Oh die ken ik nietquote:Op dinsdag 18 december 2012 20:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er is ook zo'n nieuwe gast, Bob Dylan ofzo, die heeft dat truukje ook op tv gezien
Helemaal mee eens, als je geen bestaansrecht hebt moet je niet kunstmatig in leven gehouden worden. Ze gaan maar lekker bedelen bij Mojo, Pinkpop of Lowlands voor een donatie.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:46 schreef Giku het volgende:
Nu we het toch over muziek hebben**, het Metropole Orkest krijgt misschien een extra vergoeding/subsidie omdat ze 35.000 handtekeningen hebben.
Dat lijkt mij juist een reden om ze niet te steunen, als die 35.000 mensen dan ook naar die concerten gaan kunnen ze nog jaren door. Als ze alleen lege zalen trekken is er toch geen noodzaak om zo'n clubje te behouden?
**hadden
Wellicht moeten ze dan een andere vorm van inkomsten vinden, zoals de meeste muziekmakerts?quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het punt is juist dat ze (omdat het een orkest is) niet kunnen bestaan met volle zalen.
die is nog groen achter de oren die Bobquote:
Die markt is voor een band al heel moeilijk, laat staan als je de inkomsten over zo veel mensen moet verdelen. Dan gaat het dus kapot. En cultuur is belangrijker dan het bedrag wat Nederlanders er in geld voor over hebben.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:49 schreef Giku het volgende:
[..]
Wellicht moeten ze dan een andere vorm van inkomsten vinden, zoals de meeste muziekmakerts?
Je weet het niet zeker he van die 35.000 mensen. Met iets meer dan 4300 octopussen zit je ook al aan die handtekeningen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:46 schreef Giku het volgende:
Nu we het toch over muziek hebben**, het Metropole Orkest krijgt misschien een extra vergoeding/subsidie omdat ze 35.000 handtekeningen hebben.
Dat lijkt mij juist een reden om ze niet te steunen, als die 35.000 mensen dan ook naar die concerten gaan kunnen ze nog jaren door. Als ze alleen lege zalen trekken is er toch geen noodzaak om zo'n clubje te behouden?
**hadden
Zonder overheidssteun redt het Metropole Orkest het niet. En het Amerikaanse systeem, daar zijn dat soort orkesten dus ook nietquote:Op dinsdag 18 december 2012 20:49 schreef Keyos het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, als je geen bestaansrecht hebt moet je niet kunstmatig in leven gehouden worden. Ze gaan maar lekker bedelen bij Mojo, Pinkpop of Lowlands voor een donatie.
Ik vind de Nederlandse 'cultuursector' compleet doorgeslagen, er wordt veel te veel geleund op overheidsgeld in plaats van eigen bronnen aanboren. Je moet toewerken naar een systeem waar bedrijven donaties doen om als sponsor op een boekje of muur te staan, vergelijkbaar met de USA.
we hebben een windowsfarm gelukkig maar inderdaad. Server was kapot, gaan ze discussieren bij mijn kantoor; misschien maar een apple server? en dn lachen ze mij uitquote:Op dinsdag 18 december 2012 20:47 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
En zetten andere collega's dan hun Macbook op jouw bureau?
Dan doen we het zonder orkest, het is niet zo dat Nederland van de kaart geveegd wordt zonder.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zonder overheidssteun redt het Metropole Orkest het niet. En het Amerikaanse systeem, daar zijn dat soort orkesten dus ook niet
op 2 wangen ookquote:Op dinsdag 18 december 2012 20:51 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
we hebben een windowsfarm gelukkig maar inderdaad. Server was kapot, gaan ze discussieren bij mijn kantoor; misschien maar een apple server? en dn lachen ze mij uit
en ik moest de offerte aanvragen en orders voor iphone hoesjes en ipadmappen doen
en als iets niet werkte; kan misschien door macbook komen denk je niet?
en dan zeg ik; gelijk van het netwerk af dat kut ding. En dan gaan we lachen. Gelukkig werkt maar een iemand bij ons met een macbook. En dat vind ik helemaal prima want dat is ook apples doelgroep; grafisch vormgever.
zolang het maar niet scholieren zijn die enkel geilen op design, apples en hipstergedrag
tevens die vent die kusjes op beide wangen van carice kreeg is complete held
Nee, natuurlijk niet. Nederland ook wordt niet van de kaart geveegd als er geen cent meer naar wat voor cultuursubsidie dan ook gaat. Maar dat wil niet zeggen dat het goed of wenselijk isquote:Op dinsdag 18 december 2012 20:52 schreef Keyos het volgende:
[..]
Dan doen we het zonder orkest, het is niet zo dat Nederland van de kaart geveegd wordt zonder.
huh wat?quote:
Kennelijk vind de Nederlander dat niet, anders zou er wel meer geld naartoe stromen?quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die markt is voor een band al heel moeilijk, laat staan als je de inkomsten over zo veel mensen moet verdelen. Dan gaat het dus kapot. En cultuur is belangrijker dan het bedrag wat Nederlanders er in geld voor over hebben.
Als er geen vraag naar is, en te veel aanbod dan houdt het toch op?quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zonder overheidssteun redt het Metropole Orkest het niet. En het Amerikaanse systeem, daar zijn dat soort orkesten dus ook niet
die vent heeft de dag van z'n leven.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:54 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
huh wat?
ja gaaf he
ook echt die rode lipjes erop, sowieso de rest van de week niet douchen
gelijke gevallen gelijk behandelen. Waarom het 1e wel andere niet?quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:54 schreef Giku het volgende:
[..]
Kennelijk vind de Nederlander dat niet, anders zou er wel meer geld naartoe stromen?
Dat er orkesten moeten zijn, prima, maar in elk dorp zijn er 5, en die krijgen allemaal subsidie. En lege zalen. Schrap dan die miljoenen en stroom die naar 'belangrijke' orkesten.
[..]
Als er geen vraag naar is, en te veel aanbod dan houdt het toch op?
Mij ook een raadsel waarom er zoveel kunstenaars, musea en andere instellingen moeten zijn als dat niet rendabel is en ze vreselijk weinig bezoekers trekken, meestal alleen mensen die zelf in die wereld zitten
Dan niet dus.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:55 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
gelijke gevallen gelijk behandelen. Waarom het 1e wel andere niet?
Ik geil op design. Niet op hipstergedrag.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:51 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
we hebben een windowsfarm gelukkig maar inderdaad. Server was kapot, gaan ze discussieren bij mijn kantoor; misschien maar een apple server? en dn lachen ze mij uit
en ik moest de offerte aanvragen en orders voor iphone hoesjes en ipadmappen doen
en als iets niet werkte; kan misschien door macbook komen denk je niet?
en dan zeg ik; gelijk van het netwerk af dat kut ding. En dan gaan we lachen. Gelukkig werkt maar een iemand bij ons met een macbook. En dat vind ik helemaal prima want dat is ook apples doelgroep; grafisch vormgever.
zolang het maar niet scholieren zijn die enkel geilen op design, apples en hipstergedrag
tevens die vent die kusjes op beide wangen van carice kreeg is complete held
Oké, maar het ging over het Metropole Orkest. Dan kun je wel alle kunstenaars van Nederland noemen, maar dat was dus niet het punt. En musea: niet alles draait om geld. Als dat zo was was er nauwelijks nog cultuur in Nederland over.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:54 schreef Giku het volgende:
[..]
Kennelijk vind de Nederlander dat niet, anders zou er wel meer geld naartoe stromen?
Dat er orkesten moeten zijn, prima, maar in elk dorp zijn er 5, en die krijgen allemaal subsidie. En lege zalen. Schrap dan die miljoenen en stroom die naar 'belangrijke' orkesten.
[...]
Mij ook een raadsel waarom er zoveel kunstenaars, musea en andere instellingen moeten zijn als dat niet rendabel is en ze vreselijk weinig bezoekers trekken, meestal alleen mensen die zelf in die wereld zitten
Wat denk je van al die 'poppodia' die gebouwd worden in steden met gemeentegeld, volgens mij heeft een zeer groot percentage problemen om een kwalitatief programma aan te bieden, laat staan vol te krijgen. Dat soort zaaltjes zijn genoodzaakt om van begin tot einde aan het infuus van de gemeente te liggen, daar betaal ik toch geen geld voor?quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:54 schreef Giku het volgende:
[..]
[..]
ik zou ruilen willen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:55 schreef De_Fietser het volgende:
[..]
die vent heeft de dag van z'n leven.
dan is het goedquote:Op dinsdag 18 december 2012 20:56 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik geil op design. Niet op hipstergedrag.
ik had nog zo gezegd dat je niet mocht verklappen dat ik een BN'er was.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:56 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
ik zou ruilen willen.
ik heb een keer iets vergelijksbaars gehad als intiem moment met een BN'er maar dat lijkt me niet handig om hier te vertellen
Gordon lekt het meeste zelf naar de bladen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:56 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
ik zou ruilen willen.
ik heb een keer iets vergelijksbaars gehad als intiem moment met een BN'er maar dat lijkt me niet handig om hier te vertellen
Als dat dezelfde Talamini is als in Zwolle:quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:01 schreef Boterbartje het volgende:
zei nog zo dat de oude markt te klein was
maar neu,
wel gezellig plein daar niet van, maar het zo veel beter op het van heek plein gekund
wel lekker ijsco's van talaminis in de buurt
Dan moeten die maar failliet gaan toch? Ik bedoel, waarom moet 'kunst' en 'orkest' en 'poppodia' er zijn als er geen behoefte uit de samenleving is? Als er in de regio Tilburg/Eindhoven/Den Bosch 3 poppodia zijn die alle drie moeite hebben om rond te komen, dan schrap je er 2. Zelfde geld voor 50 orkesten in die regio en ook voor 'kunst'-projecten.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:56 schreef Keyos het volgende:
[..]
Wat denk je van al die 'poppodia' die gebouwd worden in steden met gemeentegeld, volgens mij heeft een zeer groot percentage problemen om een kwalitatief programma aan te bieden, laat staan vol te krijgen. Dat soort zaaltjes zijn genoodzaakt om van begin tot einde aan het infuus van de gemeente te liggen, daar betaal ik toch geen geld voor?
Hij gelukkig niet, wat een kneus dat.. maar warmquote:Op dinsdag 18 december 2012 21:02 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Gordon lekt het meeste zelf naar de bladen.
Omdat er dingen zijn waar de bevolking geen geld voor neer wil leggen, maar die wel belangrijk zijn. Voor het land, voor de burgers, voor de toekomst.quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:02 schreef Giku het volgende:
[..]
Dan moeten die maar failliet gaan toch? Ik bedoel, waarom moet 'kunst' en 'orkest' en 'poppodia' er zijn als er geen behoefte uit de samenleving is? Als er in de regio Tilburg/Eindhoven/Den Bosch 3 poppodia zijn die alle drie moeite hebben om rond te komen, dan schrap je er 2. Zelfde geld voor 50 orkesten in die regio en ook voor 'kunst'-projecten.
Waarom doet iedereen moeilijk als het over dit soort zaken gaat maar als het om Voetbal gaat, waar precies dezelfde argumenten langskomen dan schreeuwt iedereen brand en moord want daar hoeft de samenleving niet voor te betalen. Ik ben het er ook volkomen mee eens dat er trouwens te veel betaald voetbalclubs zijn in Nederland.
beste ijs uit twente komt van vanderpoel uit hengelo. Zit een klein winkeltje van daar op de oude markt, dus 2 plekken voor lekker ijsquote:Op dinsdag 18 december 2012 21:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als dat dezelfde Talamini is als in Zwolle:Wat een ranzig ijs hebben die. In Zwolle hebben we een soort tweestrijd tussen verreweg de beste ijssalon (die ijs maakt op melkbasis) en Talamini (waterbasis) (
)
Dat we teveel betaald voetbalclubs hebben zie je ook terug in de toeschouwersaantallen van jupiler league clubs. De vaste eredivisie clubs doen het over het algemeen wel goed met toeschouwers.quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:02 schreef Giku het volgende:
[..]
Dan moeten die maar failliet gaan toch? Ik bedoel, waarom moet 'kunst' en 'orkest' en 'poppodia' er zijn als er geen behoefte uit de samenleving is? Als er in de regio Tilburg/Eindhoven/Den Bosch 3 poppodia zijn die alle drie moeite hebben om rond te komen, dan schrap je er 2. Zelfde geld voor 50 orkesten in die regio en ook voor 'kunst'-projecten.
Waarom doet iedereen moeilijk als het over dit soort zaken gaat maar als het om Voetbal gaat, waar precies dezelfde argumenten langskomen dan schreeuwt iedereen brand en moord want daar hoeft de samenleving niet voor te betalen. Ik ben het er ook volkomen mee eens dat er trouwens te veel betaald voetbalclubs zijn in Nederland.
Ja, nu moet je het vertellen ook.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:56 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
ik zou ruilen willen.
En dat bepaalt wie? Iemand die iets gestudeerd heeft en daarom is het waar? Het is niet alsof de bevolking er nu iets van op steekt, daar 90% nooit naar orkesten of musea gaat.quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat er dingen zijn waar de bevolking geen geld voor neer wil leggen, maar die wel belangrijk zijn. Voor het land, voor de burgers, voor de toekomst.
Dat gaat in dit geval misschien op. Maar wat is er gebeurd met opkomen voor minderheden?quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:06 schreef Giku het volgende:
[..]
En dat bepaalt wie? Iemand die iets gestudeerd heeft en daarom is het waar? Het is niet alsof de bevolking er nu iets van op steekt, daar 90% nooit naar orkesten of musea gaat.
Ik bedoel; als er echt zoveel behoefte aan is om het te behouden, dan komt er vanzelf een partij die dat wel zelf kan doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |