Zo is t bij mij gedaan, superstrak is t dan.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:10 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel lukt, wij hebben dit op sommige plaatsen ook laten maken. Volgensmij werd er een soort mal gemaakt door een stucprofiel te bevestigen en dan gevuld met stuc (gezien de dikte gok ik fix & finish).
Dat hebben we vandaag gedaan en gaat goed, maar kun je niet heel lang achter elkaar doen ivm de kracht die je nodig hebt ... en aangezien we qua oppervlakte ongeveer 5 kamers moeten doen ...quote:Op maandag 18 maart 2013 16:50 schreef blomke het volgende:
[..]
Boorhamer met beitel. Of met een koevoet met vuistje.
Hier gaan we morgen even achteraan! Als dat werkt dat gaan we die toch ff huren!quote:Op maandag 18 maart 2013 17:19 schreef Vinz0r het volgende:
[..]
Zo is t bij mij gedaan, superstrak is t dan.
Over het witkalk/stuc, kijk s naar onderstaande link.
Prijs is vrij hoog maar bespaart je een hoop moeite en levert een knap resultaat op.
http://boels.nl/huren/ste(...)onbewerkingsmachines
Het zal wel een flinke stofbende gevenquote:Op maandag 18 maart 2013 18:00 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
Hier gaan we morgen even achteraan! Als dat werkt dat gaan we die toch ff huren!
Dat is het nu alquote:Op maandag 18 maart 2013 18:24 schreef Vinz0r het volgende:
[..]
Het zal wel een flinke stofbende geven
Klinkt herkenbaar, heb ik ook al ik met de haakse slijper bezig ben...quote:Op maandag 18 maart 2013 18:41 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
Dat is het nu alIk stond met mondkapje en veiligheidsbril op (hoewel die combinatie niet zo goed werkt ... mijn bril beslaat ... )
Ja ik heb gewoon de goedkope van de bouwmarktquote:Op dinsdag 19 maart 2013 09:52 schreef 4wood het volgende:
Dan zou ik, als ik jullie was, maar eens opzoek gaan naar andere stofmaskers. Als je bril beslaat blaas je de lucht dus gewoon langs de afsluiting. Als het er daar uit kan, kan het er ook in (+ stof). Nu ga je niet direct dood van een beetje bouwstof, maar goed als ik een PBM draag, wil ik ook dat 'ie werkt.
Als ik met wegwerpkapjes werk, gebruik ik de stofkapjes van 3M 9332 en heb nooit last van beslagen glazen, tenzij niet goed aangeknepen natuurlijk. Ik zie wel dat ze niet echt goedkoop zijn...
De muren kaalmaken valt mee! We gaan het weekend een machientje huren, maar wat we van de week met de hand gedaan hebben ging redelijk snel gelukkig, maar het is wel zwaar werk ....quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:11 schreef 4wood het volgende:
Dat gekleurde klinkt wel herkenbaar ja! De stenen zijn rood hier dus ik kom soms gebruind thuis.
Lukt het een beetje met muren kaalmaken? Of moet er doordeweeks ook gewoon gewerkt worden?
Iemand nog advies voor het zoutzuur en het afspoelen? Ik ga zo naar de bouwmarkt (met de 20% korting blaadjesquote:Op donderdag 21 maart 2013 09:18 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Momenteel ben ik met de kelder bezig, waar een aantal dingen moeten gebeuren:
* muren schoonmaken en met staalborstel goed schoonmaken
* muren behandelen met zoutzuuroplossing (voor het zout dat op de muren zit)
* vloer egaliseren
* vloer en muren onder het maaiveld coaten
* vloer leggen (tegels of zeil)
* stellages maken
* nieuw trapje maken (de oude zit houtworm in) en schilderen
Nu heb ik een paar vragen aan de ervaren klussers voor ik begin:
* hoe breng ik de zoutzuuroplossing (1/10) op de muur aan? Spuiten / met een spons? En hoe kan ik deze het beste eraf wassen? (want een tuinslang erop is niet de oplossing, dan krijg ik het water nooit meer uit mijn kelder)
* wat is jullie advies: tegels of zeil? Ik neig naar zeil want makkelijk te leggen, maar zijn er grotere voordelen aan tegels?
Morgen ga ik alle spullen halen en dan in het weekend een begin maken (want er moet iedere keer nogal wat tijd zitten tussen de fases)!
Heel goed punt ... Dan worden het toch tegels denk ik ... Even kijken of ik goedkoop een restpartij witte vloertegels kan vinden (is maar 6,5 m2 namelijk), want het hoeft niet heel speciaal te zijnquote:Op donderdag 21 maart 2013 09:44 schreef Angelfrouk het volgende:
Het meeste zou ik niet weten, maar ik zou gaan voor tegels.
Voordeel is dat die makkelijker schoon te maken zijn en als er eens wat water of schimmel in de kelder komt zit het niet in het zeil of eronder.
De aannemer gaat binnen een aantal weken beginnen met de verdiepingsvloer van de eerste verdieping (er komen stalen draagbalken en een broodjesvloer in - dit ivm het opbouwen van de tweede verdiepingsvloer, de balken die er nu inliggen zijn dan niet genoeg) - daardoor moeten er een aantal dingen gedaan worden:quote:Op zondag 17 maart 2013 14:23 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Hopelijk begint binnen een paar weken de dakdekker (zijn nu bezig met offertes), kunnen we beginnen aan de vloer beneden: die moet eruit (de planken in de voorkamer zien er nog goed uit, dus hopelijk kunnen we die er heel uitkrijgen en ook hergebruiken, waarschijnlijk boven), leidingen moeten erin - de water aan- en -afvoer en ik denk wat electriciteit ( moet dat over het zand en ingestort in de onderste betonvloer? Dat moet ik nog uitzoeken), we gaan voor het eerst wat gedetailleerder kijken voor de keuken en we gaan beginnen aan het eraf halen van het stuc/kalk op de muur in de grote kamer en de voorkamer.
Tnx, ik had je reactie nog snel gezien voordat we weggingen!quote:Op woensdag 27 maart 2013 08:43 schreef 4wood het volgende:
De mantelbuizen kunnen normaal gesproken gewoon door de fundering heen geplaatst. Het gat dat overblijft kun je bijv. dichtsmeren met specie, het lijkt me niet dat je een doorgang van 1 bij 1 gaat maken toch?
Ja, ten eerste zat alles door de hele benedenverdieping (electriciteit voorin, gas in de keuken - zonder ombouw - , en water wachterin in een soort put.quote:Op maandag 1 april 2013 10:50 schreef Vonkenboer het volgende:
Het is wel een hele investering om alle voorzieningen qua gas, water en elektra meters samen op één punt nieuw aan te laten leggen/verplaatsen.
Zaten ze dan op zulke onhandige plekken in het huis ? Zorg je er voor dat je een meterkast precies met de juiste afmetingen maakt ? En dat hij aan alle andere eisen voldoet ? Energiebedrijven e.d. zijn nog al pietluttig wat dat betreft; als het niet goed is sluiten ze je gewoon niet aan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |