Wat heeft dit met scholen te maken?quote:Op donderdag 20 december 2012 19:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nee echt? En in andere topics over scholen werd mij door Krekker en zo verteld dat het juist allemaal zo prachtig multi-culti was en het maar aan mij lag?
Je bedoelt dus zoals moslims tegen niet moslims aankijken?quote:Op donderdag 20 december 2012 19:23 schreef VeniVidiViciV het volgende:
[..]
Omdat ik walg van kortzichtigheid/vooroordelen/rascisme/discriminatie/'wat de boer niet kent-mentaliteit'..
Ik vertelde dat op mijn school het volledig verdeeld was via etnische lijnen. Dat werd ontkend met allemaal hossana verhalen.quote:Op donderdag 20 december 2012 19:41 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wat heeft dit met scholen te maken?
Oh zo. Ja is volgens mij op alle scholen zo waar veel mensen van een bepaalde zelfde achtergrond op zitten. Ik vind dit overigens volkomen normaal. Wellicht hebben degene die dit bestreden op een school gezeten waar van elke etniciteit maar enkele leerlingen waren. Dan mengt dat beter inderdaad.quote:Op donderdag 20 december 2012 20:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik vertelde dat op mijn school het volledig verdeeld was via etnische lijnen. Dat werd ontkend met allemaal hossana verhalen.
En hoe kan je als 'hoogopgeleide' aannemen dat sperma bij de nieren wordt aangemaakt?quote:Op donderdag 20 december 2012 22:12 schreef Mutant01 het volgende:
Ik dank God elke dag op mijn blote knietjes dat ik geen kortzichtige autochtonen tegenkom, zoals TS.
Mijn vriendenkring bestaat voornamelijk uit weldenkende, liberale autochtonen. Hoogopgeleid vaak. Dat verklaart misschien ook het een en ander. Ik kan het uitstekend met hen vinden, en andersom kennelijk ook. Het boeit hen werkelijk geen reet welke religie je aanhangt, het gaat hen om het individu en de individuele karaktereigenschappen. De wereld zou een stuk beter zijn als iedereen zo dacht.
Je ziet het goed. Het meerendeel van de Nederlanders zit gewoon niet op jullie te wachten.quote:Op donderdag 20 december 2012 22:46 schreef Deadre het volgende:
Altijd weer van die domme onderzoeken naar integratie, moet ik me verplicht voelen om met autochtonen om te gaan? Ik heb het ontzettend naar me zin met vrienden van allochtone komaf en ja ik heb liever geen autochtonen in mijn vriendenkring. Dat schijnheilig gedrag van ze.
En ja en de meeste allochtonen niet op jullie.quote:Op donderdag 20 december 2012 22:54 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Je ziet het goed. Het meerendeel van de Nederlanders zit gewoon niet op jullie te wachten.
Je kan toch ook gewoon mensen die zeer negatief over jou denken en totaal geen bereidheid tonen hun standpunten te matigen mijden?quote:Op donderdag 20 december 2012 19:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kortom: je wilt mij dwingen tot contact met groepen mensen die zeer negatief over mij denken en totaal geen bereidheid tonen om hun standpunten te matigen? Vreemd.
Jij bent een koning in het vedraaien van woorden.quote:Op donderdag 20 december 2012 19:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nee echt? En in andere topics over scholen werd mij door Krekker en zo verteld dat het juist allemaal zo prachtig multi-culti was en het maar aan mij lag?
Wederom een goed voorbeeld van het verdraaien van zaken.quote:Op donderdag 20 december 2012 20:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik vertelde dat op mijn school het volledig verdeeld was via etnische lijnen. Dat werd ontkend met allemaal hossana verhalen.
quote:Op zondag 16 december 2012 15:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wtf heeft dat met eng te maken?
Buiten dat, ik zat ook op zo'n school en het ethische onderscheid was enorm. Turken bij Turken, negers bij negers, marocs bij marocs. En racistisch onderling, de tering!
En dat is nu precies het hele punt. Jij doet continu op basis van jouw eigen ervaringen alsof het er overal kut aantoe gaat. Ik geef op basis van tegenvoorbeelden aan, dat dit dus NIET (bijna) OVERAL en bij iedereen zo hoeft te zijn. Zoals overigens ook blijkt uit het onderzoek.quote:Op maandag 17 december 2012 01:32 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Goh, laat mijn school (Amsterdam west) er nu net een geweest zijn waar iedereen, ongeacht afkomst, met elkaar omging. In mijn vriendengroep zaten Turken, autochtone gabbers (was in de gabbertijd), negers en zo nu en dan hingen er ook een paar Marokkanen bij. Turk liep met een Turks vlaggetje en een van zijn beste vrienden, een autochtone Nederlander liep met een Nederlands vlaggetje. Nooit problemen mee gehad omdat er geen rare betekenis achter zat.
Dus dat jij nou trauma's hebt opgelopen doordat je op een kutschool zat die waarschijnlijk in een kutbuurt stond, wil niet zeggen dat het er op elke school in de randstad zo aan toeging.
Gevolgd doorquote:...
kritisch is over moslims
...
kritisch over streng-gereformeerden. Daar hoef ik ook geen contact mee.
...
hun denkbeelden, die ik verwerpelijk vind.
Antwoord is nee, met dank aan jezelf.quote:Komt het ooit nog goed met de integratie?
Grachtengordelbabyboomers verdienen hun brood in de straatprinsjes- en bontkraagknuffelindustrie, dus laat hun doelgroep maar fijn in de Randstad blijven wonen. (Die enge PvdA-zieligheidsindustrieëlen zelf ook overigens)quote:Op donderdag 20 december 2012 22:59 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Wat mij betreft krijgen jullie een soort gazastrook. Misschien Limburg, kunnen jullie daar gaan zitten.
Ah kijk eindelijk.quote:Op donderdag 20 december 2012 22:46 schreef Deadre het volgende:
Altijd weer van die domme onderzoeken naar integratie, moet ik me verplicht voelen om met autochtonen om te gaan? Ik heb het ontzettend naar me zin met vrienden van allochtone komaf en ja ik heb liever geen autochtonen in mijn vriendenkring. Dat schijnheilig gedrag van ze.
Nou ja, integratie faalt (voor zover je zoiets over de maatschappij in het algemeen kan zeggen) vooral door de allochtonen die zich misdragen.quote:Op donderdag 20 december 2012 23:44 schreef De_Guidance het volgende:
Jammer, de oude achtrtkijke Elf is terug. Door mensen als jij faalt de integratie juist.
Je mag prima zelf weten met wie je contact houdt , je moet alleen niet de illusie koesteren dat je liberaal bent of het niveau Henkie ontstijgt met deze OP voor cirkelredeneringen en vreemde conclusies over moslimsquote:Op donderdag 20 december 2012 19:34 schreef [url=http:ex.nl/user/profile/179949]Elfletterig[/url] het volgende:
[..]
Ik mag van jou niet "kortzichtig" zijn en mag geen "vooroordelen" hebben. Ik zeg alleen dat ik weinig behoefte heb aan contact met bepaalde groepen mensen. Jij veroordeelt dat, dus min of meer wil je dan kennelijk graag zien dat ik mijn gedrag verander...
Dat zegt hij dus niet.quote:Op donderdag 20 december 2012 23:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ah kijk eindelijk.
Wat doe je nog in NL eigenlijk? Je haat het toch en vind je eigen land toch veel beter?
Omdat de classificering vooral politiek van aard isquote:Op vrijdag 21 december 2012 00:17 schreef Amun90 het volgende:
Waarom worden Japanners en Indonesiërs geclassificeerd als 'westerse allochtonen' maar Antillianen als 'niet-westerse allochtonen'?... Dit systeem slaat nergens op.
Ik denk dat het waarschijnlijk hier mee te maken heeft:quote:Op vrijdag 21 december 2012 00:22 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Omdat de classificering vooral politiek van aard is
Absoluut niet (als in het zijn zeker geen westerse landen). De Japanse cultuur en Chinese cultuur (niet dat deze op elkaar lijken) zijn beiden totaal verschillend van de Nederlandse. Toch zijn Japanners westerse allochtonen en Chinezen niet. Welvaart en waarschijnlijk ook politieke (vriendschaps)relaties spelen dus inderdaad een grote rol.quote:Op vrijdag 21 december 2012 00:28 schreef Amun90 het volgende:
[..]
Ik denk dat het waarschijnlijk hier mee te maken heeft:
Japan: welvarend, eerstewereldland
Indos in Nederland: voornamelijk halfbloedjes die verkaast zijn.
Maar dit maakt Japan of Indonesië zeker geen westerse landen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |