Eieren en brood please.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:48 schreef Actaeon het volgende:
I'm off trouwens, boodschappen halen.
quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:31 schreef VonBallusseck het volgende:
[..]
Tot mijn verbazing ging het verrassend goed. Staats ligt mij niet zo, dus ik heb mezelf er hard voor moeten pushen, maar goed.
Overigens, en het kan aan mij liggen, vannacht was.. tsja.. te lang en te veel maar in ieder geval, klopt het dat er een fout zit in de antwoordindicatie bij vraag 9h? Op basis van alleen al de vraag moet je kunnen concluderen dat dat niet het juiste antwoord kan zijn...Ik heb de antwoordindicaties nog niet bekeken, maar dat lijkt me gewoon fout ja. Moet gewoon niet-ontvankelijk zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar.. Hoe kan het beroep van een rechtspersoon, waarij de rp niet belanghebbende is, in hemelsnaam gegrond worden veklaard?
Edit: heb even gekeken en dit staat er nog bij: (Voorts zal hij het bestreden besluit vernietigen en het bezwaar alsnog niet-ontvankelijk verklaren.)?![]()
Bij mij ging ie ook super. Heb m'n antwoorden nagekeken en heb eigenlijk in grote lijnen alles goed? Hoop op weer een 8.
[ Bericht 13% gewijzigd door N0rah op 22-12-2012 11:19:58 ]
quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:31 schreef VonBallusseck het volgende:
[..]
Tot mijn verbazing ging het verrassend goed. Staats ligt mij niet zo, dus ik heb mezelf er hard voor moeten pushen, maar goed.
Overigens, en het kan aan mij liggen, vannacht was.. tsja.. te lang en te veel maar in ieder geval, klopt het dat er een fout zit in de antwoordindicatie bij vraag 9h? Op basis van alleen al de vraag moet je kunnen concluderen dat dat niet het juiste antwoord kan zijn...Dit is een vrij lastige vraag voor een bachelor tentamen. Maar je moet bedenken waar het beroep tegen gericht is, namelijk tegen de beslissing op bezwaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar.. Hoe kan het beroep van een rechtspersoon, waarij de rp niet belanghebbende is, in hemelsnaam gegrond worden veklaard?
De vereniging heeft bezwaar gemaakt tegen een besluit van een bestuursorgaan. Het BO heeft dit bezwaar ontvankelijk verklaard en een BOB genomen welke eventueel kan afwijken van de beslissing in primo (BIP). Hier is men tegen in beroep gegaan. Als de rechtbank er achter komt dat de vereniging geen belanghebbende is, dan moet deze het beroep gegrond verklaren, daarmee de BOB vernietigen en vervolgens het bezwaar niet-ontvankelijk verklaren waarmee het oorspronkelijke besluit weer geldig is. De BOB had namelijk nooit genomen mogen worden door het BO!For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
Top! Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 22 december 2012 11:58 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Goedemorgen
Zojuist een 7 gehaald voor het tentamen Inleiding Internationaal Recht en gisteren een 8.5 voor mijn paper over de Salduz-discussie
Ah kijk. Daarom altijd de casus er even bij vermelden!quote:Op zaterdag 22 december 2012 11:44 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dit is een vrij lastige vraag voor een bachelor tentamen. Maar je moet bedenken waar het beroep tegen gericht is, namelijk tegen de beslissing op bezwaar.
De vereniging heeft bezwaar gemaakt tegen een besluit van een bestuursorgaan. Het BO heeft dit bezwaar ontvankelijk verklaard en een BOB genomen welke eventueel kan afwijken van de beslissing in primo (BIP). Hier is men tegen in beroep gegaan. Als de rechtbank er achter komt dat de vereniging geen belanghebbende is, dan moet deze het beroep gegrond verklaren, daarmee de BOB vernietigen en vervolgens het bezwaar niet-ontvankelijk verklaren waarmee het oorspronkelijke besluit weer geldig is. De BOB had namelijk nooit genomen mogen worden door het BO!
Lekker manquote:Op zaterdag 22 december 2012 11:58 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Goedemorgen
Zojuist een 7 gehaald voor het tentamen Inleiding Internationaal Recht en gisteren een 8.5 voor mijn paper over de Salduz-discussie
Oh, wat een instinker.quote:Op zaterdag 22 december 2012 11:44 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dit is een vrij lastige vraag voor een bachelor tentamen. Maar je moet bedenken waar het beroep tegen gericht is, namelijk tegen de beslissing op bezwaar.
De vereniging heeft bezwaar gemaakt tegen een besluit van een bestuursorgaan. Het BO heeft dit bezwaar ontvankelijk verklaard en een BOB genomen welke eventueel kan afwijken van de beslissing in primo (BIP). Hier is men tegen in beroep gegaan. Als de rechtbank er achter komt dat de vereniging geen belanghebbende is, dan moet deze het beroep gegrond verklaren, daarmee de BOB vernietigen en vervolgens het bezwaar niet-ontvankelijk verklaren waarmee het oorspronkelijke besluit weer geldig is. De BOB had namelijk nooit genomen mogen worden door het BO!
