Ik heb al 112 bekers cup-a-soup staan maar ik krijg maar geen energie wat nu?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:18 schreef gebrokenglas het volgende:
Op een pak Unox 'Cup a Soup'
[ afbeelding ]
Dus je hoeft er alleen kokend water bij te doen, dan even wachten en je hebt weer energie?
Je hoeft het niet eens op te drinken zeg, dat scheelt weer.
Jij zoekt altijd in je zak?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat is de fout? De 'Nu voor: korting wordt ...' loopt niet lekker qua zin, maarja.
Soep in zak. Maar 2 spelfouten in 1 woord? Het zou Zoep of Soek kunnen zijn qua schrijffout, maar Zoek ipv Soep?quote:
Het topic heet ook geen tenenkrommende spelfouten.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:59 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Soep in zak. Maar 2 spelfouten in 1 woord? Het zou Zoep of Soek kunnen zijn qua schrijffout, maar Zoek ipv Soep?
Nou gelukkig maar. Als er een brok muur op je kop valt kun je het gewoon opvegenquote:Brand verwoest meubelboulevard Enschede
ENSCHEDE -
UPDATE 5:27 Een meubelboulevard aan de Hengelosestraat in Enschede is in de nacht van zaterdag op zondag grotendeels verwoest door brand. Over de oorzaak van de brand is nog niets bekendgemaakt, maar vermoedelijk is het vuur binnen begonnen.
Het getroffen gebouw is door de brandweer opgegeven, maar omliggende winkels bleven wel gespaard. De kans dat het vuur nog overslaat is geweken. Tegenover het brandende winkelcomplex staan woningen, maar de bewoners hoeven hun huizen niet te verlaten. Omwonenden wordt wel geadviseerd om ramen en deuren te sluiten.
Door de brand raakte niemand gewond. Ook zijn volgens de brandweer geen gevaarlijke stoffen gemeten. In de omgeving dalen restanten van het brandende gebouw neer, maar die kunnen gewoon worden opgeveegd.
Brandweerlieden strijden al de hele nacht met groot materieel tegen het vuur, maar hebben veel last van de lage temperatuur. „Het grootste probleem is de kou. We zijn ploegen massaal het aan aflossen”, vertelde de woordvoerder. Brandweerlieden kunnen zich soms even opwarmen in een speciale container, waar soep en koffie klaarstaan.
Het vuur woedt in hetzelfde winkelcomplex waar zaterdagmiddag ook brand uitbrak. Toen liepen vestigingen van onder meer Kwantum en Halfords rookschade op. Eind december gingen in hetzelfde winkelgebied twee winkels en een restaurant in vlammen op. De schade liep toen in de miljoenen.
As is ook een restant.quote:Op zondag 20 januari 2013 08:38 schreef Rewimo het volgende:
Telegraaf:
[..]
Nou gelukkig maar. Als er een brok muur op je kop valt kun je het gewoon opvegen
Dit. En toen gingen ze met elkaar op de vuist. Moest politie bij komen. Echt te triest voor woorden.quote:Op zondag 20 januari 2013 13:54 schreef Merel1808 het volgende:
Nationale Koud Pils Dag, een dag waarop ze proberen zo veel mogelijk bier te drinken
Studentenquote:Op zondag 20 januari 2013 13:54 schreef Merel1808 het volgende:
Nationale Koud Pils Dag, een dag waarop ze proberen zo veel mogelijk bier te drinken
En dan raar staan kijken als het uit de klauwen loopt.quote:Op zondag 20 januari 2013 13:54 schreef Merel1808 het volgende:
Telegraaf weer.quote:Op zondag 20 januari 2013 19:48 schreef Ali Salami het volgende:
De Telegraaf moet eigenlijk een apart topic krijgen, maar toch...![]()
[ afbeelding ]
quote:Door een zeldzaam zwaar ongeval met een lawine in de Schotse Hooglanden kwamen zaterdag vier mensen, twee mannen en een vrouw, om het leven.
twitter:loods5 twitterde op maandag 21-01-2013 om 14:26:48Blue monday...daar doen wij niet aan mee hoor @loods5! Hier wordt je toch vrolijk van... http://t.co/BQ5CR5OT reageer retweet
quote:neem gratis contact op met een livecoach. deze bied ondersteuning voor uw probleem.
een loops oor???quote:Aan de achterzijde van het pand troffen de agenten later in de sneeuw een loopsoor aan dat hen rechtstreeks naar het tuinhuisje leidde waarin de inbrekers zich verschuilden.
Nickelodeonquote:Op maandag 21 januari 2013 21:16 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik snap hem niet!? Ik weet niks van herenmaten of merknamen, zit daar dan iets hilarisch in?
Nickelodeon:quote:Op maandag 21 januari 2013 21:16 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik snap hem niet!? Ik weet niks van herenmaten of merknamen, zit daar dan iets hilarisch in?
quote:Op maandag 21 januari 2013 21:24 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Nickelodeon:
[ afbeelding ]
Nickelson:
[ afbeelding ]
Misschien ken je Nickelson beter onder de oude naam Komo.quote:Op maandag 21 januari 2013 21:26 schreef _Arual_ het volgende:
[..]oooh! Groter contrast bestaat niet
Word ik oud als ik geen van beide ken?![]()
quote:Op maandag 21 januari 2013 21:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Misschien ken je Nickelson beter onder de oude naam Komo.
Hahaquote:Op maandag 21 januari 2013 21:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
[..]
[..]
bronquote:Vliegtuig mist vrouw op haar na
AMSTERDAM -
Het is natuurlijk ook wel een beetje de problemen opzoeken. Sta je je vriend te filmen die op een startbaan met zijn quad bike aan het spelen is, komt er net een vliegtuig aan die wil opstijgen.
bronquote:Voetballer Gerard Piqué, het liefje Shakira, grapte op 28 september al dat de Colombiaanse zangeres was bevallen van een kerngezond jongetje.
De geboorte van het eerste kindje van het stel was meteen wereldnieuws. Maar de Barcelona-speler gaf later toe dat hij iedereen in de maling had genomen.
Op die dag wordt in Spaanstalige landen 'de dag van de Onschuldige Kinderen' gevierd. Het is vergelijkbaar met 1 april in Nederland.
quote:Maken op een spellen voor Windows LIVE-account, moet u een Windows Live ID-e-mailaccount instelde.
gadver... dan hoeft het toch al niet meer?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:24 schreef Xaryna het volgende:
http://support.microsoft.com/kb/937066/nl
Gruwelijk... Ik word er niet veel wijzer vanHet is dan wel automatisch vertaald, maar dan nog!
Een kort voorbeeld:
[..]
quote:Stekelenburg hoopt op Fulham
Het Engelse Fulham is de belangrijkste belangrijkste gegadigde om doelman Maarten Stekelenburgoma. Dat zegt zijn zaakwaarnemer Rob Jansen in de Telegraaf, die hoopt dat er binnen 48 uur een oplossing komt. Volgens Jansen heeft ook Raal Madrid interesse, maar heeft dat nog niet geleid tot een concreet bod.
Gebruiksonvriendelijk (of niet gebruiksvriendelijk) is misschien gebruikelijker, maar is ongebruiksvriendelijk echt fout (tenenkrommend fout zelfs)?quote:Op maandag 28 januari 2013 15:05 schreef Copycat het volgende:
Ongebruiksvriendelijk ... Vriendelijk voor ongebruik?
Een ongebruikelijke verwoording van gebruiksonvriendelijk.
Als iets niet gemakkelijk is, kun je het ongemakkelijk noemen. Waarom zou je iets dat niet gebruiksvriendelijk is, niet ongebruiksvriendelijk kunnen noemen?quote:Op maandag 28 januari 2013 15:11 schreef Copycat het volgende:
Ja. Erg tenenkrommend zelfs. Het is gebrabbel.
De multi-interpretabelheid is me niet ontgaan. Dat je een woord op twee manieren kunt lezen, maakt het echter niet fout.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:06 schreef Copycat het volgende:
Het is niet vriendelijk in ongebruik. Maar onvriendelijk in gebruik.
Omdat on bij vriendelijk hoort en niet bij gebruik.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:03 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Als iets niet gemakkelijk is, kun je het ongemakkelijk noemen. Waarom zou je iets dat niet gebruiksvriendelijk is, niet ongebruiksvriendelijk kunnen noemen?
Stekelenburgoma?quote:Op maandag 28 januari 2013 14:02 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
AD.nl:
[..]
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd AD-redactie; 0 correcte zinnen in dit stukje tekst!
Gebruiksvriendelijk is toch zeker tegenwoordig een op zichzelf staand woord? Er lijkt me niets mis met het in het geheel tegenstellend maken van het woord.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:10 schreef DaMart het volgende:
[..]
Omdat on bij vriendelijk hoort en niet bij gebruik.
Stekelenburg speelt (niet) voor AS Roma; daar zal de verwijzing naar de grootmoeder vandaan komen.quote:
Ik voel wel met je mee.Maar het verschil tussen ongebruiksvriendelijk = onvriendeljk of neutraal in het gebruik en gebruiksonvriendelijk = onvriendelijk in het gebruik vind ik toch wat gezocht.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:19 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Gebruiksvriendelijk is toch zeker tegenwoordig een op zichzelf staand woord? Er lijkt me niets mis met het in het geheel tegenstellend maken van het woord.
Als iets vriendelijk in het gebruik, onvriendelijk in het gebruik óf neutraal in het gebruik kan zijn, kan ongebruiksvriendelijk zelfs iets heel anders betekenen (onvriendelijk in het gebruik of neutraal in het gebruik) dan gebruiksonvriendelijk (onvriendelijk in het gebruik). Maar ik drijf door.
quote:Leerlingen werd toen gewaarschuwd dat de politie tijdens de donkere dagen extra alert zou zijn op het voeren van de juiste verlichting.
quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:20 schreef Okuliarnik het volgende:
Ik kreeg vandaag een folder in de bus van een cafetaria die onder andere het volgende aanbied:
'Stok brood', 'Hete kip schotel' en 'Italiaan pizza' En de foto onder de kipcorn is een kroket. Tot 2x toe.
Dit zijn gewoon nieuwe gerechten, geen spelfouten.quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:20 schreef Okuliarnik het volgende:
Ik kreeg vandaag een folder in de bus van een cafetaria die onder andere het volgende aanbied:
'Stok brood', 'Hete kip schotel' en 'Italiaan pizza' En de foto onder de kipcorn is een kroket. Tot 2x toe.
quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:43 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]
Dit zijn gewoon nieuwe gerechten, geen spelfouten.
Kuthangers.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |