Dat we teveel betaald voetbalclubs hebben zie je ook terug in de toeschouwersaantallen van jupiler league clubs. De vaste eredivisie clubs doen het over het algemeen wel goed met toeschouwers.quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:02 schreef Giku het volgende:
[..]
Dan moeten die maar failliet gaan toch? Ik bedoel, waarom moet 'kunst' en 'orkest' en 'poppodia' er zijn als er geen behoefte uit de samenleving is? Als er in de regio Tilburg/Eindhoven/Den Bosch 3 poppodia zijn die alle drie moeite hebben om rond te komen, dan schrap je er 2. Zelfde geld voor 50 orkesten in die regio en ook voor 'kunst'-projecten.
Waarom doet iedereen moeilijk als het over dit soort zaken gaat maar als het om Voetbal gaat, waar precies dezelfde argumenten langskomen dan schreeuwt iedereen brand en moord want daar hoeft de samenleving niet voor te betalen. Ik ben het er ook volkomen mee eens dat er trouwens te veel betaald voetbalclubs zijn in Nederland.
Ja, nu moet je het vertellen ook.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:56 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
ik zou ruilen willen.
ik heb een keer iets vergelijksbaars gehad als intiem moment met een BN'er maar dat lijkt me niet handig om hier te vertellen
En dat bepaalt wie? Iemand die iets gestudeerd heeft en daarom is het waar? Het is niet alsof de bevolking er nu iets van op steekt, daar 90% nooit naar orkesten of musea gaat.quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat er dingen zijn waar de bevolking geen geld voor neer wil leggen, maar die wel belangrijk zijn. Voor het land, voor de burgers, voor de toekomst.
Dat gaat in dit geval misschien op. Maar wat is er gebeurd met opkomen voor minderheden?quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:06 schreef Giku het volgende:
[..]
En dat bepaalt wie? Iemand die iets gestudeerd heeft en daarom is het waar? Het is niet alsof de bevolking er nu iets van op steekt, daar 90% nooit naar orkesten of musea gaat.
Ik bedoel; als er echt zoveel behoefte aan is om het te behouden, dan komt er vanzelf een partij die dat wel zelf kan doen.
Wat is een onderzoeksnotitie?quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:10 schreef Phaelanx_NL het volgende:
7- voor onderzoeksnotitie.
Beetje jammer, maar geen man overboord.
Bewaren van cultureel erfgoed is al één ding wat geld kost, en weinig oplevert. En hoe vaak precies moet ik nog zeggen dat de behoefte (in geld uitgedrukt, natuurlijkquote:Op dinsdag 18 december 2012 21:06 schreef Giku het volgende:
[..]
En dat bepaalt wie? Iemand die iets gestudeerd heeft en daarom is het waar? Het is niet alsof de bevolking er nu iets van op steekt, daar 90% nooit naar orkesten of musea gaat.
Ik bedoel; als er echt zoveel behoefte aan is om het te behouden, dan komt er vanzelf een partij die dat wel zelf kan doen.
Casus voor oefenrechtbank waar we uit moesten halen wat de vordering zou zijn op basis van welk artikel, vervolgens moesten we daar het belangrijkste twistpunt uithalen en uitwerken in 2500 woorden.quote:
Even een biertje drinken met een rechterquote:Op dinsdag 18 december 2012 21:13 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Casus voor oefenrechtbank waar we uit moesten halen wat de vordering zou zijn op basis van welk artikel, vervolgens moesten we daar het belangrijkste twistpunt uithalen en uitwerken in 2500 woorden.
Wie bepaalt dat:quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bewaren van cultureel erfgoed is al één ding wat geld kost, en weinig oplevert. En hoe vaak precies moet ik nog zeggen dat de behoefte (in geld uitgedrukt, natuurlijk) niet het punt is?
Verrijken van de culturele kennis van de bevolking - en het beschikbaar stellen van de mogelijkheid tot die verrijking - is een taak van de overheid.
Ik doe het niet meer voor magere voldoendesquote:Op dinsdag 18 december 2012 21:14 schreef De_Fietser het volgende:
[..]
Even een biertje drinken met een rechter![]()
Dikke voldoende though.
Dat is gewoon jouw persoonlijke mening, die mag jij uiteraard hebben. Ik deel die mening absoluut niet , vandaar dat ik mij ook niet kan vinden in het 'doembeeld' dat pro-cultuur mensen vaak schetsen wat er allemaal wel niet mis is met Nederland als we dit en dat niet hebben,quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bewaren van cultureel erfgoed is al één ding wat geld kost, en weinig oplevert. En hoe vaak precies moet ik nog zeggen dat de behoefte (in geld uitgedrukt, natuurlijk) niet het punt is?
Verrijken van de culturele kennis van de bevolking - en het beschikbaar stellen van de mogelijkheid tot die verrijking - is een taak van de overheid.
lightning-edit.quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:15 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ik doe het niet meer voor magere voldoendes.
http://seriousrequest.3fm.nl/live/quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:17 schreef Boterbartje het volgende:
kutzooi, geen SR hier. kut nijmegense analoge zenders. Waarom geen etalage zender of 101 tv, ik mis m'n HD TV
volle bak zegquote:Op dinsdag 18 december 2012 21:18 schreef Ties02 het volgende:
[..]
http://seriousrequest.3fm.nl/live/
Dat 'bepaalt' niemand, zoals je waarschijnlijk wel weet, gezien de formulering van je vraag. Echter, het is algemeen aangenomen als sociaal mensenrecht en onder andere vastgelegd in de UVRM (art 27), ICESCR (art 15) en talloze andere verdragen. Ook staat het in vrijwel iedere grondwet, inclusief de onze (art 22 lid 3).quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:15 schreef Giku het volgende:
[..]
Wie bepaalt dat:
A) Dat beschikbaar stellen van cultuur een van de taken is van een overheid
Eh, dit is niet echt een vraag. Denk ik.quote:B) Wat dan in godsnaam zo verrijkt is?
Het gaat om de mogelijkheid. Dat niet alle burgers daar aan meedoen is een keuze van die burgers, maar dat doet niets af aan het recht van de minderheid.quote:En C) Zelfs qua aantallen verrijkt de bevolking niet, snelle Google; http://kunst.blog.nl/alle(...)-musea-van-nederland
De nummer 10 behaalt net zo veel bezoekersaantallen als elk van de 2 bioscopen hier in de stad, laat staan in de rest van Nederland.
Dus de bevolking wordt niet verrijkt?
Waar haal je dat nou steeds vandaan?quote:Dus zelfs buiten het geld om, slaat het nergens op, zéker als je nog bedenkt dat er gewoon geen behoefte aan is.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:20 schreef Boterbartje het volgende:
werkt niet
Surface ondersteunt wel flash maar op x aantal door microsoft gewhitliste website, bullshit
ga wel gewoon luisteren en dan nog even tentamen voor morgen overkijken!
wat ik zeg; plein was voor 9 uur al dicht.. 10.000 man mag erop, niet meerquote:
ik weet het, ik weet hetquote:
Waarom ?quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:22 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
ik weet het, ik weet het
ik laat hem je wel een keer zien, dan denk je; wauw wat tof!
Als je wil lachen, ik ga hem morgen terugsturen naar MS
Uiteraard ben ik ook niet voor alle vormen van subsidie, maar ik vind de algemene 'als het niet op eigen benen kan staan is het toch bullshit'-houding verwerpelijk. Een museum is geen winstmakend bedrijf, en bedoelt dat ook niet te zijn.quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:16 schreef Keyos het volgende:
[..]
Dat is gewoon jouw persoonlijke mening, die mag jij uiteraard hebben. Ik deel die mening absoluut niet , vandaar dat ik mij ook niet kan vinden in het 'doembeeld' dat pro-cultuur mensen vaak schetsen wat er allemaal wel niet mis is met Nederland als we dit en dat niet hebben,
Het zou inderdaad zonde zijn als bijvoorbeeld het Rijksmuseum haar deuren moet sluiten, het zal mij en een groot gedeelte van de bevolking echter niet boeien als de subsidie van een 'Indiaanse dansclub' uit Spangen wordt stopgezet. Om dat soort gevallen gaat het om, je moet essentiële stukken cultuur toegankelijk houden (schilderijen van Van Gogh bijvoorbeeld), dat betekend niet dat er zoveel subsidie uitgegeven moet worden als nu het geval is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |