procentpunt meer rente kunnen krijgen.
Alleen geld vastzetten wat je echt kunt missen.
Heb ik ook gedaan, 2200 euro vooruit betalen tegen 3% kortingquote:Op vrijdag 21 december 2012 20:00 schreef AQuila360 het volgende:
Ik ga nu in elk geval m'n zorgpremie voor 2013 ineens betalen dat wordt geloof ik dan dit jaar nog afgeschreven en dan scheelt het 3% en ook dan nog 1,2% belasting.
¤2200? Mag hopen dat dat niet alleen voor jezelf is?quote:Op vrijdag 21 december 2012 21:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan, 2200 euro vooruit betalen tegen 3% korting
Lijkt me een basisverzekering voor 2 personen ja ;-)quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:04 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
¤2200? Mag hopen dat dat niet alleen voor jezelf is?
Was slim zeg. Voordeliger dan sparen dus. Hoe wist je dat dat kon?quote:Op vrijdag 21 december 2012 21:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan, 2200 euro vooruit betalen tegen 3% korting
Kan nagenoeg bij iedere verzekering, moet je alleen even over bellen.quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:26 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Was slim zeg. Voordeliger dan sparen dus. Hoe wist je dat dat kon?
Zijn er meer vaste lasten waarmee je dat redelijkerwijs kunt doen (en waar je dus ook korting krijgt die hoger is dan spaarrente)?quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:48 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Kan nagenoeg bij iedere verzekering, moet je alleen even over bellen.
Autoverzekering, daar scheelt het mij 6%. (Heb een allrisk)quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:54 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Zijn er meer vaste lasten waarmee je dat redelijkerwijs kunt doen (en waar je dus ook korting krijgt die hoger is dan spaarrente)?
quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:48 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Kan nagenoeg bij iedere verzekering, moet je alleen even over bellen.
Alleen al aan assurantiebelasting scheelt het je meer dan 6%!quote:Op zaterdag 22 december 2012 00:59 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Autoverzekering, daar scheelt het mij 6%. (Heb een allrisk)
Tsja, voor de rest heb je nietecht grote vaste lasten denk ik.
Ja, slim bedacht.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Alleen al aan assurantiebelasting scheelt het je meer dan 6%!
Die moet helaas toch betaald worden, omdat het gaat over het belastingjaar 2013. (Heb daar telefonisch contact over gehad, gisteren)quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Alleen al aan assurantiebelasting scheelt het je meer dan 6%!
Ik zou er niet klakkeloos vanuit gaan dat ze dat juist hebben! Tenzij de (hebberige) politici met een bijbetaal-wet komen, maar dat zou dan voor alle andere lopende verzekeringen ook moeten gelden.quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:23 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Die moet helaas toch betaald worden, omdat het gaat over het belastingjaar 2013. (Heb daar telefonisch contact over gehad, gisteren)
Auto heb ik niet, maar bijvoorbeeld wel VvE-bijdrage en ik denk ook aan abonnementen zoals tv (is een vast maandbedrag). Is er iemand hier die ook dat soort bedragen vooruitbetaalt? Ik kende die mogelijkheid van vooruitbetalen niet maar hij spreekt me erg aan.quote:Op zaterdag 22 december 2012 00:59 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Autoverzekering, daar scheelt het mij 6%. (Heb een allrisk)
Tsja, voor de rest heb je nietecht grote vaste lasten denk ik.
Stel dat je de autoverzekering en het tv/internet abonnement vooruit betaald en je besluit een andere auto te kopen of te verhuizen halverwege het jaar, wat dan? Krijg je dan gewoon (zonder gezeur) het teveel betaalde geld terug?quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:51 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Auto heb ik niet, maar bijvoorbeeld wel VvE-bijdrage en ik denk ook aan abonnementen zoals tv (is een vast maandbedrag). Is er iemand hier die ook dat soort bedragen vooruitbetaalt? Ik kende die mogelijkheid van vooruitbetalen niet maar hij spreekt me erg aan.
Die nieuwe auto verzeker je niet?quote:Op zaterdag 22 december 2012 21:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Stel dat je de autoverzekering en het tv/internet abonnement vooruit betaald en je besluit een andere auto te kopen of te verhuizen halverwege het jaar, wat dan? Krijg je dan gewoon (zonder gezeur) het teveel betaalde geld terug?
Nee. Het hangt af van de verzekeraar. Die van mij geeft helaas geen korting bij vooruitbetaling.quote:Op zaterdag 22 december 2012 09:23 schreef blomke het volgende:
Contant geld moet je ook in Box 3 opgeven.
Maar dat vooruit betalen van de ZKV-premie, levert dat dan bij iedere ZKV-maatschappij korting op? Heb het nl. niet eerder gelezen.
Meen je dit?quote:Op zaterdag 22 december 2012 21:40 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Die nieuwe auto verzeker je niet?
Bij mij, Zilverenkruis, 3%.quote:Op zaterdag 22 december 2012 21:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Nee. Het hangt af van de verzekeraar. Die van mij geeft helaas geen korting bij vooruitbetaling.
Natuurlijk krijg je het bedrag terug, omgerekend naar de juiste dag enzo.quote:Op zaterdag 22 december 2012 22:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Meen je dit?Maar goed, stel dat die andere auto in een ander tarief zou vallen, WA verzekerd wordt ipv all-risk, of elders goedkoper te verzekeren valt? En wat nou als ik helemaal geen andere auto koop na verkoop?
Lijkt mij ook; dat is dan gewoon onverschuldigd betaald.quote:Op zaterdag 22 december 2012 22:17 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Natuurlijk krijg je het bedrag terug, omgerekend naar de juiste dag enzo.
Kan ik gewoon via de website aangeven dat ik dat wil, Zilveren Kruisquote:Op vrijdag 21 december 2012 23:26 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Was slim zeg. Voordeliger dan sparen dus. Hoe wist je dat dat kon?
Goed (en interessant) overzicht!quote:Op zondag 23 december 2012 20:45 schreef RIVDSL het volgende:
Ik heb een overzicht gemaakt van de mogelijkheden en kosten die banken hanteren voor het tussentijds openbreken van deposito's. Dit kan bijvoorbeeld van belang zijn als je spaart voor een huis of huwelijk. Bij veel banken kun je ook tegen een bepaalde boete tussentijds opheffen, wat van pas kan komen wanneer je onverwachte uitgaven moet doen.
Eerst een kleine disclaimer: Het overzicht kan fouten bevatten en sommige banken hanteren additionele voorwaarden (zoals melden binnen drie maanden etc.). Lees altijd de voorwaarden door voor je een product afsluit.
[ afbeelding ]
Andere interessante producten kunnen de groei/klim deposito's zijn. Deze hebben een vooraf vastgestelde rente die ieder jaar oploopt, maar je kunt er ook ieder jaar voor kiezen de deposito niet voort te zetten. Zie deze producten:
- BLG Wonen Groeirente
- Garantibank Fix Flex Depositio
- Reaal Klimrente
- Regiobank Groeirente
- SNS Klimrente
Goed werkquote:Op zondag 23 december 2012 20:45 schreef RIVDSL het volgende:
Ik heb een overzicht gemaakt van de mogelijkheden en kosten die banken hanteren voor het tussentijds openbreken van deposito's. Dit kan bijvoorbeeld van belang zijn als je spaart voor een huis of huwelijk. Bij veel banken kun je ook tegen een bepaalde boete tussentijds opheffen, wat van pas kan komen wanneer je onverwachte uitgaven moet doen.
Eerst een kleine disclaimer: Het overzicht kan fouten bevatten en sommige banken hanteren additionele voorwaarden (zoals melden binnen drie maanden etc.). Lees altijd de voorwaarden door voor je een product afsluit.
[ afbeelding ]
Andere interessante producten kunnen de groei/klim deposito's zijn. Deze hebben een vooraf vastgestelde rente die ieder jaar oploopt, maar je kunt er ook ieder jaar voor kiezen de deposito niet voort te zetten. Zie deze producten:
- BLG Wonen Groeirente
- Reaal Klimrente
- Regiobank Groeirente
- SNS Klimrente
Goed bezig!quote:Op zondag 23 december 2012 20:45 schreef RIVDSL het volgende:
[ afbeelding ]
- BLG Wonen Groeirente
- Reaal Klimrente
- Regiobank Groeirente
- SNS Klimrente
Jammer maar aan de andere kant maakt het me ook niet veel uit.quote:Op maandag 24 december 2012 15:24 schreef Hi_flyer het volgende:
http://www.nu.nl/geldzake(...)t-jaar-tegemoet.html
Kredietkrimpquote:Op maandag 24 december 2012 20:04 schreef darktower het volgende:
Ik los maar weer wat van mijn hypotheek af. Levert meer op dan geld op een bank zetten nu....
Ik wist niet dat de inflatie hoger was dan de spaarrente.quote:Op maandag 24 december 2012 15:24 schreef Hi_flyer het volgende:
Ook op het aftrekbare deel?quote:Op maandag 24 december 2012 20:04 schreef darktower het volgende:
Ik los maar weer wat van mijn hypotheek af. Levert meer op dan geld op een bank zetten nu....
Al een aantal maandenquote:Op maandag 24 december 2012 22:27 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Ik wist niet dat de inflatie hoger was dan de spaarrente.
Laat staan de werkelijke inflatie.quote:Op maandag 24 december 2012 22:27 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Mijn spaargeld bestaat voor het grootste deel uit studieschuld, dus tsja. Ik had er liever meer winst op gemaakt, maar ik krijg nog altijd meer rente dan ik betaal.quote:Op maandag 24 december 2012 15:24 schreef Hi_flyer het volgende:
We zouden minstens 3,31% moeten krijgen aan rente om alleen maar quitte te spelen. En dan is er natuurlijk nog niets op verdiend dus... Alles gaat hier naar de aflossing van de hypotheek dus, op een buffer voor onvoorziene uitgaven na.quote:
quote:
Ik hou het niet bij, alleen de spaarrente. Maar in mijn naïviteit denk ik altijd maar dat de inflatie zo'n 1,3% is.quote:Op maandag 24 december 2012 23:20 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Laat staan de werkelijke inflatie.
Wat dacht jij dat het effect was van BTW verhogen van 19 naar 21%? Dat is per definitie inflatie: de overheid pikt een groter deel van je (spaar)geld in zodra je iets koopt.quote:Op maandag 24 december 2012 22:27 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Hmm, ja, da's waar.quote:Op dinsdag 25 december 2012 10:08 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat dacht jij dat het effect was van BTW verhogen van 19 naar 21%? Dat is per definitie inflatie: de overheid pikt een groter deel van je (spaar)geld in zodra je iets koopt.
Vandaar ook dat de inflatie in Nederland ver boven het EU-gemiddelde zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |