abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120479944
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:23 schreef Jigzoz het volgende:

Ik zal lamsvlees eten. Jigzoz 17:15
Iets met schaapskleren en wolven ;) dat is gewoon wat de atheisten altijd geweest zijn:
"We zullen vast wel geloven in God hoor... als er maar... je weet wel... bewijzen en dergelijke...."
Jaja :)
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_120480226
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:27 schreef man1986 het volgende:

[..]

Iets met schaapskleren en wolven ;) dat is gewoon wat de atheisten altijd geweest zijn:
"We zullen vast wel geloven in God hoor... als er maar... je weet wel... bewijzen en dergelijke...."
Jaja :)
Niet dan?
  dinsdag 18 december 2012 @ 21:36:44 #53
16305 Jappie
parttime reverend
pi_120480671
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:27 schreef man1986 het volgende:
Iets met schaapskleren en wolven dat is gewoon wat de atheisten altijd geweest zijn: "We zullen vast wel geloven in God hoor... als er maar... je weet wel... bewijzen en dergelijke...."Jaja
Niet om het een of ander, maar je bent nu al ik weet niet hoeveel topics bezig met God proberen te bewijzen door allerlei theoretische stellingen etcetera...dat getuigt niet echt van geloof maar meer van een voor jezelf BEWEZEN God.

Je bent wat dat betreft dus geen haar beter of slechter dan een Atheist...als je wil geloven; doe dat dan gewoon zonder jezelf te handicappen met het idee dat je iets bewijzen kan/moet.
pi_120480874
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Niet dan?
Jigzoz en Jappie, de positie van een atheïst berust uiteindelijk op een wolf in schaapskleren.
De zogenaamde 'schaap' vraagt om bewijs voor God, maar de daadwerkelijke "wolf' wil oorlog voeren tegen het Lam.

Atheist

quote:

[ Bericht 0% gewijzigd door man1986 op 18-12-2012 21:46:28 ]
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_120481593
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:39 schreef man1986 het volgende:

[..]

Jigzoz, de positie van een atheïst berust uiteindelijk op een wolf in schaapskleren.
De zogenaamde 'schaap' vraagt om bewijs voor God, maar de daadwerkelijke "wolf' wil oorlog voeren tegen het Lam.

Atheist

[..]

Nou, heel simpel dan:

Op een dag zegt God tegen mij: "Je wilde bewijs? Hier ben ik."
Ik: "Wow, God, jij bent wel de laatste die ik verwacht had!
God: "Dat zal allemaal best, maar geloof je nu in mijn bestaan?
Ik: "Absoluut."
God: "Mooi. Ga je dan nu leven volgens mijn woord?"
Ik: "Dan moet je nog wel even een paar dingen uitleggen, want ik heb nu sterk het idee dat jij best wel een lul bent, zacht uitgedrukt."

Dan gaan God en ik dus even rustig met elkaar in gesprek en zijn er twee uitkomsten mogelijk:
1. Ik snap waarom al die ellende per se noodzakelijk was en ik geef God gelijk. Dan word ik net zo'n hyperchristen als jij.
2. God blijkt inderdaad een levensgevaarlijke, megalomane sadistische psychopaat zonder enig gevoel voor humor te zijn. Dan word ik maar gewoon extremistisch satanist. Da's veel liefdevoller.
pi_120481815
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, heel simpel dan:

Op een dag zegt God tegen mij: "Je wilde bewijs? Hier ben ik."
Ik: "Wow, God, jij bent wel de laatste die ik verwacht had!
God: "Dat zal allemaal best, maar geloof je nu in mijn bestaan?
Ik: "Absoluut."
God: "Mooi. Ga je dan nu leven volgens mijn woord?"
Ik: "Dan moet je nog wel even een paar dingen uitleggen, want ik heb nu sterk het idee dat jij best wel een lul bent, zacht uitgedrukt."

Dan gaan God en ik dus even rustig met elkaar in gesprek en zijn er twee uitkomsten mogelijk:
1. Ik snap waarom al die ellende per se noodzakelijk was en ik geef God gelijk. Dan word ik net zo'n hyperchristen als jij.
2. God blijkt inderdaad een levensgevaarlijke, megalomane sadistische psychopaat zonder enig gevoel voor humor te zijn. Dan word ik maar gewoon extremistisch satanist. Da's veel liefdevoller.
You just proved my point :)
pi_120481889
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:49 schreef man1986 het volgende:

[..]

You just proved my point :)
Dus of god goed of in- en inslecht is doet er voor jou niet toe?
pi_120482138
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:50 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je bent precies een wolf. Eerst wil je bewijs voor God (in je hypothese) en als je dat bewijs hebt creëer weer andere randvoorwaarden om op basis daarvan het Lam aan te vallen en met Hem oorlog voeren. Een atheïst/wolf in hart en nieren zijn jullie :)
pi_120482193
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:53 schreef man1986 het volgende:

[..]

Je bent precies een wolf. Eerst wil je bewijs voor God (in je hypothese) en als je dat bewijs hebt creëer weer andere randvoorwaarden om op basis daarvan het Lam aan te vallen en met Hem oorlog voeren. Een atheïst/wolf in hart en nieren zijn jullie :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:50 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

pi_120482738
edit
Wat is het grootste medicijn?
-Geen idee, mijn dick is op.
pi_120482797
Dit geeft wel weer een invalshoek die ik nog niet kende. Het gaat niet om wat God doet of laat, maar puur om zijn bestaan.

Stel nou dat God niet bestaat, maar Satan wel. Word je dan ineens satanist?
  dinsdag 18 december 2012 @ 22:04:29 #62
16305 Jappie
parttime reverend
pi_120483145
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:39 schreef man1986 het volgende:
Jigzoz en Jappie, de positie van een atheïst berust uiteindelijk op een wolf in schaapskleren
Zal gerust, maar ik had het nu net ff over jou; iets met een splinter en een balk endezo. :)
pi_120483161
Satan is omgekeerde van bestaan nl. vernietiging.
pi_120483278
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

[..]

Een atheist vraagt niet primair of God goed of slecht is.
Hij vraagt primair dat als er een bewijs is voor Gods bestaan, dat hij dan in Hem zal geloven.

(aan de mods, dit is de zogenaamde definitie in het dagelijks spraakgebruik :% )

En vanuit je eerdere hypothetische situatie bestaat God. Dus dien je Hem vanuit je hypothese ook op die voorwaarde te gaan geloven en niet als een sluwe wolf weer met nieuwe randvoorwaarden te komen.
Anders zijn we de draad helemaal kwijt wat atheïsme betreft. Of moet God ook een paarse kleur hebben voordat een atheïst Hem zal geloven etc.? You get my point.

En als de goede wolf dat atheisten zijn, komen ze altijd weer met nieuwe randvoorwaarden en eisen om hun spelletje in stand the houden.
pi_120483294
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:04 schreef Rawberry het volgende:
Satan is omgekeerde van bestaan nl. vernietiging.
Da's ook wel een leuke. Alles zal uiteindelijk vernietigd worden, dus Satan gaat winnen?
pi_120483390
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:06 schreef man1986 het volgende:

[..]

Een atheist vraagt niet primair of God goed of slecht is.
Hij vraagt primair dat als er een bewijs is voor Gods bestaan, dat hij dan in Hem zal geloven.

(aan de mods, dit is de zogenaamde definitie in het dagelijks spraakgebruik :% )

En vanuit je eerdere hypothetische situatie bestaat God. Dus dien je Hem vanuit je hypothese ook op die voorwaarde te gaan geloven en niet als een sluwe wolf weer met nieuwe randvoorwaarden te komen.
Anders zijn we de draad helemaal kwijt wat atheïsme betreft. Of moet God ook een paarse kleur hebben voordat een atheïst Hem zal geloven etc.? You get my point.

En als de goede wolf dat atheisten zijn, komen ze altijd weer met nieuwe randvoorwaarden en eisen om hun spelletje in stand the houden.
Ja, mooi is dat. Dus ik mag het niet over een hypothetische god hebben, omdat ik anders niet pas binnen jouw plaatje van de standaardatheïst?
pi_120483537
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Da's ook wel een leuke. Alles zal uiteindelijk vernietigd worden, dus Satan gaat winnen?
Als er nog een Satan is dan :P
pi_120483551
Men is geneigd te geloven in een god die de eigen werken rechtvaardigt, de mens en zijn daden vleit, en beloften van verbetering geeft zonder daadwerkelijk zelf iets op te moeten geven.

Een god die geen verandering impliceert. Zoals men altijd prefereert te geloven in zaken die geen verandering eisen. Men verkiest liever de comfort zone.

''Many are unwilling to accept of Christ until the whole mystery of the plan of salvation shall be made plain to them. They refuse the look of faith, although they see that thousands have looked, and have felt the efficacy of looking, to the cross of Christ. Many wander in the mazes of philosophy, in search of reasons and evidence which they will never find, while they reject the evidence which God has been pleased to give. They refuse to walk in the light of the Sun of Righteousness, until the reason of its shining shall be explained. All who persist in this course will fail to come to a knowledge of the truth. God will never remove every occasion for doubt. He gives sufficient evidence on which to base faith, and if this is not accepted, the mind is left in darkness. ''
pi_120483564
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, mooi is dat. Dus ik mag het niet over een hypothetische god hebben, omdat ik anders niet pas binnen jouw plaatje van de standaardatheïst?
Mijn punt is hierboven zeer duidelijk uiteengezet mr. Wolf :)
En ik zal niet te diep op atheïsten ingaan uit vrees voor een ban :P
pi_120483858
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:10 schreef man1986 het volgende:

[..]

Mijn punt is hierboven zeer duidelijk uiteengezet mr. Wolf :)
En ik zal niet te diep op atheïsten ingaan uit vrees voor een ban :P
Nou, je hebt een aantal keer herhaald dat je atheïsten wolven in schaapskleren vindt omdat ze in het hypothetische geval van het bewezen worden van het bestaan van een god nog wel geïnteresseerd zouden zijn in het waarom van al die ellende en massaslachtingen. Ik kan die redenatie niet volgen. 'Geloven in' impliceert toch niet dat je er ook achter staat? Ik geloof ook in het bestaan van kindermoord, maar ik vind het tegelijkertijd intens verwerpelijk.
pi_120483950
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:09 schreef Rawberry het volgende:

[..]

Als er nog een Satan is dan :P
Zonder Satan geen vernietiging?
pi_120484274
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:14 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, je hebt een aantal keer herhaald dat je atheïsten wolven in schaapskleren vindt omdat ze in het hypothetische geval van het bewezen worden van het bestaan van een god nog wel geïnteresseerd zouden zijn in het waarom van al die ellende en massaslachtingen. Ik kan die redenatie niet volgen. 'Geloven in' impliceert toch niet dat je er ook achter staat? Ik geloof ook in het bestaan van kindermoord, maar ik vind het tegelijkertijd intens verwerpelijk.
Hoe erg ik het ook vind en het anders had gemogen, maar als je een oneindige regressie van randvoorwaarden -en eisen erop nahoudt als atheïst, dan ben je inderdaad een wolf in schaapskleren.
pi_120484382
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:21 schreef man1986 het volgende:

[..]

Hoe erg ik het ook vind en het anders had gemogen, maar als je een oneindige regressie van randvoorwaarden -en eisen erop nahoudt als atheïst, dan ben je inderdaad een wolf in schaapskleren.
Komt ie nog een keer: als ik bewijs voor het bestaan van een god vind, dan zal ik in die god geloven. Echt.

Wat is daar nou zo moeilijk aan?
pi_120484383
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:21 schreef man1986 het volgende:

[..]

Alleen God oordeelt, toch?
pi_120484490
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Komt ie nog een keer: als ik bewijs voor het bestaan van een god vind, dan zal ik in die god geloven. Echt.

Wat is daar nou zo moeilijk aan?
Zei de wolf tegen roodkapje
quote:
pi_120484620
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zonder Satan geen vernietiging?
Als je Satan aanbidt dan aanbid je je zelfvernietiging.
pi_120484649
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:24 schreef man1986 het volgende:

[..]

Zei de wolf tegen roodkapje

[..]

En als die god echt blijkt te bestaan (ik geloof er dus op dat moment in, ja echt), dan zal ik hem inderdaad fanatiek bestrijden.

Ja, je kunt geloven in het bestaan van dat wat je bestrijdt.

Snap je het nu wel?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2012 22:27:27 ]
pi_120484694
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:26 schreef Rawberry het volgende:

[..]

Als je Satan aanbidt dan aanbid je je zelfvernietiging.
En als je God aanbindt, dan aanbid je zelfverheerlijking?
pi_120484798
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En als je God aanbindt, dan aanbid je zelfverheerlijking?
God aanbidden staat voor het dienen van anderen.
pi_120484838
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:28 schreef Rawberry het volgende:

[..]

God aanbidden staat voor het dienen van anderen.
Oei, da's nog erger...
pi_120484888
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Oei, da's nog erger...
Hoezo?
pi_120484937
Als er een God bestaat (volgens jouw hypothese), dan zal jij en andere atheisten (met hun oneindige regressie van randvoorwaarden) niet in Hem gaan geloven, maar oorlog tegen Hem voeren.

Zij zullen oorlog voeren tegen het Lam, maar het Lam zal hen overwinnen.
pi_120485055

[ Bericht 100% gewijzigd door man1986 op 18-12-2012 22:31:31 ]
pi_120485130
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:29 schreef Rawberry het volgende:

[..]

Hoezo?
Omdat dat slavernij is.
pi_120485171
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Omdat dat slavernij is.
Jij bent al een slaaf.
pi_120485178
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:30 schreef man1986 het volgende:

Als er een God bestaat (volgens jouw hypothese), dan zal jij en andere atheisten (met hun oneindige regressie van randvoorwaarden) niet in Hem gaan geloven, maar oorlog tegen Hem voeren.

Zij zullen oorlog voeren tegen het Lam, maar het Lam zal hen overwinnen.

En hoe stel je je precies een oorlog voor waarbij de ene partij niet in de andere gelooft?
pi_120485207
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:32 schreef man1986 het volgende:

[..]

Jij bent al een slaaf.
O, dan is slavernij toch niet zo erg als ik dacht.
pi_120485283
quote:

[..]

Omdat dat slavernij is.
Niet als je het uit jezelf doet.
pi_120485309
quote:

[..]

En hoe stel je je precies een oorlog voor waarbij de ene partij niet in de andere gelooft?
Ongeloof is de afwezigheid van vertrouwen in Hem, en dat is precies waar die bijbelprofetie rondom de toekomstige oorlog om draait.
pi_120485313
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:34 schreef Rawberry het volgende:

[..]

Niet als je het uit jezelf doet.
Daar heb je een punt.
pi_120485359
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:34 schreef man1986 het volgende:

[..]

Ongeloof is de afwezigheid van vertrouwen in Hem, en dat is precies waar die bijbelprofetie rondom de toekomstige oorlog om draait.
Dus... Ik heb geen vertrouwen in Wilders, dus ik geloof niet in zijn bestaan? Is dat de kern van je betoog?
pi_120485599
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:34 schreef man1986 het volgende:

[..]

Oorlog?
pi_120485685
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dus... Ik heb geen vertrouwen in Wilders, dus ik geloof niet in zijn bestaan? Is dat de kern van je betoog?
Ik mag geen links plaatsen naar van Dale om mezelf te kunnen onderbouwen.
Maar 'geloof' heeft natuurlijk verschillende definities. Een geloof in Wilders is van een andere definitie dan waar ik naar wees.

De oorlog tegen het Lam is gebaseerd op de afwezigheid van vertrouwen in Jezus als jou Heer en Koning.
pi_120485755
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:40 schreef man1986 het volgende:

[..]

Ik mag geen links plaatsen naar van Dale om mezelf te kunnen onderbouwen.
Maar 'geloof' heeft natuurlijk verschillende definities. Een geloof in Wilders is van een andere definitie dan waar ik naar wees.

De oorlog tussen het Lam is gebaseerd in afwezigheid van vertrouwen in Jezus als jou Heer en Koning.
Ah, kijk, dan zijn we eruit. Zelfs als de entiteit 'God' zou blijken te bestaan, dan 'geloof' ik nog steeds niet in hem. Klopt.
pi_120485899
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ah, kijk, dan zijn we eruit. Zelfs als de entiteit 'God' zou blijken te bestaan, dan 'geloof' ik nog steeds niet in hem. Klopt.
lol
pi_120485924
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:22 schreef Jigzoz het volgende:
als ik bewijs voor het bestaan van een god vind, dan zal ik in die god geloven. Echt.
Atheïsten = wolven in schaapskleren :)
pi_120485990
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:44 schreef man1986 het volgende:

[..]

[..]

Atheisten = wolven in schaapskleren :)
Nee, natuurlijk niet. Ik ben er toch eerlijk over? Hoogstens gewoon een wolf in wolfskleren dus.
pi_120486144
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Ik ben er toch eerlijk over? Hoogstens gewoon een wolf in wolfskleren dus.
Mooi dat tenminste één atheïst zijn positie als wolf erkent. Nu nog de rest ;)
pi_120486182
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:47 schreef man1986 het volgende:

[..]

Mooi dat tenminste één atheïst zijn positie als wolf erkent. Nu nog de rest ;)
Nu we elkaar toch dierennaampjes gaan geven: ben jij dan een schaap?
pi_120486409
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nu we elkaar toch dierennaampjes gaan geven: ben jij dan een schaap?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar niet meer een verloren schaap ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')