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 22 december 2012 11:58 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Goedemorgen
Allereerst: bedankt voor de moeite, ik waardeer het absoluut.quote:Op zaterdag 22 december 2012 11:44 schreef Ryon het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 22 december 2012 12:34 schreef VonBallusseck het volgende:
[..]
Allereerst: bedankt voor de moeite, ik waardeer het absoluut.Verder: Ik zal voor de goede orde even de hele casus vermelden (het BO heeft het bezwaar namelijk in een eerdere vraag niet-ontvankelijk verklaard..) :
Nee, het Bo heeft het bezwaar ongegrond verklaard en dus inhoudelijk behandeld! Dat had nooit mogen gebeuren. Het bezwaar had niet ontvankelijk verklaard moeten worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
Ik moet zeggen dat dit een erg lastige vraag is. Ik ben benieuwd wie dit wel gezien had. Of is dit nadrukkelijk behandeld in de werkgroepen?quote:Op zaterdag 22 december 2012 12:44 schreef VonBallusseck het volgende:
Ah, je comprends. Goed, het zijn maar twee punten, maar ik wilde het even helder hebben, iigv voor mezelf. Mijn dank is groot, Ryon.
Goed gedaan, gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 22 december 2012 11:58 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Goedemorgen
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 22 december 2012 11:58 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Goedemorgen
Duidelijke uitleg van jou, dank daarvoor. Het is niet nadrukkelijk in de werkgroepen behandeld en woensdag bij het laatste hoorcollege drukte ze ons op het hart om geen addertjes onder het gras te zoeken etc. Zulke vragen zouden namelijk met zekerheid niet aan bod komen.quote:Op zaterdag 22 december 2012 12:48 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat dit een erg lastige vraag is. Ik ben benieuwd wie dit wel gezien had. Of is dit nadrukkelijk behandeld in de werkgroepen?
Halloquote:
Lukt het vandaag een beetje met de scriptie?quote:Op zaterdag 22 december 2012 15:08 schreef eriksd het volgende:
Ik zit gewoon weer op kantoor maandag. Scriptie schrijven bladiebla.
Waar is die scriptie voor (welke master)?quote:Op zaterdag 22 december 2012 15:08 schreef eriksd het volgende:
Ik zit gewoon weer op kantoor maandag. Scriptie schrijven bladiebla.
Een beetje van allebei.quote:Op zaterdag 22 december 2012 15:06 schreef Valid het volgende:
Rustig hier. Hebben jullie nu echt vakantie (in de zin van: qua studie helemaal in de rust stand) of moet er vooral noeste arbeid verricht worden voor komende tentamens in januari?
Bij mij (helaas) het laatste. In januari drie tentamens (strafrecht 2 / rechtsgeschiedenis 2 / bestuursrecht 2) waarbij ik voor die eerste twee nog niets gedaan heb (niet gelezen / 0 colleges gevolgd etc). Moet dus nog wel flink wat gebeuren hier.
Ga zo beginnenquote:Op zaterdag 22 december 2012 15:09 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Lukt het vandaag een beetje met de scriptie?
Deze drie staan voor mij ook op het programma.quote:Op zaterdag 22 december 2012 15:06 schreef Valid het volgende:
Rustig hier. Hebben jullie nu echt vakantie (in de zin van: qua studie helemaal in de rust stand) of moet er vooral noeste arbeid verricht worden voor komende tentamens in januari?
Bij mij (helaas) het laatste. In januari drie tentamens (strafrecht 2 / rechtsgeschiedenis 2 / bestuursrecht 2) waarbij ik voor die eerste twee nog niets gedaan heb (niet gelezen / 0 colleges gevolgd etc). Moet dus nog wel flink wat gebeuren hier.
Ik heb de volgorde ook omgegooid. Ik doe:quote:Op zaterdag 22 december 2012 15:20 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Deze drie staan voor mij ook op het programma.
Vandaag begonnen met strafrecht 2, waar ik nog vrijwel niets aan gedaan heb dit semester.
Rechtgeschiedenis 2 begin ik op vijf januari aan.
Bestuursrecht 2 pak ik in de herkansing (op de 28e) omdat ik dat nu al redelijk beheers maar nog niet goed genoeg voor een fatsoenlijk cijfer (zeven of hoger) en de tijd tussen strafrecht 2,bestuursrecht 2 en rechtsgeschiedenis 2 me te kort is.
Het is niet echt een addertje, maar voor een eerste kennismaking met het bestuursrecht gaat het wel redelijk ver. Je moet dan al echt goed begrijpen hoe het bestuursprocesrechtelijk in elkaar steekt. Ik denk dat de meeste mensen gesteld hebben dat het beroep niet-ontvankelijk verklaard moet worden op basis van art 8:70 aanhef sub b Awb. Wat om eerlijk te zijn ook al laat zien dat je snapt dat het dictum zijn grondslag moet kennen binnen de Awb en nog veel specifieker op art 8:70 Awb.quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:46 schreef NotGuilty het volgende:
Duidelijke uitleg van jou, dank daarvoor. Het is niet nadrukkelijk in de werkgroepen behandeld en woensdag bij het laatste hoorcollege drukte ze ons op het hart om geen addertjes onder het gras te zoeken etc. Zulke vragen zouden namelijk met zekerheid niet aan bod komen.
Ik heb geen colleges, maar dat wil niet zeggen dat ik echt vakantie heb. Ik moet nog een pleidooi maken voor de zitting in midden januari en ik moet gewoon de boeken van materieel strafrecht oppakken (kwestie van herhalen, aangezien ik alles goed bijhield).quote:Op zaterdag 22 december 2012 15:06 schreef Valid het volgende:
Geniet van je weekend/vrije tijd/vakantie Tchock.quote:Op zaterdag 22 december 2012 15:54 schreef Tchock het volgende:
Brak. Tentamenweek voorbij. Straks voetbal. Kutweer buiten, warm binnen. Fijn. Weekend.
Van hetzelfde Act. Heb je nog leuke kerstplannen?quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Geniet van je weekend/vrije tijd/vakantie Tchock.
Hmm beetje the usual familie-diners enzo.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Van hetzelfde Act. Heb je nog leuke kerstplannen?
Ja, zelfde. Alleen nu een van de usual bij vriendin thuis. Eigenlijk heb ik een hekel aan kerst maar de sfeer er omheen is wel fijn.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:04 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hmm beetje the usual familie-diners enzo.Jij?
Ja het is wel gezellig vaak. Al heb ik er meestal van tevoren niet heel veel zin in. Maar dat heeft ook een beetje met mijn familie te maken misschien.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, zelfde. Alleen nu een van de usual bij vriendin thuis. Eigenlijk heb ik een hekel aan kerst maar de sfeer er omheen is wel fijn.
De dagen na het tentamen denk ik nooit meer na over het tentamen. Is veel fijner.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:06 schreef Valid het volgende:
Argh, altijd frustrerend: in de dagen na een tentamen elementen bedenken die je in een vraag had willen / moeten verwerken.
Ja, wel primaquote:Op zaterdag 22 december 2012 16:10 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja het is wel gezellig vaak. Al heb ik er meestal van tevoren niet heel veel zin in. Maar dat heeft ook een beetje met mijn familie te maken misschien.![]()
Kun je goed met je schoonouders enzo dan?
De Christelijke traditie bedoel ikquote:Op zaterdag 22 december 2012 16:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Samen zijn en waardering voor je familie en vrienden.
Oh, eh, de geboorte van Christus.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
De Christelijke traditie bedoel ik
Ah dat scheelt al de helft. Dat maakt zo'n avond al een heel stuk beter te doen. Maar jouw ouders zijn heel relax dus?quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, wel primaNiet zo natuurlijk als mijn vriendin met mijn ouders, maar ook niet slecht ofzo
Heb ook Straf2, ook helemaal niets voor gedaan nog. Daarom weinig vertrouwen in vooralsnog.quote:Op zaterdag 22 december 2012 15:21 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik heb de volgorde ook omgegooid. Ik doe:
9/01 - bestuursrecht 2
22/01 - strafrecht 2
31/01 - rechtsgeschiedenis 2
Zo heb ik voor een tentamen steeds behoorlijk veel tijd. Heb ik ook wel nodig, aangezien voor twee tentamens nog 0 gedaan heb en ik ondertussen ook nog buiten m'n studie andere verplichtingen heb.
In het algemeen al, ja, maar met mijn vriendin echt alsof ze elkaar al jaren kennenquote:Op zaterdag 22 december 2012 16:20 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah dat scheelt al de helft. Dat maakt zo'n avond al een heel stuk beter te doen. Maar jouw ouders zijn heel relax dus?
Ach, volgens mij is straf niet zo heel moeilijk. Ik wil echter wel behoorlijke cijfers dus ik ga komende tijd bezig om het boek te lezen. In de laatste week voor het tentamen kijk ik alle colleges terug + maak ik (een deel) van de werkcollege vragen (waarvan de standaarduitwerkingen gelukkig beschikbaar zijn).quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:20 schreef Giku het volgende:
[..]
Heb ook Straf2, ook helemaal niets voor gedaan nog. Daarom weinig vertrouwen in vooralsnog.
Rechtsgeschiedenis is ook wel in een keer te halen. Bestuurs2 is pittig, maar ook te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |