Intergas een budgetmerk? Dacht het niet. Ik ken mindere merken. Agpo, Daalderop, die kun je beter mijden.quote:Op zondag 11 augustus 2013 21:49 schreef bleiblei het volgende:
Intergas is budget.
Beter aangeschreven ketels zijn Remeha, Nefit en Vaillant.
Al heeft zoals bij alles, iedereen een eigen voorkeur en heeft elk merk minder goede, goede en betere ketels. We hebben een aantal installateurs op dit forum die graag hun voorkeur toelichten.
Duivejagerquote:Op zondag 11 augustus 2013 21:18 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
Ga ik ook even naar kijken!
Wat is een duivenjagerprofiel? Google helpt me niet echt verder ....
duivejagerprofiel is in dat plaatje de ronding met de uitstekende hoekjes aan het einde van de ronding. Dat freesje er schuinonder gebruik je om de ronding in hout te frezen. Jaren 30 heeft geen ronding, maar is gewoon onder 45 graden schuin. In ons huis tenminste (edit. oeps, laatste woord van zin vergeten). Wel stukken lastiger om daar de juiste profiel/contraprofielfrees van te vinden overigens.quote:Op maandag 12 augustus 2013 15:02 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
En hoe moet ik dit plaatje nu zien?
Minder kan altijdquote:Op zondag 11 augustus 2013 22:49 schreef cvboer het volgende:
[..]
Intergas een budgetmerk? Dacht het niet. Ik ken mindere merken. Agpo, Daalderop, die kun je beter mijden.
Itho/daalderop deed eerst in ventilatie en boilers. Daar hadden ze het bij moeten laten. Agpo is eerste klas troep, Italianen en elektronica gaan echt niet samen, kijk maar eens naar Alfa en de Fira.quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:51 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Minder kan altijd.
Maar ik dacht dat het wel in het lagere segment zat. Ach ja, het is niet mijn vak. Ik dacht trouwens dat daalderop boilers deed. Zijn ze daar wel goed in?
Zo dus:quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:49 schreef bleiblei het volgende:
. Jaren 30 heeft geen ronding, maar is gewoon onder 45 graden schuin. In ons huis.
Itho is minder in vergelijking met bij Remeha? Ik kreeg namelijk ook nog de Itho Aquamax door van iemand (en qua prijs ongeveer even duur als de Remeha ... )quote:Op maandag 12 augustus 2013 18:02 schreef cvboer het volgende:
[..]
Itho/daalderop deed eerst in ventilatie en boilers. Daar hadden ze het bij moeten laten. Agpo is eerste klas troep, Italianen en elektronica gaan echt niet samen, kijk maar eens naar Alfa en de Fira.
Sleuteltechnisch heb ik 10 keer liever een Remeha. Itho/daalderop is een relatief jonge speler in de cv-ketel markt. Remeha bestaat inmiddels 75 jaar. Aquamax ziet er zeker leuk uit, bied ook voldoende instelmogelijkheden voor de installateur. De wisselaar is een veelgebruikte type, je vind ze in de Remeha Avanta en bij Vaillant in de Solide. en AWB heeft hem ook. Bij langdurig stoken op hogere temperaturen ( 80>85 graden ) willen ze na verloop van tijd gaan lekken. Dit is te voorkomen door goed onderhoud en met lage temperaturen gaan stoken.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:30 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
Itho is minder in vergelijking met bij Remeha? Ik kreeg namelijk ook nog de Itho Aquamax door van iemand (en qua prijs ongeveer even duur als de Remeha ... )
Leuk om te horen!quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:55 schreef mannenkoorkarrespoor het volgende:
Wat een super verbouwing! Ik was op internet aan het speuren naar "wandverwarming" en dacht kijk ff op het forum.
Ben gelijk een paar uur wezen plakken om de gehele topic door te nemen. Maar jullie pakken het groots aan.
Wij zijn bezig met een landhuis uit 1927 en zoals het nu lijkt krijgen wij in februari de sleutel.
Ook aan dit huis moet veel gebeuren en ik zal vaak jouw verbouwing erbij pakken voor wat ideeën en tips. Nu laat ons budget het ook niet meer toe om het huis zo enorm aan te pakken maar dit lijkt ook niet nodig... De vloeren zijn allemaal goed evenals het dak en kozijnen. Ook zit alles goed in de verf dus dat lijkt allemaal wel goed. Nu willen wij het wel geheel aanpakken door er mooie vloeren in te leggen, nieuwe keuken en badkamer en boven moet er nog een extra kamertje worden af getimmerd.
Dan ook nog een vraag van mijn kant; Hebben jullie ook gekeken naar wandverwarming? wij hebben namelijk houten vloeren en ook gevelkacheltjes. Deze gaan eruit en wij willen geen radiatoren aan de muur schroeven. Vloerverwarming heb ik ook aan gedacht maar omdat de vloeren allemaal in goeie conditie zijn en wij niet veel geld overhouden na de aanschaf van ons huis vind ik het zonde om deze vloer eruit te halen, beton te storten en vloerverwarming aan te leggen. Dus kwam ik op het idee om wandverwarming aan te leggen. Is dat wat![]()
Nou goed jullie in ieders geval nog veel succes tot nu belooft het wel wat moois te worden
Logisch ook, ach voor ons duurt het ook nog wel even en tot die tijd kunnen wij een beetje rondneuzen en ideeën opdoenquote:Op zondag 18 augustus 2013 21:02 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
Leuk om te horen!
Wij hebben niet gekeken naar wandverwarming, omdat bij ons vanaf het begin af aan al duidelijk was dat de vloer er beneden uit zou gaan (een aantal balken waren rot, dus we moesten wel - als de helft van de vloer eruit ligt dan konden we net zo goed beton leggen).
Dat doen wij een heleboel momenteel! Toen wij begonnen met verbouwen wisten we weinig van een heleboel "bouwzaken", maar inmiddels gaat dat een stuk beterquote:Op zondag 18 augustus 2013 21:12 schreef mannenkoorkarrespoor het volgende:
[..]
Logisch ook, ach voor ons duurt het ook nog wel even en tot die tijd kunnen wij een beetje rondneuzen en ideeën opdoen
De kozijnen blijven eigenlijk allemaal zoals ze nu zijn, de enige die we echt uit moeten zoeken zijn degenen aan de achterkant: de keuken uit en de hal / bijkeuken. En daar zijn we al even mee bezig ... Maar gisteren hebben we Photoshop even aangezwengeld en we zijn er zo goed als uit, dus vandaag de laatste details uitwerken hopelijk!quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:38 schreef usernaamvergeten het volgende:
Mooie update. Ben echt benieuwd hoe de kozijnen er uit komen te zien!
Ja he! Nu lijkt het ook echt weer een huis, en kun je duidelijk zien waar alles straks komt te zitten. We hebben nu ook weer wat meer energie ervoor, nu het niet alleen maar afbreken is en het opbouwen is vanaf nu.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:30 schreef Vonkenboer het volgende:
Wauw, de countoeren van hoe het straks allemaal wordt zijn al wel goed zichtbaar zeg !
Het begint al echt vorm te krijgen allemaal ! Ben heel benieuwd hoe dit vorderd !
Vooral zo doorgaan !![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |