abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 april 2013 @ 09:13:27 #201
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_125891948
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 22:08 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

We dachten mieren, die hebben ons kozijn in de keuken ook te grazen genomen :D
Termieten?
Zou er een paar vangen en mee naar een bioloog gaan, termieten in NL komen zelden voor, meestal import, maar het zou wat bijzonders zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_125892282
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 09:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Termieten?
Zou er een paar vangen en mee naar een bioloog gaan, termieten in NL komen zelden voor, meestal import, maar het zou wat bijzonders zijn.
Ik denk dat ze inmiddels allemaal wel vertrokken zijn, de boom is denk ik 3 weken geleden omgegaan? Zal zo eens kijken of ze er nog zitten.

Die in het kozijn waren iig mieren, dat vertelde de houtboorderman. En als ik zie wat voor schade ze daar hadden aangericht ... Maar dat kozijn ging er toch uit, dus dat was niet erg :)
pi_125892299
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 23:14 schreef blomke het volgende:

[..]

Als de wanden gestuct zijn, wordt het echt verbeteren. je ziet het dan steeds mooier worden!
Dat neem ik ook aan, gelukkig maar! Al dit werk om te zorgen dat het er straks weer ongeveer uitziet zoals hoe we het kochten :D (maar dan met wat verbeteringen ;) )
  woensdag 1 mei 2013 @ 21:45:39 #204
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_125957563
Ik heb weer hulp nodig!

Vanavond is de electricien langs geweest en hij stelde een Gacia (of gewiss) groepenkast voor, iemand die dit merk en de kwaliteit ervan kent (internet kan ik niet veel vinden ...)? Het gaat om 8 groepen, de echte details weet ik er niet van (de Gacia kast zelf was ¤ 475,-, is dit heel duur voor een kast?). De vraag is: is bijv een Hager het extra geld waard?
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:17:39 #205
45206 Pietverdriet
pi_125959964
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 09:32 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Ik denk dat ze inmiddels allemaal wel vertrokken zijn, de boom is denk ik 3 weken geleden omgegaan? Zal zo eens kijken of ze er nog zitten.

Die in het kozijn waren iig mieren, dat vertelde de houtboorderman. En als ik zie wat voor schade ze daar hadden aangericht ... Maar dat kozijn ging er toch uit, dus dat was niet erg :)
Mieren eten afaik geen hout. Dat doen termieten.
  Moderator woensdag 1 mei 2013 @ 22:26:29 #206
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_125960585
Poeh !, dit is geen halve verbouwing zeg ! :7
Veel meer kun je eigenlijk op dit punt ook niet meer weg slopen !

Ik vind het een wonder dat je er nu nog doorheen kunt kijken _O-
Ben wel heel nieuwsgierig hoe het gaat worden... als je weer in de opbouwende fase zit...
pi_125960586
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Mieren eten afaik geen hout. Dat doen termieten.
Overleven termieten - buiten de dierentuin - het Nederlandse klimaat??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_125965503
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:45 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik heb weer hulp nodig!

Vanavond is de electricien langs geweest en hij stelde een Gacia (of gewiss) groepenkast voor, iemand die dit merk en de kwaliteit ervan kent (internet kan ik niet veel vinden ...)? Het gaat om 8 groepen, de echte details weet ik er niet van (de Gacia kast zelf was ¤ 475,-, is dit heel duur voor een kast?). De vraag is: is bijv een Hager het extra geld waard?
Heeft wel de vereiste keurmerken, maar zou zelf voor een gerenomeerde kast gaan zoals Hager. Over de prijzen kan ik niks zeggen, lijkt mij zonder montage best wel duur. (ABB ¤ 349,00 8 groepen 3fase, een van de eerste hits op yahoo)
  donderdag 2 mei 2013 @ 06:38:39 #209
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_125968895
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:51 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Heeft wel de vereiste keurmerken, maar zou zelf voor een gerenomeerde kast gaan zoals Hager. Over de prijzen kan ik niks zeggen, lijkt mij zonder montage best wel duur. (ABB ¤ 349,00 8 groepen 3fase, een van de eerste hits op yahoo)
Ja dat is het ook: heeft idd de vereiste keurmerken, maar dat zegt ook niet alles natuurlijk ...
  donderdag 2 mei 2013 @ 07:34:09 #210
45206 Pietverdriet
pi_125969104
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:26 schreef blomke het volgende:

[..]

Overleven termieten - buiten de dierentuin - het Nederlandse klimaat??
Ze zijn ook in de VS, daar kan het nog veel kouder worden
  donderdag 2 mei 2013 @ 08:29:31 #211
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_125969449
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:26 schreef Vonkenboer het volgende:
Poeh !, dit is geen halve verbouwing zeg ! :7
Veel meer kun je eigenlijk op dit punt ook niet meer weg slopen !

Ik vind het een wonder dat je er nu nog doorheen kunt kijken _O-
Ben wel heel nieuwsgierig hoe het gaat worden... als je weer in de opbouwende fase zit...
Klopt ... Soms denk ik ook: waar ben ik aan begonnen ... Gelukkig doen we sommige dingen met een aannemer, omdat we dat zelf gewoon niet kunnen (of het gewoon te lang gaat duren om het zelf te doen, zoals de verdieping van de eerste etage). Nu staan eigenlijk alleen echt de buitenmuren ...

Soms kan ik er ook neit meer doorheen kijken ;) ik ben nu op het punt dat ik blij ben als de verdiepingsvloer erin ligt, dan lijkt het weer een echt huis met verdiepingen :D

Vandaag beginnen ze aan de volegnde opbouw: de meters worden verplaatst! Dus weer een stapje vooruit. Wel grappig: was er net en het "hoofd" van groepje zei: "nou dan verplaatsen we de watermeter" ... Kijkt een van die werknemers in het gat: "dat denk ik niet ... dat wordt echt een nieuwe!"... Zo oud is het dus allemaal ... Ze vroegen van de watermeter zelfs of dat wel de goede meter was :D

Maandag dan hopelijk weer stroom (maar meot dus nu ff kijken naar de kast, Vonkenboer een suggestie - zie hierboven)!
  donderdag 2 mei 2013 @ 08:30:14 #212
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_125969454
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 07:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ze zijn ook in de VS, daar kan het nog veel kouder worden
Ik zal eens kijken of ik er nog kan vinden. Heb al snel gekeken maar zag er zo geen. Die in het kozijn waren sowieso al weg, misschien zitten ze nog in de boom ergens ...
  Moderator donderdag 2 mei 2013 @ 21:49:44 #213
92034 crew  Vonkenboer
pi_125998225
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 08:29 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Klopt ... Soms denk ik ook: waar ben ik aan begonnen ... Gelukkig doen we sommige dingen met een aannemer, omdat we dat zelf gewoon niet kunnen (of het gewoon te lang gaat duren om het zelf te doen, zoals de verdieping van de eerste etage). Nu staan eigenlijk alleen echt de buitenmuren ...

Soms kan ik er ook neit meer doorheen kijken ;) ik ben nu op het punt dat ik blij ben als de verdiepingsvloer erin ligt, dan lijkt het weer een echt huis met verdiepingen :D

Vandaag beginnen ze aan de volegnde opbouw: de meters worden verplaatst! Dus weer een stapje vooruit. Wel grappig: was er net en het "hoofd" van groepje zei: "nou dan verplaatsen we de watermeter" ... Kijkt een van die werknemers in het gat: "dat denk ik niet ... dat wordt echt een nieuwe!"... Zo oud is het dus allemaal ... Ze vroegen van de watermeter zelfs of dat wel de goede meter was :D

Maandag dan hopelijk weer stroom (maar meot dus nu ff kijken naar de kast, Vonkenboer een suggestie - zie hierboven)!
Als je een project aanpakt zoals jullie het doen; en op deze schaal dan moet je ook wel een aannemer in de hand nemen; tenzij je er een 10 jaren plan van wilt gaan maken :) en dat zal (neem ik aan) wel niet de bedoeling zijn ;)

Ik weet natuurlijk niet wat voor eisen jullie groepenkast aan moet voldoen; moet het een één fase of drie fase verdeelkast worden ? Wat voor aansluiting (qua waarde van de zekeringen) levert het energiebedrijf ? Hoeveel groepen heb je nodig ? Wil je aardlekschakelaars toepassen met gewone installatieautomaten ? Of wil je aardlekautomaten ?

Qua merken zou ik toch uit kijken naar Holec of Hager.
ABB zou ook nog kunnen, maar ik zou die zelf niet aanraden.
Maar dat is meer omdat ik absoluut geen fan ben van dat bushboard systeem van hun :+
  zondag 5 mei 2013 @ 21:49:47 #214
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_126108710
Update (een wat kleinere deze keer, foto's zijn niet spannend):

Gisteren een rondje rijden gedaan: welke nokvorsten willen we (het wordt een platte vorst, lijkt het meeste op wat we nu hebben, welke kleuren worden de kozijnen (grachtengroen - we moeten nog kiezen uit 2 types types met dezelfde naam - met mergelwit) - we moeten nog even kijken wat we wit en groen schilderen, en naar de stort .

Vandaag hebben we al het hout onder het dak (ze komen deze week dakgoten hangen) in de menie gezet. Dit ook gedaan voor de staanders die in de kamer komen. Het was lekker weer dus was goed te doen! Lekker de hele dag in het zonnetje!

Verder zijn eindelijk alle meters verplaatst naar onze nieuwe meterkast! Deze week wordt een en ander weer (provisorisch) aangesloten zodat we weer water en stroom hebben! De groepenkast wordt zoals het er naar uitziet een Holec.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:05:34 #215
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_126318212
Kleine grote update en een vraag:
we hebben weer een eerste verdiepingsvloer! De broodjesvloer ligt erin, dus we kunnen weer zien hoe hoog het plafond wordt en het lijkt weer een huis :) Verder hebben ze de steunbalken die de ijzeren profielen ondersteunen uitgeslepen tot de fundering en gezet, die wordt binnenkort aangelast (er moet nog 1 stalen balk in, boven de keuken). Dit weekend gaan we de bakken voor de poeren graven (en nog wat andere dingen).
Verder hebben we de groepenkast geplaatst (op advies van Vonkenboer: het is een Hager geworden. Online gekocht en daar al laten bedraden, dus alleen simpel ophangen en aansluiten).
Zondag volgen de ondersteunende foto's, de camera ligt nu niet hier ...

Dan de vraag: we zijn nu bezig met het "electriciteitsplan", dus graag jullie advies: opmerkingen op de plaats waar bepaalde dingen zitten (en je ziet nu meteen de nieuwe indeling hoe ons huis gaat worden! :) )? Omdat ik nooit met al die symbolen heb gewerkt hier mijn simpele versie:
* groen kruisje is waar een hanglamp moet / kan komen
* rood rondje een stopcontact (zo veel mogelijk 3 stekkers)
* blauw vierkantje de schakelaars voor licht, heb erbij gezet waar het dan voor zou zijn - als dat niet duidelijk is of als het meerdere schakelaars bij elkaar zijn (voorkamer is de kleine kamer aan de voorkant, achterkamer de grotere kamer tussen de voorkamer en de keuken).

Beneden:

(Er staan ook een paar buitenlampen op :) - in de voorkamer komt de tv te staan)

Boven:

(de vides heb ik niet getekend - per vide dat zou 2 keer 3 stopcontacten en 2 lichtschakelaars, voor op de vide en de kamer eronder)

Wat zeggen jullie ervan zo?

[ Bericht 0% gewijzigd door Tinkerbel_ACC_ op 11-05-2013 08:54:12 ]
  Moderator zondag 12 mei 2013 @ 11:33:14 #216
92034 crew  Vonkenboer
pi_126378910
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:05 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Kleine grote update en een vraag:

....

Wat zeggen jullie ervan zo?
Zo maar even wat kritische vragen; die mij te binnen schieten.

- Wil je nu echt overal straks een hanglamp monteren ?
Ik kan mij in denken dat je boven zaken als de eettafel en boven de tafel in de woonkamer een hanglamp wilt hebben. Hebben jullie ooit al eens nagedacht over verlichting door middel van spotjes ?
Je zou in de woonkamer of in de achterkamer ook eens kunnen denken aan verlichting door wandlampen o.i.d. Je zou in plaats van gewone schakelaars ook kunnen gaan werken met dimmers.

Met een bepaalde uitvoeringen qua dimmer kun je ook een schakeling maken dat je op meerdere plaatsen die lamp kunt schakelen, maar je kunt ze altijd maar op één punt dan zeg maar dimmen :)

- In iedere ruimte heb je voor zover ik het zie één punt waar je de lamp in die ruimte aan of uit kunt schakelen. In verkeersruimten als de hal aan de voorzijde en achterzijde van de woning en de trap lijkt mij dat niet heel erg handig. :N

Dan moet je dus in het donker vanuit de andere toegang tot de ruimte op de tast de schakelaar vinden voordat je de verlichting aan hebt.
Ik zou zoveel mogelijk bij iedere toegang tot een ruimte de lamp ook vanuit die toegang willen kunnen schakelen.

Voor meer informatie wat betreft elektrische schakelingen zou je eens hier kunnen kijken : K&W / Elektrische schakelingen; de schema's - Deel 3 :7

- Ook kan ik uit je tekening niet halen of er rekening is gehouden met de nodige aantal aparte groepen. Alle vast opgestelde toestellen of apparaten met een vermogen hoger dan 2000W moet je aansluiten op een geheel eigen groep.
In de praktijk geld dat dus o.a. voor de vaatwasser, wasmachine, wasdroger, quooker, boiler, stoomoven, inbouwkoffiemachines, elec. kookplaten e.d.

- Hoe wil je straks de buitenverlichting gaan schakelen ? Alles op een bewegingsmelder ? Of met behulp van een klok en een schemerschakelaar automatisch aan en uit schakelen tussen een bepaald tijdstip ? Hou je al rekening met eventuele tuinverlichting die je later daar bij wilt aansluiten ?

- Verder zie ik niks wat betreft eventuele loze leidingen om in de toekomst uitbreidingen te kunnen doen aan de installatie en mis ik ook de aansluitpunten voor coax, utp e.d.
Heb je daar al een beeld bij ? Liever dat je nu een loze leiding teveel aanbrengt dan dat over een half jaar denkt van had ik hier nu maar wel een data of coax aansluiting gerealiseerd!

- Denk je ook aan om voldoende wandcontactdozen te realiseren op de hoogte van 1,05m (vaak worden die naast de schakelaar die naast de deur zit geplaatst) voor het aansluiten van een stofzuiger of de oplader van een mobieltje e.d. ?

- En ik betwijfel of de schakelaar van de verlichting bij de badkamer zo kort naast het bad mag zitten; dit in verband met de zone indeling van de badkamer. Dan zou hij minimaal 60 cm vanaf de badrand geplaatst moeten worden. En dat zit hij nu toch echt niet :P
Voor meer informatie over de zone indelingen in badkamers moet je hier maar eens bij lezen...
K&W / Elektra in de badkamer - Alles over de zone indeling

- En verder moet je denk ik nog even kritisch kijken naar het aantal groepen dat je nodig hebt voor alle vast opgestelde toestellen dan weet je ook over hoeveel groepen je jou totale installatie moet gaan verdelen. :*
  zondag 12 mei 2013 @ 13:44:03 #217
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_126382826
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 11:33 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Zo maar even wat kritische vragen; die mij te binnen schieten.

- Wil je nu echt overal straks een hanglamp monteren ?
Ik kan mij in denken dat je boven zaken als de eettafel en boven de tafel in de woonkamer een hanglamp wilt hebben. Hebben jullie ooit al eens nagedacht over verlichting door middel van spotjes ?
Je zou in de woonkamer of in de achterkamer ook eens kunnen denken aan verlichting door wandlampen o.i.d. Je zou in plaats van gewone schakelaars ook kunnen gaan werken met dimmers.

Met een bepaalde uitvoeringen qua dimmer kun je ook een schakeling maken dat je op meerdere plaatsen die lamp kunt schakelen, maar je kunt ze altijd maar op één punt dan zeg maar dimmen :)

- In iedere ruimte heb je voor zover ik het zie één punt waar je de lamp in die ruimte aan of uit kunt schakelen. In verkeersruimten als de hal aan de voorzijde en achterzijde van de woning en de trap lijkt mij dat niet heel erg handig. :N

Dan moet je dus in het donker vanuit de andere toegang tot de ruimte op de tast de schakelaar vinden voordat je de verlichting aan hebt.
Ik zou zoveel mogelijk bij iedere toegang tot een ruimte de lamp ook vanuit die toegang willen kunnen schakelen.

Voor meer informatie wat betreft elektrische schakelingen zou je eens hier kunnen kijken : K&W / Elektrische schakelingen; de schema's - Deel 3 :7

- Ook kan ik uit je tekening niet halen of er rekening is gehouden met de nodige aantal aparte groepen. Alle vast opgestelde toestellen of apparaten met een vermogen hoger dan 2000W moet je aansluiten op een geheel eigen groep.
In de praktijk geld dat dus o.a. voor de vaatwasser, wasmachine, wasdroger, quooker, boiler, stoomoven, inbouwkoffiemachines, elec. kookplaten e.d.

- Hoe wil je straks de buitenverlichting gaan schakelen ? Alles op een bewegingsmelder ? Of met behulp van een klok en een schemerschakelaar automatisch aan en uit schakelen tussen een bepaald tijdstip ? Hou je al rekening met eventuele tuinverlichting die je later daar bij wilt aansluiten ?

- Verder zie ik niks wat betreft eventuele loze leidingen om in de toekomst uitbreidingen te kunnen doen aan de installatie en mis ik ook de aansluitpunten voor coax, utp e.d.
Heb je daar al een beeld bij ? Liever dat je nu een loze leiding teveel aanbrengt dan dat over een half jaar denkt van had ik hier nu maar wel een data of coax aansluiting gerealiseerd!

- Denk je ook aan om voldoende wandcontactdozen te realiseren op de hoogte van 1,05m (vaak worden die naast de schakelaar die naast de deur zit geplaatst) voor het aansluiten van een stofzuiger of de oplader van een mobieltje e.d. ?

- En ik betwijfel of de schakelaar van de verlichting bij de badkamer zo kort naast het bad mag zitten; dit in verband met de zone indeling van de badkamer. Dan zou hij minimaal 60 cm vanaf de badrand geplaatst moeten worden. En dat zit hij nu toch echt niet :P
Voor meer informatie over de zone indelingen in badkamers moet je hier maar eens bij lezen...
K&W / Elektra in de badkamer - Alles over de zone indeling

- En verder moet je denk ik nog even kritisch kijken naar het aantal groepen dat je nodig hebt voor alle vast opgestelde toestellen dan weet je ook over hoeveel groepen je jou totale installatie moet gaan verdelen. :*
Ontzettend bedankt! Een aantal dingen ga ik over nadenken (zoals de punten voor de hanglampen), een aantal hebben we al wel antwoorden:
We hebben op dit moment 9 groepen met 3 aardlek, en 1 "losse" aardlek voor de 380 in de werkruimte (daar komt een apart groepenkastje te hangen. We hebben rekening gehouden met alle apparatuur die we op dit moment voorzien - we hebben nog niet alles gekocht maar al wel rekening mee gehouden (wasmachine, droger, Boretti kookding met ingebouwde ovens, vaatwasser, evt airco (das nog een discussiepuntje ;) en eventueel wat extra). We hebben jouw advies gevolgd en hebben een Hager gekocht!

Er moet idd een schakelaar komen voor de tuin :D niet aan gedacht :D

We willen idd een hoop loze leidingen gaan leggen, het ligt nu toch open en dan kunnen we het net zo goed leggen.
Stopcontacten op 1,05 m ga ik idd even over nadenken, is wel handig idd (ik had ze allemaal nu laag ingeschat - behalve de TV-, maar enkele hogere is wel handig).

Voor de badkamer ga ik even uitzoeken! Daar heb ik niet eens bij stilgestaan :) Heb alleen gekeken naar de draaiing van de deur en waar de schakelaar dan moet komen.

Dank je voor alle input! Ik ga ermee aan de slag!
  zondag 12 mei 2013 @ 13:59:30 #218
267945 exlurker
energiek
pi_126383353
Uit de post van vonkenboer;
Met een bepaalde uitvoeringen qua dimmer kun je ook een schakeling maken dat je op meerdere plaatsen die lamp kunt schakelen, maar je kunt ze altijd maar op één punt dan zeg maar dimmen
een aanvulling hierop; er zijn tegenwoordig ook dimmers die je op meer plaatsen kan dimmen.

Voor de badkamer wil ik er nog op wijzen, naast de goede tip van vonkenboer, hou ook rekening met de diverse aardverbindingen naar het CAP ( Centraal Aard Punt) in de badkamer
  Moderator zondag 12 mei 2013 @ 14:02:42 #219
92034 crew  Vonkenboer
pi_126383454
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:59 schreef exlurker het volgende:
Met een bepaalde uitvoeringen qua dimmer kun je ook een schakeling maken dat je op meerdere plaatsen die lamp kunt schakelen, maar je kunt ze altijd maar op één punt dan zeg maar dimmen
een aanvulling hierop; er zijn tegenwoordig ook dimmers die je op meer plaatsen kan dimmen.

Voor de badkamer wil ik er nog op wijzen, naast de goede tip van vonkenboer, hou ook rekening met de diverse aardverbindingen naar het CAP ( Centraal Aard Punt) in de badkamer
En ter verduidelijking hiervan voeg ik graag deze afbeelding toe :P

zondag 12 mei 2013 @ 14:02:57 #220
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_126383468
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:59 schreef exlurker het volgende:

Tnx!

We hebben overigens wel een electricien als back-up en die ons mee kan helpen indien nodig, daar gaan we ook gebruik van maken voor we alles inschakelen :D
pi_126385595
Ook een wkd ín de tuin?
Op een hoogte, dat kinderen er niet bijkunnen.
De spanning erop wordt binnen geregeld met een schakelaar.

Daarvan heb ik lol voor de grasmaaier. w/
  woensdag 15 mei 2013 @ 19:34:19 #222
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_126547028
Update met foto's! Iets later dan in het weekend maar vooruit ...

Momenteel zijn we met een paar dingen tegelijktijd bezig: het dak, de eerste verdiepingsvloer, de keuken en de meterkast.

Het belangrijkste eerst: de meterkast, want anders hebben we geen electra en water!
We begonnen met:

En we hebben nu:

Mijn vriend heeft het zelf aangesloten, het is een Hager geworden met dank aan Vonkenboer. 3 fasen, 9 groepen, 1 extra aardlek voor de 380 groep voor in de werkplaats (daar komt een apart meterkastje) en een stekkerdoosje :)

Het gat van de watermeter is ook al weg en dicht! (want daar waren wat mensen ingevallen ... gelukkig geen verwondingen)

Het dak:

Het nieuwe dak met de nieuwe ramen (we zijn nog bezig over de ramen met Velux ... ze moeten namelijk dieper liggen maar Velux was iets vergeten in hun handleiding te vermelden ... Wordt vervolgd dus :) ) - 3 ramen aan deze kant: de 2 rechtse zijn onze slaapkamer, de linkse is de logeerkamer. Deze zijn allemaal electrisch (omdat ze dadelijk te hoog liggen om met de hand te bedienen). Er moet nog wel een en ander afgetimmerd :)

De andere kant, raam meeste rechts onderin is de wc, bovenin op dezelfde lijn (zie je net liggen) is in de hal. De andere 2 horen bij de badkamer en komen boven het bad! Dus kunnen we straks sterren kijken vanuit bad :D

De ramen van binnen:

links wc (met melkglas) en daarboven hal (die wordt zo'n 4,5 meter - de grote spant in het midden blijf je ook zien), de twee ramen rechts wordt de badkamer - je ziet hier ook het eindresultaat als de broodjesvloer er helemaal inligt!

Ramen van onze slaapkamer! Je ziet ze straks allebei, we krijgen een vide.

De vloer van de eerste verdieping:

De balken liggen erin en het begin van de broodjesvloer is gemaakt

De vloer van onderuit (en zo zag mijn kamer er dus uit ...)

En iets opgeruimder :)

Het gat voor de poer is gegraven, hier komt straks beton in en ondersteunt dan de stalen palen en stalen liggers van de eerste verdieping

De staander bij het halletje (dit gaat straks weer dicht rondom de staander, de originele kozijnen blijven staan - de originele deuren komen ook weer terug. Alleen de deur rechts wordt nog dichtgemetseld). Uiteindelijk zie je dus niet wat we veranderd hebben.

De keuken:

Het afbreken van de bestaande keuken (die was 3 kastjes en een los gasfornuisje ... daar komt "net" iets anders voor in de plaats straks :) mijn fornuis wordt waarschijnlijk de Boretti VP946 :D:D:D )

Muur tussen de keuken en bijkeuken is eruit ... Deze komt terug maar de deur wordt verplaatst. Omdat er tegen de buitenmuur ook al geen hele muur zat ivm de vroegere kachel, is besloten de muur er maar helemaal uit te halen en later ineens terug te zetten (steviger en minder werk)

Muur tussen keuken en bijkeuken in opbouw, deze komt helemaal tot de nok. Het dakbeschot blijf je in de keuken dus zien (de keuken wordt zo'n 4 meter). Het achterste deel wordt berging.

Foto vanuit de keuken: het rare opgebouwde ding links is de meterkast. De deur die je ziet is de wc, die gaat er zo laat mogelijk uit :)

Mijn zijmuur eruit! Pfff ... Maar links komen openslaande deuren en rechts blijft hetzelfde als het was, alleen wordt de deur hoger, dus vandaar dat het eruit moest (de der was 1,90 m, mijn vriend is 2 meter en stoot zjin hoofd nog wel eens :D). Wc raampje blijft zitten en wordt het raampje van mijn washok.

Planning voor deze week:
* eerste informatie inwinnen voor de keuken. Door de rare vorm willen we die waarschijnlijk op maat laten maken
* ophalen van de (tegel)stalen bij de architecten!
* electriciteit bepalen
* isolatie voor de WC bepalen - de WC zit tegen de keuken aan, en om te voorkomen dat je in de keuken kan meegenieten van wat er in de WC gebeurt willen we een dun isolatiewandje plaatsen (dus als iemand iets weet :) - zo dun mogelijk!)
* bepalen afvoeren
* bepalen wat er onder de betonvloer (dus niet de dekvloer) door moet gaan lopen (afvoeren, warm en koud water, evt wat elextra - iemand suggesties wat we het beste boven en onder de betonvloer kunnen leggen?)

Denk dat we dan even genoeg hebben gedaan :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Tinkerbel_ACC_ op 15-05-2013 19:44:14 ]
pi_126552041
Als ik die foto's zo zie vraag ik mij af of er nog wel iets van het huis blijft staan... Jullie pakken het grondig aan in ieder geval, daar hoeft straks de komende tig jaren niks meer aan te gebeuren! Ben wel erg benieuwd hoe dat gaat worden als het af is!
  woensdag 15 mei 2013 @ 22:06:10 #224
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_126556156
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 21:04 schreef usernaamvergeten het volgende:
Als ik die foto's zo zie vraag ik mij af of er nog wel iets van het huis blijft staan... Jullie pakken het grondig aan in ieder geval, daar hoeft straks de komende tig jaren niks meer aan te gebeuren! Ben wel erg benieuwd hoe dat gaat worden als het af is!
:D

We zijn nu gelukkig ongeveer op het "dieptepunt" qua afbreken, nu wordt het grootste deel weer opbouwen!
pi_126559206
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 22:06 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
nu wordt het grootste deel weer opbouwen!
Het leuke werk, dan zie je echt vordering!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')