abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120628098
I'm off trouwens, boodschappen halen.
pi_120628103
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 10:48 schreef Actaeon het volgende:
I'm off trouwens, boodschappen halen.
Eieren en brood please.
  zaterdag 22 december 2012 @ 11:12:39 #203
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_120628500
quote:
4s.gif Op zaterdag 22 december 2012 10:31 schreef VonBallusseck het volgende:

[..]

Tot mijn verbazing ging het verrassend goed. Staats ligt mij niet zo, dus ik heb mezelf er hard voor moeten pushen, maar goed.

Overigens, en het kan aan mij liggen, vannacht was.. tsja.. te lang en te veel maar in ieder geval, klopt het dat er een fout zit in de antwoordindicatie bij vraag 9h? Op basis van alleen al de vraag moet je kunnen concluderen dat dat niet het juiste antwoord kan zijn...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar.. Hoe kan het beroep van een rechtspersoon, waarij de rp niet belanghebbende is, in hemelsnaam gegrond worden veklaard?
Ik heb de antwoordindicaties nog niet bekeken, maar dat lijkt me gewoon fout ja. Moet gewoon niet-ontvankelijk zijn.

Edit: heb even gekeken en dit staat er nog bij: (Voorts zal hij het bestreden besluit vernietigen en het bezwaar alsnog niet-ontvankelijk verklaren.)? :?

Bij mij ging ie ook super. Heb m'n antwoorden nagekeken en heb eigenlijk in grote lijnen alles goed? Hoop op weer een 8. :Y

[ Bericht 13% gewijzigd door N0rah op 22-12-2012 11:19:58 ]
  zaterdag 22 december 2012 @ 11:44:59 #204
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_120629004
quote:
4s.gif Op zaterdag 22 december 2012 10:31 schreef VonBallusseck het volgende:

[..]

Tot mijn verbazing ging het verrassend goed. Staats ligt mij niet zo, dus ik heb mezelf er hard voor moeten pushen, maar goed.

Overigens, en het kan aan mij liggen, vannacht was.. tsja.. te lang en te veel maar in ieder geval, klopt het dat er een fout zit in de antwoordindicatie bij vraag 9h? Op basis van alleen al de vraag moet je kunnen concluderen dat dat niet het juiste antwoord kan zijn...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar.. Hoe kan het beroep van een rechtspersoon, waarij de rp niet belanghebbende is, in hemelsnaam gegrond worden veklaard?
Dit is een vrij lastige vraag voor een bachelor tentamen. Maar je moet bedenken waar het beroep tegen gericht is, namelijk tegen de beslissing op bezwaar.

De vereniging heeft bezwaar gemaakt tegen een besluit van een bestuursorgaan. Het BO heeft dit bezwaar ontvankelijk verklaard en een BOB genomen welke eventueel kan afwijken van de beslissing in primo (BIP). Hier is men tegen in beroep gegaan. Als de rechtbank er achter komt dat de vereniging geen belanghebbende is, dan moet deze het beroep gegrond verklaren, daarmee de BOB vernietigen en vervolgens het bezwaar niet-ontvankelijk verklaren waarmee het oorspronkelijke besluit weer geldig is. De BOB had namelijk nooit genomen mogen worden door het BO!
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_120629221
Goedemorgen :)

Zojuist een 7 gehaald voor het tentamen Inleiding Internationaal Recht en gisteren een 8.5 voor mijn paper over de Salduz-discussie :)
pi_120629249
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 11:58 schreef SpotlessMind00 het volgende:

Zojuist een 7 gehaald voor het tentamen Inleiding Internationaal Recht en gisteren een 8.5 voor mijn paper over de Salduz-discussie :)
Top! Gefeliciteerd ^O^

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 11:44 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dit is een vrij lastige vraag voor een bachelor tentamen. Maar je moet bedenken waar het beroep tegen gericht is, namelijk tegen de beslissing op bezwaar.

De vereniging heeft bezwaar gemaakt tegen een besluit van een bestuursorgaan. Het BO heeft dit bezwaar ontvankelijk verklaard en een BOB genomen welke eventueel kan afwijken van de beslissing in primo (BIP). Hier is men tegen in beroep gegaan. Als de rechtbank er achter komt dat de vereniging geen belanghebbende is, dan moet deze het beroep gegrond verklaren, daarmee de BOB vernietigen en vervolgens het bezwaar niet-ontvankelijk verklaren waarmee het oorspronkelijke besluit weer geldig is. De BOB had namelijk nooit genomen mogen worden door het BO!
Ah kijk. Daarom altijd de casus er even bij vermelden!
pi_120629302
poehee. wat een nacht :')

ik word oud, brak van 5 bier..
pi_120629562
quote:

Lekker man ^O^
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  zaterdag 22 december 2012 @ 12:20:02 #209
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_120629595
quote:

[..]

Oh, wat een instinker.
  zaterdag 22 december 2012 @ 12:20:26 #210
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_120629609
quote:

Gefeliciteerd!
pi_120629670
Goedemiddag!
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
pi_120629868
quote:

[..]

Allereerst: bedankt voor de moeite, ik waardeer het absoluut. :) Verder: Ik zal voor de goede orde even de hele casus vermelden (het BO heeft het bezwaar namelijk in een eerdere vraag niet-ontvankelijk verklaard..) :
SPOILER
  zaterdag 22 december 2012 @ 12:40:41 #213
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_120629985
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 12:34 schreef VonBallusseck het volgende:

[..]

Allereerst: bedankt voor de moeite, ik waardeer het absoluut. :) Verder: Ik zal voor de goede orde even de hele casus vermelden (het BO heeft het bezwaar namelijk in een eerdere vraag niet-ontvankelijk verklaard..) :
SPOILER
Nee, het Bo heeft het bezwaar ongegrond verklaard en dus inhoudelijk behandeld! Dat had nooit mogen gebeuren. Het bezwaar had niet ontvankelijk verklaard moeten worden.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_120630065
Ah, je comprends. Goed, het zijn maar twee punten, maar ik wilde het even helder hebben, iigv voor mezelf. Mijn dank is groot, Ryon. w/
  zaterdag 22 december 2012 @ 12:47:41 #215
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_120630136
Voordat een Bo een bezwaar gegrond of ongegrond kan verklaren moet deze eerst onderzoeken of het bezwaar ontvankelijk is. Als een bezwaar niet ontvankelijk is dan mag deze niet inhoudelijk behandeld worden. Het bezwaar wordt als het ware ongelezen teruggestuurd.

In casu heeft het Bo het bezwaar ten onrechte ontvankelijk verklaard en vervolgens behandeld en ongegrond verklaard. Daardoor staat er beroep tegen open. De rechter zag dat het bezwaar nooit behandeld had mogen worden, verklaart het beroep gegrond zodat deze het besluit kan vernietigen en het oorspronkelijke besluit het enige besluit is.

Correctie: het BOB wordt dan een niet-ontvankelijkheidsbesluit. Waar in theorie ook weer beroep tegen openstaat als de vereniging kan aantonen wel belanghebbende te zijn. Maar aangezien de rechtbank daar al een uitspraak over gedaan had moet men dan weer in hoger beroep gaan tegen de uitspraak van de rechter bij de afdeling. Zouden die beslissen dat het bezwaar wel ontvankelijk is, dan kan de afdeling de vereniging weer terugsturen naar de rechtbank voor een inhoudelijke behandeling of zelf aan finale conflictbeslechting doen door ter plekke het beroep inhoudelijk te behandelen. In dat geval heeft de vereniging minder rechtsbescherming omdat zij een inhoudelijke toets overslaan (die van de rechtbank). Kan je weer mee Europa in als je een lange adem hebt.

[ Bericht 19% gewijzigd door Ryon op 22-12-2012 13:07:01 ]
--
  zaterdag 22 december 2012 @ 12:48:55 #216
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_120630162
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 12:44 schreef VonBallusseck het volgende:
Ah, je comprends. Goed, het zijn maar twee punten, maar ik wilde het even helder hebben, iigv voor mezelf. Mijn dank is groot, Ryon. w/
Ik moet zeggen dat dit een erg lastige vraag is. Ik ben benieuwd wie dit wel gezien had. Of is dit nadrukkelijk behandeld in de werkgroepen?
--
  zaterdag 22 december 2012 @ 14:21:59 #217
165633 eriksd
The grand facade...
pi_120632439
Hallo.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_120632520
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:21 schreef eriksd het volgende:
Hallo.
Hallo.
pi_120633131
quote:

Goed gedaan, gefeliciteerd!
pi_120633270
quote:

Gefeliciteerd!
quote:
11s.gif Op zaterdag 22 december 2012 12:48 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat dit een erg lastige vraag is. Ik ben benieuwd wie dit wel gezien had. Of is dit nadrukkelijk behandeld in de werkgroepen?
Duidelijke uitleg van jou, dank daarvoor. Het is niet nadrukkelijk in de werkgroepen behandeld en woensdag bij het laatste hoorcollege drukte ze ons op het hart om geen addertjes onder het gras te zoeken etc. Zulke vragen zouden namelijk met zekerheid niet aan bod komen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:21 schreef eriksd het volgende:
Hallo.
Hallo
pi_120633789
Rustig hier. Hebben jullie nu echt vakantie (in de zin van: qua studie helemaal in de rust stand) of moet er vooral noeste arbeid verricht worden voor komende tentamens in januari?

Bij mij (helaas) het laatste. In januari drie tentamens (strafrecht 2 / rechtsgeschiedenis 2 / bestuursrecht 2) waarbij ik voor die eerste twee nog niets gedaan heb (niet gelezen / 0 colleges gevolgd etc). Moet dus nog wel flink wat gebeuren hier.
  zaterdag 22 december 2012 @ 15:08:04 #222
165633 eriksd
The grand facade...
pi_120633819
Ik zit gewoon weer op kantoor maandag. Scriptie schrijven bladiebla.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_120633824
Tentamen op de EUR was gisteren, dus wij hebben wel echt vakantie. Alleen de mensen die op 4 jan iets uit blok 1 of 2 gaan herkansen zullen voor een tentamen moeten leren.
pi_120633841
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:08 schreef eriksd het volgende:
Lukt het vandaag een beetje met de scriptie?
pi_120633861
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:08 schreef eriksd het volgende:
Waar is die scriptie voor (welke master)?
pi_120633919
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:06 schreef Valid het volgende:
Rustig hier. Hebben jullie nu echt vakantie (in de zin van: qua studie helemaal in de rust stand) of moet er vooral noeste arbeid verricht worden voor komende tentamens in januari?

Bij mij (helaas) het laatste. In januari drie tentamens (strafrecht 2 / rechtsgeschiedenis 2 / bestuursrecht 2) waarbij ik voor die eerste twee nog niets gedaan heb (niet gelezen / 0 colleges gevolgd etc). Moet dus nog wel flink wat gebeuren hier.
Een beetje van allebei.
Moet eigenlijk ook scriptie schrijven en tentamens voorbereiden.
  zaterdag 22 december 2012 @ 15:14:37 #227
165633 eriksd
The grand facade...
pi_120633988
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:09 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Lukt het vandaag een beetje met de scriptie?
Ga zo beginnen :P
Bis bis bis
pi_120634108
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:14 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ga zo beginnen :P
Succes. Ik begin eindelijk weer levend te worden :P
pi_120634129
quote:

Deze drie staan voor mij ook op het programma.
Vandaag begonnen met strafrecht 2, waar ik nog vrijwel niets aan gedaan heb dit semester.
Rechtgeschiedenis 2 begin ik op vijf januari aan.
Bestuursrecht 2 pak ik in de herkansing (op de 28e) omdat ik dat nu al redelijk beheers maar nog niet goed genoeg voor een fatsoenlijk cijfer (zeven of hoger) en de tijd tussen strafrecht 2,bestuursrecht 2 en rechtsgeschiedenis 2 me te kort is.
This sentimental motherfucker just cost us money.
pi_120634180
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:20 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Deze drie staan voor mij ook op het programma.
Vandaag begonnen met strafrecht 2, waar ik nog vrijwel niets aan gedaan heb dit semester.
Rechtgeschiedenis 2 begin ik op vijf januari aan.
Bestuursrecht 2 pak ik in de herkansing (op de 28e) omdat ik dat nu al redelijk beheers maar nog niet goed genoeg voor een fatsoenlijk cijfer (zeven of hoger) en de tijd tussen strafrecht 2,bestuursrecht 2 en rechtsgeschiedenis 2 me te kort is.
Ik heb de volgorde ook omgegooid. Ik doe:
9/01 - bestuursrecht 2
22/01 - strafrecht 2
31/01 - rechtsgeschiedenis 2

Zo heb ik voor een tentamen steeds behoorlijk veel tijd. Heb ik ook wel nodig, aangezien voor twee tentamens nog 0 gedaan heb en ik ondertussen ook nog buiten m'n studie andere verplichtingen heb. :)
  zaterdag 22 december 2012 @ 15:27:38 #231
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_120634328
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:46 schreef NotGuilty het volgende:
Duidelijke uitleg van jou, dank daarvoor. Het is niet nadrukkelijk in de werkgroepen behandeld en woensdag bij het laatste hoorcollege drukte ze ons op het hart om geen addertjes onder het gras te zoeken etc. Zulke vragen zouden namelijk met zekerheid niet aan bod komen.
Het is niet echt een addertje, maar voor een eerste kennismaking met het bestuursrecht gaat het wel redelijk ver. Je moet dan al echt goed begrijpen hoe het bestuursprocesrechtelijk in elkaar steekt. Ik denk dat de meeste mensen gesteld hebben dat het beroep niet-ontvankelijk verklaard moet worden op basis van art 8:70 aanhef sub b Awb. Wat om eerlijk te zijn ook al laat zien dat je snapt dat het dictum zijn grondslag moet kennen binnen de Awb en nog veel specifieker op art 8:70 Awb.
--
  zaterdag 22 december 2012 @ 15:34:33 #232
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_120634521
quote:

Ik heb geen colleges, maar dat wil niet zeggen dat ik echt vakantie heb. Ik moet nog een pleidooi maken voor de zitting in midden januari en ik moet gewoon de boeken van materieel strafrecht oppakken (kwestie van herhalen, aangezien ik alles goed bijhield).
pi_120634979
Bedankt voor de felicitaties allemaal :D Leuk !
pi_120635160
Brak. Tentamenweek voorbij. Straks voetbal. Kutweer buiten, warm binnen. Fijn. Weekend.
pi_120635326
quote:
17s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:54 schreef Tchock het volgende:
Brak. Tentamenweek voorbij. Straks voetbal. Kutweer buiten, warm binnen. Fijn. Weekend.
Geniet van je weekend/vrije tijd/vakantie Tchock.
pi_120635335
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:00 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Geniet van je weekend/vrije tijd/vakantie Tchock.
Van hetzelfde Act. Heb je nog leuke kerstplannen?
pi_120635443
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Van hetzelfde Act. Heb je nog leuke kerstplannen?
Hmm beetje the usual familie-diners enzo. :) Jij?
pi_120635457
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:04 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Hmm beetje the usual familie-diners enzo. :) Jij?
Ja, zelfde. Alleen nu een van de usual bij vriendin thuis. Eigenlijk heb ik een hekel aan kerst maar de sfeer er omheen is wel fijn.
pi_120635496
Argh, altijd frustrerend: in de dagen na een tentamen elementen bedenken die je in een vraag had willen / moeten verwerken. :P
pi_120635600
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:05 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, zelfde. Alleen nu een van de usual bij vriendin thuis. Eigenlijk heb ik een hekel aan kerst maar de sfeer er omheen is wel fijn.
Ja het is wel gezellig vaak. Al heb ik er meestal van tevoren niet heel veel zin in. Maar dat heeft ook een beetje met mijn familie te maken misschien. :P

Kun je goed met je schoonouders enzo dan?
pi_120635612
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:06 schreef Valid het volgende:
Argh, altijd frustrerend: in de dagen na een tentamen elementen bedenken die je in een vraag had willen / moeten verwerken. :P
De dagen na het tentamen denk ik nooit meer na over het tentamen. Is veel fijner.
pi_120635622
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:10 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ja het is wel gezellig vaak. Al heb ik er meestal van tevoren niet heel veel zin in. Maar dat heeft ook een beetje met mijn familie te maken misschien. :P

Kun je goed met je schoonouders enzo dan?
Ja, wel prima :P Niet zo natuurlijk als mijn vriendin met mijn ouders, maar ook niet slecht ofzo :P
  zaterdag 22 december 2012 @ 16:12:52 #243
165633 eriksd
The grand facade...
pi_120635657
Wat vieren we met kerst eigenlijk?
Bis bis bis
pi_120635667
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:12 schreef eriksd het volgende:
Wat vieren we met kerst eigenlijk?
Samen zijn en waardering voor je familie en vrienden.
  zaterdag 22 december 2012 @ 16:13:52 #245
165633 eriksd
The grand facade...
pi_120635689
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

Samen zijn en waardering voor je familie en vrienden.
De Christelijke traditie bedoel ik :P
Bis bis bis
pi_120635701
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:13 schreef eriksd het volgende:

[..]

De Christelijke traditie bedoel ik :P
Oh, eh, de geboorte van Christus.
pi_120635855
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:11 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, wel prima :P Niet zo natuurlijk als mijn vriendin met mijn ouders, maar ook niet slecht ofzo :P
Ah dat scheelt al de helft. Dat maakt zo'n avond al een heel stuk beter te doen. Maar jouw ouders zijn heel relax dus? :P
  zaterdag 22 december 2012 @ 16:20:45 #248
256090 Giku
graag verwijderen
pi_120635863
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:21 schreef Valid het volgende:

[..]

Ik heb de volgorde ook omgegooid. Ik doe:
9/01 - bestuursrecht 2
22/01 - strafrecht 2
31/01 - rechtsgeschiedenis 2

Zo heb ik voor een tentamen steeds behoorlijk veel tijd. Heb ik ook wel nodig, aangezien voor twee tentamens nog 0 gedaan heb en ik ondertussen ook nog buiten m'n studie andere verplichtingen heb. :)
Heb ook Straf2, ook helemaal niets voor gedaan nog. Daarom weinig vertrouwen in vooralsnog.

Rechtsgeschiedenis is ook wel in een keer te halen. Bestuurs2 is pittig, maar ook te doen.
graag verwijderen
pi_120635981
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:20 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ah dat scheelt al de helft. Dat maakt zo'n avond al een heel stuk beter te doen. Maar jouw ouders zijn heel relax dus? :P
In het algemeen al, ja, maar met mijn vriendin echt alsof ze elkaar al jaren kennen :') :D
pi_120636022
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:20 schreef Giku het volgende:

[..]

Heb ook Straf2, ook helemaal niets voor gedaan nog. Daarom weinig vertrouwen in vooralsnog.

Rechtsgeschiedenis is ook wel in een keer te halen. Bestuurs2 is pittig, maar ook te doen.
Ach, volgens mij is straf niet zo heel moeilijk. Ik wil echter wel behoorlijke cijfers dus ik ga komende tijd bezig om het boek te lezen. In de laatste week voor het tentamen kijk ik alle colleges terug + maak ik (een deel) van de werkcollege vragen (waarvan de standaarduitwerkingen gelukkig beschikbaar zijn).

Voor Rechtsgeschiedenis wil ik het hetzelfde aanpakken. Daar zijn echter geen standaardantwoorden van en ook de antwoorden op studeersnel komen niet overeen met dit jaar. Heb jij toevallig antwoorden die werkcolleges? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')