Termieten?quote:Op maandag 29 april 2013 22:08 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
We dachten mieren, die hebben ons kozijn in de keuken ook te grazen genomen
Ik denk dat ze inmiddels allemaal wel vertrokken zijn, de boom is denk ik 3 weken geleden omgegaan? Zal zo eens kijken of ze er nog zitten.quote:Op dinsdag 30 april 2013 09:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Termieten?
Zou er een paar vangen en mee naar een bioloog gaan, termieten in NL komen zelden voor, meestal import, maar het zou wat bijzonders zijn.
Dat neem ik ook aan, gelukkig maar! Al dit werk om te zorgen dat het er straks weer ongeveer uitziet zoals hoe we het kochtenquote:Op maandag 29 april 2013 23:14 schreef blomke het volgende:
[..]
Als de wanden gestuct zijn, wordt het echt verbeteren. je ziet het dan steeds mooier worden!
Mieren eten afaik geen hout. Dat doen termieten.quote:Op dinsdag 30 april 2013 09:32 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
Ik denk dat ze inmiddels allemaal wel vertrokken zijn, de boom is denk ik 3 weken geleden omgegaan? Zal zo eens kijken of ze er nog zitten.
Die in het kozijn waren iig mieren, dat vertelde de houtboorderman. En als ik zie wat voor schade ze daar hadden aangericht ... Maar dat kozijn ging er toch uit, dus dat was niet erg
Overleven termieten - buiten de dierentuin - het Nederlandse klimaat??quote:Op woensdag 1 mei 2013 22:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Mieren eten afaik geen hout. Dat doen termieten.
Heeft wel de vereiste keurmerken, maar zou zelf voor een gerenomeerde kast gaan zoals Hager. Over de prijzen kan ik niks zeggen, lijkt mij zonder montage best wel duur. (ABB ¤ 349,00 8 groepen 3fase, een van de eerste hits op yahoo)quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:45 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik heb weer hulp nodig!
Vanavond is de electricien langs geweest en hij stelde een Gacia (of gewiss) groepenkast voor, iemand die dit merk en de kwaliteit ervan kent (internet kan ik niet veel vinden ...)? Het gaat om 8 groepen, de echte details weet ik er niet van (de Gacia kast zelf was ¤ 475,-, is dit heel duur voor een kast?). De vraag is: is bijv een Hager het extra geld waard?
Ja dat is het ook: heeft idd de vereiste keurmerken, maar dat zegt ook niet alles natuurlijk ...quote:Op woensdag 1 mei 2013 23:51 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Heeft wel de vereiste keurmerken, maar zou zelf voor een gerenomeerde kast gaan zoals Hager. Over de prijzen kan ik niks zeggen, lijkt mij zonder montage best wel duur. (ABB ¤ 349,00 8 groepen 3fase, een van de eerste hits op yahoo)
Ze zijn ook in de VS, daar kan het nog veel kouder wordenquote:Op woensdag 1 mei 2013 22:26 schreef blomke het volgende:
[..]
Overleven termieten - buiten de dierentuin - het Nederlandse klimaat??
Klopt ... Soms denk ik ook: waar ben ik aan begonnen ... Gelukkig doen we sommige dingen met een aannemer, omdat we dat zelf gewoon niet kunnen (of het gewoon te lang gaat duren om het zelf te doen, zoals de verdieping van de eerste etage). Nu staan eigenlijk alleen echt de buitenmuren ...quote:Op woensdag 1 mei 2013 22:26 schreef Vonkenboer het volgende:
Poeh !, dit is geen halve verbouwing zeg !![]()
Veel meer kun je eigenlijk op dit punt ook niet meer weg slopen !
Ik vind het een wonder dat je er nu nog doorheen kunt kijken![]()
Ben wel heel nieuwsgierig hoe het gaat worden... als je weer in de opbouwende fase zit...
Ik zal eens kijken of ik er nog kan vinden. Heb al snel gekeken maar zag er zo geen. Die in het kozijn waren sowieso al weg, misschien zitten ze nog in de boom ergens ...quote:Op donderdag 2 mei 2013 07:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ze zijn ook in de VS, daar kan het nog veel kouder worden
Als je een project aanpakt zoals jullie het doen; en op deze schaal dan moet je ook wel een aannemer in de hand nemen; tenzij je er een 10 jaren plan van wilt gaan makenquote:Op donderdag 2 mei 2013 08:29 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
Klopt ... Soms denk ik ook: waar ben ik aan begonnen ... Gelukkig doen we sommige dingen met een aannemer, omdat we dat zelf gewoon niet kunnen (of het gewoon te lang gaat duren om het zelf te doen, zoals de verdieping van de eerste etage). Nu staan eigenlijk alleen echt de buitenmuren ...
Soms kan ik er ook neit meer doorheen kijkenik ben nu op het punt dat ik blij ben als de verdiepingsvloer erin ligt, dan lijkt het weer een echt huis met verdiepingen
Vandaag beginnen ze aan de volegnde opbouw: de meters worden verplaatst! Dus weer een stapje vooruit. Wel grappig: was er net en het "hoofd" van groepje zei: "nou dan verplaatsen we de watermeter" ... Kijkt een van die werknemers in het gat: "dat denk ik niet ... dat wordt echt een nieuwe!"... Zo oud is het dus allemaal ... Ze vroegen van de watermeter zelfs of dat wel de goede meter was
Maandag dan hopelijk weer stroom (maar meot dus nu ff kijken naar de kast, Vonkenboer een suggestie - zie hierboven)!
Zo maar even wat kritische vragen; die mij te binnen schieten.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:05 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Kleine grote update en een vraag:
....
Wat zeggen jullie ervan zo?
Ontzettend bedankt! Een aantal dingen ga ik over nadenken (zoals de punten voor de hanglampen), een aantal hebben we al wel antwoorden:quote:Op zondag 12 mei 2013 11:33 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Zo maar even wat kritische vragen; die mij te binnen schieten.
- Wil je nu echt overal straks een hanglamp monteren ?
Ik kan mij in denken dat je boven zaken als de eettafel en boven de tafel in de woonkamer een hanglamp wilt hebben. Hebben jullie ooit al eens nagedacht over verlichting door middel van spotjes ?
Je zou in de woonkamer of in de achterkamer ook eens kunnen denken aan verlichting door wandlampen o.i.d. Je zou in plaats van gewone schakelaars ook kunnen gaan werken met dimmers.
Met een bepaalde uitvoeringen qua dimmer kun je ook een schakeling maken dat je op meerdere plaatsen die lamp kunt schakelen, maar je kunt ze altijd maar op één punt dan zeg maar dimmen![]()
- In iedere ruimte heb je voor zover ik het zie één punt waar je de lamp in die ruimte aan of uit kunt schakelen. In verkeersruimten als de hal aan de voorzijde en achterzijde van de woning en de trap lijkt mij dat niet heel erg handig.![]()
Dan moet je dus in het donker vanuit de andere toegang tot de ruimte op de tast de schakelaar vinden voordat je de verlichting aan hebt.
Ik zou zoveel mogelijk bij iedere toegang tot een ruimte de lamp ook vanuit die toegang willen kunnen schakelen.
Voor meer informatie wat betreft elektrische schakelingen zou je eens hier kunnen kijken : K&W / Elektrische schakelingen; de schema's - Deel 3![]()
- Ook kan ik uit je tekening niet halen of er rekening is gehouden met de nodige aantal aparte groepen. Alle vast opgestelde toestellen of apparaten met een vermogen hoger dan 2000W moet je aansluiten op een geheel eigen groep.
In de praktijk geld dat dus o.a. voor de vaatwasser, wasmachine, wasdroger, quooker, boiler, stoomoven, inbouwkoffiemachines, elec. kookplaten e.d.
- Hoe wil je straks de buitenverlichting gaan schakelen ? Alles op een bewegingsmelder ? Of met behulp van een klok en een schemerschakelaar automatisch aan en uit schakelen tussen een bepaald tijdstip ? Hou je al rekening met eventuele tuinverlichting die je later daar bij wilt aansluiten ?
- Verder zie ik niks wat betreft eventuele loze leidingen om in de toekomst uitbreidingen te kunnen doen aan de installatie en mis ik ook de aansluitpunten voor coax, utp e.d.
Heb je daar al een beeld bij ? Liever dat je nu een loze leiding teveel aanbrengt dan dat over een half jaar denkt van had ik hier nu maar wel een data of coax aansluiting gerealiseerd!
- Denk je ook aan om voldoende wandcontactdozen te realiseren op de hoogte van 1,05m (vaak worden die naast de schakelaar die naast de deur zit geplaatst) voor het aansluiten van een stofzuiger of de oplader van een mobieltje e.d. ?
- En ik betwijfel of de schakelaar van de verlichting bij de badkamer zo kort naast het bad mag zitten; dit in verband met de zone indeling van de badkamer. Dan zou hij minimaal 60 cm vanaf de badrand geplaatst moeten worden. En dat zit hij nu toch echt niet![]()
Voor meer informatie over de zone indelingen in badkamers moet je hier maar eens bij lezen...
K&W / Elektra in de badkamer - Alles over de zone indeling
- En verder moet je denk ik nog even kritisch kijken naar het aantal groepen dat je nodig hebt voor alle vast opgestelde toestellen dan weet je ook over hoeveel groepen je jou totale installatie moet gaan verdelen.
En ter verduidelijking hiervan voeg ik graag deze afbeelding toequote:Op zondag 12 mei 2013 13:59 schreef exlurker het volgende:
Uit de post van vonkenboer;
Met een bepaalde uitvoeringen qua dimmer kun je ook een schakeling maken dat je op meerdere plaatsen die lamp kunt schakelen, maar je kunt ze altijd maar op één punt dan zeg maar dimmen
een aanvulling hierop; er zijn tegenwoordig ook dimmers die je op meer plaatsen kan dimmen.
Voor de badkamer wil ik er nog op wijzen, naast de goede tip van vonkenboer, hou ook rekening met de diverse aardverbindingen naar het CAP ( Centraal Aard Punt) in de badkamer
Tnx!quote:Op zondag 12 mei 2013 13:59 schreef exlurker het volgende:
Uit de post van vonkenboer;
Met een bepaalde uitvoeringen qua dimmer kun je ook een schakeling maken dat je op meerdere plaatsen die lamp kunt schakelen, maar je kunt ze altijd maar op één punt dan zeg maar dimmen
een aanvulling hierop; er zijn tegenwoordig ook dimmers die je op meer plaatsen kan dimmen.
Voor de badkamer wil ik er nog op wijzen, naast de goede tip van vonkenboer, hou ook rekening met de diverse aardverbindingen naar het CAP ( Centraal Aard Punt) in de badkamer
quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:04 schreef usernaamvergeten het volgende:
Als ik die foto's zo zie vraag ik mij af of er nog wel iets van het huis blijft staan... Jullie pakken het grondig aan in ieder geval, daar hoeft straks de komende tig jaren niks meer aan te gebeuren! Ben wel erg benieuwd hoe dat gaat worden als het af is!
Het leuke werk, dan zie je echt vordering!quote:Op woensdag 15 mei 2013 22:06 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
nu wordt het grootste deel weer opbouwen!
quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:54 schreef 4wood het volgende:
Gaaf hoor! Ben blij dat ik zelf al wat fases verder ben (zo schraal als jullie huis is is de mijne niet geweest), maar als ik deze foto's zo zie krijg ik al weer zin om te slopen.![]()
Flinke uitdaging, maar volgens mij is het aan jullie wel besteed. Keep up the good work.
Datzelfde hebben we hier bij het plaatselijke afval brengpunt ook; ik heb er de laatste keer nog een een paar emmers puin heen gebracht; hij vroeg zich al af waarom wij in de af gelopen twee maand niet meer bijna iedere week kwamen !quote:Op maandag 20 mei 2013 09:45 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]Ik ben blij dat we bijna klaar zijn met slopen
Er moeten nog wat vloeren uit, en dan is het grootste deel echt klaar (dus mocht je in de buurt van Eindhvoen wonen dan heb ik nog wat vloeren
), maar we zijn tegelijkertijd ook al aan het opbouwen. Ben er ook wel klaar mee: iedere keer naar de sloop met zooi (de mensen kennen ons daar inmiddels erg goed
)
Je gaat er toch niet stiekem een strakke hoogglans rode of zwarte keuken in zetten he ?quote:Het gaat gelukkig redelijk snel: we zijn nu de keuken / bijkeuken aan het voorbereiden op het storten van beton (dus een hoop zand verplaatsen ... ), we hebben de keuken gisteren opgebouwd met gewone stenen om eens te zien hoe onze indeling eruit ziet en of het er allemaal inpast(het past! Nu offertes opvragen, want het maatwerk. We zijn al wel bij een fabriek / keukenzaak geweest en het viel echt niet tegen! en geen flauwekul met afdingen en zo, gewoon een goede en nette vaste prijs) en we hebben alle tegelstalen opgehaald bij de architecten! Wat ontzettend gaaf en we zijn er heel blij mee! Daar hoeven we dus ook niet meer over na te denken, alleen tzt te bestellen
Denk vooral goed na over de installatietechnische zaken als gas, water, elektra en andere leidingen voor bijvoorbeeld de cai, utp, loze leidingen e.d.quote:De planning is nu:
eerst de bijbouw (keuken / bijkeuken) voorbereiden (afvoeren komen onder de betonvloer, alle andere leidingen - water, electra en vloerverwarming - komen op de betonvloer) en storten. dan kunnen we daar muren gaan zetten, plafond opnieuw erin maken (blijven wel kraaldelen, hetzelfde als we nu hebben. Maar er zitten nu zoveel gaten, luiken en beschadigingen in dat we er nieuwe planken op gaan zetten). dan is dat zover klaar. Ook meteen door heel het huis de gaten dichtmaken van de gaskachels en de muur tussen de hal en voorkamer (de muur waar de tv komt te hangen).
Dan gaan we beginnen aan het hoofdhuis: boven alle leidingen leggen (ivm storten beton), beneden alle afvoeren neerleggen en alles storten.
En dan zijn we weer 1,5 - 2 maanden verder, dus in de loop van de tijd bedenken we de volgende stappen weerMaar dat is wel het echte opbouwen!
Maatwerk als in: wij hebben geen enkele rechte muur en willen dat de keuken fatsoenlijk past ipv te werken met allerlei hulpstukken (nu kunnen we het kastje gewoon iets breder laten maken).quote:Op maandag 20 mei 2013 10:07 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Datzelfde hebben we hier bij het plaatselijke afval brengpunt ook; ik heb er de laatste keer nog een een paar emmers puin heen gebracht; hij vroeg zich al af waarom wij in de af gelopen twee maand niet meer bijna iedere week kwamen !
[..]
Je gaat er toch niet stiekem een strakke hoogglans rode of zwarte keuken in zetten he ?![]()
Toch wel gewoon een keuken die bij het huis past mag ik hopen ?
En bedoel je maatwerk als in; ambachtelijk maatwerk ? Want iedere keuken is in feite maatwerk maar niet iedere keuken is handwerk
[..]
Denk vooral goed na over de installatietechnische zaken als gas, water, elektra en andere leidingen voor bijvoorbeeld de cai, utp, loze leidingen e.d.
Iets wat je over de betonvloer richting meterkast legt gaat vaak stukken makkelijker en eenvoudiger dan dat je achteraf diezelfde leiding door het plafond naar de meterkast moet brengen
Je zou eens kun informeren bij inbouwers van car audio. Zij hebben allerlei geluidsisolerende matten in verschillende diktes.quote:* isolatie voor de WC bepalen - de WC zit tegen de keuken aan, en om te voorkomen dat je in de keuken kan meegenieten van wat er in de WC gebeurt willen we een dun isolatiewandje plaatsen (dus als iemand iets weet - zo dun mogelijk!)
Dank je, dat ga ik nog even doen!quote:Op zondag 26 mei 2013 16:44 schreef PJ het volgende:
[..]
Je zou eens kun informeren bij inbouwers van car audio. Zij hebben allerlei geluidsisolerende matten in verschillende diktes.
Wanneer verwacht je dat de complete vloer gestort is ? Gaan jullie dat nog redden voor de bouwvak ?quote:Op donderdag 30 mei 2013 18:59 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
Dank je, dat ga ik nog even doen!
We hebben weinig te updaten: we hebben afgelopen weekend de bijkeuken uitgegraven want daar moet beton in gaan komen. Daarvoor is de loodgieter en de electricien al afgesproken, die komen in de loop van juni. We willen na 22 juni de vloer in de bijbouw storten, zodat daar muren ed opgebouwd kunnen worden. Dan worden ook de poeren voor gestort en kunnen we daar alle afvoeren en electriciteit gaan leggen (en daarna daar de betonvloer storten). Het is in totaal zo'n 70 m2! Maar dan is beneden en boven alles gestort en kunnen we beginnen aan de lagen daarop!
Ik heb het idee dat we dan al heel ver zijnmaar mijn vriend zegt dat we dan echt nog heel veel werk hebben ... We zulen het zien!
Omdat we alle kleuren en tegels door de architecten hebben laten bepalen (in samenspraak met ons uiteraard), hoeven we daar al niet meer over na te denken!
We hopen het wel (zonder de afdekvloer dan), we gaan het achterstuk iig deze maand storten (we hebben de week van 23 juni nu gepland staan - loodgieter voor afvoer en leidingen is geregels, electricien komt deze week even kijken hoe en wat) en meteen het voorste deel voorbereiden, dat zou dan een paar weken later gestort kunnen worden, dus dat zou net gaanquote:Op zondag 2 juni 2013 12:29 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Wanneer verwacht je dat de complete vloer gestort is ? Gaan jullie dat nog redden voor de bouwvak ?
Gaan jullie de vloer aanleggen op de manier zoals wij het met een prive berichtje met elkaar uitgewisseld hebben ?
Het werk wat jullie nu gedaan hebben komt mij zo bekend voor ! Been there done that zullen we maar zeggen !quote:Gres-producten onderscheiden zich van andere bouwmaterialen doordat zij chemisch en mechanisch resistent zijn, uitstekende hydraulische eigenschappen hebben en een extreem lange levensduur van meer dan 100 jaar. Daarnaast zijn ze kleurvast en milieuvriendelijk (vrij van schadelijke stoffen).
quote:Op zondag 23 juni 2013 12:15 schreef Vonkenboer het volgende:
Zo'n mooie update; en niemand reageert ?![]()
Het zou toch zonde zijn als we deze verbouwing niet meer konden volgen qua updates ?
We hebben in K&W weliswaar heel veel lurkers![]()
Die oude bruinige buizen noemen we ook wel gres buizen, het probleem met dit soort buizen is dat je niet eenvoudig het rioolstelsel achteraf kunt wijzigen en dat is vaak ook de reden dat gres buizen verwijderd worden. Wij hadden ze ook nog in de grond zitten !
Qua materiaal is er met gres buizen niks mis..
[..]
Het werk wat jullie nu gedaan hebben komt mij zo bekend voor ! Been there done that zullen we maar zeggen !
Het vervangen van het riool, het afbikken van stenen, het vormgeven van een keuken met behulp van planken, stenen en platen![]()
Die afgebikte stenen hebben wij weer gebruikt om een wandje in de buitengevel waar vroeger het kolenhok tegenaan gemetseld was weer toonbaar te maken.
Die tegels zijn best gaaf, al had ik er zelf niet voor durfen kiezen.
Mijn vriendin zegt altijd gekscherend dat ik lijd aan een allergie voor kleur.
Ben wel heel benieuwd naar de vorderingen !
Ze zijn van Winckelmans, maat 10 x 10 cm.quote:Op zondag 23 juni 2013 13:31 schreef bleiblei het volgende:
Ik vind die tegels wel erg tof! En qua heftigheid, zoals je zelf al zegt zijn ze best beschaafd. Welk merk zijn ze?
Geheel offtopic, maareh, TS heb je op het Augustinianum gezeten? Je komt mij vaag bekend voor.
De update die je op foto's zou kunnen zien zit alweer onder de grondquote:Op zondag 23 juni 2013 16:01 schreef 4wood het volgende:
Dit topic was een beetje aan m'n aandacht ontschoten...![]()
Het wordt dan ook hoog tijd voor een update!
Je krijgt langzaam steeds weer een beetje een echt huis er voor terugquote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:33 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
De update is al even geleden (en mijn foto's heb ik niet bij de hand), dus maar even een kleintje zonder foto's!
We zijn bezig geweest in de keuken de bijkeuken (dus zeg maar de aanbouw):
* alle afvoeren liggen erin (buiten ook overigens, regenwater en riool gescheiden - hoewel het bij de straat nog bij elkaar komt, maar dan ligt het er vast als de gemeente dat ooit gescheiden gaat aanleggen)
* alle gas-, warmwater- en koudwaterleidingen liggen erin
* de betonvloer is voorbereid (dus folie, tempex, peridam en betonmatten)
* loze electrabuizen liggen in de keuken, bijkeuken, naar buiten en onder de muur door naar het voorste deel van het huis
* alle leidingen naar onze bijbouw (we hebben gewoon alles volwaardig naar achteren gelegd, je weet nooit waar het goed voor kan zijn)
Verder zijn de poeren voorbereid, deze betonblokken staan onder onze staanders voor de bovenverdieping.
Maandag om half 9 komen ze de beton storten! Dan gaat ook de aannemer weer aan de slag:
* rollagen metselen bij het dak (dat is door de dakisolatie aan de buitenkant hoger komen te liggen) en afsmeren zoals vroeger -> dan is het dak echt helemaal af!
* Muren opbouwen binnen voor de WC & bijkeuken
* gaten van de gaskachels dichtmaken
Dus dan wordt het echt iets! De volgende stap is het voorbereiden van het voorste deel van het huis: daar alle leidingen leggen (maar dat is nogal wat, gaan boven en beneden ineens storten dus dat kost even wat werk) en voorbereiden op beton storten.
Jazeker! Ik zat een paar dagen geleden te denken: "Oké, nu gaan we alles voorbereiden voor beton storten voor de woonkamer en bovenverdieping! En dan gaan we ... eeeuuhhh ... " Ik heb eigenlijk nooit verder gedacht dan het storten, dat was zo'n groot "ding". En iemand zei: ja dan komt de vloerverwarming ... Euh, zijn we dan al niet bijna klaar ?quote:Op zondag 14 juli 2013 10:56 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Je krijgt langzaam steeds weer een beetje een echt huis er voor terug![]()
Fijn gevoel he ! Dat opbouwen![]()
Jepquote:Op zondag 14 juli 2013 18:00 schreef 4wood het volgende:
Gaat goed zeg, de gordijnen hangen al zie ik.Blijft erg interessant om te volgen, zeker omdat de houten verdiepingsvloer is vervangen voor een betonnen. Dat had ik nog niet eerder gezien.
Keep on going.
Ja, als je in de opbouwfase komt, krijg je weer energie, puf, moed, visie etc. om het mooi en af te maken.quote:Op maandag 15 juli 2013 18:07 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
maar nu we weer echt gaan opbouwen lijkt het weer echt wat te worden!
Klopt! De aannemer is deze week van die karweitjes aan het doen waarbij er veel dingen gebeuren die esthetisch zoveel doen!quote:Op maandag 15 juli 2013 19:21 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, als je in de opbouwfase komt, krijg je weer energie, puf, moed, visie etc. om het mooi en af te maken.
Strakke planning zo te zien, er is ook goed over de volgorde na gedacht!quote:Op donderdag 18 juli 2013 19:41 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
Klopt! De aannemer is deze week van die karweitjes aan het doen waarbij er veel dingen gebeuren die esthetisch zoveel doen!
Dus de gaten van de gaskachels buiten zijn bijna allemaal dicht, de binnendeur is dicht, de spouwmuur is gesteld (die gaat ze morgen opmetselen)! kleine dingen maar dan lijkt het in 1 keer zo veel verder af!
De planning! Ik heb het idee dat ik een heleboel mis, dus ik hoor graag van de ervaringsdeskundigen wat ik over het hoofd zie!
Aankomende 4 - 6 weken:
* rollagen buiten metselen (aannemer)
* laatste gaskachelgaten uitbikken en dichtmaken
* storten betonvloer beneden:
- "muurtjes" uitbreken
- wat kleine stukjes leidingen leggen
- de vloer voorbereiden en de electra leggen
- storten
* storten betonvloer boven:
- uitzoeken badkamer (precies bepalen waar de afvoeren moet komen zitten)
- afvoerleidingen leggen
- waterleidingen leggen
- electra leggen
- storten
* definitief uitzoeken keuken (de apparatuur weten we al)
* opbouwen muren boven & verdiepingsvloer 2e verdieping (aannemer)
* Bestellen kozijnen
* kelder egaliseren, coaten en planken maken
* bestellen CV-ketel
De volgende 4 - 6 weken:
* Alle electra, leidingen en afvoeren infrezen en aanleggen
* Vloerverwarming leggen & dekvloer storten
* Kamervloer uitzoeken & bestellen (de houten vloer, rest weten we al)
* bestellen vloeren beneden
* deuren schuren & schilderen
* bestellen badkamer- en WC-spullen
* aanvragen vergunning kozijnen & oprit
* bestellen gashaard
* isoleren boven bijkeuken (dat stukje wordt niet opgemetseld waarschijnlijk en isoleren we met spul wat we nog hebben - is toch alleen berging)
Daarna:
* plaatsen nieuwe kozijnen
* plaatsen badmaker & WCs (inclusief tegels)
* plinten maken en schilderen
* plafond bijkeuken vervangen
* uitzoeken en bestellen en-suite deuren
* electra bekabeling leggen
Als laatste:
* plaatsen vloeren
* plaatsen plinten
* bestellen & plaatsen opbouwdozen electra
* boven schilderen (moeten we eerst de muren nog voorbereiden met iets)
* Stucen
* lampen ophangen en zo
* verhuizen naar ons nieuwe stulpje!!! (en beginnen met nadenken over de tuin ....)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |