Van mij mogen die foto's weg.quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:29 schreef Tchock het volgende:
En kunnen nou verdomme die namen in de OP in een spoiler
Waarom?quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:29 schreef Tchock het volgende:
En kunnen nou verdomme die namen in de OP in een spoiler
Ik ben het voetbal international topic gewend, dus ik vind het wel meevallenquote:Op dinsdag 18 december 2012 22:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
OP is onnodig groot. En ik weet dat ik niet de enige ben die zich daar aan ergert.
Kunnen dan niet bijvoorbeeld een aantal of alle foto's weg ipv de namen in een spoiler?quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
OP is onnodig groot. En ik weet dat ik niet de enige ben die zich daar aan ergert.
De PTA SC heeft ook een OP van een halve pagina ofzoquote:Op dinsdag 18 december 2012 22:31 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik ben het voetbal international topic gewend, dus ik vind het wel meevallen
Die verwende Groenlinks hippies hebben altijd wat te zeurenquote:Op dinsdag 18 december 2012 22:33 schreef Paxcon het volgende:
Wat is er mis met de OP. 2 seconden scrollwerk.
Deugniet!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:39 schreef Paxcon het volgende:
Haal anders gewoon die afgestudeerden uit de OP, scheelt weer ruimte.Die vernoeming is de enige reden dat ik studeer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen referral hier.
Bij wie? Danny zoals de OP opteert?quote:
Whoe ha ha ha. ik sla me op de dijen van het lachenquote:Op dinsdag 18 december 2012 22:41 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Jawel. Die studeerde samen met Actaeon in Groningen.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:41 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Jawel. Die studeerde samen met Actaeon in Groningen.
Jaa?quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:41 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Bij wie? Danny zoals de OP opteert?
Dan maar volgend topic proberen te scorenquote:Op dinsdag 18 december 2012 22:42 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Jaa?Is er een beter alternatief?
I'm blue da ba dee.quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:43 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dan maar volgend topic proberen te scoren
Iets met detournement de pouvoirquote:
Gebruik niet van die moeilijke termen man. Ik werk bij een advocatenkantoor, daar houdt het juridische ook op.quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:45 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Iets met detournement de pouvoir
Moet jij eens opletten hoe snel je mod-af bent als blijkt dat je binnen een week al je bevoegdheden misbruiktquote:
Dat ging jou aardig af de vorige kerenquote:Op dinsdag 18 december 2012 22:43 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dan maar volgend topic proberen te scoren
quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:45 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Gebruik niet van die moeilijke termen man. Ik werk bij een advocatenkantoor, daar houdt het juridische ook op.
Het aanpassen van een paar woorden in een OP is geen misbruik, trust me.quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Moet jij eens opletten hoe snel je mod-af bent als blijkt dat je binnen een week al je bevoegdheden misbruikt
Jamaer... Jamaer!quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:46 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het aanpassen van een paar woorden in een OP is geen misbruik, trust me.
Doe het dan uit respect naar ons.quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:46 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het aanpassen van een paar woorden in een OP is geen misbruik, trust me.
Slaap lekker!quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:47 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Mensen, ik ga te bed. Tot morgen
Mag er ook geen eendenhoeder staan?quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:47 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Doe het dan uit respect naar ons.
Jij bent echt respectloos tegen mensen met een opleiding langer dan jijquote:Op dinsdag 18 december 2012 22:47 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Doe het dan uit respect naar ons.
Quoted voor het nageslacht.quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:48 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Jij bent echt respectloos tegen mensen met een opleiding langer dan jij
Dat liever dan dit. Die is nog wel iets leukerquote:Op dinsdag 18 december 2012 22:47 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mag er ook geen eendenhoeder staan?
dat wel, eendenhoerders yeahquote:Op dinsdag 18 december 2012 22:47 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mag er ook geen eendenhoeder staan?
Waarom?quote:
Mogen we gokken?quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:49 schreef Maharbal het volgende:
Ik was vergeten wat het woord ook alweer was
Nu ben ik een mietquote:Op dinsdag 18 december 2012 22:49 schreef Maharbal het volgende:
Fix het nu even iets respectabels oke?quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:49 schreef Maharbal het volgende:
Done.quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:51 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Fix het nu even iets respectabels oke?
quote:
Je wil nog zo'n chagrijn?quote:Oprotten met je elektronica, DIG is verderop. Ohja, zalige kerstdagen TUIG.
Dat kan nooit tot billijke resultaten leidenquote:Op dinsdag 18 december 2012 22:55 schreef Tchock het volgende:
Godverdomme. Kunnen we dit niet op de UvA krijgen?
[ afbeelding ]
Imamopleiding-tentamen in Pakistan
Dan moet je wel van de e een u maken.quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:56 schreef Maharbal het volgende:
Die smerige Actaeon zit gewoon te wachten tot we bij tieten zijn.
Genoeg grapjes. Nu is 't klaar.quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan moet je wel van de e een u maken.
Hmmm ik kan mij nog steeds niet verenigen met uw inzichten.quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:54 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Klaar.
Ik ben zoals Erik. Erik trollt de laatste tijd te weinig.
Ik ook nietquote:Op dinsdag 18 december 2012 23:08 schreef eriksd het volgende:
Ik snap echt geen drol van die grap Tchock.
Bedtijd wellicht?quote:Op dinsdag 18 december 2012 23:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ook nietGing compleet aan me voorbij.
De grap was:quote:
quote:Op dinsdag 18 december 2012 23:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
De grap was:
Op nummer 54 woont badman op nummer 55 woont superman op nummer 57 woont spiderman . Wie woont er op nummer 56????
Antwoord: (met engels accent uitspreken .. buurman)
ik voel je broederquote:Op dinsdag 18 december 2012 23:12 schreef Ties02 het volgende:
balen dat in niet in Enschede ben at the moment
-O_ -O_quote:Op dinsdag 18 december 2012 23:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
De grap was:
Op nummer 54 woont badman op nummer 55 woont superman op nummer 57 woont spiderman . Wie woont er op nummer 56????
Antwoord: (met engels accent uitspreken .. buurman)
Die was wel grappig.quote:Op dinsdag 18 december 2012 23:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het loopt in de wei, en helpt tegen menstuatie?
Een tampony
God, deze site
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 23:20 schreef Boterbartje het volgende:
Het is een prachtige dag in Twente. Een waterig zonnetje schijnt aan de horizon.
Een duif vliegt over: 'Roekoe'
Zegt de koe in de wei:Godverdomme je weet hem ook nog te verkloten ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahahaha briljant Tchockquote:Op dinsdag 18 december 2012 23:19 schreef Tchock het volgende:
Er lopen 2 waarzegsters op de straat zegt de een": kom je mee?" zegt de andere":nee daar ben ik al geweestHierbij is deze dag officieel verloren.
Het is een prachtige dag in Twente. Een waterig zonnetje schijnt aan de horizon.
Zegt de koe in de wei:Het is roeduif toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kende 'm al.
Have funquote:Op dinsdag 18 december 2012 23:21 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hahahaha briljant Tchockgeweldig. Die vorige ook.
Zegt de koe in de wei:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.faalhaas
Je ziet er beter uit dan morgen !quote:Op dinsdag 18 december 2012 23:19 schreef Tchock het volgende:
Er lopen 2 waarzegsters op de straat zegt de een": kom je mee?" zegt de andere":nee daar ben ik al geweestHierbij is deze dag officieel verloren.
Weltrusten en succes morgen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 23:24 schreef Boterbartje het volgende:
wat heb ik gedaan ?
ik ga slapen btw, morgen 9 al tentamen
Doe je best gozer.quote:Op dinsdag 18 december 2012 23:24 schreef Boterbartje het volgende:
wat heb ik gedaan ?
ik ga slapen btw, morgen 9 al tentamen
Uiteraard ver weg van mijn "praktijk" maar ik zou zeggen dat je het bedrijf aansprakelijk stelt en vervolgens de vennootschap zelf de directeur?quote:Op dinsdag 18 december 2012 23:27 schreef BenjaminLinus het volgende:
Heel even een (simpel) vraagje tussendoor:
Vandaag op het tentamen aansprakelijkheidsrecht een casus gehad over de vraag of een directeur die bewust onrechtmatig handelt door tegen beter weten in onbekwaam personeel in te zetten tegen goedkopere kosten, aansprakelijk kan worden gehouden ja of nee..
Hoor van allemaal mensen van mijn studie dat ze via 6:170 zijn gegaan (werkgeversaansprakelijkheid) voor een fout van een ondergeschikte...
Maar mij lijkt het toch veel meer voor de hand liggend dat het bedrijf als zodanig aansprakelijk is op grond van 6:170 en niet de directeur in persoon? De directeur kan uiteraard wel ogv. 6:162 worden aangesproken, maar om nu werkgeversaansprakelijkheid aan te nemen als slechts de directeur (niet zijnde directeur enig aandeelhouder) van een bedrijf wordt aangesproken lijkt mij onlogisch of?
Ik slaap met een Kluwer als kussen en mijn lul tussen BW 6 en 7 van een Vermandequote:Op dinsdag 18 december 2012 23:30 schreef Yreal het volgende:
Jongens, hoe verwoord ik even leuk in een sollicitatie dat juridisch bezig zijn mijn passie is?
Jurist zijn is, Juridisch werk, het recht...
bah solliciteren
ja hequote:Op dinsdag 18 december 2012 23:31 schreef Ties02 het volgende:
"Juridisch bezig zijn, dat is echt mijn passie."
mijn lul doe ik tussen strafrecht en strafvorderingquote:Op dinsdag 18 december 2012 23:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik slaap met een Kluwer als kussen en mijn lul tussen BW 6 en 7 van een Vermande
Boek 3 is in mijn bundel een enkele, keiharde bladzijde.quote:Op dinsdag 18 december 2012 23:30 schreef Yreal het volgende:
Jongens, hoe verwoord ik even leuk in een sollicitatie dat juridisch bezig zijn mijn passie is?
Jurist zijn is, Juridisch werk, het recht...
bah solliciteren
boek 3quote:Op dinsdag 18 december 2012 23:34 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Boek 3 is in mijn bundel een enkele, keiharde bladzijde.
Oh, ik haalde jou en Erik door elkaarquote:Op dinsdag 18 december 2012 23:35 schreef Maharbal het volgende:
Banner kleiner gemaakt om het gezeik om de OP.
Verder: welke TR's? Ik was aan het sporten.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 23:39 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Doe iets met fruit. De juristerij is mijn passie-vruchtgebruik is daar slechts een voorbeeld van.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 23:38 schreef Yreal het volgende:
Ik ben gepassioneerd door het recht?
Ik ben ontzettend geboeid door het recht?
Het was een casus waarin de directeur van de NS duur en goed opgeleid personeel om treinen te onderhouden had vervangen door goedkoop personeel dat niet over de juiste diploma's beschikte..quote:Op dinsdag 18 december 2012 23:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uiteraard ver weg van mijn "praktijk" maar ik zou zeggen dat je het bedrijf aansprakelijk stelt en vervolgens de vennootschap zelf de directeur?
quote:Op dinsdag 18 december 2012 23:40 schreef Maharbal het volgende:
Vertel waarom het je passie is, en hoe dat zich uit. Waar blijkt dat uit?
waarom zou je gaan lopen trutten via 162 als je hem ook op een risico aansprakelijkheid kan pakken?quote:Op dinsdag 18 december 2012 23:41 schreef BenjaminLinus het volgende:
[..]
De vraag in het tentamen was specifiek gericht op de directeur, of hij aansprakelijk kon worden gehouden...
Wat jij zegt is volgens mij ook prima mogelijk, wanneer het gaat om de interne draagplicht van die schade.
[..]
Het was een casus waarin de directeur van de NS duur en goed opgeleid personeel om treinen te onderhouden had vervangen door goedkoop personeel dat niet over de juiste diploma's beschikte..
Mijn intuïtie gaf aan dat het veel logischer was om via de onrechtmatige daad van 6:162 te gaan jegens de directeur, dan om werkgeversaansprakelijkheid jegens de fout van de onopgeleide werknemer aan te tonen, al is de manier die jij schetst inderdaad ook goed lijkt mij..
Nja, ik dacht dus: Werkgeversaansprakelijkheid. De NS is de werkgever, dus die wordt via 6:170 aansprakelijk gesteld. Niet de directeur in persoon lijkt me toch?quote:Op dinsdag 18 december 2012 23:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
waarom zou je gaan lopen trutten via 162 als je hem ook op een risico aansprakelijkheid kan pakken?
wat was de exacte vraag?quote:Op dinsdag 18 december 2012 23:46 schreef BenjaminLinus het volgende:
[..]
Nja, ik dacht dus: Werkgeversaansprakelijkheid. De NS is de werkgever, dus die wordt via 6:170 aansprakelijk gesteld. Niet de directeur in persoon lijkt me toch?
Dan had ik inderdaad die redenatie van Eriksd kunnen volgen, maar dat heeft meer betrekking op de interne draagplicht van de schade van 6:170 lid 3, terwijl de vraag meer richting de externe aansprakelijkheid ging van de Directeur van NS jegens de NS reizigers die in een treinongeluk kwamen door een fout van de medewerker van NS....
(Probeer mezelf een beetje te overtuigen nu)
Oh wauwie. Die laatste moet ik onthouden.quote:Op dinsdag 18 december 2012 23:40 schreef Maharbal het volgende:
Vertel waarom het je passie is, en hoe dat zich uit. Waar blijkt dat uit? Ga verder even kijken op de site van de plek waar je solliciteert en haal daar een paar kernbegrippen uit die zij duidelijk uitdragen.
TT staat nog niet online, maar het kwam erop neer dat De directeur van de NS het dure onderhoudspersoneel (aan treinen) eruit heeft geknikkerd, en daarvoor goedkoop personeel zonder de verplichte opleidingen in de plaats heeft genomen, en bewust was van het feit dat dit ernstige gevolgen kon hebben...quote:
Ik denk dat jij hem goed hebt hoor, maar het kan beide.quote:Op dinsdag 18 december 2012 23:51 schreef BenjaminLinus het volgende:
[..]
TT staat nog niet online, maar het kwam erop neer dat De directeur van de NS het dure onderhoudspersoneel (aan treinen) eruit heeft geknikkerd, en daarvoor goedkoop personeel zonder de verplichte opleidingen in de plaats heeft genomen, en bewust was van het feit dat dit ernstige gevolgen kon hebben...
Vervolgens kwam er inderdaad een ongeluk met een trein, en veel NS reizigers hadden letselschade..
Vraag was of zij de directeur aansprakelijk konden stellen en hoe..
Zelf heb ik de kelderluik criteria voor gevaarzetting + 6:162 gebruikt, maar om me heen hebben veel mensen dus die werkgeversaansprakelijkheid voor ondergeschikten gebruikt... Maar ben ik nou gek, of is de vraag helemaal niet gericht op die werkgeversaansprakelijkheid, maar meer op de onrechtmatige daad van de directeur?
quote:Op dinsdag 18 december 2012 23:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
En dol op mensen die kunnen spellen
quote:Op dinsdag 18 december 2012 23:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
hatersquote:
ja, maar je kan via 6:170 sowieso de ns pakken als reiziger. Hun monteurs verneuken het, dus werkgeversaansprakelijkheid. Via 170 veel minder te bewijzen dan via 162quote:Op dinsdag 18 december 2012 23:59 schreef BenjaminLinus het volgende:
Hmm dat maar hopen dan![]()
Het leek mij nogal onlogisch, dat als ik voor de werkgeversaansprakelijkheid zou gaan, de vordering eigenlijk gebaseerd zou worden op de fout van de ondergeschikte, terwijl de casus meer ging over het gevaarzettende gedrag van de directeur...
Ga ik via 6:162 dan is de vordering gebaseerd op de gevaarzetting, ga ik via 6:170, dan is de vordering slechts gebaseerd op risicoaansprakelijkheid voor de werknemer...
Maar thanx iig.
Welterusten !quote:Op woensdag 19 december 2012 00:02 schreef Tchock het volgende:
Vroeg stil hier. Dat is mijn queue: slapen
wat was hier faut aan?quote:Op dinsdag 18 december 2012 23:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Welk TT heb je ?quote:Op woensdag 19 december 2012 00:19 schreef Boterbartje het volgende:
Ja maar ik lig al in bed. Kon nietslapen. ff arresten weer doorgenomen, paar glazen melk en water gehad. Ga zo weer proberen
Succes! Welk vak?quote:
Moguh! Lekker dit, ben met vrij zware rugpijn wakker geworden vandaag, hopen maar dat een warme douche werkt.quote:
Da's niet fijn. Anders even een bad nemen ?quote:Op woensdag 19 december 2012 06:29 schreef Keyos het volgende:
[..]
Moguh! Lekker dit, ben met vrij zware rugpijn wakker geworden vandaag, hopen maar dat een warme douche werkt.
Ik zou wel willen maar daar heb ik geen tijd voor op woensdag ochtend (zit al in de bus naar de EUR).quote:Op woensdag 19 december 2012 06:36 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Da's niet fijn. Anders even een bad nemen ?
succes, we zitten in hetzelfde schuitjequote:
Het ergste is dat ik er niet om kan lachen. Wij worden immers gehoed en wat maakt dat ons? Juist.quote:
Nee!quote:
quote:Op woensdag 19 december 2012 08:54 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Het ergste is dat ik er niet om kan lachen. Wij worden immers gehoed en wat maakt dat ons? Juist.
Maharbal bedankt
Uiteraard.quote:
Hoezoquote:
Jij zijn mijn drug.quote:
Impliceer je daarmee dat mijn mooie analyse van jouw v.i. probleem per DM slaapverwekkend was?quote:
Dat was niet helemaal een c-c-c-combobreaker Spotless. Maar het geeft niet, je wordt een beetje oud en dan snap je al die hypes niet zo goed meer.quote:
Fijn he die leeftijdskaartquote:Op woensdag 19 december 2012 09:37 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat was niet helemaal een c-c-c-combobreaker Spotless. Maar het geeft niet, je wordt een beetje oud en dan snap je al die hypes niet zo goed meer.
Ik weet niet eens hoe oud je bent, ik kon het gewoon niet latenquote:Op woensdag 19 december 2012 09:39 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Fijn he die leeftijdskaartdaarom kom ik ook niet bieren; dat houd ik toch allemaal niet meer bij.
Oh gelukkig; anders had ik je misschien een poosje moeten negeren op dit forumquote:Op woensdag 19 december 2012 09:40 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik weet niet eens hoe oud je bent, ik kon het gewoon niet laten
Verder vind ik het nog steeds stom dat je niet komt bieren![]()
Ik ben je zeer erkentelijk.quote:Op woensdag 19 december 2012 09:41 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Oh gelukkig; anders had ik je misschien een poosje moeten negeren op dit forum![]()
Dat is toch positief? Weet je al iets van je tentamen van eerder deze week? Voorlopig antwoordmodel al bekend?quote:Op woensdag 19 december 2012 09:50 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Ik heb zowaar zin in het tentamen vanmiddag. Dat gebeurt me niet vaak
Zeker wel, zit er verrassend genoeg goed in, terwijl ik daar niet echt van uit ging een weekje terug. Antwoordmodel van die van afgelopen maandag zal waarschijnlijk pas na de kerstvakantie worden gepubliceerd. Zijn ze bij deze leerstoel niet zo snel in, jammer genoeg.quote:Op woensdag 19 december 2012 09:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dat is toch positief? Weet je al iets van je tentamen van eerder deze week? Voorlopig antwoordmodel al bekend?
Morgenquote:
Dat is zeker jammer. Toch prettig als je met een positief resultaat en wat ECTS de kerst in kan. Hoewel ik me afvraag of je in de master nog naar ECTS kijkt?quote:Op woensdag 19 december 2012 09:55 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Zeker wel, zit er verrassend genoeg goed in, terwijl ik daar niet echt van uit ging een weekje terug. Antwoordmodel van die van afgelopen maandag zal waarschijnlijk pas na de kerstvakantie worden gepubliceerd. Zijn ze bij deze leerstoel niet zo snel in, jammer genoeg.
Eigenlijk niet zoquote:Op woensdag 19 december 2012 09:57 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dat is zeker jammer. Toch prettig als je met een positief resultaat en wat ECTS de kerst in kan. Hoewel ik me afvraag of je in de master nog naar ECTS kijkt?
Het is belangrijk ze te halen natuurlijk, maar het gaat me nu meer om het inhoudelijke. Het is wel dat dit een verplicht vak is in de master, dus zou leuk zijn als ik 'm heb gehaaldquote:Op woensdag 19 december 2012 09:57 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dat is zeker jammer. Toch prettig als je met een positief resultaat en wat ECTS de kerst in kan. Hoewel ik me afvraag of je in de master nog naar ECTS kijkt?
Jammerquote:Op woensdag 19 december 2012 09:59 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Trouwens twee luxeproblemen: ik wil echt heel graag wat verdiepende vakken gaan doen maar de propedeuse is (nog lang) niet afgerond en ik heb ontdekt dat de vrije ruimte te klein is voor alle vakken die me leuk lijken
Ik zou inderdaad eerst je propedeuse afronden. Dat laatste lijkt me geen probleem: je kunt natuurlijk meer vakken volgen dan noodzakelijk. Alleen maar positief als je zo gemotiveerd bent.quote:Op woensdag 19 december 2012 09:59 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Trouwens twee luxeproblemen: ik wil echt heel graag wat verdiepende vakken gaan doen maar de propedeuse is (nog lang) niet afgerond en ik heb ontdekt dat de vrije ruimte te klein is voor alle vakken die me leuk lijken
Dat is een goed punt hoor. Het is ook tweeledig. Aan de ene kant kijk ik echt uit naar Belastingrecht, Arbeidsrecht, Consumentenrecht etcetera, aan de andere kant besef ik dat ik wel de basis moet leggen om ook een kans van slagen te hebben voor die vakken.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Jammerhoewel verdiepende vakken misschien handiger zijn na de propedeuse? Dan heb je in ieder basiskennis van bijna alle rechtsgebieden. Tenzij het natuurlijk meta-juridische verdiepingsvakken zijn.
Ga je 'gewoon' rechtsgeleerdheid doen?quote:Op woensdag 19 december 2012 10:10 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dat is een goed punt hoor. Het is ook tweeledig. Aan de ene kant kijk ik echt uit naar Belastingrecht, Arbeidsrecht, Consumentenrecht etcetera, aan de andere kant besef ik dat ik wel de basis moet leggen om ook een kans van slagen te hebben voor die vakken.
Belastingrecht, Arbeidsrecht en Sociale Zekerheidsrecht staan wel bovenaan de lijstquote:Op woensdag 19 december 2012 10:05 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik zou inderdaad eerst je propedeuse afronden. Dat laatste lijkt me geen probleem: je kunt natuurlijk meer vakken volgen dan noodzakelijk. Alleen maar positief als je zo gemotiveerd bent.Wat voor vakken wil je graag volgen?
Leuk.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:21 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Belastingrecht, Arbeidsrecht en Sociale Zekerheidsrecht staan wel bovenaan de lijstDaarnaast zou ik ook wat willen snoepen van andere faculteiten; vooral wat vakken op het gebied van accounting en administration.
quote:Op woensdag 19 december 2012 10:21 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Belastingrecht, Arbeidsrecht en Sociale Zekerheidsrecht staan wel bovenaan de lijstDaarnaast zou ik ook wat willen snoepen van andere faculteiten; vooral wat vakken op het gebied van accounting en administration.
Ik heb aan de OU alleen maar de keuze voor rechtsgeleerdheid. De master wil ik wel aan een reguliere universiteit gaan volgen. Op dit moment vind ik vooral de master Arbeidsrecht aan de UvA en de master Fiscaal aan de VU heel interessant (die laatste omdat daar de volledige fiscale component in de master wordt behandeld en ik dus probleemloos zou kunnen instromen).quote:Op woensdag 19 december 2012 10:11 schreef Valid het volgende:
[..]
Ga je 'gewoon' rechtsgeleerdheid doen?
Dat is dus geweldig geregeld. Omdat het hele aanbod van de OU modulair is (ook een bachelor is in feite een combinatie van modules) kun je gewoon de snoepjes uit alle faculteiten pikken die je lekker lijken. Meer moeite dan aanklikken en in je winkelwagentje leggen is het niet.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:26 schreef Valid het volgende:
[..]
Leuk.Weet je ook hoe dat gaat op de OU, dat vakken volgen van andere faculteiten?
Super. Bedankt voor de tipquote:Op woensdag 19 december 2012 10:26 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]![]()
Ondanks dat ik je wel zou aanraden eerst gewoon de propedeuse af te ronden, kan je best eens kijken in het boek van Heerma Van Voss, Inleiding Nederlands Sociaal Recht. Vind ik, naast de veel uitgebreidere boeken als Schets van het Nederlandse Arbeidsrecht, een erg toegankelijk boek. Kan wellicht helpen bij je keuze
Dat is ideaal ja. Lekker veel vrijheid.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:28 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dat is dus geweldig geregeld. Omdat het hele aanbod van de OU modulair is (ook een bachelor is in feite een combinatie van modules) kun je gewoon de snoepjes uit alle faculteiten pikken die je lekker lijken. Meer moeite dan aanklikken en in je winkelwagentje leggen is het niet.
Klopt. En de toegang tot de betreffende cursus in BB en dergelijke zaken wordt allemaal automatisch afgehandeld. Echt ideaal.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:32 schreef Valid het volgende:
[..]
Dat is ideaal ja. Lekker veel vrijheid.
Waarom doe je het eigenlijk via de OU? Al gewerkt dat je een stuk ouder bent ofzo?quote:Op woensdag 19 december 2012 10:34 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Klopt. En de toegang tot de betreffende cursus in BB en dergelijke zaken wordt allemaal automatisch afgehandeld. Echt ideaal.
Klopt. Ik combineer het met een 40-urige werkweek. De OU geeft maximale vrijheid in alle opzichten; geen (misschien vijf dagen over de gehele bachelor) aanwezigheidsplicht, tentamens maken in een studiecentrum naar keuze en het overgrote deel van de tentamens is naar eigen keuze in te plannen. Er zijn wel vijf vaste tentamenrondes maar veel tentamens zijn op rond de 200 dagen per jaar beschikbaar.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:34 schreef Valid het volgende:
[..]
Waarom doe je het eigenlijk via de OU? Al gewerkt dat je een stuk ouder bent ofzo?
Dan heb je inderdaad een uitzendovk krachtens 7:690 BW. Al lijkt me niet dat hier op wordt ingegaan. Wel een beetje vertrouwen in?quote:Op woensdag 19 december 2012 10:39 schreef Ryon het volgende:
Meh. Ik heb vrij weinig zin in ANR. Hoe zit het trouwens als je op uitzendbasis werkt? Heb je een normale overeenkomst toch ipv een aanstelling?
Voor de eerste keer sinds jaren wat minder. Heeft met name te maken met mijn onbekendheid met het arbeidsrecht.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:41 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dan heb je inderdaad een uitzendovk krachtens 7:690 BW. Al lijkt me niet dat hier op wordt ingegaan. Wel een beetje vertrouwen in?
Viel het tegen?quote:Op woensdag 19 december 2012 10:46 schreef omelette het volgende:
Tentamen ARW zit erop. Mixed feelings
Maargoed, het is vaak ook slechts een kwestie van bladeren. Het wetboek blijft je grootste spiekbrief natuurlijk.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
Voor de eerste keer sinds jaren wat minder. Heeft met name te maken met mijn onbekendheid met het arbeidsrecht.
Zo'n uitzendkrachtding bijvoorbeeld. Werd niet in de literatuur genoemd maar kwam wel terug in een opdracht. Meh.
Zo zit ik weer wat minder in het Awb. Ik moet niet vergeten dat een ambtenaar tegen praktisch alles in bezwaar kan, hoe onlogisch het ook mag zijn. En daarnaast zie ik in veel antwoorden de a.b.b.b. terugkomen. Die moet ik even in het oog houden, zit niet meer standaard in mijn hoofd zeg maar. Ben het met je eens dat, wanneer je weinig AR-achtergrond hebt, dit best nog wel pittig kan zijn.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
Voor de eerste keer sinds jaren wat minder. Heeft met name te maken met mijn onbekendheid met het arbeidsrecht.
Zo'n uitzendkrachtding bijvoorbeeld. Werd niet in de literatuur genoemd maar kwam wel terug in een opdracht. Meh.
Respect hoor, die combinatie met een full-time werkweek. Doe je goed.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:38 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Klopt. Ik combineer het met een 40-urige werkweek. De OU geeft maximale vrijheid in alle opzichten; geen (misschien vijf dagen over de gehele bachelor) aanwezigheidsplicht, tentamens maken in een studiecentrum naar keuze en het overgrote deel van de tentamens is naar eigen keuze in te plannen. Er zijn wel vijf vaste tentamenrondes maar veel tentamens zijn op rond de 200 dagen per jaar beschikbaar.
Bedanktquote:Op woensdag 19 december 2012 10:57 schreef Valid het volgende:
[..]
Respect hoor, die combinatie met een full-time werkweek. Doe je goed.
Studeren bedoel je?quote:Op woensdag 19 december 2012 10:59 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Bedanktmaar het geeft ook veel plezier. Vooral na een drukke dag is het een goede manier om je hoofd leeg te krijgen.
quote:
Je kan met het casus deel een onvoldoende op het mc gedeelte compenseren. Andersom wordt een stuk lastiger.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:52 schreef Yreal het volgende:
Het MC-deel telt voor 1/3 mee, het casus-deel telt voor 2/3 mee.
Berekening cijfer voor het MC-deel: (2/3 x 21) + 1 = 15. 15 antwoorden juist = cijfer 6
Berekening cijfer voor het Casus-deel (onder voorbehoud): 25 punten totaal (max) = cijfer 10; 55% x 25 = 14 punten is de kleinste 6.
eeeh
Maar wat heb ik dan met 21/25 casus en 17/21 mc. dat haal ik er niet uitquote:Op woensdag 19 december 2012 12:02 schreef Ryon het volgende:
[..]
Je kan met het casus deel een onvoldoende op het mc gedeelte compenseren. Andersom wordt een stuk lastiger.
Een voldoende.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar wat heb ik dan met 21/25 casus en 17/21 mc. dat haal ik er niet uit
Hoeveel MC-mogelijkheden waren er?quote:Op woensdag 19 december 2012 12:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
zelfde gevoelquote:Op woensdag 19 december 2012 12:07 schreef Paxcon het volgende:
Arw ook gehad. Vak wel gehaald denk ik, weet alleen niet of het ruim is of niet.
Ehh, 21?quote:Op woensdag 19 december 2012 12:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoeveel MC-mogelijkheden waren er?
Dat is het aantal vragen. Ik vroeg om het aantal mogelijkheden. Probeer het volgende keer weerquote:
Ik had kunnen zweren dat ik vragen zagquote:Op woensdag 19 december 2012 12:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is het aantal vragen. Ik vroeg om het aantal mogelijkheden. Probeer het volgende keer weer [ afbeelding ]
Ik kom op de casus uit op ongeveer een 8,6. MC zal iets lager zijn, maar daarvoor moet je inderdaad de gokfactor wetenquote:Op woensdag 19 december 2012 12:20 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik had kunnen zweren dat ik vragen zag
Ik kom uit op een 8,3, zonder rekening te houden met de gokfactor bij MC.
3quote:Op woensdag 19 december 2012 12:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoeveel MC-mogelijkheden waren er?
Je hebt een 7 voor Mc en een 8.4 voor de casus. De rest kan je zelf uitrekenenquote:Op woensdag 19 december 2012 12:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
8,4 casus, yes?quote:Op woensdag 19 december 2012 12:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kom op +- 8,6 casus, +-7,2 MC. Levert +-+-8,1.
Ik heb geen idee hoe ze dat cijfer berekenen dus ik heb gewoon middelbare schoolstyle deel/geheel×9+1 gedaan, dat benadert het altijd wel redelijk.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:27 schreef Maharbal het volgende:
Ik kom op 8,1, met correctiefactor.
[..]
8,4 casus, yes?
Groningen? Hoe hebben ze dat dit jaar gedaan? Vorig jaar was het 80 (!) juist/onjuist vragen. Max 12 fout was het toen. Was veel kritiek op die manier (juist/onjuist), omdat veel dingen voor discussie vatbaar waren.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:36 schreef omelette het volgende:
Heb ARW gehaald volgens mij. 12 van de 60 fout.
Oh in dat geval misschien toch niet gehaald. Waren 60 juist/onjuist vragen. Maar als ze dezelfde redenatie hanteren als bij de tussentoets mag ik 14 fout hebben.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:38 schreef Valid het volgende:
[..]
Groningen? Hoe hebben ze dat dit jaar gedaan? Vorig jaar was het 80 (!) juist/onjuist vragen. Max 12 fout was het toen. Was veel kritiek op die manier (juist/onjuist), omdat veel dingen voor discussie vatbaar waren.
Volgens UvA-logica heb je een onvoldoende vanaf 15 fout.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:42 schreef omelette het volgende:
[..]
Oh in dat geval misschien toch niet gehaald. Waren 60 juist/onjuist vragen. Maar als ze dezelfde redenatie hanteren als bij de tussentoets mag ik 14 fout hebben.
Nu je het zo zegt kan het ook zijn dat wij 16 fout mochten hebben. Ik denk dus dat je hem wel gehaald hebt. Staat het niet op nestor / voorkant van je tt hoeveel je goed moet hebben?quote:Op woensdag 19 december 2012 12:42 schreef omelette het volgende:
[..]
Oh in dat geval misschien toch niet gehaald. Waren 60 juist/onjuist vragen. Maar als ze dezelfde redenatie hanteren als bij de tussentoets mag ik 14 fout hebben.
Want je moet de helft + gokfactor goed hebben?quote:Op woensdag 19 december 2012 12:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens UvA-logica heb je een onvoldoende vanaf 15 fout.
Precies.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:45 schreef Valid het volgende:
[..]
Want je moet de helft + gokfactor goed hebben?
30 + 15 = 45 goed bedoel je?
Heb hier het tentamen van vorig jaar. Die bestaat ook uit 60 vragen :p. Misschien weet Paxcon het.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:44 schreef Valid het volgende:
[..]
Nu je het zo zegt kan het ook zijn dat wij 16 fout mochten hebben. Ik denk dus dat je hem wel gehaald hebt. Staat het niet op nestor / voorkant van je tt hoeveel je goed moet hebben?
Is dat toevallig de herkansing? Meen me te herinneren dat die anders van opzet was (heb die zelf niet gedaan).quote:Op woensdag 19 december 2012 12:49 schreef omelette het volgende:
[..]
Heb hier het tentamen van vorig jaar. Die bestaat ook uit 60 vragen :p. Misschien weet Paxcon het.
How to Make Pizzaquote:Op woensdag 19 december 2012 12:48 schreef Boterbartje het volgende:
ik moest lachen omdat plaat tchock
Weet ik niet. Hij is van 21-12-11quote:Op woensdag 19 december 2012 12:50 schreef Valid het volgende:
[..]
Is dat toevallig de herkansing? Meen me te herinneren dat die anders van opzet was (heb die zelf niet gedaan).
Ik heb er 10 fout, door de bonus 6. Ik hoorde van iemand dat op de nabespreking is gezegd dat de grens bij 12 ligt.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:36 schreef omelette het volgende:
Heb ARW gehaald volgens mij. 12 van de 60 fout.
Zie het als een wiskunde-examen.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
juristen kunnen niet rekenenquote:Op woensdag 19 december 2012 12:59 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Zie het als een wiskunde-examen.
Netjesquote:Op woensdag 19 december 2012 12:53 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik heb er 10 fout, door de bonus 6. Ik hoorde van iemand dat op de nabespreking is gezegd dat de grens bij 12 ligt.
Goed bezig!quote:Op woensdag 19 december 2012 12:53 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik heb er 10 fout, door de bonus 6. Ik hoorde van iemand dat op de nabespreking is gezegd dat de grens bij 12 ligt.
Ik ook.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:18 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Goed gedaan allemaal. Ik ben trots op jullie.
Hork.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:19 schreef eriksd het volgende:
Zijn er 9-ens? Nee? Dan ben ik niet trots.
Klopt, netjes gedaan!quote:Op woensdag 19 december 2012 12:53 schreef Paxcon het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit antwoord moet toch juist zijn, zie art. 404 lid 2 sub b Sv?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2012 13:46:58 ]
quote:Op woensdag 19 december 2012 13:46 schreef Paxcon het volgende:
Weet iemand waarom deze onjuist is:Denk ook dat hij juist moet zijn, maar ik ben geen specialist op dit gebied.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit antwoord moet toch juist zijn, zie art. 404 lid 2 sub b Sv?
Ja, en de boete is ¤40. Dus dan zou het niet moeten kunnen.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:49 schreef Boterbartje het volgende:
kan wel??
Kan alleen niet indien geen straf of boete lager dan 50?
quote:Op woensdag 19 december 2012 13:46 schreef Paxcon het volgende:
Weet iemand waarom deze onjuist is:Lijkt mij ook juist.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit antwoord moet toch juist zijn, zie art. 404 lid 2 sub b Sv?
Gaat over ARW in Groningen toch? Kan ook best zijn dat het gewoon fout in het antwoordmodel staat. Vorig jaar zijn er ook een stuk of 4-5 antwoorden achteraf gewijzigd.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:51 schreef Paxcon het volgende:
Ja, vreemd...
Ik stel hem ook wel even op het forum van het vak op nestor.
Jep..quote:Op woensdag 19 december 2012 13:52 schreef Valid het volgende:
[..]
Gaat over ARW in Groningen toch? Kan ook best zijn dat het gewoon fout in het antwoordmodel staat. Vorig jaar zijn er ook een stuk of 4-5 antwoorden achteraf gewijzigd.
Ik heb hetzelfde antwoord, maar wel goed gerekend.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:51 schreef Paxcon het volgende:
Ja, vreemd...
Lijkt mij gewoon een foutje. Kan bijna niet anders. Enige wat ik kan verzinnen is dat er (als het een APV betreft tenminste) cassatie mogelijk is bij de HR, maar sowieso geen hoger beroep. Laat je even weten hoe het zit, mocht je antwoord krijgen?quote:Op woensdag 19 december 2012 13:51 schreef Paxcon het volgende:
Ja, vreemd...
Precies, dat dacht ik ook.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:53 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Lijkt mij gewoon een foutje. Kan bijna niet anders. Enige wat ik kan verzinnen is dat er (als het een APV betreft tenminste) cassatie mogelijk is bij de HR, maar sowieso geen hoger beroep. Laat je even weten hoe het zit, mocht je antwoord krijgen?
Oh oke, is antwoordblad gewoon verkeerd? Welke versie had jij? Ik V1.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:52 schreef Argelos het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde antwoord, maar wel goed gerekend.
Lijkt mij een prima voorteken.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:57 schreef Valid het volgende:
Godver. Ik heb morgen tentamen (burgerlijk 2) en ik zit gewoon een beetje te chillen. Studeren wil bij mij eigenlijk niet meer zo goed de laatste dag/uren voor een tentamen. Zit helemaal niet te stressen ofzo, gewoon keihard soggen.
ditquote:Op woensdag 19 december 2012 13:57 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Lijkt mij een prima voorteken.
Correctie, ik was te snel. Ik heb ook versie 1 en ook fout gerekend.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:55 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Oh oke, is antwoordblad gewoon verkeerd? Welke versie had jij? Ik V1.
En ik zal het laten weten.
Dat is wel een beetje sneaky.quote:Op woensdag 19 december 2012 14:00 schreef Paxcon het volgende:
Oooh kut, er staat beslissing.
Godv*****
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |