abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120513979
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, true, maar ze spelen nauwelijks terug :') Vooral de rode haalt nooit uit naar een balletje of iets dergelijks tenzij het in pootbereik is :')
Moest jij niet studeren? O-)
pi_120513987
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:07 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

vanavond als ik thuis ben. ik kan niets op imgur krijgen via surface en als ik via skydrive doe staat mijn naam, tijdstip van foto nemen, moment van uploaden, locatie van nemen en uploaden en alles erbij. Nog net niet m'n pincode :P
Komt omdat Microsoft zo weinig privacy biedt

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_120514032
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:08 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Komt omdat Microsoft zo weinig privacy biedt

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
grrrrrrrrrrrrrrrr

beter dan apple, facebook en google bij elkaar :7
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_120514041
BIER _O_
KERSTVAKANTIE _O_
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_120514100
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:08 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Moest jij niet studeren? O-)
Hard mee bezig. Daarover gesproken:

Mijn tekst zegt
quote:
(...) Belangrijk is dat eigendom en beperkte rechten niet contractueel onoverdraagbaar gemaakt kunnen worden, maar vorderingsrechten wel. Het effect van een contractuele onoverdraagbaarheidsstelling is niet alleen verbintenisrechtelijk ook goederenrechtelijk: overdracht MAG niet alleen niet, maar KAN ook niet; het goed is niet meer vatbaar voor overdracht (behoudens derdenbescherming, art. 3:36 BW).
Huh? Spreekt het eerste stuk (alleen vorderingen onoverdraagbaarmakelijk) het tweede stuk (goed kan niet meer overgedragen worden) niet tegen? :?
pi_120514180
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:12 schreef Ties02 het volgende:
3:83
Eh, wat wil je nou zeggen? :P Dat is precies het artikel waar mijn onduidelijkheid zich bevindt, ja. :P
pi_120514209
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:11 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hard mee bezig. Daarover gesproken:

Mijn tekst zegt

[..]

Huh? Spreekt het eerste stuk (alleen vorderingen onoverdraagbaarmakelijk) het tweede stuk (goed kan niet meer overgedragen worden) niet tegen? :?
Nee daar staat gewoon het effect van een contractuele uitsluiting van overdraagbaarheid van een vordering.
pi_120514226
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

Eh, wat wil je nou zeggen? :P Dat is precies het artikel waar mijn onduidelijkheid zich bevindt, ja. :P
En dat staat weer vrij helder in artikel drieëntachtig tweede lid van het derde boek van het Burgerlijk Wetboek. :P
pi_120514229
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

Goederen zijn principieel overdraagbaar
Overdraagbaarheid van vorderingsrechten kunnen door partijen worden uitgesloten (lid 2 3:83)
pi_120514270
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:15 schreef Actaeon het volgende:

[..]

En dat staat weer vrij helder in artikel 3:83 tweede lid Burgerlijk Wetboek. :P
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:15 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Goederen zijn principieel overdraagbaar
Overdraagbaarheid van vorderingsrechten kunnen door partijen worden uitgesloten (lid 2 3:83)
Ja, dat had ik natuurlijk tachtig keer gelezen voor ik deze vraag stelde, sherlocks :P Maar ik snap het al, desondanks bedankt :)

Voor de kijkers thuis: ik haalde dus goed en zaak door elkaar :@
pi_120514283
Ik ben heel toevallig ook met dezelfde stof bezig voor Burgerlijk 2 morgen
pi_120514297
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

[..]

Ja, dat had ik natuurlijk tachtig keer gelezen voor ik deze vraag stelde, sherlocks :P Maar ik snap het al, desondanks bedankt :)
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

[..]

Voor de kijkers thuis: ik haalde dus goed en zaak door elkaar :@
Die passage die jij citeerde beschrijft gewoon de gevolgen van een dergelijk beding. :P

Ooooh op die manier.
pi_120514396
Maken jullie vrijdag ook burgerlijk procesrecht, Tchock en Yreal? Dan zit ik voor het eerst (dat ik weet) met Fokkers in een tentamenzaal. Spannuuund.
pi_120514419
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:19 schreef Bananenman het volgende:
Maken jullie vrijdag ook burgerlijk procesrecht, Tchock en Yreal? Dan zit ik voor het eerst (dat ik weet) met Fokkers in een tentamenzaal. Spannuuund.
Zolang je mijn achternaam niet weet je dat niet. :D
pi_120514429
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zolang je mijn achternaam niet weet je dat niet. :D
Daarom vraag ik het. Dan kan ik me er alvast op instellen.
pi_120514442
Hoe heet dat beginsel dat hoort bij 6:119 lid 1, dat je alleen wettelijke rente kan eisen, schade geleden door een faillissement wordt niet vergoed, uit de gedachte dat iedereen geld kan lenen

het was iets met fisc..
pi_120514585
oh het was blijkbaar het fiscatiestelsel
pi_120514596
Vrijdag op het Science Park tentamen, door de nieuwe hanzelijn niet meer overstappen en twintig minuten sneller *O*
pi_120514605
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:20 schreef Ties02 het volgende:
Hoe heet dat beginsel dat hoort bij 6:119 lid 1, dat je alleen wettelijke rente kan eisen, schade geleden door een faillissement wordt niet vergoed, uit de gedachte dat iedereen geld kan lenen

het was iets met fisc..
Ook de hoorcollege stof aan het doornemen? Of een oud tentamen (daar kwam ik deze ook tegen)
This sentimental motherfucker just cost us money.
pi_120514616
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:25 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Ook de hoorcollege stof aan het doornemen? Of een oud tentamen (daar kwam ik deze ook tegen)
Beiden, ik had het als aantekening staan bij hoorcollege sheets en kwam het net tegen over een vraag over vertragingschade
pi_120514836
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:25 schreef Tchock het volgende:
Vrijdag op het Science Park tentamen, door de nieuwe hanzelijn niet meer overstappen en twintig minuten sneller *O*
Oké, jij ook dus. Als ik voor aanvang laat omroepen of 'Tsjok' even naar voren wilt komen moet je wel reageren he? Anders sta ik daar maar te wachten.
pi_120514842
quote:
Dat je moet afgaan op uiterlijke feiten wil niets anders zeggen dan dat de innerlijke drijfveren van de betrokkene er niet toe doen. Zolang iemand naar buiten toe respect toont voor een ‘hoger recht’ van een ander, dan kan hij geen bezit verkrijgen: een dief van een zaak toont dit respect niet, want hij maakt het de eigenaar onmogelijk zijn zaak nog te gebruiken. Een joyrider doet dat wel: hij neemt de auto van de eigenaar “even” mee voor eigen gebruik, maar parkeert de auto dan weer waar hij hem aantrof. Het gaat bij bezit dus steeds om een uiterlijke pretentie van toebehoren. Daarbij doet het er niet toe dat de dief wéét dat hij geen eigenaar is; voldoende is dat hij het eigendomsrecht van de eigenaar niet respecteert.
Ik vind dit onderscheid zo raar :{ Het gaat om uiterlijke feiten, NIET om innerlijke drijfveren, en vervolgens gebruiken ze om dat aan te tonen een joyrider die van plan is de auto terug te brengen? Zo wordt het toch nooit duidelijk :')
pi_120514858
quote:
9s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:34 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Oké, jij ook dus. Als ik voor aanvang laat omroepen of 'Tsjok' even naar voren wilt komen moet je wel reageren he? Anders sta ik daar maar te wachten.
Zoals ik net zei, zolang je mijn achternaam (dan wel studentnummer) niet weet heb je geen idee in welke zaal ik zit :')
pi_120514889
Semilapo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')