Oh, maar ik heb wel dergelijke ervaringen gehad. Als je dat niet hebt gehad, valt het moeilijk te begrijpen of te conceptualiseren. Ik kan het niet vergelijken met jouw eigen ervaringen omdat ik die niet ken. Ik ben meerdere keren diep geraakt door bijvoorbeeld de bijbel. Erg diep.quote:Op woensdag 19 december 2012 21:33 schreef man1986 het volgende:
[..]
Ok.![]()
Mag ik je vragen wat je kijk is op mijn eerdere vraag:
Ja, dat kloptquote:Maar tot hoeverre het nuttig zou zijn voor mij om nu opeens aan je voorwaarden te voldoen, is helaas een beetje mosterd na de maaltijd gebleken.
Bron?quote:Op woensdag 19 december 2012 22:49 schreef man1986 het volgende:
[..]
Officieel is het één Gebod en dus samenhangend.
Eh... Gisteren bedoel je? Toen introduceerde je impliciet even je eigen definitie van 'geloven in', waarmee de hele discussie nodeloos gerekt werd. Zelfs toen duidelijk werd waar de crux zat bleef je doorzaniken over je zogenaamde gelijk. Waarom is dat nou weer ineens de schuld van iemand anders?quote:Op woensdag 19 december 2012 22:53 schreef man1986 het volgende:
(Grappig dat we het hier weer over "definities" en 'officieel" hebben, terwijl ik gister al hierom op mijn donder kreeg. De ironieEn deze keer (netzoals de vorige keer) ben ik er niet zelf mee begonnen )
quote:Op woensdag 19 december 2012 22:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Eh... Gisteren bedoel je? Toen introduceerde je impliciet even je eigen definitie van 'geloven in', waarmee de hele discussie nodeloos gerekt werd. Zelfs toen duidelijk werd waar de crux zat bleef je doorzaniken over je zogenaamde gelijk. Waarom is dat nou weer ineens de schuld van iemand anders?
quote:Op woensdag 19 december 2012 21:33 schreef man1986 het volgende:
Nu wordt er opeens gevraagd om juist wel een bepaald begrip te definiëren, terwijl ik in een ander topic problemen kreeg omdat ik mensen aanwees op het gebruik van de juiste definities van begrippen
Life is a ...
(Dit is trouwens niet een aanval op jou Haushofer.Jouw vraag m.b.t. definitiegebruik van termen is zeer terecht, alleen wordt dat helaas hier op fok niet bepaald op waarde ingeschat.)
Want omdat jij je niet aan de regels kunt houden, kan niemand datquote:Op woensdag 19 december 2012 22:21 schreef man1986 het volgende:
[..]
Als je van mening bent dat ik in dit geval Gods Woord heb overtreden, dan is dat nog een goede reden om aan te geven dat niemand zich aan Gods perfecte Geboden kan houden
" En jij kan de pot op " says ATON ( DK55: 1 )quote:Op woensdag 19 december 2012 22:43 schreef man1986 het volgende:
"Come now, let us reason together," says the LORD. Isaiah 1:18
Nu we de definitiekwestie eigenlijk achterwege hebben gelaten, aangezien het een beetje mosterd na de maaltijd is, wil ik wel wat zeggen wat jouw visie betreft.quote:Op woensdag 19 december 2012 22:51 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Oh, maar ik heb wel dergelijke ervaringen gehad. Als je dat niet hebt gehad, valt het moeilijk te begrijpen of te conceptualiseren. Ik kan het niet vergelijken met jouw eigen ervaringen omdat ik die niet ken. Ik ben meerdere keren diep geraakt door bijvoorbeeld de bijbel. Erg diep.![]()
Zo'n ervaring kan ik proberen te interpreteren. Net zoals men de neiging heeft om geluksmomenten vast te houden, en ongelukkige momenten van zich af te duwen. Maar ik heb daar geen behoefte aan. Het heeft me geïnspireerd, nieuwe inzichten ingegeven. Geen inzichten die je vanaf een beeldscherm leest, maar inzichten die je tot in je botten voelt. Dat vind ik genoeg.
[..]
Ja, dat kloptJe hoeft het ook voor mij niet te doen. Ikzelf heb geen behoefte aan zo'n discussie, maar ik wijs je er slechts op dat als je begrippen als "rationeel" en "logisch" gaat gebruiken, je heel precies de spelregels en definities moet kunnen opschrijven. Religie mist dat. Voor mij persoonlijk maakt het dat juist zo fascinerend en aantrekkelijk; veel pogingen om het te rationaliseren of beargumenteren doet voor mij vooral afbreuk. Het voegt weinig toe. Ik zie bij jou veel sterker die neiging om dat wel te doen.
"Gij zult niet liegen"quote:Op woensdag 19 december 2012 23:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Want omdat jij je niet aan de regels kunt houden, kan niemand dat
Ik vind het eigenlijk interessanter om te weten of jij wel eens gelogen hebt.quote:Op woensdag 19 december 2012 23:13 schreef man1986 het volgende:
weer ontopic dan:
[..]
"Gij zult niet liegen"
Heb jij weleens gelogen Tijn?
Als je er geen antwoord op geeft, dan blijft je eigen vraag dus ook onbeantwoord:quote:Op woensdag 19 december 2012 23:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk interessanter om te weten of jij wel eens gelogen hebt.
quote:Op woensdag 19 december 2012 23:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar wat heeft dat te maken met jouw conclusie dat als jij je niet aan de geboden kunt houden, niemand dat dan kan?quote:Op woensdag 19 december 2012 23:13 schreef man1986 het volgende:
weer ontopic dan:
[..]
"Gij zult niet liegen"
Heb jij weleens gelogen Tijn?
Jezus Christus heeft zich wel daaraan gehouden.quote:Op woensdag 19 december 2012 23:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar wat heeft dat te maken met jouw conclusie dat als jij je niet aan de geboden kunt houden, niemand dat dan kan?
Je laat het nu een beetje klinken alsof ik er niet over heb nagedacht en dit als excuus gebruik.quote:Op woensdag 19 december 2012 23:12 schreef man1986 het volgende:
De crux van de zaak is uiteindelijk jouw zoektocht naar de waarheid. Dat wil je niet onder de ogen zien en probeer je het onder de matras te schuiven als "de waarheid is conceptueel/onbereikbaar/onkenbaar/buiten bereik etc."
Hoe is dit een antwoord op mijn vraag?quote:Op woensdag 19 december 2012 23:28 schreef man1986 het volgende:
[..]
Jezus Christus heeft zich wel daaraan gehouden.![]()
Jij hebt gezondigd Tijn. Maar ook jij zal uit genade vergeven worden door Jezus Christus als je daarvoor zou willen kiezen. Gods Koninkrijk behoort tot diegenen die erkennen dat ze zondaars zijn en Jezus Christus aanvaarden.
Iedereen heeft gezondigd en ontbeert de nabijheid van God; 24 en iedereen wordt uit genade, die niets kost, door God als een rechtvaardige aangenomen omdat hij ons door Christus Jezus heeft verlost. Romeinen 3:23-24
Want zij zoeken allen hun eigen belangen, niet die van Christus Jezus. Filippenzen 2:21quote:Op woensdag 19 december 2012 23:29 schreef Haushofer het volgende:
Ik ben bezig met een "zoektocht naar geluk"
quote:Op woensdag 19 december 2012 23:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe is dit een antwoord op mijn vraag?
F&L / De boom van de kennis van goed en kwaad.quote:Op woensdag 19 december 2012 23:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet. Jezus heeft mensen dwazen genoemd terwijl hij dat expliciet zelf verboden heeft.quote:Op woensdag 19 december 2012 23:28 schreef man1986 het volgende:
[..]
Jezus Christus heeft zich wel daaraan gehouden.![]()
Jij hebt gezondigd Tijn. Maar ook jij zal uit genade vergeven worden door Jezus Christus als je daarvoor zou willen kiezen. Gods Koninkrijk behoort tot diegenen die erkennen dat ze zondaars zijn en Jezus Christus aanvaarden.
Iedereen heeft gezondigd en ontbeert de nabijheid van God; 24 en iedereen wordt uit genade, die niets kost, door God als een rechtvaardige aangenomen omdat hij ons door Christus Jezus heeft verlost. Romeinen 3:23-24
Tsja, ik heb net gezegd dat ik niet jouw specifieke Christelijke wereldbeeld deel. Wat je nu doet is zoiets als een vegetariër na een gesprek over smaak een hamburger aanbieden.quote:Op woensdag 19 december 2012 23:46 schreef man1986 het volgende:
[..]
Want zij zoeken allen hun eigen belangen, niet die van Christus Jezus. Filippenzen 2:21
En waar vind je geluk?
Ik zeg tot de HEER: ‘U bent mijn Heer, mijn geluk, niemand gaat u te boven.’ Psalmen 16:2
“What else does this craving, and this helplessness, proclaim but that there was once in man a true happiness, of which all that now remains is the empty print and trace? This he tries in vain to fill with everything around him, seeking in things that are not there the help he cannot find in those that are, though none can help, since this infinite abyss can be filled only with an infinite and unchangeable object; in other words by God himself.” Blaise Pascal
Dat ik verzen aanhaal uit de bijbel lijkt me vanuit dit topic gezien geheel relevant met onderwerpen als 'God', 'Vergeving' 'Genade' etc. Of wil je dat we juist niet over God, Vergeving en Genade hebben? Want juist deze onderwerpen zijn volledig ontopic.quote:Op woensdag 19 december 2012 23:53 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Tsja, ik heb net gezegd dat ik niet jouw specifieke Christelijke wereldbeeld deel.
Leuke analogie trouwens.quote:Wat je nu doet is zoiets als een vegetariër na een gesprek over smaak een hamburger aanbieden.
Is geluk jouw motief, jouw pad of je doel?quote:Het wil er volgens mij niet bij je in dat er ook prima mensen heel gelukkig kunnen zijn zonder jouw interpretatie van de Christelijke God. Nogmaals, als dat zo is dan getuigt dat van een gebrek aan inlevings- en voorstellingsvermogen.
weer een zogenaamde bijbel tegenstrijdigheid-argumentquote:Op woensdag 19 december 2012 23:52 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Niet. Jezus heeft mensen dwazen genoemd terwijl hij dat expliciet zelf verboden heeft.
Foeiquote:Op donderdag 6 december 2012 07:02 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Het stadium van de bijbel 'proberen' te weerleggen ben ik trouwens al voorbij.![]()
Nieuwe leden werven. Kost niks en moet de deur niet uit.quote:Op donderdag 20 december 2012 08:41 schreef Jigzoz het volgende:
Hé man1986, waarom schrijf je posts als je op geen enkele manier geïnteresseerd bent in een dialoog? Elke keer als er iets ter sprake komt, copy/paste je een aantal totaal onzinnige bijbeltekstjes en dat was het dan. Inhoudelijk heb je volgens mij nog geen enkele bijdrage geleverd. Je hebt geen enkel argument gepost. Wat doe je hier eigenlijk?
Grappig dat je daarnaar verwijst. Als je goed zou lezen in dat topic, zou je zien dat ik je een aantal uitgebreide reacties gaf waar jij vervolgens niet meer op gereageerd hebt. Namelijk mijn posts van 5 december om 17:35 en om 18:47 nog een keer waar je allebei niet op gereageerd hebt....Maar dat mag natuurlijk nog steeds want ik sta nog altijd achter mijn punt, met goede redenen dus...quote:Op donderdag 20 december 2012 00:35 schreef man1986 het volgende:
[..]
weer een zogenaamde bijbel tegenstrijdigheid-argument![]()
Ik heb daarop al gereageerd.
Dus graag daar verder als je het antwoord niet bevredigend vindt.
En Uitstekelbaarsje toch:
[..]
Foei![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |