Wat als, wat als, wat als? Wat als de mormonen gelijk hebben? Of wat als Mohammed de waarheid geopenbaard heeft?quote:Op dinsdag 18 december 2012 17:38 schreef man1986 het volgende:
[..]
Wat als de waarheid een Persoon is en Zich kenbaar heeft gemaakt aan de wereld?
Bijf je dan eeuwig wachten voor een definitie voor de Waarheid, terwijl de Waarheid al geopenbaard is aan ons in Jezus Christus?
Nee, Alice is wel een beetje klaar met al die waarheidsclaimsquote:Don't you care to get to the truth, Alice?
Je hebt het telkens over "de waarheid" zonder er een fatsoenlijke definitie van te geven behalve een quote die volgens de evangelist Johannes door Jezus is gedaan. Dat is mooi voor jou, maar voor mij werkt dat niet.quote:Dus de weg van boeddhisme is niet de weg naar de waarheid.
Als een weg niet leidt naar de waarheid, dan leidt die weg naar een leugen.
Prima, maar ik vraag alleen wel van je om dezelfde kritische blik te werpen op je huidige boeddhisme als op christendom, zo niet meer.quote:
En rationaliteit en logica brengt ons tot het volgende:quote:
quote:Dus de weg van boeddhisme is niet de weg naar de waarheid.
Als een weg niet leidt naar de waarheid, dan leidt die weg naar een leugen.
Dankjequote:Ik wens je oprecht geluk in je Christelijke denkbeeld.
Dat moeten we dan inderdaad maar afwachten.quote:Echter zal de RK, of de wereldreligie aangezien we daarheen gaan, nooit Gods volk verzwelgen. Er is een fundamenteel verschil tussen die bewegingen en de sabbat zal dat verschil illustreren. Er zullen twee groepen zijn en de ene zal de ander vervolgen.
Wat niet erg handig is als je iemand ergens van probeert te overtuigen, is stellen dat vele schrijvers wetenschappers iets vinden en dan vervolgens 5 linkies opplakken die allen dezelfde bron hebben nl de bewering van ene hr Karel van der Toornquote:Op dinsdag 18 december 2012 16:36 schreef BerjanII het volgende:
Hoe vaak moeten het nog herhalen?
Dit heeft Jezus nooit ZELF gezegd, maar is een interpretatie van de "johanneschristenen". zij die verantwoordelijk zijn voor Johannes dus.
Weinig wetenschappers vinden dit evangelie echt betrouwbaar.
http://www.bol.com/nl/p/wie-schreef-de-bijbel/1001004006421079/nl
http://www.wetenschap24.n(...)hreef-de-bijbel.html
http://www.despinoza.nl/spinoza/recensies/professionals_e.shtml
http://www.statenvertaling.net/oude-testament.html
http://www.statenvertaling.net/nieuwe-testament.html
Ga je dit ook nog een keer lezen, of wil je zo graag ergens in geloven dat je de bewijzen tegen jouw geloof gewoon negeert?En bij de weg:Ik herhaal dit steeds, omdat ik hoop dat je het eindelijk eens snapt
Ik tel er 3 van de 5 waar de naam Van der Toom in voorkomt. Nu ja, dit was ook wel mijn bedenking en waarom er gelijk niet gekozen is voor drie verschillende godsdienstwetenschappers, gezien deze ruimschoots voorradig zijn met dezelfde mening. Maar of dit dan ook maar iets aan de mening van man1986 zou verandert hebben, betwijfel ik ten zeerste.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:22 schreef Jappie het volgende:
Wat niet erg handig is als je iemand ergens van probeert te overtuigen, is stellen dat vele schrijvers wetenschappers iets vinden en dan vervolgens 5 linkies opplakken die allen dezelfde bron hebben nl de bewering van ene hr Karel van der Toorn
Als je op de 2 onderste links doorklikt dan kom je wederom uit op Karel van der Toorn als schrijver.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:39 schreef ATON het volgende:
[..]
Ik tel er 3 van de 5 waar de naam Van der Toom in voorkomt. Nu ja, dit was ook wel mijn bedenking en waarom er gelijk niet gekozen is voor drie verschillende godsdienstwetenschappers, gezien deze ruimschoots voorradig zijn met dezelfde mening. Maar of dit dan ook maar iets aan de mening van man1986 zou verandert hebben, betwijfel ik ten zeerste.
Aton zegt mij dat Johannes een lulverhaal is en ik beschouw Aton als een autoriteit op dat gebied..hij mag dan wel wat schorrig blaffen af en toe, maar ik heb niet het idee dat ie ook bijtquote:
Moge God jou naar Zijn enige Zoon Jezus Christus leiden en dat jij Hem kunt aanvaarden als de enige Weg tot Gods Koninkrijkquote:Op dinsdag 18 december 2012 20:48 schreef Jappie het volgende:
[..]
Aton zegt mij dat Johannes een lulverhaal is en ik beschouw Aton als een autoriteit op dat gebied..hij mag dan wel wat schorrig blaffen af en toe, maar ik heb niet het idee dat ie ook bijt
OK, heb ik gevonden. Deze twee laatste linken ( O.T. en N.T. ) zijn gewoon algemene basiskennis en zie niet direct iets wat zou afwijken van andere bronnen die ik ken. Hier kan men niet spreken van een persoonlijke visie. ( ik heb nog niks van Dr. K. van der Toorn gelezen, maar lijkt me toch wel een gedegen bron )quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:46 schreef Jappie het volgende:
Als je op de 2 onderste links doorklikt dan kom je wederom uit op Karel van der Toorn als schrijver.
Als God mij niet tevens wil erkennen als zoon maar slechts als onwettig kind of ongewilde stiefzoon dan mag JC het hele koninkrijk voor zichzelf houden. Zo ben ik dan ook wel weer.quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:01 schreef man1986 het volgende:
Moge God jou naar Zijn enige Zoon Jezus Christus leiden en dat jij Hem kunt aanvaarden als de enige Weg tot Gods Koninkrijk
AMEN, en ga nu in vrede.quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:01 schreef man1986 het volgende:
[..]
Moge God jou naar Zijn enige Zoon Jezus Christus leiden en dat jij Hem kunt aanvaarden als de enige Weg tot Gods Koninkrijk
quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:05 schreef Jappie het volgende:
[..]
Als God mij niet tevens wil erkennen als zoon maar slechts als onwettig kind of ongewilde stiefzoon dan mag JC het hele koninkrijk voor zichzelf houden. Zo ben ik dan ook wel weer.
De inleiding of voorwoord voor zijn boek lijken iig geen discrepanties te vertonen met andere bronnen idd.quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:04 schreef ATON het volgende:
OK, heb ik gevonden. Deze twee laatste linken ( O.T. en N.T. ) zijn gewoon algemene basiskennis en zie niet direct iets wat zou afwijken van andere bronnen die ik ken. Hier kan men niet spreken van een persoonlijke visie. ( ik heb nog niks van Dr. K. van der Toorn gelezen, maar lijkt me toch wel een gedegen bron )
In het hypothetische geval dat er een god zou bestaan, is vergeving denk ik niet mogelijk. Ik bedoel... In dat geval kan hij aangeklaagd worden wegens medeplichtigheid aan de moord op honderden miljoenen mensen, om maar eens een voorbeeldje te noemen. Dat zou de langste aanklacht uit de wereldgeschiedenis worden. Alle misdaden uit de Bijbel zullen inmiddels wel verjaard zijn, maar zelfs als je alleen uitgaat van alle misdaden waar God de afgelopen tien, twintig jaar dan medeverantwoordelijk voor was... Hitler was er niks bij.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:29 schreef Johnny-V het volgende:
De vraag of wij God vergeven vind ik passender.
God wil dat niemand verloren gaat, ook jij niet Jappiequote:Op dinsdag 18 december 2012 21:05 schreef Jappie het volgende:
[..]
Als God mij niet tevens wil erkennen als zoon maar slechts als onwettig kind of ongewilde stiefzoon dan mag JC het hele koninkrijk voor zichzelf houden. Zo ben ik dan ook wel weer.
Ga toch een uitvlooien of ze van hem iets in de bib staan hebben. ( en wat voor bibliografie hij in huis heeft. Ik bekijk steeds eerst het gebruikte bronmateriaal, dan de woordenlijst en dan pas de inhoudquote:Op dinsdag 18 december 2012 21:07 schreef Jappie het volgende:
[..]
De inleiding of voorwoord voor zijn boek lijken iig geen discrepanties te vertonen met andere bronnen idd.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:11 schreef man1986 het volgende:
[..]
God wil dat niemand verloren gaat, ook jij niet Jappie![]()
Je vijandigheid tegenover God is ongegrond en hopelijk zie je dat vroeger of later.
Als jij zo doorgaat dan mag ik toch hopen dat de hemel groot genoeg is dat ieder daar zijn eigen hectare persoonlijke ruimte krijgt.quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:11 schreef man1986 het volgende:
God wil dat niemand verloren gaat, ook jij niet Jappie Je vijandigheid tegenover God is ongegrond en hopelijk zie je dat vroeger of later.
Ik heb me laten vertellen dat men daar ook gesloten afdelingen bestaan.quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:15 schreef Jappie het volgende:
[..]
Als jij zo doorgaat dan mag ik toch hopen dat de hemel groot genoeg is dat ieder daar zijn eigen hectare persoonlijke ruimte krijgt.
Het onmogelijke is gebeurd..uitgerekend ATON heeft me behouden voor mijn eigen geloof.quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:17 schreef ATON het volgende:
Ik heb me laten vertellen dat men daar ook gesloten afdelingen heeft
Dus de claim van de atheïsten dat als er een God zou bestaan ze dan in Hem zouden gaan geloven is eigenlijk dus niet waar? In het geval dat Hij zou bestaan zouden ze liever Hem willen aanklagen dan in Hem gaan geloven?quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:10 schreef Jigzoz het volgende:
In het hypothetische geval dat er een god zou bestaan...
In dat geval kan hij aangeklaagd worden...
Als er een god bestaat zal ik in hem geloven hoor. Hij heeft dan wel nog het een en ander aan misdaden tegen de menselijkheid uit te leggen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:19 schreef man1986 het volgende:
[..]
Dus de claim van de atheïsten dat als er een God zou bestaan ze dan in Hem zouden geloven is dus eigenlijk niet waar? In het geval dat Hij zou bestaan zouden ze liever Hem willen aanklagen dan in Hem gaan geloven?
De bijbelprofetie:
Zij zullen oorlog voeren tegen het Lam. Openbaring 17:14
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |