quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:39 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb voor mijn zus kersthangertjes van klei gemaakt. Met de namen van haar en haar gezin erin gestempeld en lintjes en strikjes eraan gemaakt.
Daarna heb ik een kant en klaar doosje van Ikea bijpassend gemaakt door een rood kartonnetje te bestempelen met zilveren sneeuwvlokstempels en dat onder het bovenkantje te schuiven (daar zijn deze doosjes voor bedoeld, om er een foto of iets anders tussen te schuiven). Wat fiberfill erin als nepsneeuw om de hangertjes veilig tussen te leggen.
Strikje erom en klaar is het cadeautje!
haha dat was een foutjequote:Op dinsdag 18 december 2012 13:26 schreef trui het volgende:
Leuk Spuug!en zo netjes weer!
Gebruik je daar 'gewone' stempels voor?
En ik vond de suggestie van Dottey (laatste post) wel leuk: in deze tijd van 't jaar dopen we je naam om tot Sneeuwvlokje.
je behang kunstzinnig plakken mag ook hierquote:Op dinsdag 18 december 2012 13:44 schreef kwiwi het volgende:
Leuk topic!Het is dat ik midden in een verhuizing zit, anders had ik ook vast wat kerstigs geknutseld.
Ik had in m'n oude huis een muur behangen met gehaakte bloemen omdat ik geen zin had om de opgevulde gaten netjes te vervenquote:Op dinsdag 18 december 2012 13:45 schreef Dottey het volgende:
[..]
je behang kunstzinnig plakken mag ook hier
interessant.....quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:47 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik had in m'n oude huis een muur behangen met gehaakte bloemen omdat ik geen zin had om de opgevulde gaten netjes te verven
Zat al te zoeken of ik de foto kon vinden, hij moet nog ergens staan. En het was niet compleet volgehaakt, maar toch wel behoorlijk vol. Denk 25/30 bloemen op een muur van 4m2.quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:50 schreef Dottey het volgende:
[..]
interessant.....Heb je heel de muur volgehaakt?of hier en daar een bloem? Dat vraagt om een foto natuurlijk
wat leuk en origineel.. ik ben benieuwd!quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zat al te zoeken of ik de foto kon vinden, hij moet nog ergens staan. En het was niet compleet volgehaakt, maar toch wel behoorlijk vol. Denk 25/30 bloemen op een muur van 4m2.
Ha ja, ik vond Sneeuwvlokje ook erg leuk!quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:26 schreef trui het volgende:
Leuk Spuug!en zo netjes weer!
Gebruik je daar 'gewone' stempels voor?
En ik vond de suggestie van Dottey (laatste post) wel leuk: in deze tijd van 't jaar dopen we je naam om tot Sneeuwvlokje.
wow, die ladenkast vind ik geweldigquote:Op dinsdag 18 december 2012 21:50 schreef Estolan het volgende:
Trouwens, ontwerp van kaartjes is ook zelf gemaakt. Evenals die ladekast
Mijn schoonvader is aannemer/timmerman. Dat helpt een hoop. Hij is 85 breed bij 55 diep, 5 ladesquote:Op woensdag 19 december 2012 08:57 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wow, die ladenkast vind ik geweldig
hoe maak je zoiets? heb je dat bouwplan ergens vandaan?
Thanks!quote:Op woensdag 19 december 2012 10:23 schreef kwiwi het volgende:
Wat een creativiteit Estolan! Erg leuk
Dank. Ze is nu weer aan het crea breien begonnenquote:Op woensdag 19 december 2012 23:58 schreef Dottey het volgende:
ik heb naast sommige al eerder gedeelde foto'sweer mooie nieuwe dingen gezien, estolan ^^.
je vriendin is goed creatief!
Ik vind het leuk om te zien dat hij trots is op haar!quote:Op donderdag 20 december 2012 10:15 schreef trui het volgende:
dus het is je vriendin die de spullen maakt?
Jaquote:Op donderdag 20 december 2012 10:15 schreef trui het volgende:
dus het is je vriendin die de spullen maakt?
Is een hobby voornamelijk, en voor de extra zakcentjes.quote:Op donderdag 20 december 2012 10:17 schreef SummerBreeze het volgende:
Estolan, ik heb het idee dat het bij je vriendin erg lopendeband-werk is. Veel dezelfde dingetjes. Ziet ze het meer als hobby of als inkomstenbron?
Bij een hobby lijkt het mij persoonlijk niet leuk om keer op keer hetzelfde figuurtje in elkaar te boetseren.
ik ook, maar het was me tot nu toe niet duidelijk, dacht dat het als 'eigen werk' gepresenteerd werd.quote:Op donderdag 20 december 2012 10:22 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Ik vind het leuk om te zien dat hij trots is op haar!
Thanks, ik zelf ben dan ook de Co-ownerquote:Op donderdag 20 december 2012 10:33 schreef trui het volgende:
[..]
ik ook, maar het was me tot nu toe niet duidelijk, dacht dat het als 'eigen werk' gepresenteerd werd.
ziet er mooi uit hoor estolan, heel professioneel gepresenteerd ook. leuk dat 't goed loopt!
ben jij dat?quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:52 schreef Sylvana het volgende:
Het is wat minder schilderen en wat meer plakwerk geworden dan ik wilde, maar speciaal voor het Glazen Huis dit gemaakt. Het is dit jaar een thuiswedstrijd voor me nu het in Enschede is, en heb het vanochtend afgegeven
[ afbeelding ]
Haha ja thats mequote:Op vrijdag 21 december 2012 23:12 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ben jij dat?ik had me je heel anders voorgesteld.
blond iig (hoe ik daar nou aan kom)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dankjewelquote:Op maandag 24 december 2012 10:41 schreef drakin het volgende:
wow ook nog op houtjes geschaatst! Leuke foto Sylvana
Die randjes vind ik idd zelf ook niet mooi. Maar wanneer ze ze draagt zie je die een stuk minder gelukkigquote:Op dinsdag 25 december 2012 02:27 schreef Dottey het volgende:
grappige plaatjes.. ik vind het alleen altijd zo jammer van de "randjes" die je om de afbeelding heen ziet.
Hopelijk dat ze derzelf zo ranzig knoeit.. dat ze ze allemaal aan kan
Wauw wat mooi zegquote:Op woensdag 26 december 2012 11:45 schreef EilandjeOnline het volgende:
zelfgemaakte kettinkjes
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zelfgemaakte ringen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 26 december 2012 11:45 schreef EilandjeOnline het volgende:
zelfgemaakte kettinkjes
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zelfgemaakte ringen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
he gezellig....quote:Op donderdag 27 december 2012 09:04 schreef oh-oh het volgende:
[..]Je zou het moeten doen met haren van dode honden of zo zeg
Hars en wax productenquote:Op donderdag 27 december 2012 12:31 schreef Dottey het volgende:
Wat heb je nodig om te starten met harsen?
Ik weet wel dat ik het ook kan googlen![]()
maar horen van een gebruik(st)er van Fok! is toch altijd leuk
dat is een mogelijkheid maar daar werk ik zelf niet meequote:Op donderdag 27 december 2012 00:51 schreef MaximusTG het volgende:
Is dat PMMA? Harden dmv UV straling?
ik heb idd genoeg van dat soort verzoeken gehadquote:Op donderdag 27 december 2012 12:26 schreef Dottey het volgende:
[..]
he gezellig....
Maar het kan idd wel een mooi iets zijn ter afsluiting of helpen bij je rouwperiode.
Een fotootje erin met wat zachte haartjes of een melktandje ofzo.
gietmal, giethars, gasmasker oaquote:Op donderdag 27 december 2012 12:31 schreef Dottey het volgende:
Wat heb je nodig om te starten met harsen?
Ik weet wel dat ik het ook kan googlen![]()
maar horen van een gebruik(st)er van Fok! is toch altijd leuk
gasmaskerquote:Op donderdag 27 december 2012 17:34 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
gietmal, giethars, gasmasker oa
quote:EPOXY EN GEZONDHEID De hars, en vooral de harder, zijn bij normaal gebruik, niet bijzonder gevaarlijk voor de
gezondheid, maar kunnen wel lastige huidirritaties veroorzaken. Voor de damp van de harder geldt hetzelfde. Deze geeft
overgevoeligheid aan ogen en ademhalingsorganen. Daarbij moet worden opgemerkt, dat de ene persoon hiervoor veel
gevoeliger is dan de andere. Voor iedereen geldt echter: als men eenmaal deze irritatie heeft opgelopen. dan is men er
voor altijd overgevoelig voor. Het werken met epoxy is dan verder uitgesloten. Dringend advies: Werk met handschoenen
of een zgn. barriere creme.
ja dat dacht ik ook. En dat je bekers super schoon moeten zijn en precies afmeten en mengen op een bepaalde manier. (had een beetje opgezocht)....quote:Op zaterdag 29 december 2012 08:35 schreef annelotje het volgende:
Hmm ik denk dat ik het maar bij breien, naaien, haken en borduren moet houden!
Al ziet het er wel echt supermooi uit!
Ik gebruik ook wel veel vloeibare zepen, maar moet zeggen dat je zeep maakt zonder chemische troep en conserveringsmiddelen etc. wel een fijn gevoel. Plus dat het ook gewoon leuk is. Ik ga vandaag groene thee zeep maken.quote:Op zondag 30 december 2012 21:33 schreef annelotje het volgende:
Zeep maken klinkt leuk maar ik gebruik eigenlijk nooit een zeepblok. Altijd vloeibare varianten.
Netjes gedaan hoorquote:Op maandag 11 februari 2013 13:59 schreef Dottey het volgende:
[ afbeelding ]
ik doe aan wat vrijwilligerswerk voor een jeugdcentre en daar hebben we petten beschilderd. natuurlijk wilde ikzelf ook even kliederen met textielverf.
Ik had er nog nooit meegewerkt, maar best geinig spul.
thanksquote:Op maandag 11 februari 2013 22:04 schreef Toverheks het volgende:
Leuke pet Dotje, en die tekening van nagelschaartje (de naam alleen al leuk gevonden) mooi hoor
ja ik begreep het even nietquote:
Het duurde bij mij ook even hoorquote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:59 schreef Dottey het volgende:
[..]
ja ik begreep het even nietals in... wat heeft een nagelschaartje met de pet te maken..
en toen dacht ik er even aan omhoog te scrollen
Is er zo'n topic?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:57 schreef Dottey het volgende:
[..]
thanks
nagelschaatje zou zentangle topic eens moeten aanvullen![]()
Hoe doe je het dan?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:17 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Is er zo'n topic?
En dank voor de complimenten.
Mijn strategie bij username kiezen: Neem een willekeurig woord wat gezellig klinkt.
Ik ben nu digitaal tekenen weer aan het oppakken, dit zijn projecten die altijd wat langer duren, dus die passen niet zo in dit topic.
Hoewel ik deze ook nog heb liggen:
[ afbeelding ]
Het bekende krijtjes smelten. Dit was een experimentje om te kijken of het werkt, daarna heb ik het met een clubje kinderen gedaan. Erg simpel en erg leuk om te doen
Krijtjes opplakken en dan bewerken met een fohnquote:
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 22 maart 2013 11:11 schreef trui het volgende:
ja, wormen zat daar!(excuseer de lugubere humor)
maar ik vind 't ook een heel mooi & lief project, Dottey.
^^,quote:Op vrijdag 22 maart 2013 11:11 schreef trui het volgende:
ja, wormen zat daar!(excuseer de lugubere humor)
maar ik vind 't ook een heel mooi & lief project, Dottey.
quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:03 schreef CREADO het volgende:
wat een leuk topic! En wow wat een mooie dingen. Ben wel een beetje jaloers.
Ik heb net een tasje in elkaar gevlanst van oude kranten, zal vd week plaatje plaatsen, maar dat kan niet op tegen jullie mooie dingen
![]()
erg leuk :-) je hebt ook al een knutselkantoor zo te zien hihijiquote:Op donderdag 18 april 2013 08:43 schreef Dottey het volgende:
Nog iets geknutseld met een wc rolletje wat verf en glitters en een stuk acryl.
[ afbeelding ]
Nou vier ik wel geen koninginnendag/koningsdag, maar moest alvast wat verzinnen voor de kinderen om te maken.
Eigenlijk rete simpel:
Aftekenen met pen aan de bovenkant voor de uitstekende delen. Dat via de bovenkant afknippen op het lijntje. Aan de onderkant een beetje plat knijpen en me een perforator een gaat maken (zo heb je twee gaatjes die recht tegen over elkaar zitten) dan weer terug vouwen en kan je versieren wat je wilt.
Als de boel aan het drogen is kan je een touwtje maken wat lang genoeg is om erdoorheen te halen en achter je oren langs in je nek een strik te maken. Ik heb met 6 strengetjes (dun wolletje) gevlochten zodat het een fatsoenlijk touwtje is wat niet zomaar breekt en aangenaam voelt op je hoofd.
Misschien wel een idee voor andere mensen om te knutselen
Euh nee, jammer genoeg niet van mijquote:Op vrijdag 19 april 2013 21:26 schreef CREADO het volgende:
[..]
erg leuk :-) je hebt ook al een knutselkantoor zo te zien hihiji
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